Reiau o idee pe care am mai spus-o pe aici de câteva ori, stimulat de faptul că iar a futut Gabi Sârmuliță Șicâțiormaififost traficul, de data asta la Cora Pantelimon, unde se fac cozi de kilometri în toate direcțiile pentru că se construiește o mizerie care va fi, din ce știu eu, o altă parcare pe care nu o va folosi nimeni.

De ce nu se asfaltează noaptea, atunci când vorbim de o capitală și așa îngrozitor de aglomerată și fără niciun fel de organizare? De ce se blochează kilometri întregi de oraș, în cele mai aglomerate ore ale zilei, în loc ca aceste operațiuni să se facă, bine mersi, noaptea? Nu se mai lucrează ore de noapte, se opun sindicatele, care e faza?

În aceeași rimă și același ton, mă gândeam la o treabă azi, în timp ce urmăream armatele de pensionari cum îndeasă caserole de carne și baxuri de ulei în trollerele alea pe care le-a dat Negoiță moka. Mă duc la magazin, cumpăr un tub de muștar, de plastic, o caserolă de carne, acoperită cu plastic, niște roșii cherry într-o ditamai cutia de plastic, niște prăjituri, evident în cutii de plastic, o pâine în folie, da, de plastic, DAR TREBUIE SĂ PLĂTESC O PUNGĂ DE 30 DE BANI, CA SĂ SALVEZ PLANETA.

Nu vă supărați, a ieșit iar Coca Cola drept cel mai mare poluator cu plastic din lume, cu Pepsi și Nestle pe următoarele locuri(știu, nu ați citit nicăieri, că nu dă bine la campanii), iar acum vreo 2 luni, un reprezentant de-al lor declara că nu au de gând să renunțe la sticlele de plastic, pentru că asta cere lumea.
Înainte de a ne prefacem că facem ceva, punând, as usual, povara pe umerii fraierilor, nu mai bine am obliga Coca Cola și Pepsi să vândă băuturi la Tetra Pack, aluminiu și sticlă? Nu de alta, dar simt eu că faptul că acum dau 10 bani pe punga de hypermarket nu e chiar ceea ce va salva animalele marine de contaminarea cu bucăți de polistiren.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

45 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Sau la Mega o bucatica de carne de 200 de grame pe o foaie de polistiren trasa in folie.

    P.S.
    Vanzarile Pepsi nu sunt chiar asa cum vor ei sa credem.

  2. #2

    Așa i-a zis și Coana Leana lui Prunariu:

    O să trimitem o rachetă pe Soare noaptea, ca să nu se topească.

  3. #3

    Unul din motivele pentru care nu se asfalteaza noaptea este … plata orelor muncite. Cred ca alea se platesc dublu. Si atunci… nema profit gras pentru patroni. Alt motiv ar fi zgomotul produs, ceea ce i-ar supara pe locatarii din zona.

    • #4

      Adevărat.
      În plus, noaptea staționează, fiecare cum poate, majoritatea vehiculelor. Deci front de lucru canci.
      Am avut o asfaltare de noapte acum câțiva ani, dar în prealabil poliția locală evacuase toate mașinile de pe un segment de stradă.
      Acum ar fi imposibil.

    • #5

      La o gugaleala de 5 sec ai fi aflat ca sporul ptr orele de noapte este de la 25% in sus. Sau ore libere. Adica baga muncitoru noaptea si ziua sta acasa. Motivul ptr care nu se face treaba noaptea este ca nu exista doritori care sa munceasca noaptea. De ce ai face-o? Sa zicem ca ai 3000 brutu ca esti in domeniul constructiilor. Asta inseamna pe rotund 18 lei/ora pe luna la 160 ore lucrate. Lucrezi 5 nopti a 8 ore. 40 ore. 40 x 18 = 720 la care adaugi 25%(ca nu da nimeni mai mult) . Vine cam 180 lei sporul. 180 lei in plus la salariu ptr 5 nopti fwtute. Daca beneficiile muncii de noapte erau mai mari, se gaseau si doritori.

    • #6

      Ma gandesc ca noaptea nu o sa lucreze doar aia de pe santier ci intreg lantul (mai ales pentru asfaltari). Pentru lucrari ce nu implica angrenarea a 5 firme in lucrarea asta de noapte banuiesc ca e relativ usor, dar sa asflatezi un bulevard trebuie sa discuti si sa cazi deacord cu prea multi…si romanu e lenes si nu se duce sa faca el un plan de lucru comun.

    • #7

      @Vali, care este problema daca anunti cu 3 saptamani inainte ca vei face o lucrare in zona si este nevoie sa se elibereze carosabilul?
      Daca sunt persoane care nu se conformeaza, ridici masinile cu 1 zi inainte si gata. AI rezolvat problema asta.

    • #8

      In Texas se fac tronsoane de autostrazi noaptea. Employment at will!

  4. Nu se asfalteaza noaptea pentru ca nu incurca pe nimeni.

    • #11

      ha ha ha

    • #12

      Sau pentru că trebuie să plătească muncitorilor ore de noapte, plătite dublu sau pe acolo.

    • #13

      Sau pentru că trebuie plătite orele de noapte ale muncitorilor, dublu sau pe acolo.

    • #14

      Sau pentru ca activitatea aia genereaza zgomot peste limita admisa in orele de repaus.

    • #15

      Ca să vadă lumea că se lucrează.
      Altfel nu te votează

  5. #16

    hm, afara de canceruri si blocarea cailor respiratorii pungile chiar sunt mai naspa totusi 140% de acord,
    vrem sa facem dar sa faca altii, politicienii majoritar niste sarmancur ca primarul, plus clientii care tot majoritar niste sarmancur, nu e posibil sa te lamentezi ca, vai, dar sa faca si tu sa continui sa cumperi brandul ala, am renuntat de mai bine de o luna la cola si pepsi, stiu, pentru unii pare o gluma dar sunt unii care fara doza de cola nu pot exista, practic majoritatea problemelor ar putea fi rezolvate din ministerul sanatatii, gasesti o scuza ca salvezi oamenii si sa iti faci treaba, dar se pare ca toti tot cu o sarmancur sunt

    • #17

      Nu am inteles.
      Vrei sa spui ca salvarea vine de la a renunta sa mai bem Coca Cola?
      Dar apa in ce fel de recipiente o cumperi?

      PS: Coca Cola la doza este in regula, fiindca ambalajul se face din aluminiu (tot poluant, dar mult mai putin decat plasticul).

  6. #18

    Incearca tu sa ambalezi Coca Cola in Tetra Pak(carton),apoi agita cutia…vezi ce iese…

  7. #20

    Adică #noapteacahotzii?

  8. #21

    pentru ca bucuresti si romania, unde drepturile executantilor trec inaintea drepturilor contribuabililor.

  9. #22

    Daca s-ar asfalta noaptea prevad niste proteste de la cetateni deranjati de acest aspect.
    As mai adauga: ridicatul gunoiului seara dupa 20 sau dimineata pana in 7. Aprovizionarea magazinelor pana la ora 7 sau dupa ora 10.

    Referitor la pungi, efectiv am renuntat sa le folosesc, iau o sacosa mare de acasa lipesc etichetele pe alt ambalaj mai mare so pun fructele si legumele direct in plasa, scanez codurile cu aplicatia si gata. Doar la congelate rar iau cate o punga ca acolo nu am ce face.

  10. #24

    Tetra Pak (Elopak, etc) e imposibil de reciclat. Pentru ca e din carton + 2 TIPURI DE PLASTIC (polipropilena si polietilena), iar unele au chiar si un strat de aluminiu. Sa zicem ca inventeaza un baiat (sau fata) destept o metoda automatizata prin care separi mecanic dopul de sticla, dar ce faci cu straturile de polietilena si aluminiu care sunt “lipite” de carton?

    Raman aluminiul si sticla.

    Dozele de aluminu sunt o solutie pentru cantitatile mici (because fizica).

    Sticla e o solutie pentru cantitatile mari, dar e mai costisitoare daca se recicleaza si nu se refoloseste.
    Sa zicem ca ii obligam. Probabil nu va mai consuma nimeni chestii in sticle refolosite (adica sterilizate). Ceea ce n-ar fi rau. Ca n-ar mai bea lumea prostii in cantitati mari.

  11. #30

    Dacă se face, e bai că se face, dacă nu se face, e bai că nu se face. Așa ceva…doar în România se poate întâmpla.

    • #31

      fix asta m am gandit si eu la faza cu parcarea.
      Inteleg ca nu o sa fie folosita pt ca…idioti dar daca se face tot nu e bine si daca nu iar nu e bine,iar munca noaptea,au zis altii inainte,lasam datq sporu’ totusi MIC daaar se trezeste gloata de româneți ca zgomot si ca tot nu e bine.
      Sa mor daca inteleg atitudinea asta de “sa se faca”dar asa,asa si asa nu e bine.
      Poate e vreo chestie care imi scapa…destul de posibil…

    • #32

      pentru ca nu ai idee despre situatie. acolo e o smenareala veche de 10 ani de baieti destepti, s-au platit lucrarile de 2 ori si nu s-au facut, s-a sapat o groapa cu gard, acum le-au platit la supra si fac parcare, doar ca, intre timp, datorita celor 10 ani, la 200 m distanta este facuta alta parcare, mega mare, langa metrou pantelimon. datorita parcarii noi au futut soseaua cu 3 benzi care deflua traficul din zona si au facut o singura banda care da prioritate de 2 ori. prin urmare, te invit sa treci pe la cora pantelimon in orice moment al zilei, sa vezi cum arata o coada de 4 kilometri

  12. #33

    Hai să spunem că sunt unul dintre cei care au în subordine echipe de așternere asfalt și am ceva experiență în domeniu. Să îți spun părerea mea și argumentele împotriva asfaltărilor pe timp de noapte:

    1. Pericol.
    Oricât încerci să protejezi o echipă de așternere în trafic riscurile sunt mari. Este incredibil cum se comportă șoferii pe timpul zilei așa că noaptea riscurile sunt și mai mari. Da, traficul este altul dar probabilitatea să vină unul beat să se urce pe oameni crește mult noaptea.

    2. Calitatea lucrărilor.
    Și așa muncitorul român nu este foarte preocupat să facă o treabă de calitate. Noaptea o să iasă o varză completă. Cilindrarea o să se facă ca dracu, rosturile o să iasă prost etc.

    3. Românul nu vrea să fie deranjat.
    În frumosul oraș în care locuiesc o firmă concurentă a decis la un moment dat să asfalteze o stradă noaptea (chiar era o stradă pe care dacă o închideai ziua aveai probleme mari).
    Un locatar a ieșit pe la 1 noaptea cu un cuțit și i-a amenințat pe muncitori că îi omoară. Când a venit poliția au apărut o zeci de locatari cu o falcă în cer și una în pămând, urlete că ei au copii mici, că a doua zi merg la muncă, tot tacâmul. A apărut primarul de atunci și a oprit lucrările.
    Spectacol pe portativ:)

    Cam astea sunt argumentele mele.

    • #34

      Nu era nimeni in rond la Cora la ora 10 seara, exagerez evident, se putea lucra lejer, din cate stiu eu s-au inventat luminile si proiectoarele.
      Ca o concluzie amara, ieri eram cu trotineta fentand cu succes traficul (muie penele pentru legea idioata), accident in rond, pe la 2, seara am iesit cu masina pe la un 8, iar accident, nobody cares!
      AStia turnau structura la o bretea ieri, pe la 5 au plecat acasa c aerau obositi si traficu era pana la mega mall coada, in loc sa temrine si sa elibereze draqu odata strada…
      Ma gandesc ca lucru noaptea cu o firma agreata de primarie se plateste baban, nemaicontorizand spagile.
      Muie firea

    • #35

      Daca isi lua ala o lopata peste cap numai iesea a 2 oara cu cutitul…;)
      Tot timpul se cauta motive ba ca ploua ba ca ninge.
      Nu esti gospodar acasa si esti o putoare lenesa asa ai fii si la servici si numai pe prosteala.
      Si e valabil pt primari vice etc.
      Daca esti gospodar acasa pe pariu ca esti si in societate.iti intra in sange

    • #36

      ai de plm octavYene

    • #37

      Ai deplm alexDiene

  13. #38

    Anul asta a apărut o clarificare a legii care reglementa liniștea între 12-16. În varianta veche erau penalizare pers fizice. Dacă îți angajai firma sa dea găuri în apartament și aia declarau la itm cf legii ca lucreze la terți respectiv la tine acasa, aveau voie să facă zgomot 8 ore cat au program de lucru declarat. Cumva firmele erau scăpate de aberația asta. Anul asta s-a clarificat. Si firmele sunt amendate, am impresia ca in cazul lor după câteva abateri devine penal. Deci vor fi mult mai puține lucrări zgomotoase făcute în afara intervalului 8_12 si 16-18. O cretinatate tipică pt Romania. Poate sa fie si asta o cauza. Cauza 2. Noaptea in februarie ai sanse sa fie sub 5 grade si ai probleme cu asfaltul.

  14. #39

    Apropo de incurcatul circulației la ore nepotrivite, am și eu doua ofuri: mașinile cu “scoala” și mașinile companiilor de salubritate care “spala” străzile. Cozi ca în urma mașinilor astora n-am văzut prin alte părți. Bineînțeles pe artere aglomerate, si la ore de vârf.

  15. Pentru ca:
    1. Orele lucrate noaptea se platesc si se compenseaza -> www.codulmuncii.ro/titlul_3/capitolul_1/sectiunea_3_1.html = mai putini bani de sifonat

    2. Materia prima pentru asfaltare (bitum) il cumpara de la diverse statii, care nu au program decat ziua (si automat ar trebui sa lucreze si ei noaptea) = costuri mai mari = mai putini bani de sifonat

    3. Camioanele cu bitum fara permis/taxe platite de acces in zonele A;B = mai putini bani de sifonat

    4. Utilaje vechi/zgomotoase + Dorei care urla = reclamatii la Politia Locala = trebuie sa se faca ca lucreaza si ei noaptea si e greu

    5. Problema cu parcarile deampulea seara/noaptea = spatii reduse de miscare si asfaltare

    6. Marcari temporare foarte bine vizibile noaptea (panouri si stalpi cu marcaje galben-intermitente luminoase) = mai putini bani de sifonat

    Cam astea…

  16. #42

    Asta cu reciclatul e exact cum ai incepe sa inoti impotriva curentului …Cel putin in Romania.

  17. #43

    Asfaltatul ca asfaltatul. Dar sa-i vezi pe aia care “spala” strazile la 8 dimineata si 5 dupa-amiaza, merg cu 3km/h si blocheaza o banda de bulevard.

  18. #44

    Romanii ar trebui sa invete de la tarile cu apa calda , la mine de exemplu vara nu se face nimic dar cand incep scolile si vin oamenii din concedii e santier din 3 in 3 intersectii. La fel este efectiv burghez sa repari strazile cu gropi , schimbi asfaltul pe cele secundare intai .
    Lucrul noaptea ar fi contrar valorilor europene ,cum ar mai putea goni tinerii intreprinzatori turci si marocani cu 120 in golf si kia daca ar fi drumul in constructie..eheee,mai avem mult pana sa fim ca ei hashtag emigrez vreauotaracahafara

  19. #45

    @Andrei G: ce se intampla cu doza aia de Al dupa ce o bei? O duci si o reumplii? Cred ca si in cazul dozei de aluminiu care trebuie retopita si turnata… poluarea e la fel de mare…. doar ca se simte altfel… in aer.

    Ca sa reducem plasticul, ar trebui sa ne intoarcem la ce se intampla pe vremea lui Ceasca ( si acum in unele tari cu apa calda, gen Germania): reutilizare: sa zicem ca vine statul si zice : aveti 3 tipuri de sticla de juma pentru bere ( whatever) clientul plateste cu 50bani in plus cand cumpara berea… iar cand aduce sticla isi ia banii inapoi. Iar sticla returnata nu e sparta si trimisa la topit…. nuuuu… trimisa inapoi la fabrica unde daca nu e ciobita… e spalata, dezinfectata si reumpluta.
    Si pentru producatorii care vor ei ca produsul lor sa aiba ambalajul mai cu mot, sticla nu se recileaza. Sa vad si eu atunci daca o sa le convina consumatorilor sa dea un bani pe care sa nu ii mai ia inapoi.