Scrisesem eu, mai demult, că ar trebui să fim solidari cu companiile pe timp de criză, pentru că blablabla umanitate etc.

O prietenă are cumpărate bilete pentru Malaga, la WizzAir. Spania, în acest moment, are închise aeroporturile pentru non rezidenți până pe 1 iulie. A încercat să mute zborul pe 1 iulie sau după. Sigur, se poate, vă costă 200 de euro (2 persoane).

Deci da, să fim solidari.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

31 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cred ca solidaritatea cu companiile este un nonsens. Scopul companiei este sa faca profit. Deh…definitia in capitalism.
    Solidaritatea ar trebui sa fie pentru oameni (indivizi, grupuri, categorii).
    Dar sunt sanse mari sa iesi footut si din situatia asta

  2. #2

    Eu aveam un zbor pe 15 martie sau ceva de genul, la vreo doua zile dupa interzicerea zborurilor.
    Am ales sa ne cerem banii inapoi, am primit un mail dupa vreo luna. Si de atunci nu am mai auzit nimic. Nu ma mai astept sa vad banii dar macar sa zica ceva. Tot Wizz

    • #3

      Si eu trebuia sa zbor in martie, in Italia, cu Wizz. Mi-au zis ca am de ales intre a-mi transforma biletele in credite sau sa cer banii inapoi – proces care dureaza mult. Intr-o saptamana mi-au dat creditu (valoarea biletelor) + 10% valabil 2 ani – daca mai exista compania atunci.

    • #4

      Nu am vrut sa risc cu creditul nestiind cand si in ce fel vor fi reluate zborurile. Daca vor intra banii, sunt bineveniti. Daca nu, atata pierdere sa am eu cu pandemia asta

    • #5

      eu am primit banii de la Wizz. la o luna-doua distanta, dar i-am primit, in cele din urma. am primit si de la ryanair. n-am primit insa de la blue air iar cei mai jegosi au fost air france care au zis ca ei oricum nu imi dau refund ci doar vouchere, ca asa vrea muschiu lor. pe care pot sa iau refund dupa 12 luni, daca raman nefolosite.

    • #6

      Ali, cum, in ce fel ai reusit sa recuperezi banii de la ambii??

      Multumesc!

  3. #7

    Aveam zbor pe 23 aprilie spre Santorini, plm vacanta. S-a anulat, am cerut voucher, e aproape iulie si ” stimate client, urmarim cu foarte mare atentie solicitarea dvs…”
    Sunt ceva solutii sau adio ?

    • #8

      Da, în sensul că nu. La atenție (!) trebuie adăugată și puțină îngrijorare, știu eu un furnizor bun.

  4. #9

    BlueAir: bilete cumparate din decembrie pentru valencia, 6 persoane, peste 1000 de euro biletele.
    Vine nebunia. Primim mail ca vom avea in loc, voucher disponibil un an. Avand in vedere ca nu se stie daca mai poti calatori in conditii de siguranta in perioada urmatoare, vrem bani. Dupa ce stam in telefon ore intregi, ni se spune ca daca vrem bani sa facem o sesizare pe site. Ok. Dupa cateva saptamanai fara raspuns, incercam sa sunam iar, nu raspunde nimeni.
    Buuun, acum 45 de zile, reclamarie frumos la ANPC, cu factura, mailuri, lista cu apeluri catre ei. Nici un raspuns. Sun azi, prima data ocupat, apoi nu mai raspunde nimeni. Suma e destul de mare incat sa merite un drum in instanta. Mai intai obligatia de a face, pentru raspuns de la ANPC si daca nici asa, mai departe…

    • #10

      Blue air – agentia din Frankfurt- a raspuns la telefon pe 20 mai. Mi-a trimis mail ca recuperarea dureaza intre 8-9 luni.
      O saptamana mai tarziu nu mai raspundea nimeni la telefon(pt alta rambursare). Intra direct un robot si nu puteai lasa nici un mesaj. Trimis solicitare de pe site. Dupa cateva zile incercat din nou, la Frankfurt: acelasi raspuns, solicitarea se face doar pe site si dureaza. Procesarea se face din ro, si angajatii sunt in somaj tehnic. Dupa 1 iulie. Sper sa primim macar un mail ceva. Sugerez in continuare insistat.

      In schimb am fost super surprinsi ca avansul pentru Spania, inceputul lui iunie, a fost deja rambursat. TUI Germania. Deci se poate.

  5. Eu aveam bilet pt Spania în 25 martie care s-a anulat iar Wizzair nici macar nu mi-a mai răspuns la mailul in care solicitam returnarea banilor. Ar merita o acțiune comună în instanță a tuturor celor păgubiți, așa pe cont propriu nu merita, mai mult costa taxele din instanta și nervii decât cei vreo 150 euro cât a fost biletul.

    Parca suntem în UE și cică avem drepturi când de fapt nu te ajuta nimeni cu nimic, asta e furt calificat sa iei bani pt un serviciu pe care nu l-ai prestat.

    • #12

      Suntem in m UE atata timp cat suntem consumatori cuminti si cu ciocu’ mic, in rest ura si la gara. Da avem si drepturi dar nu pt caței din pacate. Pana la urma si companiile astea mai mari vor baga frumos o insolvenţă sau um faliment frumos si apoi la sfântu asteapta banii inapoi…☹️

    • #13

      Actiune civila? Comuna? Ma faci sa rad. E ca si cu amenzile din starea de urgenta – sunt neconstitutionale dar nu va dam noi banii inapoi asa, din oficiu si nici nu anulam PV-ul. Trebuie sa depuneti dvs. o actiune in instanta si sa platiti un avocat. Aaaa …. nu aveti bani sa sustineti costurile unui proces in instanta contra Statului RO timp de … cat vrea pwla noastra sa va tinem prin instante? Nasol!
      Eu am zilele asta un proces civil in curs (eu doar ma apar, nu am nimic de impartit cu nimeni) si, daca nu ai gustat din placerile oferite de instantele din RO (nici nu iti doresc), iti detaliez eu.
      ORICE proces civil (exista si excluderi, dar minore, nu se incadreaza aproape nimeni) incepe cu o TAXA DE TIMBRU. Nu mult, cam 20% din valoarea subiectului in litigiu. O modalitate eleganta prin care instanta din RO iti transmite mesajul: bai saracule tzepuit, noi iti asiguram accesul la justitie cf. constitutiei, ca doar esti cetatean european si ai si drepturi dar …. BANII INAINTE! sa manaca si gura noastra. Unde am mai auzit eu expresia asta oare … hmm? Ah da, mi-a povestit ceva asemanator un prieten care mergea la curve.
      Deci, daca te simti tzepuit si ai bani, good luck! poti sa incerci sa vezi daca ai dreptate sau nu. Dar, daca nu ai bani, ura si la gara!

    • #14

      “ORICE proces civil (exista si excluderi, dar minore, nu se incadreaza aproape nimeni) incepe cu o TAXA DE TIMBRU. Nu mult, cam 20% din valoarea subiectului in litigiu”.
      Oare avocatul poporului poate ataca chestia asta la curtea constitutionala? Oh, wait, are alte prioritati, si el si curtea…

    • #15

      @BipBip – a fost atacata treaba asta, de mai multe ori, mi-au confirmat-o vreo 4 avocati.
      Doar ca, ghici ce, s-a rezolvat fix nimic.

    • #16

      @crypto
      Daca doar te aperi, adica esti parat, nu ai treaba cu taxa de timbru. Doar reclamantul o plateste, sau paratul care face cerere reconventionala.

      Nu e doar la noi, in multe tari europene exista taxa de timbru, in litigiile civile. E o garantie a seriozitatii cererii. Si daca nu ai bani, faci cerere de asistenta judiciara si primesti scutire/resucere/esalonare.

      Si pe subiect, m a durut in plua de solidaritatea cu companiile, in perioada asta. Italy, hir i cum

  6. #17

    Mie imi datoreaza bani LOT, Alitalia si Wizz. Ma simt de parca as fi bancher de investitii…

    • #18

      de pe vremea cand le pazeai avioanele?

    • #19

      @venom: descalta-te ca sa poti numara fara sa te incurci:
      New York – Budapesta
      Budapesta – New York
      New York – Milano
      Milano – Dubrovnik
      Dubrovnik- Milano
      Milano- Timisoara
      Timisoara- Milano
      Milano- New York.
      Pentru 3 persoane. Ai reusit sa numeri?

    • #20

      Asta înseamnă să fii boss. Colateral, Timișoara -Milano sau vițăvercea merge ca unsă cu o decapotabilă, de plăcere.

  7. #21

    Solidaritatea in timp de criza economica se traduce prin a fi de acord sa fim jecmaniti, ca guvernele sa imprumute bani pe care ii platim tot noi, cu dobanzi grase, pentru ca firmele si bancile sa fie salvate.

    In paralel, suntem cu totii de dreapta, evident, pentru ca ne place sa ne-o luam in cur.

    “Da’ ce ba, vrei sa vina ciuma rosie la putere ?! Comunistule !”

    Lol.

    • #22

      Iar sar jihadistii pe tine … LOL …

  8. #23

    RyanAir au fost mai OK.
    Mi-au spus ca pot schimba zborurile cu orice alte zboruri, fara nici o diferenta de pret. Apoi mi-au dat voucherul si au spus ca imi dau banii daca nu il folosesc.

  9. #24

    Am avut meci cu CDI(transport persoane):
    – Luat bilet cu vreo 2 saptamani inainte de data plecarii
    – Cu vreo 3 zile inaintea plecarii baga astia stare de urgenta
    – Sunat la vreo 5 numere, nimeni nu stia procedura de returnare
    – Fost in autogara…aia a zis ca daca sunt luate online tot acolo retur
    – Dat mailuri, mesaje etc…raspunde o duduie ca se ocupa-> dupa 1 luna jumate nimic.
    – Facut reclamatie la ANPC-> Dupa o saptamana suna CDI sa ofere un abonament pe aceeasi ruta ca bani nu dau iar tipul a fost pe modelul take it or leave it ca oricum am sute de procese.
    – Transmis ca sunt obligati sa returneze banii…au zis ca NU iar dupa o saptamana au zis sa le dam contul sa transfere banii

    Posibil ca ANPC sa le fi pus in fata valoarea amenzii care cantarea mai mult decat valoarea biletului. Toatea astea au durat 3 luni.

  10. #25

    Eu am avut bilete la Wizz, Vueling si Ryanair. Wizz mi-a dat voucher + 10% (cred) valabil un an. L-am acceptat pentru ca de obicei zbor cu ei, deci poate fi folosit la anul. Vueling mi-a dat toti banii inapoi pe card. Ryanair mi-a oferit vouchere valabile pana in 2021. Nu le-am acceptat si astept sa-mi returneze banii.

  11. #26

    KLM mi-a dat credit, nici vorba de a returna banii. La BlueAir am ales sa imi dea banii in 4 luni de la terminarea starii de urgenta – habar n-am daca statul le-a dat imprumutul ala de salvare. Wizz erau ciobani si inainte, si nu s-au aratat impresionati de ANPC sau banca. Acum am jucat chicken cu ei, si au clipit primii (respectiv au modificat orarul zborului si imi ofera posibilitatea de reprogramare, credit+20% sau retur). Cred ca o sa aleg credit, ca banii nu cred ca o sa ii vad. In tot cazul, ei au zburat de fiecare data chiar si daca pasagerii nu s-ar fi putut imbarca, numai ca sa nu returneze banii. Un prieten pilot la Wizz imi zicea ca zboara si cu cativa pasageri, iar aia de la call center au zis ca pot anula chiar si cu o zi inainte – deci nu te poti baza ca anuleaza ei inainte sa preferi sa anulezi tu.

    Altfel, corect, marile linii aeriene au cheltuit banii castigati din taxele de bagaje si micsorarea spatiului pe stock buyback in loc de rezerve. Acum chitaie pe la guverne sa ii ajute, ca stiu ca falimentul nu li se aplica lor.

    • #27

      Creditul +20% de la Wizz a fost de fapt +12%, spre deosebire de acum doi ani cand chiar a fost 20%. Nu stiu cum fac, trec lei prin euro la un curs secret, habar n-am. Cert e ca daca vreau sa cumpar bilete la sfarsitul lui august trebuie sa mai scot bani din buzunar, nu ajung aia “20%”. Sau cer banii inapoi si cumpar la Tarom – desi nici despre ei n-am auzit sa raspunda la vreun telefon.

  12. #28

    eu cu mama sugem pula.

  13. #29

    Dragoș are dreptate, solidaritatea trebuie să fie doar între oameni. Pot oferi câteva exemple:

    1. în 10 din 12 luni ale anului 2020, multinaționala te obligă să lucrezi de acasă, ba chiar te obligă să semnezi o anexă a contractului de muncă, prin care-ți iei acest angajament. Ei îți oferă un laptop și atât. Tu consumi curentul tău, apa ta, tot de-al tău, pe banii tăi. Dacă îți fuți sănătatea că nu ai monitor mare, că nu ai scaun ergonomic , problema ta, ești doar o piesă de schimb. Compania are 4000-5000 de oameni în România. Dacă fiecare acești 5000 de oameni se pișau de trei ori în 8h, gândiți-vă cât saving face compania doar de la apă.

    2. dacă acționarii nu mai primesc 1000 eur, ci 999 eur, asta din cauza pandemiei, ei considera ca trebuie taiate toate bonusurile, inghetate promovarile, fiindca, plm, ei sunt actionari si primesc cu 1 eur mai putin, deci merge tot. Nicidecum nu sunt solidari, zicand ca, da, lasa sa primesc eu 700 eur anul asta, dar sa le dau astora care ma ajuta sa trec peste criza, fiindca stau acasa pe banii lor, fiindca nu m-au lasat la greu. nimic.