Legenda asta urbană se propagă din agenţie in agenţie şi din specialist în specialist de prin 2007, de pe vreme când traficul blogurilor începuse să crească încetișor, iar ziarele nu descoperiseră încă spamul organizat şi VEZI FOTO şi VEZI VIDEO. Ieri, alt expert a aruncat-o pe blog, să fie acolo, că dă bine. Nume? Niciodată, dar ştiu eu unii care fac aşa, n-are rost să îi numim, chiar dacă numindu-i am face bine unei industrii. Nu se face, mizeria sub preş, mergem mai departe.

Adevărul este că da, traficul se truchează. Şi sunt mai multe metode:

  • metoda kudika sau a utilizatorului activ. s-a tot scris de kudika.ro şi de newsletterele lor, fără de care siteul ar muri in două săptămâni. pe scurt, metoda constă în “milioane de utilizatori pe site, puţini utilizatori activi”. oamenii intră, văd că nu au ce citi, se cară. 0-10 secunde pe site.
  • metoda traficului cumpărat. există botneturi la care un publisher cinstit poate apela pentru a umfla un pic traficul, cât să nu bată la ochi. GSP, Cinemarx, Wall Street, sunt zeci care apelează la ele. şi sunt ieftine, pentru 50€ cumpără 10.000 unici din România.
  • metoda “mint cât pot”. nu funcţionează aproape deloc, pentru că orice agenţie serioasă cere acces la analytics ca o condiţie primordială a includerii în campanii. uitaţi-vă la chinezu, credeţi că îi pasă cuiva că are o mie de unici pe zi, atâta timp cât omul livrează rezultate?!

Dar dă bine să spui că ştii tu ceva, dă impresia că te pricepi.

Într-o vreme credeam că doar nepricepuţii, proştii şi ăia care n-au trafic spun asta. Acum cred că răuvoitorii i-au depăşit.

Aseară am pus cap la cap nişte cifre despre zelist. Nu le-a preluat nimeni. Internetul merge mai departe. Toţi specialiştii şi experţii se plâng că e nasol, că nu avem ce citi, dar nici unu nu face nimic în privinţa asta. 

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

18 comentarii Adaugă comentariu

  1. Interesant o practica ciudata a internetului contemporan, zici ca ii ca si in politica dau spaga iau banii:). interesting… clever and interesting.

  2. #2

    data viitoare poate incerci si o traducere

  3. #3

    ionut » mi-e lene si e pointless, agentiile au acces la analyticsul meu. restul nu ma intereseaza

  4. Sper sa nu fiu pe langa subiect dar mie mi se pare mai relevant timpul petrecut pe un blog decat numarul de vizitatori.Bine, nici sa ai 500 nu-i bine dar nici 10000 care sa-ti stea 5 secunde.10 dolari 1000 de vizite, atat ma costa dar nu ma ajuta cu nimic.Eu nu am multe vizite pentru ca atunci cand mi-am facut blog am facut-o doar asa, sa fiu in pas cu moda.Dar termin eu si cu labareala asta si ma pun pe treaba.Insa niciodata nu am mintit in legatura cu traficul

    • #5

      Asta cu timpul petrecut pe blog e extrem de relativa…eu de exemplu citesc un blog si las fereastra deschisa si ma duc sa mananc juma de ora…am stat eu jumate de ora sa citesc ce scria acolo?!

  5. Hmmm… Mai bine inchidem netul si iesim afara. 😀

  6. @Yaser, crezi ca bloggingul se aseamana cu messengerul.Clar

  7. Ciao, Arhi. In primul rand, nu m-am dat mare experta, nu stiu de unde ai dedus asta. Am explicat cum vad eu lucrurile din experienta de pana acum. Ba chiar am cerut completari si contraargumente, chiar sunt sigura ca nu sunt discutii noi.

    In al doilea rand, nu am vrut sa dau nume pentru ca nu mi se pare relevant. Exemplele de bloggeri care mint in legatura cu traficul si de care stiu eu sunt dintre cei cu trafic mic spre mediu. Si nu ajuta doar ca agentiile sa aiba acces la analytics. Poate ar fi o solutie daca si un om de la client le-ar putea accesa.

    • #9

      Carmen » din articol se intelege ca bloggerii in general mint in legatura cu traficul, iar abordarea nu e nicidecum la modul stiti, nu ma prea pricep, ba chiar din contra.
      revenind la accesul clientilor, toti cei care o facem la modul pro acordam acces la statistici clientilor, cand nu vin prin agentii. dar daca atunci cand am un client prin agentie, care agentie are deja acces la statisticile mele, clientul mi-ar cere acces la date statistice, l-as refuza. pentru ca ar insemna sa pun agentia intr-o pozitie de inferioritate fata de client. daca nu ai incredere in agentia care ma reprezinta, inseamna ca nu ai nici in mine. logic, nu?

    • Carmen » nu ţi se pare relevant să demaşti hoţii? eşti pe bune?

  8. #11

    De ce contoarele nu sunt publice? cele cu statistici. Adica, cineva cu un trafic imens s-ar mandri sa fie vazut lucrul acesta de tot utilizatorul care ii navigheaza prin el, nu?

    • #12

      Above » contoarele cu statistici reprezinta bani si sunt secrete. ia uita-te pe techcrunch sau pe toate siturile mari, au statistici publice? sau nu au trafic destul de mare sa se mandreasca cu el.

  9. #13

    Ma gandeam ca e si in avantajul proprietarului de site, avand in vedere ca potentialii clienti ar putea vedea lucrul asta la o simpla navigare.

    • #14

      Above » nu sunt interesat de potentiali clienti care voiajeaza pe site se gandesc ei hai sa vedem ce trafic are asta. eu lucrez cu agentii, care agentii au acces complet la toate datele mele de trafic.

  10. #15

    Ok, my mistake in this case.

  11. Cred că e deja o plagă a blogosferei româneşti: toată lumea ştie că se petrec mizerii, toată lumea ştie cine le face şi cum, da’ nimeni nu spune decât nişte chestii gratuite şi ambigue. Că nu e bine să scoatem hoţii dintre noi, e bine să ne amestecăm cu ei. Perfect! Mă bucu că măcar tu ai sugerat nişte nume.

  12. Vizitatorii “artificiali” le vor dauna mult, un bounce rate ridicat nu poate aduce lucruri bune in timp 🙂

  13. “Metoda traficului cumpărat” are efecte perverse la noi, pentru că românul e hulpav. Şi dacă tot apelează la roboţei, n-o va face ponderat, ci îşi va tripla artificial traficul. Iar asta se observă imediat dacă ai oarece experienţă.