Femeia Pandele a luat-o, efectiv, razna. I-a pus pe ăia de la Societatea Tuberculozei Bucureștene, artizanii transpirației și a mirosului fetid, să scoată gunoiul de mai sus în piață.

Nu am eu comentarii, citiți comentariile de pe facebook, sunt extrem de savuroase.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

37 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Am renuntat la facebook, oh well

  2. #3

    Reclama are dreptate. Dacă 50% din șoferi ar fi in autobuze acestea ar merge muuult mai repede pt ca 50% din mașini nu ar mai fi pe strada. Mergând mai repede nu ar mai veni greu in statie si astfel nu s-ar mai strânge mulți oameni care sa aglomereze la refuz autobuzul. Șocant, dar reclama are deedreptate ptate

    • #4

      Dacă 50% dintre șoferi ar fi în autobuze, autobuzele alea ar fi în stație, că nu s-ar mai închide ușile.

      Presupunând prin absurd că ar încăpea, în realitate cea mai mare parte ar fi pe jos. Ia să vedem.
      Capacitatea unui autobuz este în jur de 100 de pasageri (Otokarele alea noi au 96 de pasageri, Citaro 2 au 103, restul tot pe-acolo). STB are în jur de 1000 de autobuze. În București sunt înmatriculate aproape 1.4 milioane de mașini. Deci 50% din șoferi înseamnă 700.000 de oameni.

      Asta presupunând că avem un șofer la o mașină. În realitate, avem mai mulți șoferi decât mașini. Deci mult mai mult de 700.000. Dacă 50% din șoferi ar fi în autobuze, mult mai puțin de 50% din mașini nu ar mai fi pe stradă.

      Ba mai mult, cea mai mare parte a mașinilor despre care spui că nu ar mai fi pe stradă ar fi de fapt tot pe stradă, dar parcate. Sau pe trotuare, încurcând pietonii. Sau pe o șină de tramvai dezafectată. Sau pe o șină de tramvai funcțională, blocând o linie STB. Sau sub o rețea de contact. Se întâmplă zilnic.

    • #5

      Dacă nu ar mai fi mașini pe strada autobuzele ar merge mai repede si ar veni mai des, astfel încât nu ar apuca sa se strângă sute de oameni invitatie. Poate ar fi aglomerate, însă 2-3ore pe zi. Traficul e blocat toata ziua. Cat despre parcări…Dacă nu mai mergi cu masina o s-o vinzi

    • #6

      Reclama nu are dreptate. Dacă Bucureștiul ar avea o infrastructură demnă de secol 21 atunci n-ar mai fi așa aglomerație. Dar de ce să facă doamna Pandele ceva în sensul ăsta când poate dona la biserici?

    • #7

      Ce o tot ții pe-a ta? Tocmai ți-am demonstrat că ai spus o prostie. Citez: “Dacă 50% din șoferi ar fi in autobuze acestea ar merge muuult mai repede” nu au cum să fie 50% din șoferi în autobuze pentru că nu încap, demonstrat. Dacă premisa este falsă, concluzia așijderea. Credeam că avem o discuție bazată pe argumente.

    • #8

      @Mihai Garibaldi omul o tine pe a lui pentru ca demonstratia ta e degeaba. Daca 50% dintre soferi ar fi in autobuze, STB nu ar avea 1000 de autobuze, ar avea 10.000, pentru ca ar fi profitabil. Tu îți imaginezi ca e ca in desene animate, de maine toata lumea se urca in autobuz? Sunt doar 1000 de autobuze pentru ca nu au suficienti clienti, dar in timp s-ar putea face tranzitia asta. Reclama e o imbecilitate pentru ca primaria nu face nimic sa fluidizeze traficul sau sa imbunatateasca transportul in comun, nu din cauza ca ar fi imposibil.

    • #9

      Da, conform comentariului căruia îi răspundeam, e fix ca în desene animate: de mâine jumatate din șoferi lasă mașina acasă si se îndreaptă spre cel mai apropiat autobuz. Asta susține și reclama.
      Firește, dacă s-ar face benzi rezervate pentru autobuze și polițiști care să le supravegheze, autobuzele ar merge mai repede și mai bine și fără să își lase 50% din șoferi mașinile acasă, dar asta ar implica să facă primăria ceva. Or ei nu vor să facă nimic, vor doar să dea vina pe alții. De exemplu pe ceilalți șoferi.

    • #10

      practic in scoala am invatat un singur lucru util, orice problema are mai multe solutii, practic pzd asta proasta vrea sa spuna ca scoala a fost degeaba si ca solutia singura data de ea e adevarul absolut, nu stiu despre voi dar practic in opinia mea vipera asta unilateral dezvoltata ar trebui sa stea intr-un ospiciu, faptul ca nu sta demonstreaza numarul mare de nebuni ce se plimba liberi pe strazile patriei. btw, mi-a adus aminte de bombermanii care plimba proiectile neexplodate, de fapt e ceva normal, si vipera asta tot o bomba neexplodata e

    • #11

      @Mihai Garibaldi, cand străzile sunt goale si autobuzul nu mai merge cu 10km/h ci cu 50, 1 autobuz face același traseu de 5 ori mai repede, adică ajunge in fiecare statie de 5 ori mai repede decat acum, asta înseamnă că în stația aia intre venirile de autobuz se vor strânge de 5 ori mai puțini oameni. Să fiu mai clar. 100 de șoferi pleca dimineața la serviciu intre 7 si 7.30. Dacă intre 7 si 7.30 in statia aia vine 1 autobuz se vor sui toti 100 in el. Dacă intre 7 si 7.30 vin 5 autobuze pentru ca merg de 5 ori mai repede se vor sui aprox 20 in fiecare. Ai văzut vreodată la TVR in statie 20 de autobuze unul după altul?! Eu am văzut. De ce erau 20 de autobuze la rând?! Pt ca traficul le compactasera, adică se ajungeau din spate pt ca pe masura ce mergeau se înfundă traseul. Dacă ar fi mers fără 50% din mașini în jur nu s-ar fi strâns atâtea autobuze si nici oameni pe traseu in statii. E complicat sa înțelegi, stiu, dar asta e adevarul…Reclama are dreptate

    • #12

      Mai terminati cu autobuzele. Alea merg tot prin trafic, nu se poate face tranzitia lina catre transportul in comun. Bucurestenii trebuie sa devina niste orbetzi (la figurat vorbind) si sa circule pe sub pamant. Metroul trebuie extins. Mult. Plus conexiunea cu liniile de tren si crearea de linii suburbane.
      Intr-un oras inghesuit claie peste gramada cum e Bucalele va fi intotdeauna aglomeratie pe strazi, doar din traficul rutier care pur si simplu nu poate fi deviat catre transportul in comun (gen dube de aprovizionare si alte masini de firma, taxiuri, autobuze de scoala, vehicule pentru handicapati greu transportabili, politie, salvare, pompieri, coloane oficiale si alte minuni). Tot ce poti spera e sa nu fie traficul blocat pe kilometri intregi.

    • #13

      Exact, cum ar fi ca masinile de aprovizionare sa nu mai circule dupa 7? Sau masinile parcate pt vecie sa dispara? Sau… Hhh mi-am adus aminte ca sunt in ro, un om cu grave probleme de comportament e primarul capitalei, un altul cu grave probleme de exprimare e presedinte iar niste unii cu grave probleme de natura penala sunt cei ce ne guverneaza. Ne vom face bine daca apelam la metoda lui socrate

    • #14

      Aha. Păi hai să interzicem circulația mașinilor, să rămână doar autobuzele, să vezi ce bine o să se circule. Mai ții inte când oprea Ceaușescu circulația din decembrie până în aprilie? Ce libere erau străzile, ce bine mergea ITB-ul, ce mulțumiți erau oamenii muncii!

    • #15

      Nea Garibaldi, te-am urmarit cu interes, pareai serios, cu argumente. Dupa aia ai folosit “așijderea”. Go f yourself and your fancy words.

    • #16

      Plm, s-a gândit cineva că toți șoferii ăia nu trebuie să se afle în același timp în autobuz? Pe lânga asta, STB nu are doar autobuze, are și tramvaie și troleibuze.

      Ăsta e adevărul, orașul e blocat de noi, nu de extratereștii. Aglomerație există în toate orașele cu infrastructură de secol 21, nu doar în București. Bucureștiul e doar puțin mai aglomerat decât media.

  3. #17

    A deci nu lipsa infrastructurii e problema, ci mașinile în sine!
    Capitaliști jegoși! auzi tu să-și dorească cineva să circule pe moșia lu’ mã-sa.
    Pe sistemul ăsta zic că atunci când ți-e foame e mai eficient să-ți tai stomacul.
    Abia aștept să iasă psihopata asta președinte, vremurile de aur din anii 50 sunt tot mai aproape.

    • #18

      Da, au o logică de fier. Curând o să interzică mașinile pentru că fac concurență neloială ITB-ului.

    • #19

      Asta e ca aia cu “nu avem parcari si d-asta parcam pe trotuare”, cand majoritatea parcarilor sunt goale (cele din centru, in mod special).

  4. #20

    doamna sarma’ncur este desigur o scarba ordinara. la muzeul ororilor comunismului firea ar trebui sa fie pusa la pisoare in loc de musca.

  5. #21

    Pe de altă parte, când din 3 benzi au făcut una pentru RATB în Băneasa, au sărit toți că “nu e normal sa se facă așa, sa se facă benzi suspendate, sa se teleporteze, sa orice, numai nu sa ne ia noua dreptul de a merge cu mașina”…

    • #22

      Asta ai înțeles tu, că de-aia s-au ofticat atunci oamenii? S-au ofticat pentru că coada la intrare in București a început de dinainte de CORBEANCA în acea zi, și oamenii care veneau din direcția aia au făcut peste 3 ore doar ca sa ajungă la Miorita.

    • #23

      Cei de la coada respectiva trebuiau atunci sa înjure ziua cand le-a venit ideea sa se mute la 30 de km de oras cand au serviciul in centru si copiii la școală tot acolo

    • #24

      Banda aia a fost făcută tot în celebrul mod pandelist heirupist. A apărut oarecum peste noapte și avea doar câteva sute de metri. A dat traficul peste cap în așa hal că autobuzele făceau ore până ajungeau la super banda lor, avansau repede cele câteva sute de metri, apoi stăteau iar ore în trafic. Îți dai seama că per total așteptai mai mult autobuzul, nu mai puțin.

      Așa că cei de la coada aia au înjurat pe cine trebuie.

      Era un banc, nu știu cât este de cunoscut, cică britanicii căutau să treacă și ei la condusul pe dreapta, ca restul lumii, și aveau nevoie de un plan, au făcut un concurs de idei. Vine Firea și zice: eu propun un plan pe etape; în prima săptămână să meargă pe dreapta camioanele.

  6. #25

    Pentru copiii care cred ca problema este lipsa infrastructurii rutiere, am o veste proasta: se stie de niste zeci de ani ca infrastructura rutiera nu numai ca nu rezolva problema traficului, dar chiar o inrautateste.

    Motivul e foarte simplu: atunci cand e usor sa folosesti masina, oamenii vor folosi intotdeauna masina. Adica traficul va creste proportional cu infrastructura.

    Tarile dezvoltate au descoperit asta prin anii ’70, noi mai avem de asteptat.

    Vedeti video-urile de la optar, de exemplu, daca nu ma credeti.

    • #26

      Ai dreptate dar asta e o scuza buna cu care se consoleaza corporatistii ca ei ar lasa masina si maine, dar n-au conditii de transport in comun.
      Adevarul e ca n-are Romania atat teritoriu cate parcari ar trebui sa facem dupa ce aduc cocalarii toate dieselurile rebut din Germania.

    • #27

      Fix ce-a zis baiatu’ de mai sus. Se pot face strazi cu o mie de benzi, se vor bloca toate, se stie asta din anii ’60.
      Cand se face banda de autobuze dedicata o sa urle toti ca si asa erau prea putine benzi pentru masini ei pe unde mai merg. Au existat aceste discutii pt fiecare kilometru de benzi dedicate din cei f. Putin existenti in bucuresti la ora actuala.

      La fel cand s-a facut singura pista decenta din bucuresti pe victoriei toti au injurat (si inca injura). Sa se faca, dar sa nu cumva sa ne afecteze pe noi.

      Mai dadea ironic un tovaras mai sus cu “sigur ca da, sa interzicem masinile ca pe vremea la ceasca” . Da boss, sa le interzicem ca pe vremea lui ceasca sau ca pe vremea noastra in multe orase europene, vezi aici: www.google.com/amp/s/amp.businessinsider.com/cities-going-car-free-ban-2018-12.
      Stiu ca romanii sunt dependenti de caii putere avand in vedere ca mare majoritate sunt doar la a doua generatie de cand au schimbat calul putere de la caruta cu volanul, dar no pain no gain.

    • #28

      Am un coleg de muncă ce ne explica cât de necesară e mașina pentru el. El are copiii la grădiniță/scoală ceva, nu știu. Drumul până acolo e ceva de genul 5-10 minute de mers pe jos, pentru un adult. Să zicem 20 de min pentru un copil, cu toate că exagerez. Argumenta că trebuie să îi ducă cu mașina, nu îi poate lăsa pe jos, că nu e sigur și cum să meargă cu transportul în comun? Cu toți nespălații și transpirații și țiganii?

      La un moment dat, organizează (after-school-ul cred) o excursie la un muzeu. Ideea inițială era că merg cu un microbuz închiriat. De fapt, au mers cu metroul și ăsta era nemulțumit, cum să meargă copiii lui cu metroul? În aglomerație, cu toți plebeii.

      Alt coleg, de la un fost loc de muncă, prefera să plece de acasă cu 1 oră mai devreme, decât era normal, doar ca să prindă loc de parcare la firmă. Programul era fix, nu vă gândiți că venea mai devreme și pleca mai devreme. Nu, stătea o oră ca prostul. Argumentul asemănător: metrou, aglomerație, plebei nespălați.

  7. #29

    O masura buna trebuie sa aiba cel putin o alta masura buna implementata anterior. Vrei sa restrictionezi accesul in zona centrala ? Bravo, o idee minunata. Doar ca…. am calculat, tranzitarea in linie dreapta la ora de varf Calea Victoriei – Parcul Tineretului = 4.8 km, aproximativ 14 minute. Ocolire, la periferia zonei centrale, inseamna intre 9.2 si 11.4 km si 45 de minute. Orasele unde am vazut implementat asa ceva aveau: 1. o centura interioara, un inel de 2 sau trei benzi pe sens care ocolea zona centrala si 2. un sistem de semaforizare cu adevarat inteligent, prindeai primul semafor pe rosu si dupa aceea ieseai din oras pe verde. Si prima data cand an vazut asta era ’92, ganditi-va doar ca la noi e inca SF in 2019. Nu avem terminata nici macar jumatate centura Bucurestiului, dar deja se aloca contracte pentru Centura 2 – dar exterioara centurii actuale, nu interioara. De-abia s-a reusit legarea centrului de o alta zona “saraca”, ca se opuneau niste dobitoci demolarii Halei Matache, un monument de mizerie si jeg.
    Vrei sa nu mai fie masini parcate aiurea, care sa ingreuneza traficul pe toate arterele de circulatie ? Sa faca parcari, sa puna stalpisori pe trotuar (romanului pana nu-i faci gard nu il dezveti) si da, amenzi de 10 ori mai mari pentru cei care isi lasa masina in strada – dar li s-a oferit alternativa, parcari.
    La intrarile in Bucuresti sa fie parcari cu preturi decente, unde sa poti lasa masina contra unui abonament lunar care sa nu depasasca costul combustibilului consumat in ipoteza in care te-ai deplasa cu masina. Si nu parcari ultra-super-moderne, doar sa fie decente.
    Nu mai merg cu masina la job de peste 10 ani si nici nu voi mai merge cat timp am alternativa transportului in comun. Ajung acasa muuult mai relaxat si ca un bonus, cu 25-50% mai repede decat cu masina. Sunt cateva neajunsuri, dar in mod evident exista si beneficii. Copii mei au invatat sa utilizeze si ei transportul in comun, raman pur si simplu siderat cand aud colegi de-ai lor ca refuza sa plece de acasa sau sa mearga undeva daca nu sunt dusi – luati cu masina. La orice sugestie de a merge pe jos sau cu transportul in comun pur si simplu stramba din nas.
    Ar mai fi multe de spus, dar poate cu alte ocazii.
    Este super-simplu, daca ai un loc de parcare asigurat (acasa sau in tranzit), transportul in comun vine la orele stabilite si afisate pe site-ul STB (de exemplu: www.stbsa.ro/v_statie.php ), nu vad de ce ai merge cu masina.

    • #30

      @Alex88: cand ai mers ultima data cu STB, la ce ora, pe ce linie? a venit autobuzul/tramvaiul/troleul la ora stabilita pe site-ul STB? de cate ori mergi cu stb-ul pe saptamana?
      cum era curatenia din mijlocul de transport STB?

    • #31

      @ Bogdan – dimineata autobuzul vine invariabil la una din cele doua ore programate pentru statia respectiva: la si 4 minute sau la si 14 minute. Metroul vine la statia de unde il iau la exact si 36 de minute. Putin mai greu la intoarcere cu autobuzul, uneori il iau direct, alteori, dar rar, astept pana la 10 minute. Oricum, ajung acasa in fiecare zi intre ora X 4 si minute si ora X si 14 minute. Alternativa la intoarcere cu troleibuzul este la fel, fac intre 30 si 40 de minute pana la destinatie.
      Si ca sa fiu mai exact, fac asta zilnic, 5 zile pe saptamana. Cu mici exceptii, merg zilnic cu STB-ul din 2009 sau 2010.

    • #32

      @Alex88 In Bucuresti, Stefan cel Mare->Mihai Bravu->Splaiul Unirii au cate 5-6 benzi pe sens (din care una e tramvaiul). In Londra, inelul care incercuieste zona “congestion charge”, are 2-3 benzi pe sens, din care una e bus lane. Si in general, in afara de Moscova, nu o sa vezi prin afara strazi cu 6 benzi pe sens in interiorul oraselor.
      Infrastuctura cel putin in interiorul orasului e destul de ok. Cum se folosesc acele benizi e alta discutie. Parcari pe 2-3 randuri (pe langa cele de pe trotuar) fiecare o ia in ce directie vrea fara sa respecte nici o regula, opresc 5 minute pe banda a 3-a blocand 5 trolee ca sa imi iau ceva de la mega image – toate astea aduc hoasul din trafic. Pe marile bulevarde, nici n-ar trebui sa existe parcari stradale, astea se pot amenaja pe stradutele laterale daca traficul e lejer.
      Iar STB-ul n-are nici o sansa sa fie privit ca o alternativa atata timp cat nu se amenajeaza benzi dedicate de autobuz pe toata distanta traseelor. Pur si simplu masina e mai comoda, e la fel de ieftina cand parcarea e gratis, te duce de unde vrei pana unde vrei fara sa schimbi 2-3 autobuze si sa mergi inca 1 km pe jos, si merge la fel de incet ca un autobuz facand parte din acelasi trafic.
      Daca autobuzul ar avea avantajul rapiditatii, ar putea atrage mai multi pasageri.

    • #33

      Da-mi exemplu de “centura interioara” la Paris. Hai ca ti-am dat cel mai usor.

  8. #34

    @Alex88 bravo că reziști cu stb. În afară de otokar care sunt noi, restul mi se par niște cutii mizerabile.

  9. #35

    Mi-am inchis contul de facebook inca de anul trecut.

  10. #36

    Optimizarea traficului in Bucale trebuie sa se faca corelat cu optimizarea transportului in comun. Degeaba interzici/restrictionezi traficul in speranta ca o sa fie liber pt transportul in comun. Daca nu sporesti/optimizezi numarul de mijloace de transport in comun….. ula si la gara. Nu ai facut nimic.

    + o idee ce am auzit-o de la Boc… ala care-a facut Poc ! : autobuze scolare…. pentru cei din clasele 1-4. Si astea ar mai reduce din traficul de dimineata…. zic eu.

  11. #37

    Problema Bucureștiului sunt toți cocleții, care vin din provincie, unde mergeau cu căruța și, deodată, le pute transportul în comun. Cum povesteam mai sus, colegi de la cucuieții din deal se plâng de cât de nașpa e cu autobuzul, în condițiile în care, la ei acasă, făceau naveta cu d-alde Gheorghe Dincă. Majoritatea sunt niște ipocriți puturoși și cârcotași. Toți colegii din corporație se plâng de conițiile din țara asta, puțini însă fac și ceva pentru a le schimba. Se plâng toți că nu au cu cine vota, dar nu văd pe unul să se înscrie în vreun partid.