Delikat-2

Mă uitam azi printr-un hypermarchet de mare angajament, la standul cu cu sucuri de fructe. 300 de ml de suc de mere+morcov+portocala, 18 lei. optsprezece lei noi. Osutăopzecidemii de lei vechi. Și m-a străfulgerat o revelație. Românii vor să se îmbogățească peste noapte inclusiv din sucurile de fructe.

Pentru că, la cantitatea aceea de suc, ai nevoie de ceva gen o portocală, o jumătate de măr și un morcov. Cost final, maxim 1 leu. Mână de lucru, utilaje, amortizare, să presupunem încă 1 leu pe unitatea de produs. Salarii, încă un leu.

18 lei prețul final? Dublați sumele propuse de mine, raportat la costul materiei prime. Și iarăși veți obține un adaos comercial de toată jena. Și așa, oamenii, în loc să le cumpere suc de fructe copiilor, le vor cumpăra Teddy sau alte chestii 100% naturale.

Desigur, există clienți și pentru acele prețuri, e suficient să ceri. Doar că e un număr limitat de oameni cu capacitate financiară suficientă. Dacă prețul ar scădea, dacă ar începe o campanie media legată de consumul de sucuri naturale de fructe, dacă s-ar investi bani și timp, plaja de clienți ar crește, probabil, exponențial.

Doar că nu s-ar face nimic repede, atunci, pe loc, să vină banii.
Păcat, mare păcat. Pentru că bani care ar putea intra în dezvoltarea unei industrii utile, se vor duce, în final, tot la rechinii pharma.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.