555 de bolnavi noi. Record până acum, nici în starea de urgență nu erau atâția. Condoleanțe viitoarelor familii îndoliate, printre care sunt, probabil, și oameni care au încercat să se ferească, dar nu au avut nicio șansă, din cauza românilor cu jegu-n sânge.
Cred că măștile alea care protejează pe bune contra covidului au ajuns la fix.
NOU
Când erau 150-200 de cazuri era închis aproape tot, acum la peste 500 e deschis aproape tot iar zilele trecute sica anunța redeschiderea restaurantelor, îmi poate explica cineva logica măsurilor luate de guvern ?
NOU
disimulare. pacaleste virusul.
NOU
Simplu, statul nu mai are bani.
NOU
Pai explicatia este foarte simpla.Nu are nici un fel de logica.Inseamna ca toata perioada de stare de urgenta, carantina, completari declaratii, amenzi ..etc a fost DEGEABA, repetați dupa mine va rog poate ati uitat deja : DEGEABA !
Au fost oarecum nevoiti sa dea drumul la pulime sa plece la mare, munte, oriunde, nu conteaza , ca altfel pierdeau electoral si totul combinat cu ce a decis CCR.
Degeaba…
NOU
gigi iti cam patineaza logica, perioada de izolare nu a fost degeaba, a fost ca sa nu aglomerezi cu bolnavi (potentiali sau nu ) spitalele si ATI. Acum ca s-a dat liber si fiecare se freaca de fiecare prin oras si nu respecta regulile impuse cam la ce deznodamant te asteptai ?
De tinut in casa nu ne puteau tine la infinit sau pana vine vaccinul de covid, din motive clare sper si din motivul ca la fel ar fi facut oricare ar fi fost la guvernare anul asta, o data ca se presupunea ca rata de imbolnaviri va scadea cu caldura (aparent nu) si din motivul pragmatic pe care il invoci ca nu i-ar mai fi ales nici dracul daca ne tineau in continuare in case, dar repet, la fel ar fi facut si pesedistii si toti care ar fi fost la guvernare in perioada asta nasoala.
Daca ai vrut sa spui ca a fost degeaba din cauza babuinilor care nu respecta nimic din ce se cere dupa ce s-a dat liber(dupa cum afirma si Cetin) si ca ne-am dus mai jos decat eram in Februarie, da, subscriu. “Romania: cea mai tara proasta” vorba unui clasic inca in viata.
NOU
@Anton
La babuinii de care amintesti m-am referit.
@Michael
Te inseli, pentru ca bugetarii o duc extrem de bine, salarii babane, labareala specifica de la stat, e ok, sunt bani.
NOU
Am comandat si eu cateva masti de la Printcenter acum vreo doua saptamani.
La unele modele elasticele sunt prea scurte si blocheaza circulatia sangelui prin urechi pana incep sa doara.
Ma refer la modulul “Ninja Turtle” care nu are lateralele alungite cum sunt modelul “Alien” si “Masca de gaze” din pozele tale (care sunt OK).
NOU
ßi le-ai trimis email?
NOU
Era si timpul sa apara mastile imprimate!
NOU
Ce masti?
NOU
I m p r i m a t e.
NOU
Sunt măști de unica folosință?
NOU
nu, le speli la 60, le poti refolosi de minim 30 de ori
NOU
doar ca ei zic: “După utilizare se recomandă spălarea manuală sau în mașina despălat, în sac special de spălare, la temperatură de până la 40°C.”
NOU
Orice masca e de unica folosinta:
Sa explic cum functioneaza un ca un filtru: toti virusii raman in exterior; iar interiorul remane “curat”.
In momentul in care o dai joi, pentru ca nu o dai jos cum trebuie ( chiar daca esti foarte, foarte atent), virusii din exteriorul masii patrund in interior. Im momenul in care pui masca a doua oara respiri virusii pe care i-ai capturat de pe tot drumul la prima folosire; adica mult mai rau decat daca n-ai folosi masca deloc.
Argumentul e asemanatorr si daca esti tu bolnav si ai vrea sa protejezi pe cei de langa tine.
Masca trebuie folosita fix ca un prezervativ: o singura data si pe toata durata contactului.
NOU
@Tudor, hai sa ne folosim de logica. Daca ai pus mana pe ceva si virusul a ajuns pe mana, trebuie sa o tai? Sau e suficient sa te speli corespunzator?
Acelasi lucru se aplica si la masti, e suficient sa le speli, atat timp cat spalarea NU DISTRUGE capacitate de filtrare.
NOU
Mastile de la printcenter.ro sunt tratate antiviral si antibacterian tocmai pentru a evita riscul de contaminare prin contact.
NOU
daca tragem tare poate reusim si un 666, e pacat sa nu incercam
NOU
Eu as merge pe un 7 7 7, acolo am vazut ca da mereu ceva.:D
NOU
eu mizez pe mai multe cifre!
NOU
Eu mizez pe un 69 da’ să văd ce zice și consoarta.
NOU
Offtopic, arata rau tuia ala 🙁
Daca nu ii faci un tratament, sanse mari sa nu mai prinda toamna. Recomand curatarea de crengi/ace uscate cu o foarfeca dupa care 2 tratamente: unul cu ceva pe baza de cupru (Funguran, Champ, zeama bordeleza, etc…) urmat de unul cu un fungicid bazat pe mancozeb (Ridomil Gold) .
Bine ai venit la tara
NOU
ceva pe baza de cupru – piatra vanata in varianta dacica
NOU
@Ender: nu chiar, piatra vanata a dacilor (sau sulfatul de cupru al chimistilor) nu prea se da pe plante in vegetatie ca arde. Se neutralizeaza cu var si rezulta zeama bordeleza.
In plus, dupa ce intraram in UE e un pic cam interzisa la vanzare varianta dacica
NOU
mai bine scoate-l ca de facut bine nu il mai faci, si o sa ii imbolnaveasca si pe cei din jurul lui.
Eu am renuntat la Tuja pe mosie de vre-o 3 ani. Aruncam banii pe geam cu ei sezon de sezon.
NOU
Mastile astea chiar protejeaza mai mult de SARS-CoV-2 decat orice alta masca obisnuita? Faptul ca sunt tratate antibacterial e un lucru bun, nu mai stai cu cultura sub nas, ca la alea de unica folosinta, dar nu cred ca au o protectie activa, precum cele N95, concepute sa retina particulele mici folosind fibre incarcate electrostatic (cunostinte adunate de pe youtube, yey!), dar care nu se mai gasesc pe piata prea usor.
Mai stim noi bloggeri care faceau reclama la aparate de scos covidul din aer :))
NOU
e foarte important ca nu crezi tu
arhiblog.ro/gand-autoritatile-romane/
NOU
Bun, deci nu. Pe site-ul lor nu scrie daca e FFP2 sau FFP3. Materialul folosit distruge virusii in 30 de minute de cand intra in contact cu ei, dar protectia nu vine doar de la el, e nevoie sa ai in spatele lui si o masca care sa filtreze virusul. Vad ca exista si masti din astea tratate cu HeiQ Viroblock NPJ03, dar cele facute la Sibiu sunt din bumbac, care nu te protejeaza pe tine, doar pe cei din jurul tau.
Sa nu se inteleaga aici ca sunt impotriva mastii, doar ca am prea mult timp liber sa despic firul in 4.
NOU
Masca asta nu e ca să îți protejezi tu fizicul. E ca să protejezi fizicul altora. Dacă vrei filtre și povești, nu s măști pentru tine.
Diferența între purtatul unei măști ca asta și nepurtatul de mască e un svast peste trompă sau amendă, depinde cu cine te întâlnești.
NOU
@skyler
Virusii cu invelis lipidic sunt distrusi la contact.
Confunzi partea de filtrare cu efectul virucid.
Cu siguranta aceste masti nu ajung la performante de filtrare FFP2 sau FFP3, dar nici noi nu ne traiam viata in medii pentru care aceste tipuri de masti au fost concepute.
NOU
Astept sa ne dea Grecia interdictie.
NOU
Nu are legatura cu postarea, zi-mi sincer, te-ai înscris în programul “bani pentru presă?”
NOU
nu, nu indeplinesc condițiile
NOU
Daca as indeplini conditiile m-as baga… De ce? Mai multi bani la mine in buzunar si mai putini la PSD pentru furat.
NOU
“Bolnavi care vroia sa plece din spitale ca nu ii mai tinea doctorii cu obligatia cum era legea inainte erea si ei oameni credinciosi cu credinta in Dumnezeu si a vrut sa plece din spital ca sa se duca la sfanta biserica sa se roage sa se spovedeasca si sa se impartaseasca la preot.
Ce vina are ei ca in spitale nu e biserici si se moare cu zile daca nu dai spaga la doctori?”
Discutie pe bune, intre doi pensionari, azi la pranz, pe terasa, langa doua beri.
Galati, cartierul Dunarea. ( e mai aproape de Braila decat de centrul orasului )
NOU
Toate spitalele din RO au cel putin un loc amenajat pentru rugaciune. Majoritatea au o mini capela / biserica.
NOU
Si spitalele de nebuni?
NOU
deosebirea fiind ca nu exista spital in fiecare biserica!
NOU
Aia au capela la purtator 🙂
NOU
@Paul, doar ca bolnavul de covid (chiar asimptomatic fiind) nu se poate plimba dupa pofta lui prin spital. Mai mult, nici preotul nu poate sa acorde asistenta religioasa la care, din cate am inteles, ar cam avea dreptul orice om. Vorbesc strict de un caz de bolnav internat la Colentina, care a solicitat asistenta religioasa iar preotului nu i s-a permis sa i-o acorde, nici macar in conditiile in care ar fi purtat acelasi costum de protectie ca si cadrele medicale. Se punea problema ca preotul sa stea in izolare 2 saptamani, dar nu mai stiu cum s-a terminat chestiunea. Va pot trimite totusi sursa.
@mircea Din cate stiu, e o biserica in curtea spitalului din Bucuresti si cu siguranta exista preot de caritate care probabil acorda asistenta religioasa. Nu sunt toti dusi 100% acolo. Mai sunt depresivi, internati chiar la cerere, mai sunt cei cu tentative de sinucidere etc. Oameni cu care se poate discuta, deci nu vad de ce li s-ar interzice asistenta religioasa.
ca fapt divers, cunosc preot care a slujit ceva ani la capela de la Marius Nasta, a tinut slujbele pentru si impreuna cu tbc-istii, s-a impartasit dupa ei, si nu s-a imbolnavit nici el, nici familia. Bine, de fapt cunosc 2 preoti, ca Marius Nasta mai are “filiala” si la Zerlendi si acolo, fiind in izolare (cam cum sunt covizii pana le iese testul) prima dar si singura persoana care m-a vizitat (ca asistentele nici medicamentele nu mi le dadeau, alea care, gen, cam trebuiau sa fie luate la ore fixe) a fost preotul. Fara masca, fara distantare, ca de altfel si tot personalul medical (medici si asistente deopotriva) la care nu cred ca am vazut o masca, nici macar pierduta pe birou. Si au fost si sunt OK cu totii. Pentru necunoscatori, bacilul Koch se ia poate la fel de usor ca si covid-ul si sigur ca exista tratament, vaccin, dar nu e prea confortabil sa faci TBC. Iar statisticile nu arata prea frumos in tara noastra in ultimii ani, se imbolnavesc cu preponderenta tinerii (poate ca n-a functionat vaccinul, o fi mai diluat, ce stiu eu?), dar asta e alta poveste, nu mai fac off topic aici.
NOU
Cred ca singura nota de optimism e ca azi au facut 13000 de teste, pe cand la varful anterior nu stiu daca depaseau 3-4 mii.
NOU
Pai d’aia sunt asa de multe cazuri noi, nu? Ca daca nu faceau teste, erau mai putine! *
“So I asked to slow down the testing. Slow down the testing, please” – the great orange ball.
Masca
Distanta
Igiena
Aveti grija de voi!
NOU
Are si el drepatate… in aia 555 cati au fost asimptomatici care nu ar fi fost depistati daca nu se facea test?
Cred ca cel mai important indice ramane numarul de morti/bolnavi grav zilnic.
NOU
Sunt surprins de masti, din ce sunt facute, ce nivel de protectie ofera (gen ffp2)? Intreb pe bune, nu stiu nimic de mastile astea.
NOU
vezi in link
NOU
M-am uitat, dar tot nu mi-e clar cu ce sunt mai bune decat alea chirurgicale..
NOU
well, nasol
NOU
In link e trecut standardul EN 149:2001+A1:2009. Pot fi P1, P2 sau P3. Oricare P e mai bun decat nimic. Buba este ca modelul asta de masca iti permite sa inspiri pe langa. Personal am testat: masca chioara chirurgicala, semimasca cu valva pentru expiratie(p2 si p3) si semimasca de vopsitor cu doua filtre(p3). Ultima, daca acoperi filtrele cu palma te sufoci instantaneu (e ca la alea de snorkeling de la decathlon dupa ce intra apa pe teava si urca bila aia in capat). Alea cu valva pt expiratie sunt bune doar daca au pe interior o banda cauciucata. Semimasca de vopsitor (eu am un drager xplore 3000 sau 3300) are banda elastica pe ceafa si un rahat din plastic care sta pe crestetul capului astfel incat nu-ti rupe urechile indiferent cat de mult o strangi pe figura. Dar o sa semeni cu ala din batman. Nici o semimasca nu functioneaza corect daca porti barba. Morala: nu va puneti toata increderea intr-o masca.
NOU
Nu sunt specialist im masti, nici nu mi-am batut capul prea tare, pt ca in Belgia oricum nu s-au gasit masti mult timp, iar pe Amazon doar chirurgicale erau. Am gasit acum pe Amazon.de unele ffp2 care au certificare si standardele UE imprimate pe ele, dar asta tot nu e o garantie ca nu sunt fake-uri. Dejaba scrie pe gard ‘pula’, ca tot gard e, vorba aia.. Asa si cu link-ul ala.
NOU
Link
heiq.com/2020/06/05/heiq-viroblock-tested-successfully-against-virus-that-causes-covid-19/
NOU
sunt purtator de masca, evit aglomerarile, ma dezinfectez, cred ca virusul exista si ca se poate muri din cauza lui, dar mi se pare josnic cum se pune problema cu numarul de cazuri:
11.04 – 523 cazuri / 3.842 teste
08.07 – 555 cazuri / 13.147 teste
Deja se vorbeste din nou de stare de urgenta, pai fratilor, puneti stare de urgenta in judetele afectate, sunt judete cu 1-2 cazuri pe zi, inchidem iar toata sandramaua?
NOU
nu cred ca are tupeu cineva sa faca asta
NOU
Guvernul Romaniei: “hold my beer” deja Tataru da delcaratii pe la Constanta ca e groasa, ca stare de urgenta, legi noi etc.
NOU
Chiar daca se cere stare de urgenta nu o sa se voteze in parlament dar ar merge niste carantine selective: un bloc, o strada, sat, oras etc. poate asa macar sperie lumea, daca de virus nu le e frica.
Nu stiu statistica imbolnavirilor dar daca exista focare in restaurante, sa fie inchise, daca sunt pe plaje la fel samd. Nici cu patronii de localuri nu mi-e rusine… cand faciliteaza aglomerarile
Plus niste controale la sange, sau mai simplu, daca arata la tv sau pe internet o aglomeratie la un anumit local direct amenda si suspendata activitatea
NOU
E evident că guvernul nu e capabil sa controleze răspândirea daca n-au reusit-o in 4 luni nu vad cum ar putea s-o facă in 6 luni, 1 an sau 2 ani in lipsa unui vaccin, deci un nou lockdown e absolut inutil, bine nu cred că cineva avea mari speranțe de la lucovid, turcan et comp.
NOU
@monciu – EXAAACT! Bine punctat!
Mi-a mirosit si mie a manipulare si am cautat ca disperatul 555 vs cate testari. 555 il gasesti pe toate site-urile, dar 13k testari muuuult mai greu.
Evident, nu am baut benzina sa zic ca nu exista virusul. Doar ca manipularea cu 555-ul asta e ceva…
NOU
Bine punctat, dar ce cred eu ca e important, este trend-ul din ultimele zile, la nr. similar de teste. Imediat e dublu, intr-o saptamana.. Imi e teama ca miserupismul romanesc o sa duca la o criza majora.
NOU
miserupismul romanesc? stai sa-l vezi pe ala francez.
in parte problema vine si de la autoritati pentru ca planul de iesire din carantina a fost peste tot gandit cu curul, cu reguli interpretabila si cel putin discutabile gen….pe strada nu e obligatoriu sa porti masca dar in interior da, dar doar in unele magazine, in altele nu, fara logica.
in carantina nu era obligatoriu sa porti masca sa mergi la cumparaturi, acum e obligatoriu.
in carantina in Franta se spunea ca si daca alergi pe langa un om, poti sa-i dai covid asa ca e bine sa alergi sau sa mergi cu bicicleta purtand masca, dupa carantina masca pe strada nu e obligatorie si nici macar recomandata.
deci autoritati de rahat + indolenta oiasca (am vazut multi care in J-1 erau cu frica in san, filmau si reclamau pe aia care se plimbau pe strada si la J+1 erau floricele pe strazi, fara masca, fara nimic, gen gata! a trecut virusul.
incompetenta+indolenta+prostie=covid nr 2,nr.3, nr.4 si nu e ca si cum pui lockdown iar 2 luni caci dupa aia o iei de la capat si atunci ce solutii prevedem? camere de supraveghere cu mask recognition peste tot? bratari care sa culeaga date biometrice despre starea de sanatate? tracking in real-time ? pentru ca de vaccin…numai de bine, toate firmele lucreaza si ies cu anunturi ca sa mai creasca un pic pretul la bursa dupa care …”stiti, e complicat, necesita timp”…
deci? ne criogenam 3 ani si ne vedem in 2023?
NOU
Deja pe ATI suntem în plop. Va fi stare de urgență și de data asta nu cred că mai comentează nimeni.
În publicațiile locale era plin de comentarii la postările de Facebook cu “minciuni” “covit nu egzista” și căcaturi de gen. De 2 zile, nimeni, nimic. Toți se cacă pe ei de frică. Când ajungem la mia de cazuri pe zi (și nu mai e mult până acolo), scoateți declarațiile de unde le ați pus.
NOU
Din capul locului precizez ca 555 vs 100 sau 200 (in izolarea din mar/apr) e MULT, as zice chiar enorm pentru o populatie cum e aia din RO. Doar ca, intreb si eu, 555 confirmati astazi din CATE teste in plm? Ca in ultimele saptamani am avut si 5-6,000 teste pe zi dar si 12,000 teste pe zi. In functie de … habar nu am de ce nu se face un numar similar zilnic sau macar in crestere constanta de la zi la zi. Ca sa poti intepreta datele in mod logic.
Ca in martie testam 1-2000 de oameni pe zi, poate, pentru ca nu avea nimeni aparatura necesara.
Revin cu intrebarea initiala – 100 confirmati pe zi din 1000 de teste e 10% iar 555 de confirmati din 10,000 teste e 5% sau din 20,000 teste e 2,5%. Deci poate fi mult in cifre absolute (si este) dar poate ca nu e asa de mult in (%). Cifrele totale arata 30k confirmati din cca. 796k testari, ceea ce e un 3.7-3.8%.
Pe mine asta m-ar interesa – cum e 3.7-3.8% vs. UE si care e explicatia stiintifica/sociala/economica. Sau cum stam cu nr. confirmati vs nr. morti. vs. populatie totala?
Ca statistica asa functioneaza, x% din y, ca sa intelegem relevanta cifrelor.
Alta intrebare ar fi – Sunt toti asita 555 confirmati pentru PRIMA DATA? Sau cati din astia confirmati sunt dintre cei cu un test pozitiv (deja) dar asimptomatici si care isi repeta testul in ziua 8 sau in ziua 15 si a iesit tot pozitiv? Ca de patru luni nu a explicat nimeni – si nici nu cred ca exista vreo explicatie logica – care este modul de inregistrare si analiza a datelor. Ca de aia statisticienii fac ani de zile de matematica si invata niste reguli, ca sa extraga niste concluzii din cifre pe care noi nu le putem intelege in mod direct.
Subliniez, nu contest indolenta concetatenilor (e clar ca asta e cauza principala) dar imi doresc niste cifre “curate” si cu repere clare pentru comparatie. Ca speculatiile pe “cifre” care-mai-de-care mai dubioase nu fac altceva decat sa creasca panica si sa puna paie peste focul incompetentei guvernului.
NOU
sincer nu cred ca cifra de azi e asa mare. sa asteptam putin sa vedem efectul CCR.
acum vorbim de concedii, de relaxare. sa vezi haz cand revine lumea si e fomica pt ca s-au dus banii pe concedii super extra obligatorii.
NOU
@ender – Bingo!
Dupa concedii o sa vina cu fomica in gat dar, surpriza, probabil ca abia din sept/oct vor incepe concedierile alea grave si “pandemia” economica.
Plus rata de infectare generata si de decizia CCR dar si de plimbarile prin concedii … lock-down scrie pe noi. Cum zicea azi un coleg, 100% facem Craciunul inchisi in casa. Si incepe BOR-ul iarasi cu vaicarelile si ne o sa ne invartim pe roata ca soarecii si ajungem nicaieri.
NOU
– numarul de teste e mentionat de fiecare data dar e totalul, trebuie doar sa scazi cate au fost facute azi minus cele de ieri
– nu au fost 5-6,000 de teste pe zi in ultimele saptamani, asta se intampla doar duminica si lunea cand sunt mai putine, in rest au fost in medie 12.000(in ultima luna)
– numarul de cazuri e cel de noi infectati pentru ca se aduna la numarul total si daca erau unii care la al 2-lea test erau negativ atunci scadea numarul de cazuri active fara sa apara la vindecati
(e posibil doar daca al 3-lea test e pozitiv sa fie trecut la caz activ)
– diferentele intre tari sunt date si de strategia de testare..un om un test ? un om 3 teste in zile consecutive(asa e la noi)?, teste pentru cei in carantina?, teste pentru cei care s-au vindecat(si cate)? din cate stiu la noi se testeaza doar cei care sunt suspecti si cei care se duc la privat.
NOU
1. 555 sunt cazuri noi
2. Numărul total de teste nu este egal cu numărul total de infectați. Unii sunt testați și ide 5 6 ori.
3. Procentul din numărul de teste este irelevant. Pe motiv de eșantion reprezentativ
4. Important e faptul că trendul e crescător. Și la fel și numărul de morți.
Observație personală. Suntem pe 48 mondial la nr de cazuri și pe 28 mondial la număr de morți. 20 de țări cu mai multe cazuri au mai puțini morți. Nicio țară cu mai puține cazuri nu are mai mulți morți. Deci, ori se testează și numără aiurea, ori sistemul nostru de sănătate e jalnic.
NOU
Toate stirile alarmiste vorbind de numarul de cazuri, dar niciuna nu da un procent raportat la numarul de teste efectuate. Atat putem, nu suntem in stare sa gandim mai departe de o cifra.
NOU
Si la noi s-au dat bengosi, au relaxat masurile, deschis granitzile, ristorantele, etc. si acum au zis: pai sa vedem, ca daca s-or inmulti cazurile poaaaate-poate reinasprim masurile… ihim. Dupa ce deja sunt cateva sute de cazuri pe zi.
NOU
5 in tailandeza se citeste “ha”, deci 555 e de-a rasu-plansu’
NOU
Make Musk great again! Erm. Mask.
NOU
555 in contextul in care bolnavii de Covid erau tinuti in spital acum 2 saptamani, si potentialii infectati in carantina.
Sa mai asteptam 3 sapt sa vedem ce va fi
NOU
Iohannis trebuie sa declare o noua stare de urgenta acum, daca se poate din seara asta.
E clar ca romanii sunt idioti si nu inteleg cu frumosul.
Sa oblige toti romanii sa poarte masti, fie si cand merg pe trotuar.
Sa creasca amenzile la 50 000 lei doar pentru nepurtarea mastii si lipsa declaratiei, sa o plateasca in bani cash sau in prestat munci in folosul comunitatii cand se reintra in starea de alerta.
Sa inchida acum toate statiunile si terasele.
Sa lase doar salile de sport si supermarketele deschise unde purtarea mastii si manusilor sa fie obligatorie.
NOU
Declaratia aia e fix p**a … pierzi 5 minute sa o scrii si atat.
NOU
Da. corect. sa stam toti in casa inca 2-3 ani daca se poate.
NOU
Sigur, că îmi plătești tu salariul.
Mi se rupe în paișpe de toți grașii, moșii și diabeticii care o ard fără mască în public.
Să stea acasă sau să crape.
NOU
dragos, nici nu stii cand te trezesti cu niste comorbiditati!
NOU
@Dragos : momentul cand esti un dobitoc si semnalizezi.
Retardatule, vezi ca au murit o gramada din astia care se credeau invincibili ca tine : sportivi, halterofili, atleti, motociclisti …de 20-30 ani. Unii chiar nefumatori.
Aia care s-au imbolnavit , dar au supravietuit, vor muri oricum data viitoare de la vreo pneumonie usoara.
Habar n-ai cate complicatii si sechele provoaca virusul asta scapat din laboratoare chinezesti fabricat special pentru razboaie biologice.
Poate sa-ti faca plamanii varza.
Dar ma rog, du-te in Grecia si imbolnaveste-te, scapa planeta de specimene naziste si arogante ca tine.
Asa ar trebui sa fie, dar mi-e ca contaminezi si omori oameni de calitate si buna cuviinta……asa ca unica solutie ar fi ca jandarmii sa te bage la puscarie si sa te lege de calorifer pana trece pandemnia, si chiar sa-ti faca vaccinul in cur….si poate si violat in cur de cativa tigani.
Specimenele naziste ca tine asta ar merita.
Bine ar fi daca ar aparea un virus sa va faca pe astia ca tine infertili.
NOU
Cumva, mi se pare că ilustrați perfect gândirea și abordarea românească: să se închidă tot (martie) sau să se deschidă tot (iunie). Fără nuanțe, fără o minimă înțelegere că nu e chiar atât de simplu.
@alex
Nu se poate să stăm toți închiși în case cu anii. Unii chiar nu au de ales, de exemplu medicii, pompierii, polițiștii, agricultorii. Dincolo de supermarket și sala de sport există și alte locuri unde se lucrează. Sau crezi că infrastructura pentru alimentare cu apă potabilă, curent electric, gaze naturale nu necesită întreținere?
@Dragos
Înțeleg că ți se rupe, dar boala nu discriminează. Nu știi dacă o să ajungă la tine sau la cineva drag. Caz în care n-o să ți se mai rupă. O să începi să urli: de ce nu a făcut statul ceva, să se dea legi, să se dea amenzi, să se facă, să se dreagă.
NOU
@alex vorbeste de nazism ala care spune ca “e clar ca romanii sunt idioti si nu inteleg cu frumosul, sa oblige, sa inchida, sa plateasca…”
Mars ma, prostolocea.
“Virusul scapat din laboratoare”.
Boss, biroul de conspiratii e la urmatoarea usa, pe dreapta.
NOU
imgur.com/a/9bHOr9H
NOU
surpins de internet?
imgur.com/6TV2nZ4
NOU
Sunt haioase mastile, mi-am luat si eu cateva.
#fatalau
NOU
Cazuri mai multe, decese mai putine.
NOU
Uite alta 🙂 prnt.sc/te6dfd
NOU
Ce conteaza e trendul: cazuri noi / cazuri totale, masurate logaritmic
aatishb.com/covidtrends/?location=Brazil&location=Denmark&location=India&location=Romania&location=Sweden&location=US
Pentru cei ce se iau de numarul de teste, ia uitati-va la numarul mortilor, ala e la 2 saptamani de numarul cazurilor …
Daca merge in sus ( cum e in cazul Romaniei) – e foarte rau .
Prin martie am avut comentariu unde am estimat numarul de cazuri de peste 15 mii in 2 luni, si din pacate am avut dreptate ( au fost 18k).
A se remarca pe graficul din link cum Suedia o ia in jos, asta dupa ce s-a demonstrat ca nu e posibila imunitatea de turma si ca suedezii au fost idioti, cand au ignorat virusul. Acum fiind suficient de morcoviti, scade rata de raspandire.
NOU
3M N95 cu doua elastice galbene. 8 ore safe. $3.50 bucata inainte de pandemie. Acum probabil doar cei din anturajul lui Trump au acces la ele. E bine sa ai prieteni care au firma de spalat dupa cei ce curata cladirile de azbest. Aia care curata au respiratoare. Cei de dupa ei, masti. Acum le-au copiat chinezii si le zic KN95.
NOU
protejeaza si ochii?!
NOU
Ok, nu este de gluma, trebuie sa avem grija, purtam masca, evitam aglomeratia, igiena etc… etc…. dar…
pe 6 iulie au fost 250 de cazuri noi la 4614 teste, EVIDENT ca pe 8 iulie la 13147 de teste vor fi mai multe cazuri (555). Procentual numarul de infectari raportat la teste este mai MIC nu mai mare (4.22% in 8 iulie comparativ cu 5.41% in 6 iulie ).
sursa: covid19.geo-spatial.org/statistici/statistici-generale?chart=cazuri-pe-zile
NOU
In starea de urgenta maximul a fost atins la 523 de cazuri cu 3842 de teste…. De acord, e naspa… dar statistica trebuie vazuta corect
sursa: covid19.geo-spatial.org/statistici/statistici-generale?chart=cazuri-pe-zile
NOU
Eu cred că mai trebuia să avem două luni de stare de urgență. Pentru că oamenii nu ascultă, ei vor la plimbare, vor în parc etc. Pe 15 aprilie am văzut în parcul pe unde treceam spre magazin o mamă cu 2 copii care stăteau pe bancă. Că doar era cald și frumos afară. Fără mască, evident.
Eu, în 3 luni de izolare am ieșit doar o dată din cartierul meu și asta cu un motiv suficient de bun, dar care și ăla putea fi amânat, nu era absolut necesar. Am supermarket-ul aproape, am piață relativ aproape, aia e. După ce trece pandemia, am timp să mă plimb. Unii nu înțeleg asta și se expun inutil.
NOU
mastile care protejau pe bune nu erau alea FFP3?
#intrebptunprieten
btw pe site zice ca:
Materialele sunt tratate antiviral și antibacterian. Tehnologie Elvețiană
You don’t say?
Ce presupune asta mai exact?
Daca nu exista medicament anticovid, tu firma lu peste cum vii si spui ca masca te protejeaza de virus?
Intreb f serios, mi se pare ca f multi fura un ban cinstit in perioada asta 🙂
NOU
citeste bai bula ce scrie in articol si nu mai.manca aiurea
NOU
da boss, eu intreb asa:
de ce as cumpara o panza colorata cu “tehnologie elvetiana (wink`wink)” cand pot sa cumpar o masca FFP3?
tu chiar crezi ca panza aia previne transmiterea virusului in caz ca doamne fereste il ai tu?
daca da, eu am tacut 🙂
NOU
da, cred
NOU
aaahaaaaa, deci panza aia cu spiderman si vader ma ajuta pe mine sa nu transmit virusu’
got it!
NOU
sictir
NOU
Hai sa-ti raspund ce am aflat eu pana acum, ca am citit ieri de m-a durut mana. Tehnologia elvetiana e o chestie reala, si ii zice elvetiana pentru ca acolo au facut-o. Se numeste HeiQ Viroblock NPJ03, HeiQ fiind firma care o dezvolta. In testele de laborator au vazut ca e capabila sa omoare virusurile de pe suprafata materialului tratat in 30 de minute destul de bine.
Uite aici niste masuratori pentru o masca FFP2 (KN95) tratata cu tehnologia asta:
gfpmediconsul.ch/wp-content/uploads/2020/03/Scheda-tecnica_Viroblock-respirator-FFP2.pdf
Pentru noul coronavirus (SARS-CoV-2) nu au facut teste, dar exista pentru coronavirusul cu care eram obisnuiti (HCoV-229E, cel care provoaca raceala) si au demonstrat ca o masca netratata are o eficienta de 99.874% pe cand una tratata ajunge la 99.997%.
Pentru ca o masca sa te protejeze de virus trebuie sa retina virusul pe suprafata ei, chiar daca nu exista tratament (tratamentul si protectia sunt doua lucruri foarte diferite). Mastile FFP2 si FFP3 sunt produse din materiale sintetice extrudate prin niste gauri foarte mici si apoi proiectate de un jet de aer cald pe o suprafata (en.wikipedia.org/wiki/Melt_blowing) pentru a forma o panza foarte haotica. Datorita dimensiunilor foarte mici ale fibrelor, se descurca bine in a filtra particulele mari (cele de praf) iar cele medii si mici sunt atrase de fibrele sintetice datorita fortelor electrostatice. Daca mai aplici si un tratament antiviral peste ele, virusurile captive in filtrul asta sunt neutralizate.
Mastile de bumbac (fibre tesute asezate simetric), pe de alta parte, ofera o protectie mai scazuta impotriva particulelor medii si mici (variaza intre 40 si 93% conform unor studii: pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/343940/) (mai e un studiu aici care arata ca un bumbac cu o tesatura mai stransa, combinat cu un material sintetic la interior creste mult eficienta mastii combinand filtrarea mecanica a bumbacului cu cea electrostatica a polipropilenei: www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7185834/). Aplicarea acelui tratament pe bumbac nu il face brusc super-material, dar il imbunatateste si o face mult mai sigura pentru refolosire.
Tl;dr: Mastile astea nu o sa faca minuni, sunt doar cu putin mai bune in a te proteja pe tine decat cele de unica folosinta (asa zisele masti chirurgicale pe care le luam de pe emag), dar isi fac treaba foarte bine in a-i proteja pe cei din jurul tau de bolile pe care le poti transmite tu. Asa ca purtati masca, indiferent de care, si o sa fie bine.
NOU
@Skyler: multumesc frumos, m-am mai edificat un pic
Ideea e ca eu nu cred ca un srl (serviciu de print on-line) pus pe jmenozeala (afaceri cu masti) din romania chiar foloseste tot ce ai descris tu acolo cu lux de amanunte, nu stiu, pur si simplu n-am incredere.
Dar e dreptul meu sa nu cred, nu? 🙂
Oricum multumesc de raspuns, cred ca e cel mai decent pe care l-am primit vreodata aici.
NOU
sefu, eu il stiu pe tipul ala de multi ani. iar serviciul lui nu e print online, ci are un conglomerat gigant de firme. si daca am scris de asta, este pentru ca il cred si pentru ca mi a povestit prin ce a trecut cu autoritatile romane legat de acest material si cum toti românii dau din umeri, in timp ce el vinde in toată UE, la nivel de guvern. si nu, nu m a platit, daca doresti, iti arat revolutul cu plata catre el, pentru masti.
NOU
asa scrie PA sait www.printcenter.ro/pagina-despre.html
in fine, mie nu mi s-a parut credibil
dar daca tu zici ca e ok, inseamna ca e
NOU
@skyler
Solutia de tratare este HeiQ Viroblock NPJ03 si este dezvoltata de Heiq Materials AG, cea mai inovativa firma din lume specializata in tratarea materialelor textile.
Daca ai un material textil de la Ikea, sigur este tratat cu o solutie de la Heiq.
Foarte multe branduri folosesc tratamente pentru textile tehnice sau cu proprietati smart, in special in sportsware, underware si footware.
Viroblock este singurul tratament pentru textile care a fost testat pe SARS-CoV-2, virusul care provoaca boala denumita COVID-19 :
heiq.com/2020/06/05/heiq-viroblock-tested-successfully-against-virus-that-causes-covid-19/
Reduce la minim riscul de infectare prin contact direct si desigur, neutralizeaza virusii si bacteriile.
In laborator s-a constatat ca dupa 30 de minute, nu mai era nici urma de virus activ pe tesatura tratata, dar eficienta lui este instanta. Distruge invelisul exterior al virusului la contact.
In laborator se testeaza intotdeauna simuland un mediu cat mai ostil.
Dupa cum bine ai vazut in masuratori, o masca tratata cu Viroblock are eficienta mult mai mare decat una netratata. O masca FFP2 tratata, este mai eficienta decat o masca FFP3.
Mastile chirurgicale si FFP2, N95, KN95, etc sunt considerate de unica folosinta si cu risc mare biologic. Pe materialele nonwoven, bacteriile se dezvolta cel mai rapid si virusii rezista pana la 2 zile pe suprafata materialului. De unde si infectarile masive din cadrul personalului medical.
Mastile textile au ajuns la eficienta mastilor chirurgicale si asta cand vorbim de filtrare (cauta afnor si vezi rezultate). Momentan nu exista standard pentru mastile textile si nici recomandari pentru tratamentele ANTIVIRALE sau ANTIBACTERIENE.
NOU
@Alex multumesc pentru clarificare, m-a ajutat mult. Mini cercetarea mea mi-a crescut mult increderea in mastile textile in ultimele doua zile si m-am hotarat sa comand si eu cateva. Am fost atat de curios pentru ca, privind spre numarul de cazuri care creste in fiecare zi, ma astept sa am mare nevoie de masti in continuare si cele luate in valul 1 de la emag sunt cam pe terminate.
NOU
@vlad
Avand in vedere ca sunt singura firma din tara cu certificare OEKO-TEX Standard 100, Clas I, products for babies si o investitie de 1,2 milioane euro doar in imprimare si tratare textile, de ce nu ai crede?
www.sign-romania.ro/toate-panzele-sus/
Cere-le lamuriri si teste. Poate ca le si primesti.
E usor sa arunci cu vorbe.
NOU
Având doar tangențial legătură cu subiectul, din cei 20 de pompieri de la Câmpina, 12 erau asimptomatici.
www.agerpres.ro/sanatate/2020/06/14/prahova-alti-noua-pompieri-cofirmati-cu-covid-19-numarul-total-a-ajuns-la-19–522648