M-am bucurat ca un copil la primul său film erotic când am auzit că gata, MAI vrea să reglementeze circulația trotinetelor electrice în românia. Simțeam explozia aia care vine, dar nu știi cum să o scoți, if ya’ll know watta mean.
După care am citit ce scrie în lege:
Trotinetele electrice vor putea fi conduse doar de persoane care au împlinit 14 ani şi doar pe pistele de biciclete sau pe sectoarele de drum cu limită de viteză de 50 de kilometri pe oră.
Păi pe noi asta ne deranja, că sunt copii sub 14 ani pe trotinete electrice? Nu am văzut niciodată vreunul, în afară de parc și mă îndoiesc că e vreun părinte atât de imbecil care să îi permită copilului plimbarea cu așa ceva pe stradă. Și cum e aia Pe pistele de bicicletă sau pe sectoarele de drum cu limita (probabil maximă) de 50 kmph. Practic, nu se schimbă nimic, în bucurești nu există decât o singură pistă legală de biciclete, cea de pe victoriei, restul sunt anulate de poliție (ce tun a fost cu dungile alea trase aiurea pe trotuare…) Adică se va circula FIX, dar FIX ca până acum.
Bun.
Pentru că vine altă chestie de mare angajament.
Casca de protecţie este obligatorie pentru conducătorii de biciclete şi trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani.
Deci există o limită adolescentină între 14 și 16 ani când nu ai voie să bei, nu ai voie să mergi la curve și nu ai voie să mergi fără cască pe trotinetă, după aia e la liber, mergi cum vrei, faci ce vrei, pe oriunde vrei.
Spuneți-mi și mie ce se reglementează, mai exact? Pentru că nu se schimbă nimic, vom avea aceiași idioți prin trafic, tăind calea mașinilor, cu dumnezeu în suflet, că șoferul e obligat să aibă grijă și gata, asta a fost.
NOU
Amenzile,alea se schimba….intre 5-8 puncte de amenda.Apoi,trebuie sa fii vizibil,vesta obligatorie.Apoi,trotineta intra in categoria “ vehicule”,cu toate obligatiile ce decirg din asta(inclusiv condusul sub influenta drogurilor sau a bauturii)….pina acum nu erau reglementate,erau considerate “ jucarii” hipsteresti…
NOU
I’m gonna let you finish but … unde ai vazut tu in rO ca amenzile sa se aplice?
NOU
Ba frate , cum au prins rugina trotinetele alea ?!?!
NOU
Ăla e pasagerul de pe trotinetă. Au rămas urme din el la accident.
Sa zici că nu rămâne nici căcat de analiză e deplasat. Dovada e în poză.
NOU
Legile astea sunt niste mizerii. Zici ca le fac ca sa ne omoram intre noi. Tu ai in continuare o problema cu cei cu trotinete care merg aiurea pe strazi, eu am in continuare o problema cu cei care merg cu trotinete, biciclete, scutere pe trotuare printre pietoni, si multora dintre cei care folosesc trotinetele si bicicletele le e frica sa mearga pe strada printre masini drept ptr care vor merge in continuare pe trotuar pana se vor face piste. Nu avem loc unii de altii dar nu e vina noastra, ci a celor care nu ne asigura conditiile minime de coexistenta pe strazi. Dar e minunat ca in teorie n au voie pe trotuar ci doar pe pistele special amenajate si ca tot in teorie e interzisa parcarea pe trecerile de pietoni si ca, si ca.
NOU
Ciao.
E in dezbatere publica. Trimiteti sugestii, participati la intalniri, etc.
Vor fi comentatori care stiu ei si au ei solutii. Foarte bine. Faceti fwd la dgj_transparenta@mai.gov.ro
Pe un alt caz, mie mi-au raspuns.
O zi buna.
NOU
Miercuri va avea loc dezbaterea.
NOU
Limita de viteza in oras este 50kmh deci practic poti merge cu ele pe orice drum in localitate. Au reglementat doar faptul ca n-ai ce cauta cu trotineta pe DN-uri si autostrazi
NOU
Pe anumite sectoare de drum administrația locală poate pune limite până la 80 km/h chiar și în localități. În București există zone cu 60 km/h sau 70 km/h.
NOU
atunci n-au ce căuta nici în zonele din localități în care administrația drumurilor zice că se poate circula cu mai mult de 50 km/oră. 🙂
NOU
Ok. Tu cum vezi ca trebuie reglementata chestia asta ?
NOU
Sunt părinți atât de imbecili…am văzut personal câțiva copii pe trotinete Lime pe stradă secundară.
Casca ar trebui să fie obligatorie indiferent de vârstă + lumini + vesta noaptea.
Cel puțin nu ar trebui să mai vedem trotinete pe autostradă…
NOU
De pe grupul We Are Electric (s-au trimis modificări către MAI):
– trotineta electrica – vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, echipat cu cel putin un motor electric, a cărui putere nominală este de cel mult 6 kW;
(motivatie: in definitia din Codul rutier, autovehiculele nu sunt definite/limitate prin viteza maxima prin constructive; exista foarte multe modele de trotinete electrice echipate cu 2 motoare electrice. Prin excludere, ele raman in afara legii, insa vor trebuir reglementate)
– plus multe trimiteri la Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice din 04.10.2006 care deja contine prevederi referitoare la circulatia bicicletelor pe drumurile publice, si introducerea sintagmei “trotineta electrica” de cate ori este cazul, dupa cuvantul bicicleta.
NOU
Se pare ca prin aceasta lege se interzice (indirect) circulatia trotinetelor electrice pe trotuar.
Trotuarul este ca sa ne parcam masinile pe el :))
NOU
:))))))))
NOU
Eu stiam ca trotuarul este destinat circulatiei pietonilor.
Apropo de trotinete, ca aici sunt mai multi nesimtiti si nesimtite decat pe biciclete, vad o faza in care o fata este lovita din spate de o hipsterita pe trotineta.Fata lovita cade si se loveste destul de tare la genunchi. Fara avertizare sonora ,fara nimic, intra ca vita in respectiva.Hipsterita nu se opreste , dar face efortul sa intoarca capatana si sa o injure pe cea cazuta. Bonus : trotineta avea o viteza destul de mare .Evenimentul s-a intamplat pe trotuar unde era pista aia ilegala pentru biciclete .
NOU
@Gigi, hai frate, că până și eu m-am prins că @Shase era ironic. și eu nu recunosc o ironie nici dacă-mi iese din cana de cafea și-mi dă două palme. 🙂
NOU
@Ady-P
Aici ai dreptate.
Singura scuza este ca am venit nervos de la Brasov/Zoso , unde se discuta subiectul asta, stiu..am devenit un viitor pensionar acru si nefutut…
NOU
Eu cred ca e o conspirație. :)) din cauza trotinetelor eu una am ajuns sa conduc ca o baba, opresc la fiecare intersecție și fac stretching cu gatul cât de mult pot sa vad dacă nu iese vreunu’ cu trotineta de prin cine știe ce boscheți, sunt cu picioru pe frana la fiecare drum cu prioritate, iau numa’ înjurături de la toți grăbiții mai ales seara când nu ii vezi pur și simplu fiindcă NIMENI nu poarta ceva veste sau echipament sa ii poți distinge… Si toate astea fiindcă era să-l omor pe unu fix în ajun de Crăciun care întorcea ca o panseluța pe bulevard pe contrasens. A fost o intervenție divina atunci. Nici nu îmi amintesc când am tras de volan. Știu sigur ca în oglinda nu m-am uitat, deci tot intervenție divina ca n-a venit nimeni din partea opusa.
Inca nu au murit destui, de aia fac toți bambilici cu reglementarea. Stai sa apară un scandal misto, cu vreo tragedie de tine breaking news o saptamana.
NOU
n-au murit din copiii/neamurile ălora din parlament/celebrități.
au fost din toamnă până acum câteva articole (peste câteva am nimerit eu) cu unii tricicletiști morți d-ampulea pe șosele că circulau aiurea/nu purtau elemente reflectorizante, etc, etc.
NOU
Inseamna ca aceste prevederi se vor aplica și bicicletelor care au kitul ăla suplimentar, motor + acumulator? Apropo de limita de viteza 50, prin 1985, io si frate-meu, adolescenti cu aplecari tehnice, am pus cap la cap niste chestii si am construit o bicicleta tandem. A iesit ceva superjmecker (nu intru in detalii tehnice), oricum, printre alte caracteristici ale ei, viteza legala de 60 la ora in localitate – atat era pe vremea aia, nu 50 – nu era ceva de neatins. Imi aduc aminte ca ieri reactia siderata a oamenilor cand o vedeau. Inclusiv a celor doi militieni de la rutiera din Craiova cu care am dezbatut odata (la modul amical), problematica asta, a vitezei in localitate si a legalitatii acestei biciclete.
NOU
Nu prea inteleg problema de la primul punct. Ai fi dorit ca in loc de asta (drum + pista) sa impuna circulatia trotinetelor exclusiv pe trotuare? In alte orase, cum ar fi aici, la cea mai buna ciorba de burta, sunt piste pe toate bulevardele principale, deci e foarte relevanta legea.
NOU
Ca și conducător de trotineta electrica, probabil cel mai pacifist, reglementarea lor într-un mod decent este necesară.
NOU
Trotinetele ne-electrice în continuare nu-s reglementate. Au reglementat până și patinele cu rotile, rolele, roabele, dar trotinetele nu. Când ați văzut ultima dată o motocicletă cu ataș? E reglementată, dar trotinetele nu.
NOU
their deads
NOU
mie mi se pare cea mai mare mizerie sa interzica biciclete si trotinete pe trotuare. sunt de acord ca sunt trotuare de 1m unde n-au ce cauta, dar daca trotuarul e mai lat de 2-3, ar trebui sa fie si pentru pietoni si pentru biciclete si trotinete.
NOU
Trotuarul este pentru pietoni, oricat s-ar lamenta biciclistii(eu fac parte dintre ei, dar nu ma lamentez) si trotinistii. Acestea din urma sunt vehicule si locul lor e PE STRADA.
Ah, nu sunt piste, sunati-l pe primar. Pana atunci, in trafic ca celelalte vehicule. Cu atentie, cu respectarea codului rutier, mai puneti mana si cititi-l daca nu sunteti si soferi. O sa radeti, dar masinile sunt mai previzibile decat pietonii.
NOU
Atunci nu inteleg cum in tari civilizate se poate circula si cu bicicleta si cu pietoni pe acelasi trotuar si cum exista semne de circulatie cum ar fi asta bicyclegermany.com/Images/Laws/Share-Path-2.jpg
Trotuarul nu e doar pentru pietoni, e si pentru biciclete sau trotinete daca acorda prioritate pietonilor si nu circula cu viteza. Am mai avut genul asta de discutii pe niste grupuri de mobilitate de pe Facebook, eu nu inteleg de ce pentru romani e asa de greu sa inteleaga asta. Probabil ca la noi mersul pe bicicleta nu e ceva casual si foarte raspandit si noi inca mai suntem prinsi in mentalitati de pe vremea comunismului in care e ok sa interzicem multe.
NOU
Boss tu citesti, te chinui dar tot nu pricepi. In Germania si/sau in alte tari cu apa calda si legislatie pusa la punct bicicletele merg PE PISTA LOR, delimitata FIZIC de trotuar (dunga, minibordura, etc) si trotuarele si pistele au latime suficient de mare incat nimeni sa nu incurce pe nimeni. De la bun inceput au fost construite asa (deh oamenii aia mai si gandesc nu doar cauta rezolvari de moment). Cand fratele tau Ceasca a turnat betoane in Romania a facut-o dupa modelul sovietic nu dupa modelul din vest.
NOU
Sa stii ca in Germania semnele alea nu sunt pe toate trotuarele, pistele pe sosea prevaleaza. Ma rog, asa mi s-a parut mie cat am mers cu bicla prin Freiburg.
Cum spuneam, suna-l pe primar.
Pe de alta parte acolo nu o sa vezi niciodata pietoni mergand ampulea pe culoarele de bicla, asa cum vezi la noi.
Trebuie sa recunoastem cinstit ca exista pleava printre toate categoriile astea, pietoni, biciclisti, trotinisti, soferi. Nici unii nu sunt mai breji decat altii.
NOU
eu nu zic sa puna pe toate trotuarele, dar daca are macar vreo 3-4m ar trebui sa fie si pentru pietoni si pentru biciclete/trotinete.
=
“Pe de alta parte acolo nu o sa vezi niciodata pietoni mergand ampulea pe culoarele de bicla, asa cum vezi la noi.” si la noi n-o sa se mearga ampulea cand se mai obisnuieste lumea cu bicicletele si trotinetele.
problema la noi e ca bicicleta e vazuta mai mult ca hobby sau ca mijloc de transport pentru pasionati, ideal ar fi ca in ceva timp sa ajunga mijloc preferat de mase, la fel cum e in tari cu apa calda in capitala, iar asta se face doar in timp si doar facand mersul pe bicicleta tot mai convenabil (sau pe trotineta electrica). asta inseamna un pic de permisivitate in infrastructura (inclusiv lasat pe trotuare, construit piste unde se poate), incurajarea instalarii de rasteluri pe la restaurante/terase/supermarketuri, incurajarea constructiei de garajuri pentru biciclete pe langa blocuri si altele l-a care inca nu m-am gandit.
NOU
Cea mai mare mizerie sunt chiar scandalagii de pe bicicleta care tipa la lumea de pe trotuar ca nu li se dau din cale, sau ca isi permit sa foloseasca telefonul mobil, stationand pe trotuar. Nu glumesc, am patit.
Cu exceptia pistei de pe calea victoriei, toate pistele de bicicleta din Bucuresti sunt ilegale. Niste tunuri date pe bani europeni, si rambursate din banii contribuabililor romani. Pistele de bicicleta nu au ce cauta pe trotuar.
NOU
@Thor, am spus-o si o repet de care ori e nevoie: bicicletele au interzis pe trotuar in Ro si alte tari bananiere.
NOU
@Perkele, dacă trotuarul are 3-4 m lățime, să ia din trotuar și să facă pistă. dar să facă pistă separată, să știu și eu pietonul decent pe unde pot să circul cât de cât relaxat fără teamă că dau tâmpiții peste mine.
aaa, și nu uita că pe trotuar circulă și cărucioare pentru copii, persoane cu mobilitate redusă cu ajutorul a diverse dispozitive, persoane cu bagaje, persoane în scaune rulante (sau cel puțin ar trebui s-o poată face). un trotuar ar trebui să aibă mai mult de juma’ de metru cât ți se pare ție (sau altora) că ar putea să ocupe un pieton.
NOU
Eu astept sa se faca ceva cu privire la parcatul jegos in Bucuresti, motoare diesel fara filtru, etc. Poluezi mult, sau nu ai unde parca? Imi pare rau, renunta la masina. Ca pieton, am nevoie de trotuar, iar pe strada nu m-a duce pentru ca parca imi place sa traiesc far sa dea peste mine un BMW.
Trotinetele si biciclele pot fi si interzise, din partea mea. Ar fi doua categorii in minus dintre cei care ar da peste mine pe trotuar, sau pe zebra, pe langa soferii bucuresteni, care, probabil nu vor inceta niciodata sa dea peste mine pe zebra, pentru ca la zebra intotdeauna se accelereaza, si tot asa nu vor inceta niciodata din a se sui dupa mine pe trotuar, in cautarea locului de parcare perfect.
NOU
si cand nu o sa mai fi un pizd sinistru si o sa vrei si un un mijloc de transport mai rapid decat cea mai ineficienta metoda de miscare o sa fie interzis si o sa iti amintesti cand voiai sa ii interzica pe toti cei cu care interactionez.
Ba, fix cum scria cetin: sariti ca muta la pula “daca nu imi convine sa se interzica, sa moara, sa ia inchisoare pe viata”.
NOU
asta cu ”ar trebui să se interzică după părerea mea/ce nu-mi place/trebuie mie/nu folosesc eu” e o prostie.
ar trebui să avem cu toții loc, să ne îngăduim și să ne respectăm unii pe alții, să respectăm niște reguli de bun simț (cum ar fi vizibilitatea/elementele reflectorizante) și când bunul simț ratează, statul să facă niște reguli și să aibă grijă să fie respectate (prin amenzi). și dacă nu reușim să ne înțelegem pe drumurile actuale, statul să facă cumva să avem fiecare potecuța lui chiar și prin metoda ”mai luăm de ici, mai punem colea”.
de ce statul? pt că-i dăm cu toții o poală de bani și pt că alegând diverși i-am împuternicit să ia diverse decizii în numele nostru pentru a ne face viața mai bună/comodă/confortabilă.