Am comandat pe la sfârșitul anului o jucărie funny de pe amazon pentru fiica cea mică, ceva chestie care împrăștie o galaxie de lumini prin cameră. Cel puțin în poze apărea superbă, iar reviewurile erau extrem de satisfăcătoare. Nici nu a costat mult, cu tot cu transport era ceva gen 47 de euro, fix ce voiam.
Pachetul era anunțat că sosește pe 9 ianuarie. Nu a sosit, am așteptat în plus, nu a venit așa că mi-am cam luat gândul de la el, știu din bârfe destul de sigure că pe poștă la pantelimon se fură în draci, la fel și DHL. Produse mici, cine să bage de seamă.
Aseară am zis Hai să zic și eu la Amazon că nu am primit produsul, la 5 zile după ce trebuia să sosească. Aveți mai jos conversația mea cu indianul care s-a ocupat de callul meu
Hello,
Here’s a copy of the chat transcript you requested:Initial Question: i did not received my order
09:16 PM MET Vishal(Amazon): Hello, my name is Vishal. Welcome to Amazon.de customer service. I will be happy to assist you.
09:16 PM MET cetin : hello
09:16 PM MET Vishal: Please help me with the order number.09:16 PM MET cetin :
ORDER #
306-xxxxxxxxxx
09:17 PM MET Vishal: I personally apologize that you haven’t received the order yet.09:18 PM MET Vishal: LED Rotierende Sternenlicht Projektor, Delicacy Bluetooth Musik Sternenprojektor, Wasserwellen Projektor Lampe mit Timer & Fernbedienung, für Geschen
Is this the item ?
09:18 PM MET cetin : LED Rotating Starlight Projector Delicacy Bluetooth Music Star Projector Water Wave Projector Lamp with Timer & Remote Control for Gifts/Decoration/Kids/Adults
Sold by Koney
i think yes, i have the name in english
09:19 PM MET Vishal: Thank you so much for sharing
As you have not received the item yet, i am creating full refund.
09:20 PM MET Vishal: I personally apologize that we did not meet the expectation.09:20 PM MET cetin : thank you
09:20 PM MET Vishal: Apologies for the delay, cetin09:21 PM MET Vishal: Would you like to have the refund in the same payment method ?
09:21 PM MET cetin : yes, that would be nice
09:21 PM MET Vishal: Sure
Just a moment
I have successfully created full refund for you.It may take 3 working days to reflect in your account.
09:22 PM MET cetin : thank you very much, Vishal, you’ve been most helpful
09:22 PM MET Vishal: Your most welcome 🙂
Is there anything else I may help you with?09:22 PM MET cetin : no, i am fully satisfied, have a nice day
09:22 PM MET Vishal: It was pleasure talking to you. Have a nice day and happy new year to you and your family 🙂After this chat, you’ll be receiving an email with a short survey regarding the level of support provided. Your feedback would be greatly appreciated.
09:22 PM MET cetin : thank you
09:23 PM MET Vishal: Your most welcome 🙂
Asta e toată conversația. Fix 5 minute până când a fost rezolvată problema, 2 minute de mulțumescuri și amabilități. Acum vă rog să îmi spuneți care magazin online din românia mai are un asemenea sistem de rezolvare a sesizărilor, bazat pe o simplă discuție online și cu procent de satisfacție de 100% pentru client, în cel mai scurt timp posibil.
Exact. Mai e mult, mult prea mult până când o să reușim vreodată să fim acolo. Și simt că nu mai am timp și răbdare să am conversații cu români care nu încearcă să îți rezolve problema ta, ci să îți transmită că ești un hoț care vrea să profite de bunătatea lor și banii magazinului.
Aveți vreo poveste de succes de gen? Sau de insucces?
NOU
Hmm…la prima vedere pare ireal dar cumva are sens asa cum tu ai avut incredere sa platesti online pentru un produs care va veni candva asa si ei iti rasplatesc increderea acordata rezolvand problema foarte usor.
NOU
am si varianta poza, pentru non believeri:)
NOU
Mda, cei care locuiesc in tari unde Amazon are filiala si cumpara de 15 ani stiu ca fix asa e, nu exista serviciu clienti mai bun ca Amazon. Customer is always right. And yes, they want you to be happy so to purchase again from them.
NOU
eu am comandat un vibrator lam testat si nu merge pe viteza treia pot sa fac retur ??????
NOU
Da Daniela, poti face retur, nu e ca si cum sta bezos si verifica starea produsului returnat. Toate retururile din cite stiu eu se vind la gramada, la europalet. Cine le ia… Isi asuma si riscuri.
NOU
Un coleg de la munca, retur pentru eMag: aer condiționat de 24000 Btu( ditamai magaoaia) motiv conductele din pereți nu se pupau cu unitatea de 24000, vine sameshitday, desigilează produsele, face poze, pune unitatea interioara peste cea exterioara, iarăși poze din toate unghiurile, pleacă. După 3 săptămâni suna la eMag că nu a primit deloc raspuns de la ei. Vorbește cu shitcallcenter, ah….știți în depozit eMag nu a ajuns decât unitatea interioara, când ați trimis unitatea exterioara :)). Sa ii pice ăstuia față când aude, le zice sa verifice. După alte 2 săptămâni și încă 3 apeluri reușește să vorbească cu o duduie înfiptă, care pune mana pe problema, vorbește depozit-superior-vor face retur pe vorbele ăstuia și vor vedea cum afla ei ce s-a întâmplat cu chestia aia micuța de unitate exterioara de 1.5mx1.5m
NOU
Asta e una din probleme in RO. Tu ai trimis produsul cu curierul agreat de ei, trimis de ei, nu e problema ta ca aia nu si-au facut treaba. Tie iti face refund, apoi se descurca ei cu curierul.
NOU
Hai sa spun si eu, dar cu Aliexpress si unul din magazinele de acolo. Stiu ca nu ai incredere in Ali, in fine 🙂
In 2017 cautam sa-mi iau o trotineta in locul vestitului E-Twow (sic) si satul fiind de ifosele unor importatori de trotinete chinezesti, am gasit un magazin cu rating bun, am dscutat cu ei/el inainte, am platit, am primit produsul in 3 saptamani si ceva. Dupa un timp mi s-a parut ca trotineta avea un mic joc la ghidon, i-am contactat si am explicat situatia + poze -> mi-au trimis piesa de schimb fara discutii, apoi am cumparat iar de la ei inca doua trotinete + inca doua chestii scumpe (peste 5000 de lei bucata fiecare) si cand am avut o problema m-au ajutat cu piese sau refund FARA discutii, trebuind doar sa le explic ce problema am avut + poze sau clip video. Pai in Romania, la anumite magazine, daca ai o problema cu trotineta electrica cauta cumva sa te scoata vinovat ca ai folosit trotineta.
NOU
Confirm, magazinele de pe aliexpress in marea lor majoritate fac refund-uri cu ochii inchisi. Am patit de cateva ori sa cer refund pentru ca nu ajungeau unele pachete (10-30 euro fiecare) iar dupa refund suna postasul la usa. Nu am primit niciodata mesaj ca “hei ai de dat banii inapoi!”
NOU
@condoleantze Sa inteleg ca nici tu nu te-ai simtit sa le dai mesaj ca ai niste bani sa le dai inapoi…
NOU
Cu Ali am avut aceeaşi experienţă, boul de chinez a trimis la o altă adresă, pe numele altcuiva. Cum n-am reuşit să dau de respectivul, i-am zis să-l contacteze ei. N-a vrut. Am deschis o dispută, două print-screen, a doua zi am avut banii înapoi.
NOU
@condoleantze: frumos ar fi fost sa le zici ca ai primit intr-un final produsul si urmeaza sa-l returnezi sau sa le zici sa-ti ia banii pe el.
NOU
@punKreas – pai nu… ca n-ai inteles. Magazinele on-line sunt de kkt daca nu fac refund – noi daca profitam nu suntem 🙂 E ok…
Tocmai ma pregateam sa comentez ca alde Amazon ( si altii) probabil n-au inca de-aface cu romanii in toata splendoare lor… sau poate in cifra lor de afaceri ( imensa la Amazon de ex) magariile romanesti sunt infime – situatie care la magazinele romanesti nu e tocmai la fel… Nu incerc sa scuz pe nimeni – si eu am avut situatii cu magazinele romanesti in care am cerut refund ( produs trimis inapoi) si am primit banii la sfantul asteapta… dar exista si explicatii pentru situatia asta.
NOU
@condoleantze, ar fi fost frumos sa le dai banii pe ce ti-au trimis. Au fost corecti, tu in schimb…
NOU
condoleantze, in cazul in care nu a dat banii inapoi, e fix tipul tipic al romanului care se bucura cand inseala sau fura ceva, sa fie. si dupa ce aia nu mai sunt asa prietenosi mare durere si suspin ca de ce?
NOU
Calm your titties, nu trebuie eu sa ii anunt ca am primit sau nu pachetul asta se vede dupa codul de expediere iar legat de bani au acces total la cartea mea de credit cu siguranta daca vroiau banii inapoi ii obtineau foarte usor. Vroiam sa subliniez faptul ca odata expirat termenul maxim de livrare magazinele serioase ofera banii inapoi, la urma urmei ei spun ca trebuie sa ajunga in 30 de zile si defapt sunt 60. Va mai spun alta: Am comandat o pereche de capace de oglinda pentru audi de vreo 80 de euro iar la livrare mi-au ajuns 5 sau 6 cutii, nu-mi mai amintesc. Trebuiau restituite pe cheltuiala mea pana in china?
NOU
Si eu am fost la fel de impresionat, tot de amazon acum vreun an:
“Greetings! Thank you for reaching out to me and giving me a chance to assist you.
I am sorry to hear that you have not received the Order # 026-1767511-5407509 yet. I am terribly sorry to have kept you waiting. This is not something we are proud of and I’d like you to know how sorry I am by sorting things out for you instantly.
[..]
As I don’t want you to keep waiting for the parcel and make any fake promise at this point, I’ve requested a remaining refund of £29.86. Once your refund has been completed by us, please allow your bank between 5-7 business days to process it.
V**, I hope this put your mind at ease to some extend. I am sorry for the experience which left ad taste in your mouth but we are only human, and we tend to slip up sometimes.
Rest assured, we will continue working hard to ensure that you receive accurate service and to prevent the chances of anything like this occurring again for your future orders.
I’m truly sorry that we weren’t able to meet your expectations this time around. I hope that you will allow us another opportunity to serve you in the future.
Take care and have a great week ahead! “
NOU
Logitech, schimbat z5500 doar printr-un video atunci cand aparuse, il luasem de la media galaxy si nu aveam cum sa il duc la ei inapoi…am zis sa le dau un e-mail. Cine avea boxe model nou (cu problema rezolvata) in 7 zile prin dhl in fata blocului? cred ca au fost 4-5 email-uri in decurs de o zi.
Amazon/Ebay/Aliexpress nu mai zic… Dar parerea mea personala e ca asa cum sunt nici nu iti vine sa faci la misto…adica te multumeste faptul ca rezolvi imediat orice problema.
Am comandat pt cineva de pe niste site-uri obscure din china marfa de vanzare. Nu vreau sa va zic ca era o chinezoaica de ma trezea noaptea din somn sa imi spuna statusul…ba chiar mi-a trimis prin whatsapp facturi false sa le arat la vama cu ce erau in pachet…am ramas tampit. Aia urmarea statusul la vama si 2 zile mi-a dat mesaje sa ridic pachetul ca a ajuns. Ce misto sa te sune una la 4 dimineata chinezoaica sa iti zica “pakagi arivi romania go pik up, sent invoice custom”
NOU
Tot cu Amazon, martie 2018, am comandat niste casti bluetooth. A venit pachetul, am deschis cutia, castile lipseau, erau doar accesoriile. Vorbit tot cu un indian de la Amazon, i-am explicat situatia, mi-a cerut sa-i trimit cutia inapoi asa cum e, mi-au trimis altele si mi-au dat inapoi si banii de transport pe retur.
NOU
Exista mai multe exolicatii pentru asta-1.Amazon e din USA,locul in care orice magazin vinde online si unde exista mii de site-uri de vinzari online-nu-ti place cum esti tratat,pleci la altul,nu inainte de a lasa un review ingrozitor care va alinga potentialii viitori clienti-nimeni nu-si permite asta in USA,distanta de la success la faliment e infima si rapida,din cauza concurentei enorme. 2.In America,clientii sint mult mai pretentiosi ca in Romania,nu accepta bullshit-uri romanesti-pentru orice mica pata,zgirietura,aspect neconform,trimit pachetul inapii-aia stiu valoarea banului muncit de ei si nu accepta sa-l cheltuie fara satisfactie sau utilitate maxima. 3.Volum de vinzari-Amazon e o companie cu valoare de piata de 1 trilion de dolari.93% din marfa vinduta de ei provine din China-volumul dr comenzi al Amazon pt fabricile din China e atit dr mare,incit daca Amazon ar fi o tzara,ar fi pe locul 3,dupa USA si Germania la “ trade” cu China.Evident ca la volumul asta,Amazon cumpara marfuri chinezesti aproape pe nimic,la volum.Pe care le revinde la preturi de 10-20 de ori mai mari.La aceasta cifra de profit,nu-si bat capul cu “ refund”-uri,marfa pierduta sau deteriorata pe drum,complain-uri,etc.De f multe ori,in USA,nici macar nu vor marfa inspoi dupa ce-ti dau regund-le trebuie doar o poza in care se vede marfa “ disposed”(la tomberon). 4.Criteriul dupa care americanii aleg un anumit “ vendor” este unul singur,iar el nu este calitatea produselor,ci “ customer service”.Prefera un produs mai modest,care are tot suportul companiei care l-a vindut,in locul unui produs de calitate,insa fara sustinere pentru client.E motivul pentru care americanii prefera automobilele japoneze(cu un excelent customer service la dealeri) in fata celor germane,in care aroganta si infatuarea tipic europeana joaca rol de indepartare a clientilor. In concluzie,customer service-ul Amazon ,care ti s-a parut extraordinar,are o explicatie simpla-e companie americana,tara in care “ customer service “ e o religie fara de care nu poti avea succes in afaceri.Pentru cine a calatorit in USA(din Europa),li se pare ciudat (si hilar) ca ,oriunde,esti intimpinat cu “ how are you today”,” “ how may I help you”,” what can I do for you”,” thank you for your purchase”,” see you next time”…..asa ceva nu exista in Europa si cu atit mai putin in Romania,unde orice butic sau pravalie considera ca-ti face o favoare vinzindu-ti ce au ei de vindut…
NOU
Dupa ce am citit ce-ai scris, m-am simtit de parca as fi mers vreo 50 de km in spatele unuia care avea aprinse ambele stopuri de ceata.
NOU
Foarte frumos! Rapid si la obiect.
Eu am facut retur la un router destul de scump pentru mine, 350 de lei – la emag. A decurs oarecum rapid, am mers in magazin, mister angajat la emag s-a uitat cam cu scarba la mine si m-a intrebat ce nu merge la router. I-am spus omului ce am avut de spus, tot cu scarba. Am primit banii in cateva zile. La fel, un retur tot la emag la un tv. Facut prin posta – mare greseala, nu din vina emag, posta romana e un cacat! Desi angajata postei a fost foarte binevoitoare, a avut 400 de pensionari pe cap inaintea mea…au degenerat lucrurile ca aia nu si-au primit pensiile. Rezolvat in 40 de minute, banii au intrat in cont, ca in cazul anterior, in cateva zile.
NOU
La capitolul scarba ramane boss un brunetel cret de la Calarasi ( magazin mare,ceva cu F cred ,numai tin inte sunt 15 ani de atunci ) statea tolanit privind in browser ,il intreb de un hdd extern , isi muta privirea stanga jos ,dupa vreo 5 secunde in care probabil se intreba daca sa ma injure sau sa ma ignore suiera printre dinti jumate agresiv jumate dezgustat “da’ la ce-ti trebe tie asa ceva?”
Inca nu am inteles “tie” ala .Sau de ce nu am avut contact vizual .
NOU
Amazon.co.uk: intarziere cam de o saptamana, tracking number nu aveam. Vorbesc cu indianu: mii de scuze, refund instant la costul transportului, rugaminte sa mai astept 24h; daca nu ajunge coletul, imi face refund si la pretul comenzii; daca nu-s de acord sa astept 24h, imi face refund pe loc. Am zis ca astept 24h; parca era vorbit indianu cu posta romana: a ajuns fix in ziua aia.
NOU
AliExpress confirm si eu: total refund la chestiile care nu au sosit.
La chestiile de care nu eram mulțumit, odată ce i-am contactat, am primit un discount simbolic – câțiva dolari, dar oricum produsele costau până în $20. Ex: solar charger/battery pack. (Se încărca solar în 3 zile, în mijlocul lui Iulie…)
Eu nu comand niciodată de la wish sau AliExpress chestii high tech, fiindcă nu prea am încredere. Prefer sa comand chestii ce presupun muncă manuală, și niciodată să nu depășească $50:
– tennis accessories: overgrips, dampers, wrist cuffs
– camping stuff: tarp, cords, knives, wood mini-stove, air mats
– sports stuff: ping-pong balls, fishing bobbers, shuttlecocks, shorts, t-shirts, swimming
NOU
Emag, anno domini 2019: comand un epilator ipl pt sotie, stiti voi, produs destul de scump, si imi ajunge un cablu rca de 25 lei. Sun la ei, le zic ca am primit ce nu trebuie, trimit inapoi cu promisiunea ca imi retrimit produsul care intre timp disparuse de pe site si aparuse la alt pret, iar daca nu il gasesc, pot sa il comand ulterior aplicand ei un discount ca sa il iau totusi la pretul pe care il comandasem. Bineinteles ca nu s-a mai putut, iar in loc de virament bancar inapoi, m-am trezit cu un voucher emag de aceeasi valoare ca sa cumpar ceva tot de la ei… facut reclamatie la anpc nu am putut ca nu aveam dovada incercarii medierii intre mine si comerciant prima data, toate discutiile fiind telefonice. Am consumat voucherul intre timp, dar nu mai comand in viata mea ceva de la ei si cochetez cu ideea de a renunta si la pcgarage ca am senzatia ca au inceput aceleasi practici de cand au fost achizitionati.
NOU
Incearca Altex sunt f seriosi
NOU
Amazon.co.uk — ai 30 de zile Prime, m-am înregistrat, am primit mail cu 3 zile înainte că se termină Prime-ul și că o să plătesc 7.99 pounds și am uitat să dau cancel. Am fost taxat în ziua respectivă, am intrat în cont, am putut să dau cancel liniștit și să primesc banii înapoi. Superb!
NOU
Eu cu Amazon Prime am avut o altfel de poveste, la un moment dat cand trebuia sa imi ia banii pt anul urmator, mi’au tras banii si Amazon din UK si Amazon din US. Sun vorbesc cu Amazon din UK si aia imi spun ca am doua conturi, unul in UK si altul in US, le explic ca nu am fost in viata mea in US si nu am nevoie de 2 conturi de Prime si as vrea sa mi’l inchida pe ala din US si sa imi dea banii inapoi, nu se poate, trebuie sa vb in US. Mi’au facut transfer si am vb in US, le’am explicat, frumos si’au cerut scuze si mi’au zis ca se rezolva si imi returneaza banii. A doua zi am descoperit ca nu mai aveam Amazon Prime (boxa din bucatarie nu mai putea sa acceseze Amazon Music). 🙂 🙂 Am sunat din nou si mi’au spus ca aia din US au sters ambele subscriptii si mi’au facut refund la ambele plati! Nu am avut alta solutie decat sa reinoiesc manual subscriptia pt Prime! 😀
Dar, serviciile lor de returnare si refund sunt top, uneori sunt mai bune decat serviciile de garantie ale unor producatori! Chiar daca uneori, pretul pe Amazon este unpic mai mare!
NOU
Emag, ian 2020. Dus aparat foto la showroom Baneasa. S-au uitat la el, au scos factura de retur. Mi-au spus că banii vin in contul din care am plătit. 5 minute mai târziu notificare sms ca aveam banii in cont. Era in vacanta de 1 ian. Cred ca 3 ian ziua. Foarte multumit.
NOU
am o comandă de pe 22 noiembrie pe amazon.de
n-a venit încă.
o comandă făcută pe 10 decembrie a venit.
asta a doua e de la magazin partener, prima nu.
NOU
Păi dacă tot îi vorbești de “rău”… au luat și ei ce măsuri au putut pentru a se răzbuna pe tine 😀
www.zoso.ro/abia-astept-sa-vina-amazon-n-romnia/
NOU
Am comandat de curând un escort producție locală. Pe site scria că are clasa de eficiență energetică A+, dar de unde, s-a dovedit a fi super energofag, după o oră de folosire nu mai aveam deloc vlagă. Am trimis cerere de retur, dar nu mai voia să plece, mă luase cu binecunoscutele texte, „Nu, Maithun, ești prea bun, o sugi prea bine, eu aici rămân!” Cu greu s-a cărat, măcar mi-a dat toate voucherele înapoi. În fine, asta e România, nu mai zic nimic.
NOU
Esti o fiinta cu o purtare foarte necuvincioasa.
NOU
:)))
NOU
Voi doi faceti o pereche buna…
NOU
te ai tampit…
NOU
Batranetile sefu…batranetile.
NOU
Amazon.uk: comanda de vreo 10 articole, pana in 100 de lire total. Am primit coletul rapid dupa standardele postei romane. Totul ok, mai putin o bluza care imi era mare. Accesez cam fara chef formularul de retur, doar sa vad ce presupune, ma gandeam ca pentru 10 lire nu merita efortul. Primesc instant mesaj ca mi-au facut refund si ca nu mai e nevoie sa trimit produsul inapoi. Bluza o poarta tata.
Emag: comanda de 3 sau 4 articole, toate apareau in stoc. Dupa o saptamana comanda inca in procesare. Sun, stau juma de ora la telefon, imi raspunde o duduie. Verifica, imi spune ca unul din articole de fapt nu e in stoc si mai dureaza 1-2 saptamani. Zero scuze. Zic sa mi-l scoata din comanda si sa trimita restul. OK, multumesc, pa. Se actualizeaza comanda, se actualizeaza suma, primesc refund pe diferenta, nu ma uit atent. Vine si comanda, ma uit in sfarsit pe factura sa o descarc: cost livrare 19 lei sau cat era. Fara produsul scos din vina lor, scazuse totalul sub valoarea minima pt transport gratuit. Bani pierduti, n-am mai avut chef sa stau inca juma de ora la telefon.
NOU
Asta e o alta chestie, au niste bareme si daca realizeaza ca e prea scump ca sa-si mai asume si returul, atunci zic lasa asa. Pe de alta parte, atentie! Au si un mecanism (in state auzisem, in Franta mi s-a intamplat mie 🙂 ca la un moment dat daca dai prea multe chestii inapoi, iti cer sa explici de ce, si pot si sa-ti inchida contul, sa nu te mai vrea de client.
NOU
Eu sunt curios care mai este legislatia ce reglementeaza posibilitatea deschiderii pachetului la livrare ca sa vezi doua aspecte simple : 1.sa fie in colet ce ai comanat si 2. produsul sa nu fie deteriorat.EMAG spune ca are serviciul asta dar nu imi este clar daca si firma de curierat respecta asta, gen Fancourier.
NOU
De Fan Curier nu știu, însă Urgent Cargus sigur. Uitasem de aspectul asta, dar m-a întrebat curierul dacă vreau sa verific coletul. Desfăcut, totul în regula. Comanda făcută la Flanco, prin EMAG.
NOU
Comanzi ramburs, apoi spui curierului ca ii dai banii dupa ce vezi ca nu e spart produsul din cutie. Dupa 2-3 comenzi ca asta, cand vede ca nu esti scartar si chiar vrei sa vezi daca e ok, nu mai comenteaza.
Daca e deja achitat, ti-l pune in brate si zice ca nu are timp sa stea, si succes cu reclamatiile.
NOU
Fan courier, aducea doua sabloane 1000x250x1mm. Ma suna sa imi spuna ca vine cu ele si intreaba daca e vorba de ceva fragil. Ii raspund ca depinde si ca il astept. Vine si inainte sa scoata coletul din duba imi spune ca ar fi bine sa il deschid sa verific daca e in regula continutul si in caz contrar imi face p/v de constatare si toate alea. Ambalajul avea pe toata lungimea o urma de roata de camion. Continutul ok.
NOU
Pe scurt experienta mea, prima de genul asta si comand de multi ani de pe EMAG. Cumpar un produs, nu conteaza ce, valoare cam 900 de lei, produs vandut de alta firma nu de EMAG, plata ramburs .
Vine Fancourier cu coletul foarte repede, curierul ma lasa sa vad continutul dar asta ca ma cunostea in urma numeroaselor comenzi pe care mi le-a livrat, baiat de nota 10, si constat ca nu este produsul pe care l-am comandat.
Firma de la care am cumparat produsul trimite din nou produsul dupa ce le-am explicat problema.Vine tot Fancourierul dar alt agent pe care nu il cunosteam.Asta nici nu a vrut sa auda de deschiderea coletului, cica trebuia sa platesc in plus…etc. Am luat pana la urma coletul cu o supersila dar norc ca de data asta firma trimisese corect produsul.
Interesant este ca este ceva lege europeana care s-a adoptat si in Romania, dar nu sunt 100% lamurit/sigur , iar cumparatul online intra sub incidenta contractului la distanta si firma de curierat este obligata sa te lase sa vezi daca este ce ai comandat si daca produsul nu este deteriorat, atat.Deci nu cred ca trebuie sa platesc in plus ca sa se respecte o lege ,mi se pare amuzanta treaba asta.E ca si cum ar trebui sa platesti o taxa ca sa ti se respecte niste drepturi conferite prin lege, dar fiind vorba de Romania nu prea ma mira.
Oricum ma felicit ca nu am platit cu cardul.
NOU
Am cerut inlocuirea unei tastaturi de la amazon. de. Nici nu apucasem sa trimit tastatura ca o si primisem pe cea de care aveam nevoie. Practic aveam 2 tastaturi de approx 150 euro bucata…
La un refund am patit la fel ca tine, au durat mai mult amabilitatile.
Cu Ali la fel, experiente placute. Am dat de un scammer, platisem cateva sute de $, am deschis disputa, rezolvata in favoarea mea… primit banii inapoi in 3 zile.
NOU
Pe Amazon, am comandat în decembrie un suport pentru Xbox (vreo 10 EUR). După vreo două săptămâni, cum trackingul afișa că e “în prelucrare”, le-am scris să întreb ce se întâmplă.
A doua zi, mi-a răspuns Filip, care mi-a zis că-i pare rău și că mi-a făcut refund. Era să cad de pe scaun.
A treia zi, apare la cutie fluturașul de la poștă.
Iau pachetul și le scriu din nou să oprească returnarea banilor. Filip zice că nu se poate, dar, dacă vreau, să-i dau acordul pe e-mail să-mi mai ia odată banii de pe card. I-am dat acordul. Încă nu mi i-a luat.
Cheers!
NOU
Am o poveste mai veche. Amazon UK, 2010. Am comandat un Guitar Hero 5 cu un controller suplimentar. Venit totul frumos prin poșta română, după nici o oră de joc s-a stricat strum bar-ul. Am căutat pe net, era o problemă relativ frecventă, unele controllere aveau un defect de fabricație. Am scris la Amazon, mi-au dat un RMA și mi-au trimis alt controller imediat. Ideea era să-l trimit pe cel defect în 30 de zile. Mi-au dat și un pdf pe care să-l imprim și să-l lipesc pe cutie (conținea adresa și ceva cod de bare). Mi-au livrat și ceva bani de transport pe card.
Am mers la poșta română după ce l-am primit pe cel nou. Adresa era în UK. A, e extern, nu aici, pentru externe la poșta vamală. Zic doamnă, UK e în UE (pe vremea aia UK era în UE), nu e nevoie de vamă. Caută aia într-o listă, zice Anglia, da? Zic da. Da, se poate trimite și de la noi. Iată aceste 4 formulare trase prost la Xerox, completați-le pe toate 4 la fel. M-am uitat, nu se vedea aproape nimic, și nu erau nici la fel. Zic nu-s la fel. Zice nu contează, uite ăsta e ăla bun, celelalte le completați la fel ca pe primul, că nu mai avem indigo.
NOU
Eu am o experienta placuta recent cu emag la returul unei imprimante de 35kg pe pers juridica. Mi-au finalizat returul la 2-3 ore dupa ce a ridicat curierul coletul si am avut banii in cont fara ca ei sa primeasca imprimanta. Nu stiu daca a fost o greseala sau asa se practica.
NOU
Amazon UK, identica experienta. Sunt cam la ani lumina distanta. 🙂
NOU
O sa mai treacă mult timp pana când magazinele de la noi o sa învețe sa îți tina clientul fericit.
Sunt de acord cu faptul ca exista și mulți scammeri în Ro, iar magazinele trebuie sa se protejeze. Dar exista asigurări special pentru cazurile astea.
Anyway, oricând pot comanda de pe Amazon, o fac fără sa stau pe gânduri.
NOU
+ betterworldbooks
posta romana a intarziat, discutie cu ei, mai asteptam o saptamana – sunt carti, nu arde, full refund, peste alta saptamana vine postasul cu avizul, platit cu paypal. astept a doua comanda.
NOU
Sunt ani lumina in urma de orice forma de bun simt ori civilizatie. Locuiesc in Anglia, de cate ori m am dus sa returnez ceva la magazin niciodata nu m au intrebat nimic. Ai bonul?Da. Baga cardul in aparat. La revedere. Iar de Amazon nu mai vorbesc.
NOU
eu am ramas prost la sistemul ala de retur de la amazon in uk, cu cod de bare and shit, tu doar trimite-l, ca ne ocupam noi de restul
NOU
Eu am ramas prost cand am primit de la ei un pachet pe care nu il comandasem. Niste farfurii, pe langa comanda mea. I am sunat, am zis ca le returnez dar sa imi explice ce trebuie sa fac. Au zis ca nu i bai, tine farfuriile + refund la pachetul meu. Speechless.
NOU
Sunt de 10 ani in UK si inca mai am apucaturi din Ro sa pastrez bonuri and shit ca poate trebuie. Sistemul de retur de la amazon merge impecabil, asta pentru ca probabil stiu ca o dau in bara cu livrarile destul de des. Cea mai tare patanie a fost acum vreo doi ani can am comandat un fir pentru niste casti pentru vreo 5 lire si in loc sa-mi trimita firul mi-au trimis niste casti la vreo 50 de lire, fara nici o legatura cu firul meu. Am vorbit pe chat 5 minute, 3 de scuze si mi-au zis sa tin castile, nu e nevoie sa le returnez, sorry again.
NOU
Mai nou au un sistem si in Franta unde poti sa te duci cu produsul intr-un punct de livrare UPS (adica orice magazin mic d’asta de orice care ca sa mai atraga clienti face si servicii din astea suplimentare) si-ti dau ei si ambalaj si-ti genereaza eticheta de retur UPS.
NOU
Pai nu are cum. Sigur e fake. Colegul Zoso zicea ca Emag e misto si amazon e naspa.
NOU
Acum niște ani. Comand docking station Targus pentru laptop de pe Amazon. Când vine produsul descopăr că nu mă pot conecta la el (e pe USB), instalasem driverele dar pur și simplu nu mergea.
Încerc mai întâi suportul Targus, pierd 4-5 zile și fac un ditai thread-ul pe mail, la un moment dat mi-am pierdut răbdarea când mi-au zis că probabil era de la versiunea mea de Windows. Yeah, no.
Contactez Amazon support, care nici n-au stat să mă întrebe nimic, mi-au zis să trimit produsul înapoi și mi-au trimis alt dock în aceeași zi, cu free fast shipping (eu luasem cu regular shipping). Fără să aștepte să fie ei siguri că le și ajunge produsul trimis de mine înapoi.
Al doilea dock mergea perfect, îl folosesc și azi.
NOU
Am patit ceva similar, comandat produsul, nu a ajuns in 3 zile (eram in LA), am trimis mail, mi-au facut refund fara prea multe intrebari. Problema e ca a venit si produsul dupa (era o intarziere cauzata de posta) asa ca le-am scris din nou ca a ajuns produsul sa-mi ia totusi banii 🙂 Din pacate sistemul asta nu va mai functiona cand vor fi prea multi care abuzeaza de el…
NOU
am cumparat o jucarie din carrefour si in aceeasi zi am gasit-o accidental la jumatate de pret la jumbo. m-am intors cu jucaria (sigilata inca) si am zis ca doresc s-o returnez. m-a intrebat doamna motivul, am fost sincer spunandu-i ca am gasit-o la jumatate de pret peste drum si mi-a returnat banii instant.
NOU
Am experiențe asemănătoare și la wish și la ali express. Am comandat ceva brățări și cabluri USB-C, unele au venit cu întârziere, altele nu au mai venit deloc.
Au acolo ceva chatbot cu care poți interacționa în situații din astea simple, ai primit, n-ai primit comanda, issuing refund, thank you, have a nice day.
NOU
Bine că toată lumea are povești fericite pentru prima parte a titlului. Eu în ceea ce privește comerțul online din RO, sunt jurată că nu mai comand absolut nimic online, exceptând eMag care dau și ei rateuri, însă e mai ușor să le rezolvi. Măcar știi de unde să-i iei.
Anul trecut a trebuit să utilez un spațiu cu diverse chestii și cum nu totul se găsește pe Emag, ci la furnizori specifici, am luat țepe de nu mai știu câte urechi am în cap. Produse scumpe care veneau defecte din start și când sunam la 2 zile pentru retur mi se recomanda călduros să fac reclamație la ANPC că ei nu acceptă produse FOLOSITE!!!! Produse care ajungeau cu alt cost de livrare decât cel specificat pe site (nu fac plăți cu cardul decât pe site-urile pe care le cunosc, în rest merg pe ramburs, da, știu, sunt o babă și trăiesc în secolul XIX dar chiar nu bag cardul oriunde), produse care se livrau fără factură deși cerusem asta, etc etc etc. E jale mare.
NOU
asta cu livratul fara factura ma omoara. la mine e cu chitanta. niciun curier nu emite chitanta pe firma, toti vin cu ea gata printata pe persoana fizica. gen A, pe firma? nu stiam, nu mi-am dat seama? ba, cat de balalau sa fii?
NOU
Am învățat să scriu la comentarii când completez adresa, SPAȚIU COMERCIAL. Când fac treaba asta, vin curierii și îmi cer CUI-ul ca să emită chitanța aia pe firmă. Când comanzi acasă… ciu-ciu ioc.
NOU
bine de stiut
NOU
Am pățit ceva similar, tot pe amazon DE: mi-am comandat un birou care a ajuns în timpul estimat, dar una din plăcile laterale de MDF era puțin crăpată, dar nu suficient încât să existe riscul de a se rupe. Am deschis la amazon un nou caz, mi-au cerut să fac 2-3 poze biroului iar apoi mi-au trimis altul, fără a-mi cere să-l returnez pe cel existent, a.î. m-am ales cu 2 birouri la preț de 1.
În schimb, în RO, am fost nevoit de câteva ori să ameninț cu ANPC ca să-mi pot exercita drepturile de consumator…
NOU
Culmea e ca ii lauzi pentru ceva absolut normal, cand de fapt partea esentiala e ca livrarile de la Amazon de prea multe ori se pierd. La emag nu am patit sa dispara coletul in eter, fara sa stie nimeni nimic de el.
NOU
pentru ca posta si dhl fura, nu ai citit tot?
NOU
Firma pentru care lucrez eu sapa o groapa mare de tot undeva in romania, 14ha suprafata totala, clientul principal este Amazon (se face un depozit,) . In 2021 o sa fie Amazon Romania 🙂
NOU
Da, Uncle Sam Service Vâlcea.
Comanda panou cu tuburi vidate duminică pe eMag marketplace. Luni dimineața am primit telefon de la firma sa îmi dea mai multe detalii despre livrare și ce să fac in caz că e vreun tub spart. Marți dimineață am primit coletul.. care avea un tub spart, am avut o conversație de 5 min pe WhatsApp, iar miercuri am primit un tub nou.
Cam una dintre cele mai bune interacțiuni cu un retur/ firma.
NOU
Da, Uncle Sam Service Vâlcea.
Comanda panou cu tuburi vidate duminică pe eMag marketplace. Luni dimineața am primit telefon de la firma sa îmi dea mai multe detalii despre livrare și ce să fac in caz că e vreun tub spart. Marți dimineață am primit coletul.. care avea un tub spart, am avut o conversație de 5 min pe WhatsApp, iar miercuri am primit un tub nou.
Cam una dintre cele mai bune interacțiuni cu un retur/ firma.
NOU
unele pachete despre care zice amazon ca vin cu posta austriaca/germana, DHL, DP DHL vin la posta romana si primesti aviz de la ei (dupa un timp, normal)
la ultimele 2 pachete imi aparea pe amazon ca package is late / contact support si dupa o saptamana++ am primit aviz de la posta
ultimul trebuia sa ajunga in 24/12 si a ajuns in 9 ianuarie
cand livrarea era cu UPS mergea beton in schimb
NOU
DHL varsă în Cargus mai nou. ultimele 3 colete amazon le am primit prin Cargus pe toate, cu AWB de Dhl.
NOU
Doua chestii cu eMag:
Prin 2013, duc laptopul la garantie, ca se busise HDD-ul. Il tin 2 saptamani (maximul legal), ma duc sa-l ridic, surpriza, in loc de HDD de 750GB, era unul de 640GB. Le dau laptopul inapoi si le spun ca vin a doua zi sa-l iau, cu HDD-ul care trebuie. Stati ca maine nu lucram, ca e weekend, veniti luni.
Vin luni, imi dau laptopul, bag un stick cu Ubuntu, Disk Utility, ma uit la capacitate, 750GB, ok, ma uit la orele de functionare, avea vreo 700, cam jumatate de an de functionare 5h/zi.
Am fost prost ca nu le-am dat cu laptopul in cap. Le-am facut scandal, au venit cu un hard nou, l-au desigilat si montat in fata mea. Plm. Am facut reclamatie la eMag si OPC.
A doua chestie care ma enerveaza in ultimul timp la eMag, e ca daca platesti cu cardul, iti livreaza produsele la Sf. Asteapta, pe cand, daca alegi ridicare personala sau la easy box, cu plata la ridicare, e livrat a doua zi, fmm. Si au inceput sa limiteze si sa taxeze plata la ridicarea produsului, fmm iar.
NOU
+ 1 pentru aia cu Disk Utility. Bag pla, uitasem că există și am avut o discuție recentă ref la un HDD.
NOU
2 Exemple pozitive am..ambele din strainatate
Primul :Acum 2 ani, Kindle cumparat de pe amazon.de…la un moment , dupa aprox 2 luni, nu mai il vede PC…
Le scriu ca vreau sa il retunez, dupa 10 min in care le explic la telefon baiul si ma pun sa bag si sa scot, imi trimit pe mail un cod de bare, sa il retunez , si cu promisiunea ca Amazon imi va plati si transportul de retur…cum posta romana ma costa scumput -vreo 15 Eu , am asteptat pana mi-au venit ceva rude din DE, le-am dat lor si or trimis ei prin DHL lor…
3 sapt mai tarziu, noul e-reader era butonat de mine
Al doilea: bookdepository.com..comanda un tovaras o carte…trece 1 luna, trec doua…cartea niciunde…
Le scrie ca nu a ajuns cartea, aia raspund: No problem, v-o trimitem iarasi…
2 zile mai tarziu ajunge prima carte , iar 1 luna mai tarziu exemplarul 2…
In Romania nu am facut retur niciunde…prefer sa merg sa iau din magazine, sau sa ma informez inainte sa fiu pus in situatia de a le retrimite un produs…
NOU
Am avut o experienta foarte placuta cu aplicatia Wish.
Nu am primit un produs, si cand am intrat pe el ca sa cer refund (iti fac refund instant, fara ca macar sa vb cu o fiinta umana. Doar pe baza unei discutii cu un bot, cu raspunsuri predefinite, iti fac refundul) am apasat din greseala pe “Yes, I received the product”. Am contactat centrul de asistenta si in 24 de ore, desi am apasat din greseala pe “Yes”, fara sa le ofer o explicatie kilometrica (le-am zis doar: Accidentally clicked “Yes”. Product didn’t really arrived) mi-au facut refund la produs 🙂
NOU
Comandat pe Amazon.it in decembrie 2019.
Produsul nu a ajuns in 2 saptamani (tracking-ul il dadea pe undeva printr-un centru de sortare DHL in Germania).
Amazon-ul automat a afisat un buton cu ‘Your product may be lost’. Click pe el, completat un formular rapid, primit un mail de la ei ca “Da, produsul s-a pierdut, ti-am trimis altul cu expediere rapida”.
Doua zile mai tarziu aveam produsul.
Zilele trecute, primesc refund de la ei 4 euro, costul de transport al comenzii initiale, care se reintorsese la ei in depozit.
Pe mine m-au convins sa cumpar de la ei de acum incolo produse pe care nu le gasesc pe piata din Ro (si care nu sunt fragile…)
NOU
Am avut o surpriza placuta cu Hornbach. Luasem ceva sistem de benzi de LED-uri, scumpe ca naiba, cu X-conectori si L-conectori in cutii mici, vandute separat. Las la o parte ca angajatul de la raft nu prea se pricepea la compatibilitatile componentelor, dar cutiile de conectori erau goale. Nu apucasem sa ma uit la sigiliu cand le-am luat, ma uitasem doar la alea mari… Mno, stiu ca hotiile marunte sunt ceva curent in magazinele noastre si tot ce puteam reprosa e ca nu scosesera cutiile goale de la raft. Domna de la “info” bineinteles ca nu ma putea crede pe cuvant, dar, fiindca aveam mai multe pe suflet, mi-am facut timp sa le scriu pe formularul de pe web. Surpriza placuta a fost ca m-a sunat un sef… si ca as fi putut primi banii inapoi doar pe baza bonului, chiar si fara cutiile goale. Ma rog, sper sa nu dau altora idei, dar e un pas inainte fata de fi luat drept infractor in loc de client. Nu m-am dus, in cele din urma, sa recuperez banii.
Eu cred ca majoratea oamenilor vor sa fie cinstiti, chiar si la noi. Si conteaza si cum te exprimi, fara furie, injuraturi si trimiteri la autoritati. Just facts.
NOU
Aici te inseli romantic.Majoritatea oamenilor sunt de proasta calitate, cauta sa smechereasca , sa fure, sa ciupeasca dar pe urma platim noi pretul , adica aia care tot timpul suntm corecti si cu bun simt si nu suntem scandalagii.
De la un timp incerc sa renunt la educatia buna pe care mi-au dat-o parintii pentru ca nu ai ce sa faci cu ea in Romania, te trage in jos.
NOU
Si la ebay e cam la fel
NOU
Salut,
La fel am patiti si eu cu Amazon.de . Tot jucarie , tot neajunsa la destinatie . Singurele diferente sunt ca eu am sunat si am vorbit la telefon si ca mi-au daruit in compensare, pe langa full refund, free premium shipping la urmatoarea comanda. No other questions asked.
NOU
Fiind client Prime de când a aparut, Amazon mi-a schimbat un tablet la 6 luni de la achiziție..in 24 de ore îl aveam acasă. Plus refund-uri când marfa nu ajungea; când se intampla să ajungă in intârziere, îmi ofereau din propria lor inițiativă 1-2 luni de prime gratis. De asta Amazon are clientii cei mai “satisfacuti” 🙂
NOU
Sincer nici nu cred ca imi amintesc in romania.
In schimb…
Asa profund impresionata am ramas si eu, cand am vorbit tot cu o indianca, de la un call center din anglia, comandam haine de la Next. Nu reuseam nicicum sa comand nici de pe telefon nici de pe calculator cu contul meu si tot dadea eroare si cu alte conturi si am zis sa sun direct la ei. Nu numai ca mi-a rezolvat partea cu contul dar mi-a luat si comanda. Si ganditi-va: pus pe despartit in cuvinte strazi si orase romanesti, sa fiu sigura ca a priceput exact adresa mea, ea a repetat inapoi. Cred ca am stat vreo 10 minute de vorba (era o comanda mai mare) dar am fost nu multumita, enorm de multumita. La final, am platit cu cardul prin telefon: ea mi-a bifat optiunea de a plati cu cardul si eu am scris datele mele bancare. M-a asigurat si de confidentialitate si tot.
Asta da training facut ca la carte …
NOU
Eu am stat vreo 5 ore la telefon cu cei de la next, ca vream sa imi fac cont pe site-ul din uk, nu pe cel din RO, si sa fac comanda acolo. In momentul in care le-am zis ca sunt din RO, ma trimiteau sa imi fac cont pe site-ul RO, si daca nu vreau, sa ma transfere la departamentul international. Si tot asa, ping pong, pana am renuntat, am facut cumva cont cu introducere manuala la cod postal si adresa.
Nu de alta, dar diferenta dintre aceleasi haine luate din ro vs uk era cam 300 si ceva de lei, din care vreo 50 s-au dus la eshopwedrop, dar totusi am iesit mai ieftin.
NOU
Am comandat chestii foto de la e-infinity. De fiecare data m-au intrebat daca e acceptabila limba din meniu, sau nu stiu ce al detaliu diferit de piata Europeana. Mi-au trimis poze cu produsul in depozit inainte sa fie transmis la curier, si mi-au transmis informatii corecte si complete cu privire la awb, si unde il pot urmari (DHL).
Desi de fiecare data au anuntat ca dureaza pana la zece zile lucratoare sa primesc coletul, produsele mi-au ajuns in 3-5 zile lucratoare, si curierul a venit sa predea coletul personal.
NOU
Comandat pereche de ghete de pe site mai fancy cu review-uri bune,cand au ajuns efectiv nu puteam sa merg,nu se indoia talpa.Am mers 100 de metrii cu ei si mi-am facut rana de toata frumusetea,am decis ca vreau sa ii returnez.Persoana de contact de pe site ma anunta ca sunt nereturnabili din moment ce au fost incaltati si pot sa imi ofere reducere la alta pereche.Ii anunt ca voi face reclamatie la Protectia Consumatorului,raspuns:nu ii intereseaza,nu imi pot returna banii.Am facut sesizare,dupa 2 saptamani mail cu solutionarea sesizarii si mesaj pe facebook din partea firmei:am rugamintea sa imi transmiteti contul sa va returnam banii.Deci se pot returna banii
NOU
Aliexpress. Am descoperit chinezu cel mai rapid din lume, nu sh cum dracu trimite cu NL Post. Cumpăr de la el de vreo un an, coletul face mai mult de la București la Bistrita cu poșta română decât din China la București cu poșta olandezilor. Asta e ca raspuns la faptul ca s mulțumit de cumparaturi pe Aliexpress în limita necesităților mele. Am totuși și câteva colete luate de la alții pe care aștept deja de 45 de zile.
Mă rog, la capitolul refund voiam să mă laud cu timp de 10 minute banii în cont fiindcă asta am pățit la o dispută unde coletul nu trecuse de vama chinezească cf. AWB ului pe tracker. Deschis disputa, trimis screenshot, bani inapoi in 10 minute. Chinezu n are nimic de zis în cazuri de astea. Normal, vine mesaj dupa aia cu “please next time come to me first” da’ nu stau pe Aliexpress ca să chatuiesc cu Jin Fei Shuan.
Posibila explicație pentru care Aliexpress sau Alipay fac urgent refund când îi implici cu dispută e faptul ca sumele în discuție sunt mici.
NOU
Te rog din suflet sa postezi acest mesaj. Firma asta este tepar cu acte in regula. Am comandat acum 2 saptamani un covoras pentru copii de pe kidino punct ro si a venit un jeg absolut de covor. Aceleasi poze copiate de pe emag da cu totul alt produs. (Pe eMag nu mai era in stoc). Inregistrez cerere de retur sun la telefon (telefonul nefunctional). Am sunat de 10 ori in zile diferite. Telefon nealocat. Trimis mail si nimic
NOU
Salut
AM comandat si eu ceva dupa amazon.
Cum e cu livrarea?
Tre sa merg eu la posta la data cand imi zice acolo ca ajunge sau astept vreun curier?
NOU
depinde de livrare, de unde l-ai luat, ce fel de livrare iti ofera.
NOU
Exact, dar exact la fel e la Norton support.
NOU
Pai ce fel de livrare.
Mi-au zis ca e trimis cu International tracked postage..(USA post)
Am tot comandat dupa alliexpress si toate mi-au venit la posta.(m-au sunat ca am colet sau mi le-au livrat la domiciliu)
E prima oara cand comand pe Amazon si eram curios cum fac astia, ma suna, nu ma suna…ajung coletele…
NOU
dacae amazon.com. te duci la posta, ca ai vama
NOU
Asta nu mai stiu.
Am aplicatia instalata pe telefon.
Nu imi arata sau nu vad eu de care amazon e :))
NOU
Eu am luat un SSD de la eMAG care era defect din fabricatie. Mergea bine 99,99% din timp si ingheta random. Am reinstalat OS, am zis ca e de la clonare, la fel facea. Am luat SSD (ambalajul era la gunoi) si m-am dus sa ii fac retur.
– Nu se poate, nu aveti ambalajul original.
– Da, dar am serial number.
– Nu, nu, trebuie ambalaj.
M-am dus acasa, am luat bucatile de ambalaj din gunoi si i le-am pus pe masa, A scanat codul de bare (care, surpriza, inca era intreg) si mi-a facut pana la urma refund. Dragut, nu?
De ce mama naibii poti trimit la Amazon/New Egg un procesor intr-o punga de plastic, si placa de baza in antistatic cu protectie peste socket-ul de procesor… si la noi mai un pic si iti cer si aerul din ambalaj?