salad box

Știți cum a fost mizeria asta cu relaxarea fiscală? Cum a fost cu creșterea TVA de la 19 la 24 sau cu scăderea prețului la petrol. A crescut TVA-ul, prețurile s-au modificat corespunzător. Normal, nu?

Nu, pentru că atunci câ
nd a scăzut, nimeni nu a mai scăzut prețul, știți cum e, avem cheltuieli operaționale. A crescut acciza la benzină? A crescut și prețul. S-a scos acciza și prețul petrolului a scăzut la 40% din cât era? Nu contează, prețul rămâne la fel, depindem de cerere și de ofertă.

Deci da, mizerii salad box.

De aici

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

65 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Un mitic care a avut taria sa mearga si-a doua oara in Cluj? Ca daca e descoperit-o un ardelean, trebuie chemat antidopingul! Altfel nu vad cum si-ar fi dat seama dupa doar 3 zile…

  2. #2

    Te-ai dus cam departe. De exemplu la LIDL Bucuresti (nu știu dacă in toate dar cel puțin in doua din care cumpăr eu) au mărit prețurile (caju, migdale, fistic) ca sa se laude ca reduc după aceea.

  3. Apa Borsec plata la 2 litri, pina acum 2 luni: 2.12 lei
    Apa Borsec plata la 2 litri, ieri: 2.11 lei.
    Produs autohton, nu depinde de leu-euro, franc elvetian, seceta sau furtuna in Portul Constanta.
    Masura asta trebuia decisa azi si implementata miine. Cam cum a facut guvernul lui Dej reforma monetara din ianuarie ’52. Altfel, onor guvernul Puie Monta n-a facut decit sa-si reduca veniturile si sa ofere diferenta retailerilor. Asa datorii mari avea oare din campania electorala?

    • #6

      dupa mintea ta avea datorii in campania electorala

    • Dupa mintea ta sponsorii lui Ponta nu asteptau nimic de la el dupa alegeri, nu-i asa?

  4. #8

    ba sunt logat si nu vad minusurile. deja ma simt frustrat mai ceva ca ala cu aragazul facut cadou lui soacra-sa (nu avea cum sa fie intact un cadou pentru soacra)

    • #9

      Ti-am dat unul cadou. I-l vezi?

    • #10

      nu 😐

    • #11

      @Zym3r daca vrei ti le povestesc eu, la ce numere te intereseaza?

    • #12

      Eu, pe viitor poți să scrii H în loc de I-l. Se vede cam la fel, dar e mai ușor de scris.

    • #13

      @Balaurul plangerile astea sa i le adresezi lui Steve Jobs si auto correctului facut de el

  5. #14

    Pai si chiar te asteptai la altceva? Chiar credeai ca vor scade preturile ? :)))

  6. #15

    Acum realizez, ca avand in vedere ca saptamana asta am cam mancat prostii, pizza, shaorma, KFC, toate preturile sunt fix aceleasi ca inainte si ca ar fi trebuit sa fi scazut macar cu un 10% asa, de fatada macar.

  7. #16

    daca ar putea sa ma ajute si pe mine cineva sa imi spuna ce plm e ala “iaurt cu lama” de pe bon i-as fi recunoscator. Ca am epuizat toate posibilitatile si ma consideram o persoana cu posibilitati.

    Vine cu un BIC atasat? Are o spatula cu care poti linge mai usor cutia?

    Deja iaurtul asta cu lama ma face la selfesteem, nu mai pot.

  8. #22

    Vor scadea daca nu vor mai avea clienti, altfel, pauza.
    www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Reducerea+TVA+fara+efect+in+restaurante

  9. #23

    CINȘPE LEI O SALATĂ???????????????????????????????????????????????????????????

  10. #24

    Hipermarketurile si supermarketurile au scazut.
    Restaurantele sau Horeca pentru cunoscatori nu.
    Daca nu stiati la inceputul anului a scazut si tvaul la servicii turistice dar nimeni nu a scazut pretul la hoteluri la cazari. Intrebat fiind nea Alin care are paralela 45 a declarat ca erau preturi negociate demult.

  11. la mine in coltul blocului cola la 2.5l a scazut de la 6.9 la 6.3 lei.

    • #26

      Pai si unde mai poti da si tu un 6.9 linistit… daca nici macar in cartier la coltu blocului nu mai ai cum…

  12. #27

    Printre magazinele care fac magarii se numara si Billa si Carrefour. In altele n-am fost recent. Un exemplu: luni era ciocolata 3 lei, marti era 4 lei si cu un pret taiat de 5 lei. NESIMTITI!

  13. #28

    Fratilor, iar dam cu legea…
    Legea nu obliga reducerea preturilor. Morala ar fi facut-o, dar..
    Toti au redus unele preturi, dar la produsele care se ruleaza mai greu. Astfel ( in teorie) au impulsionat vanzarea la produsele care se vindeau mai greu, si-au redus costul stocului, cu pretul reducerii marjelor comerciale.
    SI nu uitati ca ce vedeti voi la raft inseamna doar o mica parte din lantul comercial. El incepe cu producatorul/importatorul, continua cu unul ( sau poate mai multi distribuitori) si se incheie ( pentru unii) la raftul magazinului. Daca vreo veriga din acest lant a hotarat sa creasca pretul, cele de dupa ea trebuie sa isi conserve marja in procente ( sau in valoare, cum s-a decis fiecare). Si atunci eu, retailer ( magazin adica) de ce sa imi reduc castigul, daca furnizorii mei au marit preturile?
    nimeni nu ii judeca pe producatori/distribuitori, toti sariti de fund in sus asupra magazinelor, chiar daca nu intelegeti prea multe din comert…..
    acu’ sa vezi minusuri ce imi iau ca am criticat cititorii 🙂

    • #29

      Eu nu ti-am dat vot, dar credeam ca si producatorii functioneaza cu TVA, nu doar retailerii. Sau s-a redus TVA-ul doar pentru ei?

    • #30

      Din păcate cam ai dreptate.
      Am clienți ce au stat duminică 4-5 ore și au reetichetat cateva mii de repere pe rafturi însă de asemenea am și clienti care nu au schimbat decât cota de tva in sistem si au lasat preturile la fel.
      Problema este că au început să vină deja furnizorii cu marfa scumpită iar cel care a muncit duminică să scadă preturile acum munceste să le crească la loc pentru a avea și el adaos.
      Cel care a dat doar un click și apoi a plecat la gratar stă și râde de proștii ce au vrut să fie corecți.
      Cam ce crezi că se va intampla la următoarea reducere de tva?
      Se va mai deranja cineva să chinuie angajații cu schimbarea prețurilor sau își va vedea de treabă și de profit, bineînțeles?

    • #31

      nu sunt de acord cu tine..sa iti explic si de ce : eu negociez contractul meu,si daca tu nu vrei sa scazi pot pleca de la tine…de ce? pentru ca nu mai pot oferi clientilor corectitudinea ceruta…am mari dubii ca nimeni de pe piata de salata nu a scazut pretul …cum a zis cineva mai sus ,nu scazi 15 % dar un 6 % macar de ochii lumii

  14. #32

    da, DeeDee, dar daca producatorul a redus TVA si a scumpit produsele ca sa isi creasca marja ( se practica -mai ales- de cei mari, cu care nu prea poti negocia), eu, retailer…. tot mai scump cumpar, nu?
    pretul de vanzare = pret achizitie + marja + tva.
    daca tva scade cu 15% si pretul de achizitie creste cu 18% ( de ex), iar marja mea ( in %) trebuie sa fie constanta ( ca sa imi pot plati salariatii si sa imi dau bonus la sfarsitul anului un maseratti :)) atunci nu pot sa iti vand mai ieftin.

    • #33

      Asa. Am inteles acum. Credeam ca doar retailerii au ce sa manevreze:))

    • #34

      Nu, ar fi fost prea simplu. toata lumea are marja, toata lumea traieste din ceva, dar clientii vad doar magazinul ( fizic sau virtual), si nu prea inteleg ce e in spate. si nici nu e nimic de reprosat unui client pe tema asta, nu e treaba lui sa inteleaga tot lantul, sa inteleaga cat inseamna o investitie intr-un supermarket, ce conditii legale ai ( pe alimentare, de exemplu), ce inseamna lantul de frig, cat costa sa urmaresti un produs de la producator la raft sa fii sigur ca ce vinzi tu pe raft e ok din punct de vedere siguranta alimentului…
      la naiba, as putea scrie o carte despre asta 🙂

    • #35

      Mai Bogdane, eu inteleg ca esti mare vanzator dar: scaderea de TVA nu a fost facuta doar ca sa se incaseze mai putini bani la buget, nu? Logic! A fos t facuta sa creasca acel consum asta insemnand ca se ieftineste un produs si omul, in loc sa-si cumpere doua paini ca pana ieri, azi isi ia trei (exemplu). Per ansamblu iese mai bine cu trei, nu? Dar na…asta e gandire si calcul facut de cineva care gandeste. Un tunar lipsit de……(pune tu ce vrei aici) vede doar mai multi bani pentru el de la 2 paini. Nu se gandeste ca de la 3 castiga mai mult. Intelegi acest mecanism destul de simplu?

    • #36

      Preturile nu se decid de catre stat, ci de catre piata.
      Daca preturile nu scad dupa o reducere de taxe, poate insemna ca:
      (a) exista cerere suficienta si la pretul actual, incat nu e nevoie de o scadere;
      (b) retailerul e multumit cu cota curenta de piata si nu e interesat din pdv economic sa scada pretul ca sa castige niste clienti in plus;
      (c) retailerii sunt cartelizati si exista o intelegere subterana sa nu mareasca niciunul pretul (caz in care ii paste o amenda babana);
      (d) pretul la producator a crescut, astfel incat retailerul e nevoit sa mentina pretul curent ca sa isi mentina marja de profit.

      Cine viseaza controale de preturi, mercuriale etc. sa mearga in Coreea de Nord.

    • #37

      draga eu in eu, de la eu din ro:
      da, sigur ca inteleg. poate mai bine decat crezi tu.
      ceea ce voiam sa spun – si n-ai inteles tu – e ca nu e un singur tunar in povestea asta, sunt mai multi detonatori de capse. capse care merg in serie. daca una din capsele de jos pocneste, atunci toate celelalte pocnesc. nu se poate altfel. toata lumea trebuie sa traiasca in lantul asta.
      tu ai dreptate din punctul de vedere al clientului. 100% dreptate.
      dar tot lantul descris de mine anterior ( producator/distribuitor/retailer) are interesul ca tu sa cumperi mai scump ( iar ei sa castige mai mult) iar tu ai interesul sa cumperi mai ieftin. cele doua interese sunt antagoniste. teoretic tu ai puterea ( cashul), practic daca toate zalele din lant se pun pe tine, nu ai alternativa.
      si nu e nimic sigur in ideea ca daca ai cumpara mai ieftin ai cumpara mai mult. tot cu o gura mananci, tot cu o haina te imbraci, tot pe un c*r te… ai inteles ideea.

    • #38

      Corect pana intr-un punct.

      Practic un jucator din piata care isi permite sa reduca pretul o va face pentru o cota mai mare din piata. Cei care se calicesc vor pierde in final.

      Corecta si observatia cu puterea de cumparare, logic ca nu toti banii economisiti vor merge in alimente. Dar tot retailerii vor avea de castigat pentru ca va creste consumul la alte chestii de care mai are nevoie omul si care stagnau. Poate o sa schimb mai repede televizorul, poate iau si un frigider nou la anul.

  15. Deci mai mult ca sigur e vorba de produsele din stocul deja existent, cumpărate la preţul vechi cu tva 24. Deci cum s-ar spune, ţi-au dat să mănînci produse vechi. Bubiţe, ceva?

    • #40

      ce treaba are asta? daca produsul e in durata de viata corecta la raft, cu ce te deranjeaza ca a fost cumparat acum o luna sau acum o zi? restul e chestie de contabilitate.
      Legea cu pricina ( intre noi fie vorba) a fost data pe genunchi, de azi pe maine, si normele au aparut vineri, in conditiile in care intrau in vigoare luni. totul a fost o maaaaare bataie de joc la adresa tuturor.
      iar aia cu fiscalizarea bacsisului la fel. ne-a pus pe toti retailerii sa “inventam” solutii de fiscalizare, sa platim dezvoltari IT care numai ieftine n-au fost ( ca deh, trebuie facute repede si bine fiscal, care nu inseamna si ieftin), dar ce te faci ca normele de aplicare au aparut mult dupa intrarea in vigoare a legii ( deci solutiile noastre au fost la ghici, caci nu stiam de fapt cum vrea statul sa faca), si acum vor sa anuleze asta. Adica am aruncat cu totii bani pe apa sambetei lui ponta degeaba. si, repet, nu au costat putin….

    • Chill, man! Şi vei trăi mai mult. Am uitat să pun semnul cu: ” Glumăăă!”

    • #42

      spune-mi asta cand de deciziile unui bou ca ponta nu va depinde soarta angajatilor mei, veniturile lor, cand nu voi mai plati asa de multe impozite si voi putea sa imi platesc oamenii mai bine, cand…
      da’ de ce ma cert eu cu tine, tu esti cu produsele vechi 🙂

  16. #43

    Stai un pic: e vorba de Salad Box, Indigo, restaurante unice deci nu McDonald, kfc unde mananca pulimea si le poti inlocui cu altele daca nu iti convine, e dreptul lor sa tina de pret ca sa ai calitate si cand vii a n-oara nu doar in prima luna de la deschidere. Tu nu iei in calcul ca poate si ei au vrut sa mareasca preturile si acum nu mai e nevoie cu reducerea tva.

  17. Covrigu’ tot un leu e, cartela la metrou tot 4, etc, etc, etc. Sa nu ne obisnuim prost, zic. 😀

  18. #48

    Reducerea TVA la alimente nu e destinata consumatorului final.(sa cumperi tu mai ieftin).
    Efectele se vor observa mai tarziu. “Relaxarea fiscală” e pt. firme, scade tentatia sa vinzi fara sa dai bon deoarece multi nu o sa se mai riste pt. “doar 9%”.

  19. #49

    Nici mcdonalds nu sunt mai breji

  20. #50

    Boicotati frate 2-3 zile un magazin, butic, etc.

    In loc sa va plangeti pe net mai bine va organizati si 2-3 zile nu mai cumparati produse de la magazinul TZ.

    Nu e nevoie sa va strangeti chiar toti. Pe Facebook suntem 6 milioane.

  21. #51

    Biscuiti cu cereale + iaurt mic in luna mai cu tva 24%: 3,1 lei
    Biscuiti cu cereale + iaurt mic in luna iunie cu tva 9%: 3.1 lei.

    Toate la alimentara de la colt care apoi se mira de ce in ultimii 2 ani si-a restrans activitatea la jumatate din spatiu…

  22. #52

    Numai eu sunt ingrijorat ca astia vand iaur cu lamă ?!?!

    (n-am niciun comentariu relevant, sunt in trollmode)

  23. #53

    Fotografia e fake.

  24. #54

    Eu nu inteleg de ce multa lume e revoltata ca nu au scazut preturile. Da, e frumos sa crezi ca reducerea TVA a fost data pentru consumatori. Nu, nu a fost data pentru noi, a fost negociata si data pentru a mai aduce in legalitate o parte din cei ce operau in economia subterana.

    Legea e data pentru Vasile care are o shaormerie si vindea la negru.
    Vasile avea un prieten Gigel ,care avea si el o shaormerie dar vindea cu bon fiscal.
    Si pe Vasile si pe Gigel, costul de productie pentru o shaorma era 10 lei.

    Gigel vindea shaorma la 10 lei + 3 lei isi punea el profit + TVA de 24% = un pret de vanzare de aproximativ 17 lei (10 lei cost + 3 lei profit + 4 lei TVA)

    Vasile in schimbe videa shaorma la 10 lei cost + 6 lei profit = 16 lei pentru ca el vindea la negru si nu punea TVA dar isi punea un profit mai mare ca na, riscuri.

    De cand cu micsorarea TVA-ului, Gigel nu modifica pretu , il lasa tot 17 lei dar structura devine asa 17 lei = 1.53 lei TVA , 10 lei cost , 5.47 lei profit.

    Vasile vede asta si zice , OPAAA, parca nu se mai merita sa ma risc sa vand la negru. Gigel scoate profit cat mine aproape (are un pic mai scumpa shaorma, dar totusi) si nu sta cu frica ANAF-ului ca ii inchide shaormeria. Drept urmare, Vasile se gandeste sa treaca si el in economia legala , ca nu se mai merita riscurile la TVA de 9%.

    Legea a fost mediatizata ca o masura populara pentru capital politic (ca e usor sa faci asta si sa dai vina pe magazine ca nu reduc preturile cand tu stii ca nu de asta ai redus TVA) , dar ea a fost data cu speranta de a convinge cati mai multi Vasile sa treaca in economia legala pentru a plati taxe.

    • #55

      tu habar nu ai sa faci niste calcule si vrei sa ne explici chestii despre comert? Cum iti da tie 1.53 un tva de 9% aplicat la 17 lei? Sa nu te mai intreb de 24% din 17.

      cand vorbesti de profit, ai luat in calcul si cheltuielile de salarii, chirii, utilitati?

      probabil nu stii nici ce inseamna tva (la achizitie si la vanzare), cum se deduce, etc

    • #56

      @Laur .. am dat un exemplu generic ! Explicam care e scopul masurii de reducere a TVA-ului ! Ce treaba are cu cheltuielie chiriile ?

      Stii de ce face lumea frauda la TVA ? Sa aiba pret de vanzare mai mic decat competitia si profit mai mare. Stii o metoda de a opri frauda ? Micsorezi cota de TVA sa nu mai devina atractiv riscul de a face frauda.

      Repet iarasi , nu e o masura ptr populatie !

      Daca lumea consuma 100 de paini intr-un oras (exemplu GENERIC) , ca se ieftineste painea cu x% nu inseamna ca lumea va consuma cu x% mai multe paini , ci vor avea nevoie tot de 100 de paini ! Drept urmare, niciun vanzator nu e tentat sa scada pretul , ca nu va avea niciun profit de pe marirea volumului (poate doar temporar pana vor scadea si ceilalti si vor ramane cu acelasi profit ca inainte).

      Si e posibil sa stiu mai bine ca tine despre ce vorbesc.

  25. #57

    Mentalitate de romanas de la tara. Care e problema? E dreptul lor sa lase ce adaos vor. O piata libera se bazeaza pe cerere si oferta.

    • #58

      mentalitate de prost.

    • #59

      as pune chiar pariu pe o bere buna ca intr-o luna de zile cei care au reus preturile se vor duce inapoi acolo unde erau, iar cei care n-au redus vor ramane tot neredusi 🙂
      nu de alta, dar producatorii deja simt ca au loc sa creasca un pic marja de profit, si atunci…

  26. #60

    Mor de ras frate, toata lumea sare in sus cu Salad Box, nu stiu cate restaurante au scazut preturile ca urmare a reducerii. Si mai funny e cum Zoso spune ca sunt nesimtiti, el care imi impartasea opiniile cu educatia economica proasta care o are romanul, adica cum vine aia? sa avem educatie economica in favoarea noastra ca evreul dar sa nu intelegem cum functioneaza treaba si de partea cealalta?

  27. #61

    Creste marja de profit pe unitate, dar ramane la fel volumul de vanzari pentru ca mie nu imi creste puterea de cumparare. Castig producator, eu nu am pierdut si nu am castigat nimic. SCOR 1-0;

    Asta daca toti producatorii actioneaza concertat, cei mari, si care oricum sunt in legalitate vor scadea pretul si vor avea de castigat din volum fara sa le scada profitabilitatea fata momentul anterior. Mai mult decat atat, vor avea de castigat si din cresterea cotei de piata si vor impinge concurenta mai in afara. Eu consumator castig pentru ca pot cumpara mai mult cu aceeasi bani.
    SCOR 1-1; Vor avea de pierdut producatorii mai mici si calici;

    De observat e ca oricum puterea mea de cumparare crescuta nu se va reflecta direct in cresteri de vanzari la alimente, pentru ca eu oricum nu cosum mai mult doar pentru ca pot. Eventual va creste calitatea produselor cumparate si restul se vor duce catre produse nealimentare. De castigat ar avea tot marii retaileri, care sunt tampiti daca incearca sa dea un mic tun acum, mizand pe memoria scurta a publicului isi afecteaza imaginea fara rost.

    In concluzie cred ca in timp preturile se vor ajusta, producatorii vor fi nevoiti sa reduca preturile alfel vor fi afectati de concurenta. Cat despre marii retaileri, acestia vor avea de castigat din scaderea de pret pentru ca indiferet daca romanul va cumpara mai multi mici sau televizoare din economii tot la ei se intorc banii.

    Perdanti vor fi micii vanzatori de produse alimentare care se vor calici in prima instanta.

  28. #62

    Miercuri in Promenada salata de 14.99 era 18.99, reducere semnificativa.

  29. #63

    Cati din cei revoltati cer micsorarea salariului cand le scade impozitul pe casa?

  30. #65

    Noul cod fiscal avea asa o prevedere pentru locuinte peste 150 mp.