rapidul

Biata FoFo, doica desemnată a familiei, are un amărât de motor pe benzină de 100 CP. Nu e rău, e mai mult decât un tico, dar, overall, tot o ascuțitoare este. Nu vreți să știți de câte ori era să dau colțul în depășiri ucigașe, pentru că eu apăsam accelerația, dar fordul decidea să accelereze doar cât putea.

Pe de altă parte, Rapidul, așa cum a botezat fi-mea Megane-ul, dezvoltă 130 de cai dizăli. Prin urmare, e ca un ghem exploziv. De-abia acum pot aprecia corect sfatul acelui polițist bătrân, care a sfătuit, la vremea lui, toți șoferii din românia, că, dacă te ține mașîna, să impui tu ritmul coloanei, nu invers.

Da, acum nu mai mor în depășiri, pentru că lu’ Rapidu’ nu îi pasă de marca mașinii din față, e mai ușor cu siguranță decât ea si trece fluierând. Desigur, sunt și cazuri excepționale, cum ar fi cel în care o blondină cu un Audi TT m-a lăsat să gâfâi să o depășesc, după care probabil a schimbat a 4 a și a plecat de lângă mine de parcă stăteam pe loc, cred că nici unda stației nu a mai prins-o.

În general însă, experiența de condus e diferită și divină. Nu te chinui să pleci primul de la semafor, pleci primul pentru că așa e motorul, mai rapid și mai nervos. Nu mai poți fi inghesuit în trafic de nimeni, dacă te enervezi, ciupești puțin pedala și ai plecat în drumul tău. Totul e altfel.

Nu știu de ce nu am vrut niciodată să îmi iau un diesel. Tot timpul eram sub imperiul tâmpeniei ăleia cu Diesel e mai prost, întreținerea e scumpă, poluează etc. Adevărul e că la o medie de 7 la sută, cât am eu acum, chiar că poluează.

Articol sponsorizat de magazinul de piese auto cu cele mai bune piese auto renault de la noi.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

108 comentarii Adaugă comentariu

  1. In parcare la Metro Bulgaria cumva?

  2. #2

    O fi Renaultul mai puternic, dar cu Fordul erai in siguranta

    media-cache-ec0.pinimg.com/236x/e0/e6/aa/e0e6aadfc5ef5925bdf586fbe09290e4.jpg

  3. #3

    Poza de mai sus…am un vis ca odata vei reusi sa faci si tu una macar atat de clara.

  4. Inseamna ca ai ceva cu masinile nemtesti…de nu detii tu una, Arhi… stii cum e toata lumea le lauda si e in trend sa ai una. Doar 100 de cai, hm… cam putin.

  5. da iti dai seama alu zoso cum se duce acum?

    • #10

      nu conteaza doar puterea – conteaza si greutatea masinii 🙂
      Degeaba ai 200 de cai de ex, daca masina are 3 tone jumate 🙂 ( nu stiu cat are a lui zoso – dadeam un exemplu doar)

    • 1,3 tone la 130cp e rachetă.
      a mea e umpic mai modestă 😀

    • #12

      stiu ca megane-ul e usor. Am avut si eu cam 2-3 ani un megane 1.5 dci, tunat la 125 CP – se infingea bine de tot.

    • meganu asta are aceleasi cifre ca automata mea. deci 🙂

  6. Conteaza foarte mult sa ai o masina fasneata. Te ajuta mult in oras.

  7. #15

    Ne bucuram de experienta ta, insa titul nu e potrivit.
    Cum adica multi CP? 130 sunt multi?

    Ceea ce simti tu acum este diferenta intre cuplul de benzina (160-180 Nm si cel de diesel 280-300 Nm). Overall, diferenta de cai intre 100 si 130 nu e mare, insa la diesel schimbi de 3 ori pana ajungi la 100, pe cand la benzina doar de 2 ori.

    in plus, si cel pe benzina face la fel…dar trebuie sa il turezi la 5000-6000 rpm pentru a putea sa faci comparatie.

    Iti urez sa conduci in mod frecvent un 2.7 benzina 240 cp sau un 3.5 benzina 302 cp si sa vezi atunci feeling. Dupa ce vei face asta…vei considera meganul de 130 cp o ascutitoare si categoric iti vei da seama ca 130 CP inseamna fix pix!

    Concluzie: foloseste exprimarea multi cai de la 250 in sus. (general acceptat de toti soferii ).

    • #16

      mi se falfaie major de ce exprimare crezi tu ca e corecta, atunci cand noi vorbim de o masina de familie. multumesc.

    • #17

      :))

    • In general, cam tot ce-i peste 100 incepe sa devina ok pentru unu’ care nu-i “reisăr”. Cam tot ce-i peste 150 (hai, 200) e inutil, mai ales in Romania, pentru o masina de familie, cu care nu mergi ca la raliu.

      Dar na, ma rog, tot timpul apar romani care au nevoie de mai mult de 250 de cai, pentru ca – nu-i asa – avem sosele pe care poti sa conduci cu viteza in siguranta. Cu 2 copii mici pe bancheta din spate.

      In plus, “multi” e o chestie extrem de subiectiva. Zi-i unui pilot de F1 ca 300 de cai sunt multi, c-o sa-ti rada-n fata. Dar na, fiind pe internet, cum sa nu-i corectezi pe profani, cum sa nu le arati ca tu stii care-i adevarul absolut in materie de “multi cai putere”. Pentru ca ciorap.

    • #19

      @Nick

      In felul tau ai dreptate, cand conduci ceva la 250 de cai, ai impresia ca e ceva tare dar daca o sa ai ocazia sa faci cateva ture cu un McLaren Mercedes sau macar cu o Subaru Impreza preparata, o sa realizezi ca pana acum ai mers cu ” o ascutitoare si categoric iti vei da seama ca 250 CP inseamna fix pix!”

    • Nick, ti-am dat un minus 😀

    • #21

      @jerome:nu te contrazic dar poate vreodata o sa iti dea cineva un bugatti veyron sau pagani huayra pe mana si atunci o sa vezi cu ochii tai ca 550-600 cai inseamna fix pix. Doar zic.

    • #22

      Daca Megane in 3 volume e masina de familie ,C4 Picasso sau VW Touran la ce categorie se incadreaza?
      130 de cai pe autostrada in rampa de 5-6 km si o inclinatie de 8 % sunt chiar fix pix.Nu ca intalnesti prea des asemenea portiuni de drum,nu in rromanica.

    • #23

      @bogdan.m nu te contrazic dar poate o sa ai ocazia sa urci intr-un supersonic, chiar si o galeata de MIG 21 si o sa vezi ca Veyronul e pistol cu apa.

    • #24

      esti prost, intai declari corect ca e vorba de cuplu apoi sari la cei peste 250 de cai, du-te-n mata cu tot cu herghelia ta.

    • #25

      Pff, cel mai mult am avut pe mână aprox. 1800 de cai. 600 sună a monomotor, fix pix.

    • Omul compara meganu’ cu fordul de inainte… iar pentru un sedan de familie, 30 cai conteaza. Si mai ales ca motorina are cuplu mai bun la turatie mica. Undeva pe dupa 120-130 km/h nu se mai simte diferenta intre diesel si benzina, cel putin la clasa asta de masini.
      Daca e s-o luam asa pe aratura, si 300 cp e putin comparat cu un dragster.

  8. #27

    Vorbim la iarna, ne spui la a cata cheie porneste. Si dupa cate zeci de km apuci sa te incalzesti in ea. De zgomot nu precizezi nimic?
    Cu demarajul ai dreptate, dar cand le pun pe toate in balanta, raman la benzina mea lenesa cu revizii de 400 de lei.

    • Pentru ca un diesel de prin 2006 e la fel ca si dieselul de pe Aro, ce nu pornea iarna daca nu faceai foc sub motor.

    • #29

      am avut megane, porneste la fix prima apasare de buton si are o rezistenta de nu stiu cati kw care sufla aer cald deja de la primul colt la -20, sigur fracezii mai au de invatat in a face masini, dar la confort… ca si comparatie dupa ce am vandut meganu mi-am luat o octavia care nici dupa juma de zila -20 nu se ridica apa…

    • Nu e Dacie si nu pune motorina din locomotiva in ea sa faca ce zici tu acolo.

    • Inca nu am patit in 7 ani de cand conduc Megane-uri (3 diferite, toate motorizari diesel) sa apas mai mult de o data pe buton pentru a porni, poate doar atunci cand n-a recunoscut cartela (care sta in buzunar – keyless go) din prima.

    • #32

      coane, s-au dus vremurile in care revizia la diesel era un chin. cu 500 de lei se rezolva acum. in service, nu in fata blocului.
      in plus, uita-te putin la cat consuma o benzinara mixt si inmulteste 20000 km cu vreo 3 litri in plus la suta ca sa vezi cu cat iese mai ieftin carburantul pe an.

    • #33

      Bai stimati colegi de forum, nu contrazic experienta nici unuia, dar luati si de-aici:
      Iarna, minus 15. C-Klasse (2007), Logan si Golf 5 tot dadeau la cheie. Eu cu Matizul cu o baterie naclaita, a pornit in 2 sec. Am ras atunci copios si am facut juramantul fatza de benzina.
      2012, vara, parcare la Baneasa: Test drive cu noul A-Klasse (masina superba de altfel). Stand la cedeaza sa intru pe DN, nu remarcam decat parr parr parr -ul trist al motorului.
      Asa ca va rog n-o mai dati in Aro si motorina de la locomotive, ne mai vorbeste Arhi la iarna sau mai devreme daca i se infunda injectoarele (sa nu calci pe la Agip si Lukoil). Drum intins!

    • @costin
      ei, hai ca nici benzinarele nu mai consuma nu stiu cat – caz concret, Jetta 1.4 TFSI, 120 de cai, consum intre 5 si 6 litri la suta. Nu-i cine stie ce afacere sa-ti iei diesel in ideea ca o sa cheltui mai putin pe combustibil. La o masina noua trebuie sa faci cam 180k km pentru a-ti “amortiza” investitia in motorul diesel. Si daca ne gandim ca pe la 200k km cam schimbi filtrul de particule, parca nu iese la socoteala, nu?

      @Cristian S.

      daca i se infunda injectoarele

      Se stie, la benzinare nu se pot infunda injectoarele. Pentru ca pantof. Si 2: daca ai vazut tu niste berbeci care probabil nu si-au facut reviziile (in cel mai pur spirit romanesc) atunci inseamna ca dieselul e prost. Pentru ca pantof, din nou. Si pentru ca dieselul e mult mai prost decat un motor de matiz si nu porneste la -20 de grade, suedezii isi cumpara intr-o veselie diesel. Probabil le place sa se uite iarna la masini si sa rada de dieseluri ca nu pornesc.

    • #36

      @Sabotor
      eu in Bucuresti nu am auzit pe nimeni cu benzina sa consume sub 10… si nici nu cred ca exista asa ceva 🙂
      la amortizare costuri cu masini noi nu ma bag, ca eu sunt unul din “cocalarii” care si-au luat masina sh de afara si care aproape si-a amortizat diferenta diesel/benzina in mai putin de un an…
      cu toate ca la 100000 km economisesti aprox 12000 lei

    • cristian, ca să te calmez, eu stau la brașov, localitate aflată la o altitudine de 600m. asta se traduce prin nopți și ierni mai friguroase. mașina a pornit la prima cheie la -20 de grade.

      iar cu injectoarele la diesel, da, se înfundă dacă mergi cu 50 la oră in a șasea, ca să consume mai puțin. altfel, nema probleme. dar nah, dacă bunicul ne-a zis că diesel e rău și paranoicii idioți de pe forumuri confirmă, sigur așa e.

    • hint ca sa porneasca fara probleme diesel-ul iarna:
      – pui contactul si apoi privesti in gol vreo 30 de secunde (indiferent de ce indica becul de bujii incandescente) 🙂
      – opresti (dai inapoi cheia), pui contactul iar, astepti sa se se stinga becurile si mai ales sa se stinga becul de bujii incandescente si pornesti motorul; va porni din prima

      bineinteles, cu presupunere ca bateria e buna, motorina e de calitate si toate bujiile incandescente sunt functionale
      acusica vin gigei care striga ca nu e asa, dar bujiile le au moarte de tot, poate mai merge doar una din patru…
      majoritatea masinilor diesel au filtru de motorina cu incalzire iar cele 30 sec initiale sunt suficiente ca motorina din filtru sa devina calduta; in combinatie cu bujiile calde motorul porneste fara probleme si dupa ce s-a congelat la -20 de grade cateva zile

    • #39

      Majoritatea motoarelor diesel mai noi de 6-8 ani au in filtrul de combustibil o rezistenta care incalzeste motorina,prin urmare de ce nu ar porni la prima cheie la -15 grade?

    • @costin
      pai hai sa luam un caz particular (Bucuresti) si sa spunem ca ala e standardul, nu?

      Pe de alta parte sunt absolut convins ca nici dieselul nu mai are consum de 5l la suta in Bucuresti.

      Valorile alea de consum (5-6 la suta) erau pentru un regim mixt pe un traseu pe care un diesel (ceva mai puternic, ce-i drept) cu acelasi sofer a avut un consum de 5-5.5 la suta. In conditiile astea nu mai amortizezi in veci pretul mai mare al motorului diesel. Calculul initial, din care a rezultat amortizarea pretului mai ridicat al motorului diesel dupa 180k km era facut considerand un consum mediu de 7 litri pentru benzinar si unul de 5 litri pentru diesel, diferenta de pret pentru motor diesel fiind undeva peste 4000 de euro (nu mai tin minte cifra exacta).

    • @vali: Plus ca daca mergi subturat TOT TIMPUL te alegi fix cu opusul: consum mai mare.

      Pe langa injectoare, turbo si altele.

  9. E adevarata faza ca nu e recomandat un Diesel daca faci in majoritatea cazurilor drumuri scurte prin oras (max 10-15 km) ? Multa lume zice ca se distruge motorul in timp.

    • #43

      In general uzura e mai mare la rece. Un diesel cu regim preponderent urban si pe distante scurte va fumega mai mult decat unul care e folosit mai mult in regim extraurban, pe distante lungi.

    • #44

      Daca ai filtru de particule. Tehnologia inca nu e chiar atat de avansata.

  10. #45

    Acuma sigur nu sunt eu mare sofer, dar nu ar cam trebui in general sa-ti cunosti masina si sa-ti dai seama inaintea unei depasiri daca te tine sau nu ?

    • #46

      Nu neaparat. Sunt si situatii imprevizibile si tocmai in astfel de situatii ai nevoie de o masina care sa te scoata din impas…

    • #47

      cred ca se referea la depasiri in linie dreapta, 2 km, liber in fata.
      timp depasire: 45 de secunde :))

    • #48

      Da – tre sa-ti cunosti masina inainte sa te lansezi in depasiri , ca sa stii daca te bagi sau nu. Daca astepti sa scoata masina din kkt de fiecare data e foarte posibil sa ti se infunde la un moment dat…

    • #49

      o benzinara are nevoie si de sofer 🙂 am avut un accent cu motor de 1.4 si 97 cai, la 90 la ora dadeam a 3-a si ma bagam in depasire . punct. Acum am diesel 1.7 de 101 cp , e ok pentru mine, consuma super bine, revizii ieftine in service, tocmai ce am facut un drum de 2500 km si masina s-a comportat exemplar, dar ma descurcam si cu benzinara + 100 euro la benzina 🙂 intre 1.7 si 2 euro benzina in Grecia taticu`

  11. -la iarna va porni la prima cheie, indiferent de temperatura
    -zgomot: de tractor, iarna, de tractor ruginit pana se incalzeste 🙂
    -baga caldura dupa 2-3 km ceva mai “forjati” sau chiar mai putin daca dai “heat” la maxim; niste scaune incalzite fac minuni iarna, caldura bagata chiar nu mai conteaza.. ramane doar volanul rece

    am eu fofo diesel de cativa ani si deja cunosc toate “impresiile” altora, m-am obisnuit cu bunele si relele, punand in balanta ies mai multe bune

    raul cel mai mare in cazul meu e caldura, trebuie sa fie motorul in sarcina ca sa bage, la relanti nu se incalzeste niciodata daca afara sunt grade minus..
    iarna mai merg la bazin si stau pana tarziu, se inchid vestiarele… la benzinara de dinainte porneam motorul, caldura la maxim si imi uscam parul :); la diesel o sa ramai cu gheata in par daca incerci metoda asta 🙂

    • #51

      Unele dieseluri mai au si rezistenta aia electrica in aeroterma, deci nu stiu daca o sa ramai cu gheata in par. E drept ca si cu aia, tot nu baga caldura ca un benzinar. Am experienta unui 1.9 TDI (Passat) vs 1.4 16v (FoFo), cand ultimul a iesit net castigator.

  12. #52

    Te fac o liniuta cu 1.2 benzina ? 😛

  13. #53

    Da corect, doar ca daca ti se intampla cam des ar trebui sa-ti pui niste intrebari :).

  14. #54

    Cuplul diesel-ului si turbina fac diferenta 🙂

  15. #55

    Parca in urma cu ceva timp iti exprimai un extaz similar si la un Logan Diesel, nu? 🙂 Si ala avea 85-90 CP … IMO, cuplul conteaza. Nah, si cutia – ca sa ajute in treptele mici in oras si in depasiri, dar daca nu ai cuplu, te-ai dus pe pluta …

    • #56

      sorry, dar la logan m-am extaziat prin comparatia cu ce credeam eu ca e o dacie

    • #57

      c’mon … 🙂 vroiam sa subliniez ca pana si un Logan Diesel “trage” la turatii mici si ti se pare ca e “fasnet”. E o diferenta si de putere: 85 vs 130 … de caii astia mai faci o masina!

  16. #58

    Am depăşit lilta celor 500k km parcusi pe soşele, inland şi outland, în calitate de şofer.
    Am condus benzinare şi diesele. Şi d-alea mai vechi şi d-alea mai noi.

    Am fost adept total al benzinarelor până prin 2008. Credeam – visător – că nu păot obţine aceeaşi performanţă de la un diesel… Şi comparam doar pe baza experienţei de până atunci, schimbând de voie de nevoie diverse motorizări, diverse tipuri de motoare/ combustibili.

    Să ne înţelegem, nu vorbesc de modele de performaţă sau “dotate”, ci de cele de serie model mediu sau mare.
    Totul se reduce însă la comparaţia organică pe care o faci direct ca şofer, pe baza experienţei acumulate, a modului de a conduce şi a capacităţii tale de a exploata “resursele” disponibile. Nu e vorba de ce ai face cu una de clasă AMG sau cu un Merc de genul Top Gear. Ori de un “Ou”, Porsche etc. Ci de ce ai avut la dispoziţie şi ce ai în momanetul la care faci recenzia repsectivă. Şi de aia îl înţeleg şi susţin pe Arhi în demersul său.

    Din 2008 am trecut şi eu pe Diesel cu turbină (standard la modelul ăsta) + AT. Ştiu, târziu (s-a scumpit motorina între timp) şi probabil o să ma umplu de “minusuri” acum. Însă vreau doar să marchez câteva puncte. “Saltul de cai” nu a fost extrem. Numai de la 140 la 185. A crescut însă masa maşinii. Cam de fr’o 2,3x. Cuplul (mă rog la AT nu mai vorbim de cuplul pur în sensul imediat perceput şi interpretat), ăla e diferenţa. Şi “elasticitatea” cutiei pe trepte.
    La semafor la demaraj, nu foarte multe mai pot să ţină aproape de mine, fără a “şforţa”. Pe şosele, depăşirile sunt flawless, indiferent că sunt în “scurt” sau în “lung” (vezi şi commentul de mai sus, cel cu 45 de secunde… :-)) ). Confort, excelenţă. Pornit la rece? Doar îi “arăt” cheia 🙂 (of course, baterie – e nevoie de una mai înstărită decât 45-55AH). Încălzire? În 500 de metri bagă cald. Aproposito, scaunele încălzite nu mai sunt de mult un lux. Ci o necesitate, dacă mă întrebaţi. Consumul. Acceptabil. Depinde foarte mult de regimul de condus – if U kno’ what I mean. Dar niciodată nu mi-a depăşit un maxim 12% purelly urban (2200 cmc), iarna – treseu de 4,5 – 5 km dus. Idem întors, în condiţii de trafic caracteristic Bucureşti – high. Revizii – all included (incă am garanţie pe “unele părţi”) tops a fost 1.200 lei incluzând plăcuţe de frână originale – faţă. Intervenţii – none până la vârsta asta (o bieletă antiruliu – cam puţin dacă mă întrebaţi pe unde am “înţărcat-o”).

    Pe scurt, tehnologia actuală de fabricare a motoarelor şi “cojilor purtătoare” permite rezultate şi eficienţă extrem de apropiate, comparabile pas-cu-pas între D şi B. Diesel-ul a făcut “paşi” însemnaţi dpdv al eficienţei, al puterii şi al confortului în ultimii ani. Problema e doar de preţul de achiziţie al maşinii şi de taxele de înscriere/ operare. Dar asta e altă tărăşenie.

    Baftă Arhi, drumuri deschise şi rezervor plin!

  17. turbina face diferenta, de aici si cuplu ridicat la diesel.
    mai nou (de fapt de cativa ani buni) au aparut si motoare pe benzina cu turbina la care se simte cuplu ridicat fara sa mai fie nevoie de turatie de 4000-5000.
    De ex. un fiat bravo cu motor de 1.4 turbo benzina si asigura 150CP cu un cuplu de 200 si un pic de Nm.

    • #60

      problema la fiat bravo de care zici tu e consumul, care e EXTRAORDINAR de mare. nu stiu insa de alte masini pe benzina cu turbina cum sunt…

    • #61

      nu neaparat. Motorul 1.9 TDI de la VAG cu 77kW are cuplu maxim la 1900 RPM ori turbina abia pleaca de pe la 1700. e drept puterea maxima e mai sus peste 4000.

    • Pai consumul e normal sa fie mai mare. Mai multi cai, mai mult fân.
      Daca nu folosesti caii (citeste, daca conduci mai batraneste) consumul e in media motoarelor de aceeasi capacitate.

  18. #63

    Inca ma surprinde faptul ca multi mai cred ca Diesel-ul nu porneste iarna. De 5 ani conduc un Diesel, asemanator cu al lui Arhi (alta marca, dar motorul e 1.9, 131CP). Daca ai bateria OK, bujiile cu incadescenta in regula, nu are absolut nici o problema in a porni la -25C. Ca fapt divers, tdi-urile pornesc (mai greu, ce-i drept) si in 3 bujii cu incadescenta (le foloseste strict pentru incalzirea camerelor de ardere), numai din compresie…

  19. #64

    Mneh… orice ai spune, francezii fac parfumuri iar nemtii fac masini. In rest nu sunt decat amanunte 😉

  20. haha! acu sa te vad, ca pe mine m-a invatat sa conduc Zoso 🙂

  21. Transmit direct de pe Transalpina: nu cobori inspre Sebes. Repet: nu traversa inspre Sebes!

  22. #69

    Nu ma bag in polemica asta diesel vs benzina, viteza vs taraiala, confort vs tractor, pornit iarna la prima cheie vs luat autobuzul, 500 lei revizia anuala vs 1170 dar ma intriga ceva trecut cu vederea de catre toti: cine naiba e acel “polițist bătrân, care a sfătuit, la vremea lui, toți șoferii din românia”?????

    • #70

      nu il stii??

    • #71

      Aaaaah…Nu prea…oare sunt prea tânăr sau prea incult? (Am încercat sa îți răspund cu “răspunde” dar nu prea mi-a reușit. Ce găsește mai jos ar fi trebuit sa fie răspunsul la întrebarea ta-dacă ai cum sa stergi răspunsul ăla aiurea….)

  23. #72

    O mica clarificare pentru cei mai putini tehnici: puterea iti da viteza, cuplul iti da demaraj.
    Sigur ca fizic sunt legate, dar invatati sa folositi marimea fizica care are cea mai stransa relatie cu caracteristica pe care o laudati.

    Deci, cuplul si nu puterea este ceea ce apreciezi acum, draga Arhi.

    Un cuplu mare intotdeauna este legat de o putere (mai) mare, asta e fizica. Asa ca, dragi invidiosi, o putere cat mai mare e foarte utila, chiar si in Romania. Pentru ca vine insotita de un cuplu mare. Chestia aia care te face sigur in depasiri.

    Semnez modest: autoturism am cuplu 600 Nm.

    • #73

      blonda, vand tractor…

    • #74

      Da Vasile… esti genial… “cuplul iti da demaraj”

      Sa inteleg ca in realitatea ta paralela MAN-urile, Actros-urile si DAF-urile te sparg la semafor…

    • #75

      Da, un MAN cu cuplu mai mare sparge un Actros (sau invers, cum e cazul).

      Nu te apuca sa compari mere cu pere.

    • #76

      Lucica, eu am inteles ca vrei sa iti exhibi cunostintele de fizica. dar aici vorbeam noi, oamenii simpli, care cand vedem un nissan patrol pe strada spunem Uite o masina cu adevarat puternica, nu Uite o masina cu cuplu mare. mke?

    • #77

      Cred ca te-ai lovit la cap. Orice pampalau pe lumea asta stie ca o masina pe benzina are demaraj mai bun ca una de aceeasi putere pe motorina.

    • Lucil a pus punctul pe i. Condus Jetta diesel cu 130 cai 270 Nm disponibili la turatie joasa. Super demaraj. Benzinara mea are 130 cai si cuplu de 160Nm, si ala disponibil de la 4500 de ture… Puturoasa la demaraj…
      Amandoua masinile sunt noi.

    • #79

      @Arhi păi la 400 şi ceva de cai e puternică.

  24. #80

    Baietii, sponsorii cu cele mai bune preturi. Vreau si eu un d-asta www.pieseautoshop.ro/piese-auto-marca-renault/18789-10967/stop_frana_aditional.html#focus2

  25. #81

    “întreținerea e scumpă” – pai intretinerea chiar e mai scumpa la un diesel common rail fata de un motor aspirat pe benzina… turbina, egr, pompe duze, n-spe mii de senzori, consum de ulei (da da dieselurile noi consuma ulei ca la balamuc – e trecuta in cartea tehnica toleranta specifica)…

    eu am avut si benzina aspirata si diesel de ultima generatie cu ultimele briz brizuri pe el iar concluzia e ca iti da satisfactie dar vine si cu o sacosa de probleme la el

    • #82

      Turbinele au garantie cam 250k km, Pompe Duse nu se mai foloseste de ceva timp, EGR au si motoarele pe benzina, senzori (cam) la fel.
      Diferente majore ar fi la tehnologia injectoarelor (desi la modelele de dupa 2010 nu mai e asa grav), la pompa de inalta presiune si la volanta cu masa dubla, dar toate tin peste 150km oricum.
      Eu cred ca iti scoti banii din motorina la kilometrii aia…

    • #83

      Da-mi voie sa ma LOL-ai pe partea cu garantia la turbine… mi-o si imaginez zisa de doru octavian dumitru

    • #84

      Nu stiu ce masina ai avut tu, dar daca a avut turbina Garett atata este garantia pe care o primeste fabricantul masinii. Cu cat ajunge la tine e alta poveste.
      E drept, mare majoritate a turbo-dieselurilor din Romania vin din Germania cu 130k km la bord si le crapa turbinele la 180k. Foarte ciudat, zau.

    • #85

      Prietenas,
      1. eu nu sunt nici in ro si nici in germania ca sa cumpar masini second din vreuna din tarile respective.
      2. nu sunt nici fabricant de masini ca sa ma intereseze ce garantie primesc fabricantii
      3. De sintagma “3 ani garantie sau 100.000km” ai auzit?
      4. ideea e foarte simpla: cu cat mai complicat este un motor, cu atat sansele ca ceva sa cedeze sunt mai mari. Iar cand ceva cedeaza nu se pune doar problema de garantie ci e si stresul si frustrarea de a nu-ti putea folosi cateva zile bunul pe care ai dat un sac de bani.

    • #86

      N-ai inteles nimic. Voiam sa spun ca ce ziceai tu mai sus se aplica la diesel-uri mai vechi de 2006 (2010 la VW), cu multi kilometri la bord, la astea mai noi nu ai grija asta.
      O sa fiu mai clar pe viitor, ca sa intelegi mai bine.

    • @janel

      dar toate tin peste 150km oricum.
      Eu cred ca iti scoti banii din motorina la kilometrii aia…

      Nu ti-i scoti.

  26. #88

    argintiul ala mat de pe clante da bine de tot la design…

  27. #89

    Un incult :(((((

  28. #91

    Apropos de masini. Azi ma uitam pe net dupa un civic. Am gasit unul pe la 80.000Km din 2008. Omul cerea 7500 Eur pe ea. Masina in Arad si ii trimit un SMS sa il intreb care e ultimul pret pentru care este dispus sa o vanda, sa nu fac un drum pana in Arad degeaba. Raspunsul care imi vine m-a lasat cu gura cascata: Pai bah tu care stai in strainatate te caci pe tine de bani? (am trimis sms de pe nr de UAE).
    Chiar nu imi dau seama ce e in capul astora? Oamenii tin coada pe sus si nu vand? Pana mea, eram dispus sa ii dau 6500 eur pentru raciul lui, dar chiar asa… prefera sa nu vanda decat sa aiba niste bani in buzunar.

    • #92

      Si nu are dreptate?

    • #93

      Daca erai interesat de un Civic la kilometri aceia, de ce crezi ca masina ar merita mai putin de 7000 euro? Cerea prea putin daca era un diesel. Propun sa nu te mai uiti la masini de genul ala daca vrei sa dai 6500 de euro. Masina aia nu e de bugetul tau.

  29. #94

    Hahaha… ba da, dar cere mult pentru o masina veche. Oferta pe care eram dispus sa o fac este una decenta.

    • #95

      Daca iti place sa epatezi platesti mai mult. Simplu.

    • #96

      cu ce plm am epatat?

    • #97

      @exvpa nu era UAE tara aia care dădea la automat lingouri in loc de cola? Tu la ce te-ai gândi când Primești un SMS de la unul d’asta pentru care ceea ce vinzi ar face mai puțin decât “cola” aia? Pune-te si in pielea lui. Eu zic ca e normal sa creadă ca e luat la misto

  30. #98

    Ascuns din cauza primirii multor comentarii negative . Apasă aici.

  31. #102

    “un amărât de motor pe benzină de 100 CP. Nu e rău, e mai mult decât un tico, dar, overall, tot o ascuțitoare este”

    Chiaburu’ dracu’ 😀

    • #103

      Acum serios, am impresia ca ascutitoarea se misca mai bine decat cel de 107cp de pe Laguna. O fi doar impresie…

  32. #104

    Confuzie des intalnita intre cuplu si putere
    Comparatie gresita intre benzina aspirat si TURBO diesel
    Putere din cartea masinii este atinsa doar la o anumita turatie (cred ca 5500 in cazul fofo)

  33. #105

    Sa nu uiti cand mai iesi la drum lung sa mergi mai turat cativa km cu 3000 +, schimba filtrul de motorina mai des, gen sub 10000. In rest enjoy.

  34. #106

    Am “fumat” eu dizaluri de peste 150 CP..:)…gen toate TDI-urile passat audi…meganu e copil mic…bolizii incep de la 180 CP….:)
    motor benzina cu turbina bate cu muuuuult motorina
    Astra J 1,6 -192 CP. cuplu 260 NM intre 1850- 5500

  35. #107

    Nimic nu se compara cu o benzinara, tractiune spate, motor de 3.5