Prima dată când am copiat grav de tot a fost în clasa a 8 a, la teza finală de matematică. Fiind un geniu al matematicii, cu 3 și 4 pe linie, dacă nu luam ceva gen 8 în teză, eram pa, nu mai prindeam înscrierea la liceu. Așa că m-am blindat de tot ce înseamnă lecție la matematici, aveam copiuțe peste tot, inclusiv in ciorapi, scrisesem formule cu pix negru pe părțile maro ale băncii de cu o săptămână înainte, ca să nu atragă atenția schimbarea de design a băncii, inclusiv pe lateralele interioare ale catedrei scrisesem niște demonstrații și formule, în cazul în care devenea proful bănuitor și mă trimitea la catedră.
Următoarea dată a fost la treapta a doua, care se dădea din matematică și fizică. La fizică eram beton, 10 pe linie, dar matematică, la fel de pafarist, mai ales că începusem dintr-a 9 a cu numere de alea inventate gen i și j, totul devenise un haos în capul meu. Am scris toată materia, cu acul, pe marginea unor pixuri BIC hexagonale. Toată. Am trecut cu brio.
În facultățuri, în afară de aia de drept, peste tot se făcea matematică în anul 1, blestemul vieții mele. A mers o perioadă cu ajutor de la colegele drăguțe și tocilare dar, la un moment dat, m-am săturat, am luat boul de coarne și m-am dus cu prima ofertă de șpagă. După care, toate examenele le-am trecut cu 50 de dolari depuși cu religiozitate pe bancheta profesorului de matematică.
Nu sunt mândru de chestiile astea, nici nu mi-e jenă de ele, le consider ca făcând parte din educația mea și cred că mi-a fost mai util să învăț să mă descurc în viață decât integrale, logaritmi și alte rahaturi pe care nu le-am văzut niciodată după ce am terminat și sunt sigur că nu voi avea de rezolvat nici în restul vieții.
Ce voiam să spun, legat de circul cu cei 45 de viitori exmatriculați de la drept, este că da, copiatul e furt. Atunci când copiezi, îți asumi că faci ceva ilegal și, odată cu asta, îți asumi și eventuala pedeapsă, dacă ești prins. Dont do the crime if you cant do the time. La mine, de exemplu, la treapta a doua, dacă o picam, eram obligat să merg la școala profesională, să mă facă chefereul vreun înșurubător șef prin revizia Grivița. Era o miză, dacă eram prins.
Se pare că panseluțele alea care nu știau că nu copiezi niciodată în grup, pentru că, un secret cunoscut de mai mult de un om nu mai e secret, aleg să își pună poalele în cap, la urma urmei, ce mare lucru au și făcut, acum serios.
Și vine și USR Tineret, să rezolve problema, mai ales vorbind de FACULTATEA DE DREPT.
Din păcate pentru tineretul userist degrabă scăpătoriu de onoare și virtute, gura bate, ca de obicei, curul, iar internetul e mare, e drept și e bun. A se citi captura de ecran de mai jos.
Nu-i așa că e distractiv?
NOU
Aaa, viitorii pensionari la 45 de anisori, cu pensii babane. Oare cate generatii au facut la fel? Unii vor spune: “ce ma, tu n-ai copiat?”, ba da dar nu sunt magistrat…
NOU
E furt dacă ești prins.
Nu fac pe lupu’ moralist aici dar eu n-am copiat niciodată. Alții copiau, nu erau prinși, treceau peste corigența la mate cu care eram eu dator an de an. Eu, rămâneam integru și corigent, ultimu’ mohican.
N-aveam de unde copia, asta era problema principală, mă durea n cur că e furt sau nu.
Am ajuns la juma de secol de viață da’ să mi bag picioarele dacă m-aș fi gândit vreodată să scriu cu acul pe pix.
De aia Metrî scrie aici și io mă pregătesc să mă duc la muncă.
NOU
Textul parcă e desprins din serialul “Luptătorii contra statului paralel”. “Ce să facă și ei, maică… E mici, e proști și nu știe, da’ n-a dat la nimeni în cap…” Și uite așa aruncăm principiile la gunoi, o fi vreun activist de seamă prins cu mâna-n borcan.
NOU
Nu putem forma magistrati in spirit medieval cu razbunari si nasolii. trebuie sa-i formam in spiritul hotiei si minciunii, doar astea sunt vremurile in care traim.
NOU
Eu cand copiam o faceam pe ascuns de oricine. Stealth mode. La gujterii astia 45, a fost organizare in masa. Adevarat cartel.
Poate nu chiar exmatriculati, da un an pierdut ar merita.
NOU
Cred ca principala problema a matematicii, incepand din clasele 5-8 si pana intr-a 12-a, este ca majoritatea profesorilor o prezinta ca ceva fara de care nu te poti descurca in viata. Mizeriile alea cu ” matematica de acum e cea mai importanta, fara ea mori de foame, daca nu stii functii, logaritmi si fractii vei ajunge un esec pe doua picioare !!1!1! ” au tinut de 10 ori mai multi copii indepartati de materie, decat sa-i faca sa vor sa o inteleaga, sau sa-i faca sa nu mai aiba frici si anxietati de cate ori stiu ca se aproprie ora de mate sau vreun test la ea .
Si la mine, matematica a fost singura materie care mi-a pus vreodata capac, nici macar la chimie, fizica sau economie nu am avut vreo problema majora, n-am facut chimie si fizica la nivel de specialitate de profil, dar au fost luate in serios si nu sunt exact niste materii usoare. Dar cand nu exista presiunea aia in jurul tau in care nu mai conteaza ca esti bun la 14 materii din 15, daca nu esti bun la aia a 15-a ” nu faci nimic in viata “, aparent iti este mult mai usor sa faci anume ceva.
Nu am ramas niciodata corigent la matematica pe vara, doar de 2 ori pe semestru, intr-a 9 a si intr-a 12-a, din cauza milei profesoarelor, care in afara de defectul de mai sus, pe care il au 90% dintre profesorii acestei materii cred de pe pamant + colegii aia care sunt foarte buni la ea, pot sa zic ca au fost niste femei foarte intelegatoare, iar la final de an daca erai cuminte, respectuos la ora, scriai ce se lucreaza in clasa si reuseai sa tocesti cateva formule, isi faceau ele magia si iti scoteau media de trecere.
Este foarte greu sa motivezi copiii spunandu-le ca fara materia ta n-or sa ajunga nimic, cand peste tot in jurul lor sunt oameni care au ajuns sus si foarte sus, nici nu vorbesc de oamenii normali cu vieti la un nivel normal, ci de aia cei mai bogati si cei mai cunoscuti, care probabil nu au niciun habar de functii, formule, logaritmi si analize .
Exista o pacla de meserii banoase unde sa fii bun la matematica este ideea de baza, dar nu sunt nici pe departe meseriile alea inceputul si sfarsitul succesului in viata. ” Matematica te ajuta sa iti dezvolti gandirea ” – matematica de baza da, restul sunt tot felul de lozinci ( ca si aia cu ” n-o sa ai un calculator in buzunar toata viata – lol – ce faci daca TE OPRESTE CINEVA PE STRADA SI TE INTREABA CAT FAC 5 x 9 ????? —> fmm ) .
Cea mai mare problema a matematicii nu sunt copiii ” lenesi ” sunt profesorii acestei materii, de pretutindeni, care se cred cei mai importanti oamenii din orice scoala, care pun presiune, care umilesc elevii in fata clasei cand nu stiu o formula, si care nu inteleg ca pentru unii cum sunt eu de exemplu, este literalmente imposibil sa invete algebra de nivelul liceului atat de repede si de eficient cat au ei nevoie, fara pastile.
Da, copiii care au ADHD, ADD, OCD, aspergers, autism non-sever ( adica foarte probabil nedetectat, de care nici macar copiii in cauza nu stiu ) si altele din acelasi spectru, foarte probabil nu pot invata matematica de nivelul liceului ( cel putin ce se preda in Romania ), fara pastile. Exista si autismul ala care te face mega-geniu la ceva ca in filmele cu super-eroi si care te ajuta sa stai concentrat 10 ore la un singur lucru pana devi maestru. Este extrem de rar pentru cineva sa aibe asa ceva.
Si nu, nu am luat bac-ul la matematica din prima, l-am luat din toamna, iar colega draguta din fata mea ( pe care n-o mai vazusem niciodata prin liceu pana atunci ) a ” luat ” un frumos lantisor cu initialele ei si ale prietenului ei, win-win situation for everyone ca daca iar ma bazam pe puterile mele si stateam cu frica ca ma prinde supraveghetorul, iar luam sub 4 ca si in vara :)) .
NOU
Ai uitat sa spui de istorie :)).
In generala, am avut un profesor foarte tanar (cred ca eram prima lui serie de elevi), efectiv faceam proiecte cu el, ne inscria la tot felul de concursuri, faceam planse interactive, ne punea sa luam interviuri la parinti si bunici, sa povesteasca despre copilaria lor, etc.. A fost o placere, efectiv iubeam istoria, nici chiulangii nu lipseau, nu ramanea nimeni corigent.
A venit liceul, eu, aia fiarta pe istorie, dupa primul semestru ajunsesem sa chiulesc constant. In afara de faptul ca am citit manualul de istorie din scoarta in scoarta, am urat materia aia. Lehamite si scarba mai mare de om, ca ala, nu cred ca am intalnit (in liceu, ca in generala a avut grija fosta diriginta, care era si profesoara noastra de matematica, o baba care i-a fost profesoara lu taica-miu, sa ne faca sa detestam matematica, cu pasiune) . Efectiv, ne dicta pagini intregi la ora, ne asculta aleatoriu si cand ne asculta, urmarea in caiet sa vada daca e acelasi lucru cu ce a dictat el. Cuvant cu cuvant, in aceeasi ordine. Am detestat istoria atat de rau, ca abia ma strofocam sa iau un 7, sa nu stric media prea tare. Drept urmare, mi s-a sters tot din memorie, din ce am invatat in liceu.
Abia azi, incep sa fiu mai interesata de istorie si chiar vreau sa citesc tot, sa vad cum au evoluat lucrurile pe teritorultarii noastre, incepand de la cele mai vechi date, mai ales partea cu domnitorii, ca sunt discrepante mari intre ei, de sute de ani. Sunt curioasa ce s-a intamplat intre timpurile alea.
NOU
Referitor la copiat, atata timp cat iti asumi consecintele nu vad problema. Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este(bine, la varsta aia nu cred ca poti sa-ti pui genul asta de intrebari, mai degraba zici “lasa ca-l fac pe fraier”): Care este cel mai nasol lucru care se poate intampla si daca sunt ok cu asa ceva. Exemplu: “am 3 si 4, si ma prinde si-mi mai pune un 1. Oricum raman repetent, deci prinsul nu schimba balanta situatiei”.
Referitor la eram genial la fizica dar aveam 3 si 4 la mate, parerea mea, a unuia care a predat celor din clasele 5-12 timp de 4 ani este ca profesorul nu a gasit metoda sa te faca sa-ti placa materia respectiva. E complicat sa o faca cand are 25-30 de elevi la o clasa insa am sa detaliez putin ce am observat in trecut. n copil isi da interesul pentru o materie in urmatoarele situatii:
– Cand o persoana care ii preda, sau un coleg cu care lucreaza in echipa, este pentru acel copil un fel de model/lider/exemplu/ceva pe care acel copil il admira si-si doreste cu tot interesul sa faca treaba buna pentru mentorul sau
– Cand profesorul/parintele reuseste sa-i prezinte copilului utilitatea materiei si copilul sa creada “hmm, asta m-ar interesa, as putea obtine beneficiul asta de pe urma ei”. Sa zicem “ce cacat ma intereseaza pe mine chimia lui peste” dar daca intelege ca ar putea descoperi nu stiu ce vaccin, discutia e alta. Si avem exemple nenumarate aici, dar cel mai clasic cand copiii erau bata la engleza, nici “hello” nu stiau si dintr-o data cand au emigrat sa faca bani au invatat-o intr-o luna.
– Cand profesorul e capabil sa-i dea mici probleme ursor de rezolvat ca sa-i construiasca increderea copilului scotandu-l in evidenta.
NOU
Am copiat destul, dar dacă m-ar fi prins, aia era, ura și la gară. Dar, oricum ai încerca să o dai, e furt.
Ca fapt divers, n-am copiat niciodată după fițuici, dacă le făceam, n-aveam nevoie de ele, știam ce scrie. Ori direct din carte, ori de la vreun coleg.
În facultate am avut niște profesori super, ne-au zis că putem veni cu orice carte/caiet de curs la examen, am zis că aia e. N-a luat nici unul mai mult de 3.
P.S. Treapta a doua, tinerețe, ehe!
NOU
Am o problema: cand vad expresia “cred cu tarie”, mi se taie orice interes pentru text. E o expresia prea des folosita de sfintele de pe social media.
NOU
Nu știam că există tatuaj cu expresia, în fine.
NOU
Referitor la copiat, atata timp cat iti asumi consecintele nu vad problema. Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este(bine, la varsta aia nu cred ca poti sa-ti pui genul asta de intrebari, mai degraba zici “lasa ca-l fac pe fraier”): Care este cel mai nasol lucru care se poate intampla si daca sunt ok cu asa ceva. Exemplu: “am 3 si 4, si ma prinde si-mi mai pune un 1. Oricum raman repetent, deci prinsul nu schimba balanta situatiei”.
Referitor la “eram bun la dar ghioaga la “. E oarecum normal zic eu sa excelezi la o materie si sa nu te concentrezi pe celelalte. Nu poti fi geniu la toate, e normal asa ceva, e chiar imposibil cred sa-ti concentrezi atentia in 7 locuri si sa excelezi in toate 7 (e vorba de efort, concentrare, resurse, timp, pasiune). In cel mai bun caz vei fi mediocru la toate 7. De asta si discutia din domeniu profesional daca sa fii expert intr-un domeniu sau mediocru in general? Sistemul de invatamant in general e futut, asta stim. Ar trebui sa se concentreze in incuraja copiii sa devina experti in ce aleg nu mediocri in general, insa asta e alta discutie.
Daca ar fi sa detaliez putin, din experienta mea faza cu “nu-s bun la materia asta”, daca acel copil nu problema mentala cum a mentionat si Ventor mai sus, situatia asta este in principal din vina parintilor/profesorilor, unii avand “grija” ca psihologic sa te futa si sa te faca de cacat in fata altora asfel incat ca la Impostor sindrome, tu sa crezi ca nu esti bun de nimic si nici nu are sens sa depui efortul sa incerci. SI ma refer strict la fizica vs mate unde sunt 2 materii cam de aceeasi categorie de profil real, nu desen/latina vs mate. Parerea mea, a unuia care a predat celor din clasele 5-12 timp de 4 ani este ca profesorul nu a gasit metoda sa te faca sa-ti placa materia respectiva. E complicat sa o faca cand are 25-30 de elevi la o clasa insa am sa detaliez putin ce am observat in trecut, ucopil isi da interesul pentru o materie in urmatoarele situatii:
– Cand o persoana care ii preda, un parinte/frate/ruda sau un coleg cu care lucreaza in echipa este pentru acel copil un fel de model/lider/exemplu/ceva pe care acel copil il admira si-si doreste cu tot interesul sa faca treaba buna pentru mentorul sau pentru ca vrea sa mentina relatia si sa se simta apreciat
– Cand profesorul/parintele reuseste sa-i prezinte copilului utilitatea (beneficiul pentru copil) materiei si copilul sa creada “hmm, asta m-ar interesa, as putea obtine beneficiul asta de pe urma ei”. Sa zicem “ce cacat ma intereseaza pe mine chimia lui peste” dar daca intelege ca ar putea descoperi nu stiu ce vaccin, discutia e alta. Si avem exemple nenumarate aici, dar cel mai clasic cand copiii erau bata la engleza, nici “hello” nu stiau si dintr-o data cand au emigrat sa faca bani au invatat-o intr-o luna.
– Cand profesorul e capabil sa-i dea mici probleme ursor de rezolvat ca sa-i construiasca increderea copilului scotandu-l in evidenta copilul incepe sa se simta apreciat, prinde curaj si isi da mai mult interes. Cazul meu, corijent la mate pana in a 9, pana a venit un profesor cel mai a dracu din liceu unde toti tremurau care a reusit sa ma scoata in fata. Acelui profesor ii datorez formarea mea.
– Cand copilul decide sa-si puna mintea cu tine, tu facandu-l albie de porci si el zicand ca iti arata ca esti un dobitoc. Din punctul meu de vedere acum n-ar mai merita efortul dar am experiente personale cu “domnu nu cred ca e vreo sansa aici, si “ghici ce”.
– Cand copilului “ii iese acum ceva material” din treaba asta. Am avut un copil cu care am incercat o gramada de metode, obiectivul meu era sa-l scot din corijenta, nici un profesor nu vroia sa-l pregateasca pentru ca simteau ca e un obiectiv greu de indeplinit si copilul atunci nu era interesat si pana la urma singura varianta a fost sa ajungem la o intelegere sa-l platesc pentru fiecare exercitiu/problema rezolvata corect fara ajutor din partea mea cu rugamintea sa nu trijeze, binenteles tezele/lucrarile/iesitul din corijenta aavand sume mai mari. Ghici ce s-a intamplat, desi era corijent pe primul semestru (media 3), dupa intelegerea cu suma pe fiecare problema rezolvata corect fara hinturi, mi-a luat multi bani pentru ca era clar ca nu puteam sa mai rup intelegerea. Era un win-win, eu imi antigeam obiectivul, el invata sa castige bani de pe munca lui.
Concluzia mea: Depinde metoda de predare si persoana. Daca reusesti sa creezi o chiimie/relatie profesionala, copilul o sa-si dea interesul
NOU
Da, am copiat.
Uneori de nevoie (in liceu la obiectul numit Organizare – o toceala ordinara despre organizarea productiei in fabricile comuniste, dar predata in anii 92-96 – si in facultate la matematici superioare)
Alteori la ambitie: aveam in liceu un profesor de logica si psihologie care se lauda ca la el nu se poate copia, asa ca m-am ambitionat sa il copii, desi era o singura pagina de caiet de invatat pentru un test anuntat. La fel in facultate, la contabilitate nationala – toata lumea copia, numai “fraierii” invatau.
Dar stiam exact care sunt consecintele. In liceu te alegeai cu nota 1, in facultate riscai exmatricularea.
NOU
Cel mai frumos am copiat in clasa a X-a, la tehnologie. Faceam toti scandal, apare profesorul nervos si gata…test fulger. Procedurile de lucru si protectia muncii la nu’s ce hal de utilaje, strunguri, chestii de genul. Toti eram praf. Cum stateam eu si ma gandeam la nemurirea sufletului, ce crezi ca vad mare pe perete….exact subiectul lucrarii. Inramat, cu desene, tot ce trebuie. Si incep sa scriu…si scriam…si mai cer o foaie. In jurul meu toti colegii se agitau. Apare profesorul langa mine, curios, ca doar stia clar ca sunt paralel. Se uita la mine…scriam…se mai uita la mine…se uita in banca…eu tot scriam. Si la un moment dat ma uit si eu la el, si pe urma pe perete…mi-a prins privirea si a vazut. A inceput sa zambeasca, si mi-a facut 2 semne clasice…cel cu degetul pe buze ca sa tac, si cel cu mimatul taierii gatului….asta daca mai zic cuiva. Evident ca nu am zis nimic nici unui coleg, ca statea cu ochii doar pe mine. La sfarsit m-a pus sa ma ridic in picioare si sa le zic de unde am avut inspiratie:)))
NOU
am fost ok la mate
am copiat la materii de tocit unde nu învățăm nimic in afara de niste definiții din cărți vechi de 30 de ani
managementul calității
ecologie si protecția mediului – o gluma de profesor care citea din niste cărți din anii 70-80, nimic aplicat nimc tangibil. am incercat sa copiez din manualul cumpărat prin școală, il rasfoiam de zor. a venit profesorul in spatele meu si m-a prins. a zis doar atat: nu mai cauta ca orcum nu găsești! adica ce ne cerea la testare era tot din cărțile lui învechite, nu erau bune manualele școlare cumpărate cu mari eforturi de părinți
NOU
Cand am fost eu la poli (UT cluj) nu prea te exmatriculau daca te prindeau cu copiatu’ dar nici nu mai treceai examenu ala decat cu ajutor de la toti zeii din univers, in ultima sesiune extra speciala de restante inainte de licenta sau poate chiar doar la licenta din toamna.
NOU
In generala, aveam o copiuta minuscula pe care o tineam in penar (stiti, acel portofel cu fermoare unde tineai stilou, pix, guma etc).
In liceu, copiam direct din caiet, la fizica. Profu avea 76 de ani, partea stanga paralizata, se misca cu 20 cm pe secunda. Doar la teza iesea de la catedra, dar pana ajungea la a treia banca, aveam caietul bagat deja in ghiozdan si subiectul rezolvat.
In facultate, mai rarut. SIngura materie la care am copiat dupa copiute era ceva gen Ecotehnologii. O materie de rahat care nu te invata nimic, trebuia sa tocesti etc. Aveam 4 copiute in cele 4 buzunare + o copiuta ca un fel de legenda. Adica, pe copiuta de tip legenda scria ce lectii am si in ce buzunar. Spre exemplu, Industria poluarii era in buzunarul dreapta spate :))
NOU
Am citit repede “aveam degetul deja bagat in ghiozdan”…
NOU
Mie matematica tot timpul mi s-a parut usoara si relaxanta, pana in anul 2 la poli cand s-a terminat.
Nu stiu de ce alti colegi aveau probleme cu integralele, limitele, trigonometria, bazele generatoare…
Mint, stiu de ce : pentru ca erau prosti.
NOU
cine spune că n-a copiat niciodată minte. imposibil în 10-12-15-16-17 ani de școală, cu mii de teste, teze și examene, să nu-ți fi aruncat măcar o dată ochii pe lucrarea colegului de lângă tine ca să-ți vină ideea aia salvatoare care să te scoată din marasmul neștiinței (hi! hi!).
în rest, cea mai mișto copiere a fost cea pe care am organizat-o întreaga clasă la teza la istorie, într-a 11-a. aveam un profesor foarte bun și foarte sever care avea pretenția să-i scrii toate cele trei variante ale anilor de domnie ai lui assurbanipal, plus anii, diferiți, de naștere și diferitele variante ale numelui său. sau să explici care variantă e mai plauzibilă pentru data bătăliei de la termopile, în august sau septembrie (bineînțeles, trebuia să știi tu lunile și anul). fiind însă miop, patrula încontinuu pe durata tezei printre bănci, repede, repede, astfel încât nici vorbă să poți face vreo mișcare. așa că, pur și simplu, am scris pe tablă toate datele relevante. cum el nu s-a apropiat la mai puțin de doi metri de tablă, ce era scris acolo, pentru el era doar o ceață lăptoasă. cea mai mare problemă a fost să ne abținem să nu râdem…
NOU
Eu nu am copiat niciodata. In timp ce faceam copiutele retineam tot si copiutele deveneau inutile. Retineam tot ceea ce reuseam sa inteleg. La comentariile de la romana aveam nevoie de maxim 3 propozitii si alea le dezvoltam pe 3 pagini. La poezii in schimb, cu greu reuseam sa memorez doua strofe. Dar cum testele aveau 3 puncte, unul de gramatica, unul de comentarii si unul cu ceva strofe de memorat, aveam mereu asigurat un 7-8.
In facultate se zicea ca elevii de nota 5 sunt cei mai buni si vor avea cel mai mult succes in viata. Pentru ca cinciul ala era muncit, era castigat cu efort si nopti nedormite. Iar asa se deprind niste calitati foarte utile in viata, inclusiv sociale. Cei foarte inteligenti nu trebuiau sa depuna cine stie ce efort, luau examenele din talent.
NOU
Motto of my life! “Rețineam tot ce reușeam să înțeleg.”
Cel mai probabil toți colegii mei ever m-au crezut tocilară, tot ceea ce făceam era să citesc și să înțeleg. Și am făcut facultatea de drept, unde era de citit nenică.
Am și tocit, economia și filozofia de liceu. Îmi amintesc și acum o întâmplare: ora de filosofie, prima, la 7.30. În dimineața aia, cumva, reușisem să rup o lentilă de contact. Abia cumpărată, anno domini 2000, costau o poală de bani, alea trebuiau să mă țină 1 an (se tricotau lentile care te țineau 1-2 ani pe vremea aia). Năpastă pe capul meu.
Io mă gândeam la lentila mea, cum ascund asta de tata (tragedia era doar în capul meu), la câte alocații trebuie să renunț, îmi ajung banii sau îi mai cer lu’ mama, cum o iau efectiv (io la dracu-n praznic, magazinu’ de lentile la București, anul 2000-încă nu apăruseră fan curier și restul), când îmi aud numele: Andreea. Mă ridic, creierul comută pe pilot automat și încep să turui. Clasa râdea să moară, proful la fel. De fapt spusese “a doua”. 🙂 nu, m-a lăsat să termin de turuit.
Cu lentila s-a rezolvat, a plătit tata după ce s-a crucit când a auzit filmele din capul meu.
NOU
Aia de la usr se refera la aberatiile lui Dănileț, care este un fel de Dalai Lama al tuturor celor care isi dau cu parerea despre justitie fara sa fi avut tangenta cu sistemul.
Iar Dănileț a afirmat ca nu ar fi suficient sa fie examtriculati (ceea ce e normal, cum ai zis si tu) ci sa li se puna interdictia de a se mai inscrie la orice facultate timp de 10 ani… pai in situatia asta, de ce sa nu le deasi cate 10 bice pe spinare, cum ii place colegei tale din Ardeal 🙂
NOU
Până la facultate nu a fost cazul să copiez, eram cel de la care se copia. În schimb la facultate, am avut vreo 2 examene teribile. Pentru cunoscători, la UTCN, facultatea de Inginerie Electrică, la mecanica lui Fodor și TSRA-ul lui Călin Rusu. La primul, cu caietul în momentul când a ieșit din clasă iar la al doilea am avut noroc că examenul se dădea în P03, un amfiteatru mare. În principiu nu regret pentru că Fodor preda prea stufos și subiectele cu adevărat importante le-a predat în ultimele 2 cursuri iar Rusu nu știe să-și vândă marfa absolut deloc. La restul examenelor, nu a fost cazul să copiez.
NOU
Si eu am terminat UTCN
NOU
De TSRA nu-mi aduc aminte sa fi facut in schimb fodor era horror si materia si felul in care preda insa macar puteai copia, cel mai horror a fost la mandru la bazele electrotehnicii, iti turuia non-stop 2 ore la curs de scriai 20-30 pagini a4/curs si nimeni nu prea avea curajul sa-l intrerupa sa-i puna intrebari ca era un malac de vreo 2m si 150 kg despre care circula o legenda ca s-ar fi strans 4 studenti care ar fi vrut sa-l bata dupa ce i-a picat la examen si i-ar fi dovedit pe toti el fiind boxer in tinerete.
Iar la examen mai aducea si 2-3 asistenti care se plimbau non-stop prin amfiteatru, a fost singurul examen care mi-a ramas pe anul urmator si l-am luat doar pt ca i s-a facut pana la urma mila de toti, eram vreo 20 care ramaseseram cu examenul pe anul urmator.
NOU
Bre Arhi, vezi ca e cineva care a vrut sa comenteze la acest articol si a comentat la…zoso ):)))))))
NOU
Asa se intampla cand ti mai multe ferestre deschise:)))
NOU
Incep (cum altfel?) cu mine: nu-mi amintesc sa fi copiat decat partial la latina prin liceu si asta pur si simplu dintr-o puturosenie crasa (plus profa ca painea calda). Ne scriam traducerea lectiei mititel de tot, ca stiam ca mereu ne da cate un fragment de tradus. Restul exercitiilor trebuiau facute cum-necum cu capu’ tau, macar sa vada ca ai incercat sa rezolvi ceva, ca te apropii de ideea pe care trebuie s-o stii, etc.. Mai aveai sanse sa scoti cate-un 5-6 si ceva, de mila, de sila, numai sa nu copiezi (nici in generala, nici la liceu, nici la facultate). Mi-am luat si un frumos 1 (la alta materie), ca i s-a parut unei minunate “doamne” ca ma uitam pe sub banca, era prea nebuna sa ma pun cu ea (n-a fost primul eveniment de gen si nu avea o problema numai cu mine) si oricum aveam medie de trecere la ea si cu unul ala; ce sa mai zic, am avut medii de peste noua, chiar si cu cei mai tampiti profesori (cu pretul proprii sanatati mintale, dar asta-i alta poveste).
In rest, copiau altii de la mine in prostie: teme, teze, lucrari, examene. Cu sau fara voia sau cunostinta mea 😀 La bac, la geografie, colegul din spate (abia-l stiam din vedere de la o clasa paralela) m-a rugat frumos sa-l las sa copieze raspunsul la o intrebare grila de 0.20 de puncte, desi i-am soptit ca nu eram sigura. E, la final am avut 9.80 fix pentru ca raspunsul ala fusese gresit. Deci aveti grija de la cine copiatz, buei, copchii 😛
Ca sa termin paranteza cu mine si sa fac legatura cu matematica din articol, am tot avut ghinion de profesori foarte “ne-buni” la stiintele exacte (de unde si hotararea mea sa merg mai departe la uman); cel putin unul de fizica prin liceu pur si simplu n-a vrut sa-mi dea nici macar 5 un semestru intreg, desi invatam de rupeam, pana cand nu s-a dus tata la el cu o mica atentie. Tot printre “premianti”, aia de matematica din gimnaziu era nemaipomenit de inutila, nu mai intru in detalii. Si bonus: aia din liceu nu puneau mai mult de 7 celor de la uman. Chiar daca faceai 100% corect (si multi faceam). Doar asa, de tampiti. Mi-a gasit maica-mea un profesor cu care am facut meditatii la matematica printr-a opta si m-a dus de la nivel de nota 3 si-un pic la nivel de nota 8 si ceva (la bac). Plus ca ne mai dadea cate-o monedutza din aia de ciocolata cand rezolvam dupa metoda care trebuie. Ulterior, au facut si alte rude mai tinere meditatii cu el si le-a prins bine; ii sarut manusitele de la distanta, ca oameni ne-a facut!
Asa: Nu reiese din context cat de “executie publica” a fost, dar ce mai pot sa zic? Ca se mai inchid ochii la copiat e una, dar ca s-a intamplat la MF drept… eee, asta da alta nuanta povestii.
Nu in ultimul rand, faptul ca se copiaza ATAT de mult ar trebui sa ridice un mare semn de intrebare alora care au tot facut invatamantul praf si sa inceapa sa faca si reforme utile, nu doar paroase. Elevul, studentul trebuie sa iasa de la ore cu lectia pe jumatate invatata, nu sa piarda vremea acolo si apoi sa faca multa munca suplimentara singur, ca de fapt n-a inteles nimic la ore.
NOU
Am copiat la liceu, doar la fizică, într-o mare veselie. Mate info intensiv info, 3 ore de fizică pe săptămână, dacă rețin bine, 0 interes din partea mea. Mi-a plăcut mult matematica, dar am urât fizica (unresolved issues din generală). M-a prins, mi-a dat un 2, mi-am perfecționat metoda. Găsisem cartea din care dicta problemele la lucrări, în timp ce el scria pe tablă enunțul, eu deja căutam rezolvarea la finalul cărții și o scriam direct pe foaie. Nu mă mai trata ca pe o suspectă, considerând că mi-am învățat lecția. Oh, but little did he know :-)).
Partea teoretică mi-o scriam cu un creion foarte fin pe ciornele A4, iar când se plimba printre bănci scrisul de pe ciorne era suficient de insesizabil încât să scap cu un 7-8 la lucrări. Nu mai mult, c-aș fi dat de bănuit. Când urma să ne aducă lucrările, erau singurele zile în care foloseam machiaj, să nu mi se vadă blushingul cât china 🙂 de la emoții(le de a nu fi prinsă).
În clasa a 12a, deja veniseră la mine 2 colege, olimpice județene la alte materii, sătule de lecții inutile la fizică: voiau să le-arăt cum să copieze. Au folosit și ele metoda fițuicilor A4 în creion și a funcționat.
Mi-am asumat niște riscuri, într-un context deloc favorabil: colegiu național în top 5 din țară, cu reguli draconic de stricte. Dacă m-ar fi prins a doua oară, ar fi fost niște consecințe extrem de nefaste. Am riscat și mi-am investit timpul în materiile care mă interesau cu adevărat și care m-au ajutat ulterior în evoluția profesională. Nu încurajez copiatul (mai ales într-un domeniu strict legat de o viitoare carieră), dar nici nu-s de acord cu programa școlară excesiv de stufoasă și neupdatată de juma’ de secol.
NOU
Am copiat ? Sigur, nu e vreunul care sa nu fi copiat in scoala.
Au copiat cei 15 ? Sigur, sunt prinsi si dovediti.
Deci discutia e orientata gresit catre cine si de ce copiaza.
Discutia ar trebui sa fie despre cancerul ala de partid si cum sa il facem sa dispara din lumea politica.
NOU
Te referi la USL ?
NOU
Nu, la USR, adica la ce s-a referit si Cetin.
Partea cu copiatul era doar fondul problemei, backgroundul, iar problema in sine fiind luarea de atitudine stupida si ipocrita a celor de la USR Tineret.
NOU
Cetin nu zice niciunde in articolul asta ca sa se desfiinteze USR. Condamna pe buna dreptate ce spui si tu adica luarea de atitudine stupida a tefeleilor. Spre deosebire de el, tu vad ca esti obisnuit a pune vorbe in gura oamenilor. Dupa tine doar fraierii astia trebuie taiati/beliti, USL e primadona deoarece ignora cu succes situatia, poate ne spui ce ar trebui sa i se intample si Pontalaului, la fel dovedit si prins el cu furt intelectual. Sau tovarasul penelist ca sa nu zici ca tin cu o tabara anume, cel care ca fost şef al poliţiştilor din România a stabilit performanţa academică de a plagia de patru ori, în pagini diferite ale tezei sale, acelaşi segment de text dintr-un studiu al Societăţii Academice din România.
Sa desfiintam toate partidele in cazul asta nu?
NOU
“Cetin nu zice niciunde in articolul asta ca sa se desfiinteze USR.”
Nici nu am zis asa ceva.
“Spre deosebire de el, tu vad ca esti obisnuit a pune vorbe in gura oamenilor.”
Tu ai facut asta, nu eu.
“Dupa tine doar fraierii astia trebuie taiati/beliti”
Exact.
De la restul nu am/aveam asteptari, pe cand USR ne-a futut ultimii 5 ani cu minciuni si dezamagiri.
NOU
Ar fi trebuit sa copiezi la sport sau dirigentie, nu la limba romana ca erai mai castigat pe viitor.
Iti fac un sumar al dialogului:
Dragos: Discutia ar trebui sa fie despre cancerul ala de partid si cum sa il facem sa dispara din lumea politica.
anton: Te referi la USL ?
Dragos: Nu, la USR, adica la ce s-a referit si Cetin.
Cum e aia cu “Nici nu am zis asa ceva “? Sau in capul tau a disparea de pe scena politica are alta semnificate, pe care astept sa o aflu..
NOU
Lol.
“Dragos: Discutia ar trebui sa fie despre cancerul ala de partid si cum sa il facem sa dispara din lumea politica.
anton: Te referi la USL ?
Dragos: Nu, la USR, adica la ce s-a referit si Cetin.”
Pentru ca Cetin se referea la USR, nu la USL. EU ma refeream la disparitie, nu el. A CUI disparitie ? A USR. Care USR ? Cei la care facea trimitere Cetin.
Sau, mai simplu.
Cetin scrie despre ce au facut cei de la USR.
Eu scriu ca ar trebui eliminati de pe scena politica.
Tu intrebi cine ar trebui eliminati.
Eu iti raspund ca USR, cei despre care a scris Cetin.
Tu imi spui “dar Cetin nu a scris ca ar trebui eliminati”.
Esti prost ? Sau doar userist.
NOU
Cand afirmi “sa il facem sa dispara” folosesti pluralul Dragos. Pluralul se foloseste pentru grupuri iar daca o dai la modul “il facem” automat incluzi in afirmatia ta toate persoanele de fata inclusiv pe autor. Eu fac, tu faci, noi “sa il facem”. Noi” desemnează pe cel ce vorbește și persoana sau persoanele pe care și le asociază în vorbire ca sa iti dau si exemplu practic, desi imi dau seama deja ca e degeaba. Adevarul e ca a fost prea fina trimiterea din primul meu comentariu, cunoscandu-ti preferintele politice exprimate pe aici. Sau ai ignorat-o cu succes si a trecut pe langa tine ca pe langa gard.E ok baws, ramane cum am stabilit erai mai castigat daca copiai la desen.
Iar ca sa il parafrazez pe Creanga stiu ca sunt prost. Da cand ma uit la tine si la ce debitezi tu prind curaj.
Userist nu sunt.
NOU
victor ponta, ai legatura
NOU
Cine spune ca n-a copiat niciodata la scoala minte de ingheata apele, eu cu matematica ma descurcam mai ales ca luam si meditatii pt facultate in schimb materie mai infecta decat chimia nu exista nu intelegeam de nici o culoare gunoaiele alea de ecuatii si reactii chimice, fara copiat n-as avut nici o sansa.
Fizica intotdeuna mi-a placut si mie, o invatam de placere cu legendele cu newton caruia i-a cazut un mar in cap si si-a dat seama de gravitatia sau arhimede care si-a dat seama in cada ca pt a pluti nu conteaza materialul ci cantitatea de apa dezlocuita, e singura materie la care am luat 10 curat fara nici un fel de copiat si in liceu si ulterior la facultate.
NOU
cred ca acolo buba e ceva mai interesanta. aia au copiat in conditii de scoala online. cred ca de aici povestea cu grupul. faptul ca au copiat normal ca trebuie sa duca la picarea examenului si probabil pt ca este asa de mediatizat se va lasa si cu alte penalizari. dar trebuie sa plece de la context, scoala online. la ce am vazut la copilul meu si la altii cam ce scoala online au facut, faptul ca aia au copiat este cea mai mica problema. in mod normal nici macar nu trebuia sa mai aiba loc examene asa cum sunt ele de obicei. nu ai cum sa ceri acelasi tip de testare cand predarea a fost de tot kktul, ca sa fiu finut.
misto e si faptul ca aia au fost dati in gat de colegi, clar viitori magistrati de inalta valoare.
in mod normal penalizarea ar trebui sa fie maxim repetarea anului, dar sa ii exmatriculezi dupa un an de pandemie si facut scoala la misto e fix problema majora a educatiei de la noi, livrezi un cacat si ceri performanta.
NOU
depinde care e regulamentul intern al universitatii, daca scrie ca trebuie sa repete anul, atunci sa il repete, daca zice exmatriculare, atunci sa ii dea afara, problema lor ca nu au citit EULA cand s-au inscris la studii si au dat next-next semnatura. iar faza cu exclus pe 10 ani de la orice facultate sau ce scria in comentarii ca a zis Danilet, din nou, daca asa prevede legea invatamantului, asa sa se faca, dar nu cred ca se prevede o pedeapsa atat de excesiva.
NOU
nu, regulamentul prevede exmatricularea si atat
NOU
aia e atunci. doar ca repet, problema e generata de context, daca nu vor sa se repete chestii din astea trebuie sa schimbe mai multe, in situatii speciale se aplica reguli speciale.
NOU
Danilet bate campii, nu scrie nicaieri ca 10 ani nu mai pot intra la facultate, el e doar lupul moralist de serviciu, exact ca usereii problema e doar cand incalca legile ceilalti, cand o fac ai lor e ok.
NOU
l-a spalat in cur pe basescu un deceniu, acum este plin de sfaturi fmm
NOU
hehe, cineva de la USR tineret a fost prins cu copiuta si acum USR e hai sa aplicam cele mai noi descoperiri din domeniul justitiei si hai sa nu fim razbunatori etc., fara penali, dar hai sa nu aplicam legea chiar peste tot. muriti ma!
copiatul e furt si sunt de parere ca la noi la scoala se ia prea putin in serios cat de grav e copiatul si practic se educa generatii intregi ca e ok sa nu stii nimic, dar sa stii sa furi ca sa te descurci in viata. la fel si cu plagiatul. mai degraba as fi de acord cu examene mai usoare sau materie mai putin dificila, dar toleranta zero la copiat, decat cu toleratul copierii.
si cred ca de aici incepe sa se strice societatea noastra, ca de mici copiii invata ca e bine sa furi si altele, cum ar fi ca daca dau parintii o spaga pe la profesor, au note mai mari, ca daca fac meditatii cu profesorul de la ore, au automat note mai mari si stiu dinainte subiectele de la lucrari si teze, iar cei care nu fac pregatire au note mai mici, practic de la cele mai mici varste li se inoculeaza ideea ca furtul, mita, traficul de influenta si alte infractiuni sunt perfect ok si chiar recomandate daca vrei sa reusesti in viata.
NOU
cum rezolvi situatia in care ai un muist de profesor care crede ca disciplina lui e miezul si fute viata tuturor elevilor lui?
mi-a placut mult de tot fizica. dar am avut placerea de a avea o profesoara imbecila care simtea nevoia sa imi dea note mici indiferent cat de bine faceam sau raspundeam. rezultatul e ca mi-am bagat pwla in ea de materie si am copiat la toate tezele/lucrarile, tot ce am prins, nu ma mai interesa. nu am fost singurul. dupa scandaluri nenumarate am reusit sa schimbam profesoara, dar problema a ramas, interesul pt materie a fost pierdut.
sau cretinii aia care cred ca un elev trebuie sa stie perfect la materia lor chiar daca in an terminal elevul nu este interesat decat sa invete pt bac si facultate, daca e cazul. rezolva astea si dupa aia de abia te duci si spui ca cei prinsi copiind trebuie pedepsiti exemplar.
NOU
intr-un sistem de invatamant dintr-o tara cu apa calda in capitala ar trebui sa existe niste normative foarte clare de notare care sa se aplice la toate scolile, nu dupa cum vrea pla sau pzda fiecarui profesor. cred ca si la noi exista, dar probabil nu se aplica, poti sa faci x, y, ai 6, mai stii si z, esti de 7-8 si daca rezolvii chestii de dificultate mai mare, 9-10 etc. in plus, sistemul de invatamant ar trebuii sa aiba si mecanisme sa inlature genul de profesori despre care ai vorbit, dar din nou vorbesc de situatii ideale care sunt prin tari de obicei mai vestice si mai nordice decat noi.
apoi, din cate stiu, in clasa a 12a se fac ore si in semestrul 2 si materia de la orele alea trebuie invatata si notata ca atare, gen stii de 5, iti da 5, stii de 10 iti da 10 si nu stii macar de un 5, ar trebui sa ramai corigent si sa dai bacul cand ai trecut clasa. daca elevul e interesat sa invete doar pentru bac si facultate, sa isi asume ca s-ar putea sa nu intre in vara la examenele alea daca asta e singura preocupare pe care o are.
NOU
Ender, useristul tipic. Ca si cei din subiect.
Daca ti-ar fi placut atat de mult fizica baws si tu stiai ca ai facut/raspuns de 9-10 iar aia din 5-6 nu te scoate ar fi trebuit sa faci un singur lucru:
– sa te plangi la parinti iar ei sa ia atitudine vis-a-vis de profesoara, prin diriginte/director daca tu nu aveai suficient tupeu sa o faci singur ( nu e de condamnat, tupeu nu are oricine), cu conditia ca poti dovedi oricand la o evaluare cu un alt profesor ca tu esti de 9-10 in loc de 5-6. Dupa cum se solutioneaza contestatiile de la BAC.Lucrarile sunt recorectate de alta comisie. Daca zici ca la fel facea cu toata lumea ar fi avut mai mare impact situatia la sedintele cu parintii.
Ce ai ales tu sa faci ? Sa iti bagi pula si sa copiezi. Optiune valida si asta, atata timp cat nu o folosesti in argumentatie pentru a-ti justifica fapta.
Perkele a sumarizat perfect in ultimul paragraf situatia cu materiile; atata timp cat sunt in programa de liceu nu sunt optionale baws. Numai daca scrie in dreptul lor ca sunt optionale.
Iar faptul ca profesorul respectiv tine la materia lui se numeste exigenta si ar trebui sa te bucuri ca inca mai sunt profi de genul. Nu cred ca acei profesori (exigenti) conditionau trecerea materiei de luarea notei 10 la examinare. Pentru ca asta inseamna pentru mine sa stii materia respectiva perfect. Ca tu ai raspuns de 6 sa zicem dar in mintea ta credeai ca iei 9 asta e alta poveste.
Am io asa o banuiala, ca din cauza unor snowflakesi din astia asa ca tine au aparut pe la competitii (nu stiu daca si oficiale) premiile de participare, si cupe/diplome care arata ca si cele ale castigatorilor pe bune. Ca sa nu se simta discriminati snowflakesii necastigatori, si ca sa anuleze orice urma de competitivitate.
NOU
@anton: esti idiot. este evident ca un copil la liceu are fix tipul ala de abordare pe care il dai tu acum din fata tastaturii. de altfel, nu am spus ce am facut, dar daca citeai cu atentie faptul ca profesoara a fost schimbata poate ca te lumineaza putin. nu poti sa faci in cateva randuri un rezumat al unei situatii de acum 20 si ceva de ani. dar banuiesc ca pt o persoana cu certitudini asa puternice ca tine nu exista probleme din astea, tu esti sigur cum sta totul. bravo!
pe subiectul cu materiile secundare te duci in balarii din nou. vorbesc de cei care abuzeaza de pozitia lor, nicidecum de situatiile normale.
nu am zis ca a fost bine ce am facut, doar am prezentat o situatie care a produs niste consecinte. misto modul in care judeci lejer si dai verdicte. tine sus munca buna!
NOU
Imi făcusem si eu o copiuță de-asta cu ceva formule. Cand se indrepta profa catre mine, faceam pe transpiratu’ simulând ca ma frec pe ceafa, moment in care puneam copiuta sub guler.
Numai ca la un moment, incepusem sa transpir de-adevăratelea…. iar copiuta (mortii ei)a rămas fix in zona unde se-ngână ceafa cu gâtul.
…Mi-a cules-o de pe gat cu ajutorul unei palme, date cu grația unui taietor de lemne.
NOU
Clasa a XII-a examen la un atelier de prelucrarea materialelor – in socialism dintr-un liceu de mate-fizica (bun) din capitala ieseai un mandru prelucrator prin aschiere – AKA strungar. in fine, ziua examenului – maistrul ne spusese dinainte ce piesa trebuia sa facem pentru examen si evident, unul din noi avea pe cineva pe la Faur (23 August pentru cunoscatori) si ne facuse piese la toti – dintr-un material si la o precizie pe care nu o scoteam noi never ever pe strungurile de la liceu. Examenul era in felul urmator: mergeai la strung, prelucrai piesa, o aratai maistrului dupa care el te trimitea sa o arati comisiei de examinare. Toata lumea se codea sa se duca primul – eu, mai curajos, bag piesa in buzunar, ma duc la strung, fac ce fac pe acolo, scot piesa din buzunar si ma duc cu ea la maistru. Ia maistrul piesa, se uita la ea peste ochelari , se uita la mine, zambeste si-mi zice: inainte sa o prezinti comisiei freac-o putin cu span sa se incalzeasca sa para ca e facuta acum. Pun mana pe piesa – era rece rece. Am zis un saru’mana si m-am prezentat in fata comisiei. Dupa ce am terminat le-am zis si colegilor “secretul prelucrarii”. Toti am luat 9 sau 10, maistrul – super baiat.
NOU
Dacă nu copiezi înseamnă că nu te-ai străduit suficient.
Adevărul e că și profesorii sunt proști. Drept, ce să ceri…
Examen cu totul pe bancă. Laptop, tratate, letopisețe, scrisorile lui Neagoe Basarab.
Rândul 1 apărare, rândul 2 acuzare. Coloana A 10 August, coloana B Țăndărei.
A1 dreptul persoanei. A2 dreptul statului. B1 drept comercial, B2 drept penal.
30 de minute. Pe urmă trecem la subiectul următor.
Într-o oră ai picat toată Academia de Poliție, studenți și profesori.
NOU
Eu propun sa le dea o diploma in plus sa ii ajute la pensie.
NOU
In liceu am avut noroc ca aveam in banca din fata 2 fete super tocilare care dupa ce scriau puneau foaia sa vedem din spate, in plus aveam un penar din musama maro pe care scriam toata materia cu negru si nu se observa de la inaltimea profesorului, la chimie si romana aveam neaparat nevoie de copiat.
In facultate eram o gasca de 6 baieti care mergeam cu 2-3 ore inainte de examen sa ocupam strategic locurile din banci – cei care stiau materia stateau in fata, imi aduc aminte ca la un examen am ajuns pe la 5:30 dimineata si n-a vrut portarul sa ne lase sa intram pana nu l-am imbarligat ca suntem studenti veniti cu trenul de la tara si n-aveam unde sta in oras pana la 8 cand era examenul, horror era cand erau ocupate amfiteatrele cu alte examene.
NOU
Casca japoneza?!
I feel old!
NOU
Am copiat cat cuprinde, inclusiv la treapta doua si la bac.
Din anu’ întâi de facultate însă, n-am mai copiat. Ma duceam direct cu daru’, il tin minte si acu’ pe bosorogu’ de Șică (da ma, am făcut economia) care m-a întrebat la un examen “dumneata ești student aici? Ca nu te-am vazut la nici un laborator? Si ce e aia in mana ta?” (era sacosa cu kentu’ si whiskey ) I-am răspuns “Pai astea-s laboratoarele, dom’ profesor” si mi-a dat 7.
Copii, voi sa nu faceți ca mine!
NOU
Apropos de secrete, mi-am adus aminte de un citat celebru:
“Three can keep a secret, if two of them are dead.” – Benjamin Franklin
NOU
Moralitatea, toti am facut, etc.
Insa in cazul de fata: ai semnat un contract, major fiind. Ce atata tura-vura ?
ibb.co/zZh0KBD
NOU
Numai copii mici ! Nu m-am complicat cu copiatul ca am avut o metoda de exceptie sa scap da belele. Cum eram 42-45 de elevi in clasa singura solutie erau extemporalele .Si asta a fost bafta mea .Veneau profii cu ele corectate si le distribuiau ,apoi striga catalogul .Aici faceam eu magaria .In loc de nota 3 spuneam 5 ,in loc de 5 bagam un 6 . Si asa am facut cativa ani buni fara ca vreun profesor sa bage de seama .
NOU
Unele examene de la.poli erau adevărate opere epice de pândă și teroare, asistenți suspicioși plimbandu-se printre rânduri și înșfăcând cate un delicvent cu o noua metoda ingenioasă de copiat. Unii își făceau efectiv suluri întregi de fițuici. Astea ce povestiți voi cu ciorne creion sau penare sunt noob material, te prindea imediat.
La un examen (televiziune) profesorul a eliminat la corectare toți studenții care au reprodus perfect decodorul pal, cu argumentul că sigur au copiat fiindcă nimeni nu e capabil sa rețină exact toată schema :))
Eu eram prea leneș sa fac fițuici. Făceam doar in caz de extremă nevoie și doar chestiile de baza, anumite formule sau scheme de la care sa plec mai departe, un jump-start. Era o artă sa iei 5-ul. Am asumat, de multe ori când era copiatul imposibil ieșeam din examen și luam 0, acceptam că vin la anul..
NOU
Stiti cum e aia, Zoe Zoe fii barbata. Copiatul este furt, ti-l asumi. Copiatul in forma organizata este furt in forma organizata, dragi USR-isti. Conform codului penal sectiunea generala, aia din anul II unde copiati voi la greu la examen, avem premeditare cu circumstante agravante 1. complicitate la savarsirea unei infractiuni, 2. forma continuata (ca doar nu e prima data).
In calitate de expert la copiat din clasa a 4-a pana la terminarea facultatii – ca da metoda de predare cretina, curicula de materii cretina, 12 ore de scoala si lectii pe zi, in fiecare zi – generatia mea de aproape pensionari a stiut mereu sa isi asume. Daca nu te prinde esti inger, daca te prinde mai bagi o tura. Dar profesorii se mai uita si la om, adica ii dau minim de pedeapsa sau chiar te exonereaza, in acelasi limbaj juridic.
In facultate, la drept, am avut in primul an mai mult de invatat decat in 4 ani de liceu impreuna. Stiva de manuale era mai inalta decat mine. Inevitabil macar una o scapi sau o suntezi. Toti copiam, organizat, unii de la altii, ne organizam pe subiecte, tu inveti aia eu aia. Dar un baiet a venit cu TOATA materia scrisa pe copiute in partea interioara a sacoului ba baiatule! Si era singurul cu haina pe el! Exmatricular, scurt, ura si la gara, mai dai o data examen de admitere.
Ca asta e nasol in anul I, nu ca repeti anul, ci ca mai inveti o data Istoria Romanilor din scoarta in scoarta si limba romana aia pe care altfel nu aveai cum sa o stii din scoala. Si speri sa intri din nou cu 9.90 la facultate. Si te vaiti acum, dragul de tine, dar in 2000 nu erau teste grila. Daca n-ai vazut in viata ta o fraza de Hasdeu, Iorga, Creanga, te invit sa ii faci analiza sintactica.
Nu te obliga nimeni sa faci o facultate grea ca sa ajungi vanzator la Mega, pe bune. Avem nevoie maxim de mecanici, macaragii, strungari, soferi etc. Dar stai, si acolo trebuie sa inveti.
NOU
Dom’ procuror, pedeapsa maxima cu executare?
Nu de alta dar mai ai un pic si ii dai in sarcina diicot ului ca sunt grup organizat.
Mai las o in spanac de treaba, au copiat la un examen, sa fie exmatriculati si aia e… ce tot atata sete de sange?
Pedeapsa cu executare, circumstante agravante, forma continuata (ca ai favut tu urmarirea penala si ai constatat cand s a consumat infractiunea si cand s a epuizat), sa fie traso pe roata ca au subminat siguranta nationala… apucaturi de danileti.
P.s. Repet, au copiat, regulamentul spune sa fie examtriculati si aia e…
NOU
Cred ca principala problema a matematicii, incepand din clasele 5-8 si pana intr-a 12-a, este ca majoritatea profesorilor o prezinta ca ceva fara de care nu te poti descurca in viata. Mizeriile alea cu ” matematica de acum e cea mai importanta, fara ea mori de foame, daca nu stii functii, logaritmi si fractii vei ajunge un esec pe doua picioare !!1!1! ” au tinut de 10 ori mai multi copii indepartati de materie, decat sa-i faca sa vor sa o inteleaga, sau sa-i faca sa nu mai aiba frici si anxietati de cate ori stiu ca se aproprie ora de mate sau vreun test la ea .
Si la mine, matematica a fost singura materie care mi-a pus vreodata capac, nici macar la chimie, fizica sau economie nu am avut vreo problema majora, n-am facut chimie si fizica la nivel de specialitate de profil, dar au fost luate in serios si nu sunt exact niste materii usoare. Dar cand nu exista presiunea aia in jurul tau in care nu mai conteaza ca esti bun la 14 materii din 15, daca nu esti bun la aia a 15-a ” nu faci nimic in viata „, aparent iti este mult mai usor sa faci anume ceva.
Nu am ramas niciodata corigent la matematica pe vara, doar de 2 ori pe semestru, intr-a 9 a si intr-a 12-a, din cauza milei profesoarelor, care in afara de defectul de mai sus, pe care il au 90% dintre profesorii acestei materii cred de pe pamant + colegii aia care sunt foarte buni la ea, pot sa zic ca au fost niste femei foarte intelegatoare, iar la final de an daca erai cuminte, respectuos la ora, scriai ce se lucreaza in clasa si reuseai sa tocesti cateva formule, isi faceau ele magia si iti scoteau media de trecere.
Este foarte greu sa motivezi copiii spunandu-le ca fara materia ta n-or sa ajunga nimic, cand peste tot in jurul lor sunt oameni care au ajuns sus si foarte sus, nici nu vorbesc de oamenii normali cu vieti la un nivel normal, ci de aia cei mai bogati si cei mai cunoscuti, care probabil nu au niciun habar de functii, formule, logaritmi si analize .
Exista o pacla de meserii banoase unde sa fii bun la matematica este ideea de baza, dar nu sunt nici pe departe meseriile alea inceputul si sfarsitul succesului in viata. ” Matematica te ajuta sa iti dezvolti gandirea ” – matematica de baza da, restul sunt tot felul de lozinci ( ca si aia cu ” n-o sa ai un calculator in buzunar toata viata – lol – ce faci daca TE OPRESTE CINEVA PE STRADA SI TE INTREABA CAT FAC 5 x 9 ????? —> fmm ) .
Cea mai mare problema a matematicii nu sunt copiii ” lenesi ” sunt profesorii acestei materii, de pretutindeni, care se cred cei mai importanti oamenii din orice scoala, care pun presiune, care umilesc elevii in fata clasei cand nu stiu o formula, si care nu inteleg ca pentru unii cum sunt eu de exemplu, este literalmente imposibil sa invete algebra de nivelul liceului atat de repede si de eficient cat au ei nevoie, fara pastile.
Da, copiii care au ADHD, ADD, OCD, aspergers, autism non-sever ( adica foarte probabil nedetectat, de care nici macar copiii in cauza nu stiu ) si altele din acelasi spectru, foarte probabil nu pot invata matematica de nivelul liceului ( cel putin ce se preda in Romania ), fara pastile. Exista si autismul ala care te face mega-geniu la ceva ca in filmele cu super-eroi si care te ajuta sa stai concentrat 10 ore la un singur lucru pana devi maestru. Este extrem de rar pentru cineva sa aibe asa ceva.
Si nu, nu am luat bac-ul la matematica din prima, l-am luat din toamna, iar colega draguta din fata mea ( pe care n-o mai vazusem niciodata prin liceu pana atunci ) a ” luat ” un frumos lantisor cu initialele ei si ale prietenului ei, win-win situation for everyone ca daca iar ma bazam pe puterile mele si stateam cu frica ca ma prinde supraveghetorul, iar luam sub 4 ca si in vara :))
PS: Da, am copiat comentariul lui Ventor, care-i problema, voi n-ati copiat niciodata?
NOU
Am copiat o singură dată, în liceu, la geografie. Pusesem fițuica sub foaie, (A5, dublă, de la mijlocul caietului). Când am dat pagina se vedea fițuica printr-o singură foaie.
Stăteam în prima bancă.
Și la un moment dat s-a proptit profa în fața băncii, chiar încerca o semi-pălăvrăgeală cu mine (Ady-P, fată cuminte, a învățat și și-a făcut temele din clasa I până la cursul absolut inutil pe care l-a urmat când a fost șomeră, fata lu’ domn profesor de matematică de la școală x, nici în vis n-ar fi visat profa că eu mă chinuiam să copiez sub nasul ei).
Și fițuica mea se vedea și profa nu se dădea dusă. Mă întinsesem cu coatele și juma’ de bust pe bancă, de ziceai că venisem în clasă direct de la Șobolanul, bomba din spatele liceului și transpirațiile care mă treceau acopereau juma’ din debitul tuturor râurilor Europei (cu tot cu insula britanică, Insulele canalului, Islanda și partea Europeană a maicii Rusii) la un loc pe anul ăla.
S-a îndurat Bunuțul de mine și a plecat profa înainte să dau și a treia pagină. Never again.
În rest d-astea cu aruncat un ochi în lucrarea colegului: mică și mioapă, prima bancă a fost a mea 17,5 ani de școală, iar “lucrările de control”, examenele, etc erau pe numere.
Să nu mai zic că am petrecut cam juma’ de liceu singură în bancă pe motiv de colegă chiulangie sau cu fobie de prima bancă.
NOU
PS. Astronomia de a 12-a nu se pune. Nici profu’ nu știa, ne lăsa cu cărțile “scrieți și voi ceva ”
Una din cele mai mari dezamăgiri: am sperat că-mi poate explica cineva cum aflu unde sunt pe glob măsurând înălțimea soarelui. Sau cam așa. Știți voi, Radu Tudoran, Jules Verne încă îmi șopteau.
NOU
www.wikihow.com/Use-a-Sextant#:~:text=Look%20at%20the%20position%20of,to%20find%20the%20degree%20measurement.
cu placere
NOU
Da, mă, da’ io speram că chiar are unul și ne poate arăta live cum se procedează. Sfântă naivitate!