La absolut orice articol despre îmbulzeala de mașini din românia apar specialiștii în macroeconomie care ne lămuresc niște chestii.

Prima chestie este că românii sunt leneși și nu se duc la muncă cu autobuzul, cum fac managerii în țările civilizate. Așa că preferă să se înghesuie în mașinile proprii și să înnebunească 2 ore în trafic oriunde s-ar duce. Cealaltă chestie este eterna taxă de acces în centru, ca să îi învețe minte pe săracii ăștia care îndrăznesc să intre animalic în buricul târgului cu sculele proprii.

Băbăeț atât de doritori de civilizație vestică.
Oamenii ăia care se duc la muncă cu transportul în comun, dimineața, AU TRANSPORT ÎN COMUN. Adică au linii de autobuz dese, foarte dese, mai ales la orele de maximă audiență. Au trenuri care îi duc pe distanțe scurte, inclusiv în cadrul orașelor care sunt mai întinse. Au un sistem de supraveghere și previzionare a traficului și știu sigur că, dacă se duc cu autobuzul la ora x, ajung la muncă. Și, ce e mai important, nu se freacă de transpirația fetidă a moldovenilor și ardelenilor care au împânzit cu foamea lor capitala, dar au adus și obiceiul lor tradițional de a economisi apa și deodorantul.

Taxele de acces în centru există, desigur, în orice oraș civilizat. În același timp, există și parcări masive, înainte de acel centru, parcări unde localnicii își lasă mașinile, pe termen lung, la prețuri decente, sub prețul parking meterelor generale.

Ce vreți voi este doar un dezastru logistic și mai mare, atât de bine evidențiat pe șoseaua Pantelimon, unde un geniu al carpaților a sistematizat totul, transformând bulevardul într-o mizerie secvențială, unde nu ai unde circula și, mai important, nu ai unde parca. Pentru că, desigur, oamenii ăia din zecile de blocuri de pe bulevard, nu trebuie să aibă mașini, trebuie să trăiască în sclavie, mașinile sunt doar pentru băieții cu opinii de pe bloguri.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

28 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Hai ca nu e asa rau. Avem trotinete acum!

  2. #2

    Dom’le esti chiar rau. Pai n-a facut onor Duoamna Primar cea mai tare aplicatie de transport in comun de pe lumea asta?! Aplicatie, ca transportu’….

  3. #3

    Eu as da afară cel putin jumate din aia 45.000 de salariați ai Primăriei și anexelor (țepușelor) ei. Câștigi din 2 parti: trafic o dată și informatizare a doua oară, presupunând ca aia fac ceva și e nevoie de ceva investiții în IT pt. a compensa.

  4. #4

    brazilienii si-au facut capitala noua, pe teren viran.
    bucurestiul oricum nu mai poate fi reabilitat.

  5. #5

    Bre, da. Hai, de transport in comun, mai e cum mai e. Dar intr-adevar, aia au gasit solutia: nu concentra toata populatia in oras. Cumva, chiriile in orase sunt exorbitante, asa ca te forteaza sa stai in afara a.k.a toate satele/oraselele de pe DJ100, Popesti, 1 Decembrie, etc. Si ca sa fie totul bine, au in plm 5 gari si trenuri scurte la fiecare 10 minute maxim inspre capitala. Avem 4? 5? Gari in afara de Gara de Nord in care nu vine nimic, sau daca vine, vine 1 data la o ora. Gara Obor paragina, gara Catelu idem, si cred ca mai sunt. Cum ar fi trenuri din 10 in 10 minute dinspre nord (Peris, Otopeni), est (Voluntari, Branesti, Pantelimon, Lehliu) dinspre vest sa functioneze linia aia de tren dintre Timisoara si Iuliu Maniu si sa ajunga pana la Eroii Revolutiei, gen. Da, na… ce sa ceri.
    Cat despre parcari la capete, mai trebuie si bici. Am inteles ca Bucurestii Noi a devenit o parcare imensa ca te costa cois sa parchezi la Straulesti. 2 lei/zi au facut-o sau o suma din asta jenibila. Ia baga vreo 2 luni Politia Locala cu amenzi pe banda rulanta si sa vezi cum se baga cuminti la parcare.
    Intai sa se faca un plan, construim, si dupa aia bici. Asa functioneaza si impui civilizatia.

    • #6

      Cand am parcat ultima oara la Straulesti era 0.5 lei pe ora. O zi de parcare (cam 12 ore de fapt) ma costau cam 6 lei. Pentru ca, aidoma 99.99% din cititorii acestui blog castig foarte multi bani, suma e cam de cacat, pentru mine. Adica 30 de lei pe saptamina e cam de cacao, comparativ cu 45 de lei pe zi acolo unde obisnuiam sa parchez. Deh, centru, alta mancare de moules…
      Nu vin in fiecare zi cu metroul, pentru ca asta e, dar in ultimul timp am descoperit ceva si mai avantajos. Trenul.

    • #7

      Parca Ciolos propunea reabilitarea inelului feroviar al capitalei. Al dreaq sorosist…

    • #8

      “Nu vin in fiecare zi cu metroul, pentru ca asta e, dar in ultimul timp am descoperit ceva si mai avantajos. Trenul.”
      Nu, serios, de unde vii? Cat de des vin garniturile? Unde te lasa? Intarzie? Daca nu sunt foarte indiscret. Ca ma bate un gand sa ma mut in Otopeni/zona nord, dar daca am nevoie de masina zi de zi 25Km, nu, multumesc, raman in inghesuiala mea de Lacul Tei

      Tu faci baza de 120 lei pe luna, dar altii de banii astia… fuck it, ce dracu mai faci cu 120 lei/luna in Bucuresti?!

      Mai auzisem o teorie ca linia aia care trece pe la Progresul sa o asfalteze si sa o faca pista de biciclete cu statii de inchiriat. Suna bine, au facut si altii, dar ar trebui sa fie complementar, nu principal.

    • #9

      Din Otopeni informatiile mele nu iti sunt de folos. Lacul Tei e cam horror, dar ai multe posibilitati.
      Inainte am stat in Colentina…

  6. #10

    aia cu “nu se freaca de transpiratia…..” nu merge… am mers mult cu metroul in londra si pute groaznic fata de al nostru. la noi e aqua di gio fata de anglia

  7. #11

    In primul rand ar putea sa faca ceva cu masinile parcate tot anul, am un vecin care tine de cativa ani blocate doua locuri pe strada (1 masina pe care nu o foloseste si o rulota care in cel mai bun caz o foloseste o saptamana pe an) in timp ce el merge cu alta masina.
    In an doilea rand ar prinde bine niste autobuze scolare, este sesisazibil mai liber in vacante.
    Iar in al treila rand ne-ar prinde foarte bine daca ar disparea masinile euro 3 si mai jos din orase.

    Cat despre parcari nu stiu ce sa zic, avem exemplul parcarea de la straulesti. Nu pare ca oamenii vor sa plateasca pentru parcare.

  8. #12

    Eu încă susțin că mică parte din decongestionarea traficului rămâne și la voința participanților la trafic. Am un prieten care lucrează la rutieră și îmi povestește că nu există zi să nu vadă sub 70% din mașini cu o singură persoană în ele.
    Eu de obicei merg la muncă de +2 ori pe săptămână cu mașina și de fiecare dată când o fac, îmi întreb colegi care stau pe lângă mine daca vor să îi iau, iar când plec întreb colegi daca vor să îi las undeva.
    Poate că sunt eu perfecționist și visător.

    • #13

      Treaba e ca majoritatea celor pe care ii intrebi si accepta fie nu au masina, fie aleg sa nu vina cu ea la munca… Cel putin asta patesc eu in rarele ocazii cand merg cu masina la serviciu. Daca intreb pe cineva care are deja masina, parca aude de cel rau :))

    • #14

      Si asta e adevarat. Pe de alta parte, ma uit la omorul din transportul in comun in ciuda atator masini in trafic. Ma gandesc unde s-ar inghesui toti oamenii din masini din moment ce la ore de varf e jale in autobuze, tramvaie si metrou.
      Daca pui la punct transportul in comun, oamenii vor migra usor. Iar pentru incapatanati si lenesi, atunci poti impune taxe si chestii.

  9. #15

    e complicat sa inveti omul sa plateasca pt parcare dupa ce o viata la el parcarea a fost moca….. pur si simplu nu avem cultura platitului pt parcare si se poate si generaliza treaba asta. am fost invatati ( PROST ) cu mocangeala la orice si asa va fi si in continuare pt ca orice partid vine cu programul “gata gratuitatile” se duce in cap la vot…. si asa va fi si cu eventualul partid care va avea curajul sa propuna “legalizam iarba” se duce la vale la vot

  10. #16

    Eu sunt mai special inseamna. Cu masina fac mai putin decat cu tramvaiul. Si mai iau si sotia la dus si intors. Si totusi de multe ori o las acasa, pentru ca nu mai rezist psihic inconjurat de bizoni si tupeisti. Conduc din 2000 in Bucuresti, dar, de cand cu duamna si revolutia ei, am ajuns sa uit masina in parcare deseori.

  11. #17

    Pana in 2016 am stat la bloc, in Militari. Masina statea parcata si doua saptamani, ca aveam metrou. Nu treceam de 12 mii km pe an cu toate concediile si drumurile pe la parinti si socri. M-am mutat la casa in Prelungirea Ghenceao, am 15km zilnic de facut. Autobuzul e la 1km si 900m respectiv, ca sunt doua linii in directii diferite, sunt fix la distanta egala de ambele. Oricare autobuz l-as lua, pe langa 1km facut pe drum de acces fara trotuar cu copil de gradinita, trebuie sa stau in autobuz in miros si tuse cu flegme de proletar acelasi timp, sau chiar mai mult, cat as sta in propria masina, fara tuse si miros. In plus, cu masina personala pot schimba traseul pe unde e liber si pot scurta cat de cat timpul, ascult muzica, cel mai important: NU IMBOLNAVESC COPILUL.

    Va zic o statistica facuta de mine, nu exhaustiva, pe 16 cazuri de copii, colegii de grupa ai copilului meu. Avem grup de wazzaap sa discutam cu doamna eductoare si acel grup e plin de mesaje:
    – azi Danut nu vine, e bolnav, tuseste..
    – azi Vladut nu vine, a ramas cu bunica, are temperatura..
    – azi Ana are pojar, scarlatina, etc… am descoperit ieri, atentie, verificati toti copiii
    Nelipsitul “sanatate tuturor copilasilor”.
    Ei bine, statistic sunt mai bolnavi si statistic pacienti 0 copiii ce sunt adusi cu mijloacele de transport in comun. Dupa doi ani ii cam stiu care vin cu transportul in comun si care vin cu masina proprie, ne vedem/intalnim in parcarea gradinitei.
    Pe sotie o las la tramvai si-mi spune mereu cati copii bolnavi/tusind/vomitand vede in acel tramvai. Nu au parintii alta optiune. Adultii nu au nici o treaba cu regulile de igiena/protectie a celor din jur atunci cand sunt bolnavi.

    Ce ati face voi cand un adult tuseste fara jena in fata copilului vostru, stropind cu flegma copilul? Ce ati face? Cum mai educi un astfel de adult decrepit ce stie ca e bolnav, poate are chiar TBC, dar imprastie boala in tramvai parca de-al dreacu, de invidie ca sa ia si altii ce are el?
    Doua colege de-ale nevestii, din alt birou, si-au facut analize ca tuseau si nu le mai trecea, una a iesit ca are bacilul, dar e stadiu incipient. Bacilul Koch in 2019 la corporatist cu masina proprie si standard de viata normal.

    • #18

      Cu cazu prezentat de tine, pot sa empatizez pana la un punct. Inteleg dorinta de a te muta la casa poate o casa mai mare, de asemenea inteleg dorinta de a-ti proteja copilul de cat mai multe chestii nasoale. In schimb nu inteleg de ce ti-ai cumpara o casa intr-o zona, despre care se stie ca este foarte speciala cand vine vorba de transport(de orice fel). Sigur, fiecare face ce vrea pe banii lui, dar asta se adauga la cauzele din care traficul din Bucuresti este cum este.
      Transportul public decent este solutia, numai ca si daca ar aparea prin magie maine acest lucru ma indoiesc ca cineva va incerca sa-l foloseasca…

  12. “Taxele de acces în centru există, desigur, în orice oraș civilizat”
    – not really 🙂

    Bai, aglomeratie e peste tot. In germania STAU e cuvantul de ordine. Aici, in prime time, e full. Problema e ca prea multa lumea ajunge in acelasi loc in acelasi timp. Te futi pe toate trenurile, masinile, autostrazile, cacaturile din lume.
    Ce nu inteleg eu este ce face bucuresteanul la mijlocul zilei de e mereu plin

    Solutii pentru miscarea mai rapida in oras? Benzi dedicate autobuzelor (nu o sa vezi asa ceva in bucuresti, ca efectiv nu ai) si 2 roti. Alea 2 roti is complicate putin, ca fac si alea aglomeratie, dar parca te misti mai repede.
    2 roti nu inseamna numa bicla. Inseamna si bicla electrica, si scuter, si motor, si trotineta.

  13. #22

    Sa se interzica toate, sa se dea voie dacat la jmecheri. Numai fitz saraki.

  14. #23

    Vreau sa vad primarul care o sa “dreaga” (sau puna in functii de decizie) traficul in Bucuresti prin taxe si amenzi si… orice alta metoda de civilizare.

    Acela nu va mai apuca un alt mandat si va fi “sinucis” politic 😀

  15. #24

    Și, ce e mai important, nu se freacă de transpirația fetidă a moldovenilor și ardelenilor care au împânzit cu foamea lor capitala, dar au adus și obiceiul lor tradițional de a economisi apa și deodorantul. – No, macar stim sigur ca incalzirea globala nu e de la sosetele noastre!

  16. #25

    Ai facut un studiu sociologic și ai ajuns la concluzia că aia de miros la subrat sunt moldoveni și ardeleni. Băi,….. braileanule!

    • #26

      eu sunt moldovean, așa că insultele tale nu mă ating:)))

    • #27

      Maica-mea e moldoveanca de la Bacau, dar aici rezonez cu Cetin. Acu’ vreo doi ani (cand inca eram cetateanca exemplara si circulam cu RATB) eram in autobuz. Un nene cu un subrat in stil Antonio Banderas in Desperado: Par lung, negru si transpirat ca la telenovele. Nu l-am mirosit pe Banderas, dar cred ca tot asa mirosea, in momentele de maxima sudoare. Purta maieu nenea, de-aia ii tin minte peruca de la axile.
      Eu, la 1,53m ai mei, am avut o priveliste si o mireasma, de maxima placere. In fine, nenea cu subratul Antonio Banderas, intr-un moment de suparare, exclama catre persoana cu care calatorea: “Uăăăi, da ci cald ii, muori aicia uăii!!” Celalalt: “Da’ stai uăi, câ coborâm acusi!”. “Da’ nu mai puot uăăii, ci vriei sâ muor?”
      N-a murit, a coborat (spre usurarea narilor mele), dar tin minte faza pentru ca, de-atunci, il imit pe ala, cand am o problema existentiala, ii zic lu’ al meu: “Da’ nu mai puot uăăii, ci vriei sâ muor?” :)))

  17. #28

    In fiecare zi parcurg traseul Domnesti-Podul Izvor. Pe Prelungirea Ghencea distanta este de 14 km. Cu masina personala am facut intr-o dimineata o ora si 40 min.! Asa ca traseul meu este, cu excursie prin Magurele si Calea Rahovei, cale de 29 km, pe care ii fac in aprox. 50-60 min. Deci, de dimineata exclud transportul in comun.
    De asemenea, la intoarcere,cu transportul in comun deplasarea inseamna aprox. 2 ore, in comparatie cu 50-60 min. cu masina proprie. In aceste conditii care vi se pare cea mai avantajoasa solutie?