Undeva prin clasa a 3 a cred, la compunere, tovarășa învățătoare ne explica un lucru simplu. Orice tip de compunere, text, roman etc are o structură de bază, care nu prea se modifică decât în cazuri excepționale, ce țin de creație artistică sau intrigă diferită. Structura de bază este introducere, cuprins și încheiere.
Adică la introducere introduci cititorul în lumea povestirii tale și îl familiarizezi cu ideea centrală. La cuprins explici ideea centrală și motivele care te-au dus spre ea, încheierea finalizând și concluzionând tot actul artistic în sine.
Bag de seamă că pe bloguri e plin de genii literare. Pentru că pe din ce în ce mai multe bloguri dai de articole care nu sunt nimic. Nu au început, nu au finalitate, nu au intrigă, nu au nimic. Sunt o înșiruire de cuvinte cu vag sens, care lasă finalul în coadă de pește. iar asta o găsești și pe bloguri de a-listeri hotărâți, nu doar pe bloguri de începători. De fapt, mai degrabă găsești asta pe blogurile micilor vedete de online.
În fine, nu trag nici o concluzie, că așa e la modă.
NOU
Pe cine ti s-a pus pata? 😀
NOU
Nu înțelegi tu arta, asta e. Și ți-e ciudă.
NOU
Pe mine ma deranjeaza la anumite articole ( de pe alte bloguri, nu de al tau zic ), faptul ca sunt incredibil de lungi. Titlul suna interesant, dar efectiv, nu am rabdare sa le citesc, sunt ceva de genul studii de caz. Am gasit un articol interesant despre realitatile din inchisorile romanesti, dar cred ca imi ia o ora sa citesc tot. Gresesc eu ?
NOU
Sorana » depinde de tipul de blog
NOU
Daca sunt articole de genul lui VisUrat, nu inteleg de ce te-ar deranja. Omul e argumenteaza foarte bine si isi spune parerea.
NOU
*le argumenteaza…sorry
NOU
@Eduard: un “articol” de genul visurat e asa:
Titlu
* 10 randuri care se pot rezuma la “m-am gandit sa va spun ceva despre titlu” si peste care se poate sari fara probleme. In 90% din cazuri, alineatul asta se incheie cu ceva de genul “despre asta am sa va povestesc in randurile ce urmeaza” (no shit, cand am vazut titlul, am crezut ca vei vorbi despre altceva) sau “sa trecem la subiect”.
* Eventual inca vreo cateva randuri cu linkuri la articole sau comentarii anterioare, despre care, ati ghicit, va vorbi in cele ce urmeaza.
* Idee principala (de obicei, ce idioti sunt unii sau ce naspa e cfr/posta romana/etc)
* Ideea principala, explicata ca pt. copii de clasa a doua
* Ideea principala, reformulata
* Ideea principala, exemplificata, reformulata si explicata din nou
* Concluzie de genul “i know everything”
* Eventual inca o data ideea principala, pt. cine inca n-a inteles
The end
NOU
@Sorana : da , gresesti. nu scrie nicaieri ca articolul trebuie citit in 5 min, ba chiar cineva zicea ca scrie articole mai scurte deoarece investeste foarte mult timp sa scrie un articol documentat si cu multe detalii pe care il citeste , ai ghicit, nimeni.
Mult nu inseamna neaparat si bun, dar de obicei reflecta interesul scriitorului pentru subiect ceea ce duce la un articol interesant.
Tu ai vrea sa stii cat mai multe dar sa citesti articole de 3 randuri, sau cum ?
NOU
Time is money!
NOU
sunt si unii care pur si simplu nu au capacitate de analiza si sinteza. daca le ceri sa-ti spuna in doua propozitii ce au de spus, invariabil vor ajunge la a treia propozitie si cu tema explicata doar pe jumatate.
NOU
In principiu sunt de acord cu Sorana, mi-e greu sa consum articole/stiri foarte lungi pentru simplul motiv ca sunt foarte multe pe care as vrea sa le citesc. Poate ca de multe ori pierd facand asta. Foarte rar ma prinde un articol lung si-l citesc pana la capat. E din ce in ce mai greu sa tii un cititor pe aceeasi pagina timp de 10 min. pentru ca in secunda 2 e bombardat cu alte titluri la fel de incitante. Scurt si cuprinzator.
NOU
Un exemplu concret este filmul Mariei care are introducere cuprins si incheiere…
Continutul e jalnic, dar a atins punctele obligatorii ale unei compuneri
NOU
Compunerea e formată din: expozitiunea, intriga, desfăşurarea acţiunii, punctul culminant şi deznodământul. E greu să bagi toate astea într-un articol de două fraze!
NOU
bazaconii » de aia am si zis ca macar la nivelul clasei a 3 a…
NOU
@Bazaconii: Alea sunt momentele subiectului, se studiau in scoala generala, pe textul Sobieski si romanii. :))
NOU
@arhi: corect, dar chiar şi-aşa, cu trei, e greu. Măcar de-ar scrie corect şi tot ar fi un achievement (cum ar zice domnu Ţintaş :D)
@ipo: Uraaa! Momentele subiectului! Îmi stătea pe limbă. Mersi.
NOU
yep,momentele subiectului,ipo’s right
NOU
Pentru ca nu toti sunt scriitori. Oamenii isi exprima niste idei, asa cum sunt ei in stare. Ramane de vazut daca cititorii vor aprecia mai mult ideile decat structura textului.
NOU
Multi cred ca e suficient sa fi SEO si fac un blogul de unde curg banii.
NOU
Stil sau continut ? Amandoua , este raspunsul…
NOU
Pe mine mă șochează chestia asta la filmele românești. Începe filmul în pârnaie. Nu se întâmplă nimic. Câteva nimicuri neîntâmplate mai încolo iar nu se întâmplă nimic. Apoi apar niște studenți care să-i intervieveze. Nimic nu se întâmplă și ăla o ține pe aia ostatică. De ce? Cu ce scop? De ce a durat totul o oră jumate când nu e nici măcar subiect de scurt metraj?
Eu cred că limba română până într-a 8a ar trebui să fie biblie pentru toți.
NOU
Flo » dragul meu, studiaza-i pe fratii dardenne, tocmai au venit la bucuresti. daca vezi filmele lor, vei vedea toate filmele rromanesti postrevolutionare
NOU
Eu nu cred că sunt teribil de pretențios dacă cer niște filme subțiri, comedioare romantice slabe gen Hollywood sau măcar ecranizări din literatura română, că slavă Domnului avem de unde.
NOU
articol – truism; citit, aprobat, ramas cu nimic ..
NOU
Eu sunt studenta la literatura. De cand n-am mai citit o carte cu introducere, cuprins, incheiere…parca toate au o intriga mai speciala si sunt invartite in toate felurile. Mi s-a facut dor:))
NOU
Unii inteleg mai mult din haos decat din ordine. Pe mine ma oboseste sa citesc ceva in felul acesta.