Sunt un adept al tehnologiei. Prefer, întotdeauna, ultimele descoperiri din domeniu, îmi place să am toate deviceurile pe care pot pune mâna, sunt ca un copil când dau de gadgetăreală, îmi plac, deci, tabletele încă de pe vremea când existau doar în mintea celor din Star Trek sau Stargate SG1. Sigur, nu le folosesc, pentru că sunt prea mari pentru gusturile mele și inconfortabile, dar îmi plac, le recunosc utilitatea și sper că, odată cu apariția computerelor cuantice, nu vor mai exista măgăoaie de PC-uri, ci totul se va rezuma la un ecran transparent, care ne va conține viața și nevoile.
Același lucru e valabil și când e vorba de mașini. Nu reușesc să asimilez pasiunea pentru mașini vechi, indiferent de valoarea sau modelul lor. Hai să dăm la manivelă să dăm jos geamul, ca să avem aer condiționat. Să fim serioși, eu vreau scaune confortabile, cu memorie, climă bizonică, gadgetăreală cât cuprinde, butoane și butonașe, cup holdere cu răcire și încălzire, de astea.
Dar să mor dacă înțeleg ce femeie e pusă la conducerea echipelor de design de mașini din toată lumea, de toți au înnebunit și fac bordurile din ce în ce mai simple, punând în loc ditai televizoarele de tablete, unde adaugă toate funcțiile mașinii.
De ce zic că e femeie? Pentru că doar o femeie nu poate înțelege că un șofer nu își poate lua ochii de la drum nicio secundă, ca să se uite unde e tableta, să apese ecranul tacticl, să deschidă meniul de unde să aleagă volumul la aerul condiționat. Sau muzica. Un șofer își știe, fără să se uite, unde sunt butoanele importante din mașină și le acționează fără să se pună în pericol, căutând meniuri. Și ffs, ce faci noaptea, cu kktul ăla care luminează ca steaua polară în nopțile întunecate? Îi reducem luminozitatea? Și cum o mai folosești? Sau seara pui setările și aleluia, până oprești?
Ok, accepta tableta ca entertainment center. Pune muzică, filme, clipuri, desene pentru copii, ce vrei. Dar nu îmi lua din funcționalități ca să mă apuc să îmi șterg grăsimea de pe degete ca să pot da click.
NOU
Eu sunt ala care prefera masinile vechi. Ma rog, nici chiar f vechi, cam de la 2000 incoace. Fix din motiv de bord-tableta si atentie. Am nevoie de butoane fizice. Geamul cu manivela si alte neajunsuri este pretul pe care sunt OK sa-l platesc pentru a ma simti in siguranta.
NOU
clar o masina de 20 de ani te face sa te simti mai in siguranta…
NOU
Ce noroc pe mine cu Mitsubishi Lancer din 2008, cateva butoane fizice pe care le folosesc evident fara sa ma uit. Keep it simple !
NOU
@Lucică, creativitatea cu care ti-ai ales nicknameul imi da de inteles ca esti foarte special si ma face sa ma intreb daca si in real life obisnuiesti sa spui oamenilor de langa tine ce/cum/cand sa simta ceva sau doar pe interneti? banuiesc ca in scoala toti colegii se prapadeau pe ei de ras la glumele si observatiile tale atat de onpoint.
NOU
deci tu zici ca te simti mai in siguranta intr-o masina din 2000 (care face cam 24 de ani, in 6 ani intra la “de epoca” bai za uei) si eu sunt ala special.
Deci te pune in pericol tableta aia, care nici macar nu e obligatoriu sa fie mare sau sa fie intr-o masina noua, iar sistemele pasive si active inventate sau devenite accesibile in ultimii 20 de ani sunt de neglijat.
zi ma nene ca n-ai bani de masina noua sau 3-5 ani, nu e o rusine. Nici eu n-am, dar nici sa zici ca tableta aia te omoara…
NOU
Frână primitivă
Suspensie primitivă
Structură de rezistență primitivă
Două airbaguri
Faruri H7
Dar hei, n-are tabletă, deci sigur e SAFE.
Și eu prefer controale fizice pentru multe funcții. N-am o problemă cu butoanele. Dar să zici că e mai safe o mașină din 2000 strict pentru că n-are display mare… It’s just not true.
NOU
@Ciprian: Sunt destule mărci de mașini noi sau max 5 ani vechime care nu au tablete mari și posedă butoane fizice (inclusiv pentru dat geamul jos electric, nu la manivelă). Să spui că datorită acestui lucru ai mașină de peste 20 de ani vechime fiindcă ar fi mai sigură fără tabletă e pur și simplu o inepție. Zi că ești fan mașini mai vechi, că nu vrei să dai bani pe o mașină mai nouă de 10 ani etc. Nu e nici o rușine în asta și infinit mai credibil decît ce ai zis tu.
NOU
Am ramas blocat la borduri.
NOU
Ssssh, că aude Negoiță!
NOU
Fratica asa bord are Tesla? Recunosc ca nu am urcat in vreuna si cand stationeaza nu mi-am dat seama ca arata asa. Pai ala e laptop toata ziua.
NOU
altii au tv mai mic decat ecranul de la tesla :))
NOU
aia e o tesla de pe vremea evului mediu, acuma arata altfel si mult maimishto
NOU
Or fi femei prin echipele de design interior, nu zic nu. Dar avântul cu tableta și lipsa de butoane a început de la Tesla model 3, iar pentru asta trebuie să mulțumim domnului Franz von Holzhausen. El a “revoluționat” treaba.
NOU
Mă bucur că nu sunt singurul nebun care urăște moda asta cu laptop pe bord
NOU
Apropo de grasimea de pe degete, si voi mancati mici cu mana in Tesla ca mine?
NOU
Eu asa fac, am dat toti banii pe tesla, abia mai am 5 lei pentru un mic pe zi 🙂
NOU
Daca ai o problema la tableta aia te-ai pisat pe ea masina
NOU
Si invers!
NOU
Pai de asta au pus recunoasterea de semne de circulatie, tinerea automata de banda, cruise control adaptiv, franare automata de urgenta samd…
Sa poti sa iti iei privirea de la drum sa operezi tableta…
NOU
bagi si un counter, nu?
NOU
Bagi un Carmageddon.
NOU
scrii despre femei, iar poza este despre elon musk?
NOU
zis si Space Karen
NOU
Da, cam urât exemplarul, dar să nu discriminăm pe criterii fizice acum…
NOU
Stai liniștit că au profitat alții de imbecilitatea asta și au „reinventat” butonul :))))
enhauto.com/s3xy-buttons
NOU
trololol
NOU
daca am butoane separate pentru clima si radio, nu ma deranjeaza ce e pe tableta. In schimb am o curiozitate. De ce este ilegal si risti sa iei amenda + 6 pct ( in UK ) daca folosesti telefonul, dar in schimb daca umbli pe o tableta d-asta e perfect legal? sincer eu nu vad nicio diferenta intre a avea telefonul intr-un suport si a umbla pe el pt a configura traseul pe waze/google, sau sa drumul la spotify, sau sa umblu pe ecranul masinii pt a face acelasi lucru, plus lucruri precum ar fi schimbatul temperaturii, vitezei aerului, sau pornit incalzirea in scaune? Mi se pare unul dintre cele mai stupide lucruri
NOU
in uk sunt si foarte speciali. am vazut pe net un filmulet cu un blocaj rutier de cateva ore, oamenii stateau, efectiv, pentru ca era ceva pe drum, iar politia mergea printre masini si dadea amenzi pentru folosirea telefonului la volan.
NOU
De cand au schimbat codul rutier, si au pus faza asta cu 6 pct de amenda + 200£ ( btw punctele se sterg dupa 3 ani, iar daca in timpul asta ai adunat 12 pct, adio permis minim 6 luni ), soferii de taxi, private hire( uber, firme locale, etc) au cerut un punct de la politie despre asta. Adica daca un sofer apasa pe telefonul pentru a accepta/declina o cursa ce se intampla? Raspunsul nu a fost unul clar, ei spun ca telefonul neaparat trebuie sa fie intr-un suport, dar in acelasi timp este ilegal sa umbli pe el… plm UK
NOU
@cetin ii spune “taieri de costuri”.
NOU
dar nu e mai scump sa pui o tableta, care costa destul, daca e de calitate, decat niste plasticuri colorate?
NOU
E mai ieftin. Butonul fizic presupune alte costuri, matriță, locaș, conector, cablaj… si dai on/off la un releu. Dintr o tabletă, pe TCP sau pe plm de protocol au ăștia, dai zeci de comenzi la zeci de relee și mai ai loc și pentru Avatar 3D.
NOU
progres
NOU
o sa ajungem sa mergem pe biciclete cu 4 roti si acoperis, la doar 29 900 euro, sa salvam planeta
NOU
Bwahahaha. Poate, alții. Eu am un motor de rezervă și două carburatoare țiplă. Și butoane mecanice și relee și chestii analogice, făcute cu mânuța mea proprie și personală.
NOU
@raider cine stie, cunoaste.
@cetin faptul ca am ecran in loc de ceasurile din bord (AID) mi se pare misto si util. Chiar si cu HUD.
Ca mi-au scos butoanele fizice de pe navigatie si mi-au lasat butoane capacitive… nu ma deranjeaza prea tare. Mai ales ca e nu am rama si se curata asa usor.
La butoanele fizice (din alea cu clant! clant!) de pe volan si la butoanele de aragaz pentru clima… nu renunt nici mort.
Si vaz ca s-au prins si unii producari care le scosesera si incep sa le reintroduca. Intr-un fel sau altul.
NOU
eu ma chinuiam cu telefonul in suport cand citeam stirile in timpul condusului. plus ca te distrage cand urmaresti un clip/film in timp ce conduci pentru ca iti fortezi ochii, e totusi prea mic ecranul si pierzi detalii interesante. de aia sustin ideea de a avea un ecran mare in masina. poti sa citesti stirile sau sa urmaresti un videoclip pe youtube sau alte continuturi video fara probleme, fara sa fortezi ochii.
acum am in masina un ecran care nu e tactil si un controller din ala tip rotita si care se si apasa. e enervant de eficient si nici macar nu trebuie sa ma uit ce fac, e super intuitiv dar nu pot sa vad si eu un film in timpul condusului ca omul.
NOU
Hai lasa basina de audi sau poate mazda care inca nu a descoperit touch-screenul, e o placere sa introduci un nume de strada din “rotita”, aha.
NOU
Ia uite ce de manute rosii. Am audi q3 din 2018 bah, ecranul ala pliabil are calitatea unuia din 1995, e mai mic decat ecranul la un smartphone mic, rezolutia e la nivel de hc’85, iar roata sa alegi litera cu litera e bonusul absolut. Plus prediciala nivel de retard, eu caut o strada din orasul in care ma aflu si imi da una de la 400km distanta, ca, evident, probabilitatea sa o vreau pe aceea si nu una la 1km e maaare.
Ma plimb si cu a5 tot din 2018, fix aceeasi balarie “rotativa” doar ca ecranul are rezolutie mai buna.
Mazda cx5 am vrut sa cumpar in primavara..nu avea touchscreen si costa 43keur cu asteptare 7 luni. M-am lecuit, nu mai vreau
M-am dus la volvo xc40. Ala e cu touch si google, suna bine, dar chinezarie mai mare rar gasesti. Intre timp a cumparat unul o cunostinta, m-am lamurit, s-a stricat de 3 ori in 5 luni, aia nu au facut o minima verificare a masinii la iesirea din fabrica. Plus ca touchul reacționează ca un telefon obosit.
Lasati ca “imi place manivela”, aia e, nu ai bani de masina noua nu e o rusine absoluta. Totusi nici ca tesla, cu televizorul lipit pe bord.
NOU
zi că trollezi cu filmul/youtube în timpul condusului. n-are cum să nu trollezi.
NOU
Citeam undeva că e mai ieftin să pună un ecran touch și să facă totul din soft decât să monteze butoane peste tot, iar producătorii au marketat asta ca ceva high-tech. Având în vedere că orice bucățică de fir contează când produci volume mari, cred că are sens
În cazul meu, singura utilitate a tabletei e pentru Waze/Maps
NOU
Zilele astea e un salon auto la Munchen, unde sunt prezentate și niște concept cars (așa se zice?) full electrice, de la marii producători (nomina odiosa), dar care o să și intre în producție în 1-2 ani. Majoritatea au pe bord doar volanul (de regulă pătrățos) și o mare tabletă sau ce o fi, cu diagonala de vreo 20 de țoli, în rest NIMIC. Bănuiesc că sunt poze pe net, eu am văzut la niște știri. Tableta este cam în dreptul pasagerului din dreapta. Și scaunele sunt tăietoare de respirație, îți vine să chemi un chelner când le vezi.
Prin urmare, Arhi, nu e vreo obsesie, este viitorul.
NOU
Se cumpara? Se cumpara, da. Next: televizorul de 82″ lipit pe bord. O sa rupa la vanzari. Siguranta? Toti isi baga :- in ea, ce e aia?
NOU
asta cu se cumpără nu ține pentru că dacă s-ar vinde s-ar cumpăra și un căcat … efectiv oile cumpără orice/oricum/oricât
NOU
Adevarul ca altfel dai cu capul intr-o tableta decat in niste butoane…
NOU
În caz de bușeală de aia serioasă, îți faci back-up în tabletă și aștepți să te recupereze ăștia de la SMURD.
NOU
Eu prefer tableta, bine nu aia de tesla care e f mare într-adevăr, în locul telefonului pt navigație. E ecranul mai mare, îmi place. În condiții de iluminat redus se ajustează automat, nu te orbește, bănuiesc ca asa e la toate. Overall eu nu am o problema.
Pt restul am pe volan butoanele necesare, nu prea folosesc tableta.
NOU
@add pe cx 5 poti introduce numele strazii tactil (cu conditia sa stai pe loc sau v max 20 km/h)
NOU
Masinile care au tablete din astea au si voice control din ce stiu eu. Cel putin masina mea are.
NOU
adica in timp ce umbli pe tableta ii zici “fa la dreapta aici. cealalta dreapta….trage un pic langa bordura si pune avariile ca am treaba 5 minute”? ca d-asta avea si fosta nevasta, eu executam
NOU
Pe sistemul “call beby” sau cum?
NOU
Hey Car, activate “park anywhere” mode
NOU
Credeam că-s ultimul mohican, cu butoane fizice in loc de tabletă și/sau ecrane mari și luminoase poziționate anti-user.
Am mașină clasică cu comenzi normale și am și una cu tabletă (8″) și comenzi vocale. Ghici pe care o prefer. Ambele au chestiile de siguranță, iar pe cea clasică la drum lung sau cînd trebuie să ajung la adrese necunoscute am o navigație separată. Aia nouă pe lîngă că e imposibil de butonat comenzile touch altfel decît cu mașina oprită, indicațiile de navi sau partea de entertainment sînt de neurmărit, doar dacă ești sinucigaș iei ochii de pe drum, atît de idiot de departe și aiurea sînt montate.
NOU
probabil multi dintre producatori sunt foarte optimisti cu privire la self-driving ( din ala complet, nu lane-assist sau ce mai au ei acuma ).
e si mai ieftin cand e produsa masina , dar si cand masina e in garantie.
NOU
Intre timp noul Model 3 a renuntat si la schimbatorul de viteze, alegi daca mergi inainte sau inapoi din tableta… oare cum scrii la politie ca ai dat swipe in sus in loc de jos si ai lovit pe cineva?
NOU
Nu cred că o să mai fie nevoie.
Le trimite Tesla un raport complet.
Cu ce deget ai apăsat, cu ce erai îmbrăcat și de unde venea pietonul.
NOU
Am un Passat – știu – 2003 – știu – v6 tdi cu tot ce vrei pe el (…)
NOU
Intr adevar iti distrage clar atentia.
Banuiesc ca e mult mai ieftin ecranul, decat butoane fizice instalate.
Cat poate costa tableta in realitate ?
NOU
Ca om care lucreaza de 11 ani la creatia masinilor:
– Constructorii vor sa ofere aceeasi experienta ca a unui telefon, tableta, smart TV. Daca zi de zi folosesti telefon cu touch si alte gadgeturi la tine acasa, vor ca experienta in masina sa fie similara.
– poate sa fie si despre costuri sau nu neaparat
Cat despre distragerea atentiei, asa e.
NOU
cu ce se mai ocupa cercetatorii englezi:
În urma unei cercetări de piață, realizată în Marea Britanie, care a testat nivelul de inteligență al conducătorilor auto raportat la mașina pe care o dețin, a reieșit că proprietarii de BMW sunt printre cei mai puțin inteligenți șoferi.
Același studiu arată că șoferii cu cea mai ridicată medie a IQ-ului – 94.35, au mașini cu motor pe benzină. Sunt urmați de cei care dețin mașini hibride. Iar pe locul trei, cu o medie a IQ-ului de 92.91 se află posesori de mașini diesel.
Un alt aspect analizat a fost culoarea mașinii. Și a reieșit că cei mai inteligenți (95.71 IQ) au mașini de culoare albă. În timp ce șoferii cu un IQ mai redus (88.43) au mașini de culoare verde.
Cercetarea s-a făcut pe un eșantion de 2.024 de șoferi din UK, în luna ianuarie 2023.
Această cercetare s-a axat pe două aspecte. În primul rând, cei peste 2.000 de șoferi britanici care au luat parte la studiu, au spus ce mașină dețin, ce culoare și ce tip de carburant folosesc. Apoi au dat un test de inteligență, care le-a măsurat IQ-ul.
NOU
Studiu despre cat de periculoase sunt tablete in loc de butoane in masini:
carbuzz.com/news/new-study-proves-touchscreens-are-distracting-and-unsafe