Companiile au, ca unul din indicatorii de succes ale mailurilor de marketing, deschiderea lor la sursă. Și, pentru că încă nu au voie să vă supravegheze deviceul cu Pegasus sau ceva similar, includ, în mailuri, un tracking pixel, care este un link catre o imagine goală situată pe serverele lor. Cel din imagine arată fix așa.
El, săracul, per se, nu face mai nimic, doar se încarcă în mail. În schimb voi, acceptând încărcarea pixelului, accesați serverul expeditorului, nu serverul gmail și, prin accesare, îi spuneți că ați deschis mailul, îi spuneți de la ce adresă IP ați deschis, deci care e locația voastră, dacă este un mail de spam, trimis la întâmplare pe adrese standard tip admin@, contact@, eu@ etc confirmați serverului că emailul este valid, utilizat, deci bun de vândut mai departe către alții (lucru complet legal).
Așa că, cel mai bine și mai frumos este să aveți așa.
Adică, din setările clientului de mail, să blocați încărcarea imaginilor externe, a imaginilor care vin sub formă de link către un alt server, nu care sunt deja încărcate în mail, în formă fizică.
Vă scutiți de bătaie de cap și mult spam, pe termen lung. Pentru că, dacă adresa aia de mail nu dă niciun ping nimănui, la un moment dat e abandonată. Și nu, nu încercați să vă dezabonați, mai ales de la emailuri la care nu v-ați abonat niciodată. Nu faceți decât să confirmați senderului că adresa e validă, utilă și, mai ales, importantă. Prețul ei crește direct proporțional pe piața de gen.
NOU
si daca totusi din greseala s-a adaugat adresa voastra si primiti mailuri nedorite, ulterior puteti sa dati un block senderului
NOU
senderul o mai vinde la 100 de altii, care o vand, la randul lor, la alte cate 100 and so on
NOU
Tl;dr: marcati spamul ca spam, mai ales pe platforme mari (gmail/iCloud/Msft).
Nu contest problemele si spamul, fix asa se intampla.
Dar nu cred ca e ok ca un blogger (care, presupun ofc, traieste din campanii) sa recomande evitarea trackingului pe alte canale. Imi aduc aminte cand s-a raspandit si la noi afilierea si lumea nu dadea click, de ce sa faci tu bani cand isi cumpara el fritioză 🙂
Btw, tehnic se poate urmari exact cine cumpara topoare de pe un link afiliat publicat de Zoso. Solutia nu e sa nu dai click niciodata pe linkurile lui, ci sa penalizezi abuzurile daca au loc.
Revenind la mail, daca dezabonarea intr-adevar ramane la latitudinea senderului, marcarea ca spam e externa. Listele de spammeri vor deveni tot mai stricte si riguroase, iar a intra pe listele alea o intamplare tot mai neplacuta pentru advertiseri, mergand pana la banari de pe platforme de hosting. In timp, desigur :).
Eu sunt mare fan email si de asta nu as vrea sa dispara ca mod de comunicare comerciala, ca am ramane doar cu sistemele tot mai automatizate de reclame (read Google), articole automatizate cu miile, pe orice subiect (read Gandul) si ocazional advertoriale pe bloguri :). Ori daca nu stie nimeni ce se intampla cu mailurile alea, la un moment dat o sa renunte la ele la fel cum au renuntat si multi bloggeri la notificari.
NOU
nu e evident ca ma refer la spam?
NOU
Eu contraziceam partea cu “cel mai bine și mai frumos…”. Si ziceam ca cel mai bine e “mark as spam”.
Also ai tu ceva bug la comentarii sau eu la browser, comentariul asta trebuia sa fie sters. Poate il stergi te rog pe cel duplicat de pe firul principal.
NOU
nu sunt de acord. daca imi dai spam, meriti sa mori, ca afacere si ma doare in pla de tine. nu faci parte din industrie, ci esti doar un hot care vrea sa faca de bani pe unii si altii.
NOU
Da, meriti. Si mori mai repede daca ai serverele marcate ca spam si nu mai poti trimite mailuri, decat daca opreste cineva trimiterea de tracking data.
Iar aia cu tracking data il doare pe ala cinstit, gen eMag, ca il ajuta sa stie ca ai primit mailul dar nu te intereseaza tigaile din el 🙂
NOU
nu, ptr ca poti permite granular, la fiecare in parte. am mailul la yahoo din 1998 cred si la gmail din 2004. marked as spam nu a rezolvat nimic niciodata. ascunderea mailului meu de spammeri da
NOU
Cred ca am ajuns la punctul de “agree to disagree”.
La plusuri, nu ne-am injurat si nu ne-am facut prosti. La minusuri, zero glume cu țâțe :(. Dar per total o discutie decenta, o sa ma mai gandesc cum puteam argumenta mai bine.
NOU
ar fi fost și culmea
NOU
@Painkiller
Ce-i zice țâța lăsata celei siliconate?
Esti cu nasul pe sus, fa!
Gata, ai ai glume cu țâțe. Fixed it.
NOU
Altfel o idee buna e sa aveti si emailul de forma bot046531
Asa va scutiti nu doar de identitatea deductibila din numele de mail dar si de potentialii vanzatori de orice care se gandesc de 2 ori inainte de a va propune ceva, practic in mailul ‘fals’ am de minim 10 ori mai putin mail si spam mail
NOU
iCloud plătit. O infinitate de adrese fake ce sunt redirecționate pe adresa reală pe care nu o dai nicăieri – au pus mâna botii pe una din ele, știi exact cine ți-a vândut/scăpat adresa, din 2 clicks ai șters-o și s-a terminat bâlciul.
NOU
Dar daca dam reply cu subiectul “muie” valoarea adresei de mail creste sau scade?
NOU
s=ar putea sa primesti spam x2
NOU
Pentru ca lucrez pentru o firma din domeniu. Da, e metoda veche de tracking, opens nu prea se mai folosesc in metrics 🙂
NOU
Eu ma gandesc serios sa incep sa plasez niste comenzi la astia care ma spameaza cu plata ramburs si sa le refuz primirea. Sa plateasca ei costul transportului pana s-or satura de mine. Din cate stiu e dureros pentru orice comerciant.
NOU
Multumesc
NOU
nici nu le mai deschid, blochez direct toti senderii de la care nu am de ce sa primesc informatii, works like charm (ma f’t in toate lenjeriile de pat si despagubirile aviatice si orice alte cacatisuri m-au spamat ani de zile). Intrebarea mea e daca tot am valoare, de ce dracu’ primesc spam cu tot felul de jegosenii? Mi-au calculat retardul, sau ce?
NOU
Nu mai funtioneaza de ceva vreme treaba asta, cel putin in gmail si apple mail. Toate imaginile sunt descarcate instant de google care le face o copie pe serverele lor, chit ca ai deschis tu mailul sau nu.
NOU
da clar