carrefour

Acum ceva timp mi-a trecut prin cap o idee genială, conform opiniei mele. Mă gândeam că unul din lucrurile care nu îmi plac în hypermarketuri este procesul de cumpărare. Adică eu, client, iau cele 30 de produse din raft, le pun în coș, după care mă duc la casă, stau la coadă, le scot iarăși, le pun pe bandă, sunt scanate, după care iarăși le pun în coș. De unde le mai scot odată, când le pun în mașină.

Ideea mea genială era să atașezi un scanner căruciorului, scanner însoțit de un cântar. Ai luat produsul din raft, e scanat automat și cântărit. La casă nu trebuie decât să prezinți scannerul, se încasează suma și gata cumpărăturile. Cântarul este pentru a corela produsele cu greutatea și împiedicarea fraudelor. Desigur, ideea merge îmbunătățită, poate fac un proiect pe Kickstarter.

Se pare că și alții se gândesc la optimizări de genul.
Carrefour are în această perioadă o campanie aniversară, legată de cei 14 ani în România. În campania Smart Shopping, există cărucioare cu tablete pe care îți poți creea lista de cumpărături și, pe baza acestei liste, ți se creează traseul optim prin magazin. Pe lângă asta, în magazine există dispozitive tip beacon, care îți transmit oferte speciale, în timp real.

Există și aplicația Smart Shopping, în google play, care funcționează pe același principiu, cu condiția să aveți bluetooth pornit pe telefon.

În cadrul aceleiași campanii, mai pot fi câștigate 3 autoturisme Smart forfour sau zeci de mii de premii acordate din 14 în 14 minute. Printre marile premii se numără smartphone-urile cu cartelă Orange PrePay cu 1400 minute naționale, tabletele, cartelele Orange PrePay cu 14 GB de internet la viteza 4G, dar și televizoarele SMART curbate Sony Bravia.

Succes la Smart Shopping!

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    eu am folosit aplicatia lor in Carrefour, la invitatia unui angajat de acolo… nu mi se pare cine stie ce; mai mult am pierdut timpul. Ideea era ca sa iti stabilesti lista de cumparaturi pe tableta, dar numai de la intrare. apoi nu se mai actualiza traseul. Am mai incercat printre raioane sa vad ce face, intr-adevar imi arata locul unde sunt, dar mai trebuie imbunatatita aplicatia. Ideea ta ar fi buna cu cantarul, apoi la casa decat sa arati ce ai cumparat in lista din aplicatie. ideea este buna!

  2. #2

    Ideea e buna în teorie, se poate automatiza totul plătind cu cardul, dar cât timp crezi ca va trece pana va veni cineva pregătit cu etichete false și va eticheta niște produse scumpe ca ieftine?

    • #3

      5 minute

    • #4

      Dupa care te dai cu fundu’ de pamant ca te iau agentii de paza la verificat si-ti sperie copilul.

    • #5

      @Antinevralgic: pentru aia iti trebuie alta aplicatie, de abandonat produse.

  3. #6

    Se va ajunge la așa ceva în viito www.youtube.com/watch?v=eob532iEpqk

    • #7

      Am citit pe undeva că s-a experimentat deja chestia asta, treci cu coșul plin pe la casă și toate alea din coș au cipuri rfid și se scanează brusc, doar plătești și pleci. Firește, probleme de privacy, că dacă le poate scana casa le poate scana oricine, plus adoptarea în România ar fi Iadul, pentru că cardul e chipul dracului (chip în sensul de cip, nu numai de moacă, ha ha ce bad pun am făcut). În principiu ar trebui doar găsită o metodă să se dezactiveze alea după ce ieși – preferabil o metodă nu ușor de aplicat în magazin 🙂 Sau să înceteze să funcționeze de la sine după o perioadă rezonabilă.

    • #8

      sau sa fie dezactivate de scanare, cum sunt kkturile alea care tiuie

    • #9

      Balaur: de ce sa se dezactiveze RFID, pe cine jntereseaza cat costa ce ai tu in plasa?:))

    • #10

      esti salata!creierul tau este frumoooaooooos!te rog sa vii la mieeeee.
      sa curga!

    • #11

      Alex: să zicem că nu s-ar dezactiva. Te duci la Carrefour și-ți iei un pix. Și îl porți în buzunar. Și peste o săptămână te duci iar în Carrefour. E, data viitoare când ieși mai plătești o dată pixul ăla, că sistemul nu deosebește ce ai în coș de ce ai în buzunar.

      Și în loc de pix poate fi orice. Geaca de pe tine. Șapca. Ceasul. Șlapii. Și ajungi să dai 400 de lei pe un iaurt.

      Sau stai tu acasă să jumulești toate cipurile de pe toate produsele, și speri că n-ai ratat vreunul.

  4. #12

    Cu adevarat smart ar fi daca ti-ai trece lista de cumparaturi in aplicatie si pana sa ajungi la magazin, cumparaturile te asteapta deja aranjate in plase, in niste dulapuri gen po box pe care le deschizi cu codul primit in aplicatie. Doar ca, desi pt sexul masculin ar fi extraordinar de eficient ca timp si ca economie, ideea n-ar avea succes la sexul muieresc, care in mod normal, daca are de luat vreo 7 produse, mai baga vreo 17 pe langa… doar ca sa fie… deci magazinele ar ramane cu tone de chiloti si creme pe stoc.

    • #13

      amin. dar exista deja chestia asta, online. am impresia ca chiar la carrefour

    • #14

      Arhi: si la mega, cora(care au cora drive)

  5. #15

    Pfff nu cred ca a intrat comentariul initial. E un mega in pipera care merge asa (la liziera). Cand intri, iei un cod de bare dintr-un bol si un scanner de mana. Scanezi tot si ai o casa speciala pt cine a scanat. Inmanezi scanneru si codul de bare, citeste in casa si verifica prin sondaj 2-3 produse din cos sa fie pe lista. Platesti si gata, la masina.

  6. #16

    Sunt sigur ca se va ajunge acolo. Sunt deja cateva tari care au adoptat acest sistem prin care iti scanezi singur produsele in momentul in care le iei de pe raft iar eu il folosesc de fiecare data din acelasi motiv precizat de tine.

  7. #17

    Ideea ta geniala se practica deja in Elvetia la COOP de cativa ani. In baza cardului de fidelitate poti lua un scanner la intrare, scanezi tot ce pui in cos, la iesire prezinti scannerul la casa, platesti si santatate.

    • #18

      Si la Migros tot de cel putin 2 ani.

    • #19

      e putin diferita de a mea. in afara de operatiunea de scanare, ce au in comun?

    • #20

      Pai e diferita doar prin faptul ca nu ai cantar (folosesti cantarele din magazin) si ca scanarea se face manual. Scanarea automata zic ca e un pic cam SF momentan, dar cine stie…

  8. #21

    Mie la carrefour nu-mi place ca s-a luat unu’ de mine cand i-am cerut o vodca mica. B-tch, daca puteam s-o iau singura, nu ti-o mai ceream tie. In rest, nu ma plang.

    • #22

      Cum adica o votca mica???E ceva eufemism nou…?

  9. #23

    Ahhh…
    ca retailer, nici nu vreau sa ma gandesc la cat big data se colecteaza asa… de la sursa. Cat de bine isi vor optimiza traseele de prezentare, capetele de gondola, asezarea afiselor, cele mai bune “oferte”, cat vor plati furnizorii pentru acest big data…
    voi credeti ca noi, comerciantii, o facem pentru voi? ca sa va fie voua mai comod? surpriza, nu, ci ca sa va vindem mai mult.
    a observat vreodata cineva dintre voi amplasamentele magazinelor “ancora” de gen Has end Em ( na, ca sa nu fac reclama) din galeriile comerciale ale magazinelor in raport cu camerele de filmat din galerie?… cum stiu ei exact unde obositi voi de atat plimbare si ati intra undeva sa va odihniti picioarele/ochii/buzunarele? cum stiu ei unde sa puna cel mai bine “oferta” care bate cel mai bine la ochi dar lui ii aduce multa marja?
    ca de la retailer care colectioneaza astfel de big data catre voi, clienti, nu va lasati pacaliti. Nimic nu e pentru voi. totul e pentru maximizarea profitului. Ca vi se vinde voua ca “avantaj client” e cu totul altceva…
    Sanatate si plusuri multe.

    • #24

      sunt absolut de acord ca e facut pentru maximizarea profitului si a obtinerii de informatii. dar in acest caz, nu ma deranjeaza, prefer sa mi se ofere reclama targetata, decat sa dau peste tampoane

    • #25

      ce e H&M? ce vand? parca imi aduc aminte ca am vazut o data sau de doua ori o firma de genul asta dar nu am avut curiozitatea sa arunc un ochi in vitrina.

    • #26

      Big Boss,
      profesional sunt de acord cu reclama targetata, uman dar sunt si mai de acord cu “lasa-ma frate sa cumpar ce vreau eu, nu ce vrei tu sa imi bagi pe gat”. Si nu spune nicaieri ca Carrefour ( ca, cacofonia e voita) nu va vinde datele tale, si de la reclama targetata o sa te trezesti si cu reclama la tampoane, pentru ca un destept de la firma care cumpara datele astea a considerat ca daca te duci sa iti cumperi undita e pentru ca nevasta ta e pe ciclu si tu te-ai hotarat sa pleci la pescuit si deci poate ai nevoie si de tampoane…
      trust me, they exist…

    • #27

      sunt constient ca exista, e foarte probabil. dar uite, din experienta, ca na, mai lucram in domeniu, ma uit la reclamele ce imi apar pe fb sau google, dpdv profesional. nu mai vad demente cu masaj, largirea plii si altele. imi arata calatorii, ceasuri, restaurante, toale, chestii de interes ptr mine. sunt multumit, din acest punct de vedere.

    • #28

      ok, nu intru in polemica cu tine. Daca la tine merge, e perfect.

    • Sunt perfect constient ca nimeni nu face nimic pentru noi, ci pentru ei. Pe mine nu ma deranjeaza sa-mi bage in fata un produs mai scump, atata timp cat am capul la mine si pot sa judec daca e cazul sa cumpar produsul ala sau unul mai ieftin si la fel de bun. De multe ori am gasit produse bune in urma “targetingului”. Idem sta treaba si pe online.

      H&M are doua intrari in orice galerie. De exemplu in Plaza Romania este fix pe traseul dintre intrare si food-court (acum e si mai bine plasat pentru ca se lucreaza) si toata lumea trece pe acolo.

    • #30

      @thebblack: h&m este o tutungerie, are, deci, articole doar pentru fumători. Dacă munte numeri printre ei, nu are rost să întri vreodată.

  10. #31

    exista acest sistem in supermarketurile Marks & Spencer din UK;
    sau cel putin exista prin 1999, cand am iesit eu prima data din tara.

    ma uitam ca vitica la poarta noua cum englejii au tot felul de masinarii, scule si tool-uri ca sa le usureze cumparaturile. basca toti plateau doar cu cardul, in timp ce la noi Bancorex si Banca Religiilor erau pe valul falimentului.

  11. #32

    Ce spui tu Cetin, au in UK la Tesco. Se numeste Scan as you shop. Nu ai cantar, dar il gasesti acolo unde aduci scannerul si unde platesti. Inca nu am incercat. Mie mi se pare mai ok sa mi le pun singur pe banda, sa mi le scanez si apoi sa platesc, fara a fi implicata vreo persoana din partea magazinului.

  12. Cunosc personal pe cineva (nevasta-mea) care a lucrat la o firma ce a incercat sa aduca self-checkout in hypermarketurile romanesti (cred ca chiar la Carrefour au incercat). Raspunsul: “lol, fugiti ma d-aci, se fura ca in codru acum, daramite daca-l lasam pe roman sa-si scaneze singur produsele?”

    Stii chestia aia – te duci la cantar, cantaresti trei rosii, pui eticheta si apoi mai bagi trei in punga dupa aia, ca nu verifica nimeni…

  13. #35

    n-ar fi mai simplu ca eu sa pun in cos ce imi trebuie iar la casa sa le ia din cos si sa le scaneze un angajat care sa le aseze apoi frumos in sacosele? Nu de alta dar eu sunt cel care plateste, asa ca rolurile ar trebui sa fie clare.

    Treaba magazinului ar trebui sa fie sa imi ofere maximum de satisfactie de banii mei. Treaba mea ar trebui doar sa fac rost de bani de cheltuit in magazin, nu sa si muncesc de ei. 😀

    • Nimic nou sub soare. Asa se face la Stop&Shop in State. Dar de obicei dai un dolar fatucii care-ti umple plasele. La PX/BX (hypermarketul din baza americana de la Ramstein) nevestele soldatilor iti umplu pungile si iti si cara cosul la masina. Tot pentru un dolar-doi.

    • #37

      Futu-i, asta cu “nevestele soldatilor” deja imi biciuieste imaginatia.

      Io i-am zis neveste-mii sa ne mutam si noi intr-o tara calarita de americani, ca e mai fun, da’ ea Batman, Batman, asa ca ne-am mutat in singura tara din Europa occidentala care e neutra si nu e membra NATO. De unde neveste de soldati la supermarket? Plm.

  14. #38

    1. Dispozitivul de tracking prin GPS există deja și se folosește cu succes în depozitele Amazon Fulfillment. La vânzare, dispozitivul este înlăturat din motive de privacy — americanii sunt cu nervii în privința asta.
    2. Lista de cumpărături gata făcute a fost experimentată de un lanț de magazine acum vreo câțiva ani și n-a mers. Au fost foarte multe returnări și n-a ținut deși mie mi-a plăcut. Am trimis lista (scrisă de mână) prin sms, mi-au dat telefon să mă întrebe doar despre un singur produs din listă iar seara când am plecat de la serviciu am trecut pe-acolo și le-am ridicat. Tot serviciul a costat cu vreo $3 mai mult la un coș de aproximativ $80.