Explicaţii detaliate, obţinute prin amabilitatea deosebita a lui Răzvan
In functie de calificarea pe care o ai, dupa ce obtii actele trebuie sa mergi sa te inregistrezi la finante. O sa iti spuna cit impozit platesti forfetar, daca optezi pentru asta, (eu nu te sfatuiesc) sau daca tu decizi sa platesti impozit 16 % la profit
Eu in activitatea pe care o am, servicii de cazare in regim hotelier, am optat pentru 16 % la profit, pentru ca astfel imi pot deconta orice cheltuiala avuta pe apartamente, de la sapun hirtie igienica si pina la mobiler.
Practic orice cheltuiesc si are legatura cu un apartament, le trec pe pfa.
Daca optam pt cota forfetara plateam cam 10-15 milioane anual pe apartament, pt ca ei calculeaza la metru patrat, o suma pe luna,
stii tu, sa cistige ei mai mult.
Asa anul trecut de exemplu, am avut incasari de 350 mil dar am si cheltuit cam 290 mil si am de platit impozit la diferenta. Impozitul il platesc cind imi vor trimite ei foaia de impunere.
Anul asta pina acum am cheltuieli de 500 mil si incasari de 400 dar pina la finele anului mai reglezi eu conturile pt a scoate un profit sa platesc si la stat ceva, dar nu foarte mult.
Sa nu uit. Cind te duci la finante sa complezi declaratia cu venitul estimat pe 2008 poti trece orice suma ca si rulaj (incasari) dar important este sa treci cheltuieli cu 500 ron mai putin pt a plati impozit 16 % la cei 500 ron in avans iar in 2009 cind depui fisa cu ceea ce ai realizat atunci se recalculeaza
Nu are sens sa treci de acum un profit de 100 milioane sa platesti 16 mil impozit iar tu la finele lui 2008 sa constati ca ai profit 2 milioane si sa astepti 10 ani sa iti recuperezi banii.
Tot timpul sa ai o mapa cu 5 xerocopii dupa toate actele, (buletin actul casei, acordul sotiei pt sediu + ce acte mai primesti pt pfa)
nu se stie de unde sare iepurasul si tre sa scoti cite o copie
Dupa ce ai certificatul de inmatriculare mergi si iti faci o stampiluta.
Cind te prezinti la finante pt declaratii sa ai la tine si un registru jurnal de incasari si plati pe care sa il legi cu ata. Sigilezi si tu frumos, la spate pui un triunghi de hirtie, bagi o stampila si cu mina pe inima scrii
Acest registru contine x file.
Cei de la finante o sa puna si ei o stampila.
Daca nu faci asta normal o mica amenda cind te prind
Dupa mergi la camera de munca pt a inregistra contractul de asigurare, poti pune de la suma minim cam 350 ron si pina la 10 000 000 $,
depinde cit esti dispus sa platesti lunar cotizatia.
Eu iti sugerez sa mergi intre 600-1000.
Partea buna este ca oricind poti modifica suma cu un act aditional
Dupa, mergi la sanatate (in prealabil ai fost la finante cu declaratie ce reprezinta veniturile estimate) pt ca astia de handicapati dupa aia lucreaza.
Daca ai nevoie, tre sa iti faci cont in banca (eu lucrez de pe contul de persoana fizica pt ca nu exista o reglementare in acest sens) si normal am si internet banking, sa nu imi misc fundul la banca.
Folosesc serviciile bancii transilvania 2 ron comision lunar pt internet banking si parca pt cont la fel.
Alte banci au luat o razna cu, comisionele de ex azi am platit unei firme o proforma la banca agricola (scuze rfz) si am platit inca 0.1 % comision de parca au venit acasa sa ridice banii.
NOU
excelent articol !
NOU
MIhai, stiu. chiar nimeni nu reusea sa ma lamurasca, toti vorbind din auzite. a stat omul 2 nopti si mi-a compus mailuri, ca sa explice la natarau. razvan, multumesc si pe aceasta cale:)
NOU
informatii de acest gen ar trebui sa fie disponibile la orice sediu de relatii/lucru cu publicul al ministerului de finante. mersi si de la mine razvane!
NOU
Mihai Voiculescu, daca ar fi asa de clar afisate toate cele, ar muri de foame jumate din spagari.Cum sa mai ia un avocat un sac de bani pentru aceste chestii? Cum sa te amendeze organul cand tu ai toate actele? Mai bine te lasa neinformat iar tu dupa ce platesti spaga mare plus amenda mica le si multumesti ca te-au lumintat.
NOU
mda. in plm de tara. in loc ei sa te indrume si tu sa fii un contribuitor la buget, trebuie sa te fofilezi ca sa afli ce trebuie sa faci de fapt
NOU
foarte folositor articolul. ce m-ar interesa pe mine, daca m-ar putea ajuta cineva ar fi: cum e mai convenabil? cu pfa sau cu srl? in sensul ca as vrea o firma pt comert pe net. ar insemna sa import produse si sa le vand aici..
NOU
la PFA ai mai putine batai de cap cu contabilitatea
NOU
deci cam asta ar fi avantajul principal? si as putea sa fac astfel de comert cu PFA?
NOU
vezi ca se poate..beton articol pt uzul comunitatii virtuale…felicitari
NOU
axel, poti sa faci ce vrea muskiul tau. ca PFA ai aceleasi facilitati ca si o firma, dar nu poti sa angajezi pe nimeni. si ai o limita la cifra de afaceri, dar aia e imensa fata de ce vrei tu sa faci.
NOU
si iti poi deduce si tva?
NOU
da, pentru ca nu platesti
NOU
mersi mult de sfaturi. in concluzie, pentru ce vreau sa fac eu, un PFA e the right way to go?
NOU
da. asta imi fac si eu. succese maxime:))
NOU
sa fie. sa vina banu’
NOU
amin!
NOU
asteapt oferta ta de cazare pe email , acid_bgd[at]yahoo.com , si discounturile aferente:)
NOU
De cand a aparut limita pentru cifra ed afaceri la PFA? Singura limita era referitoare la TVA. Parca trebuia sa ai incasari de maxim 35.000 euro ca sa poti sa NU fii platitor de TVA.
Un oaresce dezavantaj la PFA e ca raspunzi cu tot ce ai, nu e ca la SRL unde raspunzi cu capitalul social.
NOU
bai acid house, nu am cazare pe litoral decat la preturi care nu ti le poti permite:))))
NOU
Pai daca te-ai tot interesat, poate imi dai raspuns la o intrebare.
Pot sa fac un PFA in care sa vand publicitate pe un site spre exemplu ? Sa pot da o chitanta…sa fie totul legal si frumos 🙂
NOU
poti, dar trebuie sa ai calificare in domeniu. eu o sa imi fac PFA pe inspector protectia muncii si vedem dupa aia ce si cum
NOU
Pai si ce calificare ar trebui sa am ? 🙂
NOU
intrebator sef. d eunde sa stiu eu, dude. ia mergi matale pe ecaterina varga si vezi ce iti zice
NOU
ok atunci la munte ai ? poate imi permit
NOU
Pai am crezut ca te-ai interesat si de asta 🙂
O sa dau o fuga si pe acolo…ce sa fac acum.
NOU
Arhi.
Nu uita sa numerotezi fiecare pagina din registru de incasari si plati.
Si pune si stampila pe fiecare pagina (eram sa iau amenda din cauza asta).
Inainte aveam si fise de magazie pentru toate obiectele de inventar (calculator, masina, imprimanta, ap. foto etc.) Daca se strica ceva, trebuie sa faci proces verbal de casare a obiectelor.
Nu stiu cum e la C-ta, dar la Iasi fiecare zona a orasului are un inspector. Daca am probleme cu contabilitatea, ma duc intotdeuna la ei si-i intreb. Mai bine intrebi de zece ori (chiar daca pari un bou) decit sa primesti amenzi aiurea. Pentru o factura incompleta – amenda 500ron (bei bere o luna intreaga).
Toate cele bune.
NOU
Sa moara toti inspectorii si birocratii-n bezna vesnica!
Sa aibe parte doar de cainii si sarpii aia vatamatori!
Vesnica mancarime in fund!
NOU
mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
daca stiam ca este asa multa lumea interesata de PFA imi faceam firma de consultanta
in primul rind am observat o mica scapare
ori nu am scris eu un mesajele trimise lui arhi ori le-a papat cuptorul cu microunde
asadar primul drum este la PRIMARIE in Constanta pe Ecaterina Varga ghiseul 4 parca prima pe dreapta si apoi la dreapta pina in capat.
acolo vei merge cu actul casei daca o ai daca nu cu buletinul si cu actul casei parintilor
va trebui sa ai si o diploma de calificare si normal niste bani a sa nu uit pt a acoperi gaurile din buget la primarie o copie la xerox costa 0.5 ron
in functie de diploma o sa ti se spuna ce doemniu de activitate va avea PFA ul
dupa ce ai certificatul de inregistrare de la camera de comert trebuie sa iti faci facturi si chitante fiscale
inainte de asta tu ca sef dai o decizie in care spui ca ai nevoie de facturi si chitante si iti aloci o plaja de genul rr 001 rr 050 bla bla
cine vrea formula o pot trimite pe e mail
pentru inceput un carnet de 50 de file este OK, tot aici dai comanda si de fisa de magazie a formularelor cu regim special iti trebuie 3 bucati (1 pt facturi 1 pt chitante si una pentru fisa de magazie – da asa este la noi)
comanda o poti da la Cuget Liber si daca vrei sa fi smecher si ai un logo un slogan le poti trece pe factura
acum restul
am primit si eu pe e mail rezumatul blogului si vad ca Arhi s-a tinut de cuvint cu articolul
sper ca nu am sarit nimic pentru ca eu am scris mesajele dupa ora 23
oricum pentru alte intrebari va astept aici
cum au sesizat citi pe forum in mod intentionat nu vei primi toate informatiile de la institutiile statului stiti voi de ce
eu am luat-o cu registrul de incasari si plati pentru ca nici un handicapat si nici o handicapata de acolo nu a avut chef sa imi spuna ca imi trebuie asa ceva
eu am afla dupa 2 luni dar nu am stiut atunci ca trebuie si sigilat
deja trecusera 6 luni dar cum noi sintem in Romania si cum la stat in registrele cu numere de inregistrare se lasa pagini goooooooooooooole stivi voi de ce cu o atentie se rezolva dar nu este normal
ideal dar nu sintem din pacate in Suedia ar fi ca la fiecare institutie sa iti dea o foaie a 4 in care sa iti spuna de ce documente ai nevoie si pe unde trebuie sa mai bati la usa pentru ca de exemplu de la Finante nu iti spune nimeni ba idiotule dute la Sanatate dute la Camera de Munca de parca ar fi concurenti
pentru comert pe net (magazin banuiesc) cred ca iti trebuie SRL mai ales cu noua recodificare, banuiesc ca nu ai diploma de magazioner sef si in plus prin PFA nu poti sa faci importuri mai mult PFA ul este pentru prestari servicii
in ceea ce priveste plata TVA daca ai depasit intr-un an incasari de 35 000 euro devi platitor si nu mai poti deveni neplatitor chiar daca anul urmator incasezi doar 200 euro
daca tu Arhi esti inspector pentru protectia muncii (apropo la firme spaga este destul de mare in acest domeniu) poti trece pe facturi consiliere bla bla
mai merge facuta o chestia dar iti pot spune pe e mail nu aici in cazul in care cei care isi fac la tine publicitate nu accespta sa le scri pe factura consiliere
NOU
Razvane, sa-ti dea Dumnezeu sanatate tie si familiei, ca m-ai luminat; abia azi mi-am scos actele de la Registrul comertului pt PFA (consultanta in domeniul IT 🙂 )si in afara ca trebuie sa merg sa-mi fac stampila si sa-mi fac facturier si chitantier, eram perfect paralel cu ce mai am de facut; evident cand am intrebat la Registrul Comertului pe duduia de colo (zambea frumos!!!), mi-a zis ea ca ar trebui sa mai trec pe la finante, si acolo mai intreb una alta…asa ca esti MARE; (vorba romanului: m-ai scos din foame!!)
PS: pentru Alex; si eu sunt din Iasi; lamureste-ma te rog pe la ce inspectori bantui sa-i mai intrebi una alta? Nu neaparat unul anume care-l cunosti; dar macar orientativ sa stiu la ce usa bat..multumesc anticipat. Ovidiu
alt PS: Arhi, blogul tau e deja in bookmark pe calculatorul meu; o cautare pe google a fost de ajuns.Asa ca am devenit fan in mai putin de 30 minute. Bravo
NOU
buna as dori sa stiu daca imi fac o masa in piata cu haine si fac pfa imi trebuie neaparat liceuu sau calificare ca vanzatoare?
va rog ajutatima,multumesc
NOU
stie cineva s-a schimbat ceva la plata din mana pt CAS si vechime pe cartea de munca;
stau in italia lucrez acolo si trimit bani sa-mi platesc pt vechimea pe carte de munca
NOU
nu, e la fel