Circula ieri, #pesurse, un pesedism făcut în online-ul românesc, de către un mare client, care a executat o frumusețe de campanie pe munca unor naivi care s-au „implicat și și-au pus la bătaie toată creativitatea și bunele intenții” într-o reuniune, la un moment dat. (pentru cei ce nu înțeleg, niște unii au fost chemați să fie creativi la o conferință de online, așa, pur teoretic, demonstrativ, să vadă lumea ce buni suntem, iar clientul ipotetic le-a folosit munca, nu că fără să îi remunereze, nu că fără să le ceară voie, ba chiar le-a spus, voalat, că s-au chinuit ca să reușească să ia acea campanie și să o pună în practică)

Iar implicații nu înțeleg nici acum ce s-a întâmplat și nu știu exact cum să reacționeze și ce să facă. Dacă facem scandal, nu ne mai cheamă la pișcot. Dacă tăcem, o să creadă că suntem fraieri. Mai bine ne împiedicăm.

Well, dragii mamei, poate așa o să învățați și voi că munca, de obicei, trebuie răsplătită cu bani și că ideile creative și contentul de calitate vin cu timpul, se dobândesc greu și se risipesc ușor.

E vorba despre poziționare. Dacă acum v-ați poziționat ca resursă gratis de idei și construcții online, să nu credeți că la un moment dat cineva vă va lua în serios și vă va implica, pe bune, în chestii care să fie și remunerate corespunzător. Va trebui să spuneți mulțumesc pentru pișcoturile mâncate la reuniunile respective, cum faceți acum.

În cel mai bun caz, o să vă complimentați unii pe alții, cordial, că ați muncit împreuna la o campanie care performează și în care sunt implicați alți oameni. Pe bani. Iar voi, când vă veți cere drepturile, veți fi, pur și simplu, înlocuiți cu alți naivi.

Poate pentru voi sunt mișto șușanalele unde ai mâncare gratis și cafea la discreție, vi se par interesante și social friendly acum, dar niciodată să nu vă bucurați de lucrurile gratis. Pentru că dacă nu ești plătit pentru munca ta, înseamnă că ești marfa care este vândută mai departe.

Acum vă las, mă retrag să râd în continuare pe săturate.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

20 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    hai ca e simplu

    intai se face o lista cu nume prenume=autor si idee adusa sau idei aduse si folosite

    lista aia se trimite la toata conducerea pesedeului/ daca pt pesede a fost campania

    apoi lista publicata pe o pagina de facebook special creata pt asa ceva

    pe facebook cu nume prenune POZA autor si ideile lui valoroase si folosite in campanie

    si trecut in CV -ul fiecaruia la capitolul realizari importante

    • #2

      sa faca ca caizer zosé

      suspect de serviciu

      care pana ciorditorii nu

      dau linku

      rupe lanţu 😉

  2. #3

    Ne dai si niscaiva detalii mai amanuntite ca sa intelegem si noi intreaga poveste?

    • #4

      nu, normal ca nu, ca daca voia sa dea detalii, le dadea in text. e un text mai nisat, oricum.

    • #5

      textul e intr-o sticla aruncata in oceanul pacific intr-o locatie cu multi betivi care au distilat deja continutul si l-au baut cu coca cola

  3. #6

    Way off topic: Să nu râdeți de mine, dar cred că am luat-o razna iar subconștientul mă batjocorește. Am visat că eram vecin de bloc (ugh) cu Celcaredeszăpeșeștețâșpemetripătratoliniariînpaișpeminute, bag seamă că chiar ne împrietenisem și mă gândeam “ce băiat bun și ce abdomen lin și lucrat” și l-am invitat chez moi la un borș rusesc. Sunt marcat pe viață. :))

  4. Se da un interviu la o firma de programare. Un prieten aplica si este chemat la interviu. Totul bine si frumos. Ca si “tema” pentru uratorul interviu, este rugat sa scrie o aplicatie, un cod pentru ceva anume. Al meu vine fericit acasa si doua saptamani lucreaza numai la acest cod. Vine ziua urmatorului interviu, preda ce a facut iar cei de la firma sunt foarte incantati. Se termina interviul si ramane sa se auda la un telefon. Peste cateva zile primeste telefonul (minune ca l-au sunat) si il anunta ca postul s-a inchis, la revedere!
    Si uite asa s-au facut aia cu un soft pe care nu au dat nici doi centi.
    Pana la urma s-a angajat la o alta firma si e bine mersi

  5. #11

    In ultimul timp, am fost pus in situatia sa contactez digital marketing manageri pentru cu scopul de a le prezenta un demo cu produsul pe care vrem sa il vindem. Situatia este absolut catastrofala. Dupa primul contact 70% nu mai raspund. Da, sunt cativa care raspund imediat si te anunta ca nu sunt interesati dar lasa loc de buna ziua. Insa per total, nivelul este foarte jos. Cele mai misto cazuri:
    Ceva firma cu electronice, electrocasnice. Nume mare. Contactez un tip pe linkedin. Da accept instant. Zic, uite mah, unul care intelege ca digital ala din nume nu e la misto. II propup sa ii fac demo gratuit si ca am nevoie de un pdf de la el.
    Peste 6 zile, caut pe net ce avem nevoie, fac demo-ul si il trimit. Liniste deplina. Peste inca 6 zile, lansez o intrebare daca a apucat sa arunce o privire pe demo. Primesc un raspuns in care-mi spune ca nu a primit nici un demo si ca oricum in primul mesaj i-am spus ca trebuie sa-mi trimita el un pdf si ca nu a facut asta deci clar nu aveam cum sa-i trimit demo. In plus ei deja colaboreaza cu o agentie si sunt foarte multumiti. (nu au produsul pe care il producem si vindem noi). Si ca oricum, nu asa se face folow-up ca nu am avut informatii de actualitate.
    Inca un mesaj, ii explic ca poate am fost pacaliti de sistemul de mesaje de pe linkedin, ca poate nu au ajuns mesajele mele la el. Ii explic de unde am pdf + link catre produs + printscreen cu conversatia sa vada ca nu vorbesc prostii. Ce credeti ca se intampla mai departe? Nimic. Nici un raspuns.
    Eh, dragilor, asta este nivelul. Un rahat cu ochi pe langa faptul ca nu are bunul simt sa raspunda, te mai si ia pe lebar…

    Abia astept sa vina momentul in care sa iau contact cu altcineva de la ei. Si sa fie interesati de produs. Il ard fara nici cea mai mica urma de regret.

  6. Hei,

    Eu am fost unul dintre cei implicați în respectivul brainstorming comun și țin să vin cu niște precizări. Clientul nu a fost unul fictiv, ci a fost cu noi în sală. Nu s-a ascuns nicio clipă că ideile generate acolo pot să fie folosite. Scria clar și în regulamentul de participare pe care l-am primit din timp pe email – și nu era vorba de un regulament stufos pe care nu puteai să îl înțelegi făra câțiva ani de drept. S-a zis și când a început ora de brainstorming. Nu pot să vorbesc în numele altora, dar era clar ca lumina zilei de la început că lucrurile generate acolo pot și or să fie folosite de client. Din punctul ăsta de vedere nu cred că are cum să se simtă cineva înșelat.

    Referitor de faptul că ne-am vândut creativitatea pe un pișcot, e puțin exagerat. Cel puțin în opinia mea. Eu am mers de curiozitate acolo. Un fel de exercițiu creativ. Da, o idee este o idee, dar o idee pe care o generezi dupa o oră “joacă” nu valorează nimic fără o execuție exemplară. Oricine poate avea idei. Succesul e dat de strategii și execuții.

    Anyway, sunt ferm convins că unii nu vor înțelege nevoia asta de joacă, dar eu mi-am asumat tot ce s-a întâmplat acolo.

    • #13

      dar povesteste-ne despre ce e vorba, ca sunt curios, nu stiu nimic, Colinda nu a vrut sa imi spune ce si cum. cine ce a facut, mai exact?

    • #14

      Recunoaste, ti-a placut pizza cu chiftele marinate! :))

    • Am ajuns acolo și am fost împărțiți în echipe. Am primit toți același brief pe care trebuia să îl rezolvăm în o oră. O oră este extrem de puțin timp și asta oricine dintr-o agenție poate să îți zică. Din punctul meu de vedere joaca asta a meritat pentru că m-am întors cu niște insights-uri valoroase pe o industrie despre care nu știam nimic în schimb. Ideile generate n-au fost ceva super wow, deh timpul și-a zis cuvântul, dar au avut potențial pentru cineva care avea know how-ul necesar de a genera o strategie coerentă. Cum spuneam și mai sus, oricine are idei, ce faci cu ele mai departe e lucrul care te poate ridica sau nu. Aici e grosul de muncă de fapt.

      Ps. Șterge-mi celălalt comentariu că n-am apăsat Răspunde.

      @Alex – da. aștept cu sufletul la gură evenimente de gen să mai mănânc și eu de prânz. 🙂

    • #16

      nu, dar nu stiu despre cine e vorba. acolo…unde? nume, prenume, chestii de astea?

    • #17

      unde? la guvern.

      cand? cu o noapte inainte

      ce: a fo o singura intrebare. sub cat e bine sa punem in ouge13?

      a iesit sub 200.000

    • Aș prefera să nu mutăm discuția asta într-un witch-hunt pe blogul tău. Cei care au fost acolo pot ușor să vină să recunoască asta aici dacă doresc. Organizatorul și clientul probabil le cunoști deja dacă tot a fost pe surse și nici pe ei n-aș vrea să îi târăsc în discuție.

  7. #19

    Poate ca acum ca A lister e ușor si da, nu ar trebui nimeni sa accepte asta, dar poate asa au fost si mulți alții la început..
    Doar zic, nu dau cu parul/zic se cineva anume :p

    PS: nu știu cu exactitate despre cine vorbești, am zis despre situație in general

  8. si eu am fost la eveniment, si m’am dus pentru provocarea de a gasi solutii de comunicare intr’un context concret, intr’o ora, ca parte dintr’o echipa cu care n’ai mai lucrat, dar cu oameni pe care’i stii. pt mine, ca freelancer, e o experienta utila.
    basca, a fost distractiv! 🙂