Astazi, besttrade.
Scris de Nelu Greavu
Baiatul meu cel mare s-a apucat anul trecut de schi, pe niste schiuri de imprumut care deja erau prea mici pentru el. S-a lipit schiul de el foarte misto, a facut si mici performante prin concursuri de rasunet local, asa ca ne-am hotarat ca toamna trecuta sa bagam bani in niste schiuri potrivite pentru el. Am ales un model de Atomic la sfatul instructorului lui de schi.
Cautand pe net, am dat de saiturile apartinand BestTrade, firma austriaca cu sediul in Viena, cu numarul de inregistrare ATU61947111. “Oameni seriosi”, am zis, mai ales vazand notele de pe TrustPilot (9/10) si eKomi.de ) (4.8/5).
Produsele dorite de mine (schiuri, bete si legaturi) totalizau 715 lei pe . Am fost curios sa vad diferenta de pret pe www.besttrade.at si m-am bucurat sa vad ca pretul era mai mic cu vreo 50 de lei, la cursul folosit de Mastercard.
Cum pe toate saiturile scrie ca livreaza in toata lumea, respectiv gratuit in Europa, am mers mai departe si am vazut ca pe preturile erau si mai mici, iar un dracusor m-a pus sa ma uit si pe besttrade.hu/ (saitul avand versiuni in engleza si germana). Aici am ajuns cu pretul la echivalentul a 600 de lei.
Bucurie mare, mi-am facut cont – cu adresa de Romania – si am dat comanda – adresa de livrare din nou in Romania. No problem. Am platit online, cu card romanesc. No problem again. La rubrica “Istoric comenzi” scria “Immediate shipping”. Ma gandeam serios sa le dau pontul celor de pe skivirus.ro, citisem acolo ca unii folosesc saitul lor. Daca tot am iesit mai ieftin, mi-am permis sa comand si o sapca Head. Vai! De-as fi stiut… Retineti data: 3 noiembrie 2011.
Dupa cinci zile, vazand ca nu primesc nici un mail care sa ma informeze ca produsele mi-au fost expediate, le scriu un mail la adresa lor de contact in care ii intreb daca mi-a fost trimisa comanda. Mai trec cateva zile si nu primesc nici un raspuns, asa ca ma hotarasc sa dau forward pe adresa firmei mama, recte besttrade.at. Am primit raspunsul de mai jos:
“Please contact besttrade.hu”
Atat. Nici “Buna ziua”, nici “La revedere”, nici semnatura. Le-am raspuns politicos ca am facut deja asta, si ca nu am primit raspuns, si ca aveam impresia ca sunt aceeasi firma. A raspuns din nou:
“Yes we are – I will tell my colleague in HU to answer your question.
Best regards,
Johannes Steiner”
“Hopaa”, mi-am zis, uite o imbunatatire: besttrade.hu pus la cc:, formula de incheiere, un nume pus la sfarsit, sa stiu si eu cu ce suflet de om vorbesc. I-am multumit si am asteptat. Degeaba. La 11 zile de la comanda, scriu din nou in Austria sa le reamintesc. Primesc raspuns:
“Dear Sir,
The shipping time inside Europe is 5-12 working days.
If you are not willing to wait till the order is dispatched please let Besttrade.hu know and they will cancel it and reimburse the money.
Best regards,
Johannes Steiner
Mag.Johannes Steiner
Leiter Vertrieb und Kundenservice
E: johannes.steiner@besttrade.at
T: +43 699 19 561 020
F: +43 1 29 333 79
Viktor Kaplan Straße 9b
2201 Gerasdorf bei Wien
Niederösterreich
Österreich
UID Nummer: ATU61947111
Steuernummer: 221/2607”
Ca la carte: “Dear Sir”, semnatura luata dupa manualele de PR. “Yeeeey, s-au dat pe brazda”, mi-am zis. I-am spus ca o sa astept si ca nu doresc sa anulez comanda, ca am vrut doar sa stiu cand vine.
Doua zile mai tarziu, primesc doua mailuri de la besttrade.hu. Din pacate, nu era ceea ce asteptam:
“Dear Customer ,
The status of your order changed.
New status: Cancelled
For questions, feel free to anwser to this mail.”
si respectiv
“Hello Ioan Greavu,
please consider that tyour order have been deleted from our system, as the webpage is for Hungary, not Romania.
Please place your order on the romanian webpage: www.besttrade.ro (aici au sfeclit-o, s-au incurcat in domeniile proprii)
Also, in order to send the money back to you, we would require the
following information:
-The IBAN code;
-The bank name;
The swift code.
Thank you,
Best Trade Hungary”
SAY WHAT?!? Unde s-au dus “safely ship products anywhere in the world for the best price and in the least time” si “BestTrade ships all its products from Austria and provides the shipment within Europe for free” din pagina lor Unde s-au dus motivele pentru care o comanda poate fi anulata specificate in Terms and Conditions
Le-am scris din nou, politicos si argumentat, cu citatele de mai sus luate de la ei de pe sait, si ceva argumente juridice. E drept, nu m-am putut abtine sa nu remarc ca
“Sending me to is like Amazon.com telling its German customers to leave and go shopping to Amazon.de. Of course, after they payed in full and waited for two weeks for their order to be shipped. And then, probably wait for a week or so for the money to be reimbursed.”
Mi-au raspuns a doua zi:
“Dear Mr.Greavu,
First of all, let me apologize for this situation and I ensure you that from now on your request will be prioritized. You have fully right and the necessary measures were already taken in order to avoid such situations.
I have already contacted our warehouse and tomorrow i will write you the delivery date.
I wish you a nice evening and I will do everything to satisfy your order.
Best regards,
Ferenczi Szilard
BestTrade Hungary”
No, bun. Vad ca era nevoie sa fie scuturati putin. Dupa doua zile mi-au spus ca in 5-12 zile lucratoare imi vor trimite produsele.
M-am pus pe asteptat. Dupa fix 12 zile lucratoare, primesc mail ca mi-au trimis schiurile, legaturile si betele. Sapca a ramas in progress. Avand in vedere ca scrie pe sait ca fac si livrari partiale, si ca partea esentiala a comenzii a fost trimisa, raman calm.
Mi-au trimis si link pentru live tracking pe saitul GLS, link care chiar functiona. De langa Viena pana la Budapesta, cam 7 ore, pana la Sibiu inca 21. Rapid. Dar apare alta problema: la un moment dat, statusul devine “Not delivered due to a wrong address. Stored”. Verific pe besttrade.hu, adresa pe care le-am dat-o e corecta si completa. Sun la GLS, raspund rapid, o domnisoara amabila imi da numarul sefului de depozit de la Sibiu ca sa imi spuna ce s-a intamplat. Si aflu ca desteptii de austrieci au trecut la adresa doar strada si apartamentul. Fara numar, bloc, scara. Bine ca au trecut numele si orasul. Mda. Profesionalism gramada.
M-am inteles cu GLS ca o sa-mi livreze coletul ziua urmatoare, la serviciu. S-au tinut de cuvant, m-au sunat si m-am dus sa ridic coletul. Care arata ca in poza de mai jos:
Noroc ca marfurile erau intacte.
A durat “doar” o luna si cinci zile pentru o livrare partiala.
Dupa cateva saptamani, mi-am adus aminte de sapca mea si am trimis o noua intrebare prin email. Raspuns de mare efect:
“Dear Sir,
I already answered 3 times –the team cap is sold out – please give us your bank data
Best regards,
Johannes Steiner”
Cui a raspuns de trei ori, nu stiu. Poate altora, patiti ca si mine. Mie sigur nu mi-a raspuns. Si uite asa, in 23 decembrie am trimis datele solicitate (nr. cont, SWIFT etc.) pentru a-mi fi returnati banii.
M-am uitat degeaba in extrasul de cont pe decembrie, banii nu intrasera.
M-am gandit ca a fost Craciunul, Anul Nou, bancile n-or fi lucrat sau or fi fost intarzaieri. Dupa inca o luna, am deschis extrasul pe ianuarie. NIMIC. Am pus mana pe tastatura si le-am scris ca asta e deja prea mult, ca astept dovada platii pana la sfarsitul saptamanii, in caz contrar urmand sa-i fac de rahat pe saiturile cu reviewuri.
In aceeasi zi, mi-au cerut contul de Paypal si mi-au virat banii. 14,92 EUR minus comision. A durat 3 luni si 11 zile ca sa termin o tranzactie simpla.
Concluziile le trageti voi. Eu stiu ca mi-a ajuns experienta cu BestTrade.
Inca ceva: sapca apare ca disponibila la ei pe sait, poate vreti sa o comandati:
NOU
Io mi-am luat un Monopoly de pe hardrock.com si am dat adresa din Spania, unde urma sa stau doua luni. Au trecut cele trei saptamini anuntate pentru livrare (din SUA), le-am scris un mail si au zis ca probabil s-a pierdut coletul. M-au intrebat ce vreau: banii inapoi sau sa mai faca o trimitere. Am dat adresa din Romania de data asta, le-am zis ca nu mai sint in Spania cind vine coletul. Ieri am ridicat Monopoly-ul de la posta. Fara nici un cost suplimentar.
Luna trecuta am luat un aparat foto de pe ebay, trimis cu tracking number, dar expeditorul a gresit adresa si deci aparatul a ajuns la altcineva. Am deschis un case la ebay si dupa 7 zile mi s-au returnat banii. Fara scandal, fara dureri de cap.
Am auzit ca si Amazon retrimit marfa in caz de pierdere.
Asa ca eu nu ma feresc sa cumpar de la magazine online (am luat pina si becuri GE 2D din Marea Britanie, ca la noi nu se mai gasesc)
NOU
Deci te-ai zgarcit la 115 lei si ai asteptat de ti s-a acrit.
NOU
ai inteles bine. omu`, e de fapt zgarcit! ce mai inseamna in ziua de azi, 115 lei…
NOU
Raspunsul este in text. “A durat 3 luni si 11 zile ca sa termin o tranzactie simpla.”
NOU
toate adresele lor sunt cazute, sau mi se pare mie?
NOU
la treburi d-astea, nu stai la discutii cu magazinul. Faci refuz de plata la banca pentru tranzactia de pe card. Magazinele nu vor sa isi faca renume prost cu bancile
NOU
In primul rand, multumesc Arhi pentru promptitudine.
@y430076: 115 din 715 nu-i o reducere chiar mica, iar schiurile au venit suficient de repede incat baiatul meu sa nu rateze ineputul sezonului de schi. Problema mea era cu modul in care isi trateaza clientii.
NOU
Ideea e ca la un magazin online poti sa iti iei teapa si din .ro, d-apai din afara. Uscaturi sunt peste tot. Ai avut noroc. Puteau sa-ti ajunga schiurile in martie.
NOU
@y430076, pai daca faci vreo 10 tranzactii intr-un an nu ti se pare corect sa cauti un pret bun ? Atunci de ce exista net ?
NOU
Nimeni nu vrea sa inteleaga ca pretul cel mai bun nu inseamna automat si satisfactia cea mai mare.
NOU
O fi de la traficul generat de Arhi
NOU
Deci trebuie invatat ca sa nu achiztionati absolut nimica online din Ungaria, ca acolo este problema, si va spun ca o persoana care a patit-o de mai multe ori cu ei. Am comandat diferite produse din Ungaria, online, care nici in ziua de azi nu au ajuns la mine. Desi le-am comandat pe o adresa din Ungaria, pentru ca locuiesc in Satu Mare, si pot sa trec granita in 15 minute, si mai ales ca si sunt maghiar (nationalitate). Efectiv nu sunt interesati de clientul care a achiztionat ceva ce nu este pe stoc.
NOU
#firstworldproblems
NOU
Concluzia: dacă vrei scule pentru a schia, comandă-le prin august pentru a pleca la Fucking în Decembrie.
NOU
Mda, inteleptul isi cumpara vara schiuri si iarna costum de baie sau cum?
NOU
“Customers who bought this product bought also the following products:
Atomic – Race Jr. M (2011/12) + Binding”
Banuiesc ca acei customers care au cumparat skiurile si legaturile sunt domnul in cauza. 🙂
NOU
@Witch: you got that right 🙂
NOU
Dlui. Greavu,
in afara de alimente si tigari eu cumpar totul online. In aprox. 60% din cazuri marfa comandata ajunge in termen de 1 saptamana, in 15% in 2 saptamini, in 10% in 3 saptamini, in 3% peste 1 luna, iar in 2% niciodata.
Tot in 2% din cazuri nu mi se restituie nici macar banii platiti.
V-ati gandit vreodata ca nu ai ce sa le faci ?
Le trimiteti 100 de mail-uri, ii somati cu actionarea in justitie, dar apoi ?
Ati avut pur si simplu ghinion nimerind in cele 3% din cazuri cu termen de livrare de peste 1 luna, dar la urma urmii n-ati iesit cu nimic in paguba.
NOU
@rich guy: Nu-i vorba, si eu am cumparat si o sa mai cumpar online. Am cumparat de pe saituri chinezesti, americane, englezesti, frantuzesti, romanesti si, dupa cum vedeti, austro-ungare. Mi s-a ratacit marfa luata de pe Amazon, am dat un simpu email vanzatorului si am primit banii. N-a fost nevoie sa ma plang la Amazon. Mi-a venit marfa din China in 3-4 saptamani, cu livrare gratuita, fara probleme. In momentul de fata astept o livrare de pe ebay.co.uk trimisa acum 2-3 saptamani si nu m-am crizat.
Nu zice nimeni ca lucruri de care am patit eu n-o sa se mai intample. Dar putem avertiza alti potentiali clienti acolo unde sunt sanse mari sa fie tratati cu fundul.
Nu i-am somat nici un moment cu actionarea in justitie, nici n-ar fi avut rost pentru 14 EUR, nici ei nu m-ar fi crezut 🙂 Singura amenintare a fost ca o sa le las reviewuri proaste, si asta doar ca ultima solutie, in mesajul trimis azi. Si am trimis 100 de mailuri (de fapt vreo 10-15) doar pentru un principiu. Sunt convins ca n-au invatat nimic din toata tarasenia, asa ca am tinut sa povestesc si altora ce am patit, ca sa ii evite. Asta-i tot.
NOU
Daca te pui sa calculezi valoarea in bani a timpului pierdut, nu ai economisit 115lei ci ai pierdut mult mai mult.
Cel mai bine comanda din Romania,Amazon sau alte site-uri care sunt 100% sigure
NOU
Daca luam de pe best-trade.ro plateam cu 115 lei in plus si pateam la fel. Marfa vine de la acelasi depozit din Austria, saiturile sunt gazduite pe acelasi server etc. Economia pe care am facut-o provine din faptul ca pe .hu au preturile in forinti, care la momentul acela era jos de tot, nu mai stiu care e situatia acum.
Pe Amazon nu am gasit modelul dorit de schiuri, plus ca la alte modele m-ar fi rupt la transport.
NOU
@ alunelu # 15.
Ok, am inteles.
Cea mai neplacuta experienta a mea a fost cu Private Outlet (www.privateoutlet.com).
1. Iti trimit linkuri cu tracking # DHL false, acesta neefectuand servicii de curierat pentru ei.
2. Nu-i poti contacta decat prin e-mail (n-au telefon/fax). Dar nu te bucura pentru ca …
3. Nu-ti rapsund la emailuri … decat daca
4. Ii ameninti cu politia.
5. Sub amenintare iti restituie doar o parte din bani. Ca asa vor muschii lor
P.S. Pentru cumparatorii de pe ebay.com.
Vedeti ca s-au majorat tarifele postale USPS (united states postal services). Pentru o pereche de pantofi noile taxe postale overseas sunt in jur de 48 – 50 USD.
NOU
Nu inteleg un lucru. Daca a fost platit cu card de credit de ce cer iban swift si alte detalii pentru returnarea sumei? Asta e procedura de returnare a banilor pe cartile de credit in Europa? Aici (NA) e o treaba elementara. Ca si cind returneaza banii pe debit. Numarul cartii de credit e tot ce le trebuie pentru o asemenea operatie.
NOU
M-am intrebat si eu de ce imi cer astea. In cazul cu Amazon de care am zis mai sus nu a fost nevoie.
NOU
pentru ca la plata, bancii emitente a cardului ii este suficient numarul cardului; la returnarea sumei, cu ordin de plata, sunt necesare titularul, cod iban, cod swift. nu se poate altfel.
NOU
Mi se pare numai mie aiurea faptul ca tu ai comandat de pe un site .hu cand ei aveau deja site .ro ? Adica nu e normal sa difere preturile din motive de taxe si tva si alte balarii ? Plus ca eu ca firma, nici nu ti-as onora comanda din .hu cand tu esti din ro si puteai sa dai comanda pe .ro
Majoritatea cumparaturilor si eu le fac online, dar comand afara doar daca nu gasesc ceva in .ro, desi am gasit diferente de preturi tot timpu, in favoarea celor de afara. Dar daca tu imi explici de ce as prefera sa am batai de cap si sa astept 3456 de zile pana imi ajunge si nici sa nu am garantie la mine in tara pentru 100 de lei mai putin, eu promit ca incerc sa te inteleg. Unii chiar si-o merita, pe bune.
NOU
catalin » de aia se numeste online si de aia ue este o piata comuna, ca sa pot comanda de unde vrea muschiul meu, cat timp e in ue. simplu.
NOU
@catalin: Toate comenzile, fie din .ro, .hu, .at sau .ch, se livreaza din acelasi depozit, de langa Viena. Pe TOATE saiturile scrie ca livreaza oriunde in Europa. Termenul de livrare in Europa pe TOATE saiturile lor e de 5-12 zile lucratoare. Diferenta de pret, asa cum am scris intr-un comentariu de mai sus, provine din diferentele de curs valutar. Nu e problema mea ca ei nu actualizeaza dinamic preturile in forinti in functie de cursul de schimb EUR/HUF. Daca vand la pretul respectiv, au permis crearea contului si plasarea comenzii si plata cu adresa de Romania inseamna ca trebuie sa onoreze comanda. Iar daca vrei sa livrezi numai in Ungaria nu te apuci sa faci sait in engleza si germana, doar pentru a acoperi posibilitatea de a servi rezidentii straini din Ungaria.
O singura firma opereaza toate saiturile, si eu cu firma respectiva am incheiat un contract de vanzare-cumparare. Eu mi-am indeplinit obligatiile prevazute in contract, era randul lor sa si le indeplineasca.
E ca si cum mergi la magazin si vrei sa cumperi ceva, iar ei nu te servesc pentru ca nu le convine pe ce usa ai intrat, si te pun sa iesi si sa intri pe alta.
Daca tu iti permiti sa iei mai scump din .ro, cand restul conditiilor comerciale sunt identice (cazul meu), felicitari.
NOU
@alunelu: Nu aparuse inca acel comentariu al tau (sau nu l-am vazut) in care explicai treburile astea, pana sa scriu eu comentariul. In cazul asta, imi retrag ce am spus.
Nu vreau sa para ca tin partea firmelor astea, ca am avut si eu tot felu de experiente, doar ca pana sa lamuresti chestiile alea mi se parea absurd ce ai facut tu. Numai bine!