Până sambata nu mersesem niciodată pe o motocicletă. Niciodată, deși nevastă-mea e bikeriță, pentru că mi-a fost rușine să mă urc pe motorul ei, neavând habar de nimic. Nu, nici măcar scuter, bicicletă electrică, nimic nimic.

Pe perioada stării de urgență, cu spectrul morții în față, împreună cu vreo 2 prieteni din grupul meu, am decis că nu mai așteptăm deloc și să ne luăm permisele de conducere de A cu prima ocazie. Toți 3 amânam acest moment, din varii motive stupide și brusc, ne-a lovit mortalitatea în dinți.

Între timp, panica a trecut, ceilorlalți doi le-a trecut elanul creativ și nu mai sunt interesați, dar mie nu mi-a trecut. Adevărul e că sunt și cel mai bătrân dintre ei, spectrul ultimei respirații e mai aproape de mine decât de ei.

Așa că am făcut primul pas, m-am dus să mă plimb cu motocicleta prin pădure și pe dealuri, cu cursurile de enduro de la Casa Augsburg. E și foarte aproape de mine, chiar la intrarea în Bănești, după ploiești, foarte ieftin, ceva gen 250 de lei pentru motor și echipament, plus 100 asigurare pentru cazurile în care bușești foarte tare motorul.

Mno, m-am dus destul de încrezător în mine, doar mersesem pe bicicletă, ce mare lucru. Acum, sincer să fiu, cu adevărat, nu e o problemă cu echilibrul, chiar am mers cu chestia aia din prima. Problema apare la schimbatul vitezelor, având cizmoacele alea în picioare, ascultatul motorului, să îți dai seama când ajungi la capătul vitezei, cum schimbi ca să nu plece motorul de sub tine, pentru că dai drumul la ambreiaj prea repede, chestii de astea.

Una peste alta, a fost foarte mișto, am luat doar 3 căzături, din care doar una serioasă, din zbor, celelalte au fost pentru că am oprit motorul în mers, de frica unor pante sau șleauri. La aia serioasă, am zburat tumbă peste ghidonul motorului care decisese că pleacă singur, independent de mine. Iar eu nu am vrut să îi dau drumul. Mă doare și acum umărul.

Motivul pentru ccare am vrut să merg la enduro întâi e simplu. Nu știam dacă îmi doresc cu adevărat motor sau nu, putea fi doar o dorință reprimată, gen cele din copilărie, cu biciclete sau alte chestii. Adică am mers la ce am considerat eu că e mai dur, pe considerentul că dacă îmi place asta, o să îmi placă și să mă dau pe ciment, cu un chopper drăguț.

Da, mi-a plăcut mult. Nu e neaapărat chestia mea plimbatul cu viteză printre copaci, pe pante abrupte, noroi și șleauri, dar mersul pe 2 roți mi-a plăcut. Probabil a ajutat și faptul că instructorii de la Augsburg sunt incredibil de calmi și relaxați și explică totul în cele mai simple moduri și au răbdare fără să îți arate că ești varză, dimpotrivă, încurajări tot timpul și grijă perfectă de tine.

Acum caut școală de șoferi pentru A prin Mogosoaia – Buftea

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

76 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Iti recomand scoala MotoSkill, este in poligon la electronicii. Liviu Rogin se numeste instructorul si este super ok 🙂
    Bafata si ne vedem in trafic!

  2. #2

    Admirabil, maestre! Nu numai ca te-ai urcat pe calutul de fier la varsta la care unii renunta la 2 roti, dar enduro!
    Iti doresc sa gasesti o scoala decenta (eu am facut-o acum 16 ani, nu mai stiu care este a mai buna) si cat mai multi km de asfalt uscat fara incidente!
    Am avut niste ani in care m-am dat pe sleauri cu un KTM LC4, insa hernia de disc nu m-a mai lasat sa haladui pe tarana. Acum sunt limitat la chopper si daca voi avea ok-ul de la stăpânire(soția)…un GS 1200 sau un Adventure 990.

    Inca o data- admirabil!

  3. #3

    Deci sa-nteleg ca adio “titanii” cu umarul busit?

  4. Senior, vrei să-ți trimit în mail vreo 4 radiografii sa vezi cum arata un umăr, o mana și niște coaste “aranjate” la enduro,full echipat? Viteza a fost de vreo 30 km/ora.
    Viața e frumoasa pe doua roți doar daca te poți abține de la a-ți dori sa te urci in copac cu motorul sau sa cobori pe acolo pe unde nici cu piciorul nu poți. In rest sa fii sănătos și sa nu ai parte de incidente.

  5. Ii recomand pe cei cu care am facut eu scoala pentru A: AMI Moto. Au niste instructori foarte foarte misto.
    Apoi, poti sa mai vorbesti cu Diana Paunescu – instructor moto, a fost la AMI iar acum mi se pare ca e la Louis. Ambele scoli au poligonul pe Electronicii 48, in spatele garii Obor.

    • #6

      Am facut scoala si mi-am luat categoria A la Scoala Moto Louis, in 2011.Am fost foarte multumit atunci de instructori si de motocicletele pe care am invatat.

    • #7

      Gara Obor din Buftea? Sau aia din Mogosoaia?

  6. #8

    Mie unuia mi se pare enduro-ul cam cel mai usor dintre toate activitatile pe doua roti motorizate.

    Motoare usoare, foarte manevrabile si destul de puternice, spatiu suficient, trafic cvasi-inexistent, teren relativ moale daca trebuie sa afli de ce le place serpilor sa se tarasca pe jos.

    Comparativ, mersul cu chopper-ul pe asflat mi se pare chinul chinului… geometrie a motorului anapoda de unde rezulta franare varza, tasare de coloana si raza de intoarcere a unui pachebot. Pozitie joasa ca sa nu vezi in trafic si sa nu fii vazut in trafic.
    Latime generoasa, ca sa stai si sa amusini gazele de esapament ale masinilor :D.

    Si mai ales, trafic si asfalt. Mult trafic si asfalt.

    • #9

      Cred ca nu ai facut enduro de ala mai serios daca zici asta.

    • #10

      Din ce am trait, enduro e f greu. Exista si hard enduro.. mergi pe o potecuta cat incape motorul si in stanga, rapa. Sau in ambele parti. Sau daca dai nas in nas cu porcul mistret/ursul.
      Plus muulte pante abrupte, unde daca nu stii tehnici, n-ai nicio sansa sa urci, ba mai mult risti sa vina motorul peste tine. Nici mama echipamentelor nu te scapa.
      Alt exemplu, RedBull Romaniacs. La proglog, doar Jarvis poate da impresia ca enduro este usor..abia atinge obstacolele. Pe trasee n-am reusit sa ne ducem live, dar am vazut destule filmulete.
      Enduro este imprevizibil.. nu stii daca incapi printre 2 copaci, nu stii daca dupa ce ajungi sus mai poti cobori, daca mai poti iesi dintr.un mic rau, dar unde ai ramas blocat intre 2 pietre …
      Dar totodata enduro te duce prin cele mai frumoase locuri, unde efectiv nu poti ajunge pe jos sau masini offroad.
      Enduro nu se face pe drum drept sau unde campeaza lumea. Mie una mi se pare mai greu si decat motocrossul.

      Nu contest dificultatea mersului pe chopper. Nu am avut ocazia.

    • 1: cruiserul greu are înălțime suficientă ca să fii văzut.
      2: chiar și cu o plăcintă ca Intruder VL1500 sunt mai sus decât un șofer cu aproape 50 de centimetri la înălțimea ochilor.
      3: asfaltul presupune conducere preventivă, păstrarea distanței și cunoașterea posibilităților la frânare și accelerație. Ai aderența net superioară, ai cuplul la ture mici și ciclistică bună la viteză mică cu majoritatea cruiserelor.
      Enduro e mult mai solicitant, 2 timpi stă la colț ca un pesedist cu parul în mână gata sa ți-o tragă, aderența cum ți-e norocul, păstrarea distanței deja e utopie, terenul nu e ideal, coaja de plastic de pe tine poate să-ți facă tăieturi nasoale, garda la sol mare, șaua sus …etc. Pare ușor fiindcă e subțirică și fără echipament mult…dar e greu să endurești eficient, să faci distracție din așa ceva.

    • #12

      sa vezi ce funny e sa franezi cu spatele pe iarba:)))

    • Nici pe asfalt nu e funny să faci asta fiindcă poți fi tolomac să uiți că e umed, că e marcaj, că e nisip, ca e piatră sau că tocmai ai călcat într un căcat și ai guma umedă. 90% care se dau pe polizor, fac asta în curbă fiindcă dintr o dată e necesar. Întotdeauna e un cioban oprit după viraj, iese o mâță sau e o căruță în galop. Sau o groapă. Sau… orice. Dar dacă ți vezi de viață, scapi.
      Dar la enduro… astea s deja normă. Adaugi o grămadă de factori care ți fwt zenul. De aia ți am zis: dacă poți controla ciocănitoarea aia pe teren accidentat, poți face drumuri cu un cruiser de asfalt respectând reguli simple, de bun simț.

  7. #14

    Pt scoala: hey moto, oameni foarte buni. Mai ai si varianta ami moto.
    La ambele mi se pare ca ai o sedinta gratuita inainte de inscriere, in care iti explica in ce consta scoala, dai niste ture de poligon cu o motocicleta mica.
    Poligonul e in Baicului, pe electronicii.

  8. #16

    Pentru cei mai vechi pe aici, puteti sa ne transmiteti si niste filmulete cu rolele, da’ cu rolele :-))) … vrem sa vedem progresul :-)))

    • #17

      =))))))) oameni rai

    • #18

      Pe vremea aia erau doar poze si alea in general alb-negru! Filmare vedeai pe TVR doar și nu îmi amintesc ca Ceaușescu să fi vrut să se dea sau măcar să vada niște copii pe role. Ah da si le numeam patine cu rotile în plm de tineret obraznic!

  9. #19

    vai viața noastră, după ce înhăță A-ul o să vrea și carnet de barcă… doamne câta fizică aplicată vom studia noi aici

    • #20

      stai, de unde stii ca vreau carnet de barca??

    • #21

      E logic ca dupa A toti vrem carnet de barca.

    • #22

      Confirm, si eu am vrut prima data A si apoi am vrut carnet de barca. Nu le-am luat pe niciunele, dar in ordinea asta le-am vrut.

    • #23

      Era evident traseul: moto -> barca. Sunt primele simptome de probleme la prostata 🙂

    • #24

      Daca mai este nevoie, confirm si eu ordinea de mai sus: intai A, dupa care carnet de barca. Pentru cei mai indrazneti, dupa cele de mai sus urmeaza si atestatul de parasutist si cel de pilot.

    • #25

      @marcian … ești prin zonă cu ideile. Pasul urmator și destul de accesibil, si asta nu înseamnă că nu este extraordinar de mișto, este instructajul la parapanta … ceva de vis, după care îl luam de mână și îi arătăm și cluburile clandestine de striptis că vorba aia este și el om.

  10. #26

    foarte tare, bravo!
    ma tot bate si pe mine gandul sa incerc odata chestia asta.
    totusi o intrebare, motocicleta pe care ai mers e alt tip de enduro sau de ce e asa lasata?

  11. #28

    Am dat si eu anul asta de A. La fel, pana m-am hotarat mi-a luat ceva. Ideea in sine daca iti iei permis, sa fi cumpatat pe strada. Si mult mai rabdator decat cu masina cu oamenii din jur.

    Eu am facut la Scoala Ami. Instructorii sunt ok. Ai si o sedinta gratis inainte.

    • #29

      examenul cum fu?

    • #30

      @arhi uite aici cum arata un examen: www.youtube.com/watch?v=88YfqlzJ7wc

      Rezumat: ai poligon in care trebuie sa parcurgi traseul intr-o anumita ordine si intr-un anumit timp, apoi iesi in trafic cu un instructor calare cu tine pe motor si politistul cu alt instructor intr-o masina in spate. Politistul comunica prin statie cu instructorul de pe motor si iti zice pe unde sa mergi. E ok ca instructorul te mai poate ajuta, dar trebuie sa fi atent ca nu e usor cu pasager.

    • #31

      :)))) hai ca a fost amuzant. Ai avut niste emotii… Si eu cand am dat A-ul, singur fiind, m-au bagat pe mine primul politistii, cu vreo 80 privitori care se pregateau de B 😀 Eram cacat pe mine, iti dai seama.

    • #32

      @varucu nu sunt eu in filmare

    • #33

      Examenul: pe 17.07.2020 am avut sala, nu are rost sa spun ca a fost ok. Pe 24.07.2020 am avut orasul. Orasul, pe repede inainte. Daca te tii pe picioare, cedezi treceri tot, pe prioritate nu te emotionezi, e ok. Poligonul e mai cu scrasnet, in sensul ca trebuie sa fi atent la manevre si la numaratul opturilor sa nu gresesti. In schimb, ai 3:30 minute la poligon, si prima sedinta de ai fi, faci in 3:20 minute poligonul doar cu a 1-a. O sa mai ai evitarile de obstacole, la care toata lumea recomanda sa nu intri cu vitezele vizate de politie (prima la 50 si a doua la 30, ei nu au radar sa vada cat de repede intri la evitare). Recomand sa intri cat se poate aproape de viteza. Asa, chiar inveti principial ce e de facut si in trafic si, in special, te obisnuiesti cu counter steering-ul din timp.

  12. #34

    Nu-ti lua asigurare cand mergi la Banesti, nu se poate sa crape si-al doilea star mondial acolo, unu’ ajunge!
    ps: pe-acolo a facut nea_zapada armata, Baicoaie.
    ps2: cat e “endurat” motocicleta aia cu matale calare!!!

  13. #35

    Maestre, intrucat pozele incep sa se intoarca la calitatea celor din trecut, asteptam cu interes degetul prezent in fiecare ca pe un soi de autentificare a pozei 😀

    • #36

      as vrea sa subliniez ca eu sunt in poze ala cu casca neagra, deci nu am cum sa ma pozez singur. altcineva aspira la titlu

    • #37

      si cu burtica :))
      altfel la poza 9 am putea sa credem ca poti fi in doua locuri in acelasi timp

  14. #38

    is the bike ok? :))

    • #39

      was

    • #40

      Were, că poate una o fi decedat între timp.

    • #41

      ce ne mai place sa ne dam cu parerea

      bossulakis, vezi ca “it were” folosesti doar pentru past subjunctive, nu-l mai corecta pe nea_zapada :))

      dang`dang

  15. #42

    De regula,se incepe invers-de la street bike se trece la enduro.Daca ai probleme cu schimbatul vitezelor,exista motociclete cu transmisie automata.Incredea de sine vine odata cu experienta.Se incepe,initial,cu o motocicleta mica si usoara,apoi se trece la motociclete mai mari si mai grele.Cu cit motocicleta este mai mare si mai grea,cu atit este mai sigura(the wind and rain factors).Odata ce-ai invatat sa stapinesti motocicleta si te obisnuiesti cu ea,devine ca mersul pe bicicleta-adica nu se uita niciodata.

  16. #43

    Din pacate in zona ta nu cunos o scoala. Cum s-a spus si mai sus AMI Moto sunt ok
    Ca exta..indiferent de scoala si instructor dupa ce te-ai hotarat si ai luat mobra, recomand sa faci cursurile de “pilotaj defensiv” tinute de Razvan (www.facebook.com/trancanu). Te ajuta sa iti cunosti mobra si cum sa te comporti cu ea din diferite situatii..
    In rest … sa incepi sa te obijuniesti sa fii invizibil.

  17. Bravo!!!! Mă bucur foarte tare pt tine, se vede din clip și din poze cât de tare te-ai simțit, go for it și, na, știi tu, ai grijă de tine 🙂

  18. #45

    si eu recomand AMI. Fata de povestile pe care le-am auzit, de pe la alte scoli, de tipul “ia motorul asta si da si tu ture prin poligon”, mi s-a parut ca oamenii astia chiar se ocupa sa pleci din scoala cu cat mai multe notiuni. Faci mers cu pasager, mers in picioare, mersul “ridicol de incet”, plus alte tehnici care sunt utile si care sunt destul de greu de invatat singur. In plus, avand categoria B, la sedintele de trafic jumatate de sedinta iesi pe o motocicleta de 49cc, singur, astfel incat poti sa te obisnuiesti cu comenzile, in ritmul tau. Pt mine a fost o experienta foarte misto!

  19. Stateam linistit pe marginea piscinei, savurand ceva rece, doar tipete de copii si parinti agitati pe fundal. Apoi sunet de motoare. Ma uit printre zabrele si vad niste oameni cum se plimbau pe o bucata de iarba pe crossuri. Imi vine si mie pofta de endureala dar sunt prea lepra sa ma ridic de aici. Un domn de pe o mobra pare cunoscut. Incerc sa imi dau seama de unde il stiu. E prea departe si soarele imi bate in cap. Cine stie de unde il stiu, sa fie sanatos.
    Astazi fac legatura si imi vad si masina in poze.
    Enjoy si asfalt uscat, sa ne vedem in trafic!

  20. #47

    Eu iti recomand sa te ma gandesti cu inceputul moto pe strada in Romania la varsta asta.

    Mergi la enduro, mergi la circuit, pe strada oricum nu e loc de mai nimic si e incredibil de periculos comparativ cu orice tinut mai civilizat.

  21. #48

    Enduro înseamnă “căzătură”?

  22. #49

    Nu stiu cat de aproape era ultima suflare inainte de enduro, dar dupa, cu siguranta este mai aproape.

    • #50

      Mai acu’ doua zile povestea o fata aici cum a ajuns vaduva de motociclist.

  23. #51

    Senioare, mailul meu îl.ai.
    Când te decizi sa faci școală, lași un mesaj și te duc la un instructor care te pregătește să mergi cu motorul, nu doar să iei examenul.

  24. Apropo de motocicleta, am o situatie in care am nevoie de un pic de ajutor, poate altii de pe-aici s-au lovit de asta:

    Ma bate gandul sa imi iau si eu permis de motor, si vreau sa ma intorc in Romania vreo luna – doua, sa lucrez remote, sa vizitez persoane si locuri si sa fac si scoala pentru moto, daca tot sunt acolo.
    Cum se procedeaza daca acum am permis de Olanda? Trebuie mai intai schimbat cu unul romanesc?

    • #54

      nu poți sa faci asta. daca ai permis de Olanda, trebuie sa stai minim 6 luni in romania ca sa fie valabil. stiu asta cu siguranta, legat de germania, probabil legislatia vomunitara e identica

    • Schimbi permisul olandez pe românesc și concomitent o să faci adaugare de categorie cu școală aici (te asiguri la olandezi că noua categorie va fi recunoscută) și pleci din țară cu plastic românesc pe care l schimbi acolo înapoi.
      Teoria sună bine, practica te ucide: nu vei face A ul în 2 luni. Nu l faci nici în 3, depinzând de orașul unde stai.
      Presupun că ești cetățean român cu rezidență în Olanda.
      Sfatul lu’ medic e să ți iei categoria în Olanda și să amani plimbările pe alt an.

      Dacă ești cetățean olandez, se aplică rezidență în Romania, 6 luni de stat aici etc.

    • #56

      @c Asta fac eu acum, dar trebuie sa iti schimbi permisul Olandez in permis romanesc. E aiurea rau ca am bsn-ul pe permis si e singurul act de identitate olandez. Sacrificiu pe altarul birocratiei.

    • #57

      dar daca vii in romania si il declarinpierdut si faci altul, ca cetatean roman?

  25. #58

    Tatarul tot tatar, calare forever… Ti-ai pus carne de cal sub sa?

  26. #60

    Articolul cu bicicleta face cat toate Harley-urile de pe lumea asta.

  27. #61

    Vai de mineee ce bucurie mi-ai facut :)) imi era dor sa mai aud pe cineva povestind despre enduro <3

  28. ma cam doare ca nu am si io A-ul. Daca o tara merita sa ai motor Suedia e aia. Drumuri lungi, fara populatie, padure, curbe.
    Dar, experienta mea pe doua roti nu e chiar cea mai interesanta.
    1. mobra – aici ajuta si ca eram in general beat, undeva la tara si ne dadeam cu mobra din curte. Pana cand am dat in namol si mi-a murit motoru. Si am incercat sa o pornesc si nu voia futui gura ma-sii. A venit un amic si a pornit-o din prima, chesti care m-a facut sa exclam “aaaa. la pedala din stanga, stiam io ca fac ceva gresit”
    2. scuter – cocaluri libere. Pe bicla cand am panta prind cat ma lasa gravitatia si pedalele. Aproape 70. Pe scuter de la 50 in sus ma pisam pe mine de frica.

    • #63

      Nu-ti lua! Daca motoarele mai sunt cum mai sunt in Suedia, barcile sunt scumpe rau!!!

    • #64

      bun, deci si pe suedia vad ca le stii. dimineata grecia, maine cine stie unde ne oprim?

    • #65

      :)))

    • lasa cat de scumpe is barcile. Sa vezi ce scumpe is reparatiile. Si parcarea peste iarna

  29. #67

    aceiasi dilema pe care o am cu atw-urile o am si cu enduro. Hai sa trambalam motoare prin munti, paduri…de ce?

  30. #71

    salut Cetin
    eu am facut scoala in Baneasa, scoala de soferi Iancu, www.scoaladesoferiiancu.ro/
    a fost ok pentru mine, care, ca si tine, nu ma urcasem in viata mea pe doua roti cu motor.
    la Mogosoaia mai e www.samtradi.ro/scoala-de-soferi/#categoriile-a-a1-b, dar nu m-am inteles deloc cu instructorul lor, desi toate recomandarile erau de “super super”. cred ca n-a fost chimie.
    sper sa te ajute informatiile.

  31. #72

    Recomand scoala Auto-Moto din Mogoșoaia (Sami Tradi). Sunt de multa vreme în branșă, serioși și profesioniști.

    • #73

      In Mogosoaia tot in curtea fostului Agromec fac sedintele? Acolo am facut scoala in 2004. Bine, nu am fost decat la 4 sedinte cu Razvan, ca aveam deja mobra si ma dadeam singur pe coclauri. Cu Razvan, daca vede ca esti interesat..se ocupa de tine, altfel ura si la gara. Acum sigur are si mobre mai bune, nu Minskul si IJul pe care m-am urcat eu.

  32. #74

    Salut Cetin! Aceleași meleaguri le cutreier și eu, fiind din Bănești! Nu exista persoana care sa nu fi căzut, ideea e sa nu te ții de el dacă îți pierzi echilibrul! Te mai aștept în zona noastră! Mult succes la scoala pentru A!

  33. #76

    Auu! A intret microbul de enduro in tine? Poate cel mai bun mod de petrecere a timpului liber, dupa timpul petrecut cu familia. Astept cu nerabdare sa vina weekendul sa merg pe coclauri de fiecare data! Succes maxim iti doresc din tot sufletul! Si distractie placuta cu enduro