Azi am citit, în mai multe locuri, că twitterul a murit în românia, deși în afară este un mare succes și poate singura unealtă de promovare adecvată pentru companii. (1, 2, 3).
Să-mi fie cu iertare, băieți, dar nu sunt de acord. Twitterul nu a murit, twitterul se reașează. Și se reașează în sensul bun al cuvântului, nu ca afacerile lui Octavian Radu.
Twitter a avut ghinionul de a avea parte de un mare hype la început și, din această cauză, pe lângă utilizatorii decenți, utilizatorii care chiar au ceva de spus sau de aflat, au apărut și lichelele, căutătorii de trafic, vânătorii de concursuri, companiile care voiau milioane din câteva pixuri împărțite drept cadou și altele.
Cei ce îl declară mort nu îi văd adevărata utilitate. Cea de informare.
Victor Kapra e convins că e mort, pentru că nu e un canal de promovare.
Foarte bine că nu mai e un canal de promovare! Social Media a apărut ca o nevoie de informare, nu ca o nevoie de a răspândii campanii în cât mai multe locuri. Promovarea își are rostul ei, nu în cele 140 de caractere. Asta pe lângă faptul că în românia nu există agenție care să știe sau să fie lăsată să facă o campanie deșteaptă.
Pentru că sunt două situații.
Cea în care agenția nu știe și nu poate, așa că ia repede niște delfini, îi transformă în rechini și gata viralul. Sau cea în care agenția poate și știe, dar clientul știe că dacă nu pui o poză cu produsul său, pe care să scrie CONSUMAȚI CU ÎNCREDERE, E BUN ȘI SĂNĂTOS, înseamnă că nu e campanie și a dat banii degeaba.
Așa că rămâne ca mediu de informare. Ieri și azi am găsit conturi datorită cărora am șters din feed reader gunoaie precum mediafax sau rtv. România Actualități, Agerpres, Digi24, RFI, România Cultural, o grămadă de resurse cu știri reale, fără CLICK AICI, E DEFINITIV, E ȘTIREA CARE L-A ZDROBIT PE PONTA.
Vreți ca twitterul să nu moară? E simplu. Dați follow fluxului de informație oferit de conturile/oamenii care merită. Vreți mai multe RT-uri? Oferiți informație mai bună, ea se va RTuitui singură, fără probleme. Vreți mai mulți followeri? Oferiți mai mult și mai bine.
E chiar atât de simplu.
Și e chiar atât de ușor. Pentru că nevoia de concizie oferită de cele 140 de caractere e un imbold la a oferi ce ai mai important de spus, fără lălăială, fără discuții inutile. Da, din păcate, în media românească această concizie s-a tradus în E FENOMENUL ANULUI! NU O SĂ ÎȚI VINĂ SĂ CREZI CÂND VEI CITI! și normal că nimeni nu a mai urmărit asemenea gunoisme.
Dar lucrurile se așează. Oamenii evoluează, oamenii încep să fie selectivi și să caute informația puțin mai departe decât mura-n gură dată de DĂ CLICK AICI SĂ ÎI VEZI ANUSUL FEMEII CARE SEAMĂNĂ PERFECT CU SOSIA ANDREEI ESCA!
AH, ȘI ÎNCĂ CEVA.
Twitter are o funcție foarte interesantă, numită block. Blocați idioții. Nu vă angajați în dispute cu ei. Block și nu vă mai pot urmări, nu se mai pot certa cu nimeni. Și așa rămâne liniștea și concentrarea pe ceea ce contează.
NOU
Un articol care merită, zic eu, un tweet.
NOU
Multumesc pentru articol, mi s-a aplecat azi de cate shareuri a primit articolul lui V. Kapra. Eu zic sa dam share on twitter masiv articolului initial, that’ll show him!
NOU
“Twitter are o funcție foarte interesantă, numită block.” Ok, și facebook-ul o are și exact același lucrul îl face, blochează idioții.
Iar legat de Twitter în general, eu zic că mai trebuie să treacă puțin timp să se nască cu adevărat și pe la noi.
NOU
Bos, nu merg linkurile ăștia.
CLICK AICI, E DEFINITIV, E ȘTIREA CARE L-A ZDROBIT PE PONTA.
E FENOMENUL ANULUI! NU O SĂ ÎȚI VINĂ SĂ CREZI CÂND VEI CITI
DĂ CLICK AICI SĂ ÎI VEZI ANUSUL FEMEII CARE SEAMĂNĂ PERFECT CU SOSIA ANDREEI ESCA!
NOU
1. Ceea ce nu s-a prea inteles: in postul pe care l-am scris ma refer strict la utilizarea Twitter ca instrument de promovare pentru branduri. Subliniez, BRANDURI. Din punctul asta de vedere, Twitter in RO e mort. Poate sa vina cineva cu un exemplu de cont corporate pe Twitter care sa rupă in RO?
Evident ca pe foarte multi nu-i intereseaza aspectul asta, nici nu trebuie neaparat. Insa e zona mea de lucru si din perspectiva asta an scris articolul, pentru companii, agentii, nu pentru utilizatorii care nu au treaba cu marketingul/advertisingul. De aici, neintelegerea.
NU m-am referit la Twitter ca la o comunitate online in care oamenii conversează pur si simplu. Din punctul asta de vedere, situatia e probabil vioaie.
Stiti cum e sa fii brand international si de la headquerters sa ti se spuna „da, voi acolo, in Romania, de ce sunteti prosti si nu folositi Twitter, ca la noi zbarnaie de cat de eficient e..”? Si tu ce poti sa raspunzi la asta?
2. Twitter ramane un agregator de continut foarte bun, daca, da, iti faci liste cu conturi de afara, ale unor oameni/organizatii/publicatii care chiar spun ceva consistent.
Sa nu uitam ca lichidarea lui Bin Laden nu a fost anuntata (in premieră) nici la CNN, nici de Reuters, ci pe Twitter si toata presa cea vestita a fost trimisa in ridicol.
3. Injuraturile pe care le-am primit astazi dupa publicarea postului 🙂 demonstreaza un lucru imbucurator totusi: Twitter este iubit, este de neinlocuit pentru unii. Cati sunt acesti „unii” si ce pot face pentru resuscitarea Twitter? Sunt dispuși sa faca ceva, sa vina cu o idee de campanie pro bono, eficienta de relansare, de crestere a userilor activi, ca roboti sunt destui pe Twitter (eu am 14.000 de followers, ma intreb cat sunt totusi persoane reale)?
Dau un camion de bere daca se intampla asta.
4. Desigur ca unii or sa spuna ca Twitter trebuie sa ramana in afara zonei de promovare a brandurilor, adica liber de reclama etc. Din punct de vedere economic, asta e o utopie, daca te gandesti numai cat costa inginerii care tin rețeaua in functiune. Ca veniturile Twitter nu sunt tocmai solide e o alta discutie.
5. As fi cel mai bucuros sa scriu peste un an „scuze, am gresit,n-am avut dreptate, ia uite ce frumos a crescut si cum zbarnaie Twitter in Romania”.
Credeti ca se va intampla asta?
NOU
A (se) așeza se conjuga așază, nu așează. La fel și reașeza. E unul din cele două verbe cu conjugarea stupidă, celălalt fiind înșela / înșală.
NOU
CLICK MAI JOS pentru a vedea cum un CELEBRU blogger din Romania face praf INTERNETUL – E IREVERSIBIL!!!
www.arhiblog.ro/twitter-mort-doar-reaseaza/
NOU
Nu am si nu am avut niciodata cont la astia.
Pentru mine Twitter este si va ramane in veci unealta puturosului la care ii e lene sa-si faca RSS feed.
Oriunde am intrat si am cerut link de feed pentru ca nu exista unul public care sa-l gasesc singur am fost redirectat la third-party Twitter, moment in care in mod invariabil ii intrebam cat castiga din promovarea Twitter-ului.
NOU
nu e un tool pentru tine. sunt oameni care nu folosesc rss. si ptin asta, atragi cititori noi, din alte sfere de influenta. e un castig pentru toata lumea si, ce e mai important, deloc intruziv pentru cei ce nu folosesc.
NOU
La noi Twitter nu “zbârnâie” pentru că majoritatea celor de acolo sunt oameni din domeniile IT, marketing, publicitate & co.
Nu prea sunt oameni “normali” pe twitter.
Aşadar pe Twitter toţi sunt vânzători însă nu prea are cine cumpăra.
Facebook în schimb e plin de cumpărători însă este din ce în ce mai greu să ajungi la ei, cel puţin la cei care contează cu adevărat.
NOU
Twitter are si functia “mute” pentru a nu zdrobi cu sange rece inima unora
NOU
Lămuriţi-mă careva şi pe mine: ce pot face cu twitter ăsta? Cu ce mă ajută?
NOU
afli chestii noi si interesante, daca urmaresti oamenii potriviti pentru tine
NOU
O interacțione mult mai interesantă decat pe facebook. Asta daca urmărești oamenii potriviti. Sa zicem ca-ti place echipa externa X si vrei sa afli mai multe informații despre jucatori antrenori transferuri,vrei sa eviti fanatici ,gsp-uri si prostsporturi,urmărești jurnaliști de L’Equipe ,Gazetta ,guardian si afli știri inainte sa apară pe site-urile lor. Eviti prosteala jurnalistica românească,ai sa vezi ca știrile din sport inseamna si altceva decat tate goale. Asta ar fi un exemplu dar se poate aplica la mai multe domenii
NOU
yep, total de acord
NOU
Mersi de explicaţii, mă mai gîndesc dacă-mi fac cont sau nu.
NOU
Uite, primul tau articol caruia i-am dat share pe twitter 🙂
NOU
Eu am incercat sa stau pe twitter, l-am pus chiar si pe telefon, dar sa-mi bag ceva daca am inteles ceva!
NOU
Cu putina răbdare ….. Eu N-am mai intrat pe facebook de 2-3 luni O zi fara twitter si intru in sevraj
NOU
ar trebui sa incep sa folosesc si eu facebook si twitter. eu nu ma simt exclus sau neinformat desi nu am calcat prin social media. am newsleter-uri de la vreo 10 site-uri importante si ma simt mai mult decat informat.
NOU
Si o aplicatie decenta pentru Android care ar fi?
NOU
eu le folosesc web browser, nu imi place la ce trebuie sa le dau acces cand instalez aplicatia
NOU
Nu mai plangeti Twitter, plansul e de forma,/ Twitter nu e mort, Twitter se transforma…