Salut Cetin,
Mai jos ai o poveste “amuzanta” despre telekom…daca consideri ca merita publicata…:)
Cum tot face telekom campanie despre cat de c**at sunt serviciile altora, vin si eu cu o poveste despre cat de c**at sunt serviciile lor:
Am zis si eu sa ma portez de la Digi la Telekom undeva prin februarie- martie insa am aflat ca deja am abonamente la telekom. Eh, aceste abonamente sunt si restante cu o frumoasa suma(vezi atasat) si normal ca sunt raportat si in Preventel si nu am cum sa fac abonament nicaieri. Am cerut explicatii in ordine:
– Magazin telekom – au zis ca ei nu stiu procedura pentru cazuri din astea.
– IQ BOX Cora Lujerului – au zis ca ei nu mai tin contractele asa vechi( GDPR domne…) si ca nu stiu ce s-a intamplat si n-au cum sa ma ajute.
– Call(a se citi crap) Center Telekom – Mi-au zis sa fac o sesizare si sa trimit pe mail.
Am facut sesizare pentru punere la dispozitie a tuturor datelor pe care ei le detin despre mine si a investigarii fraudei si anularii contractului. La sesizare nu au raspuns nici pana in ziua de astazi desi am atasat datele mele de identificare(copie CI) si date de contact corecte. Am revenit la crap center, am dat numarul de ticket/sesizare primit de la ei si nu l-au gasit in sistem. M-au indrumat sa merg iar intr-o sucursala telekom. Aici mi s-a taiat filmul si m-am enervat.
Am facut reclamatie la ANPC iar acestia mi-au dat raspunsul atasat in care mi-au comunicat cand si unde au fost facute contractele si mi-au spus elegant ca e de competenta politiei(fiind frauda). Pe acel contract singurele date corecte sunt CNP-ul si numele…restul sunt date fictive. Banuiesc ca gigelul a luat datele astea de pe undeva(poate pentru ca am PFA…aflam, aflam). Am blurat numerele pentru ca probabil o sa ajunga la un momentan la altii.
Eh, astia de la telekom nu zic nimic nici dupa ce i-au vizitat cei de la ANPC (nu-mi trimit datele personale, nu ma suna…nimic).
Urmatorul pas e sa merg si pe la politie sa dau cu subsemnatul.
De ce am scris asta?
1.Poate aveti o idee cum sa fac/formulez astfel incat telekom sa isi ia o mare amenda(Pe GDPR si-ar lua cea mai mare amenda banuiesc) si daca pot primi ceva despagubiri din moment ce nu pot face alt abonament pana nu se rezolva asta.
2. Ar fi bine sa verificati si sa aveti grija pe unde ajung datele voastre ca va treziti cu abonamente
PS: Tot la Telekom, mama a trecut pe abonament de 5 euro si a mai luat un recevier…de la 32 de lei pe luna(doar TV) i-au trimis factura de 120 de lei. Cand a sunat pentru explicatii, duduia de la crap center i-a zis “Ooops, a gresit sistemul, ne pare rau, corectam!” Daca nu suna sau credea ca asa o fi…telekom mergea pe burta.
NOU
Daca contractele sunt facute la partenerul IQ Box atunci e clar complicitate. Nu cred ca poti sa faci un abonament de telefonie fara un act de identitate, nu ai voie. Nici cartele prepay aproape ca nu mai poti sa cumperi fara un buletin. E greu sa dovedesti ca aia sunt de vina dar nu imposibil. Faza cu GDPR e abureala. E vorba de un contract intre 2 parti unde se presupune ca tu ai semnat si ti-ai dat acordul.
NOU
Ar fii interesant un proces civil cu despagubiri babane.
NOU
Ar fii interesant daca ar fi interesant
NOU
Nu ma pricep prea bine dar aici pare mai degrabă furt de identitate.A pus mâna cineva pe buletinul lui si …țeapă. Bine ca nu s-a trezit cu vreun credit! Da, mai degrabă e treaba poliției. Nu stiu neapărat cat e vina Telekom. O fi fost si acolo vreo fatucă adormită care a luat buletinul fără să se mai gândească dacă si persoana e aceeasi.
NOU
deci practic o fi fost o fatuca adormita, nu e vina nimanui, este? totul pana ti se intampla tie, atunci devine grav
NOU
Adi, cum sa iei un buletin a unei persoane care nu e in fata ta? Wtf!?
NOU
Tocmai ce zisesem ca e de competența poliției! Dar esti foarte pornit, e clar!
NOU
Cu cerere de reziliere a contractului depusa, Telekom ii trimite bunica-mii factura pe urmatoarea luna. Pai, ba, nu ati inregistrat rezilierea? Ba da, dar nu o consideram valabila pentru ca nu ne-ati returnat echipamentele. Si de ce nu mi-ati comunicat asta la momentul depunerii cererii? Am crezut ca stiti. Si, uite-asa, probabil ar mai fi emis facturi fara numar daca nu avea bunica-mea o cunostinta de la ei, care a venit sa ridice el echipamentele (receiver si ce naiba mai era). Ah, altfel era contra-cost, desi probabil ca a achitat echipamentele alea de 5 ori de cand era abonata la jegurile astea.
NOU
Ah, clasica frauda bazata pe furt de identitate. Pana sa ajunga autorul sa “faca/formuleze astfel incat telekom sa isi ia o mare amenda”, primul meu sfat e sa verifice ce credite restante are pe la banci. Si ce chestii si-a mai cumparat in rate, pe care a uitat apoi sa le achite.
NOU
Lucrez in domeniul finaciar si am acces la absolut toate bazele de date despre credite(BC, CRC etc) pentru ca eu ma ocupe de raportarile pe aceste baze…. Deci nu, nu am credite facute pe frauda…din fericire. Iti dai seama ca eras candalul maxim daca ma gaseam
NOU
Oare autorul are un nume comun? Gen Popescu Ion?
NOU
@Mihai :)))))) Hai ca asta a fost prea fortat. Simt ca ne apropiem
NOU
Lupta e stransa tare. Vad linia de finish :)) Cetin cred ca rade copios :))
NOU
mihai, sunt sigur ca nu o sa castigi, deci…:))))))))))))))))
NOU
@Cetin La asta nu ma asteptam. Lupt pana la capat :)) de ce am impresia ca sa trecut de 700k, tu stii cine e winner dar inca pregatesti articolul? :)))
NOU
nu e trecut:))))
NOU
Omul e dator sa incerce :)))
NOU
@Skyler, incerc sa-mi aduc aminte cu cine m-am duelat acum 2 ani.. a fost la fel de funny ca acum :))
NOU
Eu nici nu aveam de gand sa ma bag in duel, dar cumva am fost prins si acum imi e greu sa ma mai opresc.
NOU
Luam mielul de aur, si eu si tu :))
NOU
In ritmul asta, o sa castigati cate doua premii amandoi :))
NOU
Imi vine sa scriu eu un articol cu 10 intrebari si sa comentez la el. Un raspuns per comment. CC @Cetin :)))
NOU
Iti predau stafeta, ca in 2 minute intru intr-o sedinta 🙁 Daca ai norocul sa prinzi podiumul, sa ma iei si pe mine in poza :))
NOU
unde ne înscriem? #partikip
NOU
Politica celor de la Telekom e de tot cacatul. Marea problema e ca externalizeaza partea de call center catre capuse care lucreaza semi-legal si fac tot felul de manevre. Un exemplu ar fi Amego Business Solutions, o firma foarte dubioasa, care plateste mare parte la negru. Pacalirea clientilor, mai ales a celor in varsta, este o practica des intalnita.
NOU
Salut,
avand in vedere raspunsul celor de la ANPC cred ca poate completa formularul de la dataprotection.ro
www.dataprotection.ro/?page=Plangeri_RGPD&lang=ro
NOU
Adica te-ai trezit ca ai abonament la ei, fara ca tu sa-l fi facut, cu tot cu CNP-ul corect?
Cum e posibil ca cineva sa-si faca abonament pe numele rau, cu tot cu CNP?
Adica eu ma pot duce la ei si sa-mi fac abonament, folosind datele cuiva (gasesc CNP-uri cacalau pe net), ii vin aluia facturi, eu vorbesc si dau telefoane de rup si nu le platesc?
NOU
Iti dai seama ca unul din angajati a facut magaria asta. Probabil isi chema prietenii sa faca abonamente cu date furate si dupa foloseau SMS pay pentru diverse.
NOU
Da, abonamentul e facut cu nume si CNP corect, atat! Adresa de acasa, mail, serie buletin etc. sunt fictive(adresa e pe undeva pe la domna Ghica)… iti dai seama ca daca erau corecte astea primeam mail, scrisoare de la telekom si ma activam mult mai devreme.
Abonamentele au fost facute pentru a trimite SMS-uri la numere cu suprataxa, de aici si suma mare.
Banuiesc ca un angajat IQ Box a facut contractul, pentru ca atunci cand am solicitat detalii de la IQ BOX au zis ca userul care a generat contractul e unul general(pe magazin) desi se albisera la fata. Eh, eu nu cred povestea cu user general.
Telekom are ceva gresit in procedura pentru ca permit partenerilor activarea contractelor fara a avea si ei un omulet al lor care sa aprobe sau sa verifice date.
NOU
Vorba celorlalti, asa isi pot face niste unii credite la banci… telekom ar fi o nimica toata fata de un credit de mii de euro
NOU
@Francis…la banci nu se fac credite asa usor. Banca te verifica peste tot si verifica inclusiv daca buletinul e fals sau nu (mai greu cu IFN-uri pentru credite on-line). Toate astea se intampla cu complicitea unui angajat
NOU
@Alex – da, complicitatea unui angajat. Cât a trecut de cand a furat ala 100 de mii de euro de la banca unde era bancher, i-a pierdut la pacanele, apoi s-a aruncat de la etajul 8?
Si i-a furat singurel, fara nicio problema. Vazusem ieri o stire ca unul a furat din banci vreo 36 de milioane de dolari, prin Mexic si State. Deci vreo 3-4 mii de euro din banca romaneasca e treaba simpla…
NOU
chestia cu user general e o minciuna cat telekom de mare. fiecare angajat primeste un email si o parola sa se poata autentifica in charisma si hf crm,elearning etc. Cei de la sediu din orasul de unde esti au acces avansat la aplicatia respectiva si le apar absolut toate datele contractului, inclusiv o copie C.I si semnatura ta, precum si acordul gdpr. Foarte ciudata situatia ta…
NOU
La cate campanii pentru tigari mi-am dat datele in studentie, ma si mir ca am scapat pana acum fara chestii din astea.
NOU
Am abonament la telekom de aprox 3 ani.Inca ma mai suna de la ei din callcenter sa imi zica ca am o oarecare restanta pe numele unui om de care nu am auzit niciodata.De fiecare data ma intreaba cum ma cheama….de fiecare data refuz sa raspund la asta…sa faca bine sa verifice in sistem.
NOU
Inteleg ca au spus la un moment dat ca au distrus actele vechi pe motiv de GDPR.
Pot acum sa spun ca abonamentul meu nu e facut de mine? Daca ei au distrus tot inseamna ca nu mai au nici copia cartii de identitate.
Daca au copia, sa prezinte docomentu cetateanului din articol si sa vedem cu ce acte s-a facut contractul.
E mirobolanta abordarea fata de GDPR. Ne e lene sa tinem evidenta datelor detinute asa ca hai sa ardem tot.
NOU
Daca faci asta, apar actele instant. :))
NOU
Nu au spus că le-au distrus…au spus că nu au contractele în locație. Probabil sunt arhivate undeva, electronic sau nu
NOU
Mihai: am solicitat copie a contractului plus orice alte info personale sunt deținute de telekom sau ia box despre mine. Nu mi s-au pus la dispoziție conform legilor. De-aia și vreau să mă leg de chestia asta și să le de-a amenda din perspectiva GDPR pentru că amenzile acolo sunt foarte mari
NOU
@Alex – un avocat bun cred ca e solutia ce-a mai simpla
NOU
Solicitarea catre telekom a fost facuta de avocat, insa i-a durut in cur si nici macar un telefon n-au dat..Cat de greu o fi ca ala care a vazut sesizarea sa dea un forward catre managerul de complaints(daca nu stia cine e….putea afla destul de repede banuiesc).
Eu am vrut sa o lamuresc elegant ca na, nu e vina telekom in totalitate si era foarte usor de verificat: Vedeau buletinul meu(pe care l-am trimis cu solicitarea) comparau cu ce e pe ctr, verificau semnatura etc si rezolvam amiabil.
NOU
nasoala experienta dar un caz izolat. ma bucur totusi ca nu sunt baze de date cu cenepeuri si nume si numere de telefon disponibile peste tot pt diversi rau intentionati ca se ajungea dracu la abuzuri
NOU
Telekom suge cur. Oferte de tot căcatul. Din păcate, socrii mei nu se pot muta la Digi cu cablul pentru că nu e în zonă, dar îi portez la Vodafone, pe cartelă. Much better.
NOU
top tip: intra pe ramura cu roaming, nu oferte nationale. acolo ai roaming 4: cu 4 euro nelimitat in tara, 100nationale, 2giga roaming, valabilitae 35zile. yum yum
NOU
De ce ai face abonament, oriunde ? 😀
NOU
Ca sa ai drepturi. La cartela prepay esti la mila operatorului. Doar ca, fiind concurenta foarte mare, ei au destul de mult respect si pentru cartele prepay.
NOU
Comoditate
NOU
Buna asta, ca sa ai drepturi. Dreptul sa dai bani ca sa-si bata joc de tine, odata ce te-a prins pentru 1 an sau 2. Am avut 2 abonamente de telefonie acum vreo 10 ani, abia cu ANPC am reusit sa le inchid, desi nu eram in vreo perioada contractuala obligatorie. Pur si simplu am vrut sa trec pe cartela, pentru mai multe beneficii, gen 80 MB de internet pe vremea aia, 800 MB la cartela plus din cauza ca 4-5 luni pe an unul dintre abonamente se afla la parinti, in zona unde nu aveau semnal la nicio retea. Si acum mi se pare la fel de mare dezechilibrul intre oferte, adica am 130 de GB net pe mobil, iar un abonat cu 18 ani vechime are o treime. La acelasi pret, sa zicem.
NOU
Am doua abonamente la Digi pe care voiam sa le portez la telekom fara perioada contractuala. Insa o sa raman la digi(sunt la ei de cand au aparut) cu 8 euro pe luna 2 abonamente.
NOU
alt nume, aceasi mizerie tipica rromtelecom. Isi rotunjesc si ei cifrele putin, poate mai aveau de niste clienti ca sa termine anul bine, mizerii dinastea.
Sincer nici nu ma mira, si pe vremuri umflau facturi si se faceau ca nu s-a intamplat nimic, urmatoarea luna reziliat comtractul si pa.
Problema si mai mare nu e doar la telekom, e cum se impart datele noastre la tot felul de companii de 2 lei fara dreptul nostru. Iti faci un PFA sau o firma, in 1-2 zile te suna cineva de la telekom ca-ti da imprimanta, table si alte cacaturi daca-ti faci contract cu ei.
NOU
Contractul ala e facut cu complicitatea cuiva de la aceea firma.
NOU
E frauda, si sincer nu vad cum ar fi vina telekom. Nu-s avocatul diavolului, dar buletinele se pot falsifica, si cei care fac abonamente nu sunt experti criminalisti sa isi dea seama daca actul de identitate fals sau nu. E furt de identitate. Mergi la politie, si apoi descopera ei cine si ce a facut.
NOU
Te contrazic puțin. Lucrez pentru Vodafone iar pentru angajații din magazine există traininguri speciale de fraudă. In legătură cu situația eu văd două variante: 1. Angajatul respectiv mai avea si el nevoie de câteva abonamente ca sa iasă bine cu targetul(in cazul ăsta, nu l-a dus capul prea mult. Cel puțin in Vodafone calitatea contractelor este verificata de un departament specializat) 2. Cineva a venit cu buletin fals si a cerut abonamentele respective( ați fi uimiți câți oameni – a se citi ‘colorați’ – se ocupă cu așa ceva dar, din nou, angajatul ori a închis ochii ori era slab pregătit). Totuși, in piață este cunoscuta “faima” partenerului iq box pentru situații din astea. Am auzit multe cazuri unde chiar superiorii îndemnau angajații din magazine sa faca abonamente la oricine si in orice conditii doar pentru a ieși Targetul. Comparațiile cu Vodafone le-am făcut pt ca din experiență știu că trainingurile sau unele departamente sunt oarecum aliniate a.i ca și in Telekom ar trebui sa existe o instruire a angajaților împotriva fraude sau departamente care sa verifice dacă contractele au aceleași date ca pe CI, CI este adevărat, etc. Iar pe parte de gdpr copie a contractului ar trebui sa fie stocata undeva in sistemele Telekom + contract original undeva la o arhiva dar exista si posibilitatea ca acel contract sa nu fie nici încărcat in sistem nici trimis la arhiva. In cazul acesta Telekom mai bine o rezolva amical 🙂
NOU
Priveste si partea buna a lucrurilor – probabil ca dupa aceasta intamplare nu mai vrei sa te portezi la romtelekom…
NOU
E chiar infiorator ce scrii. Nu as vrea sa fiu intr-o astfel de situatie. Cel mai bine ar fi sa te adresezi unui avocat.
NOU
Se intampla si la Orange.
Cineva si-a facut contract OrangeTV si la contact a pus numarul meu de telefon (probabil random si s-a nimerit sa fie al meu). Eu habar n-am cine este aceasta persoana, nu am avut si nici nu o sa am ceva la Orange, dar cine credeti ca primeste mesaje si telefoane pentru neplata facturii? Yep, eu. Bineinteles ca Orange nu poate rezolva ca nu tin de competenta lor ca cineva a facut abonament cu date false si nu au cum sa afle cine este clientul respectiv. Ca deh…
NOU
Nu este un caz izolat. Pățit exact aceeași chestie cu Orange.3 abonamente și trei telefoane. Sunat call center de citeva ori. Rezolvat ( Credeam ca….). După vreun an ma trezesc dator la o firma de recuperări. Sunat și mail Orange și luat la ture… Politicos. Formulat scurt. Dacă nu rezolva problema ma voi adresa instantei și politiei deși habar nu aveam cum sa fac asta. Primit scrisoare ca totul e ok. Nu m a mai deranjat nimeni de la recuperări. Acu naiba știe ce o sa mai fie ca nu cred ca se stinge asa ușor o dracie ca asta. Au trecut doi ani.
NOU
Exista acolo probabil o complicitate între angajați, au completat actele, le-au băgat în sistem și au folosit serviciile fără să le mai plătească. Clar tine de competența poliției sa deslușească ițele. În cazuri din astea când se dovedește o fraudă, inclusiv operatorul se poate considera păcălit de dealer, și se poate îndrepta în judecata asupra lui, iar acesta la rândul sau sa meargă în instanță peste angajatul / angajații autori ai fraudei.
NOU
In 2016-2017, deoarece nu doream sa pierd UCL/EL, etc, si pentru ca parea interesant ca aveau NBA si NFL ( parca ) in oferta, la vremea respectiva, am decis sa renunt la abonamentul DIGI si sa ma mut la Telekom. Zis si facut, m-am dus la cei din Cora Lujerului si mi-am facut contract. A trecut ceva timp, a aparut o oferta mai buna la Orange, am decis sa reziliez ( stiind ca va trebui sa platesc o suma ) si sa ma mut de la ei.
Pasii au fost asa:
1) platit ultima factura + facut cerere de reziliere.
2) primit inca o facuta ( platit si asta ) si confirmat decizie de reziliere CU CONDITIA SA DEPUN DEVICEURILE LOR
3) depus deviceurile lor si primit nota de depunere
4) primit facuta ca si cand inca as fi fost abonat
5) sunat la ei, explicat, mi s-a spus: ” aaa da, e ok, asta e ultima factura pe care mai trebuie sa o platiti la telekom )
6) primit inca o facuta de 700 lei pentru NEPREDAREA DEVICEURILOR + inca 1 luna de abonament
7) sunat, facut scandal. Si-au cerut scuze, au zis ca da, nu trebuie sa platesc device-urile, ci doar restul.
8) facut scandal, pentru ca deja platisem vreo 2-3 luni FARA SA MAI FOLOSESC SERVICIILE LOR
9) si-au cerut iar scuze, am mai astepta o luna si a mai venit doar o factura cu 100 si ceva de lei pentru diferenta pana la cat ar fi fost justa despagubire a lor.
Concluzia: nu o sa mai fac niciun fel de abonament la telekom. A durat 3-4 luni sa termin ( oficial ) cu ei. Nu m-ar surprinde sa am inca vreun contract activ cu ei, facut de ceva baieti pe genunchi. NU VA MAI ABONATI LA TELEKOM!!!!
NOU
faza tare cu telekomul. un prieten a cumparat de la ei un smartphone . cand vine curierul ii aduce un pachet cu doua laptopuri. si acum rad de el cand povesteste cum isi dadeau ochii peste cap angajatii din magazin cand s-a dus sa le duca inapoi si sa isi ceara telefonul comandat in loc , ca si cand le cerea sa ii doneze un rinichi asa fete faceau,
NOU
Plângere la poliție în secunda 2 după răspunsul ANPC.
Am pățit ceva similar cu o bancă, au remediat instant după ce am pronunțat “DIICOT”.
NOU
BCR, filială din Cluj, anul 2014 (cred). Așteptam la coadă la ghișeu când începe scandalul: un gabor cu pălărie îi explica pe un ton ridicat doamnei de la BCR că nu e ok că s-a dus cu nepotul lui la caseta de valori. Caseta era pe numele ălui bătrân. Ăla micu avea alt nume în buletin, altă față, altă mustață (și chiar era ăla micu, gen 40 de kile cu tot cu pălărie, față de 100+ cât avea bătrânul).
Deci gaborii au fost puțini mai isteți și au verificat cât de mare încredere pot avea în personalul băncii că nu le dau acces altor persoane la contul/casetele lor.
E interesant de văzut în cât de puține locuri chiar se uită la poza din buletin și apoi la fața ta, să vadă dacă corespund. De obicei, dacă ești de rasa și sexul potrivit, e ok.
NOU
Salutare,
Exact la fel am patit si eu anul trecut. M-am dus sa vad ce oferte au si mi-au spus ca am abonament la ei.. Wtf…
In fine, am sezizat ANPC si acelasi raspuns l-am primit. Am depus plangere penala si nu s-a rezolvat nimic. Se plimba dosarele de colo colo. La politie le-am dat si copie CI a tipului care a facut manevra, degeaba…
@Alex daca vrei sa ne combinam la rezolvat mizeria asta cu Telekom, da un semn 🙂
NOU
Prin același lucru trec și eu acum. Am doua abonamente făcute pe numele meu, in total alte județe fata de unde locuiesc eu. Am făcut reclamație la politie. Aștept răspuns!