Recunosc, eu l-am votat pe Nicușor pentru că era singura soluție ca să dispară dihorița din voluntari, nu din mare drag de el. Am scris târlă de articole în care e prezent, pentru că niciodată nu m-am identificat cu acțiunile sale, culminând cu distracțiile de la Roșia Montană.

Dar oricum, chiar dacă motivul era panarama, am sperat întotdeauna că va fi mai bine cu el, pentru că intențiile sale au fost dintotdeauna bune și întotdeauna i-am blocat pe mizerabilii care o ardeau cu Vai, ce șpăgi o să ia Nicușor și alte mizerii.

I-am acordat și timp, deși lumea se aștepta să aibă apă caldă din secunda în care a plecat galinaceea de la primărie, lucru absolut imposibil, femeia făcând totul ca să distrugă acolo și să își planteze în loc armatele de pesediști hotărâți să fure tot ce se poate. Era și încă este imposibil, cât timp în București nu a existat nicio refacere a sistemului de termoficare, ci doar cârpeli.

Dar, Nicușor, ffs, au trecut 6 luni și efectiv nu se vede absolut nimic, nicăieri, doar discuții sterile cu băieții finuți de la USR și cam atât. Iar traficul este cel mai vizibil distrus, varză, terminat complet, oriunde te-ai duce ești înconjurat și blocat.

Am înțeles, Firea a închis fostul sistem automat de dirijare a traficului, ca să cumpere altul, cu rebate. Nu s-a făcut nimic, ne bazăm, în continuare, în intersecțiile aglomerate, pe analfabeții de la Poliția Locală, cu training de 2 săptămâni la fața locului, de ajung de râsul curcilor, vineri, când era o super aglomerație, la biblioteca națională, un băiat de ăsta oprise tot traficul pe unirii, ABSOLUT TOT TRAFICUL, ca să facă stânga unii care veneau dinspre Udriște. Repet, toate benzile stăteau pe loc, cozi de kilometri.

În paranteză fie spus, podul ăla de la semănătoarea este un vârf al imbecilității, o creație a unei cocote analfabete, dacă vrei să ajungi la IDM, trebuie să urci pe pod, să faci dreapta în capăt și să te duci până la pasaj, singurul loc pe unde mai poți face stânga, ca să ajungi la semănătoarea. Foarte, foarte util, a degajat complet traficul care mergea niciunde și ajunge niciunde.

Nicușor, facem și noi ceva cu traficul, implementăm un sistem de ăla de dirijare automată, băgăm niște zone libere de neocomunism prin centru și libere pe inelele mediane? Eventual niște benzi de autobuz separate complet de trafic prin piloni metalici sau bolarzi, iar pe benzi să fie permiși și bicicliștii, cu semafoare dedicate? Camere de luat vederi pe benzile de autobuz, cu amenzi mari, direct la domiciliu, pentru cei care le folosesc ilegal? Taxe de acces? Lucruri de astea care ar face viața mai respirabilă?

Nu, nimic? Adevărat, vorba lui Voiculescu, ce să și faci în 6 luni?
Nimic.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

74 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Din Genova mi-a venit 120 euro amendă că am circulat pe banda pentru transportul in comun, deci la alții se poate.

    • #2

      si in londra e

    • #3

      Lol in Constanța o mașină de la Locală și una de la Națională nu au fost capabile sa vada ditamai Range Rover-ul care se apropia de suta la oră. In plus noul sistem de sens unic pe care il respectă cine vrea crească niște dopuri de toată frumusețea. Exemple de lucruri funcționale aplicate românesc!

    • #4

      In Londra mi se par magici stâlpii metalici retractabili de pe benzile de autobuz. Amenda e cea mai mică problemă când suspini după o baie de ulei spartă.

  2. #5

    Au trecut 6 luni de cand tot e intrebarea “ce sa si faci in 6 luni?”

    • #6

      Și-or să mai treacă 60 de ani, și-om fi deja morți atunci.

  3. #7

    Repetati dupa mine: “Bucurestiul este suprapopulat!” si apoi poate veti intelege ca doar Dumnezeu are o solutie si nu o sa va placa.

    PS: Nu ii iau apararea lui ND, incerc doar sa va ajut mental pentru ce se intampla, vezi si discutiile de aici zoso.ro/politistii-spun-ca-nu-vor-tolera-asa-ceva-13/

    Cu cat aveti asteptarile mai jos cu atat veti fi mai putin dezamagiti. Daca waze zice ca faci 1 ora, tu gandeste-te ca faci 2 🙂 etc

    Trebuie atrase companiile mari si in alte orase, apoi mutate anumite sedii de administratie etc.

    Aveti aici lista cu orasele din Europa. Vedeti unde ne situam si analizati care e situatia acolo en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_Union_cities_proper_by_population_density

    • #8

      Corect. Mai pune peste si dependendenta romanului de masina si o sa intelegi ca nu exista nici o sansa sa fie “mai bine” doar marind capacitatea. Singura solutie, ZACA sau cum se chema ce vroia “duamna” sa faca. Plus taxe cat mai mari pe masini, locuri de parcare, etc.

    • #9

      Singura solutie intr-un timp scurt este interzicerea masinilor sub euro 4 dar cea mai buna solutie este sa se investeasca si in restul tarii astfel incat sa nu mai fie nevoita lumea sa migreze catre orasele mari. Call center-urile se pot infinta la fel de bine si in Braila, nu e nevoie sa fie toate in Bucuresti, Cluj, Iasi si Timisoara.

    • #10

      @ Manole, iar incepeti cu dependenta romanului fata de masini, care de fapt este o necesitate. Momentan transportul in comun este subdimensionat chiar si pentru numarul actual de calatori. Daca mai adaugam cateva sute de mii de persoane care si-ar lasa masinile acasa, o sa ajungem sa vedem oameni care calatoresc sus pe vagoanele de metrou (la fel cum merg indienii cu trenul).

      ZACA nu era gandit sa fluidizeze traficul, a fost gandit sa reduca poluarea in centrul orasului.

      @gc, ca sa atragi tinerii inapoi in orasele de resedinta trebuie sa le oferi ceva mai mult decat opotunitatea de a face o cariera ca agent de Call Center.

    • #11

      @AndreiG, in primul rand degeaba ai ‘jde mii de mijloace de transport daca nu au pe unde merge. Da, stiu, benzi dedicate, sa iti aduc aminte ce spume la gura faceau soferii cand s-au bagat pe la arcul de trimuf benzi dedicate.
      2. Sunt curios cand ai mers to ultima oara cu stb/ratb. Overall nu este aglomerat, da or fi ore si linii unde stai inghesuit cateodata. Guess what asa e si la londra si la paris.
      3. S-a demonstrat din anii 60-70 ca degeaba adaugi capacitate, cum mai faci o banda cum se umple, degeaba sperati la altceva, singura solutie este reducerea numarului de masini, pana atunci spor la stat la volan si plans ca traficul e naspa.

    • #12

      “ca sa atragi tinerii inapoi in orasele de resedinta trebuie sa le oferi ceva mai mult decat opotunitatea de a face o cariera ca agent de Call Center” – păi au oportunitatea panaramelor mai ieftine decât alea din București…

    • #13

      @Manole
      1. Eram sigur ca o sa o bagati pe asta ca nu are sens sa cumparam autobuze fiindca nu au pe unde circula, de aceea am comentat exclusiv de metrou.
      Tot traficul creat de masini impiedica acum achizitia de garnituri suplimentare la metrou?
      2. Acum, in perioada pandemiei, overall nu este aglomerat nici daca circuli cu masina. Doar in anumite momente. Dar discutam de revenirea la normal, adica revenirea oamenilor la birouri si redeschiderea scolilor. Atunci se va aglomera din nou la nivelul de acum 1 an si jumatate, inclusiv in STB.
      3. Eu nu am zis ca nu trebuie redus numarul de masini. Dar in orasele alea despre care vorbesti, s-a ajuns la reducerea numarului de masini prin imbunatatirea transportului in comun, nu doar prin interzicerea acestora.

    • #14

      Andrei, de fapt “talibanismul” tau din comentarii, nu face decat sa confirme ce am zis, ca romanul e dependent de masina. Nici macar nu am zis ca e vina lui ca e asa. Si nici nu am zis ca sistemul de transport in comun nu ar trebui imbunatatit, doar ca asta nu ar rezolva problema cu nimic cata vreme nu exista si presiune inversa spre a renunta la masini.

      Garnituri sumplimentare la metrou, imi pare rau sa iti spun, dar esti la nivel de gica hagi- “sa fie bine sa nu fie rau” la logica. Guess what, nici pe metrou nu poti sa pui trenuri peste trenuri ca ai niste limite fizice (distanta minima intre trenuri, timpi de accelerare si franare, sisteme de dirijare, balans la capate etc). Limita aia e atinsa demult pe M2 de exemplu.

      Am vazut ca ai comentat si mai jos niste aberatii despre cum ar bloca bicicletele autobuzele, daca ar fi lasate sa mearga pe pista dedicata de autobuze, etc.

      Ce sa zic, ti se aduc argumente ca asa se face in Londra sau Paris, ca s-au facut studii ca degeba faci mai multe drumuri fiindca se umplu de masini imediat (poftim link de start: en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand), ca peste tot mai exista si aglomeratie (uite inca un link: c8.alamy.com/comp/N003J7/london-uk-09th-july-2015-sardines-for-breakfast-anyone-london-underground-N003J7.jpg), dar nu, tu stii mai bine.

      In rest ramane cum am stabilit. Spor la incrancenare in trafic si cautand loc de parcare.

    • #15

      E o necesitate o pula. Eu n-am mai mers cu masina in Bucuresti de 10 ani.

      Metroul e ok. Tramvaiele sunt goale (cu exceptiile de rigoare). Nu mai vorbi din auzite. Da, s-ar aglomera, dar asta e, in toate orasele mari e aglomerat. Mai lasa masina acasa, ca nu-ti cade rangul si nu mai cauta justificari pt ca ti-e tie lene sau stai la porumb. Nu ai ce masuri sa mai iei, visati cai verzi pe pereti, doar sa demolezi jumatate de oras.

    • #16

      Înainte de pandemie foloseam mașina doar vinerea, când nu era vacanță. Asta deși trebuia să schimb 2 stb uri și făceam mai mult cu stb ul si uneori era aglomerat ca dracu in 1 sau 41. Asta pentru că preferam să stau liniștit decât nervos la volan.
      De aceea nu înțeleg cum pot unii alege mașina deși fac dublu decât cu metroul.
      La fel nu înțeleg imbulzeala. Dacă văd ca e full în tramvai, mai aștept. Chiar sunteți toți chirurgi la urgență?

  4. #17

    Numai vă cumpăraț mașini.

  5. #19

    Intr-o tara civilizata, nu se vede mai nimic in 6 luni dupa o schimbare de primar de ex. Sau poate sint chestii incepute care nu-s asa vizibile. E logic oarecum. 6 luni e putin, mai ales daca aia de te-au precedat au facut totu praf. Dar, noi nu traim intr-o tara d-asta. La noi e jmecherie, furaciune. Asa ca n-am nici cea mai mica speranta de la nicusor. Nu intentiile bune l-au facut primar. Primar l-a facut un partid. Sau mai multe. Asa ca impacati-va cu ideea ca-l doare-n pl de binele efectiv al bucuresteanului. Nu d-aia e pe scaunu da primar. E acolo ca sa faca burta mare. A lui si a pretenilor.
    Si-l ajuta si moaca. E genu ala care te face la portofel si tu tot refuzi sa crezi….nu e coa asa, uita-te la el e om serios.

    • #20

      nu mă interesează din ce gaură infectă de șobolan roșu frustrat ai ieșit să vomezi, dar când te pricepi așa de bine la căcaturi și jeguri, atunci poate explici clar de ce minți ca un jegos când spui :

      1. îl doare-n pl de binele efectiv al bucureșteanului
      2. Primar l-a făcut un partid.
      3. E acolo ca sa facă burta mare. A lui si a prietenilor.

  6. #21

    Bai, Nicushor nu-ti mai place, Vladutz nici atat… De Barna ce sa mai vorbim…
    Eu cred ca ai ceva cu usereu’!
    Ah… Stai un pic… Nicushor nu mai e la usere…
    Oricum ai ceva cu ei!

  7. #25

    Pai a cumparat tramvaie care vin la anu, gata, a muncit anul acesta.
    A asteptat sa se aprobe bugetul, acum sa vedem cum il foloseste.

    • #26

      Legat de subiectul aprobarii bugetului, intreb foarte serios ca nu am idee: asa e normal sa adopti bugetul pe anul in curs in luna mai ? Lucreaza dupa anul financiar american 😀 sau ce s-a intamplat ?

    • #27

      Verifica in zi din an s-a aprobat bugetul Romaniei, si de acolo ajung “ceva” sume.
      Au fost alegeri general in decembrie, pana s-a facut coalitia, apoi guvernul, apoi bugetul si apoi altele.

  8. #28

    Sunt atat de multe de facut, incat nu se decide cu ce sa inceapa.

  9. #29

    La sfarsitul mandatului toti primarii se vor plange ca au fost invinsi de sistem.
    Bucuresti, acest oras cu 7 primari…
    Da, am cam inceput si eu sa ma pis finut pe el de vot inutil.

    • #30

      Da, e ca in bancul ala cu directorul si trei scrisori….

  10. #31

    Primul mandat este de incalzire din al doilea se pune pe treaba, ca doar nu va vota nimeni cu PSD la cat de minunat este USR-ul.

  11. #32

    Ar merge un sistem cu camere care trimit amenzi la trecut pe rosu, la blocat intersectia si la incadrare necorespunazatoare. Pentru ultima e nevoie de marcaje clare.
    Apoi niste gigei pe trotineta sa imparta amenzi tuturor “avariatilor” opriti sa ia covrigi.
    Dai 3 luni (sau la prima abatere) doar avertismente si apoi gata. 50% din problema se rezolva.
    Restul de 50% sunt benzi de autobuz ce duce la un STB pe care sa te poti baza ca ajungi la interviu cu 10 minute inainte si nu la jumatate de ora dupa, ca tot vorbeam zilele trecute.

    • #33

      Ar fi perfect un sistem cu atentionare prima data si apoi amenzi. Dar sa se dea amenzi pentru toti soferii, de fiecare data cand incalca o lege. Nu doar de 2-3 ori pe an cand face Politia o campanie televizata.

    • #34

      pai daca faci sistem automat cu camere, da amenzi tuturor. Eventual pui un angajat sa se uite pe “dovezi” pentru a evita erorile.

    • #35

      a fost sistem automat de amenzi unde traiesc la trecut pe rosu, au crescut mult numarul de accidente pentru ca lumea nu vroia amenda, frana brusc si cei din spate il loveau de obicei erau accidente in lant, s-a renuntat la el.
      Dar exista amenda pentru blocarea intersectiei, stationarea aiurea, vorbit la telefon, de la politisti pe bicicleta.

    • #36

      @wd, interesant ce spui. Unde s-a intamplat asta, in ce tara?

  12. #37

    E prea greu…masini multe, lume multa…
    Lume multa dar oameni putini…cu care sa poti misca lucrurile. Ar trebui practic sa-i dea afara pe toti, sa restructureze toate agentiile si toate posturile, sa faca concursuri pe bune si abia apoi sa se mai miste ceva. Ceea ce e imposibil…asa ca merge si el pe burta, ce sa faca…sa-l ia in furci armatele de pile, amante si epoleti din jur?

  13. #38

    @Arhi: Eu nu inteleg treaba cu “niște benzi de autobuz separate complet de trafic prin piloni metalici sau bolarzi, iar pe benzi să fie permiși și bicicliștii”: merge biciclistul pe banda respectiva si din spate vine autobuzul. Ce se intampla in situatia asta? Merge autobuzul cu viteza biciclistului? Sa depasasca autobuzul pe biciclist nu cred ca se poate din cauza bolarzilor. Iese biciclistul de pe banda sa faca loc la autobuz sau se urca pe trotuar? Facem banda x1,5 astfel incat sa treaca autobuzul pe langa biciclist?

    • #39

      Intrebare irelevanta. Atat biciclistul cat si autobuzul se deplaszeaza fata de masinile care stau in coloana. Intre 2 semafoare ori ca merge cu 20 ori ca merge cu 50, diferenta nu este atat de mare, dar este mai mare decat daca sta pe loc.

    • #40

      @theX: fix solutia asta era in Paris acum fo 10 ani cel putin. banda dedicata pt autobuze si taxiuri si pe care circulau si biciclete. socant!

    • #41

      In Belgia exista semne rutiere in care se interzice depasirea biciclistului de catre autobuz (sau orice autoturism, nu mai tin minte exact)

    • #42

      @Ciprian: in lipsa biciclistului, care circula cu 20 km/h, autobuzul ar putea circula cu 50 km/h, fiind astfel mai eficient.
      @Ender: raspunsul tau este “Dar dar si ailalti fac la fel”. Socant! Nu m-ai lamurit.
      @punKreas: vezi mai sus.

      Abia astept sa se infiinteze benzile de autobuz, dar pe ele sa circule doar masinile STB-ului, eventual politie, ambulante, pompieri. Nu biciclete (apropos, de ce nu si motociclete sau scutere, cu viteza lor mai mare au avantajul de a nu incurca autobuzele) sau taxiuri (ca pe bd Dacia). Sper ca bezile dedicate vor face transportul in comun mai previzibil, putand respecta mai bine orele de sosire in statie a masinilor.

    • #43

      @Ciprian, dar ce faci daca intre 2 semafoare pe benzile normale este liber, dar pe banda de autobuz circula 5 biciclisti cu 15 km/h? Autobuzul care ar putea circula cu minim 40 km/h sta in spatele lor, nu?
      Si nu mergem pe ideea ca este un biciclist pe ora, fiindca toti spun ca daca ar exista benzi dedicate ar fi cateva sute de mii de persoane din bucuresti care s-ar deplasa zilnic cu bicicleta.

      @Ender, din comentariul tau inteleg ca s-a renuntat la solutia asta in Paris. Ce s-a intamplat, nu a fost eficienta?

    • #44

      TheX, strange niste bani si du-te la Londra. O sa afli acolo raspunsurile la intrebarile tale.

    • #45

      @AndreiG cand o să se întâmple chestia aia in București o să fie grav :))

  14. #46

    Nu e numai Bucurestiul facut praf. Sa vezi ce e in Ploiesti in fiecare zi cu scolile deschise. Dupa ce au reabilitat idiotii Soseaua Vestului, de au reusit sa o faca praf cu linia lor de tramvai, stam la cozi uriase in fiecare zi. Se blocheaza inclusiv stradutele din cartiere, pe unde sunt scoli. Fiecare isi duce copilul cu masina la scoala si ajungem de nu mai putem iesi/intra din/in cartier la orele la care copii intra/ies la/de la scoala. Daca mai pui la socoteala ca in centru strazile sunt foarte inguste si nu ai unde le largi, o sa fie din ce in ce mai rau.

    • #47

      Am locuit cativa ani in Ploiesti, asa ca imi permit sa intreb: de ce ai nevoie sa duci copilul cu masina la scoala?
      Poate au aparut cartiere noi care nu au scoli in proximitate, dar pe unde stateam eu erau cel putin 4-5 scoli la o distanta de 2-10 minute de mers pe jos.
      Pentru liceu inteleg ca nu intri la cel de langa casa si trebuie sa te deplasezi, dar as presupune ca e in stare si copilul sa ajunga singur la liceu, e totusi un oras nu foarte mare (nu am masurat dar m-as mira sa aiba mai mult de 5km in diametru)

    • #48

      Nu stiu de ce ai nevoie sa duci copilul cu masina. Fata mea are acum 25 de ani, dar la vremea cand era la scoala nu am dus-o niciodata cu masina. Chiar si cand scoala era ceva mai departe. S-a modernizat romanul si nu se mai poate deplasa plodul altfel decat cu masina.

    • #49

      Poate nu m-am exprimat eu bine. Eu nu imi duc copilul la scoala cu masina. Copilul meu a terminat de mult scoala. Si nici nu ies zilnic cu masina, dar vad aglomeratia dimineata si in timpul zilei cand merg prin cartier cu cainele. Si da, cam 5 km si ceva are Ploiesti in diametru.

    • #50

      am inteles :)). misterul ramane atunci.
      Eu mergeam de jos de placere prin Ploiesti (fara bagaje sau lucruri voluminoase de carat), ca cea mai mare distanta pe care aveam nevoie sa o strabat era probabil de vreo 3km.

  15. #51

    Vezi ca spre IDM ai varianta sa nu te urci pe pod – mergi pe banda din dreapta si ai un pod mic peste dambovita pe care treci pe malul stang.

  16. #53

    Nu intentionez sa-l apar pe nicu sordan, dar daca duamna pandele a inchis sistemul ala facut de UTI/Swarco nu e o chestie care se reface in 6 luni. Poate in 6 ani, si nici asa, nasterea lui a durat mult mai mult.

    Ce poate sa faca nicusor e sa ia masuri d-alea verzi si barbare, gen taxe mari, taxa de bucuresti, fara euro 4, cu sot si fara sot, etc.

    • #54

      benzina sa se dea cu buletinu doar, daca ai sapca esti din start vinovat, din astea.
      In loc sa se uite la colegu Ciucu, ce face, ca am inteles e incompetent (Nicu-Shordan) da poate se inspira de la altii care fac. Sau poate nu, speranta moare ultima ca si cu Vladut de altfel.

    • #55

      Nu cred ca vorbesti serios. De ce ar dura 6 ani sa implementezi un astfel de sistem?
      Deci tot ce poate sa faca Nicusor este sa puna taxe din astea mai mari. Dar de sistemele de gestionare a traficului cine ar trebui sa se ocupe?
      Eventual poate cream un mandat de Primar pentru minim 10 ani:
      – 2 ani studiu de fezabilitate
      – 2 ani licitatia si eventualele contestari
      – 6 ani implementarea

  17. #56

    Urat traficul din Bucuresti, dar si noi suntem de vina. Noi suntem traficul, noi aia care fortam intersectii, noi aia care taiem calea, noi aia care “lasam 5 minute pe avarii”, noi aia care ne-am nascut cu curul in masina si mergem cu ea si pana la paine. Fix astia suntem problema. Apoi, sunt aia pe care i-am pus noi sa adminstreze bunurile si banii comuni, ca aia merg doar cu escorta si-i doare in 14 de trafic, tot aia care in loc sa dezvolte tara sa se duca firmele mari si in Moldova si in alte zone ( nu doar in Bucuresti si in Vestul tarii ) au preferat sa fure. Normal ca e traficul prost, pentru ca vin anual poate zeci, sute de mii de noi studenti, din care, majoritatea raman in capitala, pentru ca aici sunt oportunitatile. Sigur, o sa zica bucurestenii: ” sa plece, ca ne incurca ” dar uita ca si ei tot de prin zone din afara capitalei se trag, sigur, poate nu ei sunt veniti de acolo, dar au macar un bunic venit de prin Moldova sau alte zone.

    Cat timp nu o sa invatam sa ne respectam in trafic, cat timp nu o sa invatam ca daca trebuie sa ajungem undeva la ora 16:30, si avem de mers 10 km prin aglomeratie, poate ar trebuie sa ne recalculam ora la care plecam, pana cand nu o sa invatam ca graba altuia nu e mai putin importanta decat graba noastra si, foarte important, cat timp nu o sa mai fim idioti si nu o sa mai ajunga sa ne administreze oameni dupa chipul si asemanarea noastra, nu o sa avem nici trafic decent, nici scoli decente, nici spitale cum trebuie.

    • #57

      Mai sunt… aia care duc copiii la scoala/gradinita in cealalta parte a orasului pentru ca acolo au auzit ei ca e rahatul poleit cu mai mult aur, aia care au metrou in fata blocului dar iau masina la munca, aia care accepta ca angajatorul sa isi mute sediul la mama naibii in porumb ca era chiria cu 5 lei mai ieftina, aia care isi cumpara apartament fara sa se intrebe unde isi vor parca masina, etc.
      Cu masina in oras merg la cumparaturi (evitand orele de varf) sau rar la munca, de obicei cand imi aduce curierul ceva voluminos care nu poate fi transportat in brate pana acasa.

  18. #58

    Soluția pentru un București mai aerisit se află în zona Vrancea.

    • #59

      Asta a fost neagra rau!

    • #60

      Sigur, vine un cutremur, se darama jumatate de oras si apoi nu mai circula nimic timp de 4-5 ani cat se repara soselele sau cladirile avariate.

  19. #61

    Vineri a fost si eu ca tot moldoveanu’ la capitală. Ajung la MAE rezolv treaba si de acolo mai departe pe Calea Grivitei la un magazin pt a cumpara ceva. Vreo 10min pe ceas. Zic, UAU! Se simte pandemia, ce liber e! La intoarcere merg inapoi catre P-ta Victoriei cu directie Aviatorilor si mai apoi in treaba mea spre A3. De la Victoriei pana la Monumentul Aviatorilor am facut mai mult de 30min căci la ’28 am incetat sa ma uit la ceas. Desi erau 2 politisti in intersectia de la Guvern acestia doar “supravegheau” traficul. Concluzia e că, capitala e sufocată de masini.

    • #62

      Exact asta este problema, orasul este sufocat de masini. Tu ce ai cautat cu masina in Bucuresti la ora de varf? Nu ti-ai dat seama ca faci parte din problema?

    • #63

      Evident ca faceam parte din problema insa am mers la un eveniment unde se cerea sacou si cravata. Ca atare venind de la mama naibii intr-un Bucuresti cu 28 grade a trebuit sa ma schimb de camasa intr-o benzinarie pe centura ca sa arat cat de cat decent. Puteam sa las masina la Straulesti si sa iau un metrou insa ajungeam la fel cum plecasem din orasul de destinatie. Inca o chestie, pe Grivitei am stat fix 10min in magazinul dedicat pentru care am platit prin sms 0.95€+tva. Câți bucuresteni fac asta si nu lasă 5min pe avarii?

    • #64

      Inteleg ca ai avut nevoie sa te deplasezi cu masina, dar ce vrea sa spun este ca la fel ca tine fiecare are cate o explicatie:
      – trebuie sa isi ia copilul de la gradinita;
      – trebuie sa treaca pe la hipermarket sa cumpere 2 baxuri de apa;
      – lucreaza undeva unde i se impune sa se imbrace la sacou si camasa;
      – locuieste “la porumb” si nu are cu ce alt mijloc de transport sa se deplaseze;
      – etc.

      PS: toti bucurestenii carora le este frica sa nu primeasca amenda platesc parcarea; desigur ca mai sunt si unii care merg la risc si se gandesc ca daca parcheaza zilnic timp de 1 luna si iau doar o amenda in perioada asta tot ies pe plus.

    • #65

      Domnilor, ne mai lasati cu partea din problema. Cel putin trei sferturi din aia care dau cateva sute de euro pe luna pe benzina pentru bucuria de a sta ore intregi in trafic, si-ar dori sa nu mai fie parte din problema. Ce-ar fi sa ni se dea posibilitatea, sansa, oportunitatea, placerea sa fim parte din solutie?

  20. #66

    Te ai vandut la pesedeu. Te a cumparat pandele.Jos labele de pe nicusor. Sunt interese mari la mijloc :)))
    Eu astept de la pnl+ usr sa schimbe legea electorala pt alegerile locale si sa avem 2 tururi. Are cineva idee cand ?? Sau o sa spuna in 2024 ca nu i a lasat pesedeul

  21. #67

    Și gândește-te câți corporatriști lucrează acum de acasă. Dacă nu exista pandemia, traficul era de 10 ori mai rău ca pe vremea moldovencei din Voluntari.

  22. #68

    Ce simpatici sunt unii cu mutatul sediilor administrative in alte orase. ele sunt in Bucuresti ca asa vrea lucratorul de la stat bucurestean. sa vina contribuabilul cu dosarul cu sina in fata lui… ca atunci vine si cu ciocolatica si cu mielul de paste si cu bradul de craciun.

    Ca degeaba Eon are sediul la tg mures si rcs rds la Oradea ca tot au la Bucuresti aproape tot administrativul. nu se poate ca nu se vrea…

    plus ca tara de tampiti am facut capitala in curul pestelui…. sa ne simtim toti niste cacati cand mergem in capitala.

    eu propun sa mutam capitala in alt oras la fiecare 4 ani cand sunt alegeri parlamentare ca sa se dezvolte toata tara….

  23. #69

    Cateva idei random:
    – faptul ca pe timp de pandemie orasul e blocat de trafic nu inseamna ca dupa o sa fie “si mai blocat”. O sa fie… blocat:
    ca sa te duci din puntul A in puntul B iti ia o ora: daca e mai mult de o ora nu te mai duci; daca e mai putin de o ora inseamna ca e foarte aproape/ la vecina.
    Bucurestiul are nevoie e ingustarea soselolor: tot o ora faci pana “acolo”.
    O singura banda banda delimitata fizic e de ajuns; a doua de trebui sa sa fie plina cu sicane sa nu poti merge decat cu motoreta de la deliveroo, sau cu bicicleta. Avantajul e ca o sa poti sa merge cu bicicleta.

    De exemplu, Iuliu Maniu ar avea doua benzi “de viteza”, delimitate fizic de celelalte benzi, interzis la stanga/dreapta peste tot. In sensul de iesire din oras, intrarea pe “autostrada” de face banda de accelerare intre intersectii iar iesirea nu mai e posibila decat la centura. Invers pe sensul de intrare in Bucuresti.
    Pe celelalte una/doua benzi circula -cu viteza mica- doar autobuze, biciclete si cei care vor sa intre pe drumul de viteza.

  24. #70

    M-a mancat in cur sa intru in serparaia de grup “Nicușor Dan – Primarul Bucureștenilor” si am pus si eu o intrebare, pertinenta zic eu.

    “Domnu’ Nicusor, cu respect. Cand terminati de revolutionat traficul din Bucuresti, precum predecesoarea intaia doamna primar a Romaniei, poate reusiti sa dati o vopsea peste liniile de demarcare a benzilor si mai plombati ceva ca e jale.”

    Si-au inceput nene:

    ” ca sa para ca nu esti un postac de partid, poate ar fi ok sa mentionezi si problemele cu bugetul, create de USR PLUS.”

    “Dacă nu vezi ce face NICUŞOR DAN de când este primarul capitalei jefuite de madama HOAȚĂ firea , mergi urgent la oftalmolog !”

    “Pe Firea de ce nu ai intrebato ca a stat 4 ani primar? Vrei ca Nicusor sa rezolve tot in cateva luni?”

    ” da, oamenii au standarde super variabile.
    Cand era Firea, nu misca unul in front; acum brusc toti au super standarde si asteptari absolut nerealiste.”

    “Crezi ca se face in cateva luni ce nu au facut alti primari in 30 de ani..”

    Si exemplele pot continua, e jale ce-i acolo, bai numai si numai whataboutism din ala gretos, ba da pe unul nu l-am vazut sa spuna “uite ce a facut Nicu Sordan de cand e la primarie” ba, nici macar unul.

    • #71

      practic, nimic

    • #72

      Efectiv acelasi rahat cu greaua mostenire.

    • #73

      Băi nu știu dacă Șordan a făcut asta sau clima, dar anul trecut pe vremea asta nu puteam să ies din casă fără Autan. Practic 3 ani la rând herghelii întregi de țânțari mă pândeau să mă facă sită. Anul ăsta nimic, nu am văzut nici măcar un țânțar până acum. Again, nu știu dacă e meritul lui, dar eu pe Firea cu asta o asociez.

  25. #74

    you are not in traffic. you are traffic