Am fost săptămânile astea de câteva ori la Brăila. Nu, nu e povestea demenților de pe A2, doamne ferește, că e plin internetul de ele. De fapt, acolo explicația e simplă. Sunt prea mulți oameni care au văzut autostradă doar în poze și nu ai ce să faci, lipsa educației rutiere realiste se vede cu ochiul liber.
Voiam să zic de o chestie care mie mi se pare foarte ciudată.
Imediat după intrarea în Slobozia au fost făcute 2 sensuri giratorii. Super utile, deși niște monștri vizibil făcuți ca să mănânce gura primarului niște bănuți, pentru că, acolo, treceai doar la mica înțelegere, aveai cedează trecerea și treceai dacă era loc.
Mno, de când sunt sensurile alea, se face o coadă de kilometri la intrare. Eu am crezut prima dată, obișnuit cu drumul și știind că se trece destul de rapid, că e vreun accident sau ceva. Dar nu. Pur și simplu sensurile alea închid traficul și îl transformă într-o lungă coadă de mașini și camioane.
Nu înțeleg de ce, nevoia unui giratoriu acolo era mare, era singurul lucru util pe care îl puteai face. Și totuși…
NOU
în 3 luni lumea se va obișnui și se va circula normal. la fel se întâmplat la Ploiești.
ps: se descalță localnicii când e să intre în giratoriile alea?
NOU
Nu s-a intamplat la ploiesti. E tot aglomerat, zi de zi. Pentru ca nu e normal sa pui sens giratoriu pe centura/sosea de viteza.
NOU
e aglomerat rezonabil acum față de cum era când i-au dat drumul.
și e ok, față de cum era înainte, când retardații se aruncau pe toate benzile pe șoseaua de viteză.
NOU
“Am fost de cateva ori la Braila saptamanile astea”. Deci pana la urma nu ti-au dat cu suspendare…
NOU
Bai, trec des pe acolo, de cateva ori pe saptamana, si n-am patit asta decat atunci cand se lucra la podul peste Ialomita si aveai doar o banda libera. Sensurile alea chiar isi fac treaba, comparativ cu situatia de dinainte. Ori am eu noroc tot timpul, ori ai avut tu mega ghinion fix atunci.
NOU
de 3 ori intr o saptamana
NOU
Știi cum e cu ghinionul și cu cioburile, “cand e sa ai ghinion, dai de cioburi și in…”
NOU
dragos… sensul giratoriu?
NOU
Eu am parintii la Tulcea, deci cand merg la ei trec si eu prin aceleasi giratorii de la Slobozia.
Erau piesele lipsa din infrastructura zonei, insa cred ca pur si simplu lumea iese mai mult, mai ales de cand cu pandemia, se plimba, isi viziteaza rudele, plus ca lunile astea sunt de concedii, sunt multi oameni din Moldova care aleg sa treaca prin Slobozia ca sa mearga la mare. Apoi cred ca Lidl-ul de acolo fute efectiv toata fluenta giratorului. Spre exemplu cei care veneau dinspre Urziceni puteau sa aiba banda separata pentru mers inainte care nu trecea prin giratoriul ala.
NOU
moldova nu trece prin slobozia, pentru mare; grăbiții și ăia fără copii în mașină fac stînga la viziru, ceilalți alegem drumul bun prin bărăganu
NOU
@costică
Drumul bun PÎNĂ la Bărăganu, că apoi, 20km pînă la Țăndărei era praf, barca pe valuri e puțin spus. Mai pe primăvară s-a răsturnat și o cisternă p-acolo. L-or fi reparat între timp? Că fac drum de Tecuci la fiecare 2 luni…
NOU
Cunosc (din păcate) foarte bine zona. Acum, depinde și de oră și/sau ziua din săptămână, dar confirm: de multe ori coada ajunge pînă pe pod, uneori chiar pînă în dreptul cimitirului de la intrare. Acolo se intersectează 3 șosele foarte aglomerate (a patra, spre Vadul Oii, e și ea, dar mai mult vara). Soluția, cred, ar fi: al doilea pod peste Ialomița+intersecție denivelată. Evident, la pachet cu lărgit șoseaua, cel puțin între Slobozia și Drajna.
NOU
vorbim despre slobozia, oras care nu isi mai justifica existenta de macar 100 de ani. slobozenii nu se pot adapta vremurilor moderne, tu ai vazut cum intra in giratoriile alea, de zici ca se apuca de operatii pe creier? si e nevoie de doi prosti care sa se cacaie in giratoriu ca sa futa coada pe cateva sute de metri, ca se propaga franarea. si acum e sezon de mare si delta, traficul e peste medie
NOU
Am trecut acum doua saptamani pe acolo in drum spre/venind de la mare. Era una cu RAV4 care mergea cu 1 km/h in sensul giratoriu, si se uita speriata in toate directiile. Poate nu au mai vazut sens giratoriu.
P.S. Misto pe drumul vechi, 5 ore 45 Brasov-Corbu, consum 5,2 l/100km comparativ cu autostrada si CB, 6 ore 20 min, consum 6,8 l/100km.
Sa se stearga autostrazile si sa se faca DN-uri.
NOU
@costi DN-uri cu 2 benzi pe sens si limita 100, care sa evite localitatile mici, centuri pentru localitatile mari/orase.
Camere de viteza, rovigneta si ce mai vrei din 5 in 5 km.
Daca pot scoate o viteza medie de 90km/h, me happy.
NOU
cele 2 giratorii sunt mana cereasca pt traficul de la (aproximativ intrare ) in slobozia, am trecut pe acolo de peste 50 de ori. e cel mai un lucru din oras, dar trb sastii cum functioneaza un giratoriu ca sa l folosesti, altfel lpatineaza musca
NOU
Nu am fost pe acolo dar multi nu stiu nici in Focsani cum functioneaza giratoriile.
NOU
e combinatia intre rabla cu cutie manuala si incetineala mentala a posesorului, care mai intai opreste, ca la stop, apoi se asigura, dar nu mai reuseste sa porneasca in momentul de prioritate.
NOU
Nu știu dacă se va obișnui lumea sau nu sunt construite aiurea (prea mici, prea mari, poate prea multă circulație…)
Când trec prin Polonia intru printr-un oraș numit Zgorzelec. Görlitz este partea germana orașul fiind împărțit în două după război. Eee, în Zgorzelec așteptai la niște semafoare așa că domnul lor primar a construit două sensuri giratorii. De atunci este crimă și pedeapsă acolo… Îți vine să cobori din mașină și să te arunci în fața primei mașini din sensul giratoriu – cred ca te-ai juli nasol pe asfalt că o mașină nu ar putea da peste tine. Nu dă peste tine ptr că stă din cauză că șoferul a murit fără apă și mâncare…
Nu se obișnuiește nici dracu’… Trebuiesc puse semafoare.
NOU
sensul giratoriu este extrem de util atunci când ai o intersecțe între drumuri cu volum de trafic asimetric.
Dar, când ai același volum de trafic pe drumurile care se întâlnesc în giratoriu atunci trebuiesc puse și semafoare la intrările în sens iar semafoarele astea să funcționeze doar cu culoarea roșie sau galbenă (fără verde), ca o “morișcă”, astfel încât să oprească periodic câte un sens și să dea posibilitatea “golirii” sensului de către celelalte vehicule.