Toate lucrurile rele din lumea asta li se întâmplă celorlalți, niciodată mie. Iar dacă mie mi se întâmplă, sunt extraordinar de surprins și nu reușesc să mă trezesc din coșmar. De ce mie? De ce acum? Doamne, de ce m-ai părăsit?
Prin urmare, deși azi e nușce sărbătoare mare la patriotul ortodox român, deși se știe că sunt pline drumurile de echipaje de poliție, pentru că e weekend prelungit și pleacă tot cocălarul la grătar, în altă parte decât acasă, ca să ia aer curat,
Un bărbat a fost depistat, vineri, în timp ce conducea cu 215 km/h pe Autostrada Transilvania, fiind amendat cu 810 lei şi fiindu-i reţinut permisul de conducere pentru trei luni, informează Poliţia Română.
Pe bune, 215 la oră pe pârțul ălă de autostradă? Când a mai avut timp să frâneze, de la viteza maximă?
NOU
Cine depaseste viteza legala cu mai mult de 100 km/h ar trebuie sa i se anuleze permisul si sa i se interzica dreptul de a sofa timp de 10 ani. M-am saturat sa scot oameni nevinovati morti din fiare pentru un dobitoc nu a vrut sa piarda 2 ore de plaja sau primul gratar la munte.
NOU
am fost la o singura descarcerare, in armata. am vomitat tot din mine. cred ca si acum pot sa vomit daca ma gandesc la ce am vazut.
NOU
cine iasa de pe strada la 200 o sa iasa si la 50 intr-o curba de 30. hai sa nu mai dam vina atata pe viteza, cand politia zboara cu 60-80 mph pe strazi de 30 mph pline de masini, prin anglia.
NOU
Kodeina, majoritatea accidentelor se fac din cauza vitezei si din lipsa atentiei (ca vorbesc la telefon, se uita la cai verzi pe pereti etc). Un om care merge cu atata, este indiferent la raul pe care il poate provoca. In primul rand lui si altor oameni din masina respectiva cu care calatoreste si in al doilea rand oamenilor participanti la trafic. Inconstienta, teribilism? You name it. Si nu e ok…
NOU
Fratele meu este pe descarcerare. Povesteste ca in aproape toate accidentele victimele sunt nevinovatii.
NOU
”
Altfel , cine crede ca e mare problema sa mergi cu 215kmh pe autostrada cu 2 benzi plus banda de urgenta pe sens si sensuri separate, sau e handicapat sau conduce o Dacie, gen d-aia 1310.
”
Mai sunt niste idioti ce depasesc o masina ce merge cu 90 la ora si ei cu 95.
Mai sunt idioti ce nu stiu sa foloseasca oglinzile si daca au dat semnal = prioritate si tasnesc pe banda 2(sau 3 pe unde avem)
De la 130 la 200 diferenta este de 20 de metri pe SECUNDA… destul de mult cand te gandesti ca o depasire dureaza cel putin 15 secunde.
NOU
Avea parasuta dupa el… cred, relax :)) … Cam mica amenda, totusi…
NOU
In loc sa-l vegheze pe el, nesimtitul de Dumnezeu, era atent la aia din Africa.
NOU
Mai degraba era atent la aia din vest (USA, Marea Britanie, Germania, etc) decat la amaratii aia din Africa…
NOU
Regulile de circulație și limitele de viteză sunt făcute pentru fraierii cu ciurucuri de mașină, se știe. Posesorii de mașini potente și coae mari merg cu 215. Asta până când rămân fără amândouă.
NOU
Fără care amândouă?
NOU
Fără mașină și fără ouțe 😀
NOU
Daca ai fi condus o masina mai noua ai fi observat si tu diferentele dintre o dacia 1310 si o masina dupa 2005. Si aici ma refer la franare, directie, stabilitate pe drum, putere motor, airbag-uri si altele.
NOU
Daca ai fi avut ceva experiență, ai fi vazut ca reflexele si situațiile neprevazute sunt la fel indiferent de ce masina conduci
NOU
Da, in 2005 s-a facut ultimul update la legile fizicii.
NOU
De unde să știe ei asta?
Că nu au abonament la Monitorul Oficial.
NOU
O fi fost aruncat din avion pe avtostrasse Transylvania.
NOU
Era Boc! Auzise ca economia a incetinit!
NOU
repede dislike de la basisti:))
NOU
conform statisticelor nu viteza mare creeaza accidente mai mult decat fluctuatia traficului.pe autostrazi.
si 215km/h …….come on! ala merita de luat permis categoria B , sau whatever si dat permis pt motocicleta si cadou un BMW bike, sa isi vada de treaba…..
NOU
Am citit si eu un studiu facut de niste ingineri de trafic de prin Canada. Si la ei stau politistii prin boscheti.
Au constatat ca cele mai putine accidente se intampla daca toti conducatorii conduc cu aceeasi viteza. Indiferent ce viteza e aia.
Aia militau pentru ca limita maxima de viteza sa se stabileasca in functie de cum curge traficul in mod natural printr-o zona anume.
Au constatat chiar ca limitele de viteza au o mica influenta asupra vitezeireale cu care se circula pe un tronson cu exceptia cazului in care prin zona se cunoaste ca sunt radare.
Cand unii conduc mult mai incet, ii obliga pe ceilalti sa faca manevre riscante pentru a-i depasi.
Cand unii conduc prea repede, ceilalti nu pot aprecia corect viteza cu care aia se deplaseaza si se angajeaza in manevre care duc la accidente. Creierul uman se asteapta ca tot traficul sa se desfasoare aproximativ la aceeasi viteza.
De aia exista limite de viteza. Doar ca sunt stabilite arbitrar si prost.
NOU
Pe mine, la Movilita, m-a luat ca din oala, de San’ Petru. A chitait detectorul cand deja era prea tarziu. Si mersesem, la dus, dimineata, superbine si acum eram multumit ca e soseaua libera. Odata s-au intors sortii impotriva mea si m-am pomenit cu sirena in spate.
Culmea, era o Miss MAI in uniforma, iti venea s-o mananci, nu alta, dar si neagra in cerul gurii, ma luat la trei pazeste de am si uitat sa ma imaginez in catuse, cu ea peste mine, abuzandu-ma.
NOU
statie is the answer
NOU
Tupeu is the answer, ca am fost papagal, m-am pierdut de parca era Visniescu langa masina.
NOU
ne mananca femeile
NOU
Scz: Visinescu, in zilele lui bune.
NOU
Nu viteza ucide, ci deccelerarea brusca de la 200km/h la 0km/h!
NOU
da, dar nici fiarele contorsioate care iti trec prin diferite organe nu trebuie ignorate
NOU
Fiarele nu omoara brusc. Iar daca divortezi la timp, nu mai omoara deloc.
NOU
poate era saracu cu un Renault Laguna , ca s-a mai intamplat
(www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/france/9867845/Every-drivers-worst-nightmare-Frenchman-forced-to-drive-at-125mph-after-brake-failure.html)
NOU
Cred ca cel depistat nu conducea un bolid de lucs, pentru ca mi se pare usor jenant sa fi fost depistat doar cu atat. Daca tot te-a prins cu mai mult decat 50 (sau 60?) km/h peste viteza legala, macar sa se inteleaga ca esti si tu in zona selecta a celor cu masini limitate la 250. Asa, cu 215, putea sa aiba si o Skoda. Sau un Mondeo. Slabutz.
Eu, de exemplu, am mers cu ceva peste 250 km/h pe A2 si cu vreo 245 km/h pe A3 si nu m-a depistat nici dracu. Ma rog, doar ala cu Audiu’ cu ceva 4.2 V8, care tinea sa ma depaseasca si a realizat ca exista si masini mai rapide decat a sa.
In rest, nu ma mira deloc comentariile fecioarelor virgine de la siguranta rutiera. Nu sa observat nimeni ca orice masina din ziua de azi poate merge cu mai mult de 130 km/h, cat e punctul lor G, neprihanit. Chiar, nu se intreaba nimeni de ce masinile pot sa mearga mult mai repede decat limita maxima din .ro? Cine o fi de vina, limita sau masinile?
Baietii (si fetele) cu Logan sau Matiz, va astept cu minusu’. Va inteleg, cei cu limitatele la 250 sunt strugurii acrii, e mai bine sa o tii pe aia cu siguranta. Ca sa fie complet, va rog nu uitati sa mentionati ca limitele acestea sunt si in alte tari si civilizatie si inconstienta bla bla.
NOU
Legea rromaneasca e facuta pentru drumurile rromanesti tampitule, nu te pune nimeni sa-ti iei Ferrari sa-l conduci cu 60 la ora prin satele romanesti.
De vina sunt aia care vand asemenea masini. Daca ar fi obligati toti producatorii sa vanda masini de maxim 50 CP nu ar mai extrage nimeni copii dintre chiuloase, si copiii tembeli ca tine nu s-ar mai mira ce e de vina, legea sau masinile.
Ar trebui pusi toti cretinii astia care omoara oameni in accidente sa plateasca pensie de sustinere familiei ramase pe tot restul vietii. Sa vedem atunci cine mai merge cu 250 la ora pe cacaturile de drumuri rromanesti.
Parca si vad explozie de case de vacanta judecatoresti, prin care toti aia gen Huidu sunt inexplicabil scosi curati si nevinovati.
NOU
Lol. Gandire de meltean :))) Si masina mea merge cu mai mult de 130 km/h dar asta nu inseamna ca ii dau in gura ca sa ma dau in stamba. Am inteles ca sunt masini diferite, masini puternice, masini si masini. Dar daca tie ti se pare normal sa mergi cu cat ai zis si sa te mai si lauzi ca nu te-au prins, ce sa mai spun?
NOU
Sper din suflet ca trolezi si am impresia ca asta si faci pentru ca un RS (4.2 V8) accelereaza relativ usor de la 250 la 330, doar ca masinile astea nu sunt construite pentru idioti care incalca legea. Altfel, sper sa nu mai iti dea taticu cheile de la o masina cu care nu are unde merge in romania sau macar sa intri cu ea direct in zid la 250 sa simti putin G.
NOU
@Lucil: Prietene, esti prost, dar sunt convins ca intr-o zi vei castiga Marele Premiu al lui Darwin. Sper sa nu iei alti oameni cu tine cand se intampla asta.
NOU
Te-ai intrebat ce se intampla daca la 200+ trage soferu’ de volan sa evite vreun caine sau om?….si nu zice ca nu e posibil sa nu dai de asa ceva pe autostrada.
NOU
Parca vad ca lucil are un bmw din ’92, a atins cu el 120km/h si credeam ca are 300… Asa sunt toti fast& furiosii astia!
NOU
Ho, mai, ca atunci cand a trecut autostrada prin niste sate am incetinit, la fel si cand a fost traversata de niste treceri de pietoni, doar nu sunt inconstient, ce draku?
(Duh, ai zice ca nici macar nu stiti cum arata o autostrada).
Naivitatea brigazii rutiere este induiosatoare. Cand eram copii (de mult, nu stiti voi cum era sa vezi o masina straina), ne uitam la bord si credeam ca masina are viteza maxima egala cu gradatia vitezometrului. La fel si voi, copii pe stil nou, credeti ca romanii sunt din alta epoca. Nu faceti decat sa va complexati singuri. Limitele de viteza de la noi sunt prin toate tarile, asa ca, dupa logica voastra, Cielo model ’95 e maximul de utilitate, oriunde pe mapamond. Insa, totusi, ca sa-i faca in ciuda lui @mihaitza, producatorii scot masini cu 5×50, 7×50, 10×50 CP. Si au utilitate. Aceeasi la noi, ca si in orice alta tara.
La fel, copii din voi, cu nasucurile lipite de geamul lateral, admirati bordul si credeti ca, daca ai o viteza maxima, nu ai folosit masina daca nu ai mers cu viteza respectiva. Chiar asa, credeti ca nu exista pic de satisfactie in a te vedea cum vrei sa ma depasesti, fiela plecarea de pe loc, fie la orice viteza si sa te fac sa intelegi ca nu ai cum? Dar in confort? Dar in dotari, eleganta, prestigiu? Ma intreba recent un fost coleg cum am facut de mi-a deschis portarul, iar pe el l-a pus sa parcheze pe strada.
@George: nu era un RS, era un A8. Sunt limitate la 250. La mine limita e smechereste, la 260, ca sa-i pot face pe cei cu 250.
@Daniela: si eu cred despre tine ca ai o gandire de creatza care tine crispata covrigul infipt bine in piept si nu vede nici stanga, nici dreapta.
NOU
troll ieftin
NOU
Lucil asta e idiot… imi pierd indemnarea, nu-i mai detectez din prima. Idiotenia e un virus, evolueaza zilnic.
NOU
Imi cer scuze ca ti-am dat Thumbs Up la primul tau comentariu.
NOU
Limitele maxime de viteza nu sunt puse degeaba. Cand mergi mult mai repede decat restul traficului, ai toate sansele ca cel ce face la stanga in fata ta sa nu te vada.
Am un amic ce merge prin oras in sprinturi si slalomuri cu cca 90-100 la ora. Si isi tot baga si scoate pentru ca ceilalti nu se asigura cand schimba banda sau fac viraje in fata lui fara sa ii dea prioritate. I-am explicat ca si eu am fost in situatia in care m-am uitat in oglinda din stanga, apoi inainte si cand sa schimb banda, trece unul pe langa mine cu viteza luminii de mi-a stat inima. Nu toti soferii care circula pe sosele sunt in “Schumacher mode”.
NOU
Acum vreo trei saptamani un caz mai misto. Un bucurestean aflat la volanul unui Porsche Cayenne a fost prins de trei ori sambata dimineata, intr-un interval de doar cateva minute, in timp ce conducea pe A2 cu peste 200 km/h. Soferul, in varsta de 34 de ani, circula pe sensul Bucuresti-Constanta, fiind inregistrat de aparatele radar la kilometrii 121, 131 si 139, cu vitezele de 232 km/h, 220 km/h si 202 km/h.
Pentru fiecare dintre cele trei viteze peste limita legala, el a fost sanctionat cu 900 de lei amenda si 90 de zile de carnet auto suspendat. Astfel, in total, bucuresteanul a primit 2.700 de lei amenda si i-a fost suspendat permisul pentru 270 de zile.
Pam-pam…
NOU
Pe autostrada mi se pare o aberatie limita de 130 km/h. Ai drum intins, 2 benzi pe sens+banda de urgenta, daca masina duce si e stabila de ce nu? Fiind Romania si avand doar o poteca de autostrada banuiesc ca limita a fost gandita in felul urmator, daca depasesti 130 km/h nu mai ai drum sa franezi. In nemtia aia cum te lasa sa ii dai pana sar pistoanele?
NOU
Pentru ca…. GERMANIA ?!?!?!?
Ultima propozitie din comentariu tau? ….. Serios acum? Pe bune?
NOU
chestie de varsta………… cu cat te indepartezi de 20-25 de ani cu atat te indepartezi si de god si vrei sa stai mai mult p’aci pe pamant, dar sa nu ne cacam pe noi…toti (marea majoritate) la 20 de ani vroiam sa mergem/zburam cu 215 pt ca god e sus si ne apara, iar pe noi ne doare la basca, noua nu ni se poate intampla nimic=responsabilitatea tinde catre zero, apoi cu varsta incepi sa acumulezi responsabilitati si te potolesti
NOU
215 sau 512?
NOU
Părerea mea, de om umblat în lume şi pe multe şosele…
1. Viteza limitată la 50 kmh în localităţi este o tâmpenie.
“50 km/h” cere pentru cele mai multe modele auto “a treia” în regim oarecum semi-turat sau “a patra” în regim subturat. Deci fie consum nefiresc şi regim neeconomic, fie probleme mecanice relativ în timp scurt.
Părerea mea: 60 km/h în zone “fierbinţi”, sau 70 (80) kmh în zone unde e necesară defluire rapidă a congestie în trafic. Şi nu în stilul actual caracteristic al tablei de şah – acu e 80, acu e 30, mai incolo iar e 50 apoi iar e restricţie…
2. Viteza limitată pe autostrăzi la 130 km/h = o altă tâmpenie.
De acord cu tema ridicată într-un comment de mai sus, referitor la creşterea limitei la – să zicem – 150 km/h, de exemplu în zone ce permit sau asigură “fluenţa traficului” şi implicit limitarea – doar acolo unde e strict necesar – la valori mai mici – destinate evitării pericolelor – însă pe zone restrânse. Se ştie că reducerea vitezei pe un drum cu trafiic mediu cu numai a 15-20 km/h produce efecte “în coloană” până la cca 6-10 km în spatele punctului de aplicare a restricţiei (fizică şi fiziologie elementară).
3. Viteza limitată la 100 (90) km/h pe DN, respectiv pe DJ – de acord!
Nu ştii de unde îţi poate ieşi în cale “norocul”, având îm vedere “disciplina de fier” privind regulile de circulaţie în rromanika şi aplicarea lor în situaţiile comune “de-zi-cu-zi”.
4. Şcoală de şoferi care să înveţe viitorul “as-al-covrigului” despre responsabilitate, culanţă şi respect în trafic, răbdare şi bunăvoinţă şi mai ales, nu în ultimul rând, reguli de circulaţie, intuiţie şi prevenţie, pe autostrăzi, şoselele naţionale, sau drumuri judeţene. Pentru toată lumea la fel. Eventual cu o obligativitatea parcurgerii unui nou test la o perioadă de timp predeterminată – ca şi vizita medicală obligatorie. Pentru că legea nu stă pe loc, iar regulile se schimbă constant…
Cât despre fiziologia şi starea de sănătate fizică sau mentală a şoferilor – şi aia ar trebui să devină un “must”…
PS: Poate nu e toata lumea de acord cu cele scrise de mine – deci îmi asum “minusurile”, dar dacă “stăm strâmb şi judecăm drept”, cele de mai sus nu reprezintă un obstacol de netrecut. Cu timpul şi cu educaţia însuşită de noi toţi participanţii la trafic, dramele de pe şoselele noastre vor scădea ca “densitate şi ca pondere a răului”. Sunt multe elemente care converg către realizarea şi implicit respectarea unui “sistem” de trafic sigur şi cât mai lipsit de evenimente, dar e un pas pe care noi toţi trebuie să îl acceptăm şi să-l punem la lucru, mai întâi la nivel individual şi apoi la nivel general.
Un exemplu în acest sens:
În Germania, unde majoritatea cunoaştem valorile înalte de trafic locale, permisiunea pe bază de bun-simţ pentru accesul în strada cu prioritate a vehiculului ajuns la intersecţie de pe o “secundară”, a fost implementat pe baza unei campanii de publicitate care a durat mai bine de un an… Mesajul campanei: “Eşti sigur că mâine nu eşti tu cel care vine de pe o stradă secundară?” Simplu. Eficient. Nemţesc.
Câţi din cei care am mers cu maşina în Germania nu ne-am bucurat de privilegiul de a putea accede pe strada cu rang “principală” de pe o stradă de rang inferior, prin bunăvoinţa unui alt participant la trafic?
Mai am un exemplu, tot din Germania: Schimbarea direcţiei de mers de pe banda a X-a până pe banda 1-a. De câte claxoane, flashuri sau “timbre” aţi avut parte la efectuarea acestei manevre? Nu vi s-a părut nefiresc de civilizat să poţi să-ţi efectuezi manevra nefiind nicicum împiedicat sau “blocat” de ceilalţi participanţi la trafic, chiar mergând în coloană?
Sau implementarea principiului “de ocolire prin interior a centrului imaginar al intersecţiei” – tot pentru fluidizarea traficului?
Exemplele pot continua, însă “here I rest my case”.
NOU
1. 50 kmh în localităţi :
Sa poti sa opresti cand iese unul mai needucat in fata, cand sare un copil pe drum, cand dai de vreun betiv pe marginea drumului si pica pe banda ta.
“Nu ştii de unde îţi poate ieşi în cale “norocul”, având îm vedere “disciplina de fier” privind regulile de circulaţie în rromanika şi aplicarea lor în situaţiile comune “de-zi-cu-zi”.”
2. Aici e cu dus si intors, ca daca faci limite pe autostrada 130-150-130-150, se va crea fix ce ai zis: se franeaza in coloana, ba chiar prosteste uneori. Plus politaii care ar sta sa te prinda cum ai mers cu150 la limita prost semnalizata cu 130.
4.Te invata mai toti instructorii, teoretic; practic, nu vei avea aceleasi ‘neplaceri’ intr-o masina de scoala ca intr-o masina normala.
Pe mine instructorul m-a lasat (pe permisul lui) sa ajung la 90 la ora la ultimele sedinte, sa vad cum e si cu viteza, sa-mi dau seama ca e mai greu decat pare (dupa 3 saptamani de condus cu 30-50) si mi-a si zis: “asta ca sa nu sari, dupa ce iei permisul, in masina si sa vrei sa vezi cum e – singur”.
” în Germania nu ne-am bucurat de privilegiul de a putea accede pe strada cu rang “principală” de pe o stradă de rang inferior, prin bunăvoinţa unui alt participant la trafic?”
Nu cred ca aici la fraierii din RRO nu ai putut face asta.
Ca a fost o reclama de invatare, asta e ceva de implementat. Dar asta arata ca nici aia nu erau foarte rasariti…
Sau implementarea principiului “de ocolire prin interior a centrului imaginar al intersecţiei” – tot pentru fluidizarea traficului?
Chestia asta exista si la noi, astia umili din RRO, in lege chiar. Singurii care nu o respecta sunt aia cu permis de 20-30 de ani care ajung odata la cativa ani in orase cu intersectii mari si ei o tin pe aia cu “pe vremea lor”.
NOU
Scrisesem un raspuns mai lung, dar nu stiu de ce nu a aparut.
Reiau cateva idei:
“1. Viteza limitată la 50 kmh în localităţi este o tâmpenie.”
“Nu ştii de unde îţi poate ieşi în cale “norocul”, având îm vedere “disciplina de fier” privind regulile de circulaţie în rromanika şi aplicarea lor în situaţiile comune “de-zi-cu-zi”.”
La cum se merge pe la tara pe drum, ca doar pe acolo se poate merge …
4. Te invata la scoala de soferi, dar teoretic. Practic e mai greu, nu vei avea parte de acelasi ‘tratament’ intr-o masina pe care scrie scoala ca intr-o masina normala.
Pe mine instructorul in ultimele sedinte m-a lasat sa merg cu 90/h ca sa vad ca e ceva mai greu decat pare (dupa 3 saptamani de mers 30-50) si mi-a zis ca face asta ca sa nu ma aventurez dupa ce-mi iau permisul ca sa vad cum e.
Iar la fazele cu Germania:
” în Germania nu ne-am bucurat de privilegiul de a putea accede pe strada cu rang “principală” de pe o stradă de rang inferior, prin bunăvoinţa unui alt participant la trafic?”
Exista treaba asta si la umilii din RRO. Buna treaba cu reclama, merita implementata; asta arata ca nici aia nu au fost prea rasariti si au trebuit invatati.
“Sau implementarea principiului “de ocolire prin interior a centrului imaginar al intersecţiei” – tot pentru fluidizarea traficului?”
Exista si in RRO, ba chiar e lege. Singurii care nu o aplica sunt astia de vin intr-un oras cu intersectii mari odata la cateva luni/ani sau cei cu 30-40 de ani de permis care merg pe principiul : “cand am luat eu permisul nu era asa”.
NOU
@mariod, punctual:
1. Şi la 30 km/h dacă-ţi sare în faţă “norocul” tot degeaba. La 60 km/h distanţa de frânare pentru oprire totală -în regim de drum uscat şi stare tehnică bună a vehiculului este de cca 18m. La 50 km/h scade cu doar cca 5m…
Însă această distanţă depinde în foarte mară măsură de reflexele tale ca şofer (experienţă, cunoaşterea mşinii, timpi de reacţie etc.), cu mult mai mult decât câştigul dat de reducerea vitezei de deplasare.
Şi încă o chestie: la 50-60 km/h ai suficientă rezervă de putere în pedală. Doamne-feri de o mică “blocare de reflex” şi să accelerezi în loc de frână – ceea ce este o dureroasă realitate azi, dacă te uiţi la TV. Sau ca atunci când tu crezi că eşti ghizdavul circulaţiei auto iar în realitate eşti praf. Sau faci praf vieţi…
În concluzie, în afara eficienţei consum/deplasare la 60km/h restul îs cam “dacă-uri şi parcă-uri”. Poate era mai bine ca să rămână limita de viteză în localităţi ca acum vreo 80-90 de ani: “în localităţi, târguri şi pe uliţe, mototrăsura nu va avea voie să crească peste iuţeala unui cal la trap”… 🙂
PS: Cât de multe restricţii de 30 km/h – extrem de dese şi agasante cu sau fără rost ai respectat în deplasările tale?
2. Aşa cum am scris. Numai acolo unde e necesar şi nu fără rost.
Cât despre “miliţienii” (oldish) – “Ţianul” ştiindu-se a fi unitatea de măsură a inteligenţei -, actuali “poliţieni” – este arhicunoscută predilecţia lor de a nu fluidiza ci de a împiedica sau sta la poprit (vezi articole pe arhiblog, zoso, razvanbb etc. în referinţă), unde e mai important RADARul pe restricţie decât rostul restricţiei. În acest sens amun exemplu mistuitor, zic eu: Restricţia de viteză impusă pe DN1, în dreptul Liceului francez (în afara localităţii), deşi această instituţie beneficiază de bandă de selecţie propirie separată, limitată cu rigolă de fluxul de trafic principal… Restricţie care este impusă până aproape la piciorul podului Otopeni…
4. Ai avut noroc de un instructor cu cap. Majoritatea se mulţumesc cu minimul, ca şi aşa de abia iese banul. Şi este foarte important ca în perioada în care eşti obligat să porţi “lămâia” să înţelegi că de fapt încă înveţi. Ceea ce nu se poate preda teoretic. Caz în care şi aici cred că ar fi necesare nişte limitări legislative în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile unui conducător auro pe drumurile publice. Căci, după cum cred că ştii deja, “afară e vopsit gardul…”
Mai am un comment: cu o floare nu se face primăvară. Degeaba educi doar un “şeptel” din participanţii la trafic. La trafic participă absolut toată lumea, fie că e conducător auto, biciclist, motociclist, căruţaş, “combainier”, fie că e pieton. Deci educaţia trebuie făcută în ambele sensuri. Chiar din şcoala primară dacă mă întrebi.
Ref. la episoadele despre/din Germania:
– Culanţă la momentul accesului din stradă secundară în principală:
Campania s-a derulat pe o perioadă destul de lungă în timp. Sigur că exista premiza de disciplină şi de rigurozitate nemţească ca bază, dar nu cred că nu ar fi aplicabilă în rromanika, mai ales dacă ar fi sprijinită urbi-et-orbi.
– Ocolirea centrului imaginar al intersecţiei prin interior:
Ce folos că acum e înscris în lege dacă nu este respectată decât pe alocuri. Nu e vorba numai de cum a fost odată. E vorba că o asemenea măsură ar trebui popularizată mass-media. Astfel încât lumea să afle. Şi ar mai trebui una sau două componentă/e – baremi în oraşele aglomerate: marcajul în intersecţii – ca la alte popoare mai molcome în gândire ;-p şi musai sincronizarea coerentă a semaforizării. Ceea ce s-a făcut până acum putând fi numită doar “sifonare”…