Înainte de orice, acest articol nu e plătit de emag, nu are legătură cu nimeni de acolo, ci e doar scris pentru a elimina niște mituri din mințile voastre.
Ieri au apărut comentarii despre cum sunt o grămadă de țepari în marketplace emag și emag nu face nimic pentru a elimina țeparii, pentru că, iată, sunt mână în mână cu ei.
eMAG nu are voie să filtreze, în vreun fel, sellerii din marketplace. Singura lor obligație este să verifice că vânzătorul marketplace poate emite factură legală și că firma nu este în stare de suspendare. Pot suspenda dacă la vânzare sunt produse care încalcă explicit legea, produse care glorifică nazism, negare holocaust, chestii de gen. Altceva nu pot și nu au dreptul legal de a verifica. Singurii care pot verifica legalitatea produselor din market sunt cei de la ANPC și, evident, poliția, în cazurile penale.
Gândiți-vă la o piață unde vin niște oameni să vândă cartofi. Și vouă nu vă place de unul din vânzător, pentru că, ziceți voi, vinde cartofi subpar. Cum ar fi să vină administratorul pieței și să decidă Gata, pleci, pentru că cartofii tăi nu sunt la nivelul cerut. Nivel cerut de cine? Cine stabilește asta? După care administratorul o aduce pe nevastă-sa să vândă cartofi, la fel de subpar.
Chestiile astea s-au întâmplat și se întâmplă în US, pe amazon. Produsele magazinelor/producătorilor care au succes sunt copiate instant de către amazon, branduite cu Produs Propriu și scoase la vânzare, iar sellerul dat afară din market, ne pare rău, nu îndeplinești condițiile. Nu mă credeți, căutați pe google cazuistica.
Legislația este foarte corectă și foarte bună. Dacă aveți probleme cu un seller, reclamați-l la ANPC sau la poliție, așa cum ați face-o cu orice alt magazin online, pentru că marketul este doar un sistem de promovare a unui magazin de sine stătător și nu are dreptul de a sti de ce vinde sau cum vinde acel magazin.
NOU
Niște optimizări simple pot fi făcute. Țeapa luată de mine:
Pus la favorite HDD Seagate de 4TB cu usb 3.2 blablabla și, important, “vândut de eMag”.
Primesc notificare de preț redus la produsul adăugat la favorite, ăla “vândut de eMag”. Reducere substanțială.
Okay, add to cart, platesc, aștept produsul “vândut de eMag”.
Vine un fake (USB 2.0, 128 GB memorie testată, plastic ieftin, nu scria Seagate pe el).
Abia atunci observ că eu achiziționasem de la un partener, nu de la eMag.
Procesul de retur a fost mai mult decât ok. eMag în sine a fost ok.
1. Dar dacă îmi dai notificare, menționează și că e de la alt partener. Că fac eu research, doar evidențiază că se schimbă. Știu că apare, știu că nu am observat eu, dar e vorba de convenience.
2. Dar sellerul are tone de review-uri de 1 stea care zic de fake-uri. Zeci de persoane țepuite. În cazul ăsta eMag l-ar exclude pe seller pentru că nu ii plac cartofii acestuia sau pentru că a dat țeapă la o grămadă de persoane?!
NOU
si daca eu platesc un baiat sa lase 10000 de reviewuri de cacat la seller, pentru ca e competitia mea?
NOU
Si asta se rezolva simplu: permiti sa lase review doar conturile care au cumparat cel putin un produs de la sellerul respectiv si doar 1 review/produs.
NOU
asa. si? cumperi 100 de produse cu 100 de conturi, ca e campanie de marketing si lasi 100 de reviewuri de o stea. bam bam. dupa care faci retur la produse in limita celor 60 de zile, ca sa fii al dreaq. sau le revinzi in marketplace. sau le arunci, ca sunt bani de marketing
NOU
Apropo cumva de ce zice Senioru’, vă dau un sfat: când vă uitați la reviewuri de hoteluri, nu luați în seamă Tripadvisor. Băgați o geană la același hotel pe Booking/Expedia/Agoda, unde nu se pot lăsa comentarii dacă n-ai fost acolo (sau măcar plătit în caz de no-show). Si să aibă minimum 50-100 de comentarii. Pe Tripadvisor, oricine poate lăsa comentarii, fie de la concurență, fie de la ai tăi. Pentru un comentariu fake de o stea pe Tripadvisor, ai nevoie de minimum de 5 comentarii de 5 stele ca să revii la nota ta medie din clasament.
NOU
@nea_zapada isi fac baietii singuri rating si reviewuri pe Booking. Am prieteni in domeniu care fac asta de peste un deceniu pe zeci de conturi de Booking cu proprietati care le apartin. Scazi inainte cu cateva zile pretul proprietatii atunci cand sunt perioade moarte, faci cont cu un proxy si cu un browser anonim, iti faci singur rezervare de pe un card Revolut virtual, apoi dai recenzie. Asa se procedeaza pe tot globul nu doar la noi. Costa bani, dar ii recupereaza cu ajutorul notei ridicate artificial.
Dar da, intr-adevar reviewurile pe Booking sunt ceva mai de incredere decat cele de pe TripAdvisor.
NOU
Absolut, e posibil 200 la suta. Dar trebuie conglomerate mari, care isi permit sa bage dirtect bani in concurenta si, indirect, in autopromovare. Sansele de-a da peste tepe totale de note ca pe Tripadvisor sunt totusi mult mai mici.
NOU
update, c-am fost cam eliptic: in afara de ceea ce ai spus tu, sunt si unii care rezerva la concurenta si apoi ii distrug in comentarii, ca e extrem de urci dup-aia. Vin cu gandaci la pachet, fac poze…
Mai ales cand e vorba de doua hoteluri independente din acelasi cartier; nu neaparat cine stie ce holdinguri.
NOU
@nea_zapada eu nu am auzit sa se intample asemenea sabotaje in Bucuresti. De obicei colaboreaza intre ei cand gradul de ocupare este mare si isi iau un comision pentru clientii trimisi la competitie. Posibil sa se intample din cand in cand, dar la un nivel insignifiant, cel putin in Bucuresti. Nu stiu cum e in alte orase.
NOU
Sorry, tot omit informații importante: Paris, 2013-2021 (mai ales boutique-hoteluri familiale de 4 stele).
NOU
Cam miros a boulangerie obiceiurile astea…
NOU
Acum vreau sa inteleg o treaba. Cine primeste pedeapsa pentru vanzarea produselor contrafacute, fapta cu incadrare penala in Romania. Sellerul? Emag care isi ia comision de la seller? Sau amandoua entitatile care prin parteneriatul lor sunt implicate in astfel de vanzari?
Si ce mai vreau sa inteleg este de ce produsele cumparate de la acesti tepari nu apar in lista de comenzi cu optiunea de retur prezenta? Pentru a returna un produs CONTRAFACUT trebuie sa contactezi un operator emag prin chat (daca exista operatori, ca nu exista mereu operatori), sau prin mail. De ce a
Iar treaba cu verificarea marfurilor de la selleri pica in clipa in care se face returul. Acele produse scoase din cutie de cele mai multe ori trec prin mana unor persoane care verifica daca in colet se afla marfa cumparata. Practic au acces la acel bun si il pot verifica, macar ochiometric, pentru ca vorbim si de haine, ochelari RayBan, accesorii, care sunt produse contrafacute cu diferente evidente fata de original.
Daca nu facem noi scandal nu se va schimba nimic. Intotdeauna vor exista chitibusuri care le vor permite sa faca manarii din astea. Sunt sigur ca asa cum exista articole din legislatie care ii scutesc de responsabilitati, exista si articole din legislatie care ii pot trage la raspundere.
NOU
“Dacă aveți probleme cu un seller, reclamați-l la ANPC sau la poliție”
Care ANPC, care politie, astia de vand pe market sunt firme inregistrate in China sau Franta. Ce sa faca ANPC-ul unor firme fantoma de afara? Caz luat la intamplare, vandut de un seller si livrat de Emag: “Denumirea companiei: Shenzhenshi Rongqimaoyi Youxiangongsi
Adresa Sediului Social: longhuaqulonghuajiedaolongyuanshequlongfalu227haohongchenggefengyilu33hao, Shenzhen, Guangdong, 360000” . Se vede de la o posta ca e cea mai mare vrajeala cu aceasta firma, sunt convins 100% ca si exista acea adresa.
Astia de la ANPC, nu sunt in stare sa trimita verdictul unei reclamatii contra Emag (reclamatie facuta acum mai bine de jumatate de an). Imi mai radeau si in fata persoanele de la customer service cand le ziceam ca le fac reclamatie.
Vorbesc de zeci de produse vandute si livrate de Emag, in care se promitea ca primesti 4 bucati si primeai doar 1 (cu titlu, descriere, specificatii in care la fel ziceau ca sunt 4 bucati). Chestie care se intampla de cativa ani de zile. Deci despre ce vorbim aici.
Am cont de 17 ani pe Emag, cu sute de comenzi, dar in ultima perioada e jale. Calitatea nu mai conteaza, ci doar comisionul incasat pentru produse fake.
NOU
Nu știu cum e cu produsele-țeapă că în general mă uit de 1000 de ori înainte să bag în coș dar am observat că Emagul de multe ori nu mă lasă să fac recenzii partenerilor. Am dat rating prost pentru livrare întârziată – din vina lor – iar emag zice că e problema curieratului și decide să nu publice.
NOU
Pai teparii aia incalca EXPLICIT legea… Ce descriu unii aici e inselatorie de-a dreptul…
Eu in locul emag as merge pe premiza “shoot first, ask questions later!”
Gen primesc 3 retururi cu mentiunea “HDD 2TB fake, USB 2.0, 128 GB memorie testată” -> Il dai afara.
Nu-i convine? Sa dea in judecata. Crezi ca vine Xiaomping LTD din china sa faca asta?
NOU
Alternativa e simplă, dar pentru mulți e lenea prea mare. Altex sau alt magazin fizic și nu te doare capul.
NOU
Emag bun, selleri rai. Dar seller-ii unde vand?
De ce nu mai au optiunea in filtr: vandut de emag?
Dar ce poti sa zici e ca, deocamdata, pe retururi/garantii/logistica emag-ul e za best din piata.
NOU
Consiliul concurenței le-a transmis că n-au voie să-și evidențieze în filtre propria marfă (acel ‘vândut de emag’). Ergo, avem acest clusterfuck.
NOU
Problema este că nu-mi vinde cartofi subpar, fiindcă măcar ăia sunt cartofi. Cartofi scrie pe etichetă, cartofi am în pungă, cu cartofi vin acasă, tot cartofi servesc la masă. Dar aici pur și simplu nu mi se vând cartofi.
Dacă introduci un cititor de carduri cu un microSD Xianglong de 32GB într-o carcasă de SSD 2.5″ pe care ai scris Samsung 870 EVO 500GB în Comic Sans MS, este același lucru cu a vinde „cartofi subpar”? Am vrut un SSD SATA de 2.5″ cu TLC NAND, DRAM și un controller decent, nu un adaptor microSD-SATA cu un card care cedează după ce am scris 30GB pe el.
Comand un cartof și-mi vine o ceapă pictată în culorile unui cartof. Mai mult de atât, ceapa este pe trei sferturi putrezită, deci nici măcar nu pot să mănânc din ea cât aș fi mâncat din acel cartof.
NOU
Subscriu la ce zice “eScam Molozplace” mai sus.
Echivalentul situatiei de la eMag cu Amazon este aceasta: www.youtube.com/watch?v=B90_SNNbcoU
Analogia cu piata si cartofii “subpar” nu este una suficient de puternica pentru a apara eMag in aceasta situatie.
Daca un vanzator intr-o piata vinde rosii expirate impachetate drept cartofi, are sau nu dreptul “piata”, locul de vanzare, sa-i rezilieze contractul si sa-l dea afara? La cate persoane cu toxinfectie alimentara se poate declansa aceasta procedura? Este ok sa ramana binemersi in piata si sa continue sa vanda rosii expirate pe post de “cartofi”? Este ok sa ramana binemersi si orice raportare a unui client pagubit sa fie cenzurata?
Hai sa dam si un nume la piata. Sa zicem, “Lidl”. “Cartofii” nu sunt din Romania ci sunt adusi de undeva, nu conteaza, China, Polonia, Bulgaria etc. Este sau nu este “Lidl” responsabil daca eu si altii care cumparam cartofi din magazin ne trezim ca avem rosii expirate impachetate drept cartofi? Este sau nu este “Lidl” responsabil daca un producator de carne spre exemplu trimite la raft un pachet de 500g dar pe care scrie 1Kg? Asta ar fi un echivalent foarte apropiat ca in descrierea produsului este “4TB” dar de fapt inauntru este “250GB”. Avem sau nu avem dreptul sa ridicam sesizari catre “Lidl” pentru a remedia problema?
Alta situatie. Daca tin bine minte Razvan Baciu avea la vanzare intr-o perioada daschams de la un anumit producator. Rata de retur s-a dovedit a fi uriasa asa ca a renuntat sa mai aduca. De ce anume nu a ales aceeasi abordare precum eMag si sa spuna ca “nu e problema mea ca produsul e neconform, n-am voie sa elimin producatorul asta din oferta mea.”? Poate pentru ca era responsabil de marfa adusa in Romania?
“si daca eu platesc un baiat sa lase 10000 de reviewuri de cacat la seller, pentru ca e competitia mea?” -> Pe acelasi principiu si eu pot sa platesc un baiat sa ia 10000 de produse la reducere si sa posteze 10000 de reviewuri pozitive and they cancel out. Fie lasi ambele porti deschise, fie le inchizi pe amandoua. Daca lasi recenzii pozitive, dar zecile de clienti care s-au trezit cu un produs care nu corespunde specificatiilor, sau este unul contrafacut, atunci deja esti partinitor in treaba asta, si clar nu cu clinetii/legislatia in vigoare. Cam asta observ ca este o partea a problemei: multi incearca sa raporteze in comentarii ca produsul este fake, neconform etc., dar recenzia niciodata nu este publicata. Pentru ca de ce ai lasa alti oameni sa fie informati de faptul ca acel produs vandut de un seller este contrafacut?
Hai sa inversam rolurile. Sa presupunem ca eu sunt un mare si respectat magazin. Tu si altii dati comanda de iPhone ultimul racnet, 512GB stocare, whatever. Si primesti o carcasa de iPhone, 64GB stocare, soft care imita iOS, dar care este un gunoi improvizat. Ai sau nu ai dreptul sa ceri ca eu, magazinul, sa iau masuri impotriva tepei care ti-a fost trasa? Publici sau nu articol pe blog in care detaliezi ce este in neregula cu mine ca “piata” care ti-a vandut tie un bun “fake” de la un reseller? Sunt sau nu responsabil de a ma asigura ca bunurile pe care le vand in “piata” sa nu fie contrafacute si atunci cand primesc zeci de sesizari ca sunt contrafacute sa iau masuri? Dupa logica din articol, nu ar trebui sa iau nicio masura fata de “sellerul” care tocmai te-a tras in piept pe tine si pe altii, pentru ca eu sunt doar “piata”, si de asemenea, am tot dreptul sa-ti cenzurez opinia legata de teapa pe care ti-ai luat-o.
Daca iei masuri fata de situatia descrisa mai sus, de ce nu fata de alta “piata”? Situatiile sunt identice, doar numele “pietei” difera.
Exemplu rapid, m-am uitat acum sa vad ce hard-diskuri externe sunt in oferta “livrate de eMag”. Repet, “livrate de eMag”:
www.emag.ro/hard_disk-uri_externe/filter/emag-genius-f9538,livrate-de-emag-v30/capacitate-f9940,4-tb-v-455059/sort-priceasc/c
Din primele 12 rezultate, 9 sunt ceva ce seamana a SSD. Din start avem produse neconforme cu descrierea. Cine este responsabil ca daca in descriere este “HDD extern” primesti “SSD” sau “microSD intr-o carcasa de SSD”? Cine scrie descrierea pe eMag? Are sau nu o responsabilitate eMag pentru aceste inadvertente care se vad din avion? Plus, la 100 RON pentru 4TB e prea bine ca sa fie adevarat. Cele mai prastie SSD-uri costa totusi cateva sute de lei la acea capacitate. Chiar nu au eMag nicio responsabilitate pentru ca descrierile produselor nu se potrivesc cu produsul fizic? Nu au nicio responsabilitate dupa sesizari repetate? Sa lasam “sellerul” sa continue sa vanda marfa neconforma, eu sunt doar “piata” nu stiu nimic, nu sunt de aici? Pai cine ti-a aprobat tie venirea in “piata”? Nu cumva un…contract cu eMag? Nu are sellerul nicio obligatie negru pe alb legat de ce se intampla pentru ca eMag sa poata veni sa-l traga la raspundere? Scrie cumva negru pe alb: “Eu, Xiaomping LTD, ma angajez sa vand produse care sa nu respecte specificatiile si nu pot fi tras la raspundere in caz contrar.”? Nu e vorba de produse “subpar” e vorba ca un produs care are de fapt 250GB sau mai putin, este vandut drept “4TB” iar platforma care promoveaza acest vanzator nu ia nicio masura, nici macar nu lasa recenziile celor care ii avertizeaza pe altii de aceasta problema.
“Produsele magazinelor/producătorilor care au succes sunt copiate instant de către amazon, branduite cu Produs Propriu și scoase la vânzare, iar sellerul dat afară din market, ne pare rău, nu îndeplinești condițiile.” -> Ok, si daca eMag isi construieste un brand, sa zicem, “eMag Basics”, trebuie ca ceea ce scrie pe site/eticheta sa fie conform corect? Adica daca scrie “acumulator eMag Basics 1900mAh”, si el este de fapt “800mAh”, are sau nu responsabiltiate eMag sa se ia de gat cu producatorul/sellerul original si sa fie respectate specificatiile? Sau si aici ei pot sa se ascunda ca “producatorul original e din China, mi scuzi, nu le putem face nimic, continuati sa cumparati produsul nostru neconform.”?
O analogie mai buna ar ajuta sa fie clarificat de ce eMag sunt indreptatiti sa apere vanzatorii de produse contrafacute, care nu respecta specificatiile. De asemenea o analogie mai buna pentru a justifica de ce nu sunt publicate comentariile celor trasi in piept de aceste manevre.
NOU
Am trait sa o citesc si pe asta: Cetin aparand teparii. Fantasmagoric.
NOU
Oare?
Ancheta procurorilor a stabilit ca pagina de internet anuntul.ro este suspecta de proxenetism. Proprietarii sunt surprinsi:
Procurorii spun ca administratorii acestui site nu percepeau tarife suplimentare pentru acest tip de anunturi: ele costau 7 lei, insa faptul ca ar fi fost publicate luni de zile arata ca acestia ar fi fost complici la infractiune.
NOU
in cazul suspiciunii unui produs contrafacut, se poate trimite sesizare catre emag, iar emag va dezactiva oferta. sellerul va trebui sa faca dovada autenticitatii intr-un timp limitat. exista si categorii de produse cu risc ridicat, unde e necesara indeplinirea anumitor conditii, cu prezentarea unei documentatii in avans.
NOU
S-au facut o gramada de sesizari. Nu dezactiveaza sellerul. E plin Reddit si Facebook de exemple cu selleri care au tepuit oamenii cu ssd-uri si alte produse contrafacute, s-au facut reclamatii (am doi prieteni arsi cu acelasi produs de acelasi seller) si sellerul inca vinde nestingherit pe platforma dupa o luna jumate de la sesizarea lor.
NOU
As elimina din marketplace orice face dropshipping, sunt sursa principala de chinezarii.
Daca vreau chinezarii, ma duc pe Temu sau pe AliExpress.
De pe emag ma astept sa primesc a doua zi dimineata ce am comandat, produs in mod cert in EU, la un pret corect.
NOU
Doar că Emag simte că concurează direct cu Temu și AliExpress. Așa că au nevoie să aplice aceleași tactici. Așteptările noastre de ‘Emag oldschool 2012 golden era’ nu corespund cu direcția de business în care merg ei acum.
NOU
Dar daca sa zicem ca piata aia e proprietate privata, are voie patronul sa dea afara pe cine vrea el sau nu din piata? Exact.
NOU
O fi privat, dar drepturile cetatenilor sunt mai presus decat initiativa privata, de asta avem institutii precum protectia consumatorului si legislatie pana la nivel supra-statal.
S-a vazut ce buna treaba fac privatii, in 2008, tocmai pentru ca nu au fost supravegheati si controlati cum trebuie.
NOU
Ok, nu pot fi eliminați marketplace. Înțeleg asta.
Dar ar putea să eixsta niște opțiuni în setările contului:
– (nu) vreau să văd produsele vândute de firma X, Y, Z
– (nu) vreau să văd produsele vândute de firma din țara X, Y, Z
Din moment ce există (primul) filtru pe pagina de căutare, ar putea exista și la nivelul magazinului.
Nu?
(PS: ia-l și pe Vali de mână și scoateți naiba `
name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1, user-scalable=no"
din tema blogului…)NOU
adica sa il pun pe yes sau de ce?
NOU
@Arhi: Este suficient să lași
content="width=device-width, initial-scale=1.0"
.NOU
gata sefu
NOU
Felicitări, oferi citorilor o perspectivă dinamică și lărgită, spre deosebire de Vali care o menține îngustă. Nu cred că are legătură cu tipurile somatice.
NOU
Si tot pe acelasi principiu, pot spune ca mi se falfaie de ce zici tu acolo. Inseamna ca trebuie sa fiu multumit de situatie pentru ca vezi doamne nu pot face aia nimic? Doar asa pt ca iti place tie de ei?
Nu mi-am luat cabluri destule pentru camere si am dat sa caut pe emag. Ultimele rebuturi! Lasa ca aduc eu in septembrie!
NOU
Dă pă Anglea? Vezi să n-aibă, naiba, mufă pă stânga!
NOU
Emag blochează oferte și selleri. Reclamațiile nu se fac pe reddit și Facebook.
Am blocat sute de produse și câțiva selleri pentru ca vindeau produse fake și contrafăcute. La x tickete pe un seller emag blochează accesul seller ului pe categorie.
Reclamațiile se fac pe baza de dovada clara din mesageria emag de pe partea de seller și din formularul www.emag.ro/contact-form
Emag nu blocheaza dacă nu este sesizat.
Reclamațiile se fac cu dovada și explicație clara unde sunt neregularitatile. Trebuie sa pricepeți ca la emag lucrează lume pregătită foarte slab. Exista situații când un operator spune alta și alt operator spune invers.
Momentan am 300 tickete deschise pe produse care încalcă termenii și condițiile emag. Dacă nu iau masuri sa schimbe termeni și condițiile o sa blochez 3 categorii și cca 100000 de produse.
NOU
Sunt 100% sigur ca bati campii ca sa te dai interesant.
NOU
Ca seller intrat in programul pilot marketplace in 2014 pot să zic ca greșești grav. Uite exemplu : aparat de masaj mare, gen ciocan care vibrează, greu de 3 kg, diametru 30 cm, lungime vreo 50-60 cm. A făcut un deștept gluma pe net, cu link de afiliere profitshare, ca e vibrator pentru grase. Produs suspendat de la vanzare pe motiv ca e articol sexual, nu acceptau asa ceva pe platforma, doar ca nu era nimic sexual. Suspendare făcută de operator uman, au urmat luni de discuții până a fost reactivat produsul. Bine, asta era pe vremuri, acum ii doare la basca, banul să iasa.
La ANPC poți depune sesizare doar daca ai cumpărat si atașezi factura, apoi daca returnezi produsul si aia verifică sellerul se inchide sesizarea ca nefondata ca ai primit banii inapoi.
ANPC verifică doar entitățile românești. Vrei să îți trimit factură de pe emag marketplace cu date bogus, emisă de o entitate poloneză la mișto? nici numele meu nu apare. Am sesizat, cerut explicații, degeaba.
NOU
Nu te supăra, nu cred ca e așa. Diferența este ca Amazon își asumă mizeria teparului și returnează banii repede sau ți-i pune la dispoziție pt alte cumpărături sau se da peste cap să îți trimită produsul de la alt comerciant pe platforma lor.
Amazon, extrem de ticalosi cum sunt, pun pe primul loc ușurința cu care poți cumpăra chestii și ușurința cu care cineva țepuit își poate recupera banii, pentru ca e mai important să aiba clienți care au încredere ca dacă au comandat ceva, le ajunge repede, în stare de funcționare, și conform descrierii.
Nu poți jupui oamenii de toți banii, dacă ei nu au încredere în tine să ții ofere de bună voie. Iar Amazon înțelege asta. Emag nu.
Din 2019, când am luat țeapă și nu am primit o comandă a cărui scop era cadou pt aniversarea unui prieten, eu nu am mai comandat nimic de la ei. Am așteptat mult și bine să primesc banii înapoi. Și pentru ca eram sărac, a trebuit să mă împrumut să cumpăr alt cadou. Poate s-a schimbat ceva între timp, însă mie nu îmi mai pasă.
Plângerile la anpc parcă sunt intenționat gândite să frece clientul cu tics, și să nu facă nimic.
EMag învârte o tonă de bani cu lopata ca să isi poată permite proceduri interne in favoarea clientului, dar prefera românisme in favoarea venitului, “conform legii”.
NOU
Exista o diferență între piața și emag. La eMag eu dau banii către eMag. La piata plătesc direct vânzătorul. Și tot aici este legislația românească prezenta cu clarificările cu privire la vânzarea online. Că nu poți vedea produsul înainte de a-l platii. Așa că nu consider că analogia cu piata fizica este corectă. Cum nu cred că eMag nu poate să facă mai mult sau, daca face, sa comunice mai mult pe tema asta. Că eu nu am auzit așa că pot crede că eMag e in cârdășie cu țeparii.
NOU
E o jungla acolo si o mare teapa. Incearca sa cumperi o camasa…cu maneca scurta, ca e de sezon. Si una casual business, sa zicem. Si sa fie albastra. Fara model. Vei vedea ca desi ai pus filtrele, iti apar inca 30 de magazine cu camasi cu Mickey Mouse pe ele, maneca lunga, rosii, verzi, albe, ba chiar si tricouri. Asta deoarece oamenii au bifat tot la optiunile de filtrare, chiar daca ei nu au acele produse. Filtrele acelea devin relative dupa aceste practici paguboase. Aici cred ca ar putea interveni E-Mag.