Articolul ăsta va fi un pic anticlimatic, dar am promis că vă spun ce am ales.

Mazda CX-5.

 

Ca norocul, vecina mea și-a cumpărat o Mazda săptămâna trecută și m-a lăsat să mă dau un pic pe ea. Așa că am încercat și sfârcul multimedia în deplasare, am văzut cum merge și nu am mai avut chef de nimic altceva după asta.

Fără să laud prea mult mașina, că în final condusul e o chestie subiectivă, mă dădeam cu ea pe centura Brașovului, și la un moment dat am auzit din dreapta:

– Dude, ce faci?

Sărisem de 120 km/h fără să simt. E silențioasă și se așază bine pe drum, și faptul că nu are motor turbo înseamnă că nu face ca un avion când accelerezi.

O chestie de fiță, dar care mie îmi place mult, e proiecția cu laser pe parbriz. Vezi stats despre condus sau navigația deasupra volanului, proiectată foarte FOARTE sexy.

Având în vedere că VW Tiguan are tatăl meu, iar Skoda conduc de vreo 6 luni (e mașina de serviciu a soțului meu), nu am mai simțit nevoia să fac test drive pe ele după Mazda, că am simțit net diferența.

Toyota RAV4 a picat după o săptămână pentru că mi-am dat seama că singurul motiv pentru care îmi plăcuse era că o văzusem imediat după Peugeot 3008, care e o catastrofă de design.

După ce am mers a doua oară să văd Mazda, m-am dus și la Seat Ateca și Hyundai Tucson. La SEAT aveam programat test drive, dar când am văzut kilogramele de plastic ieftin de pe bord (plus grupul VW, deci mașină la metru, nimic deosebit), am anulat test drive-ul, că era clar că dacă merg pe VW, va fi Tiguan. La Hyundai a intrat domnul meu primul în mașină și a avut o reacție de respingere atât de puternică încât l-a pus pe lista de NU (fiecare avem o listă de NU, la mine era Nissan Qashqai pe ea, că am condus odată și am detestat-o cu pasiune).

În cazul în care vă interesează stats și bani: Mazda vine pe nivele de echipare prestabilite, poți cumpăra doar puține accesorii suplimentare.

Ce mi-am luat eu:

  • Benzină, cutie automată, motor 2l, 165CP, tracțiune integrală
  • Nivel de echipare Revolution (avea tot ce am vrut eu pe partea de siguranță)
  • Preț cu discount: 34.500EUR (aproximativ)
  • Accesorii suplimentare: Cârlig de remorcare (care costă fucking 600 EUR, PE BUNE, MAZDA?) , bare pentru Thule (cam 500 EUR pentru varianta de 75kg), roată de rezervă (trebuie comandată separat) – nu intră în ăia 34.500 EUR, le iau separat.
  • La ce am renunțat: reglarea electronică a scaunelor, pentru că venea doar pe modelele de echipare cu scaune de piele, care costă cam 6.000 EUR în plus și nu vin decât cu chestii de design. Plus că nu suport pielea pe scaune.
  • Ce fiță mi-am permis: roșul ăla bestial, cireașă, de la Mazda, care e unic (da, sunt fetiță, deal with it, plus că era singura culoare pe stoc, și am vrut să ajungă repede)

Ajunge la finalul lui septembrie.

Dacă aveți sfaturi de mentenanță și povești cu mazda, vă aștept în comentarii.

Editare ulterioara: De fiecare data cand am de-a face cu cucoana de la Radacini/ Mazda Brașov, mă abțin cu greu să nu alunec în aroganță și nesimțire. Rar mi-a fost cineva atât de antipatic.

Vând Opel Astra Tourer, cu nici 40k km la bord, condus de o bătrânică până la piață. E frumos, îngrijit, are echipare medie, cu reviziile făcute la Rădăcini, dar are cutie de viteze manuală. Vreau 10k EUR pe el, pe autovit aceeași mașină începe de la 12,5k EUR, dar eu vreau să îl dau repede.

 

 

 

 

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.