Prins în eternele discuții despre mașini, nou vs vechi, new technology vs old technology (unde, să mă scuzați, prefer tehnologia până cam prin 2019, pe acolo pe unde s-a introdus ecranul tactil pe Mercedes, după aia totul s-a transformat în tablete puse ampulea prin habitaclu și mii de cipuri proaste care controlează cantitatea de bășini din interior, nu merge cipul de bășini, nu mai pornește mașina, hai la service, 450 de lei constatarea, 1200E+tva cipul), mi-am cristalizat unele opinii.
De exemplu, nu mi-aș lua niciodată Logan, Duster sau Bigster. Nu e o mașină cu care să rezonez, înțeleg că e ieftină, că e mașina omului de rând, că merge oricum și legată cu o sârmă, dar efectiv nu pot, niciodată nu aș cheltui banii mei ca să iau așa ceva.
Nu mi-aș cumpăra NICIODATĂ (ca să ne înțelegem, prin niciodată înțeleg durata expirării pentru viitorul cadavru al eului meu, diabetic cu state vechi, nu îmi dau mai mult de zece ani, nici atât, chiar) mașină electrică. Mi se pare o demență tot ce se întâmplă, în momentul de față, cu mașinile electrice, exemplul Spring mi se pare foarte potrivit. O piață creată artificial, cu produse artificiale, neterminate, cu o tehnologie complet nesigură. Nu vreți să vă perforeze ceva bateria când sunteți prinși în centura Springului proprietate (sau orice altă chinezărie, de altfel). Nu mai zic de inexistența unei rețele generaliste de încărcări, timpul uriaș petrecut pentru o singură încărcare sau necesitatea existenței unei minicentrale nucleare lângă fiecare punct de încărcare, dacă ai vrea o putere mai mare. O tehnologie efectiv neterminată, ținută în viață doar de subvențiile statelor, subvenții care merg și alimentează conturile chinei comuniste.
Și, în final, dintre brandurile cărora le-aș da banii mei, nu mi-aș cumpăra niciodată BMW. Dintr-un singur motiv, bordul ăla este ABSOLUT HIDOS, la toate modelele, indiferent de ani. Trebuie să ai un simț al frumosului extrem de special ca să îți placă chestia aia otova. Iar eu nu am un simț atât de special, sunt mai țăran.
NOU
Nu mi-as lua masina chinezeasca.
NOU
In sfarsit gasesc pe cineva care nu suporta bordul de BMW. Sunt frumoase la exterior anumite modele de BMW dar interiorul… indiferent de model e oribil.
NOU
Eu nu mi-as lua niciodata o masina care este foarte scumpa de intretinut si pentru orice bec pe care trebuie sa il schimbi trebuie sa marchezi de la 200 de euro in sus.
NOU
Daca traia Ceausescu, pana acum am fi avut prima masina antigravitationala – Zamolxia Cucos (de la CUcutenia si COStobocia) .
NOU
Măcar cât a trăit, săracu’, a dat la popor CoVaGin…
NOU
ia-ti tata beemveul saracului. audi, da’ nu vedi. cu placere :)!
NOU
Zici ca ai scris caietul de sarcini la o licitatie cu dedicatie. Mercedes.
NOU
Un comentariu lung: când am chef să mă râd ( da, știu..) intru pe paginile de Facebook ale diverselor mărci și modele auto și:
1. indiferent de marca și model, indiferent de prețul de achiziție, indiferent de categoria mașinii, există acea foame de consum “ tu cât ai scos? Oho, eu am consumat mai puțin, eheee, a mea merge cu aer” ..prima frustrare a parvenitului…cat consumă ; bă tu dai 30-40000 de euro pe o mașină și te interesează acei 0,5 litri în plus sau minus la 100 de km parcurși ?
2. Distrusii care își iau mașini mai scumpe decât își permit; intretinerea lor e un calvar, se vaită la orice piesă și revizie, uitând ca mașina aia de 5000 de euro a costat 50-60000 acum 15 ani ( adică când era euro ăla bun și salariul ăla anemic la români) și piesă nouă e tot scumpă ca ghici ce : e nouă, e pentru o marca model de lux. Îi idenificati ușor în trafic după anvelopele low budget chinezești și după fumul lăsat în urmă ( un ulei schimbat la timp e scump, un injector e și mai scump și un dpf iese din discuție ).
3. Nu e de pe Facebook dar urăsc toate mașinile care merg la consum ( 100-110 ) pe banda 2 sau 3 a autostrăzii
Booon, acum ce mașină nu mi as cumpăra niciodată : nu știu, dacă aș fi Ţiriac x 1000 cred ca mi le aș cumpăra pe toate să le încerc..sunt fiert pe mașini de mic, știu foarte multe despre ele ( modele, motorizări, cutii de viteze, avantaje și dezavantaje) cu toate ca nu imi place sa imi bag mâna prin motor sau pe la mufe și efectiv refuz sa fac asta dacă nu e ceva urgent.
Dar totuși, nu mi as cumpara niciodată o mașină indiană, Dacia noua sau Fiat ( in afara de barchetta ). Nu mi as cumpara o mașină prost întreținută; sunt șanse de peste 90% să îmi dau seama dacă o mașină are probleme tehnice sau incidente la caroserie în primele 2 minute de învârtit pe lângă ea cu motorul pornit…nu o fac intenționat dar pur și simplu îmi sar în ochi lifturi, vopsea prost aplicată, lipsă aliniere panouri de caroserie, faruri sau chedere și îmi zgârie timpanul orice zgomot suspect al motorului sau cutiei de viteze …de obicei pun și degetul pe problema cu destul de mare acuratețe. Repet, nu sunt profesionist în asta, nu am cursuri de specialitate, e doar ceva adhd auto, cum îmi place ( or not ) să îi spun.
Deci da, fără Tată, fără Fiat ( in afara de barchetta), fără Toyota ( e misto marca dar antifonarea aia e de toată jena ).
Ce mi as lua dacă banii de întreținere și fiabilitatea generala nu ar fi o problema : O Alfa Stelvio Q4, o Alfa 156 cu motorul busso și un Volvo mic cu motorul T5 .
NOU
am avut un prieten care avea o Giulietta. 90% din timp era stricata. frumoasa rau, intr-adevar, dar zero fiabilitate. ce fiabilitate, zero functioning
NOU
Dacă BMW are bord nasol, eu cu Forester ce să mai spun.
NOU
imi place foresterul
NOU
Fiat nu mi-as lua.
E frumos sa ai masina dorita cand ai bani seriosi. Cand esti palme-n cur cu cateva mii de euro castigati pe luna calculul e simplu:
Venitul tau lunar poate acoperi masina noua in 6-8 luni ? Faci 15000 de euro/luna sa-ti permiti masina de 100000 de euro ?
Nu ? Atunci nu are rost, iti bagi toti banii intr-un cacat si vei regreta mai incolo. Fie o sa dai o galagie de bani aiurea ce nu-i ai, fie vei repara si intretine ceva ce nu-ti permiti.
—
Mai era o vorba sa v-o spun ca azi ma simt intelept ca o baba: daca nu esti frumos pana la 20 si bogat pana la 40, lasa-te ca asa ramai.
NOU
Prima vorba o fi valabila, a doua mai putin. Media bogatilor e 40+.
NOU
”Media bogatilor e 40+”
daca devii milionar la 20 si traiesti doar 65 de ani, media ta este 40+.
NOU
Depinde de fiat…Eu am avut un Grande Punto, primul model, a mers de toti banii, clar peste logan sau ce cazane mai vindea dacia atunci. La 10k euro cat a costat, a tinut 15 ani pana a inceput sa fie nerentabila pentru reparat. Reparatiile, de fapt schimburile de piese au fost la preturi foarte decente, atat de decente ca mi-am permis sa fac o duc doar in reprezentanta. Reviziile la preturi de 400-450 de lei, mi s-a parut chiar rezonabil. Nu am decat cuvinte de lauda pentru modelul Grande Punto 1,4 benzina. Era lenesa, dar nici nu aveam pretentii. Am si batut toata europa cu ea, fara nici un stres, fara teama. O masina decenta, onesta, deloc stricacioasa, dupa care imi pare rau si acum.
NOU
Nu as mai lua ford(am stat cu un ranger nou mai mult prin service decat pe strada).
Peugeot la fel never(prima mea masina 406 era foarte stricacioasa desi imi place f mult ca era comfortabila si frumoasa la vremea aia).
Nissan am avut leaf si nu mai vreau nimic din zona asta.
Fiat nu as lua. Defapt nimic Italian sau francez. Masini chinezesti nu as lua din principiu. Is doar pe BMW de ceva timp si sunt super multumit. Pana nu se strica si ma lasa in drum una, nu schimb marca. Frumusetea e in ochii privitorului.
NOU
sunt ineresat daca leaf din ala de inainte de 2018 si ce te-a deranjat la el
NOU
nu are motor tdi dpf off.
in plus, ii functioneaza si semnalizarea.
NOU
Mie cel mai mult îmi plac BMW-urile cu motor de Peugeot.
NOU
Ca si posesor de BMW ce poate fi inscris la retromobil in cativa ani( asta ca sa via hate-ul de la inceput), si detinator de diverse modele de la diferite marci, branduri, eu va sfatuiesc sa lasati prejudecatile, pozele de pe internet, tot felul de parerologi de pe youtube/tiktok, sa va ganditi ce va doriti de la masina respectiva, si apoi sa mergeti sa le vedeti fizic/sa le incercati temeinic (gen stat la volan cautat pozitia ideala, daca exista, cautat defecte), apoi daca static se califica mai departe, pai treceti la drive test- dar serios , nu vrajeli din Romania, 20 de minute cu un agent de vanari ce sta langa tine si iti explica pe unde/cum sa mergi( mai sunt si exceptii, am fost acum 15 ani sa fac un comparativ F10/F30 la APAN Braila, am plecat cu zambetul pe buze).
Electrica poate doar pe viitor , defilez cu un fiat mic exclusivpentru oras (care in cuida tuturor prejudecatilor e excelenta ) ca masina de tavaleala, si care va fi inlocuit cu ceva buburuza electrica cand va sucomba, am avut si dacia care si-a facut treaba foarte bine si s-a devalorizat foarte putin la revanzare…..ideea este sa gasiti ce va trebuie/place, in bugetul disponibil, restul sunt prejudecati.In mod sigur nu voi lua nimic chinezesc….nu vreau sa sustin sistemul perfid comunist.
NOU
cum ba francezule sa iti cumperi italiene si germane si nimic francez, e clar ca esti doar socialist nu francez
NOU
Daca tovarășul lui Benz de la Daimler era roman erau șanse mari ca azi sa vorbim despre brandul Mărioara Benz.
NOU
Râzi tu râzi, Harap Alb, da’ v-am mai povestit eu p-aci despre un prof de la universitatea din Geneva unde a studiat nefasta. Il chema dl Benz, pe fiica-sa a numit-o Mercedes.
NOU
De niciun fel, niciodata, nicicum. Am fobie de masini, nu pot urca pe locul mortului nici macar pe un câmp, pentru 100 de metri. De condus vreodata…
Pur si simplu masinile nu exista pentru mine, nu-mi place vreuna, nu ma uit la curse, nu intorc capu’ dupa Lamborghini decapotabile sau asa ceva.
Nu vreau sa spun nimic, nici sa ma laud, da’ am vrut si io sa comentez macar o data la un articol despre masini:))
NOU
Nimic chinezesc, nimic electric cat s-or mai gasi si voi mai putea sa le am.
Momentam bmw-u ruleaza fin, pare ca ii prieste clima spaniola… poate l-as schimba cu unu fara acoperis
NOU
nimic chinezesc MG BYD sau alte mizerii.
as da banii oricand pe bmw sau volvo
conduc ford
plm
NOU
volvo e solid, dar si cand se strica ftmash oe senzorul lor de abs
NOU
Eu sunt mulțumit de Spring(54000km în 3 ani) și de MCV(68000 km în 9), nu-mi permit să dau mai mult de 10000 Euro pe o mașină.
Cu toate acestea am cumpărat numai mașini noi.
NOU
Da ce ziceti ba manca v as gura, cum iese diseara la casa alba? io zic ca iar iese cu scandal sa mi bag pula. O sa vina iar tare-n gura piticu si sa vezi scandal. Mi e sa nu sa si mardeasca acolo :)))))
NOU
ar fi bine ca inainte sa postezi sa te consulti cu jennifer la modul cum s-ar consulta trump cu fie-sa.
NOU
Sa stii ca gunoiu’ nu e chiar asa pitic, e doar o iluzie optica. Daca te vei uita atent, vei vedea ca Zelenski e chiar mai scund decat el.
NOU
Cetin, parca am avut aceleasi experiente legate de masini…LEgat de electrice, mi-am luat numai mue cu lamaie acum cativa ani cand am scris la necolegul vali ca astia le multumesc temerarilor cu electrice ca isi cumpara, ca sa stim si noi, pulimea si saracimea ce sa nu facem…nu prea am gresit, timpul a trecut si am avut dreptate.
BMW, sincer mi-a placut ca exterior doar seria 1. Cand am ajuns sa conduc seria 1 si ceva 535, niste dezamagiri atat de crunte incat am ramas is eu uimit. Si eu nu sunt fan al marcii, deci gandeste-te cam ce fel de mizerii de masini au putut aia sa creeze daca pana si un om deschis la nou asa ca mine a ramas atat de dezamagit!
Sincer, daca nu ma hazardam sa-mi repar (ceva usor) Saab 93-ul la un carpaci de mecanic, si acum aveam o masina extraordinara din toate punctele de vedere. Si acum imi pare rau dupa masina aia….
La insistentele doamnei, am luat o masina noua cu 7 ani garantie si sunt foarte multumit, mai ales ca am luat-o la aproape jumatate de pret din cat costa acum aceeasi masina!
NOU
Saab…da, era treaba atunci, cred ca 2002 sau 2003, avea un amic S93, gizas ce masina solida si smechera.
NOU
n-am înțeles niciodată de ce a falimentat Saab! m-am dat (driver sau pasager) cu multe chestii, da’ io ca Saab m-am mai văzut mașină; cockpit, nu altceva!