Rabla, ca și Prima casă, sunt cele mai șmechere programe de băgat mâna legal în banul public, pentru cine trebuie și cum trebuie. Câte complexuri rezidențiale părăginite și-au găsit proprietari datorită fondurilor garantate de guvern, uh, o grămadă de bănuți de calitate.

Mă gândeam înainte, citind că și anul acesta tichetul rabla va fi de 6500 de lei, cui îi este util? Pentru că e extrem de clar că nu e ca și cum aș ține dacia zâmbetul lui Iliescu în spatele blocului pentru că doar 1500 de euro îmi mai trebuiau ca să iau cel mai ieftin logan, la 7900 de euro.

Coroborat asta cu anunțurile de care e plin bucureștiul Cumpăr rabla 400 de lei, garantăm casarea și ne dăm seama cam care e diferența de preț la care se discută achizițiile de flote comerciale prin românia.

Ca de obicei, cineva face mulți bani, clamând legalități and shit.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

61 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    parca auzisem ca e 8000 de lei anul asta.

  2. #3

    Ok, dar fara Prima Casa, cati si-ar fi permis un credit imobiliar cu avans de 25%?
    A stopat blocarea pietei imobiliare si a permis celor cateva sute de mii de oameni sa-si cumpere o locuinta.

    • #4

      Nu ar fi costat 70k un apartament cu 2 camere dacă nu ar fi existat programul prima casă. Sau dacă puneau plafonul de împrumut la 40k, atunci atât ar fi costat 2 camere.

    • #5

      iar asta e un lucru bun, nu?
      nu, nu e. de fapt a permis construirea haotica si lipsita de calitate a unor blocuri prin campuri, dandu-le dezvoltatorilor siguranta ca oricum le vor vinde. si le vor vinde pe persoana fizica, fara tva. si a tinut sus preturile caselor, care altfel s-ar fi dus in cap, acolo unde e locul.
      dar important e ca romanul e proprietar si este mandru de asta, are casa lui si asta e o mare realizare. APLAUZE.

    • #6

      Pe vremea cand lucram direct la banca aveam niste dialoguri interesante cu o fatuca angajata pe post de analist pentru piata imobiliara. Prima casa (si formele ei – Noua casa etc.) au distrus piata imobiliara. Oamenii gasesc apartament, cheama evaluatorul si raman stupefiati: desi este cel mai ieftin imobil din oferta imobiliara din zona respectiva, valoare reala este cu 20-30% mai mica decat pretul. Stii care e problema? Din cauza darii in plata, bancile nu mai evalueaza fictiv apartamentele in momentul de fata. Asta se traduce prin credite neaprobate, nervi facuti pe la vizionari, alergatura etc.

      Daca mai adaugi si faptul ca iti ridici casa cu 4 camere si living cu maxim 100k euro… du-te si da 70k de euro pe un apartament cu 2 camere intr-un bloc umplut cu ziare.

    • #7

      Piata s-ar fi reglat singura la un nivel mai jos. Nu stateau apartamentele nevandute din 2008 pana astazi. 60.000 EUR, un apartament de 2 camere, este mult pentru nivelul nostru de trai

    • #8

      Fara programul prima casa multi ar fi plecat dincolo. Nu si-ar fi permis sa stranga 25% avans pentru un apartament.
      Ii un intreg circuit econimic: cresc constructiile, cresc vanzarile de materiale, creste productia de betoane si fier, cresc magazinele de bricolaje, cresc vanzarile de mobila, wc-uri, baterii de dush 🙂 drumurile cu taxiurile ca sa tot fugi dintr-un loc in altul – toata cresterea asta dezvolta si locuri de munca. Depozitul ala care vinde mai multa caramida are nevoie de vreo 5 calache care sa care si un gestionar. Ala ce face mobila isi mai ia unul langa el sa ii care una alta si acuma isi permite si un laptop mai bun sa mai citesca un blog obosit din cand in cand.
      Lucrurile astea nu le vede nimeni, dat toate se leaga. Da, castiga grupa mare dezvoltatorul, dar pe tot circuitul econimic se misca o armata de oameni Asta cu
      Faptul ca se construieste haotic e vina primariei, comisioane pile relatii.

    • #9

      Da deea, dar 25% din 10 000 e mqi mic decat 5% din 60 000. Doar nu crezi ca ap din 65 chiar merita 60 000, nu?

    • #10

      De fapt e vina bancilor, auzi tot mai des la cei ce si-au luat casa prin credit : “fara banca nu puteam sa ne luam casa”. Dar adevarul este exact invers, datorita bancilor au crescut preturile fiindca tot mai multa lume avea acces usor la multi bani nemunciti. Un ap in 2003 in bucuresti era 10000 dolari.

    • Arhi, romanul vrea sa fie proprietar pentru ca in Romania nu exista o lege a chiriasului. Zbori in secunda 2 daca asa are chef proprietarul. Sau proprietarul nu iti da voie sa gauresti peretii sa pui clima.

    • #12

      Kulcsy, in Romania pana dai pe cineva afara legal iti pierzi mintile. De ce? De aia, ca nu poti scoate pe nimeni cu forta din apartament. Asta e. Gigel refuza sa plece, iti trebuie hotarare definitiva a instantei ca sa-l scoti cu forta, pana o obtii dureaza 5 ani, o obtii, dar Gigel a subinchiriat lui Costel si cand sa-l scoti afara vezi ca acolo nu mai e Gigel, e Costel, si esti futut. Asta e, si nu, schimbatul incuietorii nu rezolva nimic, fiindca toata lumea o tot poate schimba. Nu e deloc simplu sa scapi de un chirias care nu vrea sa plece.

    • #13

      @Kulcsy: da-ti peste gura. Nu te da nimeni afara daca esti chirias cu capul pe umeri si ai contract. Vrei sa-ti povestesc cum o contabila s-a judecat cu niste unii ani de zile pentru ca aia efectiv nu si-au mai platit chiria dupa ce si-au facut viza de flotant cu contractul initial? Politia nu are ce sa faca…

      Pe de alta parte sunt de acord cu tine: legislatia nu este pusa la punct.

    • #14

      @mofo exact, mai vezi pe langa marile orase apartamente la bloc la acelasi pret cu casele de alaturi :)) uneori ma intreb cat aurolac sa consumi sa iti iei apartament cand langa bloc pe aceeasi strada e o casa la acelasi pret.

    • “Un ap in 2003 in bucuresti era 10000 dolari.”

      Asa. Si care era salariu mediu?

    • #16

      @shase – piata se regleaza singura intotdeauna, daca un apartament sta nevandut din 2016 inseamna pur si simplu ca pretul lui este prea mare.
      Pretul imobilelor este legat de accesul la bani insa nu doar de asta. Sa nu uitam frumosii ani 2007-2008 cand preturile cresteau in fiecare zi, fara sa existe prima casa. In acelasi timp sa nu omitem ca DAE era pe atunci cred cam 20-22% si azi e in jur de 4%.

    • mofo, casa aia o faci sa leviteze, altfel nu te incadrezi in banii aia.

    • #18

      Fara “Prima casa”, piata imobiliara nu se bloca ci se normaliza. Asa toate cotetzele costau 60.000 ca atat era plafonul.

  3. #19

    Parca si tu ti-ai luat apartment prin prima casa

    • #20

      si? a fost mai avantajos pentru mine. doar ca eu puteam lua oricum, cu orice fel de credit. daca exista aceasta mizerie, de ce sa nu o exploatez, pentru ca sunt baiat bun?

    • #21

      pai exact, pentru cei care isi permit ratele si ies mai ieftin prin Prima casa nu e un program chiar asa de rau. Ratele sunt mai mici putin, avansul mai mic, deci nu te bagi cu atatia bani la inaintare si poti face altceva cu ei.

      Multi oameni asta viseaza, sa aiba o casa, asta ii face impliniti, e gresit? Poate ca, dar fiecare are teluri diferite in viata.

    • #22

      Ohhhhh snap!

  4. #23

    Acum doi ani mi-am dus Dăciuţa 1310 la Remat. Si acum imi scapă o lacrimă cand mi-amintesc…
    Bord CN, carburator dublu-corp, ambreiaj mărit etc. O bijuterie! Am dus-o pornita, dupa 4 ani de găzduit găinile lui tata.
    Am luat pe ea 900 lei si tichetul de cantar cu care am scos-o de la impozit.
    Trist bă…

    • Dacie 1300, busita lateral cu simt de raspundere, vandut cupon cu 1700 lei. Nu mai tin minte cat am dat la platforma dar nu a fost mult plus ca am intrat imediat, in fata alora care au venit cu ele pe roti.

    • #25

      “Vezbă”, dacie ai, dacie duci.

    • #26

      @liviu: masina nu trebuia sa fie functionala ca sa iei tichetul “Rabla” pe ea? Eu asa stiam, ca daca nu o duci pe rotile ei nu iei banii.
      @Baxt: care e totusi motivul pentru care gainile sunt atrase irezistibil de masini? Mai stiu un caz cu un Golf lasat la tara cateva luni si toate gainile din curte stateau pe/sub el. Plus fiintele cu creier de gaina pe care le atragi cu o masina mai jmechera. E un adevarat mister.

  5. #27

    Nu stiu cum e cu Prima Casa, dar Rabla ma va ajuta sa-mi iau masina anul asta sau, cel tarziu, anul viitor. Stii, cand n-ai aia 1500 de euro, sunt chiar bine-veniti ca nu toti castigam mii de euro pe luna. Sunt constient ca nivelul meu nu e mai sus de Logan, maxim Duster, si sunt impacat cu asta. O masina SH la aceeasi bani mi-ar fi greu de intretinut din cauza defectelor ascunse; macar la Dacia am garantie 3 ani sau 100000 km.

    • #28

      buna asta:)))))) cu 7900 iti iei un sh uber tare, care se pisa pe orice logan si defect ascuns

    • #29

      de ce nu-ti iei un Duster din Germania sh daca chiar vrei Dacia? Daca-ti iei un second din 2010 sa zicem, iti lasi o marja de 1000 euro pt reparatii si iesi ft bine. Maisnile noi sunt pentru oameni care nu simt ratele, firme etc.

      Ideal ar fi sa-ti iei o masina second de 3-4 ani, care si-a pierdut din valoare mult in anii astia. pe urma isi pierde tot cate putin, dar e brici.

    • #30

      Bună asta, da’ ții un sh 10-12 ani cât te duce un Logan fara să schimbi o piuliță? Cate mașini și schimbat în ultimii 9 ani, cât am ținut eu Logan nou?

    • #31

      lol, eu le am schimbat penttu ca ma plicisisem de ele. tu ai Logan nou in continuare, eu cheltuiesx, intr un an, pe intretinere, mai putin eecat dai tu pe revizii, despre ce vorbim

    • 7900 iti iei un sh uber tare???
      care ma?

    • #33

      Cetin gandeste si da sfaturi vicioase acum 🙂
      Serios, cand te arunci la un SH fara un buget alocat si schimburilor de piese si intretinere aftermarket cam dai de belea.
      Trebuie pus in balanta intai cati bani ai si ce vrei de la o masina si fara a fi acuzat de subiectivism, nu trebuiesc “dati inapoi” potentialii cumparatori de Dacia.
      Radu-Mihai a spus bine ce a spus.

    • #34

      da, cand lucrezi la dacia, e ok sa dai sfaturi:)))

    • #35

      Sa va raspund pe rand:
      @Arhi: Care-i SH-ul ala? M-am tot uitat si n-am vazut altceva in afara de masini “samsarite” si cu kilometraj peste 100000, dar dat inapoi. Deci nu; mai bine una noua cu garantie decat una la care sa stau cu frica.
      @Andrei M.: De ce sa iau Dacia SH cand pot sa iau una noua?
      @DFT: Exact! Momentan am un Logan din 2005 si inca merge binisor; n-am schimbat la el nimic in afara de consumabile. Da, e din ala facut sub stricta supraveghere a francezului. 🙂
      @Arhi: Tu ai schimbat masinile pentru ca te-ai plictisit de ele deoarece ITI PERMITI; noi, plebea, ne multumim cu una noua pe care o tinem mai mult.
      @animaloo: My point exactly!

      Apropo’, masina pe care vreau s-o casez e o Dacia 1310 din 1991 cu care mai circula unchiu-meu prin sat; Loganul am sa-ncerc sa-l vand.

    • #36

      Omule, dacă ai bani de mașină nouă, ia-ți mașină nouă! Indiferent ce este. Tata:Logan mou, cam din primele serii apărute. Cauta tu cam când au apărut. A schimbat anul asta nu știu ce clapeta. Eu am luat mașină nouă. După 7 ani de folosință am schimbat ce se schimba la revizii+ becuri, ștergătoare și un furtun mâncat de șobolani. Nu exista cunoștință cu mașina SH care sa poată spună asta. Indiferent ca este un cablu, un furtun, o macara de la un geam etc.

    • #37

      Confirm ce zice EU din Eu. Unchi de-al meu are logan prima generatie, primul an. A mers cu el, nu a stat in garaj, nici o problema pana acum. Tata si-a luat la vremea aia masina veche de 3 ani. Intre timp a schimbat pompa de apa (si distributia) prematur, turbina, un sezor pe la motor, de-au luat aia masina pe platforma. Eu masina de 10 ani, am schimbat in primul an: distributia, discuri si placute, bielete, capete de bara, etc, un furtun de 400 de lei (O_O), si alte minuni mai ieftine. Daca ar fi sa-mi iau acum masina, Sandero Stepway nou. Deh, eu as vrea mazda 3, dar sunt constient ca de sandero am bani.

    • #38

      De acord ! Mai bine un Logan nou decat SH. Oricare ar fi el. Punct ! Si spun asta in cunostinta de cauza, am condus si masini noi si SH-uri, si Loganuri si inca vreo cateva zeci de tipuri de masini. Celor care le pute Loganul ii sfatuiesc sa se uite cat costa o distributie, un ambreiaj cu masa dubla ori vreun catalizator sau FAP la vreun SH de j-de mii de km.A, inteleg, vrei ceva fara pretentii, ceva pentru vreo afacere gen distributie de marfa sau livrat pizza, da, ia o gioarsa, dar pentru folosinta proprie si personala nu sunt adeptul SH. Dar cum la noi nu vezi decat beamve si audi, chiar daca ai o garsoniera, ori un apartament care costa mai putin decat masina.

    • #39

      voi aveti idee care e venitul lunar mediu pe cap de comentator aici? 🙂 ce naiba ma? sau e vreun jargon asta: logan de fapt e bentley, duster e cayenne turbo…

    • #40

      imperial:))

    • #41

      @mario – si lada niva inseamna G Klasse

    • #42

      Eu am avut masina noua, am tinut-o 4 ani si apoi data la parinti. 12 ani vechime, nicio problema cu ea.
      Mi-am luat masina SH, am avut o groaza de probleme cu ea. Inclusiv lasat in munti, in vacanta, cu copil mic.
      Am vandut-o, mi-am luat din nou masina noua. Pur si simplu nu vreau sa mai ies din oras cu frica permanenta ca ma lasa in drum.

    • #43

      mario, e greu de apreciat în cifre, dar e ușor de dedus valoarea comentatorilor din:
      blazarea comentariilor,
      acoperirea unei plaje largi a domeniilor de discuție,
      aversiunea pentru mașini diesel (cele pe benzină fiind mai smooth), exceptând loganurile 1,5dci,
      apetența pentru comerțul online etc…
      Chiar și cei care încearcă să-și mascheze într-o manieră hipsterească averea sunt trădați de sertarele șifonierului, burdușite de ceasuri elvețiene.

    • #44

      @mario: Eu daca am doar 1500 nu mai am dreptul sa comentez? Dar daca-mi mareste salariul la 2000 (din Mai) asa cum a promis pot sa comentez macar din cand in cand?
      Sunt curios de un lucru, ce masina/masini conduc comentatorii de aici? Arhi, te rog (daca vrei), scrie un “articol” in care spui ce masina ai (bine, tu ai zis-o) si anul fabricatiei si intreaba-ne ce masina/masini avem noi, cititorii. Chiar sunt curios ce parc auto e pe aici.

    • #45

      Ce mișto a dat-o marele urs 🙂

    • #46

      Corny, dacă te lasă în drum, tind sa cred că nu era întreținută cum trebuie. M-am plâns că mașină veche a mea mănâncă bani, dar fac toate reviziile la timp, și o verific periodic mecanic și electric, iar orice da semne de oboseala, schimb. Așa că de lăsat în drum, nu m-a lăsat niciodată.

    • #47

      ce haiosi sunt baietii astia care gandesc ca tata. imi iau logan nou, ma tine macar 20 de ani fara probleme, se repara usor etc:)))))))))))))))))))))))))))))))

    • #48

      @Arhi Ideea e nu sa o tii 20 pentru ca deja e exagerare. 10 e mai mult decat suficient. Dupa acea varsta apar probleme, ca si la masinile SH si nu mai renteaza. Dar sa tii o masina 10 ani mi se pare in regula. Uite, anul asta logan 1 facelift face 10 ani. Il vinzi si suma primita o dai avans si iei altceva. Si de ce nu tot logan, ca tot a aparut facelift iar 😛

    • #49

      SH-ul se ia nu atat pentru fiabilitate cat pentru dotari in plus, siguranta, spatiu, confort, putere, 4×4 si chestii de genul. Diferenta de fiabilitate dintre Logan si straineze, desi exista, nu mai e cea de pe vremea daciei 1310. Si vorbim de straineze noi. Si dezavantajul ca e Logan e compensat de faptul ca il poti lua cu credit auto de exemplu. La SH ii dai samsarului banii jos, deci poti face cel mult imprumut de nevoi personale.

    • #50

      @Arhi: Da, gandesc ca tata, pentru ca stiu ca n-o sa-mi permit sa-mi iau alta in 10 ani. Ma uit la conditia mea de om obisnuit care nu are mult (nu pentru ca n-as vrea, dar…) si nu privesc masina ca pe o investitie in imagine ci ca pe o necesitate, sa ma duca din A in B fara prea multe batai de cap. Iar daca 3 din anii aia sunt cu masina in garantie ma bucur si mai mult. Cum ti-am zis, nu toti castigam mii de euro pe luna. Si totusi, nu mi-ai raspuns la intrebare; ce SH uber tare imi iau cu 6900/7000 euro? Daca cade ceva in valoare de 1500/2000 de euro raman fara masina cateva luni bune ca la salariul de 500 euro (max.) trebuie sa treaca ceva timp pana o repar.

    • #51

      Hai sa va explic o chestie. O mașină de oraș, benzina, circulata în oraș cu 100k km e obosita. Un diesel circulat pe autostradă la 200k n-are nici pe dracu. Am mașină de 3000 EUR din Germania, luată la 180k km. Am ajuns la 240k km într-un an și am schimbat doar un kit de ambreiaj (900 lei cu tot cu manopera) și o bara stabilizatoare, 2 milioane. Mașina merge impecabil, merge 220 km/h prin Germania și nu strănutat.

  6. Cea mai buna RABLA a fost aia cu vanzarea cupoanelor. A curatat Bucurestiul de cotoarbe lasate pe butuci cu anii.
    Prima Casa este facut sa favorizeze cumpararea de locuinte noi. E normal sa fie asa, sa sttimulezi constructia de locuinte insa e anormal cum dezvoltatorii isi fac treaba si problema este daca te pui cu biciul pe ei, mai construieste cineva?
    Ar trebui reguli mai stricte si impunerea unor obligatii privind caile de acces, existenta si latimea acestora, distanta fata de ele, fata de alte cladiri, numarul de locuri de parcare care sa nu fie vandute la pret de constructie. Dar daca faci asta, inseamna odata sa iti sabotezi clientela politica si nu stiu cat de repede vor aparea alti dezvoltatori, care sa respecte regulile, cat vor costa casele facute asa. In orice caz, preturile vor exploda.

  7. Programele smechere vor continua sa existe atata timp cat vor fi si baietii smecheri acolo sus.

  8. #54

    Si eu in naivitatea mea ma intrebam cine si ce fac cu rablele din Buc dragutii aia de le ia,le radiaza,le caseaza si etc.La asta nu ma gandeam.Buna idee.

  9. #55

    Daca un proiect este implementat cu picioarele nu inseamna ca este un proiect prost.
    1 500 e > sa platesti sa scapi de gramada de fiare

  10. Sau, că să fie și mai interesant, ăia care îți casează mașina veche îți cer bani, în condițiile în care duci personal mașina la ei etc. Adică le dai 1 tonă de fier vechi și mai trebuie să le plătești ca să o ia, pe ideea că “oricum primiți 6500 de lei”. 🙂 Țeapa e cam de 100+ de euro, ei cer 200-300 de lei și 1 tonă de mașină veche e cam 200+ de lei.

  11. #57

    kinda offtopic, stiu ca inainte se acceptau 3 tichete, acuma situatia sta la fel ?

  12. Care-i ala care zice ca-si ia masina noua ca sa nu ramina in munti in pana? Un coleg de-al meu si-a luat prin 2011-2012 Passat nou. Si a plecat la ski. Pe la 1500 km pe bord masina s-a oprit. Undeva in Serbia. Ceva la injectie , problema clasica, recunoscuta de VW la modelul respectiv. I-au reparat masina in garantie, insa cei 600 euro remorcarea de la Kopaonik si 150 euro pe hoteluri nu i-a recuperat… Si nu, VW nu a acceptat repararea in garantie in Serbia, desi au reprezentante cacalau acolo.
    Pe de alta parte eu am traversat Europa de poate peste o suta de ori la volanul unor masini si microbuze sh. Doar un VW Transporter model 1980 m-a lasat cu ambreiajul in drum in pustietaturi prin Turcia…

    • #60

      Sugerezi ca daca amicul tau lasa Passatul ala sa imbatraneasca vreo 5-6 ani nu se mai strica? Sau daca il vinde, urmatorul proprietar nu mai are probleme cu ea?
      Aici e problema de VAG nu de masina noua vs. SH. VW facea masini bune gen Broscutza veche si duba de hipioti, alea i-au adus faima. Passatul si alelalte sunt o gluma buna.

    • #61

      Asta este o exceptie, se poate intampla 1 la nustiucat, si care o poti rezolva pe garantie, iar celelalte cheltuieli cu un casco destept. La un SH, pentru asa ceva va trebui sa te scobesti adanc in punga, inclusiv pentru un casco.