Se dă exemplu uk și .de
Contracte de furnizori. De orice, pornind cu telefonie și tv și terminând cu apă, gaze, curent, council tax și ce mai au oamenii.
Ai site de internet sau, cazul UK, și numere de telefon. SUni sau dai mail, le spui ce și cine ești, le trimiți datele, le arăți contractul de închiriere și gata, ai contract, totul ți se trimite prin poștă, funcțional din prima zi. The end. În uk îți poți face plată inclusiv prin telefon, dându-i celui de la telefon CVV. Știu, și eu am zis că face mișto de mine, dar e o practică răspândită.
Cum facem contracte în românia?
Poți face contracte la distanță la unii dintre furnizorii tv și internet. La furnizorii de energie nici nu se pune problema, trebuie să duci acte, să demonstrezi căcături, tot tacâmul de imbecilități.
Exemplul meu, anul trecut, când am locuit în Green City, până am renovat apartamentul. Am sunat la Telekom, am zis că vreau contract, au trimit un pistolar cu contractul, mi-a montat routerul ADSL (da, telekom încă vinde ADLS în țara fibrei optice, pentru că poate și pentru că nu are motiv să investească, având exclusivitatea pe Green City)
După 3 luni, zic că vreau să închid contractul, că plec din zonă. Sun la ei, gândindu-mă că na, așa e și la ieșire. Ce fraier. În primul rând am aflat că contractele lor standard sunt pe 2 ani, că așa e standardul. Dar e irelevant, nu asta a contat, ci faptul că a trebuit să merg de vreo 3 ori prin magazinele lor, să îmi semneze un director de magazin, dacă vrea, rezilierea, să o duc la alt magazin, echipamentul să îl predau la alt magazin and so on.
De ce nu se poate la fel cum s-a putut în uk și .de? Bună ziua, sunt x, vreau să reziliez contractul. Sigur, aveți de plată atât, sănătate și virtute. Cei de la internet îți asigură o cutie pentru Royal Mail, preplătită, cu adresa gata pusă, să le trimiți routerul și aia e.
De ce băi, de ce la ăia se poate ușor și civilizat și la noi nu? Legislația e la fel, condițiile sunt la fel, de ce diferențiatorul îl face tratamentul de sclavi aplicat clienților?
NOU
Păi și cum vine asta, adică nu s ar mai simți importanți oamenii adevărați din managementul românesc care semnează o hârtie doar daca vor ei??? Ejnebun?
Mi e silă când mă gândesc care povesti de astea am, cu toate chiriile mele prin orașele patriei…
NOU
Cand a murit taica-miu, acu’ vreo 7-8 ani mi-am dat seama la ce nivel de contopism e Romanik. Pt nica toata anexe de tot felul, copii+copii legalizate, ‘ai de pla mea. O notarita (cica avea experienta cu astia veniti de-afara): “Cum?!? Nu aveti CNP pe pasaportul canadian?!?” Ma si gandeam dupa: Cum pzda masii Doamne iarta sa fie carnatul ala de CNP pe un document strain?
Nu inteleg de ce UE nu impune europenizarea formalitatilor in R. Daca tot e tara in UE si ca un pas spre Euro/Schengen/draci-laci, luati bre si bagati standarde europene in tranzactii de tot felul. Cu due date si nu cu heirupisme c-o sa facem/dregem si-avem grija de fiecare roman.
Ce e absolut futere ca pana si consulatele/ambasadele-s la fel. Vrei sa-ti aduci aminte de ce-ai plecat? Ia si suna la consulatul roman. Sa-i intrebi de ex ce trebuie pt un act romanesc. Innebunesti.
NOU
Doar ca ajutor ptr. data următoare când ai nevoie de cnp:
da-le/ propune-le nr. de la pașaport, dar avertizează-I ca se poate schimba când se schimbă pașaportul… Eu am trebuit să o trag tare când am schimbat buletinul ptr. că cam peste tot doreau și pașaportul vechi ca dovadă – în germanika însă actele expirate le dai înapoi ca nu-s ale tale…
NOU
Romania e Romania (ce-a fost Romania, cu toate iteratiile sale din trecut, in/pentru istoria planetei asteia).
Britania e Britania (ce-a fost, si e in continuare, Britania in/pentru istoria planetei asteia).
La fel si cu tara ‘doicilor’.
De acolo izvoresc toate motivele & argumentele; de la capitalismul cu fata umana (inclusiv in SUA cred asta), cu capitalismul nostru inveninat unde omul e o scorpie si tratat ca atare.
Cu asta, explici geopolitica, de ce unora le merge ca prin manusa, iar noua din “Second/Third World” nu ne iese (si nici nu ne va iesi vreodata).
NOU
Totul merge ca le roate daca mergi la ei pregatit. N-ai nevoie decat de un dosar sina, cerere tip in 3 exemplare, timbru de 3 lei cumparat de la cec, procura de la notari, 2 martori, lista cu semnaturi de la vecini si binecuvantarea preotului semnata si contrasemnata arhiepiscop.
NOU
Ai uitat cartusul de Kent.
NOU
Ai de pana mea cu Telekom ul mizdii pasii, o ruda avea un magazin, a închis firma si a închiriat spațiul , bai si nu putea închide contractul ala, degeaba le explica ca spațiul ala nu mai e al lui și ca firma pe care e contractul nici nu mai exista.
NOU
trebuia sa-i lase sa factureze pe firma veche, oricum n-aveau ce face. Eventual ca sa fie acoperita trimitea o notificare cu scrisoare cu valoare si aia a fost.
NOU
Pur si simplu pentru ca rahat pe creier, de aia. De la ala vine tot.
NOU
Acum cativa ani cand m-am mutat a trebuit sa reziliez cu rds. La fel, sunat la ei si aflat ca tre sa ma duc in magazin sa predau echipamentele. Ma duc, vad o coada de vreo 7 persoane, stau cam o ora, timp in care avanseaza doar 2 persoane (oamenii stateau sa incheie contracte – prezentat oferte, gandit, facut acte), asa ca am plecat fara sa rezolv ceva. Ii sun iar si le explic ca nu am timp sa stau cateva ore la ei in mag sa reziliez un contract si ii rog daca putem rezolva prin telefon. Nu se poate. Asa ca si acum, dupa cativa ani, inca ma mai suna din cand in cand sa-mi spuna ca am sa le dau cateva sute de lei pe echipamente
NOU
În .ro nu se poate nimic pentru că nu se vrea nimic. Important e să se plimbe foi dintr-un birou în altul, se mai bea o cafeluță, mai o țigară și…gata-i ziua de muncă.
NOU
Corect. Sa muncim cat mai putin, sa nu facem riduri. Tara lui “nu se poate”.
NOU
Acelasi kkt si la UPC sau RDS.
NOU
A trebuit să predau la Telekom conserva de satelit folosită de sora mea in Spania, cu tot cu card și telecomanda roasă de ăia mici.
Am întârziat vreo 6 luni, că nu prea am chef de mers in centrul Brașovului, eu lucrând în Ghimbav.
Când am ajuns, a zis tanti că nu am nimic de predat, am datorii zero la ei, recuperarea receiverului a fost dată către o firmă de recuperare.
Perfect, când mă caută firma de recuperare pentru o conservă de 100 lei, le-o pun in plic și le-o trimit. Cu Poșta Română. 🙂
NOU
Cetin, voiam sa iti scriu o explicatie. Dar a venit postul acesta. Citeste-l si apoi o sa intelegi de ce la noi contractele se fac in felul asta. Si ca el mai sunt sute de mii…
NOU
Eu am făcut contract la Enel pe numele meu, la apartament, online cum zici tu in UK.
Fostul proprietar murise și au aflat băieții, așa că a trebuit să fac pe numele meu. Am complet un formular online, atașat scan după actul de proprietate și în câteva zile s-a rezolvat. Deci se poate și la noi daca se vrea!
Da știu, nici mie nu mi-a venit sa cred.
NOU
Stai sa vezi când îți vine prima factură. De două ori am schimbat contractul online și de ambele dați prima factură a fost de ordinul 1000-1500lei.
Mi-au spus senini că e o eroare de estimare și sigur nu se mai întâmplă. De 2 ori același script.
NOU
Sunt la a 5-a sau a 6-a factura, nici o problema pana acum.
NOU
mno, cand o sa inchizi contractul, sa ma anunti daca tot online ai facut-o si nimic altceva
NOU
La curent (Enel) am facut si eu online contractul, acum 1 an. Totul in regula momentan. La e-on a trebuit sa mearga nevasta-mea, ca ea e titular, si sa stea ore bune la cozi.
NOU
Raspunsul e unul singur:
– Pentru ca nu meritam.
NOU
Cel mai misto e cand te muti in UK, dintr-o casa in alta. Iti vine sa iti smulgi parul din cap cand vezi ca rezolvi cu ABSOLUT toate transferurile de utilitati de la o casa la alta in maxim 30 minute. Ba pe live chat, ba prin telefon. Sunat, dat adresa veche, adresa noua, setup direct debit, gata.
Nu e UK un Paradis, departe de asta, dar au si anumite faze de ramai masca. Idem la schimbat masina. Nu dureaza 30 minute sa ai toate actele / road tax etc.
De asta mi-e cel mai scarba cand ma gandesc sa ma intorc in tara.
NOU
Clienții acceptă. Dacă lumea nu se mai ducea la Selgros, de exemplu, pentru că erau controlați în cărucior la ieșirea din magazin, probabil Selgros înceta cu mizeria asta. Dacă lumea numai mergea la mare, pentru că litorarul românesc e mizerabil, probabil că numai era mizerabil. Dacă lumea nu își mai făcea contracte cu telekom, pentru că *inserează motiv aici*, probabil că numai exista acel motiv.
NOU
Lumea nu prea mai face contracte la telekom, de ce crezi ca sunt disperati sa tina contractele in vigoare?
NOU
M-am mutat de curând si eu mai la tara. La Engie a mers totul online, upload acte, buletine. Am primit un singur telefon, după care contractul pe mail. End of story.
Am rămas extrem de surprins si nu ma asteptam sa meargă.
NOU
Mie îmi place când ți se cere copie xerox, nu vezi nici o soluție în apropiere, vezi multifuncționalul pe biroul celui care îți cere și rămâi blocat.
NOU
Problema asta exista din cauza unor genii ca astia:
www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/o-noua-metoda-de-furt-de-pe-card-cum-au-procedat-doi-ploiesteni-ca-sa-sustraga-40-de-mii-de-euro-1209325
NOU
Acum ști că toți suedeji o sa plece in UK și o sa se apuce să ceară CVV prin telefon…
NOU
:))))))))
NOU
Pont: daca vrei sa reziliezi un contract, la motiv, NICIODATA sa nu spui ca vrei sa pleci la concurenta sau alte balarii (daca vrei contra oferta e altceva). Motivul trebuie sa fie: ma mut ieri. Astea au prioritate.
Te duci la concurenta? Nu vrei tu inca 10 minute dupa ora 23:00, miercuri? Iti facem reducere 26 de centi. Ai 3 luni gratuite (prima, a 29-a si cea dinainte de apocalipsa). Tot nu vrei sa mai ramai? Se proceseasa dupa data de 15 ca sa mai prinzi o luna.
NOU
La Digi, contractul pe firmă nu se poate fără ștampilă. La Vodafone, curierul a plimbat vreo trei zile un telefon, până a primit accept de la ei să mi-l lase fără ștampilă. Intra băiatul pe ușă, azi aveți? N-avem nici azi (am, dar sunt eu al dracu).
La lizinguri la fel.
NOU
poti face contract online si la furnizori de enegie(enel,e-on,digi etc) .racordarea e alta speta. telekom sufera de monopol mai ales la tara. nici nu merita de multe ori, mai bine iei un router 4g daca ai semanl bun.iar cu rezilierea, daca nu pot muta contractul pe adresa la care te muti se rezolva repede rezilierea, daca nu dai de idioti si targete de neam prost
NOU
nu, nu se rezolva, chiar daca nu au capacitateea tehnica de a muta. pur si simplu vor sa le platesti contractul 24 de luni si atat
NOU
Explicaţiile sunt relativ simple, dacă ai un numar de ani lucraţi in “sistem”. În sistemul privat ma refer, deşi când este vorba de bani….seamana al dreaq.
In primul rand serviciul clienti. Toate marile companii au avut propriile servicii, de multe ori erau aproape de clienti, se puteau rezolva multe la telefon. Pana cand niste “baieti destepti” (sintagma identica cu cei care lucreaza cu statul in marile contracte cu energie, etc) de multe ori veniti de curand in companii dar cu “background” solid, demonstreaza printr-o prezentare nemaipomenita facuta care Top Management (parca era un articol pe aici cu prezentari) ca externalizarea este solutia minune. Pentru companie este ok, pentru “băeţi” iese si mai bine, din soft si din cifre pot prezenta raportari cat mai favorabile. Cei care mai castiga sunt firmele de outsourcing, de obicei platesc angajatii cu minimul pe economie si iau de la compania angajatoare dublu (la fel se face si in IT). La fel se procedeaza si cu echipele tehnice, sunt subcontractori, uneori la a doua mana si in mod evident unora nu le arde foarte tare sa ajute cu adevarat clientul. Cat despre reziliere bineinteles ca se poata face simplu, dar este in mod intentionat aleasa o cale complicata, cu cat mai multi oameni implicati sunt implicate si echipamente, si proceduri si aplicatii si licente (adica licitatii) si bineinteles ca totul se rezuma la bani – clientul este din pacate pe ultimul loc. Pentru multi operatori de servicii este de multe ori mai avantajos financiar sa raporteze clienti noi decat rezilieri (reziliezi azi, maine esti client nou la alt furnizor, poate peste un an doi te reintorci la primul – asa, o mana spala pe alta). Si nu in ultimul rand este (uneori, de multe ori, sa nu generalizam) o gasca de manageri care perpetueaza toate aceste apucaturi, proceduri, complicăţenii, ca sa poata justifica un volum de munca, sa nu li se reduca numarul de oameni din subordine pentru ca de multe ori exista riscul ca anumite departamente sa fie canibalizate de altele sau chiar desfiintate. Din nou, clientul este pe ultimul loc, si de multe ori ai senzatia ca, in ciuda unui zambet si a unui vocabular mai civilizat, ai aterizat intr-o sectie financiara a statului sau intr-o primarie, unde esi purtat de la unul la altul si nu rezolvi nimic.
NOU
Timisoara, 2018, Martie.
Fostul director de fabrica pleaca la masa-n tara, Doiciland. Avea platit( probabil inca mai are, nu stiu sigur) cazare ,mancare, transport, tot rahatul platit de companie ( una foarte mare, beti multa cafea de la ei).
M-i se inmaneaza un router si rahatul ala pentru cablu cu telecomanda ,sa le predau furnizorului . Adica Gigi, aaaaa Digi !
Merg ,frumos, la punctul de lucru aflat in zona , spun povestea.
Ei : Nu se poate !
Eu: fata de bou : Aaa , de ce ?
Ei : acelasi rahat cu contractul
Eu : Luati-le acum, semnez pentru ele, nu am ce sa fac cu plasticurile astea.
Ei : Nu se poate, trebuie sa vina cel care a semnat, contractul e pe doi ani, mai are un an…………….
Finalul ? Luate inapoi, primul cos de gunoi in cale le-a primit cu bratele deschise.
Plm, mergeti voi in Doiciland si puneti-l sa semneze hartii. Ma cac pe echipamentul vostru !
NOU
În Spania până și Digi lucrează așa. Mie mi-au trimis totul pe curier și am semnat contractul de față cu curierul, apoi ăla l-a băgat într-un plic și l-a trimis lor, serviciul fiind activ instant.