Pățită în Dusseldorf și Bonn, 2 zile consecutive. Card perfect valabil, băgat la booking. Card funcțional, btw, cu care am făcut rezervarea din seara asta, când scriu. Hotelierul anunță booking că nu merge cardul, tu suni, spui că vii, ei zic da, sigur, veniți, nu e problemă, după care anulează rezervarea și, când ajungi la ghișeu, te informează că, dacă vrei alta, costă dublu. Pățită la hotel Sebastianushof în Bonn și …am uitat ăla din Dusseldorf. ANyway, cum stăteam acum și așteptam să iau cardul de intrare în hotel, vine o doamnă, româncă, 2 copii și intrăm în vorbă. Și asta era nervoasă de numa numa și începe să povestească de zici că trăise groundhog day în locul meu. Pățit exact la fel, tot în germania, tot refuzat la booking și oferit preț dublu. Și, la fel, același card acceptat bine mersi în Viena.
Așa că, atunci când mai aveți povești despre cum hotelierii noștri încearcă să facă înțelegeri cu clientul, ca să micșoreze comisionul, mai gândiți-vă că, prin alte părți, e ars clientul de numa numa. Desigur, politicos, elegant, tot ce vrei. Chiar am impresia că șeful de la Sebastianushof era românaș. Vă spun, cu câtă seninătate se uita nesimțita de la Sebastianushof la mine, în timp ce eu o întrebam, cu o căruță de draci, Doamnă, am vorbit cu dumneavoastră la telefon, mi-ați spus să vin, că nu e problemă, am venit 20 de km cu taxi, cum adică s-a anulat? Domnule, regulile booking. FĂ, TU MI-AI ZIS SĂ VIN!
Anyway, să știți că nu doar românii sunt mizerabili. Dimpotrivă, chiar am ajuns să cred că popoarele astea ariane sunt mult mai. Totul acoperit cu spoială de civilizație, dar dacă îi iei la bani mărunți, sunt hoți, rasiști, aroganți. Români cu altă stare socială și salarii mai mari.
NOU
Patit la fel. Sunat la booking. Gasit upgrade (de la 4 la 5 stele) la aceeasi bani. Dat 1 stea la hotelul de 4 pt mizeria facuta.
NOU
m am gândit la sunat. dar in dusseldorf am găsit hotel practic vizavi și eram mort de oboseala, iar in bonn eram, fizic, in varful dealului, la mam dracului, ca am zis a iau zona frumoasa sa am panorama. și am rămas în stradă, mort de somn, mă mai și kkm pe mine iar după ce am injurat-o pe nazistă, era evident că nu am cum sa ajung la toaleta lor. noroc de o tanti de la bonn taxi, cs m-a scos din, ahem, rahat
NOU
AI folosit acelasi card ? Suna la booking/banca si intreabat refuzul platii? Am plătit prin booking in Germania mai mult de 15 hoteluri in decursul ultimilor 4-5 ani cu Visa /Amex si nu mi s-a intamplat niciodata. Plata dubla ( de la booking) si greseala hotelului ce taxa camera in loc sa blocheze garanția s-a intamplat de multe ori.
NOU
Ai sunat la booking si au confirmat? Eu am patit mizerii in Apuseni cu camere ieftine si s-au oferit sa plateasca diferenta pentru cazarea inlocuitoare. Trebuie arsi nesimtitii astia. Din pacate nu poti scadea nota daca nu te cazezi la ei, chiar daca au dat teapa.
NOU
Vezi ca ai optiune de raportat la booking. Faza cu 1* nu prea conteaza la cei cu zeci / sute de reviewuri ok.
NOU
conteaza, daca ai si un comentariu explicit.
pentru cei care cauta pe booking, exista posibilitatea selectiei evaluarilor pe valori.
eu selectez cele mai joase evaluari si caut in comentarii posibilele probleme care m-ar deranja.
NOU
Review o stea conteaza mereu, nimeni nu se uita la review-uri de 5 stele, se uita la cele de o stea sa vada ce s-a intamplat… iar cand descrii acolo exact ce pateste si altul … probabil oamenii o sa observe.
NOU
Eu intotdeauna ma uit la review-urile nasoale, indiferent ca e vorba de hoteluri, restaurante, magazine online, etc. Vreau sa vad ce probleme m-ar putea astepta si daca se repeta. Daca sunt vreo 4-5 review-uri care semnaleaza acelasi probleme, atunci ma feresc, chiar daca sunt 30 care spun “ok” si “foarte bine”.
NOU
patesti mai nou peste tot asta, la service, la dentisti, la hoteluri, la taxiuri.
Acu 10 ani nu am auzit in jermania un taxi sarefuze calatoria. acu se mai intampla. clar, nu des, nu inca.
Dar, pe de alta parte, ii inteleg. Intre timp au aparut multe nationalitati estice care au facut un ban, au pus de un hotel sau crasma si apoi merg la japca. Si neamtu care avea pensiunea din generatie in generatie ori se adapteaza si face la fel ori ajunge pe hartz vier. si parca mai bine plange cetin decat patronu neamt. Si oricum astia is tinuti civilitati cu bata si amenzile 🙂 nu sunt ei cinstiti din adn.
NOU
Pai daca nu va place de ce va mai duceti in tara lor ? Si adica mai conteza de ce sant cinstiti acum ca nu s din adn si s cu bata ? Serios ? Da cine le da coane cu bata nu tot ei ? Aveti pretentii sa se poarte europenii cu noi mai bine ca romanii nostri ca ei intre ei sigur n au probleme ! Avem asa o tara frumoasa si cei de genul exporta aiurea zeci si sute milioane de euro din snobism iar turismul romanesc abia functioneaza ! Poate asta vor si ei sa va spuna : stati bai romani in tara voastra frumoasa ca sa nu mai aveti motive de nemultumire si va fi ok ! Ei ?
NOU
du-te ba cu tara ta frumoasa:))))
NOU
Nu ştiu dacă are legătură….dar cănd m-am mutat în Rotterdam…a trebuit 3 săptămâni să mă plimb la bănci ca să îmi deschid un cont şi cardul de DEBIT aferent. Şi veneau băjeții cu argumente că am nevoie de cel puțin 6 luni/1 an ca să pot face asta..
NOU
Și eu când am fost la fotbal cu băieții a trebuit sa ma îmbrac neapărat în rosu, deși eu la mine aveam doar haine verzi.
NOU
pe mine m-a socat primitivitatea in Germania legat cu plata cu cardul. Bai in cate magazine poti platii doar cash. Sunt la acelasi nivel ca noi as zice la plata cu cardul. Si ce e mai frumos ca adunatul de centi fmm.
NOU
Te-au simtit pe tine ca platesti cu 2 de i
NOU
Sunt inapoiati rau, inca mai folosesc bicicleta sa mearga la munca.
NOU
10 la amandoi , bravo ! :)))
NOU
patit de mai multe ori cu booking aceasi chestie in UK. vezi ca hotelierii nu primesc cardul tau de la booking ca sa-l taxeze… booking taxeaza, isi ia partea si trimite restul la hotel.
NOU
Vorbesti din auzite si induci lumea in eroare! Lucrez cu booking si treaba sta in felul urmator: Unitatea de cazare primeste datele cardului si ea sustrage suma aferentă de pe card nu bookingul (o singura exceptie e cand fac ei asta si genereaza ei un card virtual pe care îl dau mai departe la unitatea de cazare). Comisionul cedat bookingului se calculează lunar si nu si-l opresc ei de capul lor. Faza cu cardul mi s-a întâmplat de foarte multe ori cu oaspeții mei dar vina e a băncii emitente nu a altcuiva. Pretul ar trebui să rămână cel stabilit în mod normal,dacă se dublează atunci e hoție pe fața
NOU
Mai sunt hoteluri la care plătești direct pe loc prin Booking, cele de regulă fără posibilitatea de anulare.
Cum se decontează hotelul cu booking nu e treaba mea, dar eu știu că am rezervarea achitată către Booking.
NOU
Mie-mi place partea cu ‘sustrage’…in orive sens ai vrea sa o intelegi…
NOU
Oare o fi mai bine sa patesti la momentul rezervarii si nu cand ajungi la hotel?
Patita de mine (cu cativa ani in urma): Hotel IBIS in ablele cazuri desi in locatii diferite, rezervat pe booking cu plata la prezentare. Bani blocati pe card. La hotel mi-au fost luati alti bani de pe acelasi card si a trebuit sa fac cereri si sa astept 32 de zile la banci sa-mi dea banii inapoi intr-un caz iar in al doiea mi-au spus ca pur si simplu nu merge cardul pentru ca la cat voiau ei sa ia trecea de limita disponibila, dar au fost draguti sa accepte cash la un curs de schimb EUR/GBP nesimtit si din nou a trebuit sa ma lupt cu morile de vand sa-mi recuperez banii blocati de pe card.
Pentr a evita situatii de aste o fi mai bun un card de credit?
NOU
Salut, intrebare de n00b, de ce cu card de credit?
NOU
Vezi ca plata la momentul rezervarii prin Booking.com (non-refundable) te expune la alt gen de marlanii. La prezentare ti se va da CEA MAI NASPA camera din hotel, ca oricum ai platit deja, sictir. Numai cu dupa ceva scandal o sa descopere ca iata… mai au o camera libera exact ca cea pe care ai rezervat-o(si nu cea la subsol care ti s-a dat). Patit in Italia de vro doua ori pana m-am prins de treaba asta. Sa vezi cand ranjesc sardonic la tine niste indieni de dupa tejghea cum te simiti. Incet incet dupa chestii de genul asta incetez sa ma duc sa “cumpar experiente” la Venetia si altele
NOU
@Cineva, fiindca iti sunt blocati banii bancii si in general la orice tentativa de frauda, banca se va ocupa de recuperarea banilor.
NOU
Asa patesti daca te duci la hotel in Bonn cu taxiul. Data viitoare ia ceva mai serios
www.youtube.com/watch?v=_A4SJ5XTPMg
NOU
Am spus-o și nu o dată, nesimțirea și mai ales incompetența nu sînt invenții românești.
Booking mi-a tras-o nițel altfel, camera ofertă cu 35 euro/n, aparthotel ceva, ajuns acolo 35 + 80 taxă de curățenie, stai o zi sau 10, 80 euro curățenia. Spus da, ok, o secundă, pot folosi toaleta, mers la buda lor, împuțit buda și totodată telefonat și blocat cardul…
NOU
Intotdeauna intreaba si retine cu cine ai vorbit. La receptie puteai spune cu cine si cand ai vorbit. Ai fi fost credibil. Oricum, plange-te, chiar si dupa, la booking si ar fi bine sa ai mai multe carduri (de dorit unul VISA, unul MASTERCARD). La telefon ai fi putut sa te oferi sa platesti cu alt credit card sau sa-i rogi sa incerce din nou. Poti sa dai telefon si la banca sa intrebi daca au refuzat vreo plata. Uneori departamentul antifrauda al bancii blocheaza unele carduri daca li se par ca sunt plati suspecte in special daca nu anunti ca o sa calatoresti in strainatate.
NOU
Eu îmi fac rezervările pe booking cu un card gol. Până acum, toate bune.
I adevărat, am făcut asta pe zona Grecia/Serbia/Macedonia/Bulgaria, unde majoritatea hotelurilor nu prea blochează banii pe card. Anul trecut mai mult, mi-am făcut toate rezervările cu o zi înainte, de pe drum. Am plecat de la ideea că ăștia dau țepe și dacă e gol cardul, n au ce face. Odată s-a întâmplat să mi dea mail și să mi atragă atenția că nu s bani pe card …am replicat cu faptul că scrie clar pe site că nu percep nimic pentru rezervare și că plătesc cash. A fost ok.
NOU
Fac la fel. Rezervari cu carduri goale. Mi-am luat tepe asa ca sunt precaut.
NOU
@Raider, stiu cazuri in care sunt anulate rezervarile daca nu sunt bani pe card..
NOU
@venom: perfect de acord, dacă unitatea percepe garanție. Altfel, ai opțiune “plata la check in” de care mi face placere să fac uz. O singură dată, chiar m am uitat să văd unde, la San Giovanni Studios în Lefkada, s a întâmplat să mi dea mail că ei nu pot să încaseze. La care eu: ce să încasați fraților? Scrie clar acolo că pay on check-in.
N am avut nici o problemă după ce le am dat peste nas, chiar a fost un concediu reușit atunci.
N am facut asa ceva la proprietăți unde se percepe avans, de regula astea le face contabila familiei pe contul ei de booking dar nici acolo n am luat încă țepe.
Avem mai multe conturi, anul trecut de exemplu cu tot felul de vouchere de astea am avut 150 de euro cadou de la booking. Overall, 3 zile de cazare in Atena. N a fost rău.
NOU
#moldovenishaft
NOU
Nu stiu daca au mai patit si altii, dar la ultimele cautari pe booking daca ma uitam 2 -3 zile la rand la acelasi hotel preturile cresteau cu 10%. Daca dadeam cautare de pe alt telefon al unui prieten preturile afisate erau mai mici. Mentionez ca am si genius. Deci furt pe fata al celor de la booking. Ultima rezrvare la hotel Bukovyna in Cernauti era pe booking pt 2 nopti 800 de ron iar la locatie facut programare prin telefon am platit 412 ron.
NOU
Da, am remarcat si eu asta.
Pe de altă parte, se întâmplă să-ți propună hotelul să ti dea cancel și tu să plătești mai puțin (asta se face la recepție când te cazezi). Unitățile au comisioane diferite, am vazut caz unde comisionul booking era de 25%. Comic. Normal, am acceptat, hotelul a dat cancel și eu am stat o noapte n plus. Deci …genius sau nu (si noi avem genius) foloseste booking ca să ti faci intrarea. Restul, se discută la fața locului în multe cazuri.
NOU
Acum ca povestesti cele 2 faze, fac si eu o legatura. Am avut o situatie aproape identica, in Istanbul. Doar ca in cazul meu, pe contul meu de booking aparea confirmata rezervarea, nu am avut niciun indiciu ca ar putea fi vreo problema, iar cand am ajuns acolo, in sistem aparea ca rezervarea nu a putut fi confirmata din cauza cardului. Dupa putin scandal in dulcele stil romanesc (recunosc), mi-au dat alta camera fara costuri aditionale, dar cu bosumflarile de rigoare, ca vai ce favoare imi fac ei mie. O fi fost angajat nou cel pe care l-am nimerit in ziua aia si nu stia invartelile? Camera oferita, singura disponibila, era una mai scumpa – totaaal neasteptat 🙂
NOU
Daca se poate, poti sa-mi spui numele hotelului din Istanbul? Am o situatie simiara, au incercat sa ia bani de pe un card cu suma 0 si de atunci nu mai dau de ei sa imi confirme ca rezervarea e ok.
NOU
Aparthotel Le Premier House
NOU
“…dacă îi iei la bani mărunți, sunt hoți, rasiști, aroganți”
Măcar o fi ceva mai curat pe stradă.
NOU
Duma zilei
NOU
“Nu dați banii la agenții, făceți-vă singuri rezervare prin booking, nu are ce să se întâmple nasol.”
NOU
Unde e Iulia sa iti explice acum si tie ca esti un inadaptat si ca nu apreciezi civilizatia din Germania?
NOU
M-a cautat cineva?
NOU
Bre daca nu ti place nu te mai duci si ai rezolvat nu ti mai pui poalele n cap .! Culmea e ca nu ti place da tot te duci pe capul lor nu pare tipic zonei ? :))) Du te in bulgaria cum se duc atatia si o sa fi multumit daca tara ta nu te mai multumeste …
NOU
Referitor la ultima remarca despre popoarele germanice, incep sa fiu de acord.
Astora ‘nordici’ le place foarte mult sa bata toba despre cat de corupti si lenesi sunt sudicii (practic orice popor care nu vorbeste o limba germanica e sudic pentru ei, inclusiv belgienii francofoni), cat de anapoda sunt tarile din sud, etc. Si apoi dezlipesti un pic abtibildul si la ei si vezi ca isi acopera incompetenta si lipsa de umanitate cu “work ethic”. Care work ethic, daca te uiti atent, nu e cu nimic mai breaza decat orice tara mediteraneana, doar ca ei incep munca mai devreme, ca se face bezna la 3 dup-amiaza.
Desigur, asta e doar experienta/frustrarea mea de cand lucrez cu olandezi ca angajat belgian, si mici experiente cu danezi & such.
NOU
Am scris odată pe celălalt blog că până și în Olanda există diferențe de mentalitate între cei din nord (Amsterdam, Rotterdam) și cei din sud (Breda, Einhoven) și mi-am luat down-voturi la greu.
Ideea asta că nordicii sunt mai cu moț decât sudiștii nu cred că a apărut de când cei dintâi au câștigat războiul de secesiune, ci ține mai mult de capacitatea de a munci a omului în anumite condiții climatice.
Și propaganda post-marxistă ne-a îmbibat capul cu segregarea politică dintre cele două emisfere, cu nordul supraindustrializat și sudul sărac și secătuit de resurse.
Și ideea asta se perpetuează ca în graficele cu fractali la orice scară, Nordul Italiei vs Sicilia și Calabria, Olanda vs Belgia, Flandra vs Valonia, Transilvania vs miticii din regat, bucovinenii față de restul moldovenilor, moldovenii din Galați vs cei din Brăila, delenii versus vălenii etc etc… Cred că doar peninsula coreeană suferă de un efect invers.
NOU
La nordici totul este aranjat și frumos.. pana și banană vroiau dreapta,, cât despre sud.. și ei au aceasi părere despre nordici,, în fond aceasta UE e defapt o mare ueeee pt popoarele nou intrate și cele care vor dori sa adereze
NOU
La fel te sfatuiesc si pe tine vino n romania si vei deveni din nou fericit ca sa ramana loc pt cei care se simt mai bine !!!
NOU
Vestul a fost și va fi la fel,, arogant și nesimțit cu cei veniți mai pe urma în clubul lor numit UE. Mai acum ceva timp la o conferință privind aderarea altor state balcanice,, unii ridicau din umeri și spuneau.. pai la cât sunt de prosti le lasam tarile pustii și în cursul gol.
Eu deobicei rezervam prin agenții,, însă ai punctat bine.. Booking, trivago același căcat mănâncă amandoua
NOU
Nu ai gasit AiRBnB?
NOU
AirBNB e bun ca sa gasesti chestii mai deosebite, dar the incarca la costurile de curatenie, de rezervare etc pe care s-ar putea sa nu le mai primesti inapoi daca anulezi rezervarea, chiar din vina lor fiind. Exemplu: am inchiriat o casa undeva in Ro, fiind specificat clar ca e pret pentru o casa(in delta). Cand vorbesc cu proprietarul prin mesaje, imi adauga ca din intamplare ca ala e pretul pe camera pe care l-am platit eu. Imediat fac cerere de anulare la Airbnb si imi aproba pentru ca descrierea serviciului nu a fost corecta. Dar 15 euro costul rezervarii nu i-am mai primit, m-au sunat de 2 ori sa ma convinga sa accept un voucher care o sa imi fie creditat imediat “in loc sa se faca o noua investigatie dupa care as fi putut sa nu primesc nimic”, faze dinastea. Din prostie am acceptat voucher care trebuia folosit intr-un an adica sa se scada din costul viitoarei rezervari. Dar iata ca nu am folosit Airbnb un an de zile dupa. Deci bani pierduti si am fost prea soft cu ei din prostia mea, recunosc. Dar ca sa stie si altii pe viitor.
NOU
buna dimineata Cetin, asteptam sa te trezesti si in privinta politicienilor si afaceristilor “imaculati” din vest…. diferenta e ca ei sunt mai cizelati si mai subtili, ATAT.
NOU
Pai pa voi asta va multumeste : in loc sa va bucurati in a zice ca la noi e idilic ca la ei o faceti ca si acolo e tot mizerie ca aici ….Asta sa fie satisfactia uare ???
NOU
Cat a asteptat lumea un post ca asta sa sparga bula de frustrari. De la o intamplare de la un hotel random din Germania ajungem la cantecele PSD-iste cum noi suntem nedreptatiti, tarisoara noastra, toti vesticii sunt de fapt corupti si vin ei sa ne ia sangele si sudoarea si sa ne faca pe noi hoti.
@Arhi: Ce card (de la ce banca) ai folosit?
NOU
Tare mi-e teamă că nici pozele din necherman nu erau pe bune. Ne-am luptat degeaba la revoluție.
NOU
Nasol. Până acum nu mi s-a întâmplat și nici nu am auzit de măgăria asta (bine, nici nu prea am fost pe la nemți așa mult).
E bine de știut, la începutul lui Martie mă duc și eu după mașină și o să fiu atent înainte să iau cazare.
NOU
stai asa boss
te referi la booking.com?
nu era vorba ca nu-l folosim decat pentru ceva foto, reviews si locatii/orientare pe harta?
pai una vorbim alta fumam?? :))
NOU
Obligatoriu filtru cu 9+ la scor și să aibă măcar 100 recenzii. Eu cam de aici încep. După aia pierzi ceva timp să mai citești niște recenzii, cu precădere alea negative. Sunt și tâmpiți care dau 5 pentru că prosopul era bleumarin în loc de turcoaz cum au ei acasă, dar alea sunt rare. M-am uitat de curiozitate, ăsta are 8.5 și Șumahăr ăla avea 8. 8.5 e așa și așa, 8 e slab.
Și chiar și cu toate măsurile astea poți să te mai arzi. Karma. Dacă era plin și în seara aia l-a mai sunat direct și Hans care e neaoș și nu are accent, tare îmi e că te-a zburat pe tine ca să-i facă loc ăluia.
Oricum, am dat de curiozitate o rezervare prin martie. 169Eur pe noapte? Fk! Ce-ți face frate de banii ăia?
NOU
Hai mai taie din ele. Scorurile sunt relevante dar mai relevante sunt comentariile. In plus cu cat cazarea are mai multe stele cu atât scorurile vor fi mai mici pentru că cei care rezerva acolo sunt mai pretențioși. In rest, eu cred că dacă vorbești cu booking o să primești refund. Eu am pățiți ceva asemănător in sensul in care mi s-a anulat cazarea pe motiv că prețul era greșit pe site. Booking mi-a făcut un cadou de 150 de euro cpt neplăceri. Nu cred că booking e de vina pt marlania astora
NOU
In Germania poti folosi www.hrs.de este o companie locala si hotelierii nu isi permit sa faca ce fac cu Booking.com
NOU
am patit si eu acum 2 sapt cand am inchiriat o masina prin booking. am cautat pe toate siturile aceasi masina de la aceasi companie si era peste tot acelasi pret exceptie pe booking scria cu 10% sau 15% reducere, am zis hai sa iau prin booking -> fac toti pasii si dupa ce bag cardul si imi confirma plata vad ca mi-a luat pretul intreg care era acelasi de pe toate siturile …. ce jegosi, am zis ca poate imi bag in cont pe booking suma aia pt viitoare rezervari dar pl nici pana azi nu mi-au bagat nimic …
NOU
pt orice astfel de problema, suni la booking, faci scandal, si apoi ii i-au aia la ranga.
in 90% din cazuri se rezolva sau se propune un compromis
NOU
sigur, important este sa fi-e to’tul bi ne
NOU
Acum 3 ani am stat vreo 3 zile in Oslo la ceva hotel, platesc cu cardul frumos si plec acasa. Dupa vreo 6 saptamani primesc mesaj de la banca in care scria frumos ca tranzactia de la hotelul X a esuat asa ca am primit inapoi cei 650 de euro. Nimeni de la hotel nu m-a cautat, ba mi-au mai dat si factura la plecare ca sa o decontez la client 😀
NOU
Si tu ca un roman adevarat ai zis mersi.
NOU
Nu zic ca nu e naspa intamplarea, o fi. Dar nu stiu de unde bafta asta a lu’ Cetin sa pateasca numai chestii naspa, oriunde ar fi. Dar voila, avem hatereala zilnica de varsat pe blog. Deh, reteta functioneaza de ani, asa ca tre’ sa gasim si in tarile civilizate ceva de injurat. Altfel, mea culpa, revin mereu pentru quickie-ul zilnic de pulp-nonfiction.
NOU
si eu am avut o pb asemanatoare dar la un hotel din Italia. Rezervasem 2 camere, acelasi card pt ambele, si primesc mesaj ca u merge cardul. Am reintrodus aceleasi date de pe card de 3 sau 4 ori cred, de fiecare data ii rugam pe cei de la hotel sa reincerce, si pana la urma a mers.
NOU
La mine a fost tocmai invers – de doua ori mi s-a intamplat sa rezerv cu plata inainte (Istanbul si Durres), sa nu ajung din diferite motive si sa nu-mi ia banii. Altadata (Istanbul) mi-au zis ca s-a facut plata cu cardul online, dar ca-mi dau banii inapoi in cont si sa le platesc cash (evaziune, huo! Jos Erdogan!). Am primit mai multi bani inapoi (in lei), era in perioada cand isi revenea lira dupa picaj.
NOU
Experiență identică la Strasbourg, 2017.
NOU
Voi incerca sa completez un pic anumite informatii:
– un hotel ce are contract cu booking plateste un comision variabil, in functie de ce servicii au negociat. Media pentru un contract clasic e pe la 17%. Trebuie precizat ca daca hotelul are semnul ala galben de “up” cu degetul asta nu inseamna neaparat ca e recomandat de clienti, ci ca acel hotel plateste 20%, poate 22% comision la Booking pentru a-l avea si a figura in primele cautari. Pe de alta parte, e bine de stiut ca, spre deosebire de Tripadvisor, comentariile de pe Booking sau Expedia sunt reale, nimeni nu poate lasa review fara sa fi platit la ei.
– majoritatea hotelurilor de prin vest (daca nu sunt de-alea cu adevarat prapadite care accepta si rezervare fara card de credit) confirma o rezervare numai facand o pre-autorizare pe un card de credit cu data de expirare INAINTE de data de check in. Daca nu-i vorba de o rezervare lunga, ci una medie, se blocheza o suma egala cu tariful camerei din prima noapte (fara city tax, fara mic dejun daca nu era inclus in pretul camerei, alte servicii rezervate). Daca e vorba de o rezervare mai lunga (de regula 8 zile, dar fiecare hotel are afisate conditiile pe pagina sa de Booking), se pot bloca chiar si 3 nopti. Excludem din discutie rezervarile non-rembursabile, la alea iti iei riscul, suma este debitata in integralitate in momentul rezervarii (fara caz de forta majora, cutremur, razboi, vulcan islandez), banii sunt buni dati, ai vrut pret cu 15% mai mic, ai riscat, la revedere.
In momentul pre-autorizarii, trebuie stiut ca banii nu intra niciodata in contul hotelului, chiar daca sunt cazuri cand clientul ii poate folosi abia peste 32 de zile, ca in exemplu. Pentru cei care nu stiu, pe POS exista optiunea “pre-autorizare” (blocare suma, deci) sau “debit”. Ca poti da peste un Dorel sau un debutant care nu stie sa citeasca sau se gandeste la Maricica in momentul ala si apasa invers, nu contesta nimeni. E vorba de cazuri marginale, insa. In anumite tari, clientul primeste un sms de la banca in care e informat de un “debit”, desi banii nu-s luati de hotel. Pentru banci, e asimilat cu un debit.
Pre-autorizarea (garantia, deci) se face pentru ca fiecare vrea sa-si protejeze afacerea. Profitul si salariile nu le platesti din rezervari la misto “ca poate ma duc” sau rezervari la misto pentru obtinut vize si alte alea. Sa accepti rezervari fara autorizare si sa te trezesti in ziua Z cu hotelul la jumate (desi rezervat 100% pe hartie), in ziua finalei de Champions League, a Targului de la Hanovra, a concertului Rolling Stones, nu e chiar cea mai buna solutie.
– in caz de rezervare normala, se face pre-autorizare. Daca anulezi in timp (de citit cancellation policy, in general 24h sau 48 inainte de data de check in), suma pre-autorizata este deblocata de catre hotel tot prin intermediul POS-ului. Momentul deblocarii poate diferi: anumite hoteluri o fac imediat, altele doar in ziua prevazuta a sosirii. Hotelul o face, insa apoi durata pana ai banii “liberi” in cont depinde de contractele interbancare, absolut deloc nu mai depinde de hotel. Inutil de apelat hotelul dupa aceea, el nu mai poate face nimic. Nu au trecut banii prin contul lui, a facut “release” la pre-autorizare, pa-pa!
– cand pe Booking scrie la hotel “fara debit de CC la rezervare” si hotelul a facut doar pre-autorizarea garantiei inseamna ca au respectat legea, chit ca tu, client, n-ai putut sa te servesti de banii tai o perioada mai lunga sau mai scurta (personal am vazut durate intre 2 zile si 3 luni dupa release).
– cand faci rezervare pe Booking si dintr-un motiv sau altul, pre-autorizarea nu a reusit, hotelul contacteaza instant Booking pentru a-i informa si cere un alt card sau alimentarea lui cu suma primei nopti. Contractele dintre hoteluri si Booking spun ca fara un card valabil in 24 sau 48h, rezervarea e nula. Pe de alta parte, daca hotelul isi ia riscul si nu cere alt card sau uita, isi asuma riscul ca persoana sa faca “no show”, si sa ia mumu, ca e obligat sa plateasca apoi 17% comision la Booking. Si de-aia majoritatea hotelurilor nu glumesc cu asta.
– daca ai facut rezervare la Booking, E CONFIRMATA cu pre-autorizare, dar in ziua sosirii aia la hotel au overbooking, suni Booking, iar aia obliga hotelul sa-ti gaseasca un hotel cu minimum acelasi numar de stele (sau cauta Booking pentru ei, depinde cum se intelege hotelierul cu Booking la telefon atunci). Daca nu e in apropiere, informati Booking imediat si pastrati chitanta de la taxi, veti fi rambursati. Personal am vazut client cu camera rezervata la ora 15 in ziua sosirii la 130€ la 3*, a fost un bug pe Outlook in ziua aia, camera disponibila nu mai era de fapt, Booking i-a gasit una dintre utimele camere din oras, 570€/noapte la 4*, taxi si tot minibarul din camera. Clientul a platit 130€, hotelul de 3*, diferenta.
– sugestia mea e ca dupa ce-ati analizat bine hotelul pe booking si v-ati decis sa contactati direct hotelul si sa negociati direct cu ei. De regula, un 5-10 la suta obtineti (sau mic dejun daca nu era inclus sau upgrade la camera superioara la acelasi pret ca booking). Tot o sa va ceara card si o sa faca pre-autorizare, bineinteles, dar in direct.
Aveti alte intrebari, nu ezitati!
NOU
foarte detaliat și la obiect comentariul, am doar câteva observații/întrebări:
– din ce am observat nici hotelurile foarte mari (sute de camere) nu fac de obicei pre-autorizare, probabil au un rulaj suficient ca să nu se streseze, deci nu e vorba doar de cei ”prăpădiți”
– card de credit e o denumire generică aici, merg ok și alea de debit
– fiecare hotel are politica lui, căscați ochii la condițiile de anulare. Unii au până în ziua de cazare, alții cu max. 1 săptămână înainte, alții chiar mai mult. Să aveți bani pe card, altfel în 2 zile (parcă) se anulează de tot
– e ok, discut direct cu proprietarul, însă dacă ajung să dau cardul prin telefon mi se pare că rămân eu fără protecție. Ce-l împiedică să-mi blocheze 50% din sumă deși la telefon ne înțelesesem de 25%? Aș avea încredere în hoteluri serioase (tocmai ce am făcut chestia asta la Novotel, prin rezervare direct pe site-ul lor) dar nu aș avea încredere în orice Gasthaus de pe marginea autostrăzii (vezi cazul de aici).
– bănuiesc că uneori ofertele Booking sunt chiar pe bune. Am luat la o pensiune din Slovacia cu 44Eur și după articolul de acum câteva zile am zis să vorbesc și direct cu ei. Au zis că tot prețul ăla îl pot oferi și direct. Știi cumva care-i explicația?
NOU
@adyzah:
N-am raspunsuri la toate intrebarile, fireste. Eu vorbesc prin prisma unei experiente directe si indirecte care inglobeaza vreo 40 de hoteluri din zone destul de turistice din Belgia, Franta si Italia. Am avut de-a face numai cu hoteluri intre 14 si 115 camere (din care mai bine de 80% sub 50 de camere).
E posibil ca legislatiile sa nu fie armonizate la nivel european si sa fie diferente mari de proceduri intre tari. Apoi, fiecare hotel isi face politica lui.
– Hotelurile mari poate ca-si permit sa compenseze pierderi temporare cu beneficii la altii din acelasi lant. Plus ca cele mari au o pondere importanta de clientela corporate, in afara de cea leisure si garantiile in BtoB sunt altele in relatii intinse pe ani, cu contracte-cadru etc. Personal, repet, n-am avut de-a face cu cele mari.
– Cardurile de debit: depinde de politica hotelului, unele accepta, altele, nu. Multe nu accepta decat carduri Visa, MC, Amex, Diners, JCB, de exemplu.
– Reiau: nu stiu cum se procedeaza in cazuri de pensiuni mici, unde-ti raspunde direct proprietarul la telefon, si nu amploiatul. La quasi-majoritatea hotelurilor serioase, nu e vorba de 25%, 50% sau alte cifre aleatorii. Se blocheaza o suma egala cu tariful primei nopti, basta. Ai venit, bine, n-ai venit, se executa pre-autorizarea prin POS. La fel, pentru trasabilitate si evitarea oricarui quiproquo de ambele parti, se face un schimb de mailuri (sau ceri tu daca ala nu e hotel de profesionisti), in care se precizeaza conditiile. Toate hotelurile au modele de proposal, confirmari etc, ii ia 2 minute sa ia din folder cu copy/paste, sa schimbe data, numele, tariful si sa-ti trimita confirmarea.
– nu stiu legislatia in Slovacia, dar incerc sa intuiesc cauzele situatiei. Am 3 explicatii, asa, la prima mana: 1) la ei nu e ca in Franta unde, de 3 ani s-a schimbat legislatia si hotelurile pot stabili tarife mai mici decat pe Booking sau alte site-uri similare. (inainte de asta, nu spun ce crengi in nas aveau managerii de cont de la Booking si ii sunau pe hotelierii care erau mai Bookingo-dependenti, asa. Niste mici dumnezi, nu alta). Probabil ca in Slovacia sa fie asa, sa n-aiba voie sa vanda sub Booking. 2) era, sa zicem ultima (sau ultimele) camere disponibile. Daca in contractul lor cu Booking au stipulat, sa zicem, “5 camere in allotment pana la ziua J-5” ei ar risca overbooking daca le dau altcuiva si apoi rezerva cineva pe Booking. Iar apoi revin la situatia in care esti obligat sa-i gasesti camera clientului Booking CU ORICE pret. Cauta camera in Cluj la Untold cu 2 zile inainte la pret sa nu ramai fara piele pe tine. In low season iti permiti. 3) aia au la receptie o tuta, platita cu alune si care nu e stimulata cu comision din upsell. Asa ca de ce sa scoata ochii din smartphone si sa se complice cu adyzah, daca ei nu-i iese nici macar un herpes? Trebuie sa piarda vreo 10 minute, sa se ocupe de vreo 2 mail-uri etc. Asa ca lasa-l cu rezervarea de pe Booking, patronul oricum nu-mi da de-o ciunga din aia 17% in plus.
Alte precizari: toate hotelurile care se respecta si vor sa aiba taxa de ocupare serioasa au implementat sistem de Yield Management, ca la companiile aeriene (sistem automatizat, cu software, algoritmi etc. sau manual, sta un responsabil cu ochii ca pe butelie pe tarife, pe disponibilitatile concurentei, schimba tarife in sus sau in jos, inchide si deschide camere pe Booking, Expedia, website oficial samd). “Cel mai bun serviciu, la cel mai bun pret, celui mai bun client, in cel mai bun moment”. De aceea, preturile pot varia de la un minut la altul (facand abstractie deja de manaria Bookingului cu cresterea artificiala la mai multe vizite pe site).
– Pentru informare, e bine de stiut ca o pre-autorizare American Express dureaza mult mai putin decat Visa sau Mastercard. Am putut executa de multe ori pre-autorizari VISA facute cu 6 luni in urma, ca urmare a unui “no show”.
– cei care sunteti “genius” pe Booking, sa stiti ca e egal cu zero daca hotelul n-a semnat parteneriat cu Booking pentru partea asta. In Franta, de exemplu, hotelurile care au semnat sunt minoritare, din experienta mea. Esti “genius” pentru Booking, nu pentru hotelul care nu e inscris in dispozitiv.
NOU
E frustrant sa intelegi ca oamenii sunt aceeasi peste tot, nu sunt mai buni sau mai rai. Sentimentele umane sunt aceleasi indiferent de cultura si limba vorbita, sau de anul cand tribul ala a descoperit apa calda. Ce difera nitel e procentul indivizilor din trib care se manifesta uman, adica jegos. La unele triburi procentul e mare, la altele nitel mai mic, dar e doar chestie de perceptie. Doar legile care sa pedepseasca manifestarile acestea umane pot da aparenta de evolutie.
Un caz cu booking: rezervare in pensiune la Sovata, in drum spre casa, doua nopti. Mai statusem pe acolo, vroiam doua zile de relaxare. In poze arata beton. Pe drum ma suna proprietara, ca nu mai ajung odata? Era pe la pranz. Stai femeie, ca ajung, dar diseara, ca sunt in concediu si vin din alta parte, ma opresc pe drum. Dupa doua ore ma suna iar, ca mai vin sau da camera? Ca are la poarta oameni care ofera si dublu si ea nu vrea sa piarda inchirierea camerei pe ziua aia daca nu mai vin. Ca a mai patit cu unii care nu au mai ajuns. Mai femeie, vin sigur, tine camera, nu poti anula rezervarea ca vrei tu. Ma uit iar pe booking, full, nu era loc nicaieri, daca nu aveam loc la dementa asta nu stiu unde dormeam in noaptea aia. Peste doua ore iar, ca ea da camera, ca e clar ca nu mai vin, pai ce, la 6 seara se vine? Si atunci m-am oprit pe marginea drumului si am inceput o tirada: daca anulezi rezervarea voi face tot posibilul sa-ti bag pensiunea in faliment, am un var la ANAF si maine belesti belengerul, ti-l trimit pe cap si asta n-a mai luat spaga de trei luni, e turbat, a mai inchis o pensiune tot de la asa ceva cu anulat rezervarea de catre proprietar. Sunt convins ca nu dai chitanta pentru toate rezervarile, am mai stat in Sovata. Ai curaj sa risti asa ceva? Hai incearca-ma!
Nu stiu ce era pe acolo, dar treceau masini cu ANAF inscriptionat pe ele ca la balamuc, probabil mergeau sa se futa undeva.
Pe urma a fost o aventura sa gasesc pensiunea, pentru ca locatia pe harta era gresita, dobitoaca imi povestea cum stia ea ca sa vin pe drum si fac dreapta, apoi stanga, apoi trebuie sa vad. Ii spuneam sa-mi dea share location in whatsapp, pai ce stia? Ajung acolo in sfarsit. Nu era dezastru, dar nici departe. O imputiciune de pensiune, cu apa in baie pe jos. Bai nene, peste tot pe unde am fost in vara aia, toate pensiunile aveau instalatiile sanitare vraiste, peste tot era lichid pe jos, nu stiam daca e pipi de la buda sau apa de la chiuveta.
Am stat fix cat trebuia sa dorm in spelunca aia, iar la final mi-a dat chitanta, fara sa cer. Cred ca retinuse chestia cu varul de la ANAF. I-am compus o compunere pe Booking sa ma tina minte. Praf am facut tot acolo. Avea review-uri ok, chiar unele exuberante, ma gandeam ca e chiar misto daca pozele alea erau adevarate. Adevarul era ca oamenii care comentasera extaziati erau la prima lor iesire din sat, sau erau review-uri false.
Alta data hotel, nu pensiune.
NOU
Prin booking garantezi cu cardul si, daca nu apari, proprietarul iti poate lua banii oricum, deci tanti aia nu pierdea nimic.
NOU
pot folosi un card de debit pe booking.com?
pe airbnb merge snur… bani blocati, luati dupa ce proprietarul confirma. win-win.
mergea si pe venere.com… acum parte din booking.
NOU
Merge. Mie îmi merge.
Nu știu ce soi de debit ai tu, dar aici toate cardurile de debit sunt emise de bancă cu logo-ul Visa, Master, AmEx, Discover, etc – astfel că toate tranzacțiile sunt trecute prin procesorul lor, chiar dacă banii sunt luați dintr-un cont de debit.
NOU
da, cu conditia ca disponibilul sa fie acoperitor.
NOU
Cateodata merge, cateodata nu. Nu m-am prins care-i faza, bani mi-au luat de pe amandoua. Mai demult nu aveam card de credit, si-l bagam pe ala de debit. Daca nu mergea, rugam un prieten cu cc sa ma ajute.