Mă uit, zi de zi, prin traficul bucureștean, gândindu-mă ce altă idee în afară de expulzarea ardelenilor și, eventual, moldovenilor, plus focul complet, purificator, pentru a o lua de la zero, ar putea efect în descongestionarea traficului din ce în ce mai infernal.

Voi ați observat câte mașini de firmă sunt dimineața în trafic? Practic, din 10 mașini de pe drumurile patriei, jumătate sunt brănduite cu diverse companii. De exemplu, la mine, e un aflux de mașini cu Tuborg pe ele, pentru că am fabrica de bere aproape.

Toate companiile din București dau mașinile acasă angajaților. Toate companiile ce dețin agenți comerciali dau mașinile acasă agenților. Mii de mașini, adunate, zeci sau chiar sute de mii. Angajatul e mulțumit că are mașina acasă, compania e mulțumită că nu are nicio cheltuială cu parcul auto, deși deține mii de mașini, totul ok, nu?

Ei, uite că nu. Că mașinile alea, dimineața, devin parte integrantă a traficului. În loc ca acei oameni să meargă cu metroul la muncă, își plimbă, singuri, cutiile de conserve prin trafic, spre muncă. Că doar au mașină de firmă, nu? În plus, devin parte integrantă a scandalului cu parcările, pentru că și mașinile astea trebuie parcate undeva, nu?

Tovarășa Gabriela Vrânceanu Pandele Firea Șicâțiormaififost, ce părere aveți de un proiect de hotărâre a consiliului local care să interzică darea în folosință permanentă a mașinilor de firmă către angajați? De exemplu, în cazul marilor firme de distribuție, gen Laro sau Matra, care rup străzile? Iar acolo unde vorbim de pachete salariale ce conțin și auto de firmă, mașina să nu poată fi luată acasă decât după ce se prezintă dovada deținerii unui loc de parcare plătit?

Hai, că se poate, puțin cu puțin.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

235 comentarii Adaugă comentariu

  1. Tuborg zici…vizibil brand, chiar si in trafic. Pacat ca berea e de doi bani…

    • #2

      Poate de asta au nevoie de vizibilitate. Ca si Bergenbier. Prietenii stiu o pl de ce. Eu n-am niciun prieten care sa aleaga un bergenbier de buna voie.

    • Ai adus bergenbier la bauta:
      – Prietenii stiu de ce. Pentru ca n-ai gasit altceva
      – Ti-ai luat doua dupa ceafa. Prietenii stiu de ce

    • #4

      Nu sunteti in stare sa aduceti un argument sau sa acceptati parerea unui om care prefera sa mearga cu masina de serviciu in locul RATB-ului. Orice as zice, sunt in prost si un idiot. Acuma ma faceti prost ca dau 12 lei pe o cafea scumpa, in 5 minute radeti ca de ce am zis ca e scumpa la 12 lei.
      Va las cu ideile si parerile voastre marete. Ma inclin !

    • #5

      Catalin, nu esti nici prost si nici idiot. Dimpotriva. In rest, na, sunt alegerile tale.

  2. #6

    Te-ai gandit mult pana sa scrii articolul asta? Esti cumva frustrat ca nu are cine sa iti dea o masina de servici acasa si esti nevoit sa iti arzi propria benzina in trafic? Te urmarea si iti citeam blog-ul dar cu articolele de genul acesta nu faci decat sa iti atrati hate-uri multora care te urmaresc.

    • #7

      ia explica-ne tu noua, Catalin, de ce crezi tu ca sunt de fapt frustrat si nu am dreptate?

    • #8

      Catalin, omu, a incerca sa gaseasca solutii, ceea ce este de laudat! Nu vezi ca nu mai putem sa ne miscam in orasul asta!?! Pt. ca primesti tu un rahat de benzina, moca, nu trebuie sa blocam tot orasul!!

    • #9

      Multumesc pentru m-ai blocat pe Facebook. Vezi ce IP am si blocheaza-ma si pe blog. Nu poti sa accepti decat comentariile celor care sunt de acord cu tine? Esti frustrat si invidios pe cei care au o masina de servici, ca au la dispozitie o masina fara sa plateasca rate si benzina ca si tine. Da ce sa vezi, oamenii aia chiar muncesc ca sa merite aceea masina acasa. Cred ca te-ai injurat in trafic cu unul de la Tuborg de dimineata si ce te-ai gandit, ia sa pun un articol pe blog. Tinand cont de calitatea foarte slaba a transportului in comun din Bucuresti, cum ai vrea tu sa convingi oameni sa renunte la confortul masinii pentru mizeria si aurolacii din autobuz?

    • #10

      te-am blocat pe facebook pentru ca esti prost, iar acolo nu accept prosti. aici imi aduci bani prin simpla prezenta, asa ca poti sta bine mersi. asa e, sunt invidios pe loganurile de la Tuborg :))) #numaifisarac

    • #11

      Asadar daca cineva nu e de acord cu tine sigur e frustrat sau invidios pe ceva ce ai tu.
      Ce om mic esti!

    • #12

      Intodeauna am evitat sa merg la munca cu masina personala. Sunt exceptii cand chiar am nevoie de masina dupa munca (un mers la IKEA, etc.). Dar. Am fost la un interviu la o firma care avea sediul in afara Bucurestiului (tot pe langa IKEA). Nu s-a concretizat nimic, dar evident ca o conditie pentru a accepta oferta lor ar fi fost masina de servici. Nu am chef sa schimb 3 metrouri si un microbuz si sa pierd 4 ore pe zi in drum spre munca. Pe de alta parte as fi vandut in secunda 2 masina personala! (aveti idee cat costa intretinerea unei masini? O_O). In fine, ideea e ca multi folosesc masina de firma pentru ca alternativa ar fi… masina personala. Stiu persoane cu o a atitudine “Vai, eu cu metroul?”, dar sunt cateva. Majoritatea cunostintelor mele care folosesc masina ar alege alternativa, daca ar avea una…

    • #13

      Ce te oftici! Hai sa iti spun. M-ai blocat ca acolo ai vizibiliatate mai mare, aici pe blog nu intra nici dracu sa citeasca ce scrii tu si nu suporti comentarii incomode. Iti doresc multe ore in trafic in RATB. O sa te salut dintr-o masina de servici, sorbind dintr-o cafea scumpa de la Starbuks, in timp ce tu #saracule continui sa te oftici.

    • #14

      wink wink asa e :)))) #retard

    • #15

      Ar trebui interzisă vânzarea cafelei la Starbucks celor care insistă să scrie “servici” de atât de multe ori.

    • #16

      stim cu totii ce se intampla cand scrii servici, nu? :)))

    • #17

      Va rog sa imi scuzati greseala. Am fost nepasator, superficial si ignorant. Jos cu nenorocitii care au masini de serviciu. Ciuma societatii! Fos Firea! Sa li se dea amenda! Eu ca un bun cetatean ce sunt, iubesc transportul in comun din Bucuresti ! Unde mai e placerea de a sta langa un aurolac dimineata la ora 7, unde e placerea a intarzia cate 30 de minute deoarece “a venit greu masina”?
      Asa e bine, daca latru in aceeasi directie ma deblochezi pe Facebook? Te rog !!!

    • #18

      mars ma :)))

    • #19

      @Costin: asta cu “servici” cred ca e de la cafea. Mai ales la cea de la “Starbucks”.
      Sarakilor, v-oi naveti bah bani de cafea de la Starbucks, sarakilor care sunte-ti v-oi saraki!

    • #20

      Cand scrii servici si frustrat de atatea ori pare ceva mai grav.

    • #21

      Si tata, eu nu inteleg care e chestia cu cafeaua de la Starbucks. Se lauda unii atita cu ea, de zici ca e cel putin din aia kkta de nu stiu ce maimuta.
      Plm, la urma urmei e “decat” o cafea…
      De cand a devenit o cafea semnul de maxima opulenta si de parvenire?

    • #22

      cand esti sarac, sa dai 12 lei pe o cafea reprezinta succesul in viata. si sa o bei in masina de firma deja e doua pulente

    • #23

      Cand esti sarac, n-ar prea trebui sa arunci banii pe cafea de 12 lei de la Starbucks. Aia de 1 leu e foarta buna. De restul iti iei parizer si chifla si ai mancat pe ziua respectiva de pranz. Cu un pic de noroc, iti mai si ramin 1 – 2 lei pentru cafeaua de maine. De la dozator.
      Been there, done that, ca sa ma intleaga si nemtii.
      Da’ cand n-ai cu cine….

    • #24

      Catalin Alexandru sper sa-ti lasi masina de servici intr-un stalp

    • #25

      Intrebare sovietica: daca Tuborg are sediul in Pantelimoun, judetul Ilfov, masinile sunt inmatriculate pa mosia lui Pandele? Intreb ca sa imi dau seama unde isi platesc impozitu’.

    • #26

      Eu stiam ca se refoloseste paharul de la starbucks pana cand incepe sa se scurga lichidul din el. S-a schimbat ceva intre timp?

    • *grabs popcorn
      @Catalin Alexandru, de curiozitate (fara legatura cu discutia de mai sus), ce masina ai de la serviciu?

    • #28

      probabil Logan de ala bunu

    • nu beau cafea in oras ca sunt prea zgarcit pentru asta. Adica beau rar spre foarte rar. Dar, ceva imi spune mie ca exista cel putin cateve bucati de cafenea care produc cafea mult mai buna decat aia de la starfax.
      Am io asa o impresie.

    • De ce cacat toti retarzii ajunsi agenti de vanzari cu telefon, laptop si masina de serviciu se simt regii universului? De ce nu-si dau seama ca jobul lor e fix nimic? Ca pot ramane pe drumuri exact maine, si nu se simte lipsa lor nicaieri? Baaa, am masina de serviciu…un Logan/Skoda/Chevrolet/VW. #valuare #lucs #mez

    • #31

      Cine isi ia cafea din aia la pahar mare de la starbax o ia ca nu are bani sa dea drumul la caldura in masina si se incalzeste la pahar. #saracilaservici

    • #32

      @7 – Spre surprinderea ta, nu toata lumea cu masina cu masina de servici, e agent de vanzari. Eu lucrez in IT, angajatorul meu are mai multe sedii si e nevoie sa ajung cat mai rapid dintr-un loc in altul cand am ceva de rezolvat. Daca am un server down in punctul B, iar eu dimineata iau autobuz, apoi metrou, ajung la sediu A, iau masina si merg in sediu B unde am treaba, pierd timp pretios care pentru angajator inseamna bani. Deci, daca ai o masina serviciu, fie ai o pozitie de conducere si o ai pentru ca ai ajuns acolo, fie firma are nevoie de tine si de mobilitatea ta. Tu nu ai cum sa stii lucrurile astea, probabil inca te imbeti vinerea odata la doua saptamani pe banii parintilor.

      @ender – Cine bea cafea de la Startbucks si are masina de serviciu arde gazul firmei, deci face cat de cald vrea el in masina

    • #33

      ti-a zis-o de te-a ucis:))))

    • #34

      Dc plm are acest baiat 44 de like-uri ? Sunt sigur ca majoritatea sunt de la aia care ii injura pe toti cocalarii care se duc pana la paine cu masina sau pe aia care lucreaza foarte apropriat de locul de munca al partenerului dar pleaca fiecare cu masina separata, si mai ales de la aia care vor ca accesul masinilor in centrul orasului sa fie cu taxa. Corecti, corecti, pana se ajunge la voi. ” Sa respecte toti legea, dar nu eu ” . Pupati in cur un autist care se lauda ca bea Starbucks in 2017. Trist ba baieti _|_

    • #35

      pentru ca exista dictonul Prosti, dar multi. acum intelegi de ce e PSD la putere? :))))

    • #36

      Unde mai vede catalin alexandru asta aurolaci in autobuze/tramvaie etc. N-am mai vazut unu din anii 2000. Dar poate atunci ai mers tu ultima oara. Omu se referea la mers la job cu metrou nu ce faci tu mai departe sa repari servere.

    • #37

      @catalin: nu te cred!

    • #38

      >Eu lucrez in IT[…]. Daca am un server down

      Tu esti electrician de servere, lucrezi tu in IT la fel cum si femeia de servici(!) care va face curat tot in IT lucreaza.

    • #39

      @radu – nu mai face atata analiza pe text. Nu stau sa iti explic ce fac, ca nu are rost, esti setat pe hate si asa o sa ramai . Sa zicem ca sunt un electrician la servere, sau “femeie de servici”, dupa cum vad ca stii, da afla ca ma duc sa ridic siguranta aia cu o masina destul de decenta din 2016 proprietatea firmei, salariu e in EUR cu 4 cifre, smartphone de ultima generatie, laptop, asigurare medicala, etc. In concluzie ma duc sa beau cafea scumpa de la Starbucks pentru ca sunt un electician bine platit, deci m-am descurcat, care e problema ta? Esti cumva mare programator, dai copy/paste-uri intr-un HTML si esti frustrat ca dimineata ai stat in RATB pe scanul unde sa pisat noaptea trecuta un boschetar?

    • #40

      plm, eu inca rad la “cafea scumpa de la starbucks” :))) importantule.

    • #41

      de ce, masina buna si salariul de 4 cifre nu te-au impresionat suficient?:)))))

    • #42

      Aia e, nu stiu nimic. Tati, tati, ce face oamenii cand ajunge mari? bea cafea de la Starbucks! #sarakilor

      gata, ca deja le ridicam astora awareness-u’ 😀

    • #43

      >salariu e in EUR cu 4 cifre
      Cate din ele sunt zecimale?

      >asigurare medicala
      Abonamentul la medlife/sanador/etc nu e asigurare privata de sanatate, e doar o smekerie sa te agate acolo, dar nu cred ca trebuie sa-ti explic asta, tie, cu salar de 4 cifre si masina de servici.

      >smartphone de ultima generatie, laptop
      Astea nu-s avantaje, sunt instrumente sa te faca sa lucrezi 24/24. Te suna pe smartphoneul de ultima generatie si te pune sa faci remote cu laptopul de penultima generatie la server, sa-i dai reboot in timp ce ti se raceste ciorba in farfurie, seara la ora 8-9, cand daca au noroc ajung acasa itistii ca tine 😉

      Cu respect, ma duc sa vad daca s-a uscat locul.

    • ” salariu e in EUR cu 4 cifre, smartphone de ultima generatie, laptop, asigurare medicala, etc”

      be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll, be a troll

    • #45

      @radu Asta e, nu sunt numai avantaje

    • #46

      Catalin: noi astia mai saraci avem ILO la servere si daca ne pica ceva putem da reset remote. Si avem IT in fiecare din sedii. Dar na, noi nu ne permitem masini de servici.

    • #47

      Altul care acum a decsoperit internetul.

    • #48

      Deci asta da restarturi la servere (probabil ceva pc in camera tehnica in buda garsonierei unde lucreaza 20 de insi) si are impresia ca sta universul in loc =))))))). Il alearga astia ca pe hotii de cai ca nu vrea sefu sa investeasca in servere si interfere remote si el crede ca e georgica.

      serif, pe george il cred. l-am luat la misto pentru alte rahaturi, dar pe el il duce bibilica. face deploy la nasa. d-astea…

    • #49

      Eu am dat un simplu exemplu de ce am nevoie de masina si au sarit 100 de inteligenti care nu comenteaza in concordanta cu subiectul articolului si incearca ei sa ma invete ca pot sa dau restart de remote. Oau, mersi de pont!

    • #50

      Bai Cataline, tu chiar te faci ca nu observi cum isi bat oamenii astia pla de tine? Hai sa te iau in serios: esti doar un coclete ajuns cu ceva bani care se crede important ca e sclavagit mai cu staif decat media si te bucuri la cacaturi care sunau smecher cand erai mic si sarac, dar care acum nu mai impresioneaza pe nimeni (cafeaua, masina de munca, laptop etc). Si o mai arzi si pretios ca curul tau nu e pt metrou cu toti sarakii, fara sa intelegi ideea articolului (cu care nu sunt intr-o oarecare masura de acord, dar eu macar nu semnalizez).
      De fapt, vorba cuiva de mai sus: please be a troll! Be a troll! Be a troll!!!

  3. #51

    “expulzarea ardelenilor și, eventual, moldovenilor” – asta s-ar putea sa functioneze avand in vedere ca restul bucurestenilor nu sunt suficient de inteligenti incat sa treaca testul psihologic pentru permisul de conducere. Mai raman aia cu permis de Ploiesti, dar cati pot fi?

    • #52

      totusi, ne-o duce putin capul, la cati tarani de la coada vacii hranim

    • #53

      Pentru a face agricultura si a hrani oamenii nu iti trebuie prea multa inteligenta…

    • #54

      da, pe ogoarele intinse din bucuresti, asta facem. de aia veniti aici, rupti in cur, dupa salarii din care sa puteti manca, pentru agricultura

    • #55

      Atat am de spus…”judetul agricol Ilfov” 😀

    • #56

      acolo stau eu, in Ilfov, bucurestiul insa e entitate distincta. greu, geografia primara nu se mai preda cum se preda odata.

    • #57

      Tu nu erai din Constanta cu stramosti de prin Bucovina si Turcia? Sau acum te solidarizezi cu #je suis Mitica?

    • #58

      nu. eu sunt bucurestean. e irelevant ce au fost parintii mei. hai sa nu coboram nivelul discutiei mai jos decat ar trebui. e suficient ca ai dat-o pe aia cu ogoarele din bucuresti.

    • #59

      Iti ofer linkul asta drept pipa pacii: youtu.be/iCUn-LGEuQc

    • #60

      nu avem de ce sa facem pace, nu ne-am certat niciodata, daca nu as avea cu cine sa schimb ironii, m-as sinucide, singurul destept intr-o lume de trimbulinzi

    • #61

      initial scrisesem ironii inteligente, dar am recitit conversatia

    • #62

      Si nu ai inteles ce am discutat? Pot sa iti explic.

    • #63

      reactionez la desene

    • #64

      This was fun. Mai vrem.

    • #65

      multumim frumos, asa suntem noi…:)

  4. #66

    No shit bro 🙂 Si ce-ar trebui sa faca oamenii respectivi? Sa-si cumpere alta masina cu care sa stea in trafic? Atunci ar fi ok dupa tine nu? 🙂

    • #67

      nu, sa mearga cu transportul in comun, daca nu isi permit masina si parcare. simplu

    • #68

      Pai fiecare are masina pe care si-o permite. Ei probabil ca isi vor lua niste cazane eventual inmatriculate in Bg.
      E misto asa sa impui reguli celorlalti. Da ce-ar fi de exemplu sa se interzica masinile mai vechi de 4 ani. Te-ai incadra? Tu de ce nu folosesti transportul in comun?

    • #69

      boss, nu sunt agent comercial, am loc de parcare proprietate privata si nu folosesc transport in comun pentru ca nu am in satul unde stau. inteleg ca esti sarac si agent comercial, dar intelege ca schimbarea trebuie sa vina de undeva, nu doar de la ceilalti. faptul ca TU esti rupt in cur si suspini dupa o masina de firma nu inseamna ca ceilalti trebuie sa iti sufere saracia in trafic.

    • #70

      @Arhi Locul de parcare inchiriat de la primarie nu e proprietatea ta :))

    • #71

      locul MEU de parcare este proprietatea mea, cumparat de la dezvoltator. funny shit, aint it?

    • #72

      @Arhi Ete’ fleosc!

    • #73

      nu mai fiti, ba, saraci

    • #74

      ok – am inteles. Trolling level high today…

    • #75

      șșș

    • #76

      Fix zilele trecute vorbeam despre faptul ca locurile alea de mii de euro din diverse proiecte imobiliare par acum niste bani bine investiti.

  5. #77

    Man, problem: eu lucrez ca reprezentant zonal, si nu am birou. Unde ar trebui sa duc masina? 🙂

    • #78

      nu cred ca e treaba mea. firma care te-a angajat reprezentat zonal sa iti dea birou si parcare.

    • #79

      @kilroy: si eu tot zonal (EU + MENA).
      Dar aici in sat primaria imi da tot max 2 permise de parcare ca oricarui pulet.
      Iar ratia de max 2 locuri e per proprietate, fiecare permis de parcare fiind nominal.

    • #80

      Pai vigneta de parcare o plateste firma, cu locul fizic e mai problematic. Ca sa nu lungesc discutia inutil, sunt de acord ca rezolvarea inseamna taxa de acces in centru (deja in Craiova au pus parcare cu plata prin SMS in centru si sa vezi ce de locuri de parcare au aparut), impozitare, amenzi etc. Si dezvoltarea transportului in comun, in special prin scoaterea la licitatie de trasee, ca sa apara si transportatori privati, sa nu subventionam etern o firma falimentara, cu oameni de trei ori mai multi decat are nevoie

    • #81

      Mda, kilroy, la Craiova este parcare cu plata prin SMS la 2 pași de parcarea subterană! În condițiie în care mai plătești alți 40 de lei pe an, taxă de parcare. De ce e plin de mașini parcate la Universitate și spre El Greco, Orange pe o parte, Vodafone, Telekom pe partea cealaltă? Astea nu ar putea fi ridicate? Eu merg încet, casc gura după guguștiuci și din subterană la Vodafone am făcut 5 minute (am prins semafoarele de pietoni pe roșu). Ia să stea toate mașinile astea în parcare făcută pentru așa ceva, să vezi ce frumos mai avem încă o bandă liberă pe sens pe Calea București. La fel, mașinile parcate pe Romului, din A.I. Cuza către pasajul suprateran, ar putea sta bine merci in subterană. Dar costă! Este 1 leu / oră (se pot face și abonamente); plata prin sms este 50 eurocenți + tva, cam 2,7 lei. Amenda pentru neplata prin sms este (dacă nu mă înșel) 500 lei, 250 dacă plătești în 48 de ore. La toată nebunia asta cu parcările se mai adaugă și ghiolbanii care efectiv lasă mașina pe banda a doua, că prima e deja ocupată, cu avariile pornite. Că ei / ele treabă și e musai să se ducă cu mașina până la ghișeu.

    • #82

      @Alina Pai asta spuneam si eu, sa se dea amenzi, sa se impoziteze etc. Nu ii tin eu de mana pe politisti sa nu isi faca datoria. Problema e ca amenzile se incaseaza de la 25% din cei amendati. Ar trebui introdusa si executare silita sau altceva. Dar autoritatile locale nu vor face asta niciodata pt ca ghertoii aia care nu isi platesc amenzile sunt votantii lor. Sau prietenii lor, ca vorbesc aceeasi limba. Pana la urma, daca ne uitam pe toate blogurile/forumuri etc unde se pune problema descongestionarii traficului, totul se rezuma la o administrare eficienta: amenzi pt toti cei care incalca legea, impozite, incurajarea folosirii transportului in comun etc.

  6. #83

    “mașina să nu poată fi luată acasă decât după ce se prezintă dovada deținerii unui loc de parcare plătit”
    Asta ar trebui sa fie valabila pentru obsolut orice masina, indiferent ca o cumperi, ti-o da firma sau vine la tine varu’ din Pascani.

    • #84

      nu ar fi o idee rea:))

    • #85

      Aha 🙂 asta cu dovada ca ai parcare ar fi un motiv in plus sa iti inmatriculezi masina in bulgaria(nu ca sustin asta, dar realistic asta s-ar intampla) Sau eventual se creeaza o noua piata. De vandut dovezi cu locuri de parcare in camp. Ai un teren la draq in praznic care nu e bun de nimic, fa-l parcare si baga mare sa inchiriezi locurile. Si dupa ce expira contractul de inchiriere ce se intampla? Ti se iau placutele si talonul de la masina daca nu faci rost de alt loc? O solutie superficiala din punctul meu de vedere.

  7. #86

    “compania e mulțumită că nu are nicio cheltuială cu parcul auto, deși deține mii de mașini, totul ok, nu?”
    Compania plateste: combustibil, revizii, asigurari, reparatii, impozite, consumabile.
    De cele mai multe ori ai dreptate, aici nu ai (strict legat de citatul de mai sus) 🙂

    • #87

      formularea e nefericita, ma refeream la gazduirea parcului auto

  8. #88

    Beneficiul de a utiliza o mașină de serviciu este un beneficiu valoros pentru angajați, în special pentru cei cu copii. Accesul la o a doua mașină înseamnă că angajații cu familii au mai multă flexibilitate cu transportul lor personal și pot ajunge cu ușurință la locul de muncă.
    O mașină de serviciu este de asemenea un avantaj valoros pentru membrii personalului care nu au propriile lor vehicule. Furnizarea de mașini pentru angajati poate să îi aducă la timp la muncă, etc.
    La unele firme, angajatul care a primit masina se ocupa de majoritatea costurilor de mentenanță, ceea ce aduce un plus pentru Companie.

    • #89

      Furnizarea de mașini pentru angajati poate să îi aducă la timp la muncă
      Ahahahahahahahaha hahahahahah hahahaha ha ha!

    • #90

      stai, ca nu a specificat ce timp…

    • #91

      Beneficiul de a utiliza o masina de serviciu e valoros pentru angajatul cu salariu de c**at pentru ca – de obicei – masinile de serviciu sunt noi sau aproape noi si angajatului i se ridica stima de sine atunci cand o parcheaza printre cazanele vecinilor de bloc. Si atunci angajatul se multumeste si pe viitor cu un salariu de c**at => profit mai mare pentru firma.
      Vorbeam o data cu un vecin despre joburile noastre si el a recunoscut ca nu are salariul cat al meu dar faptul ca are masina de serviciu compenseaza din plin. I-am explicat ca eu, din salariul meu sensibil mai mare, stransesem deja destui bani cat sa iau o masina din aia (VW Polo) la fel de noua ca a lui (avea vreo 4-5 ani pe vremea aia) din banii mei si ca pot face orice vreau cu ea. El a zis ca si el poate sa mearga cu masina inclusiv in concediu. Tempting fate, cum spun fratii nostri de ginta latina: in 2 saptamani firma si-a inscriptionat masinile cu numele ei + ceva reclama si omului ii era rusine sa umble prin toata tara cu ea. Si colac peste pupaza, Polo-ul ala a fost dat unui alt angajat si pe el l-au trecut pe Logan. Si inscriptionat. Om mai demoralizat nu am vazut tot anul ala.

  9. #92

    Daca e sa o luam asa, masinile brand-uite sunt varful aisbergului. Cele fara logo sunt mult mai multe.
    In plus, majoritatea sunt date in baza unui contract intre parti, absolut legal.
    E o idee, ce zici tu, dar nu se poate pune in practica, problema e mai complexa.

  10. #93

    ideea nu este rea; sunt posesor de maşină de firmă şi mă înscriu în suma celor care umflă traficul zilnic. loc de parcare ar fi la firmă, aş lăsa-o cu plăcere; dacă se va emite o astfel de decizie voi accepta cu plăcere să vin dimineaţa cu metroul; ce te faci însă când eşti trimis în interes de serviciu cu maşina prin oraş (adică trebuie să pleci direct de acasă spre zona de interes)? cum deosebeşti că dimineaţa la prima oră eşti în interes personal faţă de cazul când eşti în interes de serviciu? de pe vremea lui nea Videanu doar maşinile personale pot cere de la primărie loc de parcare rezidenţial şi este voie doar cu un loc de parcare per apartament

    • #94

      Fals! Eu am luat loc de parcare cu contract de comodat.

    • #95

      f corect! însă doar dacă ai în buletin adresa de domiciliu în imobilul aferent locului de parcare pe care vrei să îl plăteşti la primărie; dacă eşti chiriaş şi neluat în spaţiu în imobilul unde plăteşti chirie, contractul de comodat e bun dar la alte utilizări, oarecum igienice

  11. 1. semaforizare inteligenta
    2. sensuri unice dinamice
    3. transport in comun serios
    4. amenzi mai mari pt incalcarea regulilor de circulatie
    5. lucrul de acasa
    6. alt primar

    • #97

      Amenzile sunt suficient de mari, numai că nu se dau. Exact așa face și statul român, când vede că amenzile nu dau rezultat le mărește, apoi în continuare nu le aplică. Amenzile mai mari îi ajută doar pe polițiști să ia șpagă mai ușor.

    • #98

      Punctul 6 trebuie sa fie primul, altfel restul nu sunt valabile.
      Dar stai! Pe 5/06/2016 bucurestenii s-au dus la mall. Hahahahaha! Luati de la pandele, sclavilor!:)))

    • #99

      Stii care-i problema cu semafoarele astea in bucuresti? Daca le faci un pic mai inteligente incep sa rada de bucuresteni.

    • #100

      ahahahahahahaha e atat de buna incat e pacat sa o translatez acolo de unde aparține. in ardeal:))))

    • #101

      in ardeal ar trebui sa fie superinteligente ca mai trebuie sincronizate si cu diferenta lor nativa de fus orar :))

  12. #102

    Pe aici pe la mine sunt in voga aia de la Arabesque. Numa soferi care au picat examenul de Formula 1, dar se pregatesc in continuare.

    • #103

      Chiar azi am vazut o masina de la arabesque cu portiere indoita :))

  13. #104

    Nu doar asta e problema, problema e ca sunt persoane care desi locuiesc, muncesc langa o statie de metrou, prefera sa mearga cu masina(sa faca dublu ca timp) in fiecare zi.. si tot ei se plang pe la birou ca nu sunt locuri de parcare in zona(statia de metrou pipera).p.s. avem totusi o parcare, mare, cu plata in zona dar bineinteles ca e “scumpa”, primaria ar trebui sa faca sute de mii de locuri de parcare gratuite…

    • #105

      Este dreptul lor. Eu am un chioșc de pâine vizavi, mă duc la pâine cu mașina. Cel mai mult îmi ia să găsesc un loc de parcare pe celălalt trotuar, uneori ajung să parchez mai departe decât dacă aș fi mers pe jos. Afară cu moldovenii din orașul meu!

  14. #106

    Și ce este dovada asta? Și de ce neapărat plătit? Eu de exemplu îmi țin mașinile în curte, nu plătesc nimic. Ce dovadă ar trebui să aduc? Dosar cu șină, copie după șină, împuternicire de la mine pentru mine să-mi țin mașinile în curte? Nimic care mărește birocrația nu este o idee bună în România, funcționarii noștri abia așteaptă să mai stai la o coadă cu lista de acte necesare în dinți.

  15. #109

    Mai sunt și cei care au mașină de firmă și mașină personală și le parchează pe ambele în parcarea blocului. Și șoferii de dube și alte mașini mari care le iau/primesc acasă și blochează câte două-trei locuri de parcare.
    Firmele ar putea să implementeze carpool-ul: primești mașina acasă dacă mai duci/aduci acasă încă trei colegi.

    • #110

      Sau carpool-ul românesc – primești mașina acasă dacă mai ai deja una abandonată în parcarea din fața blocului.

  16. Expulzarea ardelenilor si moldovenilor din Bucuresti….
    Bravo, stimabile!
    Nu psd, plm, dragnea etc sunt cu totul responsabili de situatia din tara asta!

    • #112

      bine, si a teleormanenilor, dar mi se pare o idee cam rasista, sa stii

  17. eu as ramane la varianta cu focul purificator….

  18. #114

    La cum e traficul in Bucuresti, o sa ajungem in prima faza sa circulam in functie de numar, zi para, masinile cu numar par, impara masinile cu numar impar si asta asa sa ne aducem aminte un pic de trecut. Ideea ta este buna, numai ca este greu de implementat, din cauza birocratiei, dar si din cauza inventivitatii specifice romanului in aceste cazuri si deja vad povesti de genul e masina mea, am cumparat-o de la firma sau sunt in trecere las pe avarii si plec.
    Cel mai simplu, ar fi sa se mareasca impozitele, apoi interzicerea masinilor mai jos de euro5 sa intre in oras(desigur amenda fiind confiscarea masinii, pusa intr-o zona din afara orasului platit tot deranjul, recidivezi poate e timpul sa-ti luam masina de tot), apoi obligi orice purtator de masina sa aiba si un loc de parcare in sectorul unde are rezidenta sau pe o raza de x km fata de adresa de domiciliu. Desigur daca vrei sa fi si mai rau, interzici inmatricularile de cazane si celor care au cazane deja inmatriculate le dai o perioada de un an, in care sa se decida ce fac, desigur le poti da niste tichete rabla sa-si ia masini noi, sau niste derogari de la impozitul local.
    Dupa ce vei face asta, vei putea apoi sa vi peste firme si sa schimbi un pic treaba cu beneficiile la nivel de masina, doar a fost un OUG care vrea sa oblige firmele sa mareasca brutul odata cu revolutia fiscala, sunt sigur ca se poate face si ceva in acest sens, numai sa se vrea.

    • #115

      la cât de inventiv este românul îl cred în stare să îşi ia două maşini, una cu număr par şi una cu număr impar

    • #116

      Sau mai simplu, gaseste el pe cineva sa ii faca rost de un alt numar de inmatriculare. Asa o sa aiba 2 numere unu par si unu impar si a scapat de problema.

  19. #117

    Nu stiu sa se fi luat masura asta (conditionarea masinii de existenta locului de parcare) in vreo tara. Daca exista dati un link, sa stiu si eu.

    Also, ritmul f lent in care apar noi locuri de parcare (desi am impresia ca exista inclusiv reglementari legale pt. cladirile noi) ar duce la crearea unei caste relativ fixe a celor cu loc de parcare.

    Also, vag legat de subiect, am aflat cu placere ca Firea a desfiintat tramvaiul 5. Nu e ca si cum in Aviatiei/Pipera ar fi multe cladiri de birouri.

    Per total nu mi se pare cea mai buna idee pe care ai avut-o vreodata. Poate doar daca speri ca in felul asta se mobilizeaza lumea si cere construirea de noi parcari.

    • #118

      exista in toate tarile vestice conditionarea primirii masinii de firma de existenta unui loc de parcare. google e prietenul tau.

    • #119

      Iar în Tokio e valabil pentru toate mașinile, nu numai cele de firmă. Dar bine, ei chiar au o problemă gravă cu suprapopularea.

    • #120

      De aia merg chestiile bine aici, ca toata lumea are impresia ca detine adevarul si nu se oboseste sa verifice.

      Ma rog, pana la urma ceea ce conteaza e informatia asa ca sunt pregatit sa recunosc lipsa de Google skills, daca cineva da un link. Dar sa fie cu europeni nu filipinezi.

    • #121

      uite, la prima mana, un exemplu din frankfurt. nu poti parca masina de serviciu, sau masina personala, daca nu esti rezident si nu ai permis de parcare in oras www.frankfurt.de/sixcms/detail.php?id=2778&_ffmpar%5B_id_inhalt%5D=58124

    • #122

      Multumesc de link; m-am ajutat nitel cu Google Translate dar asta e o chestie diferita de discutia noastra. Adica restrictioneaza parcarea, nu dobandirea/posesia/utilizarea masinii. Adica nu ai dreptate 🙂

      Da, exista numeroase masuri de descurajare a utilizarii masinii – de la limitarea locurilor de parcare pana la instituirea de taxe speciale, restrictionarea in functie de vechime/emisii samd., dar masura pe care o discutam aici este sa iti ceara dovada ca ai unde sa parchezi, inainte sa iti dea masina (personala, de firma, nu conteaza). Ba mai mult, in Europa (inclusiv in Bucuresti si in Frankfurt, din linkul tau), nu ti se acorda locul de parcare decat daca demonstrezi in prealabil ca ai/utilizezi o masina.

      Dar am aflat cu ocazia asta de Filipine si Japonia, deci discutia a fost utila 🙂

    • #123

      ai dreptate, e asa, dar nu e, si de fapt nu e deloc si da, asa e. îhî

    • arhi: vezi ca parcarea aia e ceva mai ciudata. La nemti ai parcari “rezidentiale”: platesti un an si ai acces la ele. Nu stiu cum e in Frankfurt, dar in Dusseldorf parcarile astea erau “blocate” pentru rezidenti in timpul zilei. Noaptea era, parca, la liber, dar nu sunt sigur.
      pe langa astea mai erau si parcarile cu plata, unde puteai sa stai linistit daca plateai. Noaptea era moca.
      Pretul era decentish: <100e/an

      Eu nu am platit nimic, am gasit in spatele blocului parcare moca 😀

    • #125

      Fix asa e si in austria. Viena cel putin

  20. #126

    Si eu am masina de firma si as renunta cu drag sa vin cu ea la serviciu, daca nu ar interveni alte situatii cand nu ma duc la sediu, in 4 din 5 zile ale saptamanii. Gradinita copilului e aproape, statia de metrou si mai aproape… Ar fi o solutie…

  21. #127

    Am lucrat multi ani vanzator, cu masina de serviciu si loc de parcare acasa.
    Nu am avut niciodata masina proprie.
    Cand plecam de la job, treceam pe la doi-trei clienti sa livrez marfa, mostre sau sa caut clienti.
    Cand plecam dimineata de acasa, treceam pe la doi-trei clienti sa livrez marfa, sa las/ridic mostre sau sa caut clienti.
    Ideea ta este aproape buna, dar nu se poate aplica.
    Cred ca pana sa ajungi a te indrepta spre masinile firmelor poti agrea ca si cale de rezolvare mai intai a punctelor de la comentariul #20.
    Plus as mai spune ca ar tb mai multa politie in trafic si in intersectii.
    Pe Bucuresti mai este nevoie de inca 100 de agenti de teren la circulatie, cel putin.
    Efectivul actual nu face fata.
    Daca te uiti pe grupul de pe facebook “Info trafic Bucuresti si Ilfov”, permanent sunt accidente serioase in Bucuresti, care inseamna vreo 3-4 agenti care fac masuratori, cercetare la fata locului, procese-verbale.
    Deci, daca sunt vreo 5 accidente care necesita agenti in prima jumatate a zilei (sunt de fapt, mai multe), 15-20 de agenti sunt ocupati, la fel in a doua jumatate a zilei, aproape la fel noaptea.
    As mai adauga la cele scrise de “va” la #20:
    1. scoaterea URGENTA a taxiurilor de IF din Bucuresti
    2. colaboarea administrativa si logistica intre primarie si firmele care sapa in carosabil: apanova, enel, etc. Dupa ce sapa unul si astupa, la doua zile vine altul si sparge ce a facut cel dinainte si tot asa.
    3. ridicarea urgenta a masinilor-epava, care tin locuri de parcare rezidentiale si stradale ocupate
    4. obligarea prin lege pt noile cladiri rezidebtiale sau de office sa aiba locuri proprii de parcare in subteran.
    Era lege, dar a “rezolvat-o” Oprescu.
    Este fooooooarte necesar acest lucru!!!!!!
    Sa se faca astea si apoi mai vorbim, Cetin

  22. #128

    Eu sint de acord cu Cetin, desi nu stau in Bucuresti. Dar nici la mine in orasel nu mai pot de dube parcate intre blocuri si alte asemenea chestii.
    Dar lasa ca vine criza aia mare pe care o anunta televiziunile si se mai linistesc.

  23. #129

    1. Metroul nu face față oricum, dar cu cateva sute de mii in plus dimineata si seara.
    2. Sunt agent de vanzari cu masina de serviciu, biroul il am in Militari si locuiesc in Berceni, de cele mai multe ori plec de acasa pe teren. Din punctul tău de vedere era mai ok sa iau metroul dimineața pana in Militari sa-mi iau mașina de la sediu, iar apoi sa revin pe zona de lucru care, SOC! e sector 4?

    • #130

      practic, da. legile nu se fac pe cazuri speciale. ai loc de parcare platit? probabil ca nu. deci masina ta de firma ocupa spatiul public, nu? firma ta plateste parcarea aia undeva? iarasi, probabil ca nu.

    • #131

      Eu zic ca tocmai practic nu se poate, loc de parcare la bloc am si firma are spațiu suficient de parcare, proprietate. Dar nimeni nu si ar sacrifica vreo 4-5h pe zi doar ca sa lase masina la birou si sa se striveasca in metrou. Si da, legile nu se fac pe cazuri speciale, cu asta sunt de acord, dar nu trebuie ignorate (vezi cazul fetei ce pierduse pensia din cauza unei carti publicate).

  24. #132

    Nu am masina de firma, insa daca as avea, alternativa la masina de firma ar fi masina personala. M-am urcat de curand in metrou si ratb, si nu ma mai urc nici platit, mai ales la orele de varf.

    • #133

      foarte bine. masina personala presupune ca ai si un loc de parcare, undeva. masina de firma presupune ca nu, doar lipsa unui garaj la firma care iti da masina

    • #134

      Si sa vin si cu o idee, uite: Bucuresti sa se extinda peste Ilfov. Abia atunci cred scapam de aglomeratie.

  25. #135

    Apropo de transport în comun. Ne văităm că avem un transport în comun jalnic. Dar.
    Am fost în Oradea. Întâmplător. Dacă tot am ajuns, hai să căscăm gura prin el. Ha hă hă câți cerșetori au. Hă hă hă au tramvaie din alea că ale noastre din ’60. Asta până ne-am gândit să mergem cu unul.
    1. Au automate de bilete. Nu peste tot, dar au.
    2. La ora 8 a fost control.
    3. Controlul a cerut biletul unei țiganci cu fuste lungi.
    4. Țiganca avea abonament ( dap, mi-am adunat fălcile de pe jos )
    5. Tramvaiele din ’60, ca alea de pe linia 8, în interior erau complet refăcute, cu scaune tapițate.
    6. Biletul este 3 lei.
    Nu există concediu in care să nu mă gândesc ce cocină a ajuns București…

    • #136

      La ora 20 a fost control, ca să fiu mai clar. Deși cred că era spre 21.

    • #137

      punctul 4: DU-TE BA DE AICI!

    • #138

      off topic: taci ma, nu le ziceti la astia cum e pe aici in Oradea, ca ne trezim cu toti miticii in Vest in curand. lasa-i acolo sa-i expulzeze pe ardeleni :))). on topic: Oradea si vestul sunt cele mai naspa. As vrea sa merg in Bucuresti de aici, sa scap de mizeria asta. Bucurestiul este seva si strang bani de ani de zile sa ajung acolo (hi, hi, hi). no joke!

    • normal ca avea abonament, era a lu’ ala de langa.

  26. #140

    E o idee proasta si nu rezolva nimic. Nici unde in Africa/Europa/SUA/Asia nu se face asa ceva pt ca nu poate o primarie sa-mi impuna mie cum sa-mi folosesc mijloace mele din firma. Si daca prin minune se impune si renunta toti la masinile de firma si vin cu metroul(lol), crezi ca Gigel nu are 3000-4000 de euro sa-si ia o coaja si sa mearga cu ea in traficul infernal ?

    • #141

      Corect, atunci o sa ai pe langa Tuborg atat masinile de firma care o sa fie parcate gramada cat si cazanele cu care angajatii vin la munca si pe care le lasa acolo parcate toata ziua.
      Pe langa batz e intotdeauna necesar si morcovul. Transportul ala in comun ar trebui imbunatatit semnificativ.

  27. vad ca s-au impacientat foarte multi femei pe aici.sa stiti ca lucrurile scrise aici nu se aplica automat de maine.suntem in siguranta!

  28. #143

    Pentru a gasi una dintre cauzele traficului de cosmar, at trebui sa facem comparatie intre o zi lucratoare in care copiii au scoala si una in care au vacanta. Cel putin la intrarea in oras dinspre Pantelimon e vizibila diferenta. Azi era coada de la Lukoil. Cand au avut copiii vacanta, coada incepea abia de la pod (diferenta de vreun kilometru minim).
    De ce se intampla asta? Pentru ca parintii isi duc copiii la scoala/gradinita care se afla departe de casa.
    Cetin putea sa-si duca copiii la orice gradinita din Bucuresti, dar a preferat sa-i duca in Pantelimon.
    Oare cei din Branesti si Pantelimon nu pot face asta?

  29. #145

    Pai… ca sa nu mai aduca anumite firme venituri din Ardeal si Moldova care sa va ia pretioasele locuri de parcare, sa va ridice preturile la chirii si sa va ridice libidoul referitor la doamna Primar General, nu mai bine faci o campanie ca sa plece acele firme in Ardeal si Moldova? Daca firmele din Pipera s-ar muta la Turda sau Falticeni ai avea loc in metrou dimineata, ai prinde unda verde de la un capat la celalalt al (insert bulevard here). Ba chiar ai apuca sa si maninci la Taco Bell fara sa stai la coada…

    • #146

      sigur, legenda cu firmele care tin in spate bucurestiul e demontata anual de cifrele care demonstreaza ca, de fapt, bucurestiul va da de mancare la toti. dar na, subiectul revine, in vest lucrurile se misca incet.

    • #147

      Asta e genul de argument pe care m-il spunea un sofer de pompa de beton prin 2000. Ca din cauza soferilor veniti din Dresda sau Jena la Munchen soferii bastinasi au probleme. Bastinasii refuzau sa faca ore suplimentare fiindca asa le zicea sindicatul, noi puteam turna mai mult beton decit puteau ei sa aduca, asa ca au venit cei din Ost, care lucrau mai mult si mai ieftin. Munchenul prospera pe spatele… ghici cui? Al veniturilor…

    • #148

      Acuma-mi pica fisa. Venituri e pluralul de la venitura. Nu de venit vorbeam.
      venitúră, venitúri, s.f. (pop.) venetic, cineva care a sosit recent de aiurea

  30. #149

    Sau pleci cu 10 min mai devreme sau mai tarziu spre si de la servici. Indiferent ce mijloc de transport folosesti. Eu chiar am ramas surprins sa vad ce diferenta e. Also, cand am refuzat masina de servici, din alte motive, nu cele din articol:P, zici ca le-am tradat neamul sefilor, asa eram privit :))

    • #150

      Asta cu plecatul devreme o confirm. Traseu: Pantelimon – Dimitrie Pompeiu, lasat prietena – Barbuc Vacarescu. Plec la 7.30 -> O ora si jumatate. Plec la 7 -> o jumatate de ora, zbor prin trafic de nu-ti vine sa crezi.

    • #151

      asa era si la mine. plecam la 6.50, zburam. plecam la 7, coada. acum e coada de la 6.45

    • #152

      @Arhi N-ai tupeu sa pleci la 6.30 😛

    • #153

      nu am ce sa fac, ca eu plec doar pana la metrou, unde dracu sa mearga la ora aia?:)

    • #154

      Din Domnesti in Bucuresti: fiecare 5 minute peste 7:00 inseam a cel putin 15 minute in plus. Beat that.

  31. #155

    N am masina de la serviciu insa… Cetine te invit sa pleci cu metroul din republica pana in pipera la 8 dim… Sa vezi cand schimbi la victoriei si circuli cu 5cm/min… Cum stai pe peron si apuci sa intri in al 3lea chiar al 4 lea metrou… Cum stai in metrou ca sardina… Vine iarna acum, sa vezi ce dragut transpiri de caldura la metrou si iesi la -10 grade afara.
    P. S. Circul cu masina personala.. Am loc platit la bloc si la serviciu.. Pt mine personal ar fi ok ce ai propus.. Dar nu putem sa o ardem atat de comunist.
    Exemplu.. Tu esti cam mutator asa.. Acum stai in pantelimon peste 4 luni te muti in titan… Daca sa zicem te muti si nu poti sa iti iei loc de parcare pt ca sunt toate vanduti/inchiriate… Ce faci vinzi masina?

    • #156

      nu intentionez sa vand casa in urmatoarele 4 luni. si daca as vinde-o, m-as muta luand in calcul si posibilitatea de a parca undeva. simplu. nu te muti si dupa aia o injuri pe firea ca nu ti-a dat loc de parcare

    • #157

      Cred ca m-as impusca daca ar trebui sa merg cu metroul din republica in pipera. Voi incepeti sa aveti probleme de londonezi. Va emancipati.

  32. #158

    As incepe etapizat, cu diverse masuri:
    1. Ridicarea rablelor.
    2. Impozite mari (rezolva indirect si problema de la punctul 1). Eu, pe persoana juridica, la motor de 1.9, vechime 11 ani, platesc 180 lei. La motor de 2.0, vechime 3 ani, platesc tot 180 lei. Ceva nu se leaga 🙂
    3. Taxa tranzit oras
    4. Taxa tranzit centru
    5. Taxa parcare mai mare.

    Hai sa le aplicam pe astea si apoi vedem daca e cazul de masuri suplimentare.

    • 3. Taxa tranzit oras
      4. Taxa tranzit centru

      mereu vine gluma asta cu taxele de tranzit. Culmea: niste taxe pe care eu nu prea le-am vazut in europa asta, si intamplator mi-am folosit masina si in deplasare.

    • #160

      @animaloo, Londra are taxa foarte mare pentru tranzitat orasul. Cumulat cu parcarile scumpe + noua taxa pe masinile diesel mai vechi de 5 ani (? parca), te costa 50 de lire pentru 4 ore de venit in centru si parcat masina.
      PS. Taxele sunt pentru orele de varf si nu se aplica in weekend.
      Bine, nu poti sa impui o asemenea taxa fara sa ai un sistem de transport in comun la fel de bine pus la punct.

    • #161

      Multe orase din Italia, ca sa dau alt exemplu. Europa nu inseamna doar Bulgaria.

    • “Europa nu inseamna doar Bulgaria” – si nici argumentatia de cacat argumentatie.

      Londra [bla bla bla] sunt curios totusi, exceptand londra mai stii vreun oras mare care sa aiba taxa de centru? (orasele fara nume din Italia nu stiu nu ma bag). Londra si Tokio. Si, daca stii, ai si vreo idee despre cum arata soselele lor de centura? Cum ziceam, solutia romanilor, culmea, si cand se vorbeste strict teoretic, este tot “sa interzicem”. Romanu nu stie cum sa vina sa ajute sistemul, romanul stie ca daca interzici nu mai e. Preferabil sa interzici “restul”. Ca sa iti fie bine tie.

      *oricum, aglomeratie in centre urbane mari exista mereu. Fie ca in oras fie ca pe centura cand ai multi oameni se aglomereaza. Daca mergi cu masina in Germania primul cuvant pe care il inveti e STAU. La orele bune in jurul Budapestei sau Pragai, de exemplu, autostrazile sunt blocate. Problema e ca daca ai o centura calumea ai si mai multi oameni care pleaca din oras, pentru ca pot sa isi permita, teoretic, sa ajunga cu masina din sate in oras. Deci, cand se intra/iese din oras e aglomerat. Matematica pentru toti.

    • #163

      Partea asta “Bine, nu poti sa impui o asemenea taxa fara sa ai un sistem de transport in comun la fel de bine pus la punct” ti-a sarit? Stiu cum arata sosele de centura si repet daca nu aveau trenurile care pot sa te aduca in centru din zonele metropolitane, nu ar fi functionat interzicerea.

      Mereu mai intai creezi conditii alternative si dupa interzici.

    • dar nu ai venit tu cu “sa interzicem”. Tu ai dat doar exemplul Londrei, pe care il stim toti si, momentan, este doar o exceptie. Bine, exceptie ca e specificat clar: taxa de centru. Ca daca e sa o luam pe “nespecificat” trebuie sa vedem cam cat costa o ora de parcat in centru si sa ne prindem ca taxa aia exista peste tot. Bine, nu de traversat, dar de ce te-ai baga prin centru cand ai centura, daca nu poti opri acolo.
      Mie satana mi s-a parut in olanda, unde pana si la dracu de centru costa o gramada parcarea. Nu mai vorbim de cat costa la 20min de centru ca ma apuca plansu

    • #165

      La punctul 3, cand era taxa de intrare in Mamaia acu cativa ani au sarit in aer toti care nu erau din CT. De ce nu venea lumea cu trenul la mare?

    • #166

      Roma, Milano sunt suficient de relevante? Incearca sa traversezi centrul si asteapta linistit o amenda. Sau, daca esti grabit, parcheaza si in maxim o ora vei gasi amenda in parbriz. De exemplu, in Bergamo, am “atins” din greseala mea zona traffico limitato (ZTL), am parcat totusi in afara zonei, am platit parcarea, insa surpriza: asta nu m-a exonerat de amenda (29 eur). Gasita in geam dupa 45 min, frumos ambalata. Am dat exemplu Italia pentru ca majoritatea oraselor mari au aceste restrictii.

      Budapesta a avut alta abordare: au interzis masinile poluante (euro 4 sau sub) pe timpul zilei.

      Paris, Lyon, Strassbourg, Toulouse au zone de restrictii pe diverse niveluri.

      Stiu, oricate exemple ti s-ar da, vor fi irelevante. Conteaza doar ceea ce crezi tu ca e bine, restul sunt toti niste prosti.

  33. #167

    Te citesc de foarte mult timp si aici si pe fb dar cu articolul asta ai pus capac, sa citez din clasici “sa iti traiasca tie”. Deci nu credeam ca in subsolul articolului ai asa o mare oaza de prosti care sar de cur in sus la o idee super pertinenta de decongestionare a traficului. Chiar la inceputul comentariilor este un prost, o creatura precambriana care comenteaza pe scurt ca “pula mea e normal sa ma duc cu masina de serviciu la serviciu si cea de acasa sa o tin acasa” pai ai loc de parcare pentru amandoua? Iti raspund eu inainte ca NU si daca ai ocupi locul pentru altcineva care are o masina per familie si nu are unde parca si incurca la randul lui. Sunt aceeasi ciumpalaci care folosesc atunci cand ploua afara, umbrela cu 4 roti ca transportul in comun ca la comun cu alti colegi nu este de ei, le scade rangul. #ratiaidreacucuprimarizdavoastracutot va meritati soarta

    • #168

      sincer, nici eu. aceiasi oameni, daca scriu acum Muie Firea ca nu faci nimic cu traficul, vor face un cor vesel Daaaa asa e, nu se face nimic! da, sa se faca, DAR NU CU NOI, CU CEILALTI, CEILALTI SUNT TRAFICUL NASPA, NOI SUNTEM TRAFICUL BUN!

    • #169

      Eu ma gandesc asa, decat sa stau prin frig si ploaie sa iau transportul in comun si sa mai si dau bani pe el, mai bine stau in masina. As tine in schimb cu placere masina pentru weekend, daca as fi la birou in 20 de minute. Eu daca fac mai mult de 45 de minute de acasa la servici, una din ele trebuie sa se schimbe.
      Ce v-ar trebui in bucuresti este refacerea garilor si conectarea lor la metrou. Sa poti face naveta in bucuresti din ploiesti spre exemplu. Asa asiguri si dezvoltarea zonelor.
      Mai am 22 de zile pana ajung si eu in bucuresti, abia astept.

  34. Deci mai intai expulzam ardelenii si moldovenii iar apoi dam foc ?

  35. La mine in zona vin agentii cu dubele de 3.5 tone acasa. Din 3 – 4 astfel de masini (de multe ori parcate si aiurea ca sa aiba loc sa iasa din stradute) iti dai seama cate locuri de parcare sunt ocupate? Nu mai zic ca il am pe unul care lucreaza ca agent la ceva firma cu medicamente. Are 3 masini + duba.

    • #176

      Mi se pare ca este ilegal sa parcheze masinile de marfa pe stradute. Ia suna la primarie/politie si vezi daca poti sa ii sfintesti cu o amenda.

  36. #177

    Tancuri de serviciu!

  37. #178

    Eu nu am masina deocamdata ( in februarie se preconizeaza o trașcaletă mica si ieftina) , si drumul cu puțiciunea de microbuz pana la metrou este un chin in fiecare zi de lucru. As da orice sa ma urc in orice masina cu care sa ma deplasez dimineata pana la Republica, sa o las in parcare si sa ma urc la metrou. Mai vine si iarna, va fi de vis… :(((

    • #179

      noi asta facem, in majoritatea timpului. luat masina pana la metrou, lasat masina, plecat cu metrou. in traficul asta, nebun sa fii sa pierzi ore din viata la semafoare

    • #180

      E ciudat ca nu conteaza daca esti cu masina sau cu duba, acelasi numar de minute il faci pana la metrou.
      Cred ca o sa imi iau o trotineta electrica.

    • #181

      m-am gandit si eu. dar cand e frig, ploaie etc ce plm faci, ca mori naibii printre masini

    • #182

      Pai da, eu la varianta asta ma gandisem, ca nu-s nebuna sa plec cu masina din comuna…pardon, orasul Pantelimon la Romana, dimineata. E adevarat, acelasi nr de minute il faci si cu masina si cu microbuz, dar te scutesti de inghesuiala, mirosuri, stat in frig in statii si circul care se isca frecvent intre soferi si calatori.

  38. #183

    maestre, vorbesti limbi straine 🙂
    pe parte de solutii ma refer
    partea cu arsul pe rug al moldovenilor e doar o utopie

  39. #184

    In urma cu ceva ani, in zorii boom-ului economic bazat pe consum, cand duduia economia in viziunea unui impotent cu multe neveste la activ… aveam pe langa bloc vreo 3-4 Loganuri albastre bleumarin noi noute luate in leasing, inscriptionate mai mult sau mai putin discret. Am aflat ca numai unul era proprietate personala. Au aparut brusc si inopinat, stricand relativul echilibru intre suprafata de parcare disponibila si numarul de masini de parcat. Certuri in fiecare dimineata, claxoane la orice ora, oamenii erau la prima generatie ce vazuse o cheie de masina, nu stiau sa lase o coala cu numarul de tel in parbriz. La un moment s-au limpezit apele, ne-am inteles cumva sane informam reciproc si sa nu ne mai sicanam inutil. Mai am si acum numere de telefon cu “Loganul B15-gogu”, “Loganul-gigel-mat”. Ei bine, punct culminant: apare un tip cu o autoutilitara platforma de tractat masini. Omul era un pustan la primul job, se vedea ca e mandru de job, masina era a firmei. Deja ocupa 3 locuri si venea ultimul acasa. Cred ca toti i-au spus personal s-o lase la firma, ca nu e ok sa parcheze asa ceva acolo langa bloc. Omul nu avea ce face, ne explica tuturor ca de la 5 dimineata la 10 seara trebuie sa mearga sa tracteze masini si nu poate sa o lase la firma, era departe. Cu totii intelegeam drama lui, dar si drama noastra, a celor ce nu mai puteam sa parcam masinile, era tot atat de … dramatica. Si a venit pana la urma deznodamantul. Un vecin cretin, o bruta de om ce avusese accese criminale cu toporul la usa unor vecini ce-l injurasera, i-a spart doua cauciucuri. Dobitocul nici macar nu avea masina, dar il deranja situatia generala. Imi sparsese si mie doua cauciucuri tot asa, de hobby. Tipul a chemat politia si i-a inscenat flagrant brutei pe intuneric, s-a luat cu el in gura si ala a recunoscut ca i-a spart cauciucurile. Politia l-a luat pe animal, apoi platforma a disparut, probabil a inteles si patronul ca nu e ok sa i-o lase noaptea. La vreun an asa au disparut si Loganurile alea de firma, venise criza si s-a terminat cu distractia, ne-am intors cu totii la ale noastre.

  40. #185

    Cred ca pana la masinile de firma sunt vreo alte cateva masuri ce ar putea lejer sa scada gradul de congestive cu 20-30%.

    Gen, taxa pentru tranzitarea centrului orasului, regandirea sensurilor de pe marile artere (poate sensuri pivotante), sistem de semaforizare intelligent si politisti in macar 50% din intersectiile mari.
    Atat! si deja am vedea 10-20% decongestionare.

    Apoi, RATB performant si benzi separate, inca 10-20%.

    Plus micromobilitate la greu (trotinete, biciclete, hooverboarduri)

    • #186

      Multi tranziteaza centrul pentru ca centură nu există. Vei omorâ traficul in cartierele mărginașe ca să eliberezi centrul.

  41. #187

    N-am masina, eu merg pe jos de la hotelul unde sunt cazat pana la intreprindere. Bine, am doar vreo 50 m de mers, dar nu asta e important 🙂

  42. nu prea ai cum sa conditionezi achizitia masinii de “loc de parcare”. E oarecum imposibil. Stiu, tokio. Comparam un oras mai mare decat romania cu un oras de 2mil de gigei. Logic.

    solutii?
    1. impozit marit pentru a 2-a masina
    2. Amenzi. Amenzi nene pentru toate cacaturile. Toate parcarile desenate. Taxa pentru parcare de rezidenta. Nu cum e acum cu “norocosii au, ghinionistii muie”. Ai parcat pe doua locuri: amenda. Stii ce misto e sa nu ai loc de parcare si sa vezi cate un polo parcat pe doua locuri? . Ai parcat fara sa platesti taxa: amenda. Etc
    3. Din banii obtinuti din taxa de rezidenta facut parcari supraterane.
    4. Bilet mai scump la ratb si eliminarea gratuitatii la pensionari, la modul in care e acum. Nu de alta, dar se platesc taxe pentru gratuitate la numarul de pensionari din bucuresti nu la numarul de pensionari care folosesc ratbul. Dat abonament special pentru pensionari, care sa fie de la ora 10. Iarasi, exemplu nemtiei imi este cel mai usor, pentru ca mi s-a parut misto. Exista acolo doua tipuri de abonament. Ala full (mai scump) si ala semi full (dupa ora 9) care era putin mai ieftin. Si ca turist aveai posibilitatea sa iei bilet valabil dupa ora 9 super decent ca pret.

    Evident, exista solutii. Dar, e mai usor sa propui “interzicem”

    • #189

      SUBTERANE!!!! Nu supraterane. Mai bine faci un parc si parcare sub el, nu sa ridici si mai multe cuburi de beton. Stii cate parcari intre blocuri vad, cu suprafata mare, care daca ar fi bagate sub pamant, ar fi de 3 ori mai spatioase iar deasupra ar merge in parc?

    • adica, in loc sa faci o fundatie + 3-4 etaje obosite (stalpi + placa), o varianta ieftina, rapida, si simpla, tu propui o varianta complicata, inceata si scumpa. de ce nu m-am gandit la asta?

    • #191

      1 și 2 să zicem, dar la 3 ai greșit grav.
      3. Din banii obținuți se plătesc pensii, pensii speciale, salarii de bugetari, panseluțe și borduri, apoi mită electorală în preajma alegerilor.

  43. #192

    daaaaaa….pentru ca stim din experienta ce idee buna este ca statul sa se bage in biznisurile privatilor cu obligatii ce tin exclusiv de management. este vina privatilor ca bucurestiul nu are infrastructura.

  44. #193

    In satul in care stau eu n-ai unde sa parchezi masina. Teoretic sunt cateva locuri cu plata pe strada, practic sunt tot timpul ocupate. Drumurile sunt inguste, este imposibil sa lasi masina pe undeva pe margine.

    In curtea blocului sunt locuri de parcare incluse pentru fiecare apartament, cate unul pentru fiecare apartament, cu numarul apartamentului scris pe fiecare loc corespondent. Nu exista sa parcheze altcineva pe locul tau, in secunda doi vin aia de la property management si o clampeaza iar daca nu dai banu’ sa ii scoata clampa o ridica cu totul si o duc la loc cu verdeata.

    Exista la bloc si locuri nenominale pentru vizitatori, unde se poate parca la liber in timpul zilei, marcate ca fiind pentru vizitatori. Cand iti vine instalatorul gen. Daca insa ai un musafir care vrea sa parcheze noaptea tre’ sa ii dai sa puna in geam un carton dat de administratie, pe care scrie ca e musafirul apartamentului xxx, fiecare apartament are un asemenea carton primit de la administratie. N-are carton – risca sa isi gaseasca dimineata masina blocata. N-am decat un singur carton, asa ca daca as avea musafiri cu doua masini pe unii i-as trimite sa parcheze in alta parte peste noapte. Daca se intampla sa ai doua masini in gospodarie atunci se cheama ca nu vei avea musafiri care parcheaza la tine noaptea…

    In niste ani de stat in blocul asta n-am auzit nici macar o singura data vreo discutie de-a-n-pulea legata de locurile de parcare, niciodata nu mi-am gasit locul ocupat. Dar am vazut masini blocate si ridicate. Multe, ca si pe aici sunt cocalari, noroc cu property managementul, isi merita banii dati.

    • #194

      Voi sunteti bre “property managementul” ala 🙂 Asociatie de proprietari ii zice in ro.

    • #195

      nu e bre nicio asociatie de proprietari, e o firma angajata care face chestii, duce gunoiul, bate copiii care joaca fotbal, tunde iarba si blocheaza rotile alora care parcheaza de-a-n-pulea. Nu e din aia cu presedinte, cenzor, sef de scara, sef de ghena etc. E o firma cu contract, plm.

  45. #196

    Solutii simple: taxa intrat in centru. Taxa mai mare in functie de norma de poluare (se aude diesel de 10 ani?). Interzicerea gratuitatii transportului in comun la orele de varf. Introducerea de mai multe autobuze. Jale si plangere 2-3 ani dar usor s-ar obisnui lumea.

  46. #197

    Daca tot le lasa masinile acasa sa le lase una la 5 persoane. Atunci chiar ar fi o treaba. Isi stabilesc loc de intalnire si aia e. Dar stai, ei vor masina fix la scara. Mersul pe jos se practica doar in mall.

  47. #198

    Cea mai simpla solutie este pur si simplu cresterea impozitului pt masini. Si o sa fie o puzderie de vanzari de masini aduse din germania si conduse de o batranica pana la obor si inapoi.
    Taxele rezolva problema mai repede dcat amenzi sau alte kkturi. Locuri de parcare pe bani, nu putini.
    Masina e un lux.

    • #199

      nu e un lux in plm, v-ati trezit toti cu c’tul asta in gura. Impozitul pe masini e suficient de mare pentru masinile pe care le consideri tu lux (peste 2l). Amenzile ar rezolva mult mai repede o gramada de probleme. Tu crezi ca daca o sa cresti impozitul, gata nu-si mai parcheaza Geani bmw-ul din 99′ pe trecerea de pietoni? Ghici ce in plm, si-l trece pe o bunicuta, si-l trece pe Bulgaria si tot la imbecil se comporta. Solutia: amendat, amendat, amendat -> la 5 amenzi neplatite, ridicat masina pana le plateste.

    • #200

      E pe naiba impozitul suficient. E aberant să ajungi să plăteşti pentru un diesel 2.1-2.2 Euro 6 de 5 (!!) ori mai mult decât pentru o fumigenă 1.8 Euro 1/2. Într-o lume normală, impozitul trebuia regândit de mult.

      Sunt de acord cu amenzile. Impozitul trebuie să fie o taxă pentru utilizarea maşinii, nu o taxă prohibitivă, de lux. Dacă ai probleme cu poluarea într-un oraş, delimitezi zone verzi în centru, unde maşini sub o anumită normă de poluare să nu aibă permisiunea să intre. Cele care nu respectă să fie amendate şi ridicate. La fel şi cele parcate aiurea. Oferi alternative ATRACTIVE pentru maşina personală. Dar asta e utopic în România…

    • #201

      @venom: suferinta duce la ura iar ura duce la partea intunecata iar tu esti deja cu ochii bulbucati si respiri greu. Amenzi degeaba ca nu le aplica nimeni. Nu e obligatoriu sa stai in bucuresti daca sunt taxele prea mari. Poate in orasele de provincie pt hipsteri saraci gen cluj iasi si altele e mai simplu cand e ieftin.

    • #202

      desigur, taxele si impozitele sunt solutia

      tara e plina de autostrazi, spitale, scoli moderne.. toate realizate din banii de la buget
      oh wait

  48. #203

    Ma felicit ca am renunțat la ideea de a ma întoarce în București.

    Dupa 10 ani de locuit in capitala României nu cred ca se va întâmpla ceva bun in legătură cu traficul din Bucuresti atâta timp cât primarul locuiește in Voluntari, data viitoare votați un primar care locuiește in oras, care mai circula cu metroul sau RATB-ul.

    In viziunea mea, Bucureștiul sta bine acum, sa vezi peste 5-10 ani când populatia orașului va creste exponential, vor fi construite mai multe complexuri rezidentiale la marginea orașului ceea ce va mari numărul de masini care tranzitează capitala.

    O îmbunatățire ar fi Centura Bucurestiului, introducerea trenurilor urbane pentru care deja exista infrastructura, RATB cu automate de bilete, linie separata pentru BUS, taxi si bicicleta, obligativitatea dacă lucrezi in Bucuresti sa arați dovada ca locuiești in oraș legal asa cei care lucrează in Bucuresti pot participa la alegerile locale.

  49. #204

    Chiar asa ?!
    De ce nu ai dispune de proprietatea altuia ?

  50. #205

    Dar cu cele peste 5.000 de mașini care fac car-sharing(adică transport ilegal de persoane) ce facem? Chiar nu le vede nimeni? Și astea sunt cele care fac full time….adică sunt in trafic in jur de 12 ore. Cine știe câte mai sunt in trafic de după amiaza spre seara sau noapte… Mie asta îmi pare o problema…pentru ca au venit sa descongestioneze traficul și in schimb ne-am umplut de “parteneri”.

    • #206

      1.4 mil de masini inmatriculate in Bucuresti. 5k inseamna sub 0.5 % din total da? Punem la socoteala si masinile care tranziteaza zilnic capitala venind cu treaba si ajungem la 0.3/0.2 %. Ai incercat sa arunci cu un pic de kkt dar nu te-ai bazat pe nimic. Daca nu, explica-mi cum influenteaza 0.3 % din totalul de masini traficul?
      (bai un pic de logica nu strica).

    • #207

      taximetrist triggerde

  51. #208

    Lucrurile nu sunt atat de simple, deloc, chiar.
    1. la primele ore ale diminetii, mijloacele de transport in comun sunt supraaglomerate. Daca adaugi 20-30% cetateni care au renuntat la masina de serviciu, ajungem sa platim niste gigei care sa-i indese pe calatori, ca sa aiba loc, exact ca in Japonia.
    2. Din punct de vedere financiar si mediu (poluare+financiar), de foarte multe ori nu se justifica drumul facut cu masina pana la serviciu, ca sa o lasi acolo.
    3. Infrastructura poate fi imbunatatita, dar e mai simplu sa plantam panselute, decat sa facem ceva cu strada cu o banda pe sens din cea mai aglomerata zona din Bucuresti, Pipera.
    De exemplu, in sectorul 3, dl Robert Guita, a scos gazonul, copacii si instalatia de irigare din squarul de pe mijlocul b-dului Nicolae Grigorescu, doar ca sa inalte acest squar cu cateva zeci de tone de pamant. Ba, realizati?! A ingropat milioane de euro in aceasta movila, dobitocul, iar in tot acest timp, noi incercam sa gasim solutii pentru trafic.
    4. Suntem foarte comozi, preferam sa facem mult mai mult pe drum, doar sa mergem cu masina personala.
    5. Suntem complet certati cu bicicleta si orice alt mijloc de deplasare alternativ, care implica efort fizic. Mai bine bani dati pe combustibil, reparatii, consumabile si ceva boli adunate pana la 40-50 de ani, decat putina transpiratie.

    ps: B-dul Liviu Rebreanu a fost in lucru vreo 6-7 ani sau ceva, iar tramvaiul nu a circulat nici macar o zi pana la finalizare.

    • #209

      multumim, sorin oprescu, care l-a boicotat astfel pe Liviu Negoita

    • #210

      Locuiam in Ploiesti. Din martie pana in noiembrie ma duceam cu bicicleta la munca. In Bucuresti nu am curaj… Bicicleta aduna praf…

  52. #211

    sens unic
    interzis virajul la stanga
    separatoare de sens
    sens giratoriu in loc de semaforizat
    in functie de vechime masina taxa lunara la primarie si la cnadnr + asigurare cat mai mica pentru masini noi

    mai ziceti si voi…

  53. #212

    Eu inteleg placerea discutiei si gasitul de solutii mai mult sau mai putin utopice insa la final de zi mi se pare inutil: e un oras vechi construit fara sa se tina cont de traficul auto iar numarul de locuinte creste in fiecare zi pe marginea lui. In oras soselele sau strazile nu pot fi largite, pe langa blocurile vechi nu pot fi amenajate parcari subterane sau supraterane pentru ca nu exista nici o palma de teren disponibil. Urmatoarea solutie logica este sa ai un transport in comun foarte performant care sa suplineasca nevoia unei masini in interiorul orasului insa la ce rezultate au avut administratiile locale in Romania in ultimii 25 de ani e evident ca e o problema fara rezolvare.

    • #213

      Un oras vechi construit fara sa se tina cont de traficul auto – ca mai toate capitalele europene. Care au rezolvat problema traficului mult mai bine ca noi.

  54. #214

    mutarea multinationalelor in alte orase. tuborg ar putea face bere si cu apa din dunare, vodafone ar putea sa aiba sediul in giurgiu, it-ul raspandit in mai multe orase. solved !

    • #215

      tu ai idee unde e tuborg?

    • si…it-ul ala la giurgiu cu ce oameni munceste?

    • #217

      @animaloo: cu bulgari, fireste

    • #218

      @punkreas – pantelimon/ branesti , dar majoritatea sclavilor pe plantatie stau in bucuresti. Muta fabrica la tulcea si nu va mai incurca in trafic.
      @ oamenii care lucreaza in it se vor muta in orasele cu firme in it. Oricum majoritatea sunt moldoveni, n-au avut nici un stres sa se mute in capitala.

  55. #219

    @kilroy: “Man, problem: eu lucrez ca reprezentant zonal, si nu am birou. Unde ar trebui sa duc masina? :-)”

    Kilroy daca nu ai permis, nu poti conduce. Este lege, corect?
    Atunci cred ca ar fi o solutie sa existe o lege prin care sa nu poti detine masina daca nu ai loc de parcare. Pentru ca nu am de ce sa-ti ocolesc masina ta parcata de-an-sulea pe trotuar intr-un loc nedestinat parcarii masinilor. Eu, ca pieton, trebuie sa fac un efort sa-ti ocolesc masina ILEGAL parcata; tu o pui in mijlocul drumului si poti beneficia de ea. De ce sunt eu obligat sa fac efortul sa-ti ocolesc masina?
    Prelungind logica ar fi urmatoarea treaba: atunci cand am nevoie dau un cot geamului masinii tale parcate ilegal si dau o tura prin oras, rezolv treburile dupa care o returnez in acelasi loc (ilegal pe trotuar)… daca tot depun efort sa o ocolesc pentru ca tu sa o poti utiliza, eu de ce sa nu o pot utiliza?
    Pana cand nu vom pricepe ca a detine o masina nu implica sa ai strict bani sa platesti avansul creditului pentru achizitia masinii nu cred ca se vor rezolva problemele. O masina implica sa ii faci revizia la timp (nu la coltzul blocului, casei etc.), sa ai loc de parcare asigurat/platit pentru masina (nu, trotuarul din fata blocului nu e loc de parcare!) si sa achiti corect taxele de drum (apropos- o taxa de oras s-ar impune in Bucuresti- prin alte parti se discuta/aplica acest lucru).

  56. #220

    “…pe langa blocurile vechi nu pot fi amenajate parcari subterane sau supraterane pentru ca nu exista nici o palma de teren disponibil…”

    Corect, nu exista spatiu pentru construit insa trebuie facut ceva si gasit acest spatiu. Primul lucru care trebuie facut in Bucuresti sunt exact aceste locuri de parcare. Multe. Foarte multe.

    Solutia pe care o vad este urmatoarea:
    1. Parcari rezidentiale
    1.1. Pe fiecare zona rezidentiala in parte, identificat un loc mare pe care sa se faca paracare subterana si/sau supraterana care sa ofere locuri de parcare pe baza de abonament locuitorilor din zona respectiva. Fiecare apartament 1-2 locuri de parcare. Cu abonament.
    1.2. Distribuirea acestor locuri de parcare intr-o perioada fixata (max 6 luni).
    1.3. Dupa aceasta perioada, pe zona rezidentiala respectiva facute locuri de parcare cu plata -> cine nu este rezident si are nevoie sa parcheze acolo va plati practic parcare pe ora. Rezidentii vor tine masinile in parcarea amenajata.
    1.4. Cine locuieste in zona respectiva si nu si-a luat loc de parcare, are doua optiuni: ori plateste parcarea cu ora in fata blocului ori i se ridica masina daca nu plateste. Pana la urma este valabil pentru oricine, indiferent ca este rezident sau nu.
    In acest fel se vor elibera strazile de masini parcate peste tot.
    (Asa este in afara. Din cauza asta nu poti lasa masina oriunde pe strada, pentru ca in afara masinile ori stau in parcari rezidentiale ori in cele publice cu plata. Nu poti parca oriunde vrei pe strada in afara de loc de parcare amenajat -> altfel iei amenda si dupa cateva zile ti se ridica masina)
    2. Tinand cont ca se elibereaza strazile, concomitent cu punctul 1. trebuie introduse mult mai multe mijloace de transport in comun astfel incat sa preia afluxul de “pietoni” (cei care vor sa-si lase masina acasa in parcare si sa mearga la servici sau in oras cu mijloc de transport) si sa poata ajunge in timp util, poate chiar la intervale de timp exacte (ca metroul) in orice punct al orasului.
    3. Celelalte puncte precum …. semaforizare inteligenta, sensuri unice, amenzi pentru parcarea aiurea, etc.

    Daca se va ajunge vreodata la asa ceva -> poti sa vii si cu masina de la servici sa ti-o parchezi pe locul tau platit fara sa-i incurci pe ceilalti.

  57. #221

    O iei pe urmele lui zoso… Babaeti, voi v-ati ratat profesia.

  58. #222

    Cea mai simpla smecherie pe care ar putea-o face un primar cu coaie ar fi sa bage ca taxa de circulat in Bucuresti un abonament RATB/metro valabil in tot orasul. Lunar, saptamanal, zilnic, dupa buget si dorinte. Adica daca ai masina esti obligat sa platesti un abonament, pui vinieta in geam ca l-ai platit si aia e.

    Banuiala mea este ca daca ai in buzunar un abonament gratuit pe transportul in comun dat de doamna primar Firea Șicâțivormaivenidupaea vei fi tentat sa il folosesti, macar din cand in cand. Abonamentul fiind chiar vinieta, ca sa nu fii tentat sa il dai la saraci, in timp ce tu mergi cu masina. Si nici masina nevestei, in timp ce tu mergi cu abonamentul.

  59. #223

    O solutie ar mai fi ridicarea licentelor taximetristilor, cum se fi Pelican.

  60. #224

    Eu am avut doar o masina de firma, ca angajat, in Germania. Aici, ca angajat, platesti impozit pe venit ptr. folosirea masinii de firma. Functioneaza cam asa:

    La salariu se adauga 1% din valoarea masinii noi (chiar daca este second hand 1% se calculeaza din pretul masinii noi) + 0,03% din pretul masinii x km drumul la serviciu. Platesti impozit pe venit din salariu+expl.de mai sus

    Deci masina de serviciu merita doar daca esti agent de vanzari si firma te obliga sa ai o masina sau esti dispus sa platesti mai mult impozit doar ca sa ai p masina mai noua…

  61. #225

    Să nu mai mănânci din fasolea aia că ai dat cu mucii în ea

  62. #226

    Mi se pare incredibil cum au sarit toti in sus, omul propune o solutie care este si in alte tari adica: daca ai masina de la firma trebuie sa ai si un loc de parcare la ea platit, nu sa o parchezi unde vrei tu.Adica trebuie sa existe o responsabilitate.E ca si la caini, trebuie sa strangi rahatul dupa el, sa ii pui botnita daca este cazul adica masuri de bun simt.
    Marea majoritate vad ca a-ti inteles ca el vrea interzicerea masinilor de firma, in primul rand nu se poate legal acest lucru si in al doilea rand cu acele masini oamenii isi fac treaba.
    Eu acum am in parcare un tir, ok este fara remorca, dar ocupa 3 locuri. daca mai vine si o dubita de marfa deja 5 oameni au de suferit si de ce?pentru ca niste firme nu s-au gandit la acest aspect.

  63. #227

    pana la un punct corect. dar ce tefaci cand ai un caz ca la mine. din cei 15 angajati care au masinile de firma acasa doar 3 au si masina personala si din aia 3 2 le tin pe toate pe terenul lor proprietate personala. ceilalti 12, inclusiv eu, in lipsa masinii de firma si-ar cumpara maine una personala. nu zic ca e peste tot la fel, de fapt probabil situatia asta este una minoritara, dar in fapt nu ai face decat sa CRESTI numarul de masini care trebuie parcate generand in acelasi timp pierderi mari (da, timpul ala pe care il pierd deplasandu-ma de acasa pana la sediul firmei, indiferent ca ma duc cu masina personala sau cu transportul in comun, si dupa aia de la sediul firmei la punctul de lucru inseamna bani pierduti de firma).

    o solutie cu cap ar fi un cadru legal care sa reglementeze utilizarea masinilor de firma. ofera niste bonusuri frimelor sa ofere angajatilor masini de firma decente si dreptul de a le utiliza full-time astfel incat sa ii incurajezi sa renunte la cele personale. ofera bonusuri pentru cei care vor prefera sa isi foloseasca masina personala in interes de serviciu. penalizeaza-i pe cei care insita sa le aiva pe amandoua. impozit progresiv pe numarul de masini detinute, inclusiv cele pe oferite de firma.

    evident astea sunt doar idei, probabil pot fi imbunatatite.

    • #228

      well, e o idee, nu o lege. bineinteles ca cineva mai inteligent si experimentat o poate face mai buna

  64. #229

    Asta e buna cu demonstratul ca ai loc de parcare :)))) sper ca e gluma. Si si mai buna e aia cu faptul ca pentru aceasta regula sunt “eligibili” doar cei cu masina de serviciu. Ca doar e democratie :))) Buna de tot asta. Nu am si nu am avut niciodata masina de serviciu, dar nu pot sa nu mor de ras cand vad ce “obiectivi” suntem cand e vorba de capra vecinului. Eu as face ceva cu masinile de bz, gj, ct, ag, if, il, bc, cj, is, tr, gr, BG etc etc.de care e plin acest mare sat, numit Bucuresti, unde vine lumea direct de pe ulitza pe chestii late rau si cu linie de “tren” pe mijloc.
    E simplu: parchezi intr-o anumita zona doar daca ai domiciliul (legal) in acea zona (chestiile alea colorate de pe parbrizul jafurilor aduse din olanda). Nu ai domiciuliul acolo, mergi in cea mai apropiata zona cu parcare definita ca publica. Si regula asta ar include si masinile de firma (trebuie sa te duci la primarie, declari masina de firma in utilizare personala, platesti impozite pentru utilizarea masinii in interes personal…).
    Dar hai ca mai avem putin si trecem si noi impotriva multinationalelor care dau masini la angajati si d-aia nu se mai circula in bucurestiul plin de nebucuresteni care locuiesc ilegal si conduc ca atunci cand mergeau ei cu plugul.

  65. #230

    am un mesaj pentru ala cu “o sa te salut din masina de SERVICI cand beau cafea de la starbucks” (genul de parvenit cu wc in fundul curtii, ajuns la ORASi, aici sha, la BUCALE)

    COAAAAAAAAEEEEEEEEEEEEEEE
    sper sa mori in chinuri, daca se poate chiar intr-un accident de masina

    repet, sper sa mori in chinuri

    no joke

  66. #231

    Mulți dintre voi nu concepeți cât de mare este de fapt Bucureștiul. Adică mă refer pentru România, nu vă apucați de comparații cu Tokio, că na. Deci lumea crede în general că Bucureștiul începe din Băneasa și ține cam până la Universitate, poate un pic după. Cam aia e, deja dacă o iei în lateral, Grozăvești e pe la periferie. Dar dacă insiști, descoperi o grămadă de străzi, și deci nu pustii, te-ai aștepta să nu fie nici dracu pe-acolo. Gen Giurgiului. Cine și de ce s-ar duce acolo? Deci băi, Giurgiului e un fel de stradă mai mare decât tot Bucureștiul cunoscut, și plină. Oameni, mașini, tramvaie, puhoaie. Șantiere, supermarketuri, e ca un fel de oraș acolo. Mare. Și departe. Deci mergi de behăi, și de fapt tot în București ești.

    Păi ca să rezolve cineva problema asta cu traficul, în primul rând ar trebui să fie cineva care să vadă ce e cu toate locurile astea, de unde au apărut ele, unde duc toate străzile alea, să facă gen ca o hartă, ceva, și abia apoi putem să ne gândim la soluții. Deocamdată vorbim discuții.

  67. #232

    In primul rand,Tuborg plateste impozite la Marii Contribuabili.Nu are treaba cu vreo primarie sau administratie locala.
    In al doilea rand..Cea mai mare problema a Bucurestiului este parcarea masinilor pe prima banda si cred ca sunt zeci de mii de masini parcate asa,toate sub semnul oprire/stationare interzisa.De aici trebuie pornit,amenzi mari,ridicat masini,confiscat masini pentru repetate ridicari => problem solved.
    Faptul ca te iei de niste masini de serviciu e total aberant.O masina de serviciu trebuie sa fie producatoare de bani pentru firma pana la amortizarea ei,In general,firmele care au parcuri auto au raportari in functie de cost per km,per auto etc.Ca sa nu mai zic ca toate masinile astea alimenteaza undeva,deci accize la stat,platesc impozite pe masini(tot la stat si e musai sa le plateasca,altfel intra in insolventa),ca sa nu mai zic de firmele care platesc impozit pentru masinile cu tonaj mai mare de 3.5t.
    Cam cum ar arata un curier de la fan sau cargus,cu coletele prin metrou,ca este aproape imposibil sa rezolvi doar pentru astia 5000 de locuri de parcare.Parca-l si vad pe Gigel cu frigiderul in spate prin metrou sau Ratb.Dar repet,masinile alea de firma genereaza venituri foarte mari pentru stat.Tu ai impresia ca primarul,oricare ar fi el,o sa dea o lege de genul asta?Pai pierde bani multi de la buget.
    Solutiile mele sunt urmatoarele ;
    Ridicarea tuturor masinilor aflate pe trotuar,ricat de mare ar fi trotuarul.
    Ridicarea tuturor masinilor aflate pe prima banda,acolo unde nu este parcare semnalizate.
    Statii de taxi decente(vezi Barcelona,Viena,Roma etc).
    .Interzicerea circulatiei pentru masinile de gunoi dupa ora 9 dimineata.
    Solutii sunt foarte multe.Din pacate,nu este posibil in Romania sa se faca ceva decent.Oricat ai civiliza un oras,e mai greu sa civilizezi locuitorii lui.

  68. #233

    Acu’ zic sa-mi dau si eu cu parerea de un set de reguli care aplicate impreuna ar da bine la trafic:
    Faza I implementabila cu efort minim.
    1) Masinile cu nr par au voie sa circule in zilele pare si invers
    2) Amenda/taxa pentru cei ce nu respecta pct 1. Sa zicem 20 lei/zi. Si abonament 120-150 lei pe luna si ai voie sa circuli cat vrei tu.
    3) Gratuitate pe RATB in zilele cand nu ai voie sa circuli cu masina. Arati talonul si gata.
    4) Banii castigati de la pct 2 directionati catre piste de bici/troti/hover/role. Pistele astea le poti face intr-o prima faza chiar pe linia de tramvai (pe principiul vine tramvaiul din spate, te uiti daca ai loc pe contrasens, treci pe contrasens, lasi tramvaiul sa te depaseasca, te incadrezi pe banda ta la loc).
    Faza a-IIa.
    Parcari supraetajate (sunt niste parcari de cativa ani construite prin militari pe structura metalica) ieftine si eficiente. Oferi fiecarui apartament un loc de parcare contra cost 100-150lei/luna. Apoi amenzi.
    La 750.000 de apartamente x 100 lei se strang 75 milioane de lei pe luna. Adica 900 milioane de lei pe an, adica aprox 200 milioane de euro pe an. La un cost de 10m euro/km de autostrada rezolvi 20km de autostrada pe an. In primii 3 ani faci centura, apoi faci strapungeri, pasaje, piste de bici supra/sub/ma-sa etajate. Conditia sine qua non: sa nu se fure!

  69. #234

    🙂 si unde sa se duca astia cu masinile de firma? La metroul al 4-lea de la unirii de pe peron? Dar eu ce ti-am facut? Si-asa stam toti imbratisati ca o mare familie, Serengeti eat your hear out, intru in metrou data cu parfumul meu si ies din el mirosind a parfumul alteia…serios unde sa ii mai punem si pe astia de stau acum frumos in coada pe strada? sau poate in RATB unde mamaia si tataia se plimba la ora de varf pana la piata/casa de pensii/cimitir/farmacie pt ca gratuitatea aia nu se putea face cu creier cu exceptia orelor de varf…deci…da, sunt de acord, romanul s-a obisnuit in masina si Bucurestiul deja isi atinge noi si noi limite de trafic peste care zici ca nu poate sa mai reziste…dar sa zici ca s-ar rezolva mare lucru daca ai scoate o bucata mare de oameni din traficul de masini si i-ai arunca fara alte modificari in transportul in comun care este oricum mai mult transport de animale decat de oameni…nu, asta nu e solutie, este doar “venting” si te inteleg, e frustrant sa stai in trafic cu orele, dar sa stii ca nici la metrou nu o ducem mai bine, am prieteni cu care nu m-am imbratisat asa strans ca cu oamenii din fiecare dimineata de la metrou.

  70. Masinile de firma nu sunt problema. Astia care le plimba au nevoie de masini ca sa isi faca treaba, e normal. Masinile personale sunt problema. Astia care merg sub 10km cu masina. Taxe mai mari, asigurari mai mari. Rovignetele obligatorii pentru toata lumea. Cu cat e masina mai veche cu atat taxa mai mare. Sa te faca sa te gandesti de 10 ori inainte sa dai 2000 euro pe o masina cand taxa de drum pe an e de ex 600 euro. Dar adevarata problema e infrastructura. Nu e loc nici pentru transport in comun, nici pentru biciclete, nici pentru masini.