clarkson gura mare

Jeremy Clarkson, prezentatorul suspendat al show-ului BBC “Top Gear”, a creat din nou controverse după publicarea unui articol în care spune despre şoferii de automobile Dacia că “n-au văzut asfalt în viaţa lor”

Dar vai, ce valuri de mândrie națională s-au revărsat, câtă cerneală a curs, cum, noi, cei mai viteji și mai isteți dintre traci, balcani și danubieni, singurii șerpilieni cu atestat real, primit de la Bafomet? Cum se poate să spui așa ceva, tovarășe Clarkson?

Între timp, pe A2 poți să mori liniștit, dacă iei vreuna din gropile alea cu peste 100 la oră. Bucureștiul e distrus stradă cu stradă, e practic un covor de gropi care nu a mai fost încă de pe vremea lui Crin Halaicu. În pantelimon a început să se pună pământ peste gropi, că e mai moale.

Dar noi avem mândrie națională și am văzut asfalt.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

40 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Bine zis!

  2. sa-ti fie rusine ca poti sa zici asa ceva! la mine la tara, in militari, avem asfalt si in parcuri.

  3. #9

    Ca sa citez un clasic in viata: “Ghinion!”.
    Daca in loc sa te chinui sa eviti “curu’ pamantului”, aveai si tu sansa comentatorului Mircea sa te nasti in “ombelico del mondo”, acu’ mai aveai subiect de postat?

  4. #10

    A, legat de asta, ca uitam. Cand vii in Bucovina, pentru orasul Suceava ar trebui sa imprumuti (sa cumperi? 😀 ) padurarul lui Vali. Are 4wd, nu?
    Atata noroi, atatea santuri si atata sictir n-am vazut in orasul asta vreodata. Iar nea primarele ne-a anuntat ca 2015 va fi anul disconfortului maxim. Deci emigrez, ma mut in Botosani… E mai verde, pare mai ingrijit, au si cinema, in vara asta se deschide acolo si un aqua park marisor.

    • #11

      Drumul pana in Botosani si chiar minunatul oras erau plline de gropi la un moment dat de curand. Sa inteleg ca intre timp s-au rezolvat?

    • #12

      @Geretus: Drumul a fost reabilitat anul trecut. Acum e o placere sa parcugi drumul asta. Iar drumurile din BT sunt mult mai bune decat in IASI si Suceava unde iti rupi masina in doua.

    • #13

      Am fost azi, expres ca sa verific 😀 Drumul SV-BT e bun, bine gandite si alveolele alea din loc in loc. In afara de tolomaci cu nr. de BT care depasesc pe linie continua/fara vizibilitate/pe calea ferata, totul ok.

    • #14

      Asa, mi-am adus aminte ca am scris aici. Cu exemplare de astea mi-a fost populata excursia: www.trafictube.ro/bt1/

  5. #15

    ia mai da-l in mortii lui si p-asta ma
    de fapt, da-i in pula calului de englezi 😀 albioni alcoolici, impotenti si cu umor expirat
    le fut arabii femeile, d-aia is asa plini de venin

  6. La 300/ oră nici ăia cu Lamborghini nu prea văd asfaltul.
    Iar Clarkson … tot un fel de Mihaela Rădulescu Țiganu.

    Asta nu-l transformă pe Moisescu în May și nici pe Andra în Hammond.
    Deși, cred, Hammond cântă mai bine.

    Revenind, treaba cu asfaltul de la noi e gherlită, ca la catastrofele aeriene, în trei din trei puncte: și la proiectare, și la lucrare și la consumare.
    Dacă doriți să dezvolt, fac o cafea și-mi aduc aminte de pățanii pe șantiere.

    • #17

      Tu mai ai bine-ai face o “cafeluta” pe undeva.

  7. #18

    Eu nu il votez ca e urat.

  8. #19

    Ce prost e Clarkson, prefera cantitatea, pai noi avem asfalt putin, dar scump. Pai la noi asfaltu` pe kilometru` parca e mai scump ca internetu` pe Marte din ce-mi aduc aminte. Avem putin, dar bun. Si am vazut si filmu` www.imdb.com/title/tt0115577/. Ce prost e Jeremy Clarkson.

  9. hmm …
    Mă declar ațâțat.

    Exemplu dintr-un oraș al patriei.
    Prin 58-60, s-a asfaltat o stradă importantă, cu un nume nenumit. După un proiect făcut de un institut de proiectare prestigios. Care proiect prevedea 6 cm strat de nisip, 4 cm strat de pietriș și alți 4 cm de asfalt ba5, cel mai bun după standardele vremii, calculate pentru necesarul de tonaj/ trafic al epocii. S-a mai asfaltat odată, în ’67, după același proiect. Și încă odată, în ’75. Și încă o dată, în ’86. Tot după același proiect. Și încă odată, în ’92. În ’92 însă, nu s-a mai respectat proiectul, că nu se mai fabrica ba4, au dat cu ba6. Și s-a mai asfaltat și în ’98 și în 2004 și în 2010. Scoteau proiectarea la licitație, ăia de la institutul de proiectare trăgeau la xerox planșele din proiectul din ’57, schimbau cartușul desenului, că între timp oamenii ăia muriseră și vindeau chestia cu 10.000 de dolari. După aia, euro.
    Niciodată nu se decoperta, nu se mergea la stratul de pamânt bătătorit, la stratul de nisip, la stratul de pietriș.
    În ani, s-a mai surpat, s-a mai lăsat, s-a mai săpat un șanț, întotdeauna s-a pus mixtură la rece și cu asta basta.

    Niciodată nu au actualizat proiectul pe normative calculate la noile valori de trafic. Una e când îți trec 5,ooo de mașini pe săptămână, alta e când sunt 5,ooo de mașini pe oră.

    În 2013 s-a asfaltat din nou, că era dezastru.
    De data asta s-a decopertat. Au frezat în neștire, până la pietriș. Pe hârtie, trebuiau să fie maxim 11 cm straturi vechi. Straturile vechi acumulate erau ca pe șantierele arheologice. Vedeai stratul de asfalt de pe vremea lui Dej, stratul de asfalt de la congresul unșpe, stratul de asfalt de pe vremea lui CD, stratul de asfalt de pe vremea lui ED, șamd, deși în toate lucrările vechi, înclusiv de pe vremea prea-bine-așezatului-în-rafală-la-Târgoviște era trecută în deviz și plătită și decopertarea

    Pe alocuri, 36 de centimetri de asfalt vechi, găurit, fisurat, prin care s-a scurs apa, etc.
    Delir urban.

    De data asta s-a folosit asfalt ba16. E pentru piste de aeroport regional în zonă temperat continentală. Nu ține airbusuri mari, da’ orișicât.

    Deci, atenție la proiectare. Asta înseamnă un caiet de sarcini coerent. Asta înseamnă studii de trafic. Serioase.
    După asta, a se verifica cu serviciul secret chinez starea conductelor de sub. Dacă se poate, schimbate de tot și mutate sub trotuar. Altfel, pui deasupra asfalt ok și pe urmă te trezești cu surpări, că a cedat cârpeala din 2005 la o conductă din 1972, garantată 20 de ani.
    Asta înseamnă că de fapt, deși oamenii vor asfaltare, trebuie să faci șantier de infrastructură și să te duci cu săpătura la 2-3-4 metri sau mai mult. Egal, x150 ori prețul față de o asfaltare + mui publice pentru durată, praf, etc.

    Pe urmă, ochii cât ceapa la stația de asfalt. Dacă nu ai unu-doi oameni acolo, te lucrează imediat la compoziție și-ți vând, la cinci basculante de marfă ok, cinșpe cu parametri nașpa. Oamenii trebuie să fie de încredere. Cât mai hârșiți posibil.

    Și, în sfârșit, prinși transportatorii care pun pe osie mai mult decât e voie. Dacă scrie 20 de tone, să fie 20. Nu 35. Nu 20.8.
    Prinși și răstigniți la răspântii, în cuie mari și ruginite.

    Multiplicați situația asta, de doi kilometri, cu toate drumurile patriei.

    Am scris mult, da’ e doar din cauza lu’ nea_zăpadă.

    • #21

      Lasa-mă sa ghicesc…. IPTANA cumva era Institutul de proiectare?

    • #22

      :)) asta cu greutatea pe osie e cea mai tare.

      ce te faci cand constructorul incarca masinile cu asfalt mult peste limita drumului pe care chiar ei il construiesc?

    • stau si ma-ntreb care strada sa fie oare ?!?!? Traian ? Cosbuc ?

    • Nu IPTANA.
      Nu Traian și nici Coșbuc.
      Cu strada Traian e o altă poveste, cam în aceleași coordonate dar cu mai mulți proști.

  10. #25

    am vazut asfalt pe vremea lu ceasca, se mergea par/impar pe zile si nu era cine sa faca gropi.

  11. #27

    unde puii mei ai vazut tu raurile alea de cerneala? pe mediafax? se scurgea prin toate cele 48 de comentarii?
    app, eu am vazut asfalt.. da` nu se pune, ca stau in timisoara si bunica e ardeleanca.

    • #28

      Pe unde in Timisoara ai vazut asfalt, pe acolo pe bulevardele din centru unde v-au luat tiganii casele si spitalele si intrati cu pasaport? Oilor.

    • #29

      Si eu sunt timisoreanca si am mandrie. Sa-ti povestesc de gropile de la mine de pe strada, care au crescut o data cu mine? Strada aia n-a mai vazut asfalt din 85. Au asfaltat acum vreo 6-7 ani strada perpendiculara cu a mea, doar un sens (si ala pe trei sferturi). Sa-ti povestesc de unele stradute (tot din zona), stradute care au fost “recent asfaltate” (recent insemnand la inceputul anilor 90, cand au refacut Bl. Rebreanu)?
      Asa ca mai delicat cu mandriile inutile, ca toti avem bube.

  12. #30

    Apoi coane arhi, 8j la suta dintre noi rumanii suntem ferm convinsi ca dacia e ai mai vanduta masina in europa, baleshte neamtzu dupa logan, frantzuzu dupe sandero si olandezu’ dupa duster..pai cum sa nu ma simt lezat in curu’ meu de fata mare? Pai Clarkson ala nu stie automobile, putem face si aston martin si jaguar chiar si rolls numa ca nu vrem.

  13. #31

    “viteși” & “Înntre” = typos sau glume-avansate-a-la-cetin ?

  14. #33

    La romani se potriveste cel mai bine chestia aia cu :” capra raioasa tot cu coada pe sus se tine”…..intelepciune rurala adevarata !

  15. #34

    Asta e tactică. Sa-si rupă rușii tancurile când vor veni.

  16. E, n-au vazut asfalt! Au vazut. In Austria, Germania, Franta, etc.

  17. #36

    Dar de cand soferii de Dacia = romani ?

  18. Dacã nu prostituam ARO-ul in ultimul hal la ‘americani acum aveam motiv de mândrie:.

    “coae,da Range Rover-ul vostru a vazut străzi off road de sute de km PRIN orase?”

  19. #38

    Cand s-a referit la soferii de Dacia, nici macar nu cred ca s-a referit in mod direct la romani, ba chiar cred ca sunt destule tari unde exista mai multe Dacii decat in Romania. Cand am citit astea acum cateva zile, nici nu credeam ca s-a atacat din cauza asta macar vreun roman :))) …

  20. Suntem singurul popor care se mandreste in sens invers.

  21. #40

    Jeremy Clarkson e atat de nesuferit incat pana si mama soacra l-a dat afara din casa.