De ce nu circul eu cu avioanele low-cost? Uite de aia. Cum adică să lipești parbrizul avionului cu scotch? This is madness!

Bine, mai e și nesimțirea aia mare din jurul a tot ce înseamnă low cost. Adică telefoanele cu suprataxă la care suni, telefoane unde te țin de vorbă ca pe copilul handicapat deci spuneți-mi cnp-ul da da da, să mai repetăm o dată, deci unu, da? sapte da? așa și acum spuneți vă rog adresa, da da, să repetăm deci strada da?, faptul că trebuie să plătești și dacă dai o bășină mai grea în avion sau că se gândesc să pună taxă la toalete. Nu mai zic de bagajele alea care costă cât o geantă samsonite nouă.

Prefer să merg cu avion normal, plătesc mai mult pe bilet dar nu mă simt jecmănit de nimeni.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

72 comentarii Adaugă comentariu

  1. nu am avut probleme cu wizzair,totul se petrece online.

    • Dar daca ai o nelamurire au si ei un tarif de doar 2.68 RON/min .
      Plm…e linia fierbinte? Ma si suge aia care raspunde la telefon?

    • #3

      Adrbr » da, daca stai suficient de mult

    • #4

      Mai baieti, in Germania cam toate firmele au help-desk cu taxa (internet, telefonie, cumparaturi online, etc.), probabil pentru a stavili cat de cat avalansa de handicapati care suna doar sa se afle in treaba, pentru niste informatii pe care le-ar putea afla foarte usor din alte surse.

    • #5

      Mishu » gen rezervari in 20 minute contracost?

    • #6

      Dap, pana si la banala posta se plateste la relatii clienti.

    • #7

      Edit: voiam sa scriu la gara, unde comandasem online bilete care urmau sa fie livrate prin posta. N-au ajuns niciodata. Suni la relatii clienti, cu plata: “si stati asa, dati toate datele, cand ati achizionat biletul? Asa, asa… Si nu l-ati primit? A fost expediat cu confirmare de primire. Daca nu erati acasa si l-a preluat vreun vecin, nu este vina noastra.”
      Insisti, pe banii tai (costul convorbirii, la care se adauga 3 euro jumate, taxa de expediere bilet), mai clampaneste pe comp: “da, a fost expediat…. si livrat”. Pana sa faci spume, omul continua “…. la alt client!”.

      Si ce ma fac eu, Gogule, ca maine plec? “Cumparati alt bilet din gara si il trimiteti ulterior prin posta, iar noi va rambursam costul unuia, dupa ce avem dovada ca ati cumparat doua”.

      Germania, da? 😀
      Scuze, poate am fost cam off topic, da’ tot de la hotline pornisem…

    • #8

      @Ingrid

      Daca ai cumparat direct de la DB sunt sigur ca la checkout te intreaba cum vrei sa primesti biletul. Pentru ce motiv l-ai vrut prin posta ? Il puteai avea electronic, in plus, la control l-ai fi putut prezenta direct de pe smartphone.

      Singurele companii low cost pe care le-am folosit-o au fost Wizz (o data sau de doua ori), Germanwings si EasyJet. Dupa mine Germanwings sunt ireprosabili si am circulat foarte mult cu ei. Lufthansa si Air France sunt groaznice in comparatie cu Germanwings si chiar in comparatie cu EasyJet, iar de Tarom am fost foarte multumit.

      Asta cu plata bagajului nu am prins-o. Preferi sa platesti dublu, chiar triplu decat sa platesti 20 eur pe un bagaj si 2-10 eur consumatie ? Cat despre telefon, nu stiu eu nu am avut niciodata nevoie sa sun, dar sa zicem ca as avea un motiv odata la 4 curse si mai scot 20 eur tot iesi cu mult mai ieftin.

      Ce mi Ryan ce mi Lufthansa. Aia de la Ryan lipesc parbrize, pilotii de la Lufthansa circula cu 100 de vodka la bord.

    • #9

      @George, din prostie. DAR: sunt client si prostia e pe banii mei, ai clientului. DB-ul ar fi obligat sa gaseasca o solutie, alta decat “l-am livrat la mama dracu’, dumneata cumpara-ti alt bilet ca-ti decontam noi”.
      E vorba de respect 😉
      Btw, mi-au trimis contravaloarea unui bilet. Dupa o luna de la trimiterea biletului prin posta, dupa 2 telefoane de reamintire la hotline si, culmea magariei, fara a mi se restitui cei 3,5 euro, taxa de expediere prin posta. Ca ei l-au trimis, ce conteaza unde?
      Isi permit de-astea pentru ca nu exista concurenta. Si mai am istorii gramada cu DB, dar o luam prea razna off topic.

      PS; nu am smartphone. Sunt ingrijorata. Crezi ca de-aia au fost aia de la DB asa nesimtiti?

  2. #10

    @vasile constantin

    Poate ca nu ai fost inca nevoit sa suni la hotline (in epoca norului de cenusa vulcanica), ca e cam la fel cu ce povesteste Arhi.

    Sau nu ai prins pilot ‘bolnav’ si ai asteptat 5 ore ca o pula pe aeroport in TM ca sa vin pilotul inlocuitor de la Budapesta

    Un butic zburator Wizz, in plm

  3. #11

    Pt escapade la oras aka city break, low costul e ideal 🙂 Eu aleg sa trec cu vederea micile scapari de confort pe distante de 2-3 ore cu avionul. Si ma straduiesc sa incapa tot ce-mi trebuie intr-un rucsac. Iar cand diferenta de bani (Tarom/Wizzair pe cursa Barcelona) e de cca 200 euro de persoana…. Ei bine, trec lejer cu vederea nesimtirea Wizzair de a nu repartiza locurile. (Are toata lumea loc, nu intelegeti gresit, doar ca fiecare unde apuca.)

    • #12

      Am fost cu blue air in Barcelona. Am dat cu 300 de euro mai putin ca la Tarom si am avut locuri, chiar unul langa altul. Nimic de reprosat. ( cu exceptia aeroportului rromanesc baneasa )

  4. Oare aia de la Tarom sau Blue Air il lipesc cu scuipat sau abtibilduri?

  5. Mai au putin si le inmatriculeaza in Bulgaria, sa fie si mai low cost 😀

    • #16

      asta a fost buna :)) …oare or avea bani de anvelope de iarna? Sau antigel?

      (pentru cei care urmeaza sa imi explice: stiu ca nu exista anvelope de iarna sau vara pentru avioane 🙂 si ca al altitudine e al dracu’ de frig etc. multumesc)

      Asa cum a spus si un “antevorbitor”, pentru distante care se parcurg in mai putin de 2-3 ore eu as folosi low-cost-ul.

      Un al impediment care merita luat in considerare este celebrul aeroport Baneasa. Mi se face scarba atunci cand sunt nevoit sa merg in acea gara infecta plina de tigani si taximetristi burtosi care te agaseaza. Sper ca in jumatate de an sa reuseasca sa mute low-cost-ul pe aeroport Otopeni chiar daca o sa fie marite preturile cu vreo 10 euro per calatorie.

      Daca ai vreun cititor care lucreaza pentru AIHCB il rog sa ma lamureasca si pe mine… Ce se construieste in prelungirea terminalului Plecari, birouri pentru low-cost?

    • #17

      Alexandru » nu ai vazut aeroportul din sankt petersburg….

    • #18

      cert e ca nu l-am vazut 🙂 …. am citit la tine… au si taximetristi agasanti care au in dotare volga sau lada?

  6. #19

    Astă vară am venit pentru o săptămână în România. KLM ne-ar fi costat cam €600, iar Wizzair ne-a costat vreo €270. Diferența (€330): la KLM îți dau două senvișuri și o cafea, ai un bagaj la cală înclus (noi am avut doar bagaj de mână deci n-am plătit în plus la Wizzair) și ai un lat de palmă mai mult loc între scaune.

  7. #20

    Barcelona este singura exceptie pentru care merita, sometimes, Wizz, pentru simplul motiv ca nu exista alta varianta de aterizare (gen Barcelona – “insert small city la 100km de Barcelona-“) cum e cacatul de Paris-Beauvais care e ca si cum te-ai duce la Timisoara si te-ar lasa la Deva 🙂

  8. #22

    Povesti cu pesti pentru cei din Bucuresti:). Da ia spuneti voi din Cluj/TImisoara/Tg-Mures cu ce zburati la Milano/Roma, etc.? Si cu cat. Si cat timp faci.

    • #23

      Nero » circula avioane pe acolo? aveti aeroporturi?

    • Probabil este lufthansa. Un zbor direct dus-intors pe lufthansa e minim 90. Zbor cu escala… 90 inmultit cu nr de segmente de zbor? Exista Cluj-Munchen… si daca ai noroc poate este Munchen-Roma si ajungi la 180. La lufthansa un zbor dus-intors e mai ieftin ca un dus simplu- dar atentie la jmecherie: daca iei dus-intors in ideea de a efectua numai “intorsul” ei iti anuleaza biletul daca nu ai efectuat “dusul”. Sau asa spun legendele…

    • #25

      @eu – Jmecheria asta se aplica la absolut orice companie din lumea asta, low-cost sau nu.

  9. “cum e cacatul de Paris-Beauvais”
    groaznic. Conteaza ca de acolo pana in sudul parisului faci cam 30 de minute? Adica, tot acelasi timp pe care il fac din tineretului pana la victoriei

    Daca mergi des/perioada de timp sa vezi tu ce te intereseaza sanvisul de ti-l da alea normal cost. Plus ca vad oameni care se plang de baneasa. Intr-adevar, e naspa sa iesi din aeroport si sa ai RATB-ul aproape. sau, cum faceam eu, imi parcam masina in zona, ma suiam in avion si la intoarcere ma suiam la loc in masina 🙂

    • #27

      Nu este vorba ca ai ratb-ul aproape…. E vorba de tigania de acolo, tiganie care poate fi eradicata foarte repede daca se vrea. In Baneasa la orele de varf (atunci cand aterizeaza 2-3 avioane succesiv) nu exista loc de parcare si cum baietii au blocat sensul giratoriu, esti nevoit sa mai dai o tura pana la ikea si inapoi sau sa parchezi langa gardul care delimiteaza pista de DN1. Exista o solutie si pentru parcare, loc au suficient…

      O sa iti dau exemplu si de magarie si nesimtire legata si de RATB-ul asta care merge de la aero OTP/BBU in oras:

      – eu daca vin ca turist strain in romania se presupune ca nu cunosc mare lucru despre regulile ratb ( ma refer la faptul ca un bilet pe 783 sau 780 costa 3.5 lei) si cer o calatorie, platesc 1.6 lei pentru ea si urc in 783 acolo unde scrie ca este o linie express si ca o calatorie costa 3.5 lei, vine controlorul (un tigan care nu stie sa vorbeasca corect romaneste, nu mai zic engleza) si incepe sa se certe cu mine pentru ca vrea sa imi dea amenda. CE FAC? Uite asa ne facem de cacao in fata unor straini inca din primele minute cand omul se afla in tara.

      – In plus, 783 face 45 minute de la otopeni pana la unirii atunci cand este liber, in ora de varf nici nu pomenesc… si presupunem ca e EXPRESS(mai am si abonament care costa 80 lei futui in nas.)

      Scuze ca am luat-o pe langa subiectul articolului dar sunt multe chestii cu care ne facem de ras absolut gratuit, chestii care au rezolvari simple.

      Legat de starea aeronavelor romanesti: din cate stiu eu, wizzair isi face treaba foarte bine si are aeronave cu service temeinic la zi, de blueair nu cunosc nimic in afara de faptul ca detin cea mai “batrana” flota. Chestiile astea cu carpitul avioanelor se poate intampla si la companii care se vor cu pretentii (vezi incidentul cu carpatair si celebra matura de degivrare)

  10. #28

    wizz aterizeaza si ei pe el prat acum in Barcelona

    ca low cost wizz este mult peste blue air si eu am fost multumit mai ales ca de cele mai multe ori diferenta de pret este semnificativa chiar si 200 E pe pasager

  11. #29

    mai animaloo-le, explica-ne si noua cum faci tu de la Beauvais pana in sudul Parisului jumatate de ora? Asta in conditile in care de la Porte Maillot (Vestul orasului) faci minim o ora…
    In rest, merg foarte des pe traiectoria Paris-Bucuresti-Paris. Daca la inceput foloseam des BlueAir, acum folosesc numai AirFrance. Diferenta e in medie de 50-80 eur, cat timp nu iti iei biletele cu 2 zile inainte. Uneori au acelasi pret. Nu o fac pentru ca servicile Blue Air sunt cu mult mai proaste (mai proaste sunt clar 🙂 ), doar ca m-am saturat de mizeria aia de Beauvais, ajung foarte repede la CdG si mi s-a cam acrit de marlani si taranoi (80% din calatorii pe acel tip de cursa BlueAir sau Wizz sau orice altceva).

    • #30

      Dar Beauvais nu este in nordul Parisului, la vreo 80 km ?

    • rahat. Evident am incurcat aeroporturile :D. Blue air-ul oprea aproape de paris.
      Si da, pana la Beauvais e la dracu..

  12. WizzAir închide operaţiunile în RO, nu? 🙂 Probabil pentru că erau foarte mulţi care se pricepeau la zbor…

  13. Nu subestimati niciodata “putirinta” lor de-a te f…actoriza conform contractului, de-a anula curse fara explicatii, de-a te purta prin alte aeroporturi pe banii tai- a se citi re-ruta-(fara sa-ti ramburseze ulterior placerile astea mici), de-a nu raspunde la telefon cand nu au solutii… Si daca ei in contract se angajeaza sa te reruteze cand vor ei(eventual si dupa data intoarcerii) si pe unde vor ei… ciocu mic. De-atunci mai bine per pedes decat low cost. Si citesc bine conditiile din bilet, gen over-booking, in case ca ninge/ploua/etc.

    • #34

      @eu: ai cumva impresia că chestiile alea (re-rutări) și overbooking nu se întâmplă și la companiile aeriene normale? Probabil 99% din companiile aeriene fac overbooking.

      În EU pasagerii au anumite drepturi, indiferent că-i vorba de low-cost sau nu. Dacă tu preferi să ții ciocul mic o faci pe buzunarul tău.

    • Banii nu inseamna nimic atunci cand risti sa petreci Craciunul in aia masii desi din aeroportul de plecare s-a zburat in ziua cand aveai bilet. Poti sa te tot judeci si sa tot ceri drepturi pe urma… dormitul in fund in frig in aeroport langa o ceata de conationali tuciurii e priceless. De ce in aeroport? Pt ca “nu se stie”, “nu plecati”, “zburam cum se deschide” si alte perle de-ale lui Dorel.

    • #36

      @eu: right. Și după cum ziceam, ți se poate întâmpla la fel de bine la orice companie aeriană.

  14. #37

    firma NikiFly care nu este chiar o firma low-cost, opereaza pe AirBerlin ofera chiar servici bune.

    Care este dezavantajul firmelor low-cost: mancarea din avion este mica si costa de rupe, servicile sunt precum numele, daca ai probleme nu se rezolva imediat, majoritatea firmelor te pun sa platesti extra pentru bagaj, etc.

    Acum adaugand toate aceste taxe, nervi si servici proaste ajungi la un pret la care platesti o companie normala.

    Eu tampit, am ales in 2009 Iberia in loc de Lufthansa pentru doar 30 de €. Am zburat 5 ore fara nici o mancare, mi-am luat un sandwich care m-a cost 5€ si era cat 3 degete. Primul pahar de orice era gratis, dupaia plateai (am baut de 9€). Le-am cerut niste casti ca sa ma uit la film, am platit 3.99€ pentru niste chinezari ieftine (valoare reala poate 20centi). In total aproape 20€ adica diferenta a fost de 10€ intre o firma buna si una slaba, in aia buna aveam mancare buna inclusa, bautura la discretie, nu mi se cerea bani pentru casti si totul decurgea perfect, dar eu…

    • #38

      @Robert: low cost-urile sunt OK dacă știi care-s limitările și ți se par în regulă. Trebuie să-ți cântărești și să-ți măsori bagajul, să mănânci înainte să zbori, să-ți aduci tu entertainment, să vezi cât te costă și cât durează să ajungi de la aeroport (de obicei un aeroport mic) până în oraș etc. Probabil low-cost-ul nu e cea mai bună idee dacă zborul durează mai mult de 3 ore sau dacă diferența de preț (prețul total cu toate taxele, transport spre și de la aeroport etc) este mai mică de €100.

  15. @eu
    Nu este o legenda, ci o regula in aviatie: folosirea segmentelor biletelor de avion trebuie facuta in ordine cronologica, altfel intregul traseu se anuleaza 🙁
    Intr-un fel e logic: nu ai de unde sa te intorci daca nu ai plecat 🙂

    • Bine dar in spirit romanesc… daca vezi ca dus-intors e mai ieftin decat “intors” simplu… incerci sa te “jmecheresti” … Dar se pare ca nu functioneaza in aviatie jmecheria romaneasca. 😛

    • #41

      @meplusmyself nu este o regula. Depinde de la companie la companie. Da , segmentele trebuie facute in ordinea in care sunt emise, dar poti renunta de buna voie la unele si sa continui cu altele. La KLM se aplica ce spui tu , daca nu faci dus-ul … se anuleaza intors-ul. Dar la Lufthansa si AirFrance e ok , daca nu faci dus-ul, nu ti se anuleaza tot biletul.
      La restul nu stiu. Dar oricum, nu este o regula.

    • Mihai> te inseli..la Lufthansa e mai rau..daca iei dintr-un oras in altul cu escala si tu vrei sa urci la escala respectiva, se anuleaza tot biletul ( ex. pleci din Munchen in Bucuresti cu escala in Frankfurt, si te gandesti totusi ca vrei sa pleci din Frankfurt nu din Munchen, cu acelasi bilet, folosind acelasi avion Frankfurt-Bucuresti, o sa constati ca biletul tau nu mai exista). Asta cu anularea biletelor, daca nu folosesti un segment, e generala..cand nu apare pasagerul prezent la dus, automat computerul anuleaza cursa..asa e facut sistemul..

  16. @ din orasul acesta nus tiu daca glumesti sau vorbesti serios, Wizz nu pleaca nicaieri, a fost o confuzie care s-a clarificat ulterior. e vorba doar de excel de zel gazetaresc.

    @arhi mi se pare ca exagerezi. Nu contrazic, faza cu lipici in geam e penala si aia sunt de rasul curcilor. Dar tipic romanesc generalizam si exageram. Iar faza cu taxe la baie cred ca stii prea bine ca e doar PR. Iar Ryanair si nebunul de la conducere se pricep foarte bine la asta.

    Lumea tre sa inteleaga ceva. Low cost e un model de business. Adica aia cauta toate metodele sa aiba costuri cat mai reduse. Nu isi propun neaparat sa dea si cele mai mici preturi. E doar un efect.

    • #44

      zoologika » asta cu tipic romanesc sa generalizam e ce mai de cacat perla inventata de un rroman.

    • Vorbeam serios, nu am ştiut că informaţiile au fost cum au fost. Fiind vorba de presa română, oricum nu are ce să mă mai mire. Scuze din partea mea pentru greşeala făcută.

  17. #46

    Wizz Air dupa parerea mea este cea mai jegoasa companie de zbor posibila.La serviciul de relatii cu clientii am dat numai de specimene unguresti care se chinuiau sa vorbeasca limba romana cu tarife telefonice mai scumpe decat un futai intr-un club de noapte (wizz-1,54 euro/min-club de noapte 40 euro 30/min.)Intarzieri de 2:30 h fara a avea cineva bunul simt sa le anunte macar (Zbor W63188 23/0ct/2011),zboruri anulate fara returnarea contravalorii biletului (inca mai astept banii-zbor W6 3188-18/dec/2011).
    Cealalta companie de data aceasta romaneasca, Blue Air nu are nici o treaba cu notiunea de ¨low cost¨.Preturi de lux,servicii de ras,taxe ascunse,intarzieri neanuntate si doamne fereste sa vrei sa faci o schimbare de zbor,mai platesti inca o data biletul ca sa nu mai spun ca returnarea banilor pentru un zbor anulat se face in aproximativ 5 luni(am patit-o in decembrie 2009 cand am stat cu 595 de euro blocati pana in mai 2010).
    Companiile cu care limita de jos a exigentei poate incepe ar fi EasyJet si Tarom.Pentru cunoscatori si obrazuri respectabile Lufthansa si Air France.
    Cel mai imputit aeroport atat la propriu cat si la figurat Aurel Vlaicu Bucuresti.De partea cealalta ,Munchen Amsterdam si T4 Madrid.

    • #47

      Ai fi uimit sa stii de cate ori intarzie AirFrance cate o ora sau doua :)) Mai ales deja celebrul AF1888

  18. #48

    Pentru arhi. Statistic, avioanele de linie au mai multe accidente decat cele low cost..De ce ? Pentru ca pilotii low cost aspira la o linie serioasa si dau tot ce e mai bun. Pilot la AirFrance inseamna sa fii un fel de fratii Camataru intr-un cartier sic al PAris-ului. Mediocritatea inseamna aspiratie catre mai bine si desi suna de lemn ( boinggg) in mediile intelectuale e singurul fir epic al vietii. CAnd ajungi la mai bine, apare relaxarea. Pot sa iti dau cazuri concrete ( ma uit pe NAtional Geo) nu-s pilot si nu as vrea sa fiu inconjurat de butoane si toata lumea sa ma invidieze ca niste pizde insipide bune de pula au sansa sa se futa intr-un hotel de periferie doar pentru ca eu nu mai vreau la low cost ( adica dau tot ce e mai bine sa ajung la TArom sau AIrfrance-apropos, niste labe care pierd bagajele si inventeaza ca scuza teribelele zboruri din tari mai putin civilizate, la care le raspund ca in asta le consta prosperitatea).
    PEntru ( nu am chef sa ma intorc sa vad cum il cheama)…Iberia nu e low cost .Tu esti un nehalit sadea, care in loc e avion vrea o sala de mese.

  19. #49

    @Alex: Da dar mai rar,ziua,anuntat si cu scuzele de rigoare.Unele companii chiar stiu cum sa isi trateze pasagerii atunci cand intarzie.Cei Air France stiu.

  20. #50

    @carrera: unul din trei zboruri intarzie. Ce e drept se anunta, dar tot nu e ok, pentru ca asta se intampla de obicei la cursa de noapte si in loc sa ajunga la 23 si ceva ajunge la 12 sau 1 noaptea… Nu e deloc placut acest aspect

  21. @Catalin din Dorohoi
    Nu vreau sa iti distrug rationamentul, insa avioanele de linie au mai multe accidente pentru ca efectueaza zboruri mai multe (fiind curse regulate, cu frecventa ridicata si constanta) si statistic, probabilitatea de accident este mai ridicata daca numarul de curse este mai mare.
    Cat despre Iberia, intr-adevar ai dreptate, nu e o companie low-cost, insa din 2009 sau 2010, nu mai retin exact, in/dinspre Romania nu mai opereaza cu aeronave proprii, ci cu subsidiara Vueling si au partial componente de low cost, printre care si cea de lipsa a serviciilor de catering.

    Ps: e de retinut partea cu “aspiratiunea”, atingerea obiectivului si relaxarea 🙂

  22. #53

    Eu cred in Bucifer, Zeul Curului .

  23. #54

    Vrem si noi sa ridicam un templu in Parcul Operei, lui Bucifer, Zeul Curului! :))))

    • #55

      A. Freigedank » puiule, unde umbli? plange un blog intreg dupa tine!

  24. #56

    A venit jidaniii sa n e fure banii. :)))hahaha Ciocarlane, da ba tuica aia jos din pod ca te-ai imbatat, bagati-ai , da-te dracu

    • Bre, ma uitam cu ochii umeji dupe comentariile tele p-acilea, citeam si plingeam ca-n moartea caprioarii.

  25. #58

    STfean.

    Doar prostii si betivii plang…IAr daca ai palarie, nu esti betiv ca ai fi vandut-o pana la poza ta, studiu pentru un oftalmolog orbit de propria-i vanitate.

    SI am scris numele tau gresit ca imi place sa dau numele la catzei singur.

  26. #59

    FRai de nak..Sau cum paula mea se scrie…Ejti un guvid cu aspiratii de chefal incrucisat cu o stiuca palpata de un calcan drept, nu plat. adica, esti un accident.

  27. Tre’ sa caut io o poza din primavara, cu un tuciuriu spalind geamurile unui Jumbo Jet exact ca aia de la semafoare de la noi. Dar se petrecea in Amsterdam si avionul era KLM…

  28. #64

    Cred totusi ca subestimezi scotch-ul : news.cnet.com/8301-17938_105-10434561-1.html

  29. E banda TESA nu scotch. Asa ca aia lipeste orice. In curand o sa dea cu ea si pe aripi sa stea prinse bine :))

  30. de fiecare data cand merg cu avionul am noroc de locuri bune si de avioane calumea desigur ca ma interesez inainte de cursa.

  31. #67

    Exemplul meu,zbot otp-paris cdg:
    -simulare zbor wizzair 680lei(plata cu mastercard,nu cu flatulatia aia de card wizz)fara bagaj inclus etc
    -simulare zbor lufthansa 157E(cam tot pe acolo)bagaj,snack or brunch,cafea,bere(warsteiner nu skol cum e la tarom)etc incluse,DAR cu escala in munchen/frankfurt durata rezonabila 50-60 min
    -simulare zbor tarom/airfrance(lasand la o parte ca au codeshare au preturi la fel) 241E
    Pentru ce as alege eu un low cost cand gasesc la aceiasi bani zbor de linie(si NU…Lufthansa/austrian nu sunt pentru obraji finuti)?pentru simplul fapt ca baneasa este mai aproape de bucuresti fata de otopeni?
    Aceeasi intrebare si pentru tarom,am inteles…zbor direct dar diferenta de 80 si ceva de euro pentru ce?stewardese plictisite si trecute BINE de a doua tinerete?sa platesc mai mult pt solidaritate cu statul roman(care oricum acopera pierderile tarom de la buget)??
    Apropo de airfrance,baga numai aeronave de cacat pe segmentul romania,insa este de apreciat marimea spatiului pentru picioare.
    Nici blue-air si nici wizzair nu se merita decat daca au destinatie cheie unde nici o alta companie nu se incumeta gen cursa buc-zaragoza.

  32. tot vad ca se plangea lumea de catering si prostii d-astea. Cand mergeam mai des, stiam deja de unde ma pot aproviziona, din aeroport.
    In paris si baneasa ma costa o bere 2E. Mult, dar fata de 7e in paris era ieftin.

    Singurul aeroport in care am vrut sa ma sinucid a fost otopeniul 😛

  33. #69

    daca te documentai un pic mai bine ai fi aflat ca ryanair are cea mai noua flota de avioane din lume, medie 2,3 ani si e vorba de 250 de avioane, nu de 4-5. mentenanta este supusa unui audit si este facuta conform unor standarde la care se supun toate companiile din UE. low-cost inseamna altceva. asta e doar un caz izolat care cred eu ca se poate intampla la orice companie aeriana.

    • #70

      george » ce legatura e intre fereastra lipita cu scotch si aberatiile tale?

  34. #71

    O vorba din popor zice: “suntem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine”.

  35. #72

    Am fost la Călimăneşti – Căciulata, frate. La refacere.