hanibal in chains

Una din plângerile consensuale ale tuturor magazinelor online este că clienții nu plătesc cu cardul și preferă să plătească ramburs. Desigur, astfel apar acele cazuri interesante în care țărănetele român comandă 5 frigidere și, la livrare, își cheamă femeia din casă să aleagă care îi place mai mult. Dar problema mea e alta.

Cum poți să stimulezi clientul să facă plata cu cardul?
De exemplu eu, la fiecare plată cu cardul pe care am făcut-o, am avut probleme în primirea comenzii. Inclusiv în ultima comandă făcută la emag, de unde mi-am luat o memorie de laptop și un card mini sd, comanda e pe 6 la 12, sms primit cu anunțul livrării pe 7, mi-a livrat mama pe 7, acum în cont îmi apare că se livrează pe 8.

Și sunt ferm convins că în aceste magazine există un angajat român care vede că acea comandă e deja plătită, prin urmare clientul e deja agățat, așa că hai să îl dăm mai la coadă, pentru că oricum nu are ce să facă, doar nu o să renunțe la comandă, știind că banii îi poate primi înapoi în 30 de zile. Pentru că ăsta e stilul românesc și nu ai ce face.

Logic, se pot întâmpla și chestii mult mai nasolae, dar după ce treci prin câteva experiențe de genul acesta, nu mai plătești cu cardul în viața ta, că te-ai săturat să experimentezi cu finanțele proprii. Și atunci, nu-i așa, toată lumea pierde. Curierul pierde timp, pentru că e ocupat să încaseze numerar, magazinul pierde bani, pentru că acum plătește comision curierului pentru plata ramburs, totul merge prost, din cauza unui simplu angajat care gândește românește, pentru că așa e învățat. Și tu, ca magazin mare, care nu ai cum controla absolut tot, ce faci?

Serios, ce v-ar motiva să plătiți cu cardul?
Eu, de exemplu, aș plăti cu cardul dacă comanda mea ar fi prioritizată, în acest condiții. Da, plătesc pe loc, dar și voi îmi livrați produsul cu maximă celeritate, eventual chiar în ziua comenzii. Atunci da, ar merita să plătesc așa.

Altceva? Alte idei? Că na, zic și eu, poate citește cineva interesat de subiect.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

113 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Livrare rapida garantata – ca la pizza, daca tu comanzi pe 6 si ei spun ca ti-o livreaza pe 7, la fiecare zi de intarziere 10% discount.

    • #2

      Daca deja ai platit cum iti mai fac discount?

    • #3

      @alex – Voucher de reducere la urmatoarea comanda. Si daca e 2-3 lei, sa fie primit, romanului in plac mocaciunile.

  2. #4

    N-am pățit chestii nasoale până acum, chiar prefer să plătesc cu cardul decât ramburs. Mai nou se poate plăti ramburs cu cardul, adică vine curierul cu un POS mobil (nu știu dacă la emag, dar la pizza sigur). Și am plătit pe net inclusiv la Domo, pe vremea când exista, de fapt la început nu plăteam cu cardul, plăteam prin OP, tot era mai bine decât cash. Acum mă uit strâmb la magazinele care nu au plata cu cardul (gen robofun).

    • #5

      Am platit cu cardul sau cu oridin de plata cumparaturile de pe net in ultimii 3-4 ani in medie de cel putin 1 data pe luna. Au fost doar doua situatii in care magazinele online acceptau doar ramburs si a trebuit sa platesc la curier.
      Am avut doar de 3 ori probleme legate de stocul magazinelor. In toate cele 3 cazuri banii au fost deblocati imediat dupa ce consultantii de vanzari m-au contacat sa-mi spuna ca nu au produsul.
      Prefer sa platesc cu cardul deoarece primesc pachete pe adresa de la serviciu. Receptia accepta pachete pentru angajati doar daca trebuie doar sa semneze pentru primire (sunt preplatite). Avantajul e ca este cineva “acasa” intotdeauna. Daca sunt intr-o sedinta sau nu am ajuns la serviciu pachetul e preluat de receptie si primesc un email sa ma duc sa-l ridic.

    • #6

      Da, la fel. Chiar voiam să-i zic cuiva de mai jos să comande pe adresa de la muncă, că acolo nu se întâmplă să nu fii acasă. Chiar vin mai repede așa, dacă e o clădire de birouri cât de cât mai măricică vin curierii zilnic, că tot timpul se trezesc 2-3 că au comandat ceva. Cred că au clădirile respective pe ruta zilnică, par să ajungă mai repede decât acasă.

  3. #7

    Livrare rapida, clar. Ai banii instant (ma rog, contul clientului e debitat instant), livrezi instant. Si ar face minuni si un discount simbolic de .5-1% la factura (Nu m-ar impresiona pe mine, eu am foarte multi bani pe langa un corp de vis, ma refer la restul oamenilor).

    • #8

      Ii zic lu’ nevasta sa te viseze la noapte! Modestule!

    • #9

      De unde siguranta asta ca nu ma viseaza deja? Doar ca e atenta sa nu strige “Ahhhh, Radu!!”?

    • #10

      Încă nu i-am zis ……….. imi pare rău ……….dar schimbă mâna de-ai obosit!

  4. #11

    Pentru ca aca trebuie sa astept 3 saptamini dupa o comanda care trebuia sa vina in trei zile, prefer sa o anulez si sa nu mai stau cu banii blocati pina se trezesc ei sa-mi trimita banii inapoi. Termenul legal e de 30 de zile parca. E un risc pe care eu nu mi-l asum. Banii ii iau imediat din contul meu. Cind e vorba de dat inapoi in cont dureaza. Si daca dureaza o mai mult de 30 de minute (asta cu indulgenta din partea mea) atunci pas. Pentru ca banii aia vreau sa-i folosesc in alta parte si nu sa astept dupa ei pina se gindeste magazinul sa faca formalitatile necesare. Stiu, e birocratia aici, dar pe mine ca si client pur si simplu nu ma intereseaza. Ii incasezi instant? Well, daca e cazul, ii vreau si eu instant inapoi. Asta e probabil cam singura chestie care ma retine in a plati cu cardul pentru produse cu valoare mai mare de 100 lei.
    Stiu, sint bulangiu, porc, nesimtit. Sint banii mei, muncesc de rup pentru ei, prefer sa vad pe ce ii dau. Ma enerveaza termenele astea legale care ti se arunca in fata cind intrebi. Chiar daca de obicei dureaza mult mai putin. Dar daca termenul legal e de 30 de zile, eu nu mai risc.

    • #13

      Ai un link cu termenul legal de 30 de zile? Termenul la retur e de 14 zile, de ce la anulare ar fi mai mare?

      Dacă tu îți anulezi comanda, magazinul anulează plata ta (autorizarea) și banii se întorc instantaneu în cardul tău.

      Sunt două posibilități aici: fie capturează automat banii după autorizare, fără să aștepte livrarea, iar în cazul ăsta, dacă produsul nu se află în stoc, el o să plătească un comision dacă îți returnează banii, plata fiind făcută manual și într-adevăr s-ar putea să dureze câteva zile, fie varianta doi, au un sistem de capturare la livrare, banii îi sunt livrați lui doar atunci când marchează automat sau manual comanda ca fiind livrată. Dacă anulează comanda, se anulează autorizarea și vei avea banii în maxim 24 de ore în cont.

      Un comerciant mic va merge pe varianta #2,că doar nu vrea să plătească comisone aiurea. Despre emag nush ce să zic, eu când am anulat o plată online a durat câteva zile, nicidecum 30 de zile cum zici tu. Nu cred că am așteptat în viața mea 30 de zile banii la o anulare. Nici la AliExpress n-a durat mai mult de 2-3 zile din momentul în care am anulat comanda.

    • #14

      @Paul 30 de zile sau 14 zile acelasi lucru. Chiar tu spui ca a durat citeva zile sa-ti returneze banii in cont. Din punctul meu de vedere asta e ceva inacceptabil. Simplu. Ori e rapiditate in ambele sensuri ori nu e deloc.
      Prefer ramburs pentru ca stiu ca dau banul cind vine produsul. Sint de acord cu plata online cita vreme exista decenta de ambele parti.

  5. Să fie mai întâi serioși și apoi să se plângă cum că clienții nu vor să plătească în avans.
    Un magazin online măricel de pe la noi despre care să zicem că nu s-au auzit mizerii nu cred că avem.

  6. #16

    simplu. platesti cu cardul de credit. nu sunt banii tai, te doare la basca daca dureaza 30 de zile intoarcerea banilor in cont. le dai de lucru si la banca si la magazin, tu stai ca boierul la terasa.

    • #17

      Bingo! Asa ar trebui facute toate platile, de catre toata lumea.
      Din pacate printre romani, asta nu e o modalitate de plata normala – de fapt, pe-aici nici macar plata cu cardul de debit nu e populara, ce pretentii sa mai ai ca plata cu cardul de credit sa fie o normalitate, sau lumea sa stie in ce consta si de ce e mai bine asa.
      Vad ca postarea ta a luat destule dislike-uri – se vede treaba ca lumea habar n-are ce-i cu cardurile astea.

    • #18

      Si platesti dobanda la cardul de credit daca nu acoperi suma respectiva in 30 zile.
      Ce afacere ai facut la faza asta?

    • #19

      Adică e nevoie sa am eu bonitate pentru a acoperi un excess de cashflow cauzat de stângaciile furnizorului?
      Păi da, e o regulă bună în B2B, dar uite că pentru acasă relația se numește prestator de servicii/ client și prefer să dea el faliment și să vândă canci pentru că nu există alt mod de a-l constrânge la un serviciu de calitate și nu vorbesc numai de timp de livrare aici.

      Ori de câte ori le-am făcut favorul de a plăti cu cardul în avans de multe ori fix că era în regim de B2B, iar ei erau furnizori, de alte ori ca recepția o făcea altcineva și mi se pare mai complicat să las în responsabilitatea persoanei și banii am avut parte de românisme.
      Cum ar fi:
      – Un pixel mort la un TV. Refuzat și primit răspuns ca “nu se poate să refuzați boss, sunteți PJ, se aplică doar la persoanele fizice normă de protecție a consumatorului, pentru restul, minim trei pixeli morți și vi-l trimitem pe garanție ” . Și ia și studiază, gogule, pe net și prin vecini cum mai faci pixeli morți fără să ți se refuze garanția . Nu, nu era un produs low cost.
      – Hard disk extern bușit într-atât încât se sparsese carcasa de plastic. Fiind pe persoană fizică, refuzat la curier, urmat de frecus cu mizerii gen curierul nu a trecut refuz la livrare ci retur, iar pentru retur nu sunt eligibil pentru că…
      – Cumpărături făcute de la supermarket. Plătit ramburs, primit ok, plătit online primit produse cu data de expirare poimâine sau raspoimaine, mulțumesc mult.
      – Cauciucuri- plătit online cu cardul primit gume fabricate cu 4 ani în urma, mulțumesc mult. Refuzat comanda, reținut din suma de plata returul transportului, circa 5% din valoare.

      – Plătit in avans, anulat comandă online, pentru întârziere și făcut comandă în altă parte. Vânzătorul a livrat totuși, iar persoana de la recepție a făcut o confuzie și a acceptat. Hurr durr cu furnizorul și mai ia banii înapoi și fă retur, mâine după Paște , gen.
      – Plătit avans, anulat comandă online, tot pentru întârziere. Au făcut livrarea care s-a refuzat la recepție de data asta. Furnizorul a uitat să mai returneze banii. După 30 de zile, knock-knock – banii, băieți! La ei figura ca finalizată, cică. Ia și dă – le print screenuri, cere să dovedească livrarea, tam-tam.
      – Firmă mare de bricolaj, plătit în avans cu proforma, peste 50000 de lei, nici măcar nu trebuia să livreze ceva, ci să aibe produsele gata pregătite în ziua stabilită, ca să le pot ridica.
      Fix plua! Ajuns acolo, observat că aia nu știu de capul lor, pierdut doua ore până le-au strâns ad-hoc de prin depozit/ magazin, nu din comandă ci din ” aveți lista, să ne spuneți ce mai trebuie? “. Un produs, pe care nu îl aveau în stoc la momentul comenzii, pentru care am așteptat o săptămână până m-au chemat că l-au adus și “s-a finalizat comanda”, aparent l-au vândut până am ajuns eu ( 24 de ore de la notificare) pentru că “au uitat ca era rezervat”.
      La casă “nu se poate să vă dam diferența de bani înapoi de pe proforma, dar rămâne -aici- în cont la dumneavoastră, vă puteți lua altceva de banii ăștia” . Și nu, când lucrezi B2B, furnizorul e un partener, chit ca nu îți asigura materie prima în procesul tău, ci chestii ocazionale, nu se face să îți pui poalele în cap, sa lași totul în magazin și să ceri banii înapoi pentru că au angajați handicapați, maxim le bați obrazul și nu mai lucrezi cu ei.

      Doar că, poate observați ca nu dau nume de furnizori, tocmai că e cam peste tot cate ceva de genul ăsta, nu am a mă plânge de careva specific.

      De aia rambursul e Sfânt, nene. Iar la produse cu pixeli ( display) dacă nu e pe pf, trebuie să mergi în magazin cu piciorușele și să le spui indicativ îl vreau pe ăsta, pe care mi-l testați acum. Mi-e cumva deosebit de lehamite că trebuie să fac asta în 2016.

    • #20

      @Tim – lunar cand iti platesti tu datoriile, ar trebui totusi sa platesti si… datoriile, nu? Sau ma rog, daca iti place sa faci cumparaturi si sa nu mai platesti inapoi, nu ma bag. Dar totusi, este vorba ca ti-ai cumparat ceva din banii bancii, cu conditia sa-i platesti inapoi la salariu – deci ar fi bine sa te poti si tine de cuvant. Ca daca vrei sa cumperi acum si sa platesti la Craciun, atunci tre sa platesti dobanda, asa functioneaza lucrurile.

      Solutia si mai simpla e sa iti intre salariul direct pe cardul de credit, atunci nu mai trebuie sa platesti nimic. 0 dobanda, 0 dureri de cap, dar na, daca esti incapatanat si vrei sa iti asumi riscurile aferente unui card de debit, go on, tu stai cu frica sa nu-ti pierzi banii sau astepti luni de zile pana ii recuperezi, altii stau fara griji – singura ‘grija’ este aceasta sa platesti la salariu, ca sa nu ti se puna dobanda. Dar pentru cine nu este in stare sa-si plateasca datoriile intr-o luna, atunci ce sa zic, acestia vor suporta consecintele si costurile aferente. Poate totusi o sa realizezi candva avantajele platii cu cardul, adica “plata/cumparaturi pe datorie pana la salariu, fara dobanda”, caci despre asta este vorba, pentru ca platesti cu banii bancii, nu cu ai tai.

      @Ex-humatu – pentru ca perfectiune nu o sa gasesti in nicio tara, in vecii vecilor – peste tot sunt comercianti cu probleme. Simplul fapt ca platesti in avans ceva, presupune un risc, chiar daca platesti cash – iar asta tine de seriozitatea furnizorului. Oricum, nimeni nu are rata de 100% no issues. Romania e oricum mult in urma pe partea asta, vezi de exemplu cazul CEL, care intr-o alta tara ar fi intrat in faliment in urma prostiilor pe care le-au facut.

  7. #21

    Nu mai comand cu cardul ever fucking ever, doar la eMAG cu ridicare de la sediu – produse emag.

    De ce ? Pai ultimele mele 10 comenzi cardul 4 nu au fost livrate / rătăcite in depozit – deși in 2 cazuri aveam nevoie de continul comenzii rapid (gen 2-3 zile) – cadouri / window shopping stuff (nu vorbim de bfdy), 1 comanda cu produsul stricat – returnează, timp, răbdare, muie, si 2 comenzi in care la ora 10:00 zeceinplm da mesaj ca azi vine curierul … asta la 2-3 zile de la preluare, nu ei iti dau mesaj in ziua respectiva ca vin … si nici unde sa ne vedem nu vroia, nu esti acasă muie si cacat.

    La eMAG de 1 an nu mai comand cu cardul si livrare – produse eMAG, comand cu cardul dar ridicare din sediu.

    Muie Cargus/Urgent si Fan Curier.

    Chiar acum am o comanda la FanCurier Cluj – de 2 saptamâni o tot caută.

  8. #22

    Parteneriate cu bancile, pentru puncte bonus, reduceri, carduri personalizate. Emiterea cardurilor pe loc in banci.

  9. #23

    Ei întârzie comanda și la ramburs. .. Ce i-ar motiva pe angajații magazinelor on-line sa își facă treaba !?.. Cred ca cel i-a motiva pe toți angajații romani : salarii mai mari de care sa fie mulțumiți nu 1500 lei și garanția ca vor fi dați afară dacă nu își fac treaba .

  10. #24

    Bre al naibii, nimeni nu vrea reduceri pentru plata cu cardul, bogatilor. Io-te vreau eu reducere.

  11. #25

    Cel mai simplu soluţia de mijloc.

    Curierul să aibă un POS la el, că oricum sunt în ziua de azi o grămadă de modele cu GSM şi baterie, şi e bine pentru toată lumea.

    Eu ca şi client nu plătesc până nu văd marfa, tu ca şi magazin ai primit banii mult mai repede, toată lumea e fericită.

    E suficient Fan courier să înceapă să facă asta şi asta acoperă 90% din magazinele online din românia.

    • Ce diferenta ar fi pentru magazin? Iti dai seama ca si acum banii ajung tot prin banca in contul magazinului. Doar nu-ti inchipui ca se duce fan curierul cu sacul de bani la usa la emag.

    • #27

      Îmi închipui că alta e durata atunci când trebuie să vină seara curierul la sediu cu banii cash.
      Trebuie număraţi, duşi la bancă, depuşi în cont. Apoi cineva la de la firma de curierat verifică şi începe să facă plăţi.

      Prin încasare prin card banii ar putea fi procesaţi mult mai repede. Bănuiesc, nu lucrez în domeniu, nu daţi cu parul.

    • Nu dau cu parul, doar spun. Asta ar ajuta firmele de curierat. Pentru magazine nu ar fi nici o diferenta.

    • #29

      @big0ne și firma de curierat face gratis tot felul de operațiuni cu cash pt emag (și oricare altul) că e patronul inimă largă și nu-l interesează profitul. operațiunile cu cash sunt scumpe oricine le-ar face (d-asta au băncile comisioane mari la operațiuni cu cash), crezi că site-ul vânzător nu plătește comision procentual firmei de curierat pt operațiunile cu cash făcute pentru el?
      mai puțin cash, comision mai mic. sau așa pare logic.

    • Sa ne intelegem:
      1. firmele de curierat nu pot umbla cu pos-urile magazinelor. In primul rand nu e legal si apoi nu e productiv sa umbli cu 15 pos-uri dupa tine. Asa ca ramane doar varianta cu pos-uri proprii
      ady-p, ce spui tu e cam asa: firmele de curierat sa faca o investitie majora in sute/mii de pos-uri pentru a incasa comisioane mai mici de la magazine. Ti se pare logic?

    • #31

      @ady-p ai impresia ca daca banii se incaseaza prin POS, ajung prin minune la client?

      Fan Courier incaseaza 3 lei pt rambursuri. La unii mai putin, la altii mai mult, depinde de volum si vechime. Sa zicem ca atat il costa pe Fan sa-ti manipuleze tie banii, de la client pana in contul tau, tu fiind magazin online. Aici sunt incluse: numaratul banilor, depunerea la banca, transferul in contul tau.

      Daca de maine Fan courier baga POS-uri, va veni cu urmatoarea schema de plata: 1 leu + 2% comision din ramburs. Minim. De ce? Pt ca in primul rand POS-ul nu e a lui mama lui Felix, ci a bancii, iar banca va percepe un comision, o sa-i zic 1%, desi e mare pt o companie ca Fan, dar noah. Restul de 1% este partea lui Fan in care ei vor acoperi partea de contabilitate ce este in spate. Taxa fixa de 1 leu este costul transferului bancar. POS-urile si traingul angajatilor se amortizeaza din acel 1%.
      Ok, astea sunt comisioane pentru firmele mici, nu catre emag, insa o firma mica o sa-si faca calculul: platesc 2% + 1 leu si ofer POS la livrare sau incasez eu direct cu 1% online si nu-mi mai bat capul?

      Intr-adevar, daca Fan introduce chestia asta, emag e primul care o are afisata pe site, insa oricat de mare ar fi emag, Fan nu isi poate baza business-ul pe un singur client.
      Nu zic ca e imposibil, dar momentan eu nu vad business-urile mici sa intre in hora asta, asa cum n-au intrat nici in cea cu deschiderea pachetului la livrare. Da stiu, emag si evomag si inca cativa zeci ofera, insa sunt sute de magazine in .ro care nu ofera deschiderea pachetului pentru ca nu se justifica costurile percepute de Fan & co.

    • #32

      Nu ma refeream la comparatia plata ramburs versus plata la pos-ul curierului. Ci plata ramburs/plata cu card direct de catre client atunci cand da comanda. Poate n-am postat unde trebuie.

  12. #33

    de ceva vreme magazinul discutat de tine a schimbat politica cu livrarea gratuita pentru achizitii de pana in 90 de ron (mi se pare). ar putea sa o regandeasca. poate ar convinge mai multa populatie sa faca cumparaturi de sume sub 200 de lei cu livrare prioritara si sa se axeze pe volum. Momentan platesc cu cardul la ridicare personala in showroom.

    • eMag a schimbat întâi de la 90 de lei la 150, parcă, după care, acum au pus la 190.

      Fashion Days aveau livrare gratuită pentru orice plată cu cardul, acum cel puțin pentru provincie nu mai este valabilă treaba.

      Nu prea înțeleg cum concurența pe piața de curierat este din ce în ce mai mare, cererea este în creștere… dar prețurile pare că cresc în loc să scadă, cum ar fi normal…

  13. “Cum poți să stimulezi clientul să facă plata cu cardul?”
    Cuvantul cheie e “stimulez”. Acum nu e nici un stimul. Din contra.

  14. #36

    Platesc frecvent cu cardul, in cel putin 50% din achizitii, insa la ultima comanda la Emag am cumparat un Steamer. Am comandat si l-am platit cu cardul. Apoi m-au sunat ca nu e in stoc si ca daca vreau altceva (mai scump, si sa achit diferenta), dar eu voiam fix acel produs.
    Am cerut sa-mi returneze banii si a trebuit sa astelt vreo 2 saptamani…
    Daca plateam ramburs, nu pateam asa ceva… Dar deh…

  15. #37

    De cand am luat ţeapă cu cardul de sanatate mi-am pierdut increderea in plati cu plasticul.
    Nenorociţii!

    • Cu cardul de sanatate poti plati doar intre 1 si 3 ale lunii… Si putini cunosc ca daca te duceai alaltaieri la vot si dadeai cardul de sanatate in loc de buletin, la scanare mai incarcau 100 lei…

    • #39

      Nu cred ca faceau alimentare de cont la mine. Am deja overdraft de 2000 de lei pe el cand mi-am luat salteaua dormeo de la topşop.

  16. #40

    Problema la emag e ca ce e in “stoc furnizor” dureaza de obicei o zi ca sa confirme stocul furnizorul si sa primeasca de la furnizor… am patit si eu asta, recent.

    Ah, si la emag platesc cu cardul, dar cu ridicare din showroom – nu am timp sa astept curierul 🙂

    • Dar ai timp să mergi până la ei în traficul bucureștean.

      Logic.

    • #42

      @Znuff – macar asa dai banii cand iei produsul si nu mai astepti pana se trezeste curierul sa ti-l aduca.
      Si eu lucrez cu fan c si in ultima saptamana a “ratacit ” pe undeva cateva colete.

  17. #43

    Nu ma motiveaza decat usurinta platii cu cardul…nu am nevoie de alte avantaje…salariu pe cardul de debit plata cu cardul de credit. La sfarsitul lunii transferul se face automat de pe un card pe altul. voila.

  18. #44

    nu stiu frate, azi am vazut pe una cu un cur cat kim kardashian si am ramas debusolt. imi mai trebuie cateva ore sa-mi revin, stau si ma gangdesc daca a inceput exodul musulmanilor si daca nu in loc de buci avea explozivi de la alac acbar.

    • #45

      O stiu, e din Mioveni. E naturală, dar se bese des.

  19. #46

    Amazon la el acasa, faci comanda si banii sunt pusi pe hold cand pachetul e preluat de curier banii sunt luati din cont, daca renunti cand banii sunt pe hold ii primesti inapoi in mai putin de 24 de ore.

  20. #47

    De la emag nu mai cumpăr cu ridicare de la sediu, că risc țeapă. Am pățit țeapă la emag cu ridicarea de la ei, de atunci comand numai prin curier. Să vă explic cum.

    Deci am comandat doi mauși. Sau așa ceva, nu mai știu exact ce, 2 ceva, aveam nevoie repede. Am căutat pe site să aibă în showroom, am comandat, am așteptat confirmarea aia cum că când să vin să iau. Și surpriză – aveau un singur produs în showroom, dar eu comandasem două, celălalt l-au trimis de la Cluj. Sau alt oraș, nu rețin amănunte de-astea. Și pentru că îl trimiteau de la Cluj am plătit transportul. Da, la emag plătești transportul că îl transporta ei dintr-un depozit al lor până la showroom. Păi dacă tot plăteam transportul, nu mai bine mi-l aducea curierul acasă? Adică plătesc transportul, dar mă duc eu și-l ridic? Păi ce facem aici, e emag sau poșta română? Am pus mâna pe telefon și am le-am explicat că m-am răzgândit, să mi-l trimită prin curier. Tot atât m-a costat, că oricum plăteam transportul, dar măcar mi l-a adus acasă.

    De atunci – curier și plata cu cardul. Nu mai pot să se răzgândească, să-mi ceară în plus, că l-am plătit deja.

    • #48

      Tot cu emag, de data asta de bine. Am comandat o tabletă de-aia nașpa, cea mai nașpa, să mă joc cu ea. Aveam o zi liberă, stăteam acasă, și nu aveam cu ce sa mă joc. Am plătit-o cu cardul undeva pe la 1 după masă, la 5 era curierul la ușă cu tableta-n dinți.

      Și acum se văd pe ea urmele de la dinții curierului, dar deși este ultimul jaf de e-boda, merge ca în prima zi.

      Asta a fost acum vreo 2-3 ani, zic eu. Între timp s-au șmecherit, dacă vrei ceva în aceeași zi trebuie să plătești în plus, cred că o lasă ei intenționat pe ziua următoare ca să nu ajungă prea repede. Dar a fost mișto cât a ținut.

    • #49

      Tot cu emag, de data asta cu PC Garage, pe care i-au cumpărat ei, dar înainte să-i cumpere, când de fapt nu erau emag. Deci nu chiar tot cu emag de fapt.

      De fapt e complet neinteresant.

    • Bai da’ le dati cu emag in sus, emag in jos…
      Io am cumparat o carte de pe emag. Restul… ebay, amazon, bestbuy, sportsdirect, cabelas, alea, alea…
      Paypal sau card. Punct.
      De pe olx am luat odata ceva cu ramburs si m-a costat rambursul f’o treijdelei. In plus.
      Noi sa fim sanatosi!

    • #51

      Fugi tare de aici cu plata pentru livrare in showroom, am comenzi de peste 60.000 de lei la eMag si de aproape doi ani doar din showroomul din Brasov ridic. Nu s-a pus niciodata problema sa platesc vreun leu desi am comandat casti de 30 de lei, card de 60 de lei sau alte fineturi dinastea ce 100% nu erau in stoc in acel showroom.

    • #52

      Bravo Flo. Hai să ne lăsăm logica acasă când comentăm. Dacă nu ți s-a întâmplat ție înseamnă că nu se poate, nu? Pe logica asta pot și eu să zic că toți ăștia care au luat țepe de la magazinele online mint, că mie nu mi s-a întâmplat niciodată.

      De ăla care a comandat un laptop de vreo 40 de milioane cu plata ramburs, de s-a trezit cu doi ticăloși la ușă, care aflaseră (probabil de la curier) că fraierul are o sumă mare în cash ai auzit? Sau și ăla minte, că nu ți s-a întâmplat ție?

      Nici plățile ramburs nu sunt sigure. Știi metoda cu curierul fals? Vine unul la tine la ușă, îi dai banul, îți dă coletul, dispare. Tocmai ai cumpărat o cărămidă. Mai târziu vine și curierul real, dar tu ai plătit deja. Banii ăia nu-i mai vezi. Dacă plătești cu cardul, în cel mai rău caz pierzi niște timp.

  21. #53

    Motivatia mea tine fix de probleme de organizare, viteza si mai ales siguranta. Cu cash, nu am TOTI banii pe o bucatica mica de plastic ce poate fi pierduta oriunde. Plata cash dureaza mai putin la orice magazin. Bancnota nu da erori si nici nu are nevoie de linie de date. Cardul e doar o modalitate de a lua banii in numerar la salariu, si atat.

    • #54

      dar realizezi ca daca pierzi plasticul, pierzi doar plasticul, nu?

    • #55

      Nu cred ca realizeza 🙂

    • #56

      de fapt, daca ascultati cu atentie cand se conecteaza pos-ul o sa auziti un carait iritant. alea sunt monedele care curg din card…

    • #57

      @Cetin – Omul nu cred ca stie ce-s alea conturi bancare, internet banking, plati online si altele de genul asta. Are un plastic precum o cartela de metrou si cam atat – ii baga in aparat sa-i dea salariul. Dar ii place sa numere bani, bag de seama – categoria de cetateni care in ziua de salariu fac coada la bancomat si pleaca cu teancul de bani in buzunar si se simt mai in siguranta asa. Plus ca ii place la supermarket sa stea sa numere banii si apoi sa astepte casiera sa numere si ea banii si apoi sa-i dea restul – un proces evident mult mai rapid decat introducerea PIN-ului – dar se simte bine, simte banii in mana si asta conteaza cel mai mult.

    • #58

      Bancnota nu da erori nici la altu ……………..zic si eu………………………. ca poate esti neatent cand vrei ultimul model de led cu ambilight.

    • #59

      Sa zicem ca e cam 2 noaptea si am nevoie urgenta de un medicament. Pierd cardul si nu am nici un ban. Atunci pe loc rezolva banca problema, nu? Mai ales in Rromanica! Ba ma lasati? Mai era o handicapata pe Softpedia care cica ea foloseste cardul ca in portofel tine telefonul si nu are loc de bani. Faceti si voi parte din aceeasi categorie? A, da, si plata cash dureaza de vreo 2-3 ori mai putin. Spre deosebire de card, banii cash nu au nevoie de viteza de comunicatie si raspuns inapoi de la banca. Care uneori vine mai greu. Uuuuu, feel the BURN!

  22. #60

    1. Ar trebui sa creasca astia comisioanele la retragerea de numerar, sa fie nesimtite, ca la cat sunt de mici acum este o placere sa scoti bani de pe card.

    2. Curierul ar trebui sa nu aiba mereu bani de rest ( prea precauti, stiu cat este comanda si pregatesc restul din timp )

    • #61

      Eu i-as propune bancii sa iti ceara tie comision 100 lei la fiecare retragere de numerar, daca tot ti se pare ca platesti putin…

    • si suta aia de lei sa i-o inmulteasca cu pi

  23. #63

    Am comandat mai multe electrocasnice (~1000EUR) cu plata ramburs. La o zi după ce le-am comandat toate au intrat în promoție scăzând prețul pe pachet cu aproximativ 110EUR. Am sunat la emag să încerc să rezolv situația, nu s-a putut face nimic. Așa ca le-am zis foarte frumos că o să refuz comanda când o să vină și o să fac alta în acel moment. Au zis să fac ce vreau.

    Săracul curier a trebuit să livreze 2 x (aragaz, masina de spalat etc.) si eu sa le pastrez pe alea mai ieftine. Daca plăteam cu cardul inainte sigur nu se mai putea face nimic.

    • Iti dai seama ca in curand te-asteapta o oferta speciala de la Depanero.

    • #65

      singura ta greseala a fost ca ai sunat la ei cand stiai clar ca nu se poate face nimic de parca scopul emag era sa iti dea tie produsele mai ieftine si nu mai scumpe ;))

  24. #66

    Pe aici ( California) toata lumea se fereste sa plateasca cu debit si prefera sa arunce ( asa fac americanii astia arunca cu banii pe toate timpeniile ) banii de pe credit card . Daca ti fura careva datele de pe debit si ti l goleste , trebuie sa dovedesti tu ca nu i ai cheltuit , pe cind daca folosesti un credit card si ramii fara , banca emitenta / procesatorul de plati face ancheta ca sa se convinga ca au fost furati .
    De platit cu cardul se plateste oriunde si orice in schimb , cu cash platesc doar cei platiti la negru si eventual si ilegali (mexicanii in genere ) iar un return de bani pe card la magazin sau pe net e uneori instant uneori dureaza o zi doua .
    Nu prea are lumea nevoie de motivatii e ” by default” plata cu cardul .

    • #67

      Bravo, o sa ajungem si in Romania la nivelul ala in scurt timp (vreo 30 de ani, posibil). Momentan majoritatea conationalilor (conform statistici) nu stiu ei care e treaba cu plasticul ala (ce sa mai zicem de card de credit). Plus ca le place sa simta banii in mana, sa-i numere, sa-i mangaie. ‘geaba vine VISA cu plasticul ala rece si fara suflet, nu poate egala plasticul caldut al bancnotelor.
      Aici nu doar ca e “by default plata cash”, dar e de fapt ‘by default and forever cash’, din pacate.

  25. #68

    Cred ca plata intr-un cont de escrow ar fi cel mai potrivit. N-ai venit cu comanda cand ai zis? Sa fii sanaos, platesti si comisioanele pentru deranj.

  26. Eu am experiente pro cu multe magazine si contra doar cu Emag-ul. Chiar ieri am dat o comanda la H&M si am platit-o cu cardul pentru ca mi-e lene sa cobor sa scot bani de la bancomat. In principiu, doar lenea ma face sa platesc cu cardul, daca se poate.
    La Emag, insa, nu cred ca voi mai repeta greseala, mai ales de cand cu marketplace-ul lor fantastic. Dai comanda, o platesti, te suna partenerul ca nu au produsele si ca vin de fapt intr-o saptamana (desi ele figureaza in stoc, evident). Anulezi comanda si dupa vreo 3 saptamani si vreo 3 reclamatii la Emag si 2 la ANPC mi-am recuperat banii. So no, never again.
    Bine ca pot cumpara online bilete la maxi taxi cand ma duc spre bunica-mea, dar nu pot cumpara ceva de la Emag in siguranta.

  27. #70

    Mie-mi place sa trag elasticul pe mana, sa scuip marunt intre degete si sa sa numar teancul de 1 leu. Eventual bag degetul de la bani intre buze ca sa fiu sigur ca l-am umezit pe toate partile, ocazie cu care imi reglez si sistemul imunitar. Un teanc de 1 leu face cat o clanta dintr-un spital romanesc.

    • #71

      Sau cat o clanta de la Cerasela cappatrat, pe Matasari.

  28. #72

    Ar mai fi mandatele de debitare pentru escrocii de la gaze ,curent,etc. unde ăștia își trag banii fara să te mai deranjeze
    Să moara ma-ta?
    Mi -au dublat o factura babana de iarna,la gaze ,si le-am explicat frumos si civilizat că-i fut direct in gura si reziliez contractul decit sa le dau lor bani in plus.Asta după ce gagica aia îmi explica ca se reglează totul pe facturile următoare
    Pai daca aveam debit direct nu mi-o trăgeau jegoșii ăștia pe banii mei?

    • Nu, nu ti-o trageau, pentru ca la direct debit trebuie sa stabilesti o limita. De exemplu, factura mea la RDS este de 120 lei lunar + convorbiri (daca sunt, e greu sa epuizezi nelimitatul), am stabilit limita de plata de 150 lei. Vine factura sub 150 lei?, se plateste. Vine peste 150 lei? nu va fi platita!

    • #74

      daca am o limita de 500 lei si factura curenta ,normala e de 40 si din urma imi mai vin 400(deja platiti) ?
      Aud?

    • Limita o stabilesti tu. Nu vad de ce ai pune limita de plata la 500 lei, daca in mod normal factura e de 40 lei. La suma asta m-as duce cu limita de plata pe la 60-70 lei…

    • #76

      noroc ca m-ai luminat,ca muream timpit
      babaiatule , daca am facturi si de 6 milioane,cum dracu sa pun limita la 7o de lei?
      ce e greu de inteles? in martie e frig si in aprilie se incalzeste .Sau pot sa pun limita in fiecare luna?

      apropos n-ai treaba?

    • #77

      Am mai avut fix discuția asta și cred că tot cu tine, dar te numeai altfel atunci. Am ajuns la concluzia că direct debitul nu este pentru tine.

      Cum faci ca să verifici dacă direct debitul este pentru tine: faci 2-3 comenzi la emag, plătești în avans cu cardul, aștepți curierul. Dacă totul e ok, înseamnă că poți să activezi direct debitul. Dacă emag îți dă teapă, înseamnă că ești țepar, deci mai bine nu îți activezi direct debitul.

      Asta e, unii sunt predispuși la țepe și trebuie să se ferească. Nu suntem toți egali 🙂

  29. E deja iunie, au inceput articolele despre magazine… hmm. Boss, sincer, incepe black friday pentru ardeleni?

  30. #79

    De regula, platesc cu cardul cumparaturile de la magazinele unde am observat ca nu sunt tratat diferit in functie de metoda de plata (e.g. Carrefour online). Folosesc numai cardul de credit, daca nu platesc cash.

    Un motiv in plus ar fi plata in rate fara dobanda (a fost o vreme). Altul ar fi un bonus decent (2%, vezi BCR), dar in orice situatie.

    La fel ca si alte produse, si cardurile de credit au ajuns in Romania “cu specific local”. Nu ai aceeasi acoperire de risc la fel ca in State, nici aceleasi dobanzi (asta daca nu esti disciplinat), dar nici magazinele nu iti stocheaza datele cadului (altfel cum credeti ca merge returul de bani instantaneu?).

    • #80

      Returul instantaneu n are nici o treaba cu stocatul de date in vreun server de magazin .
      Chiar acum citeva zile am returnat un produs la magazin (brick&mortar , nu online ) si la retur poti sa alegi sa ti puna banii inapoi pe card ( ti l cer din nou , nu l au stocat ei acolo ) sau pur si simplu sa ti dea cash in mina pe loc . Your choice .
      E adevarat ca sint magazine (on line in special ) care ti retin numarul de card , dar ai oricind posibilitatea sa ti l stergi din contul de client .
      In general primesti o notificare de la oricine in momentul in care ti stocheaza datele personale (scrisoare prin posta chiar ) si poti sa le spui ca nu doresti acest lucru si nu ti retin nimic . Nu prea se joaca nimeni cu chestii din astea pentru ca un proces e foarte usor de deschis aici si nici nu se intinde mult ( de fapt banuiesc ca stii de prin presa citi bani au trebuit sa dea tot felul de companii/institutii pentru ca nu au avut grija de datele clientilor )

  31. #81

    mie personal nu mi se pare că ar fi doar vina angajaților pt treaba cu amânarea celor care plătesc cu cardul. nu voi fi atât de javră încât să zic că e politica magazinului (mai ales că puținele mele experiențe cu e-mag au fost ok), dar poate o tolerare a unor practici nașpa tot o fi.
    doar pe blogul ăsta s-a scris de țâșpe ori despre problema asta. mă îndoiesc că emag nu are un sistem de filtrare a ce se spune despre el în on-line.
    dacă angajații care dau la coada listei p-ăia care plătesc cu cardul ar fi fost sancționați cumva, eventual mergând până la concediere, după 1-2-5-10 concedieri nu cred că se mai făceau d-astea.
    și nu mai discutam acum despre stimulare. un client deja mulțumit de un anumit serviciu nu cred că mai trebuie stimulat suplimentar. (sau poate mă înșel)

  32. #82

    sa se numeasca emag si sa aiba showroom in oras la mine.

  33. #83

    Cu siguranta tratamentul regal de livrare prioritară față de nașparlii ce platesc cu cașu’ Păi facem barter sau comerț?

  34. #84

    Pai pe langa faptul ca isi bat pla de tine din momentul in care ai platit, ce te faci in alte cazuri? Gen am avut doua cazuri in ultimile doua luni in care produsul aparea pe site ca fiind in stoc,am comandat (bineinteles,plata ramburs) dupa care am fost sunat ca de fapt produsul nu se afla in stoc. Sau ce te faci cu muistii care nu pun la stoc “lipsa stoc” si pun “in stoc furnizor” dar acel produs nu se mai gaseste pe nicaieri. Sau ce te faci cu muistii de le nemo curier sau cum plm le spune care ti-o taie imediat. Am comandat 4 anvelope de la o firma,specific clar sa ma sune curierul cu cel putin jumatate de ora inainte de livrare ca sa fiu la birou si sa am bani cash pregatiti si ma suna unnu’ “buna ziua,denla nemo expres/curier mortii mei in carca,am si eu 4 anvelope pentru dvs.” eu: “buna ziua. Stiti,am rugat sa fiu sunat din timp ca sa fiu la birou si sa am banii pregatiti. Sunt la birou dar nu am scos banii” curierul: ” a,deci refuzati comanda. La revdere” si mi-a inchis. Am sunat la magazinul respectiv unde mi-a raspuns unu’ carr mi-a spus sec “noi nu putem controla.curierul,daca nu va convine anulati comanda”. E,nu iti vine sa iti bagi pla in ea de plata cu cardul,la magazine online?!

  35. e putin amuzant ca cei mai multi care au platit cu cardul au fost dezamagiti fix de eMag, ca se presupune ca cel mai mare e si cel mai bun. 🙂 pai pe astia cum ii mai convingi daca esti un magazin nou / mic / fara reputatie?

    • #86

      e normal sa fie asa, penru ca procentual, cei mai multi clienți ii are emag

    • pai nu e chiar bine daca si comenzile cu probleme cresc proportional cu dezvoltarea magazinului / nr de comenzi. dar daca n-avem cifre vorbim doar teorii 🙂

      plata cu cardul si ridicare din showroom, cea mai sanatoasa treaba. numa zic.

  36. #88

    Un litru de Jameson baut straight?

  37. Eu plătesc cu cardul pe unde simt că există şansa ca magazinul ăla să-şi respecte cuvîntul. Nu mă deranjează că-mi dai termen de livrare o lună atîta timp cît te ţii de cuvînt. Sînt dispus să plătesc avans, dar dacă ai zis că livrezi în ziua X, mă aştept să primesc ce am comandat în ziua X şi cel mult două zile după. Cu faze de gen amînat după ce mi-ai luat banii mă fuţi o singură dată şi nu mă mai vezi client în veci, chit că poate ai preţuri mai mici. Dacă a trecut o săptămînă de la data livrării şi mă tot amîni, nicio problemă. Bancă, anulat comanda şi adio.

  38. #90

    Bai, eu iti spun sincer, de la un timp imi e frica sa mai comentez la tine aici pe blog ca ma urmareste unul Eugen si zice ca ma arde.

    Sper sa nu se uite si acum..

    In alta ordine de idei, as plati cu cardul pentru continutul premium al acestui blog. 🙂

  39. #91

    La curve cred ca nu as plati ever cu cardul, indiferent de promotii. Cum e sa vada nevasta extrasul si sa ma intrebe ce e cu Hermina, SweetLips, Angel4you, Prinzessa etc?
    Plus ca am intrebat cateva daca au pos si dau chitanta, mi-au zis ba ca nu ajunge firul in pat, ba ca tocmai s-a terminat rola sau tusul, numai motive tampite. Cred ca le e frica sa nu vina cocletii si, dupa treaba, sa zica ca ar plati dar au uitat pinul…

  40. #92

    Fun fact : cum credeti ca apar prin Ro in vacanta o gramada de “smecheri americani” romini , plini de ultimele gadgeturi , toale , ceasuri si ce mai vrei tu ? Easy …te duci la magazine si le cumperi pe credit carduri , pleci in Romania in vacanta sa te lauzi la neamuri /prieteni iar la intoarcere returnezi absolut totul si banii intra inapoi pe card .
    Rusii fac la fel poate chiar intr o masura mai mare si chestia asta se practica inclusiv in vacante scurte cu destinatii mai apropiate . Vrei la ski in Tahoe sau Colorado ? Pai hai sa luam skiuri , clapari , costume , ochelari si tot ce ne mai trebuie , mergem la ski 3 zile si saptamina viitoare le ducem inapoi ca nu s ” bune ” sau nu se “potrivesc ” .
    In plus mai ai si tot felul de garantii oferite de companiile de credit ,garantie extinsa , protectie la furt/pierdere /cashback /points /miles and so on .
    Macar de anul trecut de cind au fost ceva scandaluri mai mari referitoare la pierderea de date au schimbat toate cardurile si le au facut cu chip . Nici macar chip n aveau pina acum ceva timp . Sa nu mai zic ca ti iei un ID sau SSN cu 25 $ de la mexicani 🙂

  41. #93

    Daca nu ar exista mizeria de rromcard cu 3d secure as plati mai des cu cardul. Atat. Am un prieten, card cu 3d secure de la rromcard, uita portofel in camera la hotel. Camerista copie datele de pe card si plateste pe niste situri de pariuri din insulele lui peste. Unde era 3d secure? Nu-i. Multumim rromcard ca te bagi ca musca in lapte o data la 7 ani cand platesc la emag si in rest dormi pe tine. Asa de secure e 3d secure, ca, la cat de des am folosit am uitat si parola…

    • #94

      3D Secure are alte păcate, dar ce zici tu nu este unul dintre ele.

      Unele magazine nu sunt înrolate 3D Secure. Asta înseamnă că poți să plătești la ele prin metoda clasică. Asta înseamnă, de asemenea, că poți să refuzi plata, banca o să facă investigații, eventual cu poliția, și dacă descoperă că într-adevăr nu tu ai făcut plata aia, în 90 de zile îți primești banii înapoi. (Nu mai știu dacă 90, și nici dacă zile, poate era săptămâni, luni sau ani. Dar înțelegi ideea.)

      Problema cu 3D Secure este alta. Dacă camerista îți afla și parola, mumu. Banca nici măcar nu se mai obosește să verifice dacă ai fost tu, se prezumă că tu ai fost, e ca și cum ai fi scos banii de la atm cu pinul.

      Cum face camerista să-ți afle parola? Mai simplu decât crezi. Noul sistem șmecher nu mai e cu o parolă statică, e cu parole dinamice trimise prin sms. Tu faci o plată, îți vine un sms cu parola, bagi parola la 3D Secure și gata. Deci tot ce trebuie să facă camerista e să îți “împrumute” și telefonul.

    • acum nu mai e 3D secure, e doar cu parola pe SMS, cica.

      in cazul meu, ceva mai amuzant. primesc mail ca se duce dracului aia cu parola si ca o sa fie pe SMS. “bine”, ma gandesc eu in mintea mea. ca o paranteza: acum 1 saptamana ma suna banca, de 2 ori intr-o zi, sa merg sa actualizez datele, dupa ce am fost sa le actualizez pentru ca am primit SMS ca blocheaza conturile si aia au zis ca totul e ok daca nu s-a schimbat nimic.

      acum 2 zile vreau sa platesc online ceva si cica trebuie sa primesc parola prin SMS.

      o primesc? nu. ca numar aparea acolo XXXXXXX9999, ceea ce nu seamana cu numarul meu.

      si acum ca am fost sa actualizez datele trebuie sa si sun sa vad care-i treaba cu numarul ala, ca aparent ei nu au numarul meu pe care m-au sunat 🙂

      gg bancile.

    • #96

      @danihel te rog sa bagi in cap urmatoarea afirmatie:
      3D Secure este un protocol care poate fi sau nu poate fi folosit de magazinul online de unde vrei sa cumperi. Totodata acest protocol nu este creat pentru a te proteja pe tine ci pe magazin care astfel are o certitudine mai mare ca cel care face cumparaturile este si detinatorul de drept al cardului. Datorita parolei suplimentare care nu e trecuta pe card.
      Si de asemenea te rog sa mai retii faptul ca chiar daca magazinul are implementat protocolul de 3D Secure asta nu inseamna ca nu poti cumpara de acolo fara 3D Secure. Magazinul poate alege ca acel protocol sa fie obligatoriu sau optional. Daca vrei sa te joci baga de trei ori parola gresita la 3D Secure si vezi daca ti-a luat banii de pe card si comanda a fost procesata. (adica mergi la fereastra urmatoare cu confirmare). Eu asa cumparam cartelele de la FocusSat unde initial imi cerea parola 3D Secure si o bagam aiurea pentru nu stiam care e si totusi comanda a fost procesata.
      Acum ING cel ptuin are metoda SMS care pare mai normala putin.

  42. #97

    Eu eram adeptul platii cu cardul pentru orice, oriunde online. Dupa multiple probleme consecutive m-am invatat minte. Aparent la noi nu se poate frumos si elegant.

    Ultima comanda platita cu cardul la emag a intarziat aproape 3 saptamani! Am avut 10 produse pe care nu au fost in stare sa le livreze pe toate odata, a trebuit sa fac pe detectivul si sa le clarific problemele intre emag si cargus (care nu intelegea ca nu am primit tot).

  43. #98

    Eram mare fan al platilor cu cardul pana la BF 2014, cand am stat cu vreo 3000 de lei blocati de emag 3 saptamani, in asteptarea unor curieri care se pierdusera pe drum.
    De atunci evit cat pot, platesc cu cardul numai sume mici sau produse care nu imi trebuie in urmatoarele doua zile, si daca sunt chestii pe care sa le pot cara eu usor prefer ridicarea de la magazin ( si se intampla de multe ori sa aleg anume magazine pentru ca mi-e mai usor sa ajung la ele, chiar daca nu au cel mai bun pret).
    Platesc in schimb toate facturile online, deci “pe medie” am mai multe plati cu cardul decat ramburs.

  44. Nu am avut niciodata experiente diferite in functie de metoda de plata. Experientele mele proaste au fost din cauza curierilor sau din cauza de “a fost o eroare de sistem, altfel nu-mi explic cum atunci cand ati comandat era pe stoc, dar acum nu le mai avem”. Ba chiar am comandat (si platit online) o geanta de pe un site care s-a dovedit a fi o mizerie sinistra si am trimis-o inapoi, iar la cateva zile am primit si banii (destul de multi).

    …so yeah, eu platesc cu cardul mereu. In felul asta coletul poate sa fie livrat linistit oriunde (birou sau casa) fara sa trebuiasca sa fiu acolo ca sa dau cash.q

  45. #100

    In general platesc cu cardul, mai comod, nu suport ideea sa umblu cu bani la mine si sa mai platesc si comision de extragere, inca mai exista banci ce au comision de extragere cash din propriile bancomate. Prefer sa vad produsul, sa-l probez, daca e cazul. Am cumparat pentru prima data electrocasnice mari, suma consistenta. La Emag aveau produsele, le-am pus in lista de preferinte si ma tot uitam dupa alti comercianti mari si preturile lor. Ei bine, dupa 3 zile de stat in lista mea, produsele alea au disparut din oferta Emag. Imediat au aparut in oferta unor alti comercianti de pe site-ul lor, gen Tony’s Trade, chiar un pic mai ieftine acolo cu cativa zeci de lei. Bun zic, e super, merg la Emag in magazin sa ma uit la produse si apoi comand acolo. Surpriza, produsele vandute de alti comercianti pe site-ul Emag nu pot fi achizionate in rate cu card de credit. Bingo! De asta au disparut. Asa ca am luat cash ceva ieftin din lista mea si am mers la Altex sa iau grosul produselor. Livrarea a fost ok, dupa 2 zile, fix cand au spus, baietii m-au sunat inainte de livrare sa fiu acasa, le-au carat pana unde aveam nevoie, le-am dat si lor de osteneala.
    Eu cred ca acei comercianti straini de pe site-ul Emag sunt de fapt firmulite detinute tot de Emag si fac smecherii simple din astea, gen “uite un fraier care vrea sa ia pe credit sa doteze apartamentul, hai sa-l facem sa le ia cash”.

  46. #101

    De vreun an am devenit extrem de lenes si comod iar una dintre urmari este ca nu mai suport sa am cash in portofel. Asa ca 90% din plati le fac cu cardul, online sau la magazin, cu sume de la 1.54 lei (minunea de paywave /paypass face minuni :p) pana la cat ma tine contul :)). Utilitatile le platesc online (intretinere, lumina, rds, rata), mancare/haine la magazine cu POS, etc.

    Cei 10% cash sunt atunci cand mai iau ceva de pe olx sau unele iesiri in club, fapt ce ma face sa fac un drum la bancomat (10 minute de casa, 5 minute de birou)

  47. #102

    Sa platesc cu cardul in Romania !? NU ..multumesc ! M-am fript de vreo doua ori si m-am lecuit.

  48. #103

    Duminica am comandat de pe eMAG un PS4, niste manete + jocuri. Cadou pentru copilul unor prieteni a carui zi de nastere e astazi. Data de livrare: azi. Tot azi primesc SMS de la eMAG ca livrarea se va face in cursul zilei si ca am de platit X lei. Suma cam mica din ce stiam ca trebuie sa platesc. Asa ca intru pe site, in cont, sa vad care-i problema. Unul dintre jocuri era vandut de un third party si abia azi am observat in cont ca a fost anulata comanda. Nu am primit mail sau sms, habar nu aveam. Sun la eMAG care arunca pisica la vendorul din Cj. Sun la Cj si-mi spune ca probabil comanda a fost anulata de eMAG, ei nu stiu nimic si sa cer mai multe info de la eMAG.

    Si tu vrei sa platesc cu cardul?! NEVER in .ro
    Doar pe e-day.ro am incredere sa platesc cu cardul.

  49. #104

    Românii au și neîncrederea și birocrația stupidă în sânge. Tot ce e românesc și implică abonament implică și să te duci undeva cu un snop de acte după tine, contractul de casă, copii după buletin, o adeverință de la comitetul de bloc și una de la preotul paroh, cu ștampila triunghiulară în 5 exemplare. Apoi îți vine lunar o factură incomprehensibilă, de ai nevoie de un specialist ca s-o citești. Nu demult însuși Arhi încerca să citească o factură (la curent, pare-mi-se), a cerut ajutorul aici, pe blog.

    Până și factura la UPC, care vine lună de lună la fel, are o grămadă de rubrici, unele cu plus altele cu minus, numai ei știu de ce.

    De ce simplu, când se poate complicat?

    Un exemplu de pe partea cealaltă: Netflix. Bagi mătăluță cardul iar ei își trag lunar niște gheuroi. Nu umblat pe la ghișee, nu nimic. Vrei să renunți, te duci pe site, tragi de niște bife. Nu ai bani pe card, îți taie serviciul. Simplu.

  50. #105

    Eu m-am lecuit si nu mai platesc in veci cu cardul. Am comandat de la emag in dec 2015 un frigider, un cuptor si un filtru de cafea, tocmai ma mutasem in casa noua si aveam nevoie de electocasnice. Au livrat in 3 zile comanda insa surpriza, cuptorul nu era in schimb primisem o cutie cu lumanari. Am refuzat comanda (pt ca nu mi-au oferit varianta unei livrari partiale) si am asteptat din nou livrarea corecta. Dupa 1 sap, ajung din nou, in aceeasi formula, cu cutia de lumanari in loc de cuptor electric. Am primit comanda (aveam mare nevoie de frigider) si am facut o sesizare la curier si catre emag. desi aveau cuptorul comandat de mine in stoc, nu au vrut sa-l livrare, insistand sa rezolve misterul coletului lipsa pe timpul si banii mei. Long story short, am comandat din nou acelasi cuptor de la ei insa cu plata ramburs. L-au livrat si apoi am asteptat cam 40 de zile pt returnarea celor 1100 RON platiti pe cuptorul care n-a mai venit din comanda initiala. Mi-am invatat lectia, nu mai comand online cu card si nu mai comand de la emag.

  51. #106

    Romanul ar plati cu cardul daca nu ar avea alta optiune. Ce-i drept, eu stau intr-o tara cu niste reguli bancare retarde, incat nu poti comanda aproape nimic online fara carte de credit. Asa ca mi se pare un lux incredibil asta cu platitul ramburs, cand eu abia am asteptat sa termin facultatea, sa ma angajez si sa-mi dea si mie cineva un card de credit, naiba sa-l ia. 4 ani n-am comandat nimic de pe Asos din cauza lor :)))

  52. #107

    Am facut acest exepriment cu Emag si comand de la ei de vreo 4 ani.
    Incerc sa platesc cu cardul de fiecare data, sa nu im imai bat capul sa umblu cu banii dupa mine.

    Dar ce am observat de vreo 1,5 ani cam asa:
    – ce platesc cu cardul – intarziere 2-3 chiar si 5 zile
    – daca fac comanda ramburs – produsul ajunge in ziua urmatoare

    Acuma m-am invatat, daca ma grabesc fac comanda ramburs.

    Ce m-ar face sa platesc cu cardul?
    Simplu: Garantie ca produsul ajunge in 1-2 zile (sa nu fim rai).

  53. #108

    Eu nu mai platesc cu cardul de cand am avut de doua ori intarzieri mari cauzate de curieri. Nu tata, iti dau banii cand imi vad produsul la usa. Totusi, nu inteleg de ce ii deranjeaza plata ramburs. Ei chiar vor sa faca afaceri fara capital de lucru, sa faca doar bani din piatra seaca? Sunt domenii in care platile se fac la 3-6 luni, ei de ce nu pot sa astepte pana le vireaza curierul banii? Si sa lucreze cu curieri seriosi, altfel ramburs taticule…

  54. #109

    Platesc cu cardul oriunde exista aceasta posibilitate: comenzi online, magazine fizice, facturile. Cash maxim 100 lei.
    In ceea ce priveste comenzile online, eu citesc in primul rand termenii si conditiile magazinului. Sunt unele magazine online care, chiar daca spun ca un produs este in stoc, acel stoc este in alta tara iar termenul de livrare este de cateva zile lucratoare (intre 4 si 8 zile). Nu cred ca fac multe persoane acest lucru, sa citeasca termenii magazinului. Chiar si unii parteneri Emag, din Marketplace, sunt in astfel de situatii.
    Termenul de restituire al banilor este de 14 zile, indiferent daca o comanda este returnata, anulata sau refuzata. Atunci cand nu mi-au fost retituiti banii in termenul legal sau toata suma achitata, am facut plangeri la ANPC si totul s-a rezolvat imediat.

  55. #110

    SIngura chestie ar fi: dacă întârziem peste ziua stabilită, îți dăm un voucher de cel puțin 50% din valoarea comenzii tale.
    La pizza așa au făcut. A întârziat 2 minute peste cele 45 stabilite de ei, a venit omul și mi-a dat un carton cu un cod promoțional pt o pizza mai mare decât iau de obicei, deși nu îi bătusem deloc obrazul, nu îi cerusem absolut nimic pt cele 2 minute întârziere.

  56. Ar fi mai usor daca acest aspect ar fi trecut intr-o lege.

    Ai platit cu cardul si comanda nu soseste in data trimisa prin email ai dreptul la despagubiri (x% din valoarea comenzi) si/sau sa primesti banii a doua zi in cont, dar numai in cazul in care magazinul/firma este instiintata in prealabil (telefonic sau email).

    Acesta lege nu ar trebui sa se aplice in momente de calamitati (inzapeziri, inundatii majore in regiunea de unde pleaca transportul sau pe rutele principale ale transportatorilor).

    In cazul in care firma nu respecta legea, aceasta sa fie amendata de ANPC cu o suma “modica” sau procent din valoarea comenzii si bineinteles returnarea banilor.

  57. #112

    Mai exista si varianta sa plateasca altii cu cardul tau si tu sa nu stii nimic, ceea ce e misto ca nu ai de ce sa te enervezi, pentru ca tu nu astepti niciun produs, deci esti zen.

  58. #113

    Uite eu ieri am comandat ceva maruntisuri de pe emag pe la ora 14.30 si am platit cu cardul. Azi ma uit la ei pe site si vad ca nici macar nu au predat inca produsele curierului, iar data estimata de livrare e abia maine… Ambele produse comandate vin de la emag din depozit si ambele se afla pe stoc. Ce m-ar face sa platesc cu cardul? Termen de livrare decent!!! Daca stiam ca eu comand miercuri si cu bunavointa zeilor imi ajunge cel mai repede vineri, ma duceam intr-un magazin fizic si le aveam in fata mea. Emag se pare ca uita ca desi au preturi mici, unul dintre avantajele lor era termenul de 24 h livrare. Si nu ma luati cu texte, am comanda o data acum un an o masina de spalat la ora 18 cu plata ramburs iar a doua zi la ora 14 (in Arad) era in fata mea.