Din cate stiu eu, codul rutier a intrat in vigoare de vreo 2 ani, nu?

Cum se poate ca, după atâta timp, să nu ştii  că ÎN SENSUL GIRATORIU ARE PRIORITATE CEL CARE E INTRAT ÎN SENS? Nu ştiu în Bucureşti cum e, dar în Constanşa jumătate din cei ce intră într-un sens giratoriu, se opresc la jumătate şi le dau prioritate celorlalţi să intre.

Şi nu,  NU SUNT FEMEI,  aşa cum v-aţi aştepta. Sunt boşorogi de la vârsta mea în sus, care au făcut şcoala pe vremea lui G.G.Dej.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

38 comentarii Adaugă comentariu

  1. am observat si eu treaba asta pe cand abia fusera planate sensurile invaticioase in mamaiea.

  2. #2

    sa vezi cate bate sunt la sensul de la city park. vaci cu cabina

  3. pai pe vremea lu’ GiGi Dej tot ce trebuia sa retii era sa dai prioritate secretarului de partid

  4. #4

    hehe, tata a luat permisul atunci. cand faceai stanga semnalizai cu bratul pe geam. cand faceai dreapta, semnaliza dumnezeu. daca dumnezeu era ocupat, dumnezeu cu mila…

  5. #5

    Depinde de sens, ca sa zic asa .. si de roas, eu am fost prin tara unde regula nu e valabila ca la noi, si mie mi s’a intamplat la sensul de la bulevard fix aceeasi chestie eram in sens si fix in fata mea tzushti o blonda suava intr’o masina de iasi ,am franat la cativa milimetri de audi’ul ei si socata dadeam din maiini, la care gagica m’a intrebat candid ce dreaq am de ma agit atata.
    o intreb isterica deja daca stie ce inseamna triunghiul ala cu rosu pe margine din fata ei.. primesc tot o intreb : ce? ii Zic: inseamna ca tu tre sa imi dai mie prioritate pentru ca eu sunt deja in sens ..la care ea ca o primavara de mai imi spune: SA MORI TU CA TRE” SA ITI DAU EU PRIORITATE!!!!!!
    La asa raspuns ..m’a bufnit rasu’ da’ rasu’ ala mare de nu ma puteam opri ..deci gagica era absolut convinsa ca eu sunt de vina :)))
    Nu uita ca la intrarea in eforie e un sens in care tre sa dai prioritate chiar daca esti in el celor care vin de pe centura eforie.

    p.s
    Si in ziua de azi ma itnreb: oare blonda suava a aflat pe parcursul sederii la amre ca nu avea dreptate???

  6. Nu e numai vina conducatorului, ci si a celui care l-a invatat sa conduca. Multi instructori le explica elevilor ca la sensul giratoriu tre sa dea prioritate de stanga (??? ce-o fi aia), candpeste tot in codul rutier se vorbeste doar de prioritate de dreapta. Daca elevul e mai bolund, asa (adica cu privire de aia de bou, nu nebun), nu ii mai spune profului ca el nu intelege ce e cu prioritatea aia de stanga.
    O alta explicatie ar fi ca soferii respectivi conduc 99% din timp pe la tara, si acolo nu au sensuri giratorii.
    Ma apuca rasul cand ma gandesc ce-o sa fac daca voi fi nevoit sa merg intr-un oras unde sunt tramvaie, ca am uitat toate regulile invatate cu circulatia pe sau pe langa liniile de tramvai. cred ca trag intr-un refugiu si scot cartea sa vad ce am de facut :-))

  7. Să nu uităm că este sens giratoriu numai dacă este semnalizat ca atare. Şi da, am avut şi io problema asta cu cineva care se agita ca musca în pahar, într-un sens giratoriu. Când i-am zis că n-are de ce să se agite că doar noi avem prioritate m-a întrebat io cum am luat permisul…

    La sensul giratoriu chiar e cel mai simplu: le dai prioritate tuturor celor care sunt deja în intersecţia cu sens giratoriu.

    Dar noh…

  8. prioritatea de dreapta sa traiasca :)))
    oamenii nu prea mai stiu cum arata codul rutier de cand au terminat scoala si stiu ca exista “doar” cateva reguli mari si late care trebe respectate: prioritatea de dreapta (dc vine masina dinspre mana cu care mananci, da Domnul sa nu fii stangaci, tre’ sa il lasi sa treaca), prioritatea/ cedeaza trecerea – dc vezi un romb galben cu fata la tine, treci ca-n branza, dc vezi un triunghi cu margini rosii, stai la coada si treci cu grija. la cam atat se reduce codul rutier in mintea multor soferi rromani. eu astept prima de sarbatori si ma duc sa imi comand un T34 din URSS. am auzit ca se face si cu ABS acum :))))

  9. si dupa legea logicii e mai normal ca cei care sunt deja in sens sa`si continue drumul, nu se tot opreasca in sens ca sa intre altii.

  10. Deci, în Timişoara există un sens giratoriu cel puţin ilogic pentru mintea mea de femeie la volan (care ŞTIE că în sens AI prioritate), în care la jumătatea sensului AI CEDEAZĂ şi trebuie să le dai prioritate celor ce-ţi vin din dreapta, pe principiul că vin “de pe principală”, probabil :))) Vorbesc despre sensul din Şagului (Turist).

  11. #11

    @anatati – da, asa-i … eu de cate ori ajung in TM cu masina, trebuie sa-mi schimb stilul de condus. Mi se pare ca-s destule intersectii ciudate la capitolul dat prioritate in Timisoara.

    NU stiu daca vorbim de acelasi sens giratoriu, dar nu-i cel gen “busola” N – E – S – V ?

  12. Ba, ăla este. De multe ori am impresia că sunt eu tâmpită … M-am liniştit acuma. Nu sunt. 😀 Şi mai este cel puţin unul de acest fel în oraş, dar nu-mi amintesc acuma care este, deşi sigur am trecut şi prin el la fel de bulversată …

  13. #13

    ALOOOOOOOOO.atotstiutorule…..sensul giratoriu in adevaratul sau sens e cu prioritate de dreapta.minte luminata ce esti.aia de care vorbesti tu e intersectie semnalizata, doar ca lumea tot sens ii spune. ia mai ia matalutza codu ala rutier de care zici ca stii cand ai intrat in vigoare si get back 2 me 😉

  14. #14

    P.S. anatati……..ba esti tampita.sensul de la TURIST nu e acelasi cu punctele cardinale.e clar cum conduci……:))

  15. #15

    alex, TAMPIT ESTI TU. Citeste codul rutier si nu te mai da bou pe aici, ca te faci de cacat.

  16. #17

    observi ca esti tampit?? acum mars si baga-ti capul in asfalt si gandeste-te de 2 ori inainte de a face alti oameni tampiti. si in afara de asta, gandeste-te de 2 ori inainte de a te urca la volan.

  17. #18

    @alex: inteligentule… chiparosule… prea desteptule (tu ai vrut-o) -> ia pune maria ta mana pe un cod rutier din 2006 si cauta de vezi Art. 56 alineatul 4: În intersectiile cu sens giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circula în interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda în intersectie.

  18. @alex: confuzia am făcut-o numai la puncte (N, S, E, V). Cel mult sunt tâmpită la geografie şi nu ştiu cum arată punctele cardinale. Am menţionat clar că vorbesc despre sensul Şagului cu prioritatea aia. Dacă ai vrut doar să faci opinie diferită pe aici, iaca ai făcut-o.
    Ai un os!

  19. #20

    in gura, sa ii scoata maduva

  20. @cel in cauză: nu vorbim despre acelaşi sens, până la urmă. 🙂

  21. #22

    bai arhi tu ai un fetish despre cacat ma baiatule? observ ca da…il folosesti cam des.asta e.daca e atat de important in viata ta.serveste-l cu spor ca te caracterizeaza

  22. #23

    alex, dupa ce te-ai facut de cacat, degeaba. oricum ai da-o, tot in cacat esti

  23. #24

    Prioritatea de stanga e de-un secol in codul rutier, nu numai de 2 ani. Si eu stiu asta, si nu-s sofior 😀
    @anatati: ce mi se pare si mai ciudat la acel sens giratoriu e faptul ca “la principala” circulatia e oprita de cateva luni din cauza lucrarilor. 🙂

  24. @dee: şi probabil o să mai dureze câţiva ani până termină podul pe-un sens. Şi apoi alţi câţiva pentru celălalt sens.

  25. #26

    hai c-au tras o coaja de asfalt peste ce-au decapat. poti merge la Real linistita 🙂
    Gata off-topicul, promit 🙂

  26. #27

    DEE, pasaricile au voie offtopic intotdeauna pe arhiblog:)))

  27. #28

    Oh, Imparate! Esti prea bun cu noi, muritoarele de rand. Multumim ca ne lasi sa ne facem de cap in imparatia ta.

  28. #29

    Dee, faca-se voia ta

  29. @Buddy: in sensul giratoriu se circula dextrogir, deci inainte sa te inscrii in giratoriu masinile deja inscrise vin din stinga deci tre’ sa le lasi. fireste, decit sa introduci notiunea de prioritate de stinga in giratoriu ca sa produci si mai multa ceata intr-un creier odihnit, mai bine le explici simplu: daca-i in cerc lasa-l sa treaca.

  30. #31

    asta cu dextrogirul ai zis-o ca sa ii faci sa se dea cu capul de tastatura:))))

  31. Arhi, foarte subtil. Gata am terminat cu offtopicul 😉 Mă duc pe dexonline să văd ce-i cu dextrogirul ăla :))))

  32. Asa e peste tot Arhi. Din cate vad eu sensurile giratorii sunt un lucru nou pe la noi, asa ca aproape nimeni nu are habar de cum se semnalizeaza sau cum se circula intr-un sens giratoriu. Asta o vad si eu in fiecare zi, pentru ca trec prin 2 sensuri in fiecare zi de cel putin doua ori si in 99% din cazuri, cei din fata mea habar nu aveau de semnalizare sau prioritati, ca sa nu zic ca nu odata a fost cat pe ce sa intre in mine cei care credeau ca sunt regii soselelor.

  33. #34

    looool. am ras cu lacrimi. pai daca te opresti in giratoriu in franta ai 3 puncte rase de pe permis. nu numai sa dai prioritate dar si sa te opresti e interzis. ma, mai ai multe faze din astea? ma cac pe mine de ras si nu mai sunt atent la treaba.

  34. #35

    pai citeste ce zice tembelul ala mai sus. cica sunt eu atotstiutor degeaba, ca gresesc:))))) fi-mi-ar volanul de ras

  35. alex daca asa circuli in sensul giratoriu ma mir cum de n`ai avut acident inca si cum de ai carnet (daca ai).

  36. #37

    Ar mai putea exista o explicatie. Ca si exemplu concret in Cluj, in cartierul Zorilor langa Spitalul de recuperare exista un sens giratoriu. Nimic deosebit pana aici, insa drumul pe care este plasat acesta este intens circulat de camioane. Catodata ai emotii sa iesi din sens cand vine un ditamai camionul spre tine cu viteza destul de mare. E adevarat, poate opreste, dar poate nu. Daca ai fii sigur ca cei care vor sa intre in sens iti dau prioritate, ar trebui sa fii prost sa opresti, dar in cazul prezentat mai sus, e discutabil :).

  37. #38

    ¤ 7. Intersectii si obligatia de a ceda trecerea

    Art. 54. – Intersectiile sunt:

    a) cu circulatie nedirijata;

    b) cu circulatie dirijata. În aceasta categorie sunt incluse si intersectiile în care circulatia se desfasoara în sens giratoriu.

    Art. 55. – La apropierea de o intersectie conducatorul de vehicul trebuie sa circule cu o viteza care sa îi permita oprirea, pentru a acorda prioritate de trecere participantilor la trafic care au acest drept.

    Art. 56. – (1) La intersectiile cu circulatie nedirijata conducatorul de vehicul este obligat sa cedeze trecerea tuturor vehiculelor care vin din partea dreapta.

    (2) La intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare, semafoare sau de catre agenti de circulatie conducatorul de vehicul este obligat sa respecte semnificatia sau indicatiile acestora.

    (3) În intersectiile cu sens giratoriu vehiculele care circula în interiorul acestora au prioritate fata de cele care urmeaza sa patrunda în intersectie.

    Art. 57. – Conducatorul de vehicul care patrunde pe un drum public venind de pe un drum lateral de categorie inferioara are obligatia de a acorda prioritate de trecere tuturor vehiculelor care circula pe acel drum.

    Art. 58. – (1) În intersectiile cu circulatie nedirijata conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.

    (2) În intersectiile cu circulatie dirijata prin semnale luminoase vehiculele care vireaza la stânga acorda prioritate de trecere vehiculelor care circula din sens opus.

    (3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.

    (4) Când un semafor cu trei culori are o lumina verde suplimentara montata la acelasi nivel cu lumina verde normala a semaforului, sub forma unei sageti verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-si continua drumul în directia indicata de sageata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu conditia acordarii prioritatii de trecere vehiculelor si pietonilor care au drept de circulatie.