Corectați-mă dacă greșesc, dar după puful de aburi din aer din momentul întreruperii alimentării și după forma duzei de alimentare, aia e o mașină pe gaz care tocmai a sărit în aer.
Cum era aia cu lipsa de periculozitate și cum tehnologia e sigură?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

42 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Asta e un caz …la nu stiu cate mii.
    In romania nu am auzit de intamplari cu sistemul de gaz.

    Sunt cocalar daca vreau sa imi pun gaz la un motor de 1.6l care imi consuma 6-7 in afara si vreo 10 in oras?

    • #2

      nu merita investitia. fa calcul, cat mai tii masina, vs pretul unui dispozitiv de gaz, 1000-1500 euro

    • #3

      Da, esti. Exista multe masini care au deja motoare suficient de mici ca sa nu te duca la un consum asa de mare. Calculeaza daca chiar ai nevoie de o masina asa de mare ca sa te duca doar pe tine din pct A in pct B si apoi mai vorbim.

    • #4

      Se merita investitia. Eu am platit 2500 ron pe instalatie Gpl cu rezervor Toroidal (50litri).
      Acum un an calculasem ca in 18.000km imi amortizez investitia. Am facut 10.000km in conditile in care de 3luni a mai aparut o masina pe langa cea cu Gpl(familie marita).
      Imi pare rau ca nu am facut investitia mai devreme, nu dupa 100.000km facutui cu ea.

    • #5

      Si acum vine momentul trist pentru Cetin in care realizeaza cate vite incaltate ii citesc blogul.

  2. #7

    Pai ala o fi fost de la Piatra Neamt, acolo mai fac glume din astea cu bombe in/sub masini.

  3. #8

    Primul comentariu de pe LiveLeak: “WOW!!! He completely turned black!!!!!”.

    Am fost tentat să zic că e ceva arab şi şi-a montat butelia aiurea, însă cică faza e din Belgia.

  4. #11

    Decapotabila pe gaz ?
    Astept sa vad si un Porsche Cayenne pe gaz.

  5. #16

    Am vazut cutii de bere care au pocnit mai tare…

    • #17

      Bagase si el de 50 de lei, si tu acu’.
      De atata bagi, atat explodeaza.

    • #18

      =))))) Nu știu la ce râd mai tare, la Baxt sau la Adi…

  6. #19

    tind sa cred ca exista mult mai multe masini pe benzina/motorina care au luat foc in benzinarii… 😀

  7. #20

    Prima reactie a lu explodatu: “da si mie”.

    Rasist, stiu…

  8. #21

    Dupa acel puf dinainte sa deconecteze alimentarea e clar ca rezervorul nu era etansat corect. Sau a fost umplut la presiune mai mare decat trebuia.
    Asa ca e relativ normal ce s-a intamplat.

    • #22

      la benzina nu ar fi avut cum sa se intample asa ceva

    • #23

      Am patit eu si mai si. Sau era sa patesc.
      Acu’ multi ani, cu un Espero care avea rezervorul fisurat in partea superioara. Posesoru’ umbla cu el din joi in pasti si nu-i facuse plinu’ de muuuuulta vreme. Cand mi-a dat masina pe mana, am zis sa fac plinul, sa nu risc vreo nefacuta. In timp ce umpleam, simt miros teapan de benzina. “WTF?!”, ma intreb. “E benzinarie, e normal sa miroase asa”, ma calmez singur. Mirosul din ce in ce mai puternic, intru la banuieli. Cand ma uit sub masina… ce puneam eu pe-o parte curgea pe partea ailalta.

      Opresc alimentarea, platesc si plec. Am iesit din benzinarie cu usa soferului deschisa, macar sa apuc sa sar in caz de ceva. Am parcat masina intr-un loc izolat, am asteptat pana n-a mai picurat si dupa aia am plecat cu ea impinsa vreo 20 de metri, pana sa-i dau “cheie”. Si in ziua de azi strang din buci cand ma gandesc…

    • #24

      Evident ca la benzina nu are cum sa se intample asa ceva, aia curge si nu se poate comprima. Dar daca ai un rezervor fisurat, nu te vad bine.

  9. #25

    Ca posesor de masina pe GPL trebuie sa spun ca puful ala de la sfarsit apare absolut intotdeauna, e presiunea care ramane in furtun. E acelasi principiu prin care se umplu buteliile de gaz.

    Doi, e posibil ca tipul sa nu fi avut instalatie omologata, sa fie pusa pe sustache la mecanicu de la colt.

    Trei, da, e un risc de 1 la cateva mii pe care ti-l asumi daca vrei.

    Patru, o instalatie GPL secventiala e maxim 8-900 euro cu totul, bani pe care credeti-ma ca ii scoti. Daca pui o instalatie simpla, e undeva pe la 4-500 euro.

    Asa ca hai sa nu mai comentam din auzite.

    • #26

      De principiu mie imi e frica de mirosul de gaz.
      Acum 3 ani am fost la Cta cu o masina pe GPL. Eram pe A2, peste 40° C cand am simtit miros de gaz.
      Sincer iti spun ca am stat 3 ore oprit in canicula cu ideea ca mai bine plec pe jos decat sa ma mai urc in masina aia.
      in cele din urma cik totul era de la o supapa, care nu prezenta niciun risc. Dar repet…. mirosul e brrr…
      De aia io-s tractorist, dizelar. Macar nu-s cu bomba la cur.

  10. #27

    Nasol, posibil sa fi avut ceva scurgeri in interior, sau gazul de la “puf”-ul acela mai puternic decat ar fi fost normal sa fi patruns cumva in habitaclu.
    Totusi, ma bucur sa vad ca nu a explodat butelia!

    Nu stiu de ce GPL-ul se considera romanism. Din cate stiu, Italia este cel mai mare fabricant european de instalatii si are si cel mai mare numar de vehicule cu GPL.

    In 2008-2009 am fost mirat sa vad in Bruxelles multe masini (chiar si BMW, Mercedes) care stateau la rand la pompa de GPL.

    Dar romanul e prea sarac sa faca economii…

    • #28

      Landi Renzo.

    • #29

      Pai la noi daca iti cumperi A4 ca sa nu ai scaune de cacat din Reno si ii pui GPL sa mai economisesti ceva banuti esti cocalar. Adica na, scoti statutul din masina …

  11. #30

    Eu am avut un Ford Focus 2 cu GPL din fabrica, motor 2.0 cu 145 cp. Am avut in Bucuresti un accident pe centura si am intrat cu 90 de km/h intr-un taxi abandonat pe prima banda. Dupa impact masina nu a mirosit a gaz eu chiar m-am mirat.

    Instalatia cu GPL se merita doar daca mergi mult minim 40 000 km pe an si este o instalatie de calitate.

    De obicei alimentarea se face angajatul de la Peco care normal ar trebui sa aibe minusi si ochelari de protectie pentru ca acei vapori pot cauza arsuri.

    Instalatia de pe masina din imagini poate ca nu avea acel sistem ce blocheaza gazul ce ramina pe teava intre gura de alimentare si butelie, sau poate ca avea si alte defecte.

    In Constanta de exemplu sunt statii unde dupa alimentare se apasa cu un dispozitiv special supapa de protectie pentru a iesi afara acei vapori ramasi pe circuitul intermediar.

    • #31

      De ce trebuie sa mergi minim 40 de mii de km /an ca sa amortizezi o instalatie care se amortizeaza in 18 mii de km? Doresti sa o amortizezi de mai multe ori intr-un an, mai multi ani la rand?

  12. #32

    Am avut timp de 11 ani o instalatie de gaz pe un batran Audi din ’79. Nu am avut nici cea mai mica pb cu ea.
    In caz de explozie, butelia are o supapa care elibereaza gazul afara, fara a exista riscul spargerii buteliei de gaz in sute de bucati.

  13. #33

    Man .. si la Toyota unele masini accelerau singure … se mai intampla erori… ideea e sa nu ti se intample tie :))
    Acu redevenind seriosi .. pe mine ma batea gandul serios sa pun GPL pe Duster pe benzina (consum maaare 13-14 acu iarna)… insa din toate calculele imi recuperam banii in 15-20.000 km… cam cat fac eu in 2 ani… nu mi se pare afacere (pt mine) mai ales ca pierzi garantia la motor din momentul intalarii…

  14. #34

    Ca mi-am adus aminte.. am vazut in parcare la Auchan.. un ML argintiu (fara nr de BG) cu scris mare pe portbagaj… “ML cu GPL”. Cred ca se saturase omul sa se faca misto pe seama lui..

  15. eu nu inteleg dar unii de mai sus chiar sunt bogati 🙂
    Eu prefer sa merg si cu A8 si cu Cielo cat mai ieftin si daca se poate realiza asta cu o instalatie de gaz, de ce nu?
    Am avut pana acuma pe 5 masinai instalatii, dela dacia batraneasca la Grand Cherokee de 5.2 – nu mai zic ca nici o problema cu niciuna.
    A am uitat sa precizez, instalatii puse unde trebuie cu licenta de la Rar si omologate, trecute incarte etc…

    • #37

      Nu te-ai prins, in Romania este ideea preconceputa cum ca GPL ar fi destinat sarantocilor. Cum romanul isi ia masina doar sa-l vada vecinul sau sa-si etaleze “statutul” – ori sa nu-si etaleze adevaratul statut, depinde cum vrei sa o iei; nu-si pune GPL.

      In Italia, Franta, Germania, Olanda si Belgia sunt o multime de masini pe gaz, pentru ca oamenii se gandesc ca din moment ce poti merge mai ieftin de ce nu ai face-o. Romanii in schimb sunt prea prosti sa economiseasca.
      Subaru face masini cu motoare pe gaz din fabrica. Diferenta pe care au declarat-o din comparatia benzina – gaz este de 3%, diferenta care oricum nu se vede la mers normal.

  16. #38

    @Rociuf: Nu ma, problema e ca masinile sunt ieftine si scumpe, recte de saraci sau de jmecheri. Daca te caci pe tine ca ai BMW sau audi si dai peste nas Loganistilor ca n-au gusturi in materie, sa nu te vad cu GPL ca vomit. Am masina puternica, da n-am bani de benzina… si nici de bacsis la spalatorie ca deh…
    Am vazut cocalar cu BMW x6 cu gaz si imi venea sa ma duc sa-i dau bani de un plin. Blasfemie…

    • #39

      tot nu ai inteles. GPL e o modalitate de a economisi bani. Ala cu X6 nu tre sa economiseasca? Sau e o rusine sa economisesti…

      De cand GPL tre pus doar pe masini ieftine? Ti-a zis baiatu mai sus exemplu de fabrica de la Subaru. Si aia sunt sarantoci?

  17. #40

    vreau si eu sa-mi pun Hummer-ul pe gaz. 🙂
    sa mai vad si avioane pe gaz si dorm linistit.

  18. #41

    De ce nu avea extinctor? Ca e fomist cu BMW! Precis a alimentat de $10 pentru ca daca facea plinul sarea cu totul in aer-nu mai iesea el din masina viu!

  19. #42

    Transportul aerian e cel mai sigur mijloc de transport, dar cand pica un avion (adica o data pe an), toata lumea incepe sa spuna ca e periculos sa umbli cu avionul si prostii de genul asta.