Cum arată minunatul spațiu verde distrus de primărie

Bucureștiul e un oraș sufocat, la propriu. Managementul lui Firea, care vrea să producă cât mai mulți bani pentru ea și ai ei în cel mai scurt timp a pus și capacul mult dorit de toată lumea și totul este, cu adevărat, varză. Mă gândeam înainte că eu nu știu oraș care să nu aibă semafoare dedicate pentru stânga, exceptând capitala.

Anyway, citeam despre cum justiția a oprit construcția a 700 de locuri de parcare pe terenul din parcul Tineretului și cum asta e o sărbătoare pentru ONG-ul care a dat în judecată primăria sectorului 4.

E ok, eu sunt de acord cu faptul că parcurile nu ar trebui distruse. Deși golănașul de la sectorul 3 a asfaltat tot parcul IOR, de exemplu.

Dar serios, care ar fi soluția? Că toate ONG-urile astea au doar componenta de hate, cum avea Nicu Șordan, când voia să țină moartea chimică din jurul Halei Matache. Dar nicio soluție practică, realistă, la o problemă gravă, care ne fură, fizic, timp din viață.

Desigur, imediat apare și sfatul parcărilor subterane, aeriene și toate chestiile astea care nu se vor face niciodată în românia, decât dacă la mijloc e inclusă o șpagă extrem de grasă pentru un pesedist.

Pe lângă că nu se vor construi, oamenii, românii în general, nu vor să folosească parcările subterane și aeriene. Câți dintre voi folosesc parcarea de la Ciclop sau cea subterană de la Universitate?

Bine că se pot lua hălci de parcuri, cum s-a făcut la IOR, le declari baze sportive abandonate și le transformi în malluri. Știi cum e, acolo se face șpaga grea, solidă. Și nimeni nu dă în judecată pe nimeni, că acolo nu te bați în instanță cu aiuriții angajați “prin concurs” la primării, ci cu avocații corporatiști, plătiți cu extrem de mulți bani.

Deci, soluții? Nu facem pe laterala unor parcuri, ok. Dar unde le facem?

La nemți, parcarea e cu plată, pe străzi. Există parcări cu automat de plată, unde lași în geam bonul plătit, iar prețul variază între 50 de cenți și 3 euro jumătatea de oră.

Mai sunt și parcările mai din exteriorul orașului, unde parchezi cu Parkuhr, care e o chestie foarte mișto, are un cadran orar, setezi ora la care ai ajuns, îl pui în geam și ai 2 ore de parcare din acel moment. Ai depășit cu un minut, ai luat amendă și atât.

Doar că la noi nu ai unde să faci asta peste tot, cum e în Munchen. Pentru că străzile sunt înguste, casele sunt construite la stradă, deci dezvoltare oha. Iar pe marile bulevarde se preferă blocarea benzilor 1 și 2 cu mașini lăsate aiurea, decât să faci chestia asta, dar trebuind să angajezi oameni și să investești puțin în niște automate de plată.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

93 comentarii Adaugă comentariu

    • #2

      așa ceva vad pt parcările de domiciliu. altfel, daca mă duc 20 minute undeva, nu mă văd pierzand vreo 10 cu lăsatul și recuperatul mașinii

    • #3

      Arhi, la cum e situatia acum in Bucuresti pierzi in multe locuri mai mult de 10 minute dand ture sa gasesti parcare(legal sau macar decent, nu pe linia de tramvai). Cred ca e preferabil sa te duci la sigur. Si daca esti in asa mare graba mai bine iei un taxi, ala opreste linistit pe avarii exact in fata locului unde vrei sa ajungi.

  1. #4

    La cata lipsa de spatiu verde are Bucurestiul nici un mm2 de parc nu trebuie asfaltat pentru facut parcare. Daca e cazul mai bine demoleaza doua blocuri si fac acolo supraetajate.

    • #5

      Complet de acord! Și știi de unde pot începe? De la blocul tău. 🙂

  2. #6

    Masinile zburatoare ar fi pe termen scurt o solutie iar pe termen lung construirea unor noi parcari.

    • #7

      Asa e. La cat cer e, le lasam acolo pe avarie..

    • #8

      Dacă e zburătoare o parchezi în copac să înțeleg…

  3. #9

    parcari pe marginile autostrazilor suspendate.

  4. #10

    Smart parking, la fel cum zice și @Flo mai sus. Locuri există: terenuri virane nefolosite, parcările actuale (în loc de 4 mașini parcate “la firul ierbii” ar intra vreo 12). Degeaba dai exemplul cu parcul. Sunt zone foarte aglomerate unde nu poți “tăia” dintr-un parc fiindcă…nu sunt parcuri. Dar poți transforma ceea ce există acum. Și ar intra și mai mulți bani la bugetul primăriei. Și nu este vorba de timp pierdut fiindcă, de exemplu, seara, pierd juma’ de oră dând târcoale cartierului ca să găsesc un loc gol (de obice undeva la mama dracu’). La fel pierde și vecinul care are locul plătit până vine poliția ca să-i elibereze locul.

    • #11

      Cine va fi dispus să plătească abonament la parcările alea?

    • #12

      nu trebuie sa fii dispus, trebuie sa fii obligat. nu vrei sa platesti, nu ai acces cu masina in zona sau oras.

    • #13

      Exact, să fie obligatoriu tovarășe ! Mașina e un bun de lux, plătești impozite și taxe locale nu pentru a utiliza infrastructura ci pentru a avea onoarea să plătești si parcarea 1.5 – 3 euro pe oră că în restul Europei comuniste.

    • #14

      Nu vrei abonament, primesti amenda cat 3 abonamente la fiecare parcat aiurea. Si apoi o sa vrei.

  5. #15

    Toate orasele din Romania sunt futute, se dau autorizatii de constructii fara numar, dar nimeni nu isi pune problema infrastructurii. Vezi birouri de mii de metri patrati cu 20 de locuri de parcare, vezi cartier cu sute de apartamente si cu o singura strada de acces, cu o banda pe sens. Asa e cand nu e cap.

  6. #16

    Deștepți sunt peste tot. În Constanța pe un bulevard intens circulat de lângă un parc, ( pe Mircea) au scos locurile de parcare în spic și le au făcut paralele cu șoseaua, reducând masiv numărul de locuri și mărind timpul de parcare. În schimb pentru o firmă care a constituit un bloc de birouri intre case se poate cu parcare în spic.

    • #17

      Pe Mircea sau pe Tomis, Boss?

    • #18

      Ca pe Tomis au facut si pizda de biciuclete.

    • #19

      Aaaaaaa, pe langa Institut si Pompieri, pe acolo zici tu? Nu stiu, ieri nici nu m-am uitat.

    • #20

      @bunicu’
      ești bine la căpuț?
      pare că vorbești singur…

    • #21

      @aka…. : bai, de la unul care face fluanxol, e chiar un compliment!

    • #22

      @bunicu’
      nuștiu ce’i fluanxol
      eu am făcut xeplion
      problema e că scrii de unu’ singur
      întrebi, răspunzi…
      pari un ciudat

    • #23

      Pe Mircea de la biserica în jos faci slalom. Iar clădirea de care vorbeam este exact unde se termina parcul (puteau să facă toată bucată în spic dar cetățenii nu dau șpagă). Pista de biciclete e bună dacă stai de la capitol spre port 🙂

  7. #24

    Dacă vorbești de Ciclop-ul de pe Magheru, ăla e închis de ceva vreme. Ultima dată acolo erau sedii de firme, expoziții de artă, dar totul într-o mizerie comunistă nemodernizată.

    În zona ultracentrală a Bucureștiului sunt 4 parcări (parcaje) subterane și supraetajate:
    – În spate la magazinul Unirea (supraetajată).
    – În spate la magazinul Cocor (supraetajată).
    – Cea de la Intercontinental (subterană).
    – Cea de sub Piața Universității (subterană).

    Dintre toate cea de la Universitate mi se pare cea mai mișto, deși e făcută cu fundul. Iar 5 lei ora e suportabil de aproape oricine (românul de rând fumează pe zi echivalentul a 3-4 ore de parcare și nu se mai plânge; și încă nu am calculat câte ore de parcare bea și mănâncă).

    În rest parcări mari în București nu prea mai sunt, decât alipite la malluri și hypermarketuri. Mai e cea subterană din pasajul Obor (2 de fapt, că nu comunică între ele din câte știu). Alea subterane din Drumul Taberei sunt închise de vreo 10 ani (erau 4 la număr, am prins vremurile când erau păstorite de madam Udrea; după ce a pierdut biznisul cu parcările nu a mai interesat pe nimeni de ele). În alte cartiere nu știu să mai fie.

    La Brașov de câte ori mă duc parchez în parcarea nouă de la Spitalul Regina Maria. Nu e pe Google Maps, imaginile de satelit sunt de când era asfalt acolo, și nici nu iese mereu la căutări. Dar condiții mișto, 2 lei ora sau cam așa ceva, toalete, lift… În buricul târgului lângă centrul vechi.

  8. #25

    Solutii sunt, da’ voi nu vreti sa pricepeti un lucru: NU SE VREA! Ce iese din facutu’ unei parcari…..nimic.

  9. #26

    Oameni are deja primaria o gramada… Automatele insa sunt o bataie de cap pentru administratie, prefera status quo-ul asta care deranjeaza pe toata lumea.

  10. #27

    @arhi: e bine ca ai dat ca exemplu parcarile din Doiciland dar sa nu uitam ca ele functioneaza concomitent cu sistemul de U Bahn si S Bahn, deci nu rezolva singurele problema traficului. Romanul vrea sa isi miste posteriorul doar in masina peste tot dar asta nu e posibil nici macar in orasele special construite pentru asa ceva. In orasele europene nicio sansa, iar Bucalele iese in evidenta chiar si printre ele.

  11. #28

    Parcarea de la Obor e goala. Parcarea de la Universitate e goala. Parcarea de la Intercontinental e goala.
    Situatia parcarilor se poate rezolva dar necesita:
    1.masuri nepopulare
    2. o administrație competenta

  12. #29

    Masinile fara ITP valabil de peste … 6 luni scoase de pe domeniu public, anulat locul de parcare. Din 70 de locuri cate sunt in fata blocului vro 6 sunt harburi care nu au mai fost miscate ( 4 sunt debarale, pentru 50-80 de lei pe an cine nu si-ar permite ).
    La strada mare cel putin una din 10 este un harb lasat sa putrezeasca acolo. Si asta nu este doar in zona mea, am vazut si in centru.

  13. #30

    În fața blocului meu, pe un loc plătit (cred) e o mașină care n-a mai fost mișcată de minim 2,5 ani. Au început să-i crească buruieni în țărâna aduna la marginea parbrizului. Îi știu pe proprietari. Au semnat ca spațiul verde din fața blocului să se transforme în parcare.

    • #31

      Dar în schimb mașina devine spațiu verde. Toată lumea câștigă.

  14. #32

    Parcarea de la Universitate e o mizerie, de aia e goală. Nu, nu din cauză la cît costă. Ci din cauză că e foarte, foarte îngustă, cu o mașină medie nu am loc să parchez. Cu una de clasă mare e practic imposibil. Iar la intrare și ieșire, unghiurile de sus și de jos de la rampă una îmi spage bara, cealaltă aproape îmi suspendă mașina pe burtă sau măcar mi-o frec toată pe jos. De asta e goală, că e făcută de imbecili. Mitici imbecili.

    Nu că la Cluj, de ex parcarea de lingă primărie nu e la fel de imbecilă. Culoarul dintre cele doar două rînduri de locuri de parcare e așa de îngust încît au fost cazuri că nu am putut scoate mașina de pe locul de parcare, dacă vis-a-vis de tine a parcat cineva. Sau nu poți întoarce de pe un etaj pe celălalt, dacă pe ultimul loc de pe rînd e parcat cineva. Practic nu ai loc să întorci. Sau să ieși din parcare.

    • #33

      Daca-i asa de rau la Universitate ca in Cluj la primarie si de-aia nu va convine atunci nu meritati masina.

    • #34

      E mai rău. Da’ asta nu îńseamnă că la primărie în Cluj e bine. Aia e doar o casă cu etaj, din care unii au făcut parcare.

    • #35

      parcheaza atunci in aia de la inter, e efectiv la 2 minute si parchez si cu S fara probleme

  15. #36

    Mai bine sa incurajeze mijloacele alternative de transport, mai lasati-o in pisici cu parcarile si cu strazi mai late ca ne-am sufocat dracului in orasul asta infect. Detin si eu o masina si o folosesc doar in weekend in afara orasului. De parcat, am parcat-o in Clinceni la 12km de unde stau acum in bucuresti. La munca merg pe jos 4.5 km dus si 4.5 km intors, adica 9 km zilnic si autorul nu poate sa piarda 10 minute sa-si parcheze masina. Incredibil! De aia parcheaza unii in buza magazinului, pe trotuar, ca n-au timp sa piarda 10 minute sa lase masina 100-200-500m in alt loc unde poate parca.
    Ps. O singura data am facut un experiment sa ma duc cu masina la munca. Am facut 1 ora si 35 minute in a 3-a zi de paste!!!! Pe jos + tramvai, fac acum 1 ora FIX.

    • #37

      awww, ce dragut, mergi pe jooooos, ce frumos. spune=ne, nu ai si o bicicleta? dar raw vegan te alimentezi? arata-ne cat esti tu de bun.

    • #38

      @Cristian

      Partial ai dreptate, transportul in comun trebuie sa devina o alternativa viabila la mersul cu masina. Dar metroul din Dr. Taberei se va da in folosinta peste niste ani, nu mai vb de alte linii noi cum ar fi pana la Otopeni sau Bragadiru. Ratb e pe butuci, mancat de spagi si alte interese. Ai mers de curand cu un tramvai? Nu ma refer la maretul 41, ci o linie normala. Am parcurs 8 statii in 30 de minute!!!!!

      Unde nu ai dreptate este ca nu toata lumea are disponibilitatea de a merge o ora pe jos. Unii au copii, altii au probleme de sanatate, toamna daca ploua sau iarna daca ninge/e ger nu mai e fun sa mergi pe jos ca disperatul.

      Nu stiu cum e in Munchen, dar am stat o perioada in Stuttgart: au un metrou usor care leaga absolut tot orasul (inclusiv periferia) de centru si de aeroport. Dar hei, nu imi mai fac iluzii ca se va schimba ceva aici, probabil se va ajunge la legea junglei si o sa ne luam la omor pt un loc de parcare sau la semafor in trafic.

      Traiasca Republica Pesedista Romania!

    • #39

      Am si bicicleta, nu sunt vegan, mananc orice. Nu arat cat sunt de bun, chiar nu isi are rost ironia, am vrut doar sa punctez faptul ca in Bucuresti, poti ajunge undeva pe jos mai repede decat cu masina si nici nu ma mai doare capul ca n-am unde sa parchez. Masina nu se cumpara cu loc de parcare rezervat, asta nu intelegeti. De ce parcarile din centrul Bucurestiului sunt libere mereu si cei mai multi parcheaza masinile in zona, blocand trotuare si treceri de pietoni? Ca nu vor sa dea 5 lei pe ora si nu vor sa mearga pe jos 100m.
      Discutia e lunga, fiecare procedeaza dupa cum a fost educat, eu ma opresc aici.

    • #40

      poti ajunge undeva daca ai traseul tau. du-te tu in drumul taberei cu transportul in comun, de exemplu. sau la aeroport. sau in pipera. sau sau sau. nu mai extrapola experientele tale personale la ceilalti.

    • #41

      @Cristian, ți-aș trimite o poză ca să vezi unde mă doare de felul în care ai decis tu să faci cu mașina/mersul pe jos/ce mai povestești acolo, dar n-o s-o posteze Arhi, că nu e decentă.

      Vezi-ți de treaba ta și nu te mai da ca exemplu, că nu e nimeni obligat să facă așa cum vrei tu.

    • #42

      @Cetin: Exemplele tale cu Drumul taberei si aeroportul sunt absolut valabile. Dar asta nu justifica folosirea masinii. Asta justifica bataia pe care o merita toti primarii de pana acum.

    • #43

      in conditiile de fata, justifica folosirea masinii. pentru ca, pana la bataia aplicata primarilor, copiii oamenilor trebuie sa manance, trebuie dusi la scoli si gradinite, lucrurile trebuie sa functioneze. ce facem, ne culcam pe o ureche si asteptam sa plece psd si sa vina salvatorul pnl? nimeni nu va face nimic. sa ne aducem aminte ca inainte de oprescu a fost pedelistul vidieanu, salvatorul. care si-a vandut pana si in ziua de azi bordurile de la marmorom si marmosim. nu conteaza culoarea politica, hotii sunt aceiasi

    • #44

      Apropos de asta, ai vazut ce bine se circula cand au copiii vacanta? Ceea ce ma face sa cred ca cel putin 50% din cei din trafic dimineata sunt parinti care isi duc copiii cu masina la scoala. Fie pentru ca e departe, fie din comoditate.

    • #45

      “Vezi-ți de treaba ta și nu te mai da ca exemplu, că nu e nimeni obligat să facă așa cum vrei tu.”
      @Ciuby esti exemplu perfect de roman care isi merita soarta.
      Vrem schimbare, dar sa nu se schimbe nimic.

    • #46

      @Silvia: unii au copiii dar nu cred ca umbla cu copiii peste tot. Folosesti masina cand it duci copiii la scoala (desi scolile generale are trebui sa fie destul de aproape de casa si la liceu e destul de maricel sa mearga singur, dar hai sa admitem ca Bucalele e o situatie speciala). Folosesti masina cand mergi la supermarket o data pe saptamana. In rest poti incerca sa o lasi acasa cu totul sau sa o parchezi intr-o zona mai libera si sa mergi ultimii 500m pe jos, chiar cu copiii. Faptul ca ai nevoie de masina si nu poti renunta la ea complet e una, sa folosesti masina in absolut orice situatie doar pentru ca ai dat bani pe ea e altceva.

    • #47

      @Laurentiu:
      1) Acasă am două (da, două) locuri de parcare proprietate personală, iar unul dintre ele valorează cam cât mașina care este parcată în fiecare zi pe el. De obicei când românii aud asta spun că nici nu s-ar gândi să facă așa ceva, ci ar lua o mașină mai scumpă, ca să moară fetili.

      2) Când nu sunt acasă și am posibilitatea să parchez în locuri amenajate și cu plată, atunci o să fac asta. Câțiva lei/zeci de lei valorează mai puțin decât confortul meu psihic de a parca mașina așa cum trebuie.

      3) Când nu pot parca în zone cu plată am grijă absolut de fiecare dată să parchez acolo unde trebuie, fără colțuri de intersecție, fără treceri de pietoni, fără parcat sub semnul de staționare interzisă etc. Da, uneori asta înseamnă că drumul până acolo unde am treabă durează X minute, iar căutatul locului de parcare X/2 sau chiar X minute. Nu, nu vreau să parchez în buza locului unde am treabă, sunt foarte OK să merg pe jos cât este nevoie.

      Românul care-și merită soarta ești tu. Știi de ce? Pentru că te fute grija de ce fac ceilalți și încerci să le arăți că așa cum faci tu e cel mai bine. Stai liniștit în banca ta și lasă-mă să-mi văd eu de treaba mea. Nu e problema ta că plătesc impozit auto pe an cam cât dai tu în alți zece, nu e problema ta că stau în trafic și fac mai mult timp decât dacă aș merge cu transportul în comun (ceea ce e fals, de fapt) și sigur nu e problema ta cu ce, când și cum prefer eu să mă deplasez.

      PS: Nu m-am plâns și nu mă voi plânge niciodată de trafic. Trebuie să fii cel puțin ipocrit să te plângi de cât de multe mașini sunt pe stradă în timp ce ești și tu la rândul tău acolo.

    • #48

      Eu sunt biciclist, dar nu am reușit să mă fac și vegan, este foarte greu. Am încercat, dar mă dureau fălcile. Băi, știți ce mănâncă ăștia? Numai chestii greu de mestecat. De-alea de faci o oră ronț, ronț, ronț, apoi te beși tot restul zilei. A fost oribil, a trebuit să renunț. Asta e, am revenit la jumări cu untură, mi-am lăsat burtă și mi-am luat o bicicletă mai trainică.

  16. #49

    Cred ca niciunul dintre noi nu se intreaba cum rezolvam masinile. In felul asta scapam de problema parcarilor mult mai ieftin
    Iar solutia e sa coste mult si sa ti se puna bete in roate de fiecare data cand ai treaba cu masina prin oras. Iata niste idei:

    Cel putin o banda pentru transport in comun/biciclete (gen berlin) – daca ramane loc, facem si o banda pentru masini. Daca nu, nu.

    Taxa de oras lunara de cel putin 1 salariu minim pe economie: Daca nu iti permiti atat, clar n-ai nevoie de masina. Sau poti sa renunti la mancare si film. Problema ta.

    Zona pietonala de la Tineretului pana la aviatorilor; Ai treaba in zona aia? Ocoleste sau ia transportul in comun.

    Transport in comun de noapte serios, nu gluma actuala din Bucuresti.

    Parcari gratuite sau foarte ieftine pe camp, in afara orasului. Daca ai nevoie de masina pentru mers in afara orasului, o gasesti acolo.

    Nu se poate face treaba asta decat cu forta. Si niciun primar nu isi va asuma chestia asta pentru ca nu da bine la electorat. Dar solutia simpla si logica dupa mine nu e sa avem mai multe locuri de parcare sau strazi mai late, ci mai putine masini. Costa mai putin si ne face si bine la sanatate.

    • #50

      Unde se mai întâmplă asta în lume? Ai vreun exemplu de oraș unde treburi de genul „Taxa de oras lunara de cel putin 1 salariu minim pe economie” sunt implementate?

      Oricum, gândești exact ca un român veritabil. De ce să punem la punct infrastructura când putem interzice lucruri? Așa se face, bă băieți! GG!

    • #51

      Ai dreptate 100%. Istoria altor orase sufocate de masini ne demonstreaza fix acest lucru, ca se poate face ceva dar cu forta si cu taxe foarte mari si promovarea INTENSIVA a mijloacelor de transport in comun. RATB + PISTE pentru biciclete.
      Dar din pacate noi suntem o minoritate. Intre timp, haosul se accentueaza in Bucuresti. Cand trec pe langa coloanele de masini si ma uit la ei, 90% sunt doar soferul si masina, fara alti pasageri.

    • #52

      @ciuby: Amsterdam nu e chiar cel mai bun exemplu in materie de trafic, insa iata: www.theguardian.com/cities/2015/may/05/amsterdam-bicycle-capital-world-transport-cycling-kindermoord

      Si apoi, daca ai mai multe parcari, va trebui sa ai si strazi mai late, ca altfel nu rezolvi traficul. Care vor incuraja si mai mult folosirea masinilor. Si va trebui sa faci mai multe parcari si strazi si mai late.

      Daca vrei o metafora: Hai sa presupunem ca la tine acasa apar moliile (problema taficului). Varianta simpla e sa scapi de hainele care au facut molii (in cazul de fata masinile). Varianta complicata e sa investesti in niste dulapuri separate si etanse, in care sa pui hainele care fac molii si in alte dulapuri separate in care sa pui hainele fara molii. Ce alegi?

    • #53

      PS: Nu sunt vegan, pe bicileta merg rar, si sunt si posesor de automobil parcat in fata blocului 5 zile pe saptamana. Ba chiar cateodata, cand sunt masochist (a se citi mi-e lene) ma duc cu masina la serviciu si fac 1h in loc de 40 de minute pe jos + metrou;

      Dar locuiesc aproape de Piata Muncii. Daca mi-ar cere cineva 500-1000 de lei pe luna ca sa conduc in oras, as reconsidera utilitatea masinii si as folosi taxiul (sau uber sau taxify sau nu conteaza) pentru drumurile care chiar au sens – cumparaturi de la supermarket si alte asemenea .

    • #54

      @Ciuby, arunca un ochi pe taxele din Londra. Ar putea fi implementate la fel in zonele centrale ale Bucuresti-ului in timpul orelor de varf.

    • #55

      @Ciuby si restul cu parcarile si infrastructura… faceti vizionare aici www.youtube.com/watch?v=SZCuWpBM2x4&list=PLgCAUNIhjAZ1iOuISeca-GkUl8RAyRi6z apoi hai sa discutam ce putem face.

      Avem nevoie de parcari la marginea orasului.
      Avem nevoie de transport in comun care sa lege periferia de centrul, decent si curat.
      Avem nevoie de spatiu dedicat pentru RATB, tramvai, biciclete (nu stiu cat de utile mai sunt troleele in momentul de fata) si de trotuare libere si curate pentru pietoni.
      Avem nevoie de aplicarea legilor.

      Cum i-am lasat comment si lui Razvan Baciu (el nu l-a aprobat), toti se plang, dar nu am vazut unul sa faca un mic promo la asta www.facebook.com/events/165131404298705/

      Atata timp cat nu cadem de acord cu un plan si tragem toti in aceeasi directie o sa ne plangem inca 20-30 de ani…

    • #56

      @Venom, e adevărat ce scrie aici: en.wikipedia.org/wiki/London_congestion_charge? Dacă da, raportat la veniturile lor nu mi se pare o taxă așa mare și, după cum vezi, nici locuitorilor nu li s-a părut. 10% reducere în trafic este extrem de puțin, deci asta nu este o soluție pentru a avea mai puține mașini pe străzi.

      Apropo, fac parte din categoria oamenilor care ar da bani pentru a avea acces în centrul orașului și, atâta timp cât asta este regula, o voi respecta fără nicio discuție. 😉

    • #57

      @Ciuby, aproximativ 300 de lire. Combinat cu parcarile scumpe, te ajunge foarte mult. In fine, trebuie atacata problema pe ambele parti: 10% reducere din taxa + asigurat un transport in comun decent… Dar ce sa discutam, cand la noi nu exista conceptul de suburbie si posibilitatea sa iei metrou/tren pana in zonele centrale ale orasului (ca in Londra).

    • #58

      @Ciprian, nu stiu ce te asteptai de la Razvan Baciu. Se plange zi de zi de trafic, dar in acelasi timp se plimba cu sufrageria pe 4 roti prin capitala (Nissan Pathfinder). Poate imi explica si mie cineva de ce pnm ai avea nevoie de asa ceva in Buc, sau de ce ai mai avea tupeu sa te plangi de trafic.

    • #59

      razvan nu are pathfinder

  17. #60

    Mi-a spus un coleg ca in Germania parcarile neamenajate nu sunt taxate. Nu am crezut dar m-am convins singur cand am vazut la mine in oras unul. Si ca sa dau un exemplu mai cunoscut …. Nürnberg: Parkplatz Otto-Lilienthal-Straße, Ziegelstein. Este la o statie de U-Bahn de aeroport si foarte multi prefera sa parcheze masina acolo decat la aeroport. Nu stiu daca este lasat locul intentionat asa. Eu tind sa cred ca da.

    www.deutschland123.de/n%C3%BCrnberg_parkplatz-otto-lilienthal-stra%C3%9Fe-ziegelstein-1378202

    Si inca un link util …
    www.gratisparken.de

  18. #61

    nu cred ca solutia este sa faci loc din ce in ce mai mult pentru masini. e directia complet gresita. mai degraba sper sa se blocheze orasul de tot pt ca lumea sa se duca sa ii rupa in bucati pe muistii care gestioneaza lucrurile astea asa de bine. o sa ajungem sa tocam tot pentru masini, asta in conditiile in care aerul din bucuresti este mega futut de poluat ce este. dar masini frate, all the way!
    singura solutie pentru un oras de marimea asta e transportul in comun. pana nu o sa se bage bani in mod inteligent in logistica si infrastructura o sa ne chinuim pana la moarte. mai e si varianta in care sa cresti costul detinerii unei masini pana la cer ar banuiesc ca oamenii ar prefera sa traiasca intr-un oras mega poluat in loc sa plateasca mai mult.

  19. #63

    Modelul Amsterdam.

  20. #65

    bă băieți, soluția e să facă precum în roma sau paris: interzise auto cu noneuro, și euro 1,2,3
    amenzi mari pentru contravenienți
    și gata, toate hârburile pa

  21. #73

    Taxe pe intrat in centru Bucuresti-ului la orele de varf, terminal+construit liniiile de metrou si apoi pus un pret decent pe abonament sa se poata intretine singur, nu subventionat 50% de la guvern. C’mon, e plin de corporatisti pe aici cu 2k salariu, dar pretul abonamentului este sub 20 de euro pe luna (wtf??).

    • #74

      și’ncă ceva: metrou’ să aparțină de primăria capitalei, nu de ministeru’ transporturilor ca să ia bani din bugetu’ național
      eu nu vreau din moldova să plătesc taxe pentru metrou’ din bucurești

    • #75

      Corporatiștii aia cu 2k salariu pot lucra de acasă și îi doare la banană de metrou, trafic și tot restul.
      Și ce faci cu necorporatiștii?!

  22. #76

    Văd mulți care propun interziceri, costuri ridicate, mers pe jos.
    Băbăieți, voi uitați un lucru: trăim într-o societate bazată pe consum, pe comerț și servicii și mai puțin pe producție. Asta înseamnă transport de marfă, agenți de vânzări, curierat etc. P-ăștia îi vedeți zi de zi în trafic în proporție de 70-80%. Fiindcă n-au ce face la fabrică sau uzină din moment ce astea nu există.
    Exemplu real: firmă mică spre medie cu vreo 40-50 de angajați, comerț cu echipamente IT. 4 șoferi care livrează zilnic în oraș cu dubițe, încă vreo 6 agenți de vânzări plecați pe “traseu” toată ziua, încă vreo doi de la tehnic/service care se mișcä la client pentru diverse – deci vreo 13-14 mașini, o treime din firmă în trafic zi de zi. La care se mai adaugă furnizori, clienți și curieri care se prezintă zilnic la sediul firmei. Astea sunt mașinile de la semafoare, astea nu pot fi interzise, înlocuite cu biciclete sau alte aberații. La noi nu sunt ore de vârf ca la alții fiindcă “oamenii muncii” nu stau în incinte 8 ore pe zi. Ei circulă, chiar și corporatiștii ăia mult huliți. Există interviuri, prezentări, întâlniri, training-uri etc. D-aia e orașul aglomerat. D-aia trebuie găsite soluții de parcări și fluidizare, d-aia trebuie centură (ca să nu mai văd zeci de tiruri trecând zilnic pe sub balconul meu), d-aia trebuie redus cât mai mult numărul celor care nu se încadrează în categoriile de mai sus, număr care nu depășește 20% din totalul mașinilor din trafic.

    • #77

      Da man, se stie ca agentii de vanzari, curierii, livratorii, baiatul de la service si furnizorii sunt foarte activi intre 8 si 10 si de la 17 la 19.

      Apoi, ai o sursa pentru procentele de 80% masini de firma si 20% masini personale? In afara de Pareto, zic.

    • #78

      La tine problema e DOAR între orele alea? Este că nu prea ai treabă în oraș în cursul zilei ca să vezi că este aproape la fel nu doar în acele intervale? Te-ai întrebat de ce?
      Și da, prietene, la ora 9:15 curierul e la poarta firmei. Deci a venit de undeva. La 8:30 sunt două camionete care descarcă marfă pentru Mega și alte magazine de la parterul blocului meu. Și nu doar dimineața, ci în tot cursul unei zile vin diverse mașini cu marfă. Și alea au venit de undeva, n-au picat din cer. Și se duc înapoi de unde au venit, încarcă și pleacă iar pe traseu. Ia uită-te un pic la semafor, dacă nu ești ocupat cu pedalatul, cam câte mașini sunt inscripționate și câte nu. Iar din alea neinscripționate garantat jumate sunt tot de firmă.
      De unde am procentele? Mă uit în stânga și în dreapta, pe stradă. Ți-am dat exemplu mai sus. Aia este O FIRMĂ. Ia înmulțește cu câte sunt doar de acest fel într-o singură zonă și aplică raționamentul meu. Cam ce îți dă?
      Degeaba se militează pentru bicicletă, metrou și RATB. Oamenii folosesc metroul. Ai văzut magistrala 1 la ora de vârf? Supraetajate n-au cum să bage. Ai văzut 41la ore de vârf? Unul după altul și tot e jihad. Ai pe unde să mergi cu bicicleta? Nu. Fiindcă, printre altele, sunt mașini parcate pe marginea drumurilor, pe trotuare, peste tot. Și ajungem iar la întrebarea: cum facem cu parcările? Observi că toate se leagă.

    • #79

      1. Mi se pare mai liber in timpul zilei. Cu 50% mai liber, ca sa urmez rationamentul “am vazut cu ochii mei, deci e al meu”

      2. Deci tu zici ca economia e cea care genereaza trafic. Tin sa fiu de acord. De fapt, unele dintre cele mai mari orase din punct de vedere economic sunt in top-ul tomtom: www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/

    • #80

      Da, cam asta zic. Sau, mai bine zis, tipul ăsta de economie generează traficul. Fiindcă Bucureștiul nu este nici oraș turistic, nici industrial. Și atunci nu găsești nici “program” de trafic, nici facilități turistice (pietonale, piste de biciclete, transport în comun bine pus la punct), nici zone bine definite de locuințe și locuri de muncă.

  23. de cand e firea chiar s-a aglomerat. nu inteleg de ce.
    Oricum, tampenia MAXIMA in bucuresti e cu parcarile “platite”. Adica cu 1mil/luna iti iei o bucata de pamant. Pe care nu poate parca nimeni niciodata. E singurul loc din europa unde am vazut aberatia asta.
    in mod normal ar trebui sa ai parcari rezidentiale: poti parca, cu taxa, daca traiesti in bucuresti si parcari cu plata. Noi nu avem nici nici.
    Ba, in 4 au aranjat iarna asta si au lasat vreo 50 de bucati inchise…ca deh. te apuci de munca inainte de zapada.

    • #82

      “de cand e firea chiar s-a aglomerat. nu inteleg de ce.”
      Pai… E relativ simplu. Nu spunea ea (Fi-rea) ca in 6 luni dupa ce va prelua mandatul se va produce o “revolutie” in trafic? Pai s-a produs. (Am mai spus-o si o repet: o revolutie in sine nu reprezinta neaparat o schimbare pozitiva).

    • #83

      a se vedea revolutia franceza

    • #84

      Exact Maitre. Sau marea revolutie socialista din octombrie/noiembrie.

    • #85

      la tineretului e fericirea maxima cu toate locurile de parcare date pe schema aia cu cumparatul locului. cine vine in vizita sau ulterior acestui fericit eveniment e mancat, nu are unde parca.

    • ehe. La tineretului nu prea ieseam cu masina. daca nu puteam sa ajung pana in max 7 nu prea plecam. Aici am loc de parcare (vine cu apartamentul, construit special pentru el, tot tacamu) si mi se pare atat de relaxant sa stii ca indiferent de ora la care te intorci ai locul de parcare asigurat.
      in nemtia gasisem o bresa in sistem si am parcat moca. Plus ca la munca aveam gratis parcarea, facea RATBul local inutil 😀

      Dar, cum e senioru la munchen sau si prin alte capitale mari: daca vrei cu masina in oras pregateste cardul. Costa de te fute. Amsterdamul era scump peste tot. Stocolmu e scump peste tot. Aici costa vreo 7 euro sa traversezi centru dintr-un cap in altu. Daca ai numar de suedia. Daca nu, e moca.

  24. Românii nu vor parca mașina în parcări etajate sau subterane. Nu încă. Însă după ce primesc vreo 2-3 amenzi lăsate în geam, să vezi cum vor fi primii să bage mașina în parcările alea.

  25. #88

    imi place asta cu transportul in comun, e geniala
    luati metroul! e asa de liber… si asa de curat.. lume civilizata
    goo.gl/images/VbErZ8
    o placere, va spun

    iar autobuzele si tramvaiele sunt si mai si

    daaaa, transportul in comun e un vis implinit

    revenind cu picioarele pe pamant:
    bucurestiul nu doar ca este sufocant si aglomerat ci si incredibil de ingramadit, d-aia nu se mai poate contrui nimic decat daca razi tot si-o iei de la zero – peste 3 ere glaciare se va intampla si asta, desi nu-s 100% sigur

    intre timp singura solutie reala este munca remote, sunt cateva zeci de mii de corporatisti care n-ar mai sufoca zona de nord, de ex

    • #89

      Nu fi cârnat. Știi prea bine că nu e așa decât pe IMGB-Pipera. Dar de câte ori ai auzit un corporatist bucurându-se de mașina de serviciu vs un corporatist bucurându-se că nu lucrează în Pipera?

    • #90

      desigur
      doar metroul e alglomerat in rest e un vis totul
      goo.gl/images/FZt8Pt

      Sa ne intelegem bine, nu doar pipera este sufocata
      rahatul e la fel de rau in floreasca, afi, universitate

      masina de scarbici nu mai este demult un bonus atractiv, lucrul remote insa da

  26. #91

    Intre timp a aparut chestia asta :))=)) am citit 5 minute chestii care sunt la fel de 10 ani si vor fi la fel inca pe atat hotnews.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=b6efc6b8fa2946d4aaab3da75c83f956

  27. #93

    Mda,ideea cu taxa pe centru mi se pare “senzationala” avand in vedere ca nici pulea nu are treaba in centru ci majoritatea trec pe acolo in lipsa unei sosele de centura.O centura cu 5 benzi pe sens ca sa ajungi din Titan in Drumul Taberei prin camp cu 90 km/h in loc sa traversezi orasul cu viteza melcului,sa imputi aerul si sa omori si masina parca ar suna mai corect…Dar de ce sa facem centura pe banii europeni cand mai bine punem taxa pe universitate-romana ca sa ce?Unde se vor vede banii aia?Unde sunt banii din taxa de mediu?Unde sunt banii din taxa pe viciu,ca am fumat in 18 ani camioane de tigari si nu vad spitalele in stare mai buna decat in 2001…