Conform schemei clasice, peste prețul vechi, se pune un preț mare, după care se taie cu roșu și se anunță o reducere de 50%. Deși reducerea a fost de 10 lei, practic.
Când și cum o să scăpăm de aceste practici, nu știu. Nu îmi trece prin cap nici un fel de metodă de coerciție în direcția asta.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

42 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ei, erau deja la promotie ;si promotia s-a terminat inainte de blacfraidei 😉

    • #2

      erau la promotie mai scumpi?

    • @ Alin: Parca am mai auzit pe undeva o explicatie de genul asta. Si culmea, atunci chiar parea sa aiba sens.

    • #4

      @Arhi Era la promotie cand costa 89 de lei. Pretul normal era 159 de lei, promotia inainte de black friday era la 89 de lei, si de black friday s-a taiat pretul initial, nu pretul promotional.
      Si da, chiar e o schema clasica, dar nu numai in magazine offline.

  2. #5

    Macar ei au deschis usa de la frigider si si-au asumat tonele de carne pe care o sa le primeasca. Nu ca altii care nu au afisat procentul sau reducerea, ci doar au scris Oferta.
    Hater much? 😀

  3. Zi merci că ai mai prins pe stoc.

  4. #8

    Ar exista o metoda simpla, pe care de altfel au practicat-o voluntar si unii comercianti mioritici, pcgarage gen.

    Metoda ar fi sa fie obligati sa afiseze undeva, la indemana publicului o lista cu modificarile saptamanale de pret la orice produs. Adica bagi un televizor la vanzare azi in prima zi, asta e pretul no. 1, daca saptamana viitoare il scumpesti un pic ca vezi ca merg vanzarile bine atunci bagi pe lista si pretul no. 2 si tot asa. Asta e o transparenta elementara si moartea pseudo-ofertelor.

    Uite, de exemplu un alt ’emag’ din tarile cu consum mai mare de apa calda (argos) afiseaza la fiecare oferta

    “Additional Information
    * Please note item xxx has previously been on sale at €xx.xx.
    Current selling price valid until 24/12/2015”

    Adica, in traducere libera: “Fraiere, vezi ca produsul asta l-am mai avut la pret mai mic decat actuala oferta si alta data, sa nu te crezi special si miezul de la gogoasa ca ti-l dam mai ieftin azi”.

    Si nu, nu cred ca afiseaza asta pentru ca sunt ei transparenti si onesti, cred ca o fac pentru ca ii obliga legea.

    • #9

      Există deja un comerciant care are un istoric al prețului afișat pentru fiecare produs în parte: PC Garage.

    • #10

      da, Einstein, pe pcgarage tocmai l-am dat si eu exemplu…

  5. #11

    Acelasi lucru fac si cei din online singura diferenta este ca nu sunt etichete.

  6. #12

    Nu prea exista solutie. Au obligatia de a afisa adaosul. Si fac asta : 1-1000% si apoi reduc cat vor….
    Asta e mizeria comertului din romania, sa ne prefacem ca avem reduceri, sa prostim pe prost.
    La evomag un aparat de ras era 399 lei, redus de la 799 lei !!! Si pretul lui nu depasise 430 lei :)) ultmele luni. Reducere serioasa. De emag nici nu mai vorbesc….

    • #13

      trebuie sa existe o solutie. una ar fi aia din comentarii, afisarea reducerilor avute de-alungul anului.

    • #14

      Pentru emag exista o extensie de chrome numita istoric pret. Face exact asta.

    • Atâta timp cât lumea cumpără reduceri în loc să cumpere utilitatea/valoarea respectivului produs, nu se va schimba această “strategie de marketing”.

    • #16

      s-a practicat treaba asta si la multe componente de calculatoare (gigabyte, asus, intel, samsung, kingston).
      am luat tot anul produse de genul iar asa zisele reduceri de 40%-50% (lasandu’le la o parte pe cele ce le-au pupat doar 200 de norocosi) erau defapt un 10-20%.
      intr-adevar e pretul mai mic dar nu cu 50% mai mic.

  7. #17

    online-ul este plin de asa ceva, nu mai dau nume ca sunt toti la fel… mai ales de bf.

  8. Solutia ar fi … celebra ”societate civila”. Un ONG care sa aiba voluntari care sa urmareasca tot anul diverse magazine. Insa…de aici nu iese banet pt onegeu…

  9. #20

    Vezi, daca aici n-ai avut acces la Zona VIP…

  10. Vad ca ai facut progreze in zona de “Finger Photography” – acum stapanesti cu succes focalizarea.

  11. #23

    Soluția este sa moară mama proștilor. Da’nu e voie cu genocid și discriminare și de aia apare nevoia subita ca cineva “sa reglementeze în sensul ăsta “.

    Dacă Deichmann și alții vând mai bine cu fofarlica asta, ca oamenii sunt proști -de ce nu?
    E la fel ca cu Zonaru’. Ce, tu i-ai fi spus lu’ nenea ala care a scris articolul, gen, hai bă, taie-le un pic mai scurte da-le dracu’, sa nu mințim poporul? E super-oferta vere, noi zicem ce vrem, justificări se găsesc, asa ca la mai mare și marketingul să trăiască – cea mai mizerabilă știință, care e pentru celelalte științe cum e “arta” porno pentru arte.

  12. “Legea nr. 57/2015 pentru modificarea OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor” zice asa:

    Articolul 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    ” a) Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.”

    • Mai clar nu se poate. Mai trebuie si niste amenzi proportionale cu cifra de afaceri.
      Si daca se poate sa fie obligati sa anunte ca la televiziuni cand ii arde cna-ul, adica un banner dragut in colt sus pe stanga cu “Atentie tepari”.Numai vreo 30 de zile.
      Daca ar mai fi obligati sa puna si stocurile cand e vorba de promotii ar fi exceptional. Pentru ca daca scoti 2 produse la promotie cand tu ai sute pe stoc, de fapt aia nu se mai cheama promotie ci tombola.

  13. #26

    Toti fac asa. Pe asta se bazeaza marketingul: pe vrajala. Ca e emag, ca e zonar, ca e deichman, nu conteaza. Toti fac asa. Se stie ca fac prosteala pe fata. Nu iti convine, nu mai iei de acolo. 🙂

    • #27

      Clar, se stie. Nu trebuie nici macar demonstrat, pentru ca toata lumea stie asta.

  14. #28

    Macar e o reducere… in New Yorker de exemplu: pret lipit pe eticheta 35 de lei, redus de la ~50, alt pret lipit pe eticheta. Doar ca pe eticheta originala pretul peste care era mazgalit cu pixul era de 32 de lei.

  15. nu stiu de ce atata scandal pe tema reducerilor avand in vedere ca fiecare isi fac preturile cum vor ei scopul final fiind un volum de vanzari cat mai mare si un profit cat mai mare _pentru_acoperirea_cheltuielilor_si_multumirea_actionarilor_.

    Asadar, nimeni nu va impinge de la spate sa intrati in magazin sau sa vizitati site-ul.

    Bunul simt spune ca daca un produs are un pret care in _sistemul_tau_de_valori_ este acceptabil atunci … ce ? Esti obligat sau nu sa-l cumperi ?

    Vorbeam cu un prieten zilele trecute ca nu a apucat sa cumpere nu-stiu-ce. Ca de ce nu au dat sa ajunga la toata lumea. (heh, ce comunist suna, asa-i ?) Ca puteam sau piarda si ei de acolo 20k $. De ce sa piarda ? Ce ai facut tu pentru afacerea lor ca sa piarda ei bani pentru tine ? 🙂

    • #30

      nu castigi nicio statie, sa stii:)))

    • Nu-mi tre’ , am una si aduna praf (si n’am blog ca sa o donez… sniff…sniff…)

      Mi-am luat ce mi-am dorit si am luat si ce n’am dorit : vroiam sa iau laptop-ul I3 la 999 lei si in febra “repede pana este pe stoc” am dat click pe altul (amd nu-stiu-de-care, la acelasi pret). Mi-am zis – prostia mea , asta este.

    • #32

      sa fii tu sanatos, eu joi am cumparat un domeniu scris gresit…

    • nuiebadea?

    • #34

      @arhi daca l-ai cumparat pe .ro e fain, ca il ai pe viata.

  16. oh, cate domenii am cumparate de betzii 🙂 Ce planuri, ce vise…

  17. #36

    brosky, atunci cand te spovedesti la biserica este important ce ai facut undeva intrecut. in marketing este mai important ce faci tu ca si client in prezent (cumperi sau nu) si ce vei face in viitor.
    dpdv al vanzatorului uneori e bine sa pierzi azi putin ca sa castigi maine mai mult. de dorit e sa faci in asa fel incat clientul sa fie multumit cu alegerea lui si sa revina.

    e jenant cand un vanzator se plange ca ai sai clienti sunt nerecunoscatori sau ca nu au facut nimic pentru el.

    prietenul tau a avut asteptari nerezonabile si e frustrat acum dar vina apartine in cea mai mare parte marketerului care l-a incurajat/manipulat sa aiba asemenea asteptari. prietenului nu-i poti reprosa decat lipsa de maturitate (parca il vad pe fiu’meu: taaatii, ai promiiis! curierul vine in 2 zile :-))) – i-am spus de la inceput ca e BF si intarzie)

  18. #37

    Si de-asta nu cumpar nimic de la Deichmann. De doua ori m-am ars cu incaltamintea de la ei. Recomand cu caldura Decathlon, chiar si marcile alea no-name gen “Kalenji” au de 10 ori mai multa calitate decat jegurile din Deichmann

  19. #38

    zi si mata ca erau de fapt euro si lasa asa

  20. #39

    ce nu inteleg eu (sistemul teparist romanesc cu marirea pretului iniante de “reducere” il inteleg perfect si as inchide pur si simplu cateva firme din astea) e ce poate cauta cineva, oricine, in deichman.
    am trecut de vreo 2 ori din proprie intiativa pe acolo si inca de vreo 2 ori insotind mai mult sau mai putin fortat pe altcineva. in afara de produse de o calitate pe care tomberonul din spatele blocului meu il depaseste cu usurinta nu am gasit decat angajati plictisiti si niste preturi demne de tiffanys’s. FTW…

  21. #40

    Nu că aş vrea să le iau apărerea celor de la Deichmann, nu m-au cucerit cu nimic, dar parcă au afişat şi preţul în leva la pantofi, e posibil să fie ăla? De obicei suma e pe la jumătatea celei în lei.

  22. #41

    Adevarul e ca pe acelasi sitem ar trebui sa nu mai fie deloc Black Friday…ca la toste megazinele asa e…

  23. #42

    Da ce, a a aparut Daichman in Ro!