Orice completare e de prisos. Comportamentul este clasic pentru servirea de restaurant din românia, deși tipul nu pare român, vorbește o engleză prea proastă. Dacă chelnerilor nu le-a plăcut de tine și s-au comportat aiurea, e clar că de vină ești tu. Cum îndrăznești tu, client, să vii la mine să lași bani și să nu te comporți astfel încât să te placă chelnerii?

Muuu mă d-aci, succes în viață.
Nasol cu reviewurile astea, că te pot atinge fără să știi de ce. Tu ai impresia că ești deștept și știi de toate și iată, incasările scad :mrgreen:

Tripadvisor rulz.

vacamu

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

200 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Atitudinea ca atitudinea, dar eu i-as sugera domnului patron sa urmeze si ceva lectii de limba engleza. Sau sa nu mai scrie atunci cind este nervos, ca nu-i iese.

    • #2

      Mai bine nu raspundea decat un raspuns idiot de genul, tu esti de vina, nu chelnerii si bucatarii mei iubiti….doar atitudinea lui ma face sa nu ma duc niciodata acolo, indiferent cat de buna e mancarea sau cat de de treaba sunt chelnerii..

    • #3

      @Cristian – pai inteleg ca exact mancarea si chelnerii au fost problema 🙂

    • #4

      Ca manager de restaurant trebuie sa accepti toate idioteniile de la toti clientii, asta-i viata. Dar uneori risti sa o iei razna, asta e. Adica uitati-va la review…numai chestii complet subiective, nimic concret!! #wtf

    • #5

      sigur, cand mancarea nu e ce ceri, e profund subiectiv

    • #6

      Ce inseamna “nu e ce ceri”? Omul a scris, intr-adevar in engleza, ca mancarea nu era ce astepta el…ce astepta el probabil doar el stia…

    • #7

      Aș fi vrut să las și eu un Review pe TripAdvisor pentru servirea pe care-am primit-o de la soacră-mea dar n-am găsit-o pă sait… ‘raț’ai oalei dă ospătari cu cine v-a învățat meserie…

  2. #8

    Scuze, nu-l mai publica, am citit prea tarziu comentariul tau cu privire la engleza patronului.

    • #9

      lasa, ca poate nu intelege cand traduce pagina cu google translate

    • #10

      Nuu, nu înțelege şi nimic nu va înțelege deloc. Vreodată!
      Iar când va vrea să înțeleagă, totdeauna alții vor fi fost de vină: fiscul că “e prea mare” taxele, ciubucele şi paraîndărătul – mama ei de ţară de kko, “tacxsele de vămi” … etc.

      E prea plin de biznisu’ lui şi de ca(ca)litatea serviciilor prestate contra muuult prea mult cost.

      Şi dă-o’n bălării de ingleză! Ce-i mai tre’e dacă-i patron de şi cu succesuri…
      Fără număr, fără număr…

  3. #11

    piscotareala.

  4. Şi uite-aşa, gonit de peste tot pentru mofturile tale, ajungi vegan. Raw de tot…

    • #13

      Misto joc de cuvinte…

    • #14

      Unde dau laic, boss, pupa-ți-aș tastatura ta?!? Pardon, pup-ați-ași, ca să scriu și eu ca patronul, să nu-l supăr cu aroganțe limbistice.

  5. #15

    Dani Corban.

  6. #16

    Odata ce se numeste “Vacamuuu” te asteptai ca managerul sa faca “beee” ?

  7. #17

    S-a publicat si in Monitorul Oficial: Tot ce urmeaza dupa “Prietene”/”Prietenas”/”Ma friend” e ca 0 dupa virgula.

    • #18

      pretenas, cand mai treci pe strada mea sa mergi cu capul in pamant ca te fac de nu te recunoaste nici imeleu’

    • #19

      prietene, a venit unu sa manance la mine. i-am dat mucu la fraier

    • #20

      …la propriu

  8. Manageru’ e turc, nu român. Are raspunsuri mult mai penibile ca exemplul dat de tine, in special daca filtrezi pe poor/terrible.

  9. #22

    Raspunsul asta incalca unele guideline-uri descrise de TripAdvisor. I-am dat cu report. Sunt curios ce se intampla…

    • #23

      nu, tată, nu-i da report că șterg ăștia răspunsul și nu știi pe urmă de ce găsești scuipat în fasole

  10. #24

    Acelasi rahat cu perje si la Caru cu Bere. Servirea e in functie de moaca ta de client nemernic si de cheful si buna dispozitie a chelnerului care iti face onoarea sa te serveasca la masa.

    • #25

      O da! E un chelner mai in varsta acolo care e cam… rumen in obraji de cele mai multe ori. Sa nu-l prindeti pe ala.

    • #26

      Mai exista oameni care mananca jegul ala de mancare de la Carul cu Bere?

    • #27

      @Geanta – nici nu ii poti numi oameni, sunt niste animale. Ar trebui toti batuti.
      BTW: Eu sunt innebunit dupa ciolanul cu hrean. Nici nefiltrata casei nu e rea mereu. 🙂

    • #28

      Florin, l-am prins pe moș la servire, dar nici cu gelatul ala cu ochi albastri, unul mai tuciuriu, nici cu ala nu mi-e rusine. Din cate am vazut nu sunt prima nici ultima care se plange ca ospatarii sunt frecvent ciupiti. Ce dracu de i-a gasit pe toti numai unu si unul nu pricep.

    • #29

      Scuza-ma, poate am avut eu ghinion de vreo 4 ori.

      1. Fix 14 persoane in restaurant, imi vine omleta rece si cu gust de arsura.
      2. Fasole cu ciolan. Cred ca era din cea mai ordinara cutie. A venit rece, cred ca ciolanul din ea era din resturile care raman de la “maretul ciolan cu hrean”.
      3. Tochitura. A venit sleita. Pur si simplu nu am putut sa o mananc pentru ca avea gust de detergent.
      4. Am cerut o portie de orez simplu, mi-a venit o portie de pilaf cu legume.

      Prefer oricand mancarea de la Lacrimi si Sfinti.

    • #30

      comparam branza cu iaurtul. 🙂
      caru cu bere e ditamai carciuma cu sute de locuri si mai si face parte dintr-un lant. ultra-mega promovate inclusiv pe agentii, toti strainii/expatii sunt dusi acolo by default cand aterizeaza pe-aici. doar banuiesc ca uneori, mai ales la orele la care sunt spectacole, e cam greu sa faca fata la comenzi.
      lacrimi si sfinti e cu totul altceva.
      sunt multe restaurante in bucuresti unde te poti trezi cu chef-ul la masa sa te intrebe daca ti-au placut pastele. asta denota preocupare si interes din partea localului.
      caru cu bere nu e unul dintre ele.
      my 2c.

    • #31

      La Lacrimi si Sfinți e foarte tare formația. Tipul de la acordeon este chiar talentat. Iar mâncarea este inedită. Pizdulicea aia…….

    • #32

      @Alinase numeste “Caru’ cu bere”, after all 🙂

    • #33

      Ultima dată mîncam acolo acum vreo 5 ani, m-am lehămetit tot de la chelneri, deși îi țin minte mai tineri și mai puțin roșii în obraji… încercați vis-a-vis și mai departe nițel, peste piața Națiunile Unite! Tot nefiltrată și ciolan cu hrean, dar chelnerii sînt spirt! (la figuratm nu propriu de data asta)

    • #34

      @aCID unde mai exact? Pt astia relativ nou veniti in Bucuresti.

  11. #35

    “Disappointing”
    2 of 5 stars Reviewed February 6, 2015 via mobile

    The place is dirty! At least no one seems to be interested to offer premium place for premium price. Not even the food is premium! Few slices of cold cuts with tomatoes, basil and lettuce, burada cheese for 65 lei??
    Some one if not owner should look after quality!
    Cheap place with expensive prices!

    General Manager at Vacamuuu, responded to this review, February 25, 2015
    dear guest ,you are right after i look our non sale deco bottles was kind a dusty ,and it has been shared with our managers …for your burada situation actually we call it buratta but we do not limit our guest for it,,,like my doughter say o o ola instead coke cola..anyway our apetizer plates has tomatos ,ruccola,buratta,and proscuitto,salami and so on if you didnt like it or its not in your budget please order next time what is in your budget ,,or something more tasty .if you do not want to visit us again we respect your decision .and we wish you all the best in your future search .
    have a dustless day
    CEO VACAMUUU RESTAURANTS
    Report response as inappropriate

    Sau cum ar zice ma-sa … o muuuue?

    • #36

      tre’ sa fie musai in inglish? de ce nu scrie omu in romana si daca ejti strain, sa traduci.

    • #37

      ,,,like my doughter say o o ola
      #vorbededuh

    • @ Dee Dee

      Mânca-ți-aș gura ta păpușă, te scot la o șaorma de vită la farfurie de la Dristor?

    • #39

      @ A. Freigedank: Desigur, te rog de luni de zile sa ma scoti la o saorma, acum te-ai trezit?! Data trecuta te-am asteptat degeaba, m-ai dus cu zaharelul. Rusine!

    • Stai puțin că e o confuzie. Tu ești Deea. Eu pe Dee Dee am invitat-o. Dar nu-i nimic, te scot și pe tine, îmi permit să vă scot pe amândouă deodată, păpușilor…

    • #41

      Coane, vezi sa nu vrea fetel shaorma de fructe de padure ca nu ramane de cico.

  12. #42

    Ranked #7 of 1,229 Restaurants in Bucharest. Enough said.

  13. Mi se pare cel putin corect, cum ma sa vii tu sa faci reclamatie, ce ma? esti pe propietatea ta? Hm…
    Ca veni vorba de reclamatii, m-am luat in gura cu un stab din politia romana cum ca nu conteaza ce gandeste populatia despre politie ci important cum vad cei din politie activitatea ei.
    Adica, ba fraierilor ciocu mic ca noi suntem la putere gen… De, asta e intr-o tara care nu e nici indemocratie nici in totalitarism la ce sa te astepti… Hm, este?

  14. #60

    Lucrez in domeniu ca si manager de restaurant. Intradevar, se mai intampla sa gresim si noi, dar tipul acela de client care ia in serios expresia ” clientul nostru, stapanul nostru” e cel mai periculos. E acel client care de cand intra nu-i convine ceva, ca se fumeaza in locatie sau convine masa la care sta. Apoi la comanda, deja e nervos ca din momentul in care s-a asezat, dureaza mai mult de 30 de secunde pana i se aduce meniul. Urmeaza sa manance/bea. Apa e prea rece sau prea calda, vinul nu e ce trebuie cu toate ca e imbuteliat si desfacut in fata lui, mancarea e prea picanta chiar daca si-a luat un fel de mancare picant, si etc. etc. La plecare e salutat dar nu raspunde. Sunt zeci si chiar sute de asemenea clienti de-a lungul unui an, unii chiar de-a dreptul maimute. Dar asta e, romanul e smecher pe banii lui, educatie 0. In Horeca nu suntem sclavi, oferim un serviciu

    • #61

      nu, nu se mai intampla sa gresiti si voi. greseala la voi e normalitatea, celelalte sunt exceptia. il stiu pe olix de 10 ani, e cel mai decent om posibil pe lume. in horeca oferiti, sau ar trebui sa oferiti un serviciu, voi nu faceti decat sa incercati sa luati bani cu japca. EOS

    • #62

      Iti greseste doctorul diagnosticul de ce nu s-ar putea gresi o comanda? Da, se intampla sa se incurce bonurile la bucatarie, sa iti vina 10 comenzi pe bar sau bucatarie odata si sa mai intarzie comanda dar sa generalizezi ca pe Horeca suntem toti hoti sau mai stiu eu cum ca pe vremea lui Ceausescu e prea mult. Tocmai de aceea unii vin porniti pe noi, nemultumiti de la intrare

    • Mircea, crede-ma ca nu sunt deloc genul de client pretentios si nu fac nazuri si figuri. Si asa cum am mai zis-o intre-un comentariu azi, daca vita ar fi fost asa cum am cerut-o si nu ar fi trebuit sa o retrimit la bucatarie nu as fi lasat review negativ. Am mai intalnit ospatari cu figuri dar mancar mancarea era in regula.

      Cetin, multumesc 🙂

    • #64

      Nu, nu sunteti sclavi, pentru ca primiti un salariu pentru munca prestata (mic sau mare, e treaba voastra). Nici una din situatiile prezentate de tine nu justifica o atitudine refractara a personalului unui restaurant/bar. Nu inteleg cand o sa va intre in cap ca servirea si atitudinea angajatilor vizavi de client creaza intr-o proportie covarsitoare impresia de dupa. Si ce daca nu ti-a raspuns la salut? Tu ti-ai facut datoria? Si da, datoria ta e sa saluti clientul cand pleaca sau cand ii aduci nota, chiar daca nu scrie asta in fisa postului. Au trecut vremurile cand tot ce aveai de facut ca si chelner/ospatar/mare manager era sa aduci niste farfurii la masa si sa umpli paharele cu Cola. Toti ar trebui sa faceti armata “afara”, unde la doua reclamatii primite pe mail ai zburat acasa fara drept de apel, sa vezi atunci ce draguti si binevoitori ati fi chiar si cu ala care nu raspunde la salut!

    • #65

      @ Bulina- esti exact tipul de client care crede ca e indreptatit sa isi permita orice pe banii lui. Intradevar asa este, dar exista si bun simt.
      @OLiX-nu stiu cum e pe la altii, la mine daca ceva e gresit de la bucatarie/bar se schimba cu, scuzele de rigoare. Probabil daca ai cerut un steak medium sau rare si pe bucatarie erau comenzi, este posibil ca bucatarul/ii sa fie prinsi cu treburi si sa uite cu un minut in plus steak-ul pe grill si iese ce nu trebuie. In general orele pline pe bucatarie sunt la pranz si seara dupa ora 18.00. In orice restaurant din lumea asta factorul uman greseste macar odata, chiar si la stele Michellin

    • #66

      Voi, romanii astia de la Horeca, in general nu prea stiti care e diferenta dintre o vita rare sau medium, ca oricum in romania vita iti vine well done, da’ va ofticati daca clientul o trimite inapoi si apoi va dati victime, ca vai o venit ala cu figuri in cap. Si sa nu mai zic de putoii si fatucele ce lucreaza in horeca, desi eu ma adresez lor la persoana a 3-a si salut cu “Buna ziua”, ei tot cu “ceau, ce-ti aduc?” ma intampina. Chit ca-s vo’ 15 ani diferenta intre noi.

      Asa ca, te rog, mai rarut cu faptele de vitejie a angajatilor din Horeca in Romania, mkay?

    • #67

      @Sabotor- tocmai aia e, ca romanul nu stie sa manance un steak, el vrea mereu bine facut, crede-ma ca stiu ce zic. Si nu cred ca Vacamuu care e un Steak House nu stie sa daca un steak cum trebuie.
      Si da, romanul e ala care te intreaba, ce vin rosu bun imi recomandati? Ii dai ceva si iti cere si un pepsi..Cam asa sunt unii dintre clienti.

    • #68

      Ma lasi cu vrajeala cu “se intampla sa mai gresim si noi”… nu, e jobul tau, job care (pe testate) poate sa-l faca si o maimuta, greselile sunt inadmisibile cand treaba ta este sa stii meniul, sa servesti mancarea si bauturile intr-un timp adecvat si sa fii politicos.
      Am lucrat in horeca in Ro si in afara, si am cunoscut ospatari care sunt profesionisti, nu au stat o vara pe terasa la Orizont cu “baetii”, ci au muncit si au invatat de jos cum se fac lucrurile si au invatat ca atata timp cat tu depinzi de “tip-ul” pe care ti-l da ala de i-ai urat tu sa ti-o vada in ciorba, da…. clientul tau, stapanul tau.

      Ospataria nu este pentru oricine, daca nu iti place sa primesti ordine pe banii cuiva (si bani multi)

    • #69

      Daca crezi ca o maimuta poate sta in bucatarie pe bar si sala, probabil ca asa e, eu nu am vazut pana acum

    • #70

      Rahat, am pierdut jumatate de mesaj.

      Ospataria nu este pentru oricine si se vede peste tot la noi, patroni prosti isi angajeaza manageri prosti, care la randul lor angajeaza ospatari prosti si asa mai departe. Este un circ vicios si ma bucur cand mai vad din astia cu gura mare ca Arhi, ca poate tipa lumea mai des si nu se mai ajunge ca un patron semianalfabet (in minim doua limbi) sa te traga de mana ca de ce ii bagi banii-n buzunar.

    • #71

      Mircea,

      Probabil ca marea majoritate a celor care lucreaza in domeniul tau merita mai mult decat tine sa citeasca acest comentariu, dar ma bazez pe ajutorul tau in a disemina impresia mea, de consumator.

      In primult rand, este esential sa vorbesti corect limba romana. Esti in Romania, se admit exprimari “a la Bora” daca fortezi engleza pe Tripadvisor, dar, in rest, incercati sa evitati “evitarea” cacofoniilor cu formulari de genul “ca si manager”. S-ar mai putea adauga lista nesfarsita de diminutive “de restaurant” – ciorbica, pireut, supita, smantanica, spritache, berica, apita minerala sau coniecut. Voi mereu adaugati ceva la coada ei, asa ca e dificil de tinut minte.

      In al doilea rand, nu e nimic deplasat in a comenta calitatea vinului, deschis in fata clientului? Ce, e facut de voi? Asta e, e prost – dati-l inapoi, angajati sommelier, asumati-va raspunderea calitatii proaste. Restaurantele vor “remiza” de 500%, dar calitatea e, de multe ori, jalnica. De ce nu studiati ce se intampla pe la localuri mai de “oras”? Faceti un pic de “mistery shopping”, vedeti si voi ce mai e nou prin urbe.

      Nu in ultimul rand, sunt suta la suta convins ca atitudinea pe care o ai aici nu ai avea-o daca, la randul tau, ai fi “victima” servirii mediocre. In cel mai bun caz ai lasa o spaguta de rotunjire la 5 sau la 0, daca nu cumva ai si mentiona ca “stii, esti din sistem”.

      PS: Am fost la Vacamuu de suficiente ori incat sa fiu 1000% de acord cu impresia lui Olix. M-a ferit soarta de ospatari impertinenti sau de tacamuri/vesela/decor murdar, insa, cu regularitate, mancarea a lasat de dorit. De la celebrul angus burger care se sfarama de ziceai ca-i bca amestecat cu var stins, preparat oricum dar nu cum il comandam eu (mediu – venea ars; in sange – mediu), pana la bere calda sau 100g de cotlete de berbecut la 130 de lei (sau pe acolo), locul e o teapa ordinara, pentru snobi.

      PPS: Ieri, la un sushi bistro din Bucuresti, intreb ospatarul: pachetelele de primavara sunt prajite sau nu? Mi se raspunde afirmativ. Evident, erau rawvegane in toata regula. Cand i-am atras atentia, m-a contrazis pe un ton efectiv royal, atat pe mine cat si pe companionul cu care imparteam masa. Si, vizavi de “romanul e smecher pe banii lui”, desi la remarca mea asistase seful de sala, care s-a oferit instantaneu su nu treaca preparatul pe not, am platit totul integral, si am lasat si 15% spaga.

    • #72

      romanul nu stie sa manance un steak, el vrea mereu bine facut, crede-ma ca stiu ce zic.

      Bine ma, da’ atunci cand vine unu’ care-ti cere rare sau mediu, de ce ma-sa e adus tot bine facut? Ca ala care-ti cere mediu, cam stie ce-ti cere.

      Si da, romanul e ala care te intreaba, ce vin rosu bun imi recomandati? Ii dai ceva si iti cere si un pepsi.

      Pai daca el vrea sa-l spurce cu pepsi e treaba lui. Si daca nu-i place, tot treaba lui e. Daca voi ii oferiti posibilitatea de a degusta vinul, trebuie sa acceptati si ca se poate sa nu-i placa, chit ca habar n-are el ce-i ala vin bun si vrea sa-l amestece cu pepsi.

      Si nu zic ca _TOTI_ oferiti servicii de 2 lei – de exemplu, in Brasov, m-am simtit excelent si am fost servit cum trebuie la Sergiana (parca asa se numea). Insa in Romania in general ai parte de servicii jalnice in domeniul asta. Ma, nici pentru niste chestii marunte nu-si dau angajatii interesul – incearca de exemplu sa iesi cu vo’ 3 prieteni undeva si la sfarsit sa spui ca vreti sa platiti separat. De fiecare data cand am cerut asa ceva a fost prea greu pentru ospatar sa ia in pastele ma-sii un calculator si sa calculeze nota separat.

    • #73

      @Der- Sa inteleg ca analiza pe text te intereseaza pe tine?
      In privinta vinului, ce comanzi aia primesti. Eu nu pot sa iti schimb sticla de vin dupa ce am desfacut-o. Si vinul nu e prost, doar ca nu e pe gustul lui/ei.( ca fapt divers lucrez cu Budureasca si Samburesti)
      Sa stii ca pe oriunde am fost am lasat minim 10% tips indiferent de gradul de multumire si asta probabil ca din spirit de colegialitate

    • #74

      sigur, daca chelnerul e nesimtit, ii las 10%, sa simta si el ca a meritat.

    • #75

      Mi s-a intimplat, si nu odata, sa ma asez la masa in restaurant si sa am parte de una din situatiile de mai jos:
      1.) restaurant gol, chelnerii stau de vorba intre ei. In 5 minute, unul vede ca stau la masa, intrerupe discutia, apuca plictisit un menu si mi-l arunca in fata. Asta legat de alea 30 de sunde…
      2.) restaurant gol, vin cu sotia, mama si fetita sa mancam ceva. Ne asezam la o masa, 20 de minute chelnerii se uita la noi si noi la ei. In minutul 21 ne ridicam si plecam. Nici cealalta optiune n-a fost grozava pentru ca am stat cam o ora si jumatate ca sa ni se aduca mincarea, timp in care era sa ne apuce si ploaia.
      3.) merg cu varul si sotia lui, intimplator gravida, plus sotia si fetita proprii, la un restaurant undeva la capatul Mamaiei. Restaurant destul de gol cind am intrat. Am dat comanda, chelnerul a luat-o si dupa aia 45 de minute s-a plimbat prin restaurant cu tava sub brat fara sa se duca la bucatarie, fara sa duca comanda, nimic. Intre timp restaurantul s-a umplut. Dupa 45 de minute, fetita a inceput sa plinga de foame (ea nefiind la acea vreme o mancacioasa…). Pe scurt, dupa inca 30 de minute, cind in sfarsit a venit mancarea, ciorba era rece, doarda sotiei mele pe jumatate cruda, pentru ca nu fusese ca lumea decongelata, si altele…
      Nimeni nu este sclavul nimanui. Dar, pentru alea 40 de minute, o ora cit stau la restaurant, vreau sa fiu servit si sa ma simt intr-adevar clientul vostru, stapinul vostru. Fara urma de superioritate fara nimic. Vreau doar sa ma simt bine. Si daca m-am simtit bine, si mi-a placut, atunci si dumneavoastra aveti de beneficiat dupa urma mea, din cel putin 2 motive:
      1.) bacsisul pe care-l voi lasa va fi substantial;
      2.) daca mi-a placut mancarea si atmosfera, cu siguranta voi reveni.
      3.) voi recomanda restaurantul si altora (na, ca sunt cel putin 3 motive…).
      Asa ca de pe urma banilor mei, aia pe care dumneavoastra pareti a-i dispretui profund, aveti numai de cistigat. Da, oferiti un serviciu, dar conteaza si cum o faceti.
      De ce nu angajati chelneri cu experienta? Pentru ca va micsoreaza dumneavoastra marja de profit? Preferati pustani fara nicio experienta pentru ca-i puteti plati cu salariul minim in ideea ca “vezi si tu cum te porti, ca poate clientul mai lasa. Si daca nu curge, pica”? Va bazati pe faptul ca in majoritatea cazurilor, bucatarii gatesc decent, pentru ca asta e adevarul, si in speranta asta clientii vor reveni? Stiu, clientul roman de multe ori habar nu are ce comanda, mai ales in ceea ce priveste vita. Dar este de datoria dumneavoastra sa-l invatati, sa-i cultivati gusturile. Da, da, oricit de ciudat vi s-ar parea, asta tine de o cultura gastronomica, care la noi, la romani, e inca in formare. Si este in interesul (daca datoria nu va place) dumneavoastra, a celor din HORECA, sa o cultivati, sa o stimulati, sa o educati.
      Sigur, mai exista si varianta in care banii va ies din nunti, botezuri si inmormantari, unde nu conteaza ce maninci, atita timp cit e mult si ai suficient de baut. In cazul asta imi cer scuze pentru timpul perdut, mi-am batut gura (ma rog, tatstatura) de pomana.

    • #76

      @Sabotor eu nu am un wine bar sa poti degusta vinul imbuteliat. Nu iau apararea industriei Horeca, spun doar ca sunt si clienti f dificili

    • #77

      “In privinta vinului, ce comanzi aia primesti. Eu nu pot sa iti schimb sticla de vin dupa ce am desfacut-o. ”
      Imi cer din nou scuze, dar, daca sunteti proprietarul (sau gestionarul) unui restaurant, atitudinea mi se pare un pic incorecta.
      Sa spunem ca un client va roaga sa-i recomandati un anumit soi de vin. I-l recomandati, ii aduceti o sticla, el gusta vinul, are dreptul sa nu-i placa? Nu-i dati intai sa guste, sa miroasa vinul? Stiu, noi romanii nu “stim ce-i ala un vin bun, de calitate (adica sec)”. Dar daca clientului nu-i place vinul, ce faceti, ii puneti sticla pe masa si-i spuneti “frate, sta e. asta mi-a comandat, asta iti dau, nu ma intereseaza ca nu-ti place. Pai cu clienti ca tine in 2 luni dau faliment!”
      Imi cer scuze, dar eu unul in secunda urmatoare ma ridic si plec. Si fara sa platesc sticla de vin.
      Daca cliebntului nu-i place, asta e, intr-un restaurant respectabil astea sunt riscurile – asumate – ale afacerii.
      In restaurantul dumneavopoastra nu se serveste vin la pahar?

    • #78

      ba da, din resturile ramase din sticlele deschise de altii…

    • #79

      Eu nu inteleg de ce naiba trimiteti mancarea inapoi la bucatarie. Da, a iesit prost facuta, banii au fost dati degeaba, dar puteti corecta asta prin a nu a mai vizita niciodata acel loc, si prin a il critica in fata prietenilor // cunoscutilor.

      Nu as risca sa mi se dea o flegma in mancare sau sa imi scape acolo vreo 2 unghii sau altele pentru nimic in lume, niciodata sa nu-l enervezi pe cel care iti aduce mancarea si petrece timp cu platoul si fara ca tu sa il vezi .

    • #80

      Ah, mi-am amintit o chestie simpatica din mamaia:
      Eram cu niste prieteni, ne hotaram sa ne oprim la un restaurant – unii voiau sa manance, altii sa bea o bere/cafea/ceva. Mbun. Ne punem la masa. Stam 15 minute. Nu ne intreaba nimeni de sanatate. Intre timp imi vine ideea sa ma duc sa ma schimb. Plec si ma intorc dupa jumatate de ora. In intervalul asta fatuca ce servea la mese a adus niste cafele si 2 beri parca. Insa-l sarise pe unu de la masa si inca-si astepta berea. O intreb pe fatuca aia cand trece pe langa noi daca se poate sa ne aduca inca 2 beri. Imi raspunde “La colega!”. Mkay, asteptam sa vina “colega”.
      Dupa inca un sert de ora, colega nu aparuse, asa ca o intrebam din nou pe fatuca. Raspunsul a venit invariabil “La colega”. Mai stam inca un sert de ora si nimic. O oprim din nou pe fatuca, sa-i spunem ca vrem sa platim. Ghinion, tot “colega” se ocupa de plata. Ii spunem s-o trimita pe colega, in cazul asta, da’ cred ca doar ne-a injurat in gand.
      Dupa inca 20 de minute, ne-am cam hotarat sa ne bagam picioarele, ne-am dus in restaurant (eram pe terasa) s-o cautam pe “colega” sa-i platim. Nu era nici acolo, a aparut abia dupa ce am facut scandal si-am zis ca daca nu vor bani de la noi, putem sa plecam pur si simplu. Si vine “colega”, tot ea nervoasa si certandu-ne ca “de ce vorbim asa?”. Am pierdut acolo o ora, timp in care n-au fost in stare sa nici ia comanda completa de la cei de la masa si nici sa aduca 2 beri amarate.

      Si nu eram singurii acolo. Era plina terasa de oameni care asteptau ba dupa mancare, ba dupa niste amarate de beri, ba sa plateasca. Si, evident, clientii erau aia vinovati ca n-au rabdare. In ora aia cat am stat acolo am vazut sa aduca comanda la o singura masa. In rest, clienti care veneau, asteptau si apoi plecau, daca au avut norocul sa nu apuce sa comande.
      Cam asta inseamna serviciile din Horeca in Romania.

    • Romanul nu stie sa manance? Gusturile sunt subiective, ce te fute grija cum vreau eu carnea? Eu zic, eu platesc, tu oferi ceea ce eu cer altfel fac scandal.

    • #82

      @highlander, repet, nu am wine bar, la pahar am doar doua sortimente, alb si rosu care se regasesc doar in doua sortimente din lista de 14 feluri de vin.Din celelalte putem doar spune care e sec, demi sec.
      Si da, am patit si eu fel si fel de chestii dar nu generalizez, inclusiv la Hard Rock unde am asteptat 40 de min dupa 2 cockteiluri din ambitie sa vad ce spun, si intradevar si-au cerut scuze, le-au dat din partea casei ma rog, cum am mai zis se intampla. In locatiile unde sunt total pe langa da, sunt de evitat

    • #83

      @Mircea:

      Deci, omule, nu o lua personal. Eu nu am nimic cu tine, chiar cred – dupa taria cu care iti sustii ideile – ca esti om de treaba si nu un superficial. Dar:

      – comentariul meu legat de forma exprimarii (tale/a altora din domeniu) trebuie inteles ca fiind FONDUL problemei. In horeca, forma este, in fapt, fondul. Nu poti sa fii apreciat in domeniu doar dupa gustul mancarii, sau dupa temperatura vinului, daca, vorba lui V3nt0R – cu care nu sunt de acord – ii scapi unuia o unghie in mancare. Cu flegma e un mit urban, oricum, vorbim de proteine, dar astea sunt fineturi :).

      – in adevar, ceea ce comanzi, aia primesti. Dar, cum vine reversul? comanzi un cordon bleu facut partial – il dai inapoi? comanzi cartofi prajiti, vin imbibati in ulei – ii returnezi la “chef”? vrei o salata de varza – e varza – ceri retur? aici se pune, din pacate, problema asumarii unei calitati care, din start, trebuie sa tinda la maximum. Nu iti asumi deschiderea unui restaurant plecand de la premisa ca “merge si asa”. Uite caz: stii ca in franchizele OMV partea de snack bar produce bani mult mai seriosi decat produce alimentarea cu carburant? Poate sunt cititori pe aici care au informatii mai exacte, le astept.

      Deci, sa revenim: ce comanzi, aia primesti – insa se pune problema asumarii erorii de sugestie pe care o faceti voi, educatorii clientului.

      – parere personala, de luat “cum grano salis”: Budureasca & Simburesti nu sunt vinuri. Bine, sa ne imbatam bem si Recas varsat (f bun, de altfel), dar vin, “Vin”? Nu alea doua. Hai cu un Da Vino, hai cu un La Cetate…

      – Spagutza de la final, cea pe care o las eu, nu e data din solidaritate de breasla. Nu stiu cati ani ai tu, eu am 41, dar am prins vremuri in care, la propriu, ma bateam cu chelnerii de la Jaristea sau de la Becker Brau, pentru ca AM SPART O OLIVIERA!! Deci, scuteste-ma, te rog, cu datul spagii oricum. OK, iti faci treaba? Ia un 5-20%. Nu? Mai du-te-n pula mea de cocalar indolent, ca nu-ti datorez nimic (ma refer la ospatari, te rog sa nu o iei personal).

      PS: fata care imi face curat acasa lucreaza 10 ore pe zi ca menajera pt. BCR (menajera, nu femeie de serviciu) si castiga 700 de lei pe luna!!! Intelegi? Eu dau ciubuc, lunar, la chelneri, taximetristi si frizeri, in medie, salariul ei pe o luna!!! Si fata asta ma respecta pentru ca din milionul ala saptamanal, pe care il ia de la mine, TRAIESTE!!!

    • #84

      @Mircea: m-ați convins, prin atitudine, de calitatea serviciilor oferite în localul dumneavoastră. Dacă managerul vorbește așa cu potențialii clienți, mă întreb cum se comportă angajații dumneavoastră. Feed-back-ul vine de la clienți și, în umila mea opinie, dacă sunt suficient de mulți nemulțumiți, problema e la dumneavoastră, nu la ei.
      Drept urmare, vă mulțumesc că mi-ați salvat banii din portofel, deoarece nu mai intenționez să vă calc pragul.

    • #85

      @Ralu- asa cum Ralu? Cu ce te-ai simtit jignita? Stii ca mai acum cateva zile am avut o clienta care a tipat efectiv la o ospatarita ca a asteptat 10 min sa ii aduca un cappuccino, in conditiile in care localul era plin, comenzile la bar se fac in ordinea bonurilor venite, respectivul cappuccino se face cu spuma de lapte la esspresor. Evident ne-am cerut scuze, dar ptr ce? Ca asa vrea clientul sa fii milog altfel iti da rating 1, ptr ca nu-i asa, clientul are intodeauna dreptate

    • #86

      Si cand zic 10 min, zic din momentul in care s-a asezat la masa pana cand a fost servita

    • #87

      Cand am inceput munca in horeca am fost in cross experience si la restaurantul hotelului si la final am dat chiar si un test.
      Tin minte ca aveam un timp limita in care trebuia sa intampin clientul, daca era prea aglomerat trebuia sa fac contact vizual cu el in asa fel incat omul sa simta ca “I am on my way”, bauturile trebuiau sa ajunga la masa in 3 min, etc. Toate asteea pentru ca faceau parte din standardele serviciilor oferite. Eram chiar mandri de treaba asta, si faza e ca multi din oamenii aia au ramas acolo si au devenit embleme ale locurilor in care lucreaza si sunt apreciati ca atare nu doar de angajatori, dar mai ales de clienti si crede-ma ca in customer service asta este obiectivul final, banii vin din calitatea serviciilor alea.

      Da, intr-un restaurant in care pretul aproximativ pentru o masa de doua pers e undeva la 100 de euro, este normal sa fii pretentios, este normal sa primesti o friptura cum vrei tu si ai tot dreptul sa o dai inapoi, ba chiar poti sa si vorbesti cu bucatarul si sa-i explici ca daca nu stie diferenta dintre o friptura in sange si una bine facuta e clar ca si-a gasit cariera.

    • #88

      @redcurls- eu am schimbat cel putin 10 ospatari pana am gasit o echipa cum trebuie. Si crede-ma la mine cheltui 20 de euro dar nu stai mai mult de 3 minute pana sa ti se aduca meniul.

    • #89

      @Arhi – inteleg de ce nu vrei un buton de edit, dar macar posibilitatea de edit de xmin/post nu e posibila? 😀

    • #90

      @Mircea: dumneavoastră porniți de la premiza că toți clienții dumneavoastră sunt tâmpiți și dumneavoastră dețineți adevărul suprem: “romanul nu stie sa manance un steak, el vrea mereu bine facut, crede-ma ca stiu ce zic”.
      Insistați să mă luați la “per tu”, cu toate că eu m-am adresat politicos (nu ne cunoaștem, nu știu ce vârstă aveți, iar pe mine mama m-a învâțat să vorbesc politicos).
      Nu acceptați critica, cu toate că această critică este, până la urmă, și în folosul dumneavoastră (cu cât mai mulți clienți satisfăcuți, cu atât mai mare profitul).
      Nu locuiesc în țară, dar zbor frecvent să-mi vizitez familia și prietenii. De fiecare dată mi se întâmlpă să rămân un pic dezamăgită de atitudinea proprietarilor de localuri și a ospătarilor față de clienți, această atitudine de ” nu-i vina mea, toți îs boi”, “nu pot să fac x sau y”, “îs toți niște mârlani”, “era aglomerat” etc.
      Am fost și în restaurante de fițe, unde furculița de salată ți se aduce răcită, și în bodeguțe de cartier, în plin rush hour sau în dead times, și o singură dată mi s-a întâmplat să aștept mai mult de 10 minute după notă (în 2014, în timpul semifinalelor WC, lucru de înțeles). Ah, nu în România, bineînțeles.
      În majoritatea localurilor în care am fost, proprietarul (sau șeful de sală) venea să întrebe clienții despre calitatea serviciilor, a mâncării etc. Feedback, după cum ziceam. Da, inclusiv în burgerii și burriterii.
      Nu vreau milogeală, vreau respect și profesionalism, și sunt dispusă să plătesc pentru asta (măcar pentru profesionalism, respectul ar trebui să se regăsească în orice înteracțiune client-comerciant).
      Nu oferiți serviciile pentru care plătesc? Vă mulțumesc, dar prefer să-mi petrec timpul și banii în altă parte. Mai ales timpul, ăla trece și nimeni nu mi-l poate returna.
      Sper că v-am lămurit. Dacă nu, nu-i bai, putem continua, nimeni nu s-a născut învățat.

    • #91

      8ar în privința timpilor de așteptare, întârzierile sunt, câteodată, inevitabile. Dar, dacă așteptarea devine, din accident, regulă, atunci poate nu aveți mână de lucru suficientă. Sunt anumite ore în care localurile se aglomerează, poate ar trebui să fiți un pic mai pregătit (poate 1-2 angajați part-time în timpul orelor de vârf? Poate angajați cu experiență? Poate fără experiență, dar care chiar vor să muncească?). Soluții pentru a mulțumi MAJORITATEA se găsesc. Ar fi absurd să presupun că nu veți avea, niciodată, parte de mârlani, și știu sigur că nu-i veți mulțumi pe toți. Dar, dacă vă zic mai mulți că e ceva în neregulă, poate chiar e.

    • #92

      @der- selectia de vinuri e aleasa prin prisma pretului, clientii mei sunt in general tineri, studenti, persoane cu venituri medii
      @ralu- eu nu am nici o problema la mine, am un singur review negativ din 57 si acela pus din frustrare ptr. ca stiu despre ce e vb. Eu am grija de clientii mei, de marfa mea, noi mancam aici, copilul meu manca aici iar asta e cea mai buna reclama. Iar serviciile sunt din cate stiu si vad bune, ptr ca ma intereseaza, de aici imi intretin familia, imi platesc leasingul si asa mai departe. Eu doar am atras atentia asupra unui anume tip de client, acela care se crede superior, acela care crede ca daca are el banii noi trebuie sa facem plecaciuni. Eu personal nu tolerez asemenea clienti la mine in restaurant. Si aici nu ma refer la o anumita cerere pe bucatarie, ci la aroganta cu care iti vb, cum te trateaza si asa mai departe

    • #93

      @Mircea: aici vă dau dreptate, nu ar trebui să suportați orice aberație, iar unii clienți sunt, pur și simplu, imposibil de mulțumit.
      Eu am, de exemplu, acest piticuț pe creier legat de comportamentul persoanelor cu care interacționez: pur și simplu nu mai am răbdare să îndur mârlănia (o fi și de la vârstă). Iar de greșit greșim cu toții, și greșelile sunt ceva benefic, dacă reușim să învățăm din ele. Din punctul meu de vedere, atitudinea persoanei ce interacționează cu publicul ar trebui să fie impecabilă, de acolo pornește prima impresie.
      Oricum, eu vă mulțumesc pentru explicații și vă doresc succes în continuare.

    • #94

      @mircea, deci va selectati clientii dupa cat de aroganti sunt? Mkay, eu par al naibii de arogant. Dar las bacsis consistent daca sunt multumit.
      Cand spuneti ca nu ii tolerati pe aia aroganti, ce faceti cu ei de fapt?
      De exemplu, eu vrea ca chelnerul sa ma salute, sa imi aduca meniul in maxim cinci minute, sa ma si intrebe daca mananc sau beau, sa imi faca recomandari sau sa ma intrebe ce as vrea sa mananc (pentru ca in .ro in special meniul are 20 de pagini si mi-e lene sa citesc). Vreau sa imi spuna specialitatea zilei, meniul zilei, whatever … Da, vreau sa gust vinul si daca nu imi place, vreau sa pot sa il refuz. Comand altul, nu e problema.
      Daca vin sa beau o cafea si o apa, pai vreau sa am cafeaua aia in maxim 10 minute din momentul in care am comandat. Iar daca am intrat pentru o cafea, pai nu prea vreau sa astept sa mi se ia comanda. Si vreau ceasca incalzita, nu rece. Iar laptele il vreau rece, stiu ca ar trebui sa fie cald, dar eu il vreau rece. Iar chestiile astea non-standard le cer. Ceasca incalzita este standard.
      Vreau sa ma intrebe chelnerul daca imi place mancarea. Si daca nu imi place, vreau sa am cui sa spun ca e meh.
      Mai vreau sa nu fiu uitat cu nota de plata. Asta am vazut ca e grav de tot in .ro, mananci si ai noroc daca dupa ce ti-au adus mancarea te mai baga cineva in seama.
      Mai am vreo cateva dorinte de obicei.
      E mult ce am spus mai sus? Daca simtiti ca e (prea) mult, ar fi cazul sa schimbati industria, horeca nu e ceva simplu la care se pricepe toata lumea.
      Chelnerii traiasc din tip. Pai pnm, daca nu vor sa traiasca, nu e vina mea.

    • #95

      @Hessis- Ce zici tu nu e aroganta, e normalitate. Ptr cei care nu stiu, cestile de cafea stau deasupra esspresorului ptr. ca sunt incalzite acolo, uscate si sa se scurga dupa spalare.
      La mine daca vine farfuria goala nu mai intrebi “v-a placut”? Daca vine pe 1/2 sau mai rau 3/4 intrebi 🙂 Si in general din ce stiu eu la cei cu state vechi, nu lua ce iti recomanda ospatarul, mai ales la noi, poate sa ceri spexialitatea casei, dar de obicei ce recomanda ospatarul e pe duca.

    • #96

      Cine e Mkay?

    • #97

      Mkay e varu’. Varu’ Micky, Mkay e varianta scurtata. Asa-i ziceam noi, Micky, da’ tot o varianta scurtata e – de la Mickey Mouse. Mickey Mouse care vine de la Viorel Ponta. Nu, varu’ nu e Viorel Ponta, da’ legatura cu Ponta e ca varu’ avea in clasa I o colega pe care o chema Vio. Care-i prescurtare de la Violeta. Violeta vine de la Violet. Care-i o culoare. Na, ai inteles acu’ cine-i Mkay?

    • @Mircea,
      uite un sfat gratis: nu mai sta atîta pe bloguri scuzîndu-te. Că mai mult te acuzi. Mai bine vezi că se arde prea tare friptura la bucătărie. Dacă înţelegi ce zic. Fii ca Dinescu! Fă-te că lucrezi!

    • M-ai convins, esti un manager de cacat si stii de ce? Pentru ca nici un review nu e pus din frustrare. Eu platesc rapiditatea si calitatea, tu esti platit sa-ti vezi de tehnica, nu-mi pasa ca e plin sau ca nu-ti merge esspresorul, intelegi? Nu vin la socializare, vreau sa mananc si sa plec, nu am chef sa stau o ora pentru o friptura si o cafea.

      Hai sa o luam altfel: managerii romani nu inteleg ca daca se mai pun cateva sute de persoane contra lor o sa le scada salariu, afacerea ta functioneaza datorita mie, ospatarii iti stau acolo datorita spagii, nu datorita salariului infirm, deci draga Mircea m-ai convins: nici platit nu o sa mananc in restaurantul pe care-l administrezi.

      De cand plm faci tu clientii maimute? Tu ESTI MANAGER DE RESTAURANT ? Care spune ca romanii nu stiu sa manance? Mai spui faptul ca respectivii clienti sunt maimute? Zi-mi adresa sau locul in care muncesti ca vorba aia, sa vada toti clientii cum sunt jigniti.

    • #100

      @Krantz- nu stau pe bloguri, doar ca m-a prins discutia. Si da, lucrez nu ard nimic
      @Alin- esti o maimuta

    • La ce cantina servesti, te intreb iar, nu de alta dar nu imi plac shaormarii.

    • Cat e micul bo$$ cu doi dolari?

    • #103

      @Alin pe tine te servim cum zice Freigedank- ne dam mancarea pe coaie si cu zambetul pe fata iti dam un pahar de vin in care ne-am pisat din partea casei

    • #104
  15. #105

    Cum ii cheama pe astia? Vacamumu?

  16. #107

    Am mancat la astia acum cativa ani. Am fost mediu spre satisfacut (medium-well, pun intended), dar au intr-adevar preturi nesimtite, chiar si pt standardele bucurestene.

    • #108

      Chiar pentru standardele europene, daca citesti comentariile (mai ales pe cele ale italienilor).

    • #109

      n-ai citit ca daca n-ai destui bani sa nu te mai duci? :))

  17. Atitudine nepotrivita pentru orice fel de business. Bine ca gasim si se popularizeaza raspunsurile lor sa stim sa ii evitam.

  18. #111

    domnul doreste experienta mai in sange sau bine facuta?

  19. #112

    Probabil ca ar trebui sa isi schimbe numele in “Boulmuu”…oricum, este restaurantul pe care il evit dintr-un motiv simplu: cand ai un restaurant, un maserati cu numar “muu” si il parchezi in statia de autobuz din fata restaurantului, asta spune multe despre personaj si probabil si despre cum gandeste el afacerea…

  20. #114

    poate o fi facut si clientul ceva, a vorbit urat, a injurat…

  21. ,,Bă fanule, care mâncai semințe la peluză.” Giovanni Becali

    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    • #116

      Data viitoare ma duci la Roberto’s, la Hilton!

    • #117

      bo$$ pe unde naiba ai umblat? am crezut ca te-ai ratacit prin Dubai.

    • Deea:

      Acolo te duc, mânca-ți-aș. Dar sigur ești tu, gagica aia? Să nu cumva să fii vreun bulangiu(în sens peiorativ) care să vrea să mă ardă. Nu de alta, dar gorilele mele, mardeiașii mei te-=ar termina imediat

  22. Ce emisiuni se făceau la GSP :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  23. #122

    Un client Telekom nemultumit www.youtube.com/watch?v=1Fr1P3La9jo

  24. S-au șmecherit și chelnerii ăștia în ultima vreme. Dar nu prea ai ce să le faci. Ești la mâna lor. Dacă te comporți urît cu ei, își bate joc de mâncarea ta după aia. Am auzit fel și fel. Își dă friptura ta pe la cur. Își bagă pula în salată. Urinează în ciorba ta. Că tu n-ai cum să-l controlezi, ce face el cu mâncarea ta până și-o aduce. E periculos. Deci și șpaga contează, dar pentru o șpagă nu țși bate joc de mancarea ta. Mi-a zis mie un chelner, din interior am informatii. Atitudinea e totul, dacă te porți urât cu el, ți-o face. V-am zis- se pișe-n ciorbă. Dacă comanzi ceva mai solid, poa sș-și dea pula prin mâncare, că tu nu-l vezi ce face el la bucătărie. De cele mai multe ori chelneru e pe blat cu bucătaru, că asta e , are și ăla cota lui la șpagă, și fără spagă. DEci asta se întâmplă de cele mai multe ori, mi-a povestit mie un chelner de la un restaurant de lux din capitală. Scuipă prin mâncare, își dă pula prin mâncare, își dă cu friptura pe la cur. Și tu client mănânci cu poftă, habar n-ai. Așa că avweți grijă.

  25. #130

    Nu ma mira atitudinea managerului. Am fost o singura data, asta vara, si am zis ca nu mai calc in vecii vecilor, amin. Chelnerul avea o atitudine de semizeu si hamburgerul ala a fost…. bleah. Dar niste fite acolo de te doare capul, 95% dintre clienti erau pitipoance cu rochite mulate, baietasi de oras si afaceristi dubiosi…

  26. #133

    Anul trecut prin vara am fost la un restaurant unde am cerut o banala salata de ton. Am asteptat o ora jumate pentru asta desi era gata de mult timp – fapt confirmat de chelnerita care mi-a adus-o (mai aveam putin si ii mancam pe toti de la masa) :)) Am semnalat acest lucru neplacut managerului firmei pe pagina lui de facebook si mi-a raspuns asa pe scurt ca daca nu imi convine, mai sunt multe alte baruri si restaurante de genul si ca nu sunt obligata sa mai consum la ei. Asta in conditiile in care am vorbit frumos si nici nu m-am gandit sa nu mai trec pe la ei (mancarea si atmosfera e foarte ok si imi place)… Dar asa a pus problema. Unui client, care poate mai vrea sa treaca pe la tine daca iti schimbi putin gestionarea comenzilor, ti se spune ca daca nu-ti convine nu mai veni. Naaaais.
    Cred ca asa ajungi sa iti ingropi singur afacerea. Nu te roaga nimeni sa-l pupi in cur pe client, fiind cel mai mare lingau, doar sa asculti de anumite minusuri care pot aparea in afacerea ta si sa vezi unde poti schimba si in ce masura, nu cred sa fie atat de greu. Astia care refuza schimbarea pentru ca ei sunt patroni si restul sunt vax albina isi merita soarta.

    • #134

      “Cred ca asa ajungi sa iti ingropi singur afacerea.” din cauza asta Rrumania este o tara prospera.

  27. #135

    In mintea mea conceptul de restaurant se rezuma cam asa: luam de la Metro si vindem de 3x mai scump.

  28. ,, Am asteptat o ora jumate pentru asta desi era gata de mult timp – fapt confirmat de chelnerita care mi-a adus-o ”

    Din păcate, cred că și-au bătut joc de mâncarea ta. În limbaj de mahala, te-au ,,lăchit”. Adică cel mai probabil, fiind și salată… mi-e și rușine să zic… citește ce-am spus mai sus că fac chelnerii. Deci mai mult ca sigur și-au dat pula prin mâncarea ta

    • #137

      Priveste si partea buna a lucrurilor, a avut si ceva extra la acelasi pret.Este ca si cum ai cumpara un iaht si ai primi si un BMW gratis.

  29. #138

    Ah, ce urasc cand ajung intr-un bar/restaurant:
    1. vorbitul la per-tu de parca ne cunoastem de ani de zile si e ok sa ma iei asa. nu conteaza cine e la masa, multi asa vorbesc “cu ce te servesc”.
    2. Intri, astepti sa te bage in seama, sa se uite la tine ca doar-doar prin priviri va ghici si ce-ti trebuie…
    3. Cand ajunge in final la tine, fara meniu evident si te intreaba la per-tu, “cu ce te servesc”.
    4. O trimiti/il trimiti dupa meniu si vine sictirit/sictirita ca vai doamne…
    5. Iar la final cand ceri nota trebuie sa ai un ochi de vultur ca sa o prinzi/sa-i faci semn ca-ti trebuie nota ca astfel ai pierdut sansa si esti consemnat sa astepti ca prosta uitandu-te…

    Trist de altfel, am doar un top 5 in care am fost servita impecabil. 3 dintre ele sunt in strainatate. Nu ma declar desteapta intruchipata dar am calatorit mult, mai ales prin tara si sunt o persoana careia ii place sa socializeze si sa cineze des in oras. Serviciile de cele mai multe ori sunt dezamagitoare, deoarece nu pun pret pe instruirea personalului. Sau daca pun, e prea putin. Majoritatea angajatilor vin si pleaca datorita salariului prost sau sunt angajati sezonieri pe timp de vara/iarna (dupa caz) ca sa faca fata, insa uita sa bifeze si instructajul lor.

    • #139

      Esti cu nasu’ pe sus. Chiar ieri am fost la ceainaria Bernschutz si m-a servit o tipa de varsta mea care mi-a vorbit la “per tu”. Nu m-a deranjat, dimpotriva! Am inceput sa vorbim, mi-a recomandat ce ceai sa iau (ca stau prost cu nervii – mi-am luat ceai de verbina), tort si fursecuri. I-am lasat un bacsis frumos.

    • #140

      De ce esti asa scortoasa?
      Fii mai cool, ce reacu’!

    • #141

      Deea, posibil dupa gandirea ta ca asa crezi ca sunt. Insa la mine, tine de respect. Nu imi permit sa tutuiesc persoanele mai in varsta decat mine, decat daca mi se permite/spune in acest sens. Asa am fost invatata, asta este…nu ma pot dezobisnui de acest obicei si nu-mi place cand sunt tutuita de persoane straine.

      In legatura cu bacsisul, tot timpul las, indiferent ca sunt sau nu nemultumita. Daca nu-mi convine ceva de obicei spun pe loc. Dar avand si prieteni in domeniul ospatariei care mi-au povestit fel de fel de situatii, empatizez mai mult si nu pot sa ii penalizez la bacsis, oricat de nemultumita as fi.

    • #142

      Îmi e şi jenă când aud chelneri de vârsta mea sau mai bătrâni “Cu ce vă servesc?” Am impresia că mă iau peste picior. Oaie, vezi dublu?! Sunt doar eu la masă. Depinde şi de locurile pe care le frecventezi. De obicei merg la aceleaşi şapte. Patru la mine în cartier, trei prin centru. Mă ştie personalul, avem o relaţie colocvială. Nu suntem client şi chelner, client şi bucătar. Mă duc la ei ca acasă. Doar că la final le las nişte bani.

    • Ai dreptate Daniela dragă. Tutuirea e de prost gust,lipsă de bun simț și o practică numai țăranii. A, poți să mă iei la per tu, doar dacă ai făcut armata sau pușcăria cu mine,sau avem o relație de prietenie, dar în rest, e nesimțire! Eu unul n-am întlnit până acum chelner barbat sau femeie care să vorbească la per tu. Probabil pentru că mânănc numai în restaurante selecte.

    • #144

      Prin restaurante selecte te referi la autoservirea de la Glina?

    • #145

      Dani si Deea, hai sa nu exageram. Nu pretind intr-un local in care vin si cinez acolo minim o data pe saptamana covorul rosu si politeturi pentru ca e clar ca ne cunoastem deja, am schimbat pareri/impresii. Nu sunt fitoasa si nici tampita, evident ca nu se pune problema unde mergi des si te cunosc deja… Eu vorbeam mai mult de primul contact cu clientul. Atunci esti un strain pentru ei si invers. Daca eu nu imi permit sa tutuiesc indiferent ca e mai tanar sau mai batran decat mine, de ce nu pot primi, macar pentru acea prima intalnire, acelasi tratament? Ce e asa de naspa? Despre asta vorbeam..

  30. #146

    Oare Gigi Becali are astfel de probleme prin restaurante?

    • #147

      daca comanda un platout de branzica, s-ar putea sa aiba

  31. #148

    Sunt de acord ca nu trebuie sa raspunzi asa unui client, insa daca tu poti sa denumesti “feedback” ce a scris acel client esti pe langa subiect…Omul ala a scris ca nu i-a placut atitudinea chelnerului si ca mancarea nu era ce se astepta, adica nimic concret, ceea ce ma face sa cred ca poate clientul a gresit de data asta…Am vazut de multe ori chelneri cu atitudine nepotrivita in restaurantele din Bucuresti, insa mai mult am vazut clienti cu o asemenea atitudine.

    • #149

      ia citeste mai cu atenție, inclusiv comentariile.

    • #150

      sunt client, intru in restaurant. chelenrul ma cam ia de sus de pe pozitia lui de zeu al fripturilor, imi aduce vita bine facuta in loc de rare.
      ce vrei mai concret de atat?
      si eu am gresit?
      WTF?

  32. Nu e bine ce-o să vă spun eu acum, dar pentru a proteja această cunoștință a mea, un băiat care lucrează ca chelner, nu voi da numele restaurantului. Nu vreau să-și piardă serviciul. Ce mi-a spus acest băiat chelner. Cum fac chelnerii când vor să ,,lăchească”, să-și bată joc de mâncarea cuiva. El unul a făcut-o mi-a zis, dar nu pentru că respectivul client nu i-a lăsat un bacșiș consistent, ci pentru că s-a purtat urât cu el. Îii vorbea urât, l-a trimis să-i aducă scobitori de vreo 3 ori, nu-i plăceau scobitorile. L-a pus să-i schimbe scaunul. Tot felul de aroganțe și umilințe. Și chelnerul ăsta ce a făcut. Chiar el mi-a povestit. Clientul comandase cartofi prajiti cu piept de pui la grătar. Și o salată din asta de vară, cu roșii cu ceapă cu salată, cud-astea. cu de toate. Ăsta, chelenerul, după ce îndurase in prealabil aroganțele, a zis ai belit-o. Ce-a făcut? A făcut bucătarul salata și i-a dat-o luăsta s-o ducă. Dar el ce a făcut mai întâi? 100% REAL! Și-a scos pula din pantaloni și și-a pus coaiele în castronul desalată. Fără caterincă fără nimic. Imi zicea el cu gura lui cum a procedat, cum și-a dat coaiele prin salată. Cică- ,,uite așa făceam în sus și-n jos cu coaiele, îmi plimbam coaiele prin castronul de salată. Uite așa îmi bălăngăneam coaiele printre roșii și ceapă.” El cu gura lui mi-a zis, După aia cică a dat și-o flegmă mare, că nu se cunoaște în salată, se amestecă cu oțetul cu uleiul.

    Apoi mi-a zis că a luat și platoul pe care se aflau frumos aranjate cartofii, pieptul de pui bine rumenit la grătar, niște feliuțe de morcovi etc, și ce credeși că a făcut? Și-a dat pantalonii jos. și s-a așezat cu curul, cu întreaga circumferință a curului pe platoul cu mâncare.Deci bucile curului acoperiseră în întregime suprafața platoului.Practic stătea cu curul, cu găoaza pe mâncare. Cică s-a sforțat să tragă și-o bășină, da nu i-a venit.

    Și la urmă a luat frumos platoul, l-a mai aranjat puțin că se impraștiase puțin, a luat și castronul cu salată și i le-a dus cu zâmbetul pe față. Și cică stătea într-un colț și se uita la client cum infulecă cu poftă. :)))

    Și l-am intrebat la final- da paine n-a cerut clientul? Și el cică- nu, n-a cerut , oricum dacă cerea i-o trăgea prin cur și p-aia. A cerut în schimb desert, o felie de cremșnit, da mi-a zis că n-a avut ce să-i facă că se murdărea vă dați seama, cum să-ți bagi sula în cremșnit sau alte deserturi.

    Doamne, am rămas bulversat de acești chelneri.

    • #152

      Pe chelner nu-l chema Aurel?Din ce stiu el mai face chestii din acestea.

    • #153

      bai fregy buey, pai ala isi murdarejte 00-le de ulei si otzet?

  33. #154

    Cetin, daca il consideri reclama, te rog mult sterge acest comentariu
    Servire mereu ireprosabila am primit la Irish House&Pub in Sinaia. Stiu, e o spelunca in viziunea multora dintre voi, dar e mereu plin la orice ora din zi si pana seara tarziu. Au niste chelneri jos palaria, amabili, rapizi, mereu zambitori, nu incurca comenzile, mananc mereu cu placere acolo de ani de zile, atat pentru mancarea gatita corect si bine, fara insa a excela prin ceva, cat si pentru atitudinea personalului, lucru de care nu am avut parte deloc la celebra Steak House tot din Sinaia unde pe langa meniul trantit in fața cu țâfna de o domniță platinata, am primit si o talpa de bocanc drept friptura.

    • #155

      Mancare cinstita, mancare buna?

    • #156

      Mai degraba cinstiti decat rapizi ospatarii de la Irish Sinaia.In plina vara la ora de pranz si aglomeratie mare,mi-au spus curat,fara ascunzisuri ca onorarea comenzii poate depasi 2 ore.

    • #157

      Steak House au mancare cam fake asa. E ceva de genul pe-afara e vopsit gardul si inauntru e retardu’ :).
      Stiu ca am avut pofta de ceva friptane adevarate odata si mi-am luat-o grav acolo.

    • #158

      +1 pentru Irish house in Sinaia.
      Servirea ireproșabilă. La mâncare e loc de mai bine.

    • #159

      Va sfatuiesc sa incercati si … “Fishy”. Da stiu, numele nu-i ajuta dar acolo am mincat ceva ce pe litoral este pe cale de disparitie, sau daca il gasesti este la preturi exorbitante: peste proaspat. Plus servire OK, si aperitiv si fructe la sfarsit din partea casei.
      Aia cu Steak House…. De evitat. La Irish am mancat de vreo doua ori, dar e destul de mult timp de atunci.

  34. #160

    parerea mea este ca se generalizeaza destul de mult, si din partea clientilor. nu toti chelnerii sunt naspa, asta e clar.

    ce nu pot insa sa inteleg la atitudinea unui chelner este de ce se poate comporta urat.
    din cate stiu chelnerii au salariile mici, minim pe economie. se bazeaza pe spaga cel mai mult.
    daca asa sta treaba, cum vii tu chelner si nu esti tot un zambet si o bucurie?

    nu ma refer la situatiile in care esti facut presh de un client nervos, ma refer in general. ar trebui sa fii un zambet si o floare, o raza de soare.
    am intalnit destui chelneri si chelnerite cu scoala asta, erau super draguti, mai faceau o gluma, mai o recomandare, atmosfera destinsa. la final evident ca se aleg cu o spaga bunicica.
    am avut si experiente negative cand am fost scos din sarite maxim incat am lasat banii ficsi pentru nota de plata, ba chiar monede luate din masina special.

    deci: poate sa imi zica si mie cineva, poate Mircea, de ce dracului nu te-ai purta frumos ca si chelner cu clientii? de ce stai 15 minute pana sa ii duci meniul cand restaurantul e gol?

    • #161

      Ala nu e ospatar, am schimbat cel putin o duzina pana am gasit ceva ok

    • #162

      pai mai eddy, daca mananci la carciuma serviciul este ca de… carciuma, daca mananci la un restaurant mai scump cei drept, servirea este alta.
      deci, ejti la carciuma? expect carciuma! eu nu ma duc la localul din coltul cartierului si ma astept sa fiu mangaiat pe cap.

    • #163

      e un termen generic, nu e peiorativ. asa le zic eu la restaurante/bodegi/autoserviri/taverne/you name it.
      banuiesc ca si altii nu doar eu.

  35. AHA Brasov. Bun aici 🙂

  36. #165

    Mi se pare putin cam asa, cum tot poporul a sarit pe Mircea. Se pare ca nu aveti putere de extrapolare si vorbiti doar de cazul vostru insa generalizand.
    Personal il inteleg pe Mircea, vine din domeniul serviciilor. Va aduceti aminte de Haolica si toate cazurile cu prosti aroganti si nervosi? E, Mircea vede multi din aia, pentru ca la restaurant nu ai o familie de muncitori si mai rar de oameni scoliti, de regula sunt oameni care au facut banii ceva mai usor si au senzatia ca banul e masura valorii lor, si ca atata timp cat ei platesc toti trebuie sa le spuna sarumana.
    Acel client nu constientizeaza ceva – asa cum el are zeci de optiuni la fel si restaurantul are zeci de potentiali clienti. Dovada terasele de la mare, execrabile, injurate de toti insa totusi mereu pline.

    • #166

      Da, este clar, niste tarani cu bani sunt aia care merg la restaurant. Si prosti. Si da, au facut si banii usor, fmm. Si da, de aia sunt pe toate drumurile, nu incap in restaurante. Ceilalti, muncitori si rupti in cur sau scoliti si rupti in cur, sunt al dreaq de rari.

    • #167

      Eu nu i-am damnat pe cei ce isi permit sa mearga in restaurante, doar am spus ca un profesor cu 1300 de lei salariu o sa ajunga mai greu la restaurant, la fel si o casiera sau manipulant. In schimb un domn ca Bercea Mondialu sau Sile Camataru o sa fie des.
      Iar in servicii e destul un client ca sa iti strice o zi intreaga.

    • #168

      sile camataru e un zeu pentru chelneri, la cata spaga a spart in localuri…

    • #169

      Deh, daca tu ai impresia ca restaurantele traiesc din tipi gen Mondialu’ si Camataru’. Si chiar si asa, care e problema? Aia nu merita servicii corecte sau cumva un chelner ar prefera sa serveasca un profesor doctor docent / manipulant / prelucrator prin aschiere?

    • #170

      Da-mi pace cu tabloul profesorului sarman. Profesorii trebuie sa duca o viata buna, dar aia de ii portetrezi tu nu-s profesori, sunt impostori nevinovati validati de o societate ratacita. Ii numeri pe degete pe cei ramasi in tara care merita sa se numeasca profesori si aia sunt plini de frustrari si dezamagiri. Profesorii astia impostori is una din cele mai bune oglinzi a societatii.

    • #171

      ghinion

  37. #172

    Cel mai mișto e la Parmac în Babadag, unde o singularitate cuantică afectează memoria plăpândă a ospătărițelor, dacă comanzi mai mult de trei chestii ai pus-o. Singurul ok e un flăcău minoritar de-al meu, care aduce un pic cu Miss Piggy și mă soarbe din priviri. #sorority

    • #173

      bre nea Maithun, pe mine ma macina o curiozitate pe care mi-ar placea sa mi-o satisfaci (pun intended:)) ). nu scrii un articol despre cum iti poti gasi partener, gay fiind? intreb FOARTE serios, chiar sunt curios. cred ca ar fi un articol de succes

    • #174

      Cum adica cum isi gasesc partener? Nu d-aia se tin paradele alea (Marsul Diversitatii, parca)? Bun, ma gandesc ca-i cam greu sa se cunoasca cand sunt atacati de hoardele de pensionari de la contramars, da’ nu toate-n viata-s roz.

    • #175

      I thought you’d never ask:)) Până pe paișpe e gata, știu că nu vrei să te prindă Sf. Valentina fără heităreală pe blog

    • #176

      :*

  38. #177

    Am mancat o data la restaurantul cu pricina, (cred ca) acum vreun an si ceva. Dezamagit de calitatea carnii si de modul de preparare, n-am mai calcat p’acolo. Mi se pare atitudinea corecta – au pierdut un client, pentru totdeauna. Asta ar trebui sa fie un mecanism de piata. Ceea ce mi se pare absurd in .ro e ineficienta lui. Cu renumele pe care si-l fac, unele carciumi ar trebui sa fie dracu’ falimentare in 6 luni – si totusi pare sa le mearga. Suntem doar ipocriti sau pur si simplu idioti?

  39. #178

    Sa ma pis pe servirea din 99% din baruri/crasme/puburi/restaurante din tara. Am adus de 3 ori prieteni englezi in tara (la mare, la munte, in Bucuresti) si au apreciat ABSOLUT tot, de la mancare la carutele de pe drum (sincer!), dar intotdeauna au ramas frapati de felul in care esti servit in cele mai multe locuri.

    A, si sa nu uit de fitzaraiele unde pe nota scrie “tips not included; 10% if you are happy, 12,5% if nu mai stiu ce”, asta cand chelnerii te servesc cu cea mai mare scarba pe moace. WTF?

    • #179

      Mi-a trecut acum prin minte o măsură simpla, care ar îmbunătăți rapid calitatea serviciilor: să ai posibilitatea să plătești cu 10% mai puțin dacă ești nemulțumit de servire. Un fel de contra-bacșiș. Vine ospătarul şi-ți arunca în scârbă farfuria pe masa? Pac, dai contra bacșiș.

  40. Băi, povesteam la mine de un gigel cu pensiune în Iași care avea scorurile mai mari pe booking. Și în discuțiile avute cu el (prin care el comenta că i se rupe de booking) a spus și că a tot avut clienți ca mine care s-au plâns în review-uri de pensiunea lui și că el le-a răspuns mai dur așa și de atunci tot ajung clienți la el care-i spun că au venit tocmai pentru că le-a plăcut cum i-a pus la punct pe ăia.

    Ca să rezum, nenea de la vacamuu va fi un magnet pentru țăranii și cocalarii care cred că e mișto să fii țăran și cocalar.

  41. #182

    A modificat raspunsul in tripadvisor, intre timp.

  42. #183

    Am lucrat in Romania pe Bulevardul Decebal la fite. Stiam tot ce misca acolo. Eram manager la una din cafenelele de acolo. Tot Decebalul cu exceptia a 2-3 locatii era de cacat. Angajati de cacat, patroni de cacat… Nu exista customer service etc.

    Am venit in Londra. In acelasi domeniu sunt supervisor. Diferenta este de la cer la pamant. Nici un client nu trebuie samplece nemultumit. Tineti cont ca aici lucrez intr-un gastropub. Practic e un pub cu mancare nu un restaurant de fite. Orice review pe tripadvisor este tratat cu maxima seriozitate. Orice review negativ beneficiaza de raspuns de la cineva din companie unde invita clientul sa explice pe mail ce s a intamplat si unde in cazul in care noi am fost de vina i se ofera cina sau pranzul gratuit. Nu exista aroganta asta de cacat si salariul si aici e mic. Ospatarii muncesc pe minimul de aici plus tips care nu este asa de mare.

    Majoritatea vin si incep fara experienta dar aici se fac traininguri pe banii companiei. Traininguri de cafea gratuite unde obtii diploma de barista, degustari de vinuri, de whisky, tururi pe la berarii sa vezi cum se face berea, gin etc.

    Diferenta este enorma … Si cand vin in tara si vad atata scarba imi vine rau.

    Sa nu aveti impresia ca aici nu sunt clienti idioti si ieftini. Eu oameni mai ahtiati dupa gratuitati si mai zgarciti ca englezii nu am vazut in viata mea. Romanii sunt pistol cu apa. Dar atata timp cat banu vine de la ei … Fa ti meseria, inghite figurile lor si asta e. Odata ce ti ai ales o meserie fie ca e buna sau rea trebuie sa o faci cu tote riscurile. Sa fii cel mai bun in meseria aia …

  43. Vladinho

    Good evening, my boy… Let me introduce mi self. I am Freigedank, Duke of Winchester. From there, from England, were you are, my boy. Your opinion is god, but here, in Romania, the things work diferent. You understand me? Here is much simple then what you say. Here in Romania, it works diferent. Here, if i am a waiter, and the client is bulangiu(and dont know how is bulangiu in english)- i repeat, if iam a waiter, and the client is bad to me, i fuck him. I fuck is food. Here, we dont stay to discutions, to blablabla, reclamantions and other stuff. Here we take is salad and i put my balls in the salad. I spit in his soup. I take is meat and i put it in me ass. You understand boy? I put me dick in his fries. Is that simple, here in Romania.

  44. #195

    Fitze bashini elitism dampulesc bucurestean.
    Imi e sila. Am doar cateva locuri unde merg.
    In afara e altceva….
    Ma f pe vacamuu Si bashinile de floreasca sau dorobanti

  45. #196

    Eu sunt printre aceia care mancau aproape zilnic la Vacamuuu, din ziua cand s-a lansat.
    Imi place carnea de vita si imi permit.

    Minunea a tinut cca un an, iar dupa aceea am simtit urmatoarele:
    – carnea nematurata a devenit din ce in ce mai proasta.
    Prin asta inteleg multe zgarciuri, din ce in ce mai tare sau cateodata nemancabila, pentru ca avea un gust de parca mancai balega!
    – ca ca te forteze sa cumperi carne maturata, au aparut din ce in ce mai dese situatiile in care carnea nematurata (“ieftina”) nu mai era.
    – intr-o zi am gasit piele si par in Angus Burger (l-au schimbat).
    – intial puteai alege intre Coca-Cola si Pepsi-Cola, apoi nu s-a mai putut comanda decat Pepsi.
    – daca mergi la orele de varf e full (meniul de 25 lei), iar atunci gratarul e incins la maxim, iar carnea iese buna si culmea, vine repede. Daca te duci dupa 14.30-15.00, personalul e in pauza de masa, iar comanda vine foarte greu si cam nefacuta.

  46. #198

    Foarte interesante comentarii pe aici. Eu as zice ca managerul bun, care stie sa isi pastreze afacerea profitabila, e cel care in mintea lui iti ureaza sincer si profund “Tu-ti mor*ii ma-tii!”, iar in fata ta e tot un zambet si se da profund preocupat de problema pe care i-ai semnalat-o: “Ne cerem scuze, domnule, pentru nefericita si absolut singulara intamplare neplacuta, juram pe toti zeii si toate mamele din lumea asta ca o oribilitate asemanatoare nu vi se va mai intampla in stralucitul si profesionistul nostru minunat restaurant…”. Astuia parca i-ai mai da o sansa. Sigur, dupa ce te duci a doua oara si e la fel, iti trece foamea cand ii vezi restaurantul.

    Pe de alta parte, si clientii sunt fel si fel. Cateodata, am nimerit la masa cu cunostinte de cunostinte care ma faceau pe mine sa ma simt prost in fata chelnerilor. Ei se simteau zei si mie doar mi-era foame. Nici pe chelneri nu-i inteleg la faza asta cu razbunarea: pai cum sa-ti tarasti podoabele prin mancare, nu ti-e mila de ele? Te mai suporti asa, uleios si “acid-acetilos”, dupa aia?

    Cel mai tare client pe care l-am vazut a fost un japonez, intr-un British pub din Tokyo. El era in dreapta mea, iar in dreapta lui era o domnisoara care se prelingea pe canapea. Initial am crezut ca era beata, dupa aia am vazut ca, de fapt, domnul de langa mine isi “vibra” mana miscand din cot, cu o frecventa de apreciat, pe sub fusta fetei. Asta in timp ce vorbea linistit cu alta domnisoara, de pe partea cealalta a mesei lor. Dupa ce s-a potolit valul erotic, cea de-a doua domnisoara a intrat in vorba cu mine si cei trei m-au invitat la masa lor. Cand japonezul mi-a intins mana sa facem cunostinta, m-am scuzat spunand ca la noi, in Romania (tara vecina cu Rusia, ca niciunul nu auzise de Europa), facem asta doar cu membrii familiei. Ei n-aveau de gand sa deguste vinul, ne-am imbatat impreuna cu multe sticle de Sangria, conform preferintei lor.

  47. Incearca si Witcher 2 🙂

    • #200

      trebuie sa il iau pe xbox360 intai, ca sa il pot juca pe one…