Anul trecut, când mi-am pus Continentalurile și s-au ofuscat Șumahării de mahala, care nu înțeleg cum pot eu să fiu atât de criminal încât să merg cu cauciucuri de iarnă, vara, când știe orice n00b că îmi crește distanța de frânare cu 5%, a rămas că revin cu info despre cauciucuri, dacă, cumva, supraviețuiesc verii ce a trecut.

Well, au trecut peste 10 luni, e din nou perioada în care trebuie să vă puneți anvelopele de iarnă și iată, am supraviețuit fără nicio zgârietură.

Între timp, mașina a băgat 2 drumuri de grecia și prin grecia, vreo 10 de bulgaria, un tur al româniei, în căutarea locurilor pe unde mi-am mai rupt rădăcinile, plus nuștiu câte drumuri pe calea Brăilei, să îmi duc moldoveanca să își vadă părinții și copiii să își vadă bunicii. Adică vreo 25 000 de kilometri, dacă nu mai mult.

Știți cum arată Continetalurile mele? Noi. Impecabile. Nici nu se cunoaște că au un an. Cum s-au comportat la drum? Impecabil. Zgomot minimal, siguranță pe șosea, chiar mă simt în siguranță la curbe, cu combinația Volvo+Continental. Nu, nu s-au mâncat de la frânare și căldură, nu am fost în pericol de moarte pentru că, nu-i așa, crește distanța de frânare cu 5%, totul a decurs smooth și relaxat.

Dar, a se reține, eu conduc întotdeauna în limitele mele de siguranță. Pe autostradă, după ce trec de 140, niciodată nu stau la aspirație în spatele cuiva, întotdeauna am grijă să am spațiu de frână și manevră, întotdeauna îi respect pe ceilalți participanți la trafic și am grijă de ei, conform dictonului latin Ce ție nu îți place, altuia nu face.

În rest, rămâne cum am stabilit.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

59 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Nu e nevoie să lași spațiu de frânare, dai flashuri la băiatul din față și se ferește el.

  2. #2

    Anu asta fac ce trebuia sa fac de vreo 8 ani. Imi iau Nokian all season.

    • #3

      Nokian e overrated. Am avut si de vara si de iarna n ultimii 3 ani si 100.000 de km.
      Si la 700 de lei bucata nu-s tocmai ieftine. Nu-mi mai iau niciodata.

    • #4

      am avut nokia, din 4 bucati, una a facut galma si alta a explodat. simplu. no moar. ever.

    • Folosesc Nokian de vre-o 15 ani. Doar cele de iarnă sunt ceea ce trebuie. Restul NEM. WR3 WR2 etc .. best off facute la mama lor. Cand cumperi trebuie neapărat să te uiți la DOT. Enjoy ur ride

    • #6

      Ok, daca nu Nokian atunci care dintre Michelin cross climate si Continental Contact?
      Amandoua sunt clasa B franare pe ud, Micheline mai silentioase iar Continental mai economice si un pic mai ieftine.
      Ce ati alege?

  3. #7

    Ce parere ai de all season?

    • #8

      nici cal, nici magar. nu sunt convins de ele. am auzit lucruri bune de Michelin Crossclimate

    • Michelinuri din alea am pus eu in primavara. Pana acum, zgomot mic, se tine bine in curbe, pe ploaie sunt stabile, de consum sporit nu m-a interesat. Astept cu interes zapada, daca supravietuiesc si e cineva interesat, va mai spun 🙂

    • #10

      Duc bine si pe zapada. Nu excelent, dar un 4 stele din 5

  4. #11

    Am avut experiente neplacute cu cauciucuri de iarna pe ploaie. Din fericire nu au rezultat si pagube dar m-am lecuit. Nu te contrazic, n-are rost, o sa te convingi singur in cele din urma.

    • #12

      da, pai fac asta de 10 ani, cred ca in curand o sa imi dau seama de adevar. cauciucurile de iarna sunt perfecte pe ploaie, pentru ca sunt anti acvaplanare. dar e important ca tu ai avut experiente neplacute. poate era de la altceva, zic si eu.

    • #13

      Pe ploaie o lasi si tu sub suta neicule!!!

    • #14

      merge si 120, dar trebuie sa fii atent la balti, sa nu te fure

    • #15

      Eu nu zic ca nu merge dar nu la noi pe strazi…

    • #16

      Se intampla o data sa nu vezi o balta dupa o curba si e suficient.. dar nu numai asta… pur si simplu e sesizabila marirea distantei de franare si pierderea aderentei, ESP-ul intervine mult mai devreme, nu mai e la fel masina. Eu unul asa simt cu cauciuri de iarna pe timp de vara. Cost marit sa ai 2 seturi de cauciucuri nu este, te tin de 2 ori mai mult decat un singur set, doar e mai comod sa nu te mai duci de 2 ori pe an la vulcanizare.

      A, si inca o chestie deloc de neglijat, ai consum mai mic cu cauciuri de vara.

    • #17

      motorina, 5.5%, sunt decent. nu, nu e sesizabila nicio pierdere. eu glumeam cu 120 pe ploaie, sa stii, am copii mici, ii prefer in viata.

    • #18

      R@h@t, am zis cu “decat”…

    • #19

      Ok, we agree to disagree :)). Probabil adevarul e undeva la mijloc.

    • #20

      iti dai seama ca te contrazic doar de al naibii. cu siguranta adevarul e la mijloc. daca conduci ok si decent, fara sa te crezi pilot, poti avea si slickuri, ca nu mori. daca nu, mori si cu cele mai bune cauciucuri ever.

    • #21

      Vis-a-vis de ce a zis Cetin legat de acvaplanare:
      www.telegraph.co.uk/motoring/motoringvideo/9715518/Winter-tyres-put-to-the-test.html

      In rest, pentru suprafete uscate, anvelopele de vara sunt mai eficiente.
      www.uniroyal-tyres.com/car/tyre-guide/tyre-knowledge/difference-summer-and-winter-tyres

    • #22

      A, si inca o chestie deloc de neglijat, ai consum mai mic cu cauciuri de vara.

      Consumul depinde de modelul de cauciuc, nu de faptul ca e de vara sau de iarna. Pentru ca daca ai anvelope de iarna din clasa de consum B, s-ar putea sa ai o surpriza cand constati ca consumul e mai mic decat cu niste anvelope de vara din clasa de consum E.

  5. #23

    Am trecut si eu o vara cu anvelope de iarna, mai exact Bridgestone Blizzark. La final de vara erau tocite. Ma gandesc ca mai conteaza si calitatea lor.

  6. #24

    Michelin Crossclimate anu asta, si inainte am avut hankook tot al season, dupa calcule indelungate ce au durat 3 secunde am zis ca numai iau altceva in afara de al season, pai pe michelinuri am dat 1200 de lei si mai bagam in 4 ani cel putin 800 pe montaj-demontaj. Anu viitor urmeaza si celalata masina acelasi tratament…

  7. #25

    Pai cand esti mos si conduci prudent 5% din 3 metri distanta de franare inseamna 15 cm. Daca esti un sumahar, 5% din 50 inseamna 2,5 metri adica lungimea unei scanduri dintr-o caruta nesemnalizata care poate sa-ti treaca prin cap

    • #26

      Niste anvelope de vara mai proaste ar putea avea o distanta de franare mai mare de aia 5%; intre o anvelopa de vara de top si una mai proasta sunt diferente mai mari de 5% la distanta de franare. Sau daca masina e incarcata cu 5 persoane + bagaje, fata de cand e goala. Si depinde si de sofer. Daca soferul e cretin cu agravante, moare chiar daca are cele mai bune anvelope. Daca soferul e o persoana normala, n-o sa ajunga in situatia in care aia 5% l-ar fi ferit de accident. Pana la urma nu e ca si cand ai conduce iarna cu anvelope de vara.

      Asa ca degeaba vrei sa insinuezi ca baww waw waw, 5% inseamna 2.5 metri asa ca mori daca folosesti anvelope de iarna pe timp de vara. Sau poate tu esti de parere ca n-ar mai trebui sa conducem altceva decat cel mai performant model de Lamborghini, “incaltat” cu cele mai performante anvelope, pentru ca ala are distanta de franare cea mai scurta, deci masina aia opreste cu 2.5 metri mai repede si nu ne trece scandura prin cap.

  8. #27

    plm – eu daca am cauciucuri de iarna si e cald afara imi scartie la orice frana – tie nu 🙂
    Am iarasi senzatia ca se duce masina cam sanie – tie nu 🙂

    Bre – esti ca astia cu vaccinurile 🙂

  9. #36

    :))))))))))))))))

  10. #37

    Depinde foarte mult de stilul de condus, iar apoi e o chestie subiectiva, ca fiecare percepe chestiile astea in felul lui. Tehnic vorbind sunt diferente intre anvelope de vara / iarna, ca de aia exista ambele variante (nu, nu pentru ca vor companiile de anvelope sa ia pielea de pe saraci).

    Eu am un stil de condus mai sportiv (sumahar, cum zicea cineva mai sus), iar pt mine se simte o diferenta enorma intre anvelopele de vara (Michellin PS4) si cele de iarna (Michellin Alpin 4), dar sunt mai multi factori de luat in considerare, cum ar fi dimensiunea, cele de vara sunt 225/45, iar cele de iarna 205/55. Latimea lor joaca un rol important in comportamentul masinii.

    Am mers si eu putin spre primavara cu cele de iarna, pana prin martie si pot spune ca sunt slabe ca si performanta. Scartait de roti la fiecare plecare de pe loc putin mai agresiva, in curve la fel, ESP-ul zici ca e pe Ecstasy si tot asa.

    Strict pt cazul meu se simte diferenta. Lui taica-miu, i-am recomandat ALL SEASONS, ca merge batraneste si nu va simti vreodata diferenta intre ele, poate doar iarna, cand e zapada mare, o anvelopa de iarna buna te mai scoate din bucluc. Restul tine de sofer si de stilul de condus.

    Drumuri bune la toata lumea! :))

  11. mie nu mi-a placut cu d-alea de iarna pe macadam uscat. Rau de tot s-au comportat.
    Pe sosea da,nu aveam probleme

  12. #40

    Uite aici o listă www.zoso.ro/clasificarea-anvelopelor-premium-decente-ieftine/

    Folosesc BFGodrich și Goodyear, mulțumit. Pe o mașină mai proastă am Debica de iarnă purtate și vara, 2 ani la rând, nu am ce să le reproșez, de-asta și cred că a treia coloană, aia cu Economy, ar trebui spartă în două – nu compari Debica cu Sava, de exemplu.

  13. #41

    Falken Euroallseason. Al doilea an.
    Primele mele allseason din motive de economie si lene. Comportament decent pt ceea ce am nevoie. Nu sunt genul sa fac carare dimineata sau sa urc iarna cu masina pe Postavaru.
    In concluzie, si urmatoarele vor fi tot allseason.
    Precizez ca la 18′ cat am pe masina un set de vara sau iarna, premium e peste 600 euro.
    Si apropo, musai anvelope noi. Nu mai recomand nimanui SH. Nu cand vine vorba de siguranta.

    • #42

      Uite inca unu care foloseste Falken..
      Tot aceeasi marca dar de iarna…am 98h intarite pe lateral pt ca nevasta si borduri…

  14. #43

    #nucautnimicdoarmalaud

  15. #44

    La un asemenea regim, îți prindeau bine niște all-season.
    Eram sătul de operațiunile montare-demontare de două ori pe an, plus problemele de stocare, așa că m-am dat la Michellin Crossclimate Plus .
    Montate în februarie (nu am prins încă zăpadă), am făcut 10.000 km și încă nu s-au curățat nici de pinii aceia de cauciuc. Sunt excelente la frânarea pe asfalt ud (am căutat să fie peste medie la capitolul ăsta) și silențioase. Unde mai pui că arată și bine datorită profilului mai deosebit. Sper să se ridice la nivelul așteptărilor când vine zăpada.
    Estimez o utilizare de circa 4 ani, așa că mă vor scuti de o cheltuială de cel puțin 640 lei (80 x 2 ori pe an x 4 ani),

    • #45

      well, astept feedback la iarna pe ele. le-am vazut anul trecut, dar mi s-au parut cam scumpe.

  16. #46

    Si eu am incercat ce zici tu o singura data cu niste Dunlop: prima iarna brici, vara perfect mai ales pe ploaie se simteau clar mai ok decat alea de vara, urmatoarea iarna… le-am aruncat pentru ca s-a dus caliatatea cauciucului. La temperaturi joase sub 0 zici ca era cauciuc de vara.

  17. #47

    Din domeniu. Diferenta dintre anvelope de vara si iarna este tipul caucicului utilizat. Bromobutilul utilizat la umflare este acelasi. Singurul lucru care difera este banda de rulare. Diferenta dintre cele doua tipuri este temperatura vitroasa a cauciului. Cel de iarna ramane moale la temperaturi mici. Sub -10 grade Celsius nu mai are nici o propietate. Avantajul pe ploaie a ynei anvelope de iarna este temperatura mai scazuta. Geometria benzii de rulare conteaza foarte mult cat si suprafata de contact. Anvelopa de iarna avantaj pe ploaie. Singurul dezavantaj iarna pe vara este rezistenta la inaintare. Consum mai mare. Nu conteaza ce combustibil. Daca vrei detalii iti trimit modalitatea de productie a avelopelor Pirelli.

  18. Review la anvelope de iarna pe timp de vara. Hmmmm… Eu as fi vrut sa stiu cum sunt iarna. Tot caut argumente sa ma hotarasc intre Continental si Nokian. Dar as fi vrut opinii rulate, ca sa zic asa, nu pareristi care cred ei cum e mai bine.
    Cetin, nu ai mers si iarna cu ele?

    • #50

      @motanes daca sunt WC 860 TS sunt superbe.
      Facut Sinaia – Bolboci – Pestera via Dichiu fara probleme pe zapada bătătorită/gheata. Ca sa fie meniul complet la întoarcere erau vreo 7cm de zapada proaspătă. N-am avut nevoie de lanțuri/săculețul cu nisip (luasem vreo 15 kile la mjne, sa fie) nici la dus nici la intors.

  19. #51

    Despre cauciucurile Nankang ce pareri aveti?
    Eu am pe masina cele de vara de aproximativ 5 ani si sunt foarte multumit. Ma gandesc pe iarna sa iau aceeasi marca.

    • #52

      astea nu sunt modelul inferior de la Nokian?

    • #53

      Ca pret sunt inferioare: cauciucurile Nankang sunt la jumate de pret fata de Nokian.

  20. #54

    vara asta le-am lasat pe alea de iarna pe masina ca era cazul sa iau altele anul asta.
    Sunt Michelin Alpin (3 cred) si sunt luate in 2008.
    Stiu, o sa ziceti pe aia cu timpul cu nush ce numar de pe ele. Nu am avut nici o pb cu ele, inca merg ok. nu au facut galme si alte probleme, doar ca se apropie de semn si am zis sa le tocesc de tot si sa le mai menajez pe alea de vara care au 2 ani.
    Sincer, ma gandesc serios sa iau doar o pereche de iarna si sa merc gu ea non stop 3 ani si aia e. Asa stau ca nebunu si sch cauciucuri cand alea de iarna merg vara ca unse. Unde mai pui ca in bv pana in mai si apoi din august dimineata sunt calduri de 8 grade…

    • #55

      Merg ok pentru ca asa presupui tu nu o sa te ajute atunci cand vei avea nevoie de aderenta. “nu au facut galme” nu este un criteriu de selectie a unui cauciuc. Daca te sperie “galma” cumpara un cauciuc cu indexul mare de greutate (eu de exemplu vara pun Y desi nu merg chiar cu 300km/h iar iarna H) si e chiar indicat pentru siguranta ta. Tu probabil le-ai luat in 2008 deci foarte mari sanse sa fie DOT 2007 -2006. Un cauciuc dupa 10 ani isi pierde proprietatile, si e valabil pentru toate componentele ce contin cauciuc (distributie, bucse etc.). Ai sa te convingi de diferenta cauciucului cand vei cumpara un set nou, acum mergi pe plastic cu tenta de cauciuc.

    • #56

      In calitate de fost vanzator de anvelope second-hand si de actual client de anvelope second-hand te contrazic.Asta cu DOT-ul este valabila atunci cand anvelopele sunt pastrate in conditii improprii(mai ales neprotejate de soare).Am vazut anvelope dot nou varza(pur si simplu se curata cauciucul strat cu strat ca pielea uscata) si am vazut dot 2005 in stare perfecta.Probabil intervin niste mici modificari,dar nu atat de grave incat pentru un sofer normal sa-i puna viata in pericol.Nu compara anvelope care au stat intr-un garaj 8 ani, cu bucse care sustin greutati de 2 tone si curele care stau in tensiune.

  21. Si cum merg cauciucurile unse?

  22. #58

    Mi-am comandat ieri 4 bucati de Nokian WR-D4 de iarna.220 de lei bucata.Sper sa nu-mi para rau ca n-am luat Hancock.Am citit prin parerile oamnilor ca la WR-D4 -uri, se uzeaza repede partea aia special conceputa pentru atenuarea zgomotului.

  23. #59

    Ca sa discutam la subiect :
    Nu mai cumpar anvelope noi.Am un Polo si cu ani de zile in urma l-am incaltat cu 4 BF Goodrich noi-noute.Nu a trecut o luna si la 2 anvelope facusem galme.Bucurestiul nu merita anvelope noi.Am uitat sa specific ca erau de iarna,am facut 4 veri/4 ierni,masina care a mers zilnic,nu am avut probleme.
    Iarna trecuta am zis sa-mi calc pe inima si sa iau pentru Audi 4 gume noi de iarna,mi se pare ca am vrut Pirelli,costau vreo 2400 lei.Am zis ca e masina de fenta,de plimbat copilul,hai sa iau gume noi.Dupa 4 comenzi online si vreo 12 telefoane la firme care vand anvelope am renuntat.Toti au pe site,nimeni pe stoc,toti imi propuneau variante chinezesti.
    Asa ca am luat 4 Continental SH cu 700 lei si am incheiat discutia.Le mai tin iarna asta si vara 2018 si apoi iau altele.Avantaj eu!