O știre nu foarte importantă. A deraiat un tren. De fapt, o locomotivă. În paranteză fie spus, a mai deraiat unul, iar șeful de la CFR a zis că e un eveniment minor, de ce mă sunați, m-ați trezit, efectiv, din somn.

Ce e interesant în știre este altceva. În trenul deraiat existau 6 (șase) călători. Un tren întreg circula pe ruta Brașov-Mediaș pentru 6 călători. Bine, nu știm dacă și plătitori de bilete. Dar o garnitură de tren funcționa ca să ducă pe linia ferată 6 oameni.

Nu sunt cumva niște cheltuieli cam mari pentru așa ceva și nu e deloc rentabil, pentru nimeni? Poate decât să funcționeze linia aceea de tren, nu mai bine exista o linie de autobuze care să meargă pe aceeași rută? Nu e ușor mai ieftin?

Știu că întrebările mele sunt profund retorice și, la CFR, este doar o pușculiță de bani pentru orice guvernare care a trecut pe la piața Victoriei. Dar mă întreb, așa, oare câte trenuri merg goale prin românia, cheltuind bani aiurea, plătind salarii și tot restul?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

28 comentarii Adaugă comentariu

  1. Ți-aș răspunde, dar simt în urina ca stii mai bine raspunsu.
    Daca as fi fluture as zscrie: “încă un exemplu ca poți sa devi mai bun și fără sa iti pese de politic și căile ferate sunt oricum degeaba”

  2. #2

    Toate

  3. #3

    youtu.be/t2ic-rwJLXM
    Merita 24 de minute

  4. #4

    Era ceva de genul asta in Japonia. www.citylab.com/transportation/2016/01/japan-keeps-this-defunct-train-station-running-for-just-one-passenger/423273/

    Sunt sigur ca guvernul nostru a copiat acest model, pentru ca fiecare suflet conteaza.

  5. #5

    Prin 2002 eram un licean navetist. A oprit o data trenul pe camp, cu jandarmi si tot tacamul si a cautat serios la bilete si abonamente. Mai mult de jumatate nu au mai ajuns in ziua aia la lucru sau la scoala.

    O problema e si cu mersul trenurilor. Pe o anumita linie este un tren care soseste la 6 si la 7 dimineata. Oare nu era mai util ca trenul de 6 sa ajunga la 5:30, sa poata si cei care lucreaza in schimburi sa ajunga la timp la fabrica?

  6. #6

    Pana si trenul arata ca un pensionar de 65 de ani care abia astepta sa dea coltu’.

  7. #7

    Dacă ți se pare stupid să plimbi un tren pentru șase persoane, cum explici decizia de a ține un vagon încuiat și gol când primul e arhiplin cetinplin ?

  8. #10

    Pt CFR numai de bine …cum se zice despre morți…. Ultima oară când am vrut sa merg cu ei, după o pauză de vreo 10 ani, era ceva zi națională …m-am gândit că o să fie plin așa că am fost sa iau bilete cu 4 zile înainte. Surpriză nu mai erau locuri. Ok am zis că poate la clasa a2a. Nu nici la clasa 1 nici la cușetă nici pe acoperiș. Cu 4 zile înainte Probabil că nu mai aveau cum să adauge alte vagoane că erau toate ocupate sa transporte cate 6 călători pe alte rute.

  9. #11

    Ai rabdare. La modul de degradare si lipsa de investitii in curand se vor inchide aceste linii by default.

  10. #12

    Si cate incidente se astea or sa mai fie… cu exceptia unor sectoare modernizate restul e fie un dezastru ce sta sa se intample fie vai mama ei.

  11. #13
  12. #14

    raspunsul se afla in situatiile financiare care sunt publice. orice societate de stat ii e frica de profit si de cash-flow pozitiv. cu mici exceptii.

  13. #15

    Sunt varza astia din conducerea CFR. Trenul a deraiat ca n-are 5G.

  14. #16
    • #17

      nu a fost o zi buna ptr cfr:)

    • #18

      Eu asta vara v-am zis că la 10 august nu a deraiat un tren ca asa a vrut Dragnea. Se întâmplă dezastre tot timpul la CFR, nu-i de mirare ca in unele trenuri sunt 6 calatori. Si Toni Montana mă facea tot pe mine postac pentru ca infirmam ca nu Dragnea deraia trenurile. Nah, luați de aici.

      Si cine nu a vazut, sa recupereze episodul ala de ieri de la Romania, te iubesc. Oameni buni, linia ferata e la cel mai jos nivel de la Carol incoace. Sa nu credeti ca daca merg masiv niste studenți cu 0 lei pe litoral la vara sau pe Valea Prahovei in weekend atunci e bine. Nicidecum. Scopul guvernelor (da, toate) a fost distrugerea oricarei companii de stat.

  15. #19

    Liniile de tren sunt varza, viteza medie de deplasare a trenurilor e pe la 40km/h, pe un traseu pe care acum 20 de ani faceai 3 ore, acum faci 4 ore jumate. Biletele nu sunt ieftine, confortul e la nivelul anilor 90. Asa ca nu-i de mirare ca toata lumea calatoreste cu masina personala, cu autobuzul/microbuzul, sau, pe distante mai lungi, cu avionul. CFR-ul s-a furat.

    • #20

      Pe intern si distante mari nu prea sunt curse directe cu avionul, pe Moldova Ardeal majoritatea sunt cu escala la Bucureşti, mișto sa prinzi și escala peste noapte.
      Ca merge mai usor.. mehh ar merge poate si asa dar nu mai e siguranță, de la atâta ne-întreținere circulația cu trenul a devenit un pericol, pe loc drept accidentele sunt mai ușoare dar prin munți va fi un dezastru când se va întâmpla, când vezi stâlpi căzuți de ani de zile, cabluri prin bălti și tufișuri se simte deja ca e pe vine.

  16. #21

    Momentan, sunt in Luxembourg de vreo 2 ani. In jur, prin Germania, Franta sau Belgia, sunt atat de pline trenurile incat cu greu gasesti loc. Toate. In schimb, prin Luxembourg, se intampla destul de des sa iei trenul catre Bruxelles, Trier sau Liege si sa fie aproape gol. Si merg din ora in ora. La fel si autobuzele. Circulam frecvent cu ele pentru a vizita zonele rurale si de multe ori circulam singuri in autobuz (cuplu). In Germania, se merge pe rentabilitate, preturi mari. In luxembourg, se merge pe asigurarea unui serviciu care oricum din 2020 va fi gratuit (inclusiv trenuri nu doar autobuze). Deci, se poate si intr-un fel si in celalalt. Poti urmari profitul, precum germanii sau francezii ori poti asigura un serviciu de baza subventionat de stat pentru cei care platesc taxe.

    • #22

      Si cam cit de mare e Luxemburgul ala ca sa mu proecedeze ca Germania?Ultima oara era un pic mai mic decit Bucurestiul(la suprafata).Ma indoiesc ca exista ” Caile Ferate Luxemburgheze”,as putea paria ca liniile (mai exact UNICA statie din Luxemburg) e opreta fie de nemti,fie de francezi,fie de belgieni.Normal ca n-au pierderi.

  17. #23

    orice om ii e frica sa nu deraiere

  18. #24

    Tin minte o aventura pe care am trait-o in estul salbatic al tarii. Nu eram cu masina si depindeam de o linie de autobuz care nu pleca din autogara, cum te-ai fi gandit ca e normal. Am gasit cu chiu cu vai statia de autobuz care nu era marcata in niciun fel. Vine autobuzul. Intreb de ce nu e niciun semn de statie. Soferul: “Pai domnu’, toata lumea stie ca aici e statie!”
    Cumpar bilet de la el si astept sa plece autobuzul. Care autobuz mai sta vreo jumate de ora. Intreb cand plecam. Soferul:”Pai mai stam domnu’ sa mai vina lume, cu 10 oameni nu ne scoatem nici motorina”. Pam pam. Ar fi o idee ca nici trenurile sa nu plece pana nu-s pline.

  19. #25

    Adevarul e intotdeauna undeva pe la mijloc. E adevarat ca unii directori sunt incompetenti si numiti pe relatii politice, la fel de adevarat cum e faptul ca pesedeaua a cam mancat banii de investitii la tot ce inseamna companii de stat. Trenurile nu merg cu un vagon dupa 2 locomotive din cauze masochiste ci datorita faptului ca sute de vagoane au depasit duratele normale de functionare si sunt trase pe dreapta din cauza de lipsa fonduri pentru investitii.

  20. #26

    Cica era Tiriac cu 5 bogatani din afara, se duceau la vanatoare si au inchiriat tot trenul. Cum sa va ganditi ca CFR e nerentabil, suntem patrioti sau nu mai suntem?

  21. #27

    Pare că s-a produs o extorsiune a unui terasament de într-o…
    A deraiat un tren, s-a rupt un burlan… mai contează în zilele noastre?
    Criticați degeaba CFR-ul. Nu vedeți că pe locomotivă scrie Constantin Group? Precis a fost luată de la dezmembrări.

  22. #28

    Mai usor si mai ieftin era sa introduca un automotor. Cu siguranta asigura un confort superior oricarui autobuz.

    In plus, este interesant cum pe anumite rute unde CFR este nerentabil si desfiinteaza trenurile apar imediat operatori privati care… nu stiu cum dracu reusesc sa fie profitabili.

    Eu cred ca e momentul sa nu ne intoarcem in epoca de piatra si sa evoluam din punct de vedere al transportului; transportul feroviar poate asigura confort si viteza cu conditia sa si fie executat in conditiile secolului curent si nu al celui anterior.
    Peste tot in lume functioneaza transportul feroviar numai la noi nu se poate. Gasim noi solutii sa-l facem nerentabil!