Pentru că interesul a fost surprinzător de mare (nu mă așteptam să fiți niște cetățeni așa de îndatoritori), am făcut niște print screenuri cu pașii de făcut. Singura chestie este acolo, la a 3 a poză, unde trebuie să selectați Aprobare la ghișeu. Practic, nu vă aprobă nimeni nimic, la mine s-a aprobat automat, după ce am urmat pașii corect. Dacă nu vă vine niciun mail, puteți să mergeți până la anaful de care aparține, este un ghișu unic, unde o tanti o să vă descâlcească.

Sunt eu tampit, am uitat ca am urcat la etajul 1, la domnisoara Alina. Da, se aproba de cineva…

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

26 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Cum adica se aproba si fara sa mergi la ghiseu? Pai din ce inteleg din poze, daca cineva face o poza la CI poate sa faca cont in numele meu si sa vada toate datoriile mele si ce am platit, etc?

    In mod normal ar trebui sa fie aprobat la ghiseu dupa ce prezinti CI-ul si faci cerere, nu asa aiurea pe net!

    TInand cont ca selectezi aprobare la ghiseu insa tot se activeaza fara sa mai mergi la ghiseu fie e un bug, fie e intentionat si mi se pare o incalcare a GDPR-ului si la dreptul la imagine, nu trebuie sa stie oricine ce datorii am eu si sa ma faca de ras sau sa ma santajeze cu asta …

    • #2

      well, mergi si tu la ANAF și întreabă…

    • #3

      La asta m-am gandit si eu.

      Dar de cand a fost spargerea aceea la Raiffeisen, m-am deprimat urat de tot cand constientizez ca toate informatiile noastre private nu sunt criptate si ca orice informatie poate fi aflata de un middle sau upper management.

      Ma rog, deviez, dar cam aceeasi chestie o vad si ce ai spus tu, Luci.

    • #4

      Cu atatea sisteme si posibilitati informatice trebuie sa fii in persoana pt ca altfel nu avem idee cum putem garanta ca tu esti cel care spune ca esti…ahahahaha.. trist! Romanesc, cum s-ar spune.

  2. #5

    poti sa faci un print screen si cu ce meniu ai dupa ce te loghezi ? sunt curios ce arata mai exact si ce operatiuni te lasa sa faci … arata vreun istoric ceva ?

  3. #6

    Am vrut și eu să mă întegistrez, dar când am văzut chestia cu înregistrare la ghișeu, am lăsat-o baltă, că n-am timp să ajung la ANAF. Mai încerc o dată.

    • #7

      Trebuie sa te duci personal cu o copie dupa CI si mailul de la inregistrare la orice ANAF si scapi in 2 minute . Mie mi se pare normal sa verifice daca corespunde contul cu persoana fizica, nu cred ca ar fi placut sa faca cineva cont in numele tau si sa depuna chestii pe acolo.

  4. #8

    Noi astia care mai avem dosare cu sina… asta-i bataie de joc, dom’le! Pentru asta am murit noi la revolutie, pentru spatiu virtual?

  5. #9

    Am urmat pasii. Dupa toate cele (email cu cod, etc) m-a dus pe o pagina unde a zis ca trebuie sa ma prezint in termen de 10 zile la ghiseu. Deci nu merge cap coada fara ghiseu.

  6. #10

    La începutul anului mi-am făcut și eu cont, cu aprobare la ghișeu. Procedura e simplă, durează 2 minute, atât că să duceți cu propriile copii după buletin.

  7. #11

    Am incercat eu sa-mi fac cont ieri si dupa ce am urmat toti pasii, in final imi spune ca trebuie sa ma prezint in cea mai apropiata agentie ANAF sa-mi ridic codul de validare..nu a mers sa ma loghez cu noile credentiale, dadea eroare..deci trebuie mers in agentie sa va valideze cererea!

  8. #12

    Mereu sunt interesat de modalitățile noi care îmi oferă posibilitatea de a evita cozile, chiar dacă, în cazul ANAF-lui, de anul trecut aceste cozi au cam dispărut.
    După ce am pândit zile la rând apariția declarației unice pentru 2019, a trebuit s-o văd în urma articolului tău.
    Am depus-o, și, ce să vezi: „Eroare cautare XML/ZIP in PDF sau XML lipsa. Probabil fisierul PDF transmis este corupt sau nu are XML atasat”… Fuck-it!
    Ce plm e ăla XML, eu fiind un simplu instalator? Auzi la ei: „pdf-ul ar putea fi corupt”,,, a luat șpagă. sau ce?
    Să nu mă înțelegeți greșit, mă suspectez de analfabetism funcțional de mult (de exemplu, prima oară când am folosit un bancomat a fost la vreo 5 ani după ce îmi deschisesem contul, de îmi bloca banca cardul la fiecare 6 luni din cauza neutilizării) dar poate ar trebui editată o broșură „Anaful pentru proști” dacă tot vor bani de la toți contribuabilii, sau, dacă am făcut o eroare în completare, să nu mă lase să fac următorul pas până la remedierea ei.
    Același tip de text l-am primit și anul trecut, dar atunci se putea remedia la sediu, pe când acum, numai online. E ca într-o buclă Moebius.

  9. #13

    Din analelele anului trecut… mi se sopteste de dupa cortina ca anul trecut au fost primite acasa (fie bine primite!) instiintari de la ANAF pentru deschiderea unui SPV pentru utilizatori (cetateni romani). Acele recipise contineau un cod de autentificare si se putea realiza SPV-ul fara drum la ANAF in baza/cu informatiile din/acelei instiintari.

    • #14

      Asa este, eu asa am facut. Partea proasta e, din cate am auzit, ca daca ai cont SPV nu mai primesti prin posta decizii de impunere sau amenzi daca ai ceva de platit. Primesti in SPV si se considera ca ai fost instiintat indiferent daca ai citit sau nu. Astfel, daca nu intri regulat pe SPV, te poti trezi cu conturile blocate fara sa ai habar. Inca n`am experimentat asta pe pielea mea, dar asa scria prin ziare.

    • #15

      well, acum, sincer sa fiu, mi se pare normal. e de datoria ta sa o faci. nu e chiar efortul lumii sa dai click pe un bookmark o data pe luna

    • #16

      Primești notificare pe email de fiecare dată când primești ceva din partea ANAF sau cand ai facut o plată. Datele din textul emailului sunt anonimizate, gen:

      Ati primit urmatoarele documente in spatiul virtual privat (SPV) de pe portalul ANAF:
      – Decizie de Impunere Anuala pentru veniturile realizate din Romania de persoanele fizice (250) pentru CIF YYYYYYYYYYYYY, prelucrata la 30-10-2018

      sau

      Ati primit urmatoarele documente in spatiul virtual privat (SPV) de pe portalul ANAF:
      – Plati pentru CNP YYYYYYYYYYYYY
      *Pentru CNP-uri se trec 13 de Y deoarece aceasta informatie nu poate fi transmisa prin mail nesecurizat
      Va rugam sa intrati in SPV prin portalul ANAF www.anaf.ro si sa descarcati / vizualizati documentele in format PDF din sectiunea Mesaje

  10. #17

    Cine a avut cel puțin o decizie de impunere emisă de ANAF în anii anteriori, poate introduce numărul deciziei în sistem și selectează opțiunea corespunzătoare, în loc de “Aprobare la ghișeu”.
    Procedura aprobării la ghișeu este pentru cei care își fac acel cont pentru prima dată, nu au avut niciodată decizie de impunere emisă de ANAF,
    Acele scrisori cu codul pentru crearea contului au fost trimise doar celor care au avut emisă decizie în ani anteriori.
    Procedura prezentării la ghișeu pentru aprobare este pentru rațiuni de securitate după cum mi-au explicat mie persoane din ANAF. Tocmai pentru a nu permite unei persoane să creeze un cont pe numele alteia.

  11. #18

    S-a gândit cineva că acel site arată în halul în care arată, tocmai pentru a pune bețe în roate contribuabilului și a descuraja anumite operațiuni? Nu din prostie și neglijență arată așa, ci din nesimțire.

  12. Merge doar cu prezentare la ghiseu, dar dureaza fix 1 minut tot (e mai mult drumul).
    La fiecare logare (sper ca tin minte corect), iti trimite pe mail un cod unic.
    O sa-l folosesc si eu anul acesta pentru declararea unor venituri pe persoana fizica, dar mai pe final de martie asa:)

  13. #20

    Merge bine sistemul sau crapă la fel precum cardul de sănătate? Singura chestie bună despre anaf pe 2018 e că s-au îmbunătățit relațiile cu cetățenii, chiar am reușit să aflu chestii la telefon sau ghișeu fără să trebuiască să întreb sau să caut pe net din cauza incompetenței. Poate îmi mai fac o surpriză.

  14. #23

    SPV a rămas cu aceleași reguli că au voie să “comunice” documente doar prin afișare în buda proprie… dacă ai cont pe SPV pot să facă toată procedura de executare silită FĂRĂ să te anunțe în orice alt mod decât “punerea la dispoziție” a documentelor pe site.
    Dacă ai cont și nu vizitezi SPV cel puțin odată pe lună riști să te trezești cu tot felul de acte administrative fiscale și de executare pe care nu mai ai voie să le contești fiindcă a trecut deja termenul de 45 zile de la data “comunicării” lor pe SPV. (ordinul ANAF 3741 / 2015)

    www.youtube.com/watch?v=BtqXLwNj2RE

    (Ordinul ANAF 660/2017)
    Articolul 26 Condiții de comunicare a documentelor prin SPV
    […]
    (2) În cazul comunicării prin SPV a documentelor prevăzute la art. 24 alin. (1) lit. c) și d) acestea se consideră comunicate în termen de 15 zile de la data punerii la dispoziția persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entități fără personalitate juridică a documentului în SPV. Acest termen începe să curgă din ziua următoare datei punerii la dispoziția persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entități fără personalitate juridică a documentului. Numărul de intrare/ieșire electronic și data punerii la dispoziția persoanei fizice, persoanei juridice sau altei entități fără personalitate juridică a documentului sunt înscrise în registrul documentelor electronice.

  15. #24

    Been there, done that.
    Ieri, dupa ce urmasem pasii pe 24: M-am dus la ANAF S3, in Piata Alba Iulia, unde chestia asta se pare ca ar avea ghiseu dedicat, ghiseul 1. In meniul cu bonurile de ordine nu apare nimic care sa sune a SPV, iar pe ecranul care te cheama la birouri (e ghiseu unic, iar inauntru sunt vreo 6 birouri cu inspectori), nu apar si numere de ordine legate de asta. Ma rog, intru, cu buletinul in dinti, dar fara copie dupa el. Problema mare nu e asta, faceam pe la vreo banca, ca ei nu au acest serviciu, ci faptul ca sistemul informatic iti da pe mail codul de validare, dar nu si codul cererii, iar omul care te valideaza are nevoie de asta… Mers inapoi acasa, urmat pasii din nou cu un nou nume de utilizator, dupa ce am injurat sistemul care merge din ora in ora, cand vrea el, dupa care am gasit si print screenul din sesiunea anterioara. Mers inapoi la ANAF, stat la coada pentru 2-3 persoane vreo ora si ceva, ca nu le mergea sistemul, intrat ca sa descoper ca iar s-a blocat. Am lasat printurile si copiile dupa buletin la tipul de acolo, sper sa imi dea pe mail inregistrarea. Overall, aproape o zi pierduta pe o procedura care ar fi avut nevoie de foarte putin sa fie ok. Multumuesc domnu’ Ghita, ca presupun ca tot dumnealui a lucrat si aici la sistemul informatic!

  16. #25

    Nu credeam ca exista ceva mai imbecil si inept pe pamant dar am vazut ca exista, si anume site-ul anaf. O ora am pierdut s-o ajut pe mama (65+) sa depuna declaratia online, ea pierzand vreo 3 4 ore inainte si nereusind.