Eu prin școală am cam trecut ca gâsca prin apă. Întotdeauna am fost genul care lua 3 și 4 tot anul, plus o tonă de absențe, după care învățam în trimestru 3, luam 10 și pa. Era greu să fii elev meritoriu și să fii și atât de ocupat cu diverse jocuri de societate, prieteni, prietene și altele. (parcă v-am povestit când mi-au smuls șnurul de comandant de detașament în fața careului școlii, pentru că directorul mă prinsese jucând gropița pe 5 lei cu țiganii, în spatele școlii, nu?)

La fel și prin cele 2 facultăți economice prin care am trecut, unde mi-am cumpărat cu succes toate examenele de matematică și am copiat la restul. Practic, aveam dreptate să copiez, pentru că nu se preda nimic adus la zi, informațiile erau vechi de zeci de ani, fizic știam mai multe pe subiect, adus la zi, decât subiectul însuși.

Prin urmare, experiența mea economică tinde spre zero, știu să țin o vagă contabilitate simplă și am unele percepte economice stabilite în minte. Bine, i-am citit și eu pe Keynes și grupa, doar că pasiunile mele, în continuare, sunt altele, după cum se vede.

Ideea e următoarea.
Care e faza cu aceste oferte de la Lidl? Adică serios, ce mă ține să cumpăr de 2 ori câte 10 bucăți? Cum poate fi evitată această temută supra cumpărare? Care e logica economică a acestei oferte? De unde și până când limitările astea care aduc foarte mult cu niște vremuri de tristă amintire, când trebuia să mergem 5 oameni la coadă la pâine, ca sa putem lua 2 pâini?

via znf

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

37 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Pentru ca Romania si pentru ca Dorel. Cumpara 50 bucati la 8 lei de la Lidl si le vinde la propriul magazin in sat la 17 lei.
    Altfel nu vad de ce …

    • #2

      ideea e alta. care e faza cu aceasta limitare? cum crezi ca poti opri pe cineva care CHIAR DORESTE sa ia 20 de napolitane, sa le cumpere la pretul cel mai mic?

    • #3

      zice simplu: astea 10 pe un bon, astea 10 pe altul, astea 10 pe altul…deci in principiu doar le da de munca mai mult

    • #4

      Banuiesc ca se adreseaza celor seriosi care vor sa cumpere de la 500 de bucati in sus.

    • #5

      Si daca Dorel le vinde cu 1000 de lei bucata CE PIERDE LIDL?!!?!! Scopul lor e sa vinda marfa, o vand, de ce sa-i intereseze ca altcineva o revinde la suprapret? Mentalitatea de capra vecinului sa fie la ei sau la tine? Eu cred ca logica e sa nu se vanda tot stocul prea rapid si tu daca ajungi mai pe seara sa pleci dezamagit din magazin. Si un client care pleaca dezamagit nu mai revine asa repede.

    • #6

      @Radu hai să îți explic ce pierde LIDL. Întâmplător, și eu fac același lucru și înțeleg fenomenul. Deci eu vând un produs cu 7 lei în mod normal . Este important să știi că eu nu am supraproducție, adică nu am stocuri și stive de acel produs, de care aș vrea eventual să scap dându l la promoții. Bun dar eu totuși sunt un băiat bun,și vreau ca clienții mei să beneficieze de o să zicem super promoțieîn care produsul costă doar cinci lei în loc de șapte. atunci ce fac zic ok frate renunț la profit pentru 100 de bucăți , pe care le dau practic la prețul de producție sau chiar mai puțin. în acest caz bun următor a condiție ai voie să cumperi maxim atâtea bucăți . Fiindcă interesul meu este ca 20 dintre clienții mei să rămână cu feelingul „ ia uite bă ce de treaba fost ăsta, la ce preț ne-a dat marfa“.. nu este absolut deloc în interesul meu ca un singur nene să cumpere absolut tot ce mi-am propus să ofer la promoție, iar restul de 19 clienți care s-ar fi bucurat de ofertă să nu mai apuce .. repet, toate astea fiindcă eu nu aveam un stoc de care se vreau să scap, eu fac un efort financiar făcând promoția, doar pentru fidelizare.. Cam așa stă treaba…

    • #7

      Motivul e de fapt altul,am patit-o personal cu Lidl.Nu sant nici pe departe prosti: Sa zicem ca ai un contract bun la un produs si il poti vinde la cel mai mic pret,dar cantitatea e limitata lunar.Il vinzi la pret bun si vrei sa il ai in raft cat mai mult sa atragi lumea,daca intra sa ia napolitane se mai lipeste si un ulei,un zahar,etc.Acum 7 sau 8 ani cumparam ulei din Italia de la Lidl,cate 22 de mii de sticle odata,am vb cu baietii si puneau paletii direct in tir,un pic ilegal,nu au voie en-gross.Dupa ce am cumparat 3 tiruri din acelasi Lidl nu a mai primit ulei magazinul de la depozit si am aflat de fapt care era motivul de il lasau la raft cu 0.60.

    • #8

      Hai bre ca nu e complicat. Ei trebuie sa faca vanzare de x bonuri luna asta, ca sa atinga pragul de produse per client si in acelasti timp sa mentina o valoare constanta a cosului.
      Daca produsele alea sunt vandute de un partener, se prea poate ca asta sa fie deal-ul, vandut max 10 per bon la pret redus. Descurajeaza speculantii ca voi, care vor 11:).

  2. #9

    cred ca geniul de la marketing s-a gandit ca daca o face sa para limitata e mai atractiva. pe principiul “numai pentru tine”. “Si pentru mine?” , “numai pentru tine”

  3. #10

    Ca in bancul cu alifia contra rechinilor. Le iei in doua transe de cate 10, dar asa, mai in scarba.

    • #11

      da zi nene banCU CA m-ai lasat asa in suspans…

    • #12

      – Doamnelor si domnilor, avionul nostru se va prabusi in ocean si in jur e plin de rechini. Luati de sub scaune vestele de salvare si cutiuta cu crema. Este ca sa va ungeti pe corp, impotriva rechinilor.
      – Si nu ne mai mananca?
      – Ba da, dar cu scarba!

    • #13

      @Lucifer: :)) asta de il zise Matthers este

  4. #14

    buticarri sa fie motivul?

    • #15

      Eu zic ca da…am vazut o gramada de produse prin magazinele de cartier de-ale lor(produse proprii) si adaosul sarea binisor de 30-50%….

  5. #16

    A mai citit cineva “salam cu soia”, in loc de “salam cu boia”?

    • #17

      Da, dar de la Brasov pleaca mesajul mai greu…

  6. #18

    am mai invatat ceva astazi, credeam ca dintr-un lot de 1000 de bucati doar primele 10 costa 4,79 urmatoarele 990 costa 7,99 indiferent de cine le cumpara, credeam ca daca eu cumpar napolitana nr 11 voi plati 7,99
    oricum stai linistit ca si la pretul redus tot magazinul iese in profit probabil 200-300% ca altfel nu ar fi profit, lumea e atrasa de reducerile astea cum spui reducere cum se vinde, deja a intrat normal sa spui ca produsul e redus ca sa se vanda, sa creada cumparatorul ca la lidl a facut o mega afacere, probabil sunt si alte studii de piata si nu cred ca lidl nu are angajati competenti care sa faca ofertele astea sa te faca sa cumperi mai mult.

  7. Nu poti lua de mai multe ori pentru ca se dau pe cartela!

  8. #20

    “Ceausescu nu a murit ci traieste in noi”-Ani Orban specialista in carnati, carnatari si carnatarie.

    • #21

      Nu stiu la altii, dar in mine nu mai e. L-am scos dimineata, am folosit hartie igienica de aia parfumata, am facut dus…

  9. #22

    Salut. lucrez in marketing si as spune urmatoarele lucruri:

    1) Prezentare. Limitare cu a 11-a bucata creeaza perceptia de “sunt putine” “sa iau acuma” etc. Omul daca vede ca sunt limitate le cumpara.
    2) Economic: ca sa beneficiezi de pretul mic trebuie sa iei inca 10 bucati. Nu poti sa iei 11 sau 12 la pret mic pentru ca “simti” ca pierzi. Asa ca mai iei inca 10 desi tu poate aveai nevoie doar de 12-13 napolitate. El a vandut 7 extra pe care le-ai luat doar ca sa nu pierzi.

    • #23

      Si care e diferenta daca ai nevoie de 14 bucati si cumperi de 2 ori 7 bucati??? Voi in marketing credeti ca lumea “este” prosti?
      Ok…eu am nevoie de 27 napolitane pentru magazinul satesc…cumpar 10 si apoi alte 10 si inca 7….nu esti obligat sa cumperi 30…plm

    • #24

      Din pacate pentru aproape toti comentatorii, doar Mihai a raspuns inteligent. Magazinul iese in castig folosind metoda asta, indiferent de cate bucati sau bonuri aduna un client. Si asta fiindca iti sugereaza ca e o oferta imbatabila, de 45 de lei pe 10 produse, cand ele, sa spunem, costa 46 de lei la carrefour (recte 4.6 lei bucata). Clientul, lacom din fire, va prefera sa faca si un aldoilea bon, separat de primul, pentru inca 10 napolitane, doar ca sa prinda bormasinile alea la oferta (sau orice s-ar vinde).

      Iar, rammstein, intrebarea si exemplul tau sunt de-a dreptul aiurea. serios. ai absolvit si aritmetica la scoala, sau doar marketingul satesc?

    • #25

      tks, suna logic

  10. #26

    E simplu … 🙂 fructul oprit. Asa cum te-a “incitat” pe tine sa iei mai multe, poate asa ii “incita” si pe altii – doar ca sa-i faca sa cumpere.

  11. eu cred ca e greseala. preturile sunt puse invers. cum e la hornbach de ex, de la 100 buc in sus pretul scade cu 30 de bani. a fost cineva in magazin si e pe bune?

  12. #28

    Sa fim seriosi, cand ai luat ultima data 10 pachete de napolitane? Din ce vad eu, oferta este pentru produse care nu sunt cumparate in cantitati mari. Limitarea aceea are un efect economic pentru Lidl. Vor fi mai multe persoane care au de gand sa cumpere 2, 3 bucati si vor cumpara 10 decat persoane care o sa cumpere mai mult de 10.
    E vorba de tipul de produse. Ia sa fi facut o oferta de genul acesta pentru bere 😀

    • #29

      Napolitanele alea se vând normal la pachet de 10.

  13. O fază d-asta am pățit-o ieri. M-am dus la un magazin să iau bere. Aveam 3 sticle goale pe care să le dau la schimb, că așa merge treaba p-acolo. Si cand am cerut 6 beri a zis ca mai mult de 3 n-are cum.
    Pana n-am dus munca de lammuruire cu aia ca vreau berile pentru adi grasu’ nu m-a lsat sa iau 6 sticle.
    chiar n-am inteles figura. cica imi dadea 6 daca plateam garantia un leu la sticla.

    • #31

      da ma, esti gri la par, nu ai trait in comunism? trebuie sa platesti stical, adica ambalajul. lasi garantia si ti se returneaza cand revii cu ambalajul. pt ca nu e de unica folosinta. o sticla de bere poate fi refolosita de pana la 20 de ori. ma refer la sticla in sens propriu.

    • ba tocmai ca am trait, m-am gandit ca au mai evoluat lucrurule de atunci. insa la birtul din coltul strazii nu.
      ma duceam cu sticla la schimb sa iau apa minerala, acum 20 de ani.

    • #33

      In cea mai capitalista tara tot platesti depozit pe sticlele de bere si doza de aluminiu.

  14. #34

    In Finlanda la un magazin Tokmani am patit la fel cind am vrut sa cumpar doua baxuri de apa pentru ștergătoarele de parbriz. la casă imi explică că e nu stiu ce ofertă si e numai un bax de cumparator la care am pus intre baxuri un separator si am spus ca le platesc separat pe bonuri separate si cu asta s-a rezolvat. evident mi se pare si mie fara sens.

  15. #35

    Si cand ma gandesc ca la scoala ta il faceai aseara nebun pe Elon Musk pe motiv ca n-am fi virtuali…

  16. #36

    Asa “e” romanii mai carcotasi… Daca v-ati uita pe revistele de prezentare on-line din Polonia sau Ungaria ati vedea ca este exact aceeasi limitare cu 10 produse. (deci si astia sunt comunisti!)
    Limitarea cred ca e pentru a nu se cumpara in cantitati industriale de catre patronasii jegosi de cartier iar cand eu ca si client cand vin pe la ora 10:00 in magazin sa gasesc rafturile goale la acele produse.

  17. #37

    e pur psihologica chestia, ceva de genul “Oferta asta e asa de buna incat lidl o limiteaza sa nu se epuizeze in prima ora.”, de fapt e clar poveste asta cu limitarea, dar ei incearca sa se justifice de ce se termina marfa la promotie atat de repede, ceva de genul pai noi am blocat sansa magazinelor sa cumpere tot stocul din prima, dar totusi s-au cumparat toate… PS: Practic incearca sa impuste 2-3 iepuri deodata… toti imaginari si legati de psihologie.