Știți faza cu fraza de la bac evaluare, nu? Cu propoziția care ba e subiectivă, ba e predicativă.
Stau și mă întreb cum se poate să dai în final verdictul că poate fi amândouă? Cât de corp profesoral să te numești încât să scoți asemenea imbecilitate? Da, poți spune că fiind ambiguă, se scoate subiectul și aia e. Dar să declari în gura mare că o propoziție poate fi și subiectivă și predicativă…

Între timp, domnul ministru al învățământului, profesor de matematică, nu a știut să rezolve o problemă dată la bacalaureat, atât de bun e în munca lui. Bine că îl reclamă la Inspecția Muncii pe doctorandul și inventatorul Funeriu, că nu are bacalaureatul, deoarece nu e echivalat. Iar dacă nu e echivalat e clar, nu-i așa, că el nu există.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

40 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Ok sunt de acord cu tine dar e vorba de evaluare nationala nu bac.
    Ce problema nu a stiut sa faca? Chiar sunt curios!

  2. Nu e de la bac, e de la capacitate sau cum naiba se mai numeste acum.

  3. #3

    He, aia cu Funeriu e o prostie mare cat casa. Mai ramane sa descoperim ca Einstein o picat si in toamna examenu’ de mecanica de la gradinita la seral pe care a urmat-o, ca urmare tot ce a urmat este un fals. Cat de idiot poti sa fi sa-ti cace mintea asa ceva.

  4. #4

    din cate am vazut la stiri aseara erau unii parinti care ziceau ca vor face petitie/mars/ceva ca sa fie luat in considerare si raspunsul “atributiva” ca in anumite conditii merge si aia….parerea mea este ca in mod normal n-ar trebui sa fie bagate la examene subiecte care pot fi interpretate….plm…e examen …nu olimpiada

  5. #5

    Ce problema n-a stiut sa rezolve?

    • “Într-o clasă sunt 26 de elevi. Dacă din clasă ar pleca două fete şi trei băieţi, atunci numărul fetelor ar fi egal cu dublul numărului băieţilor. Determinaţi numărul fetelor din clasă”

    • #7

      @unromaningrecia, tu vb serios, asta e problema pe care nu a stiut sa o rezolve? :))))

    • #8

      baxter » dap, aia

    • :))) Incredibil. Eu nu am o tangenţă cu matematică şi tot am rezolvat problema asta în vreo 30 de secunde. :)) Sunt 16 fete domle în clasa aia. :))

    • #10

      Ce-aveţi, mă? A rezolvat corect Pop problema. f-2=2(b-3), asta a zis omu’.

    • #11

      Care nu stie, incercati cu segmente 🙂

    • #12

      @ Sandu Jhones. Bineinteles ca a rezolvat corect ptoblema, dar crede-ma prietene, sistemul ala de ecuatie este o necunoscuta pt foarte foarte multi…adica habar nu au ce a spus ministrul acolo. Dar e mult mai specatculos sa oferi nutret pt basistii retardati si sa sa spui ca Pop e prost, ca nu stie, etc.

    • #13

      “Într-o clasă sunt 26 de elevi. Dacă din clasă ar pleca două fete şi trei băieţi, atunci numărul fetelor ar fi egal cu dublul numărului băieţilor. Determinaţi numărul fetelor din clasă”

      Logic s-ar putea rezolva asa:
      Ar pleca două fete şi trei băieţi: 26 – (2 + 3) = 21
      Numărul fetelor ar fi egal cu dublul numărului băieţilor: 2x + x = 21 de unde x=7
      Se adauga cei plecati din clasa:
      – fete: 2 * 7 + 2 = 16
      – baieti: 7 + 3 = 10
      – total: 26

  6. Zi tu că nu e frumoasă România. Şi stai, că au depus plângere şi ăia care au scris că este atributivă. Tare mai cred că ajunge şi aşa ceva :))

  7. #15

    Interesanta este teoria cu re-corectarea lucrarilor pentru ca desteptul de ministru a spus ca 2 variante sunt corecte.
    Recorectarea s-a facut DUPA desigilarea lucrarilor .

  8. Mi se par fantastici aia care o dau de-a dura ca niște papagali proști ca Funeriu n-are bac-ul luat.
    Bai, putem sa discutam pe ce-a facut el ca ministru al învațamântului. Ca deh, prestația lui poate fi subiect de discuție. Da’ sa te apuci sa mananci cacat dupa ce poti vedea si verifica cam care-i CV-ului omului mi se pare un gest de-o prostie crâncena. Întrecut doar de faza cu Inspecția Muncii. Și aici apropos, Funeriu a zis pe undeva (nu mai gasesc acum contextul) ca lui nu i s-a parut normal sa-si echivaleze propriile diplome cat a fost ministru al învațamântului tocmai ca sa nu existe discuții în acest sens. Da’ ia te uita ca exista proști în tara asta care te coboara la nivelul lor și te bat cu experiența…

    • #17

      Funeriu nu are NEVOIE sa isi echivaleze studiile deoarece si le-a obtinut in UE si cum noi suntem in UE se echivaleaza de la sine, adica nu trebuie sa mai dai vreun examen aici sau acolo . Da tu ai pretentia ca toti ministrii + consilierii lui sa stie treaba asta? Nu, ei trebuie doar sa manance cacat la presa pesedista.

  9. #18

    Deci se va merge pe principiul egalităţii de şanse :))) De ce să fie discriminaţi “valoroşii” care au optat pentru atributivă? Băgaţi petiţie, că mai are Pop 2 zile de ministeriat şi se poate. La modă e să sfidăm principiile bunului simţ şi logica, că peştele de la cap se-mpute!

  10. Funeriu nu e doctorand. e doctor.

  11. #20

    Uite-aşa, încet-încet o să-l iubeşti pe băsescu :):)

    • #21

      numa mie mi se pare ca asta e foarte prost?

    • Alice, chestia asta cu “numa mie mi se pare… ” devine obositoare deja.
      doar atrag atentia…

  12. #23

    Au punctat ambele variante si au dat valabile ambele raspunsuri, pentru ca mai multi parinti au semnat o petitie on-line prin care cereau alea 0.15 puncte pentru odraslele lor predicative.
    Partea amuzanta e ca nu primesc acum punctajul , ci atunci cand calculatorul va face impartirea la licee in functie de medii. Sunt curios : cum plm pui tu din burta zecimile alea si cum stii la cine?
    Pe de alta parte asta nu face decat sa demonstreze ca si repartitia aia computerizata nu se face corect.

  13. #24

    Mie propozitia aia mi se pare predicativa si nush de ce au vazut-o ei subiectiva.
    “Ceea ce ma jeneaza este dificultatea etc.” se mai poate scrie ca “Dificultatea este jenanta”, si atunci clar “ceea ce ma jeneaza” devine predicativa.

    Nu pot sa inteleg de ce la examene nationale dau subiecte asa controversate. Nu mai bine le tranteau o fraza mai lunga, cu niste circumstantiale de timp sau de cauza? Ce specialistii lu’ peste prajit sunt aia care nu sunt de acord nici intre ei??
    In 2002, cand am dat eu bac-ul, a fost un subiect legat de un cuvant si tot asa – 2 variante. Ce credeti ca s-a ales? Ambele variante sunt corecte, desigur!
    Ce m-as rade sa considere ca si atributiva e o varianta corecta :))

    P.S. pe cand un articol despre subiectul de la bac cu “e-book”? (daca nu l-am ratat)

  14. #25

    hai cu specialistii de la USL! 😀

  15. #26

    Ce parere ai de ministrul culturii care interzice analiza ADN-ului domnitorilor din Tara Romaneasca pt a se afla o data pt totdeauna originea lor, cumana sau nu, pt ca i se pare o impietate. Ce fel de om de stinta este el? Ce fel de doctor in istorii este el cand nu e interesat sa se afle o problema dezbatuta de 100 de ani si despre care nsusi Iorga a scris niste carti?

    • yasser,
      in cercetarea stiintifica, mai ales in domeniile umaniste, se practica sustinerea si promovarea teoriilor “favorizate” (adica in care crezi) si desfiintarea teoriilor “neagreate” (in care nu crezi)…
      metodele folosite pentru a sustine si a desfiinta, nu sint intotdeauna stiintifice, dimpotriva. pana la urma, este vorba doar despre voturi pro si contra pentru o teorie sau alta, adica despre comunitati si grupuri de cercetatori cu influenta mai mare sau mai mica, care decid directia cercetarii si creaza/modeleaza imaginea lumii pentru oameni.
      in Romania din pacate a fost si este si mai rau. Pana si Istoria romanilor a fost si mai este legata de politic.
      Ca si practica este aproape identica cu modul in care se face cercetare in arhivele de la Vatican.
      Istoria noastra a fost scrisa in acelasi mod in care a fost si este condusa tara noastra. Adica prin intermediul dictatului: se agreaza o teorie, convenabila pentru un grup de oameni influenti si se combate orice parere contra, prin toate mijloacele posibile.
      Blocarea examinarii ADN ale domnitorilor romani este ca si decizie echivalenta cu actiunile basiste si acum usliste de a bloca crearea unei opozitii politice in guvernul romaniei.

  16. #28

    eu am auzit nu stiu ce aberatii ca propozitiile alea trebuiau identificare in functie de INTONATIE. intonatie? pai cum?? a cui? cand? doamne fereste!

  17. Nici nu prea avea cum sa rezolve problema din cap ministrul, asa cum i-au cerut jurnalistii; atata ca am inteles ca ar fi declarat ca a rezolvat subiectele de la evaluare, si in mod normal atunci ar fi trebuit sa tina minte raspunsul.

  18. #30

    @Luci, problema aia se rezolva usor “din cap” . Mai ales daca esti profesor de mate, sau alta disciplina inrudita, trebuie sa o rezolvi “din cap” ! . Rationamentul e banal: Scazi cei 5 elevi din 26, ramai cu 21, care e triplul nr de baieti (dupa ce au plecat 3). Deci ai 7+3=10 baieti, rezulta 26-10=16 fete. Problema se rezolva “din cap” in 10-15 secunde. Sunt 4 operatii elementare, de clasa a 2-a, nu trebuie sa desenezi scheme si figuri cu pixul pe ciorna.

    • #31

      dani, problema aia se rezolva usor din cap atunci cand ai mintea odihinta…si integrale se rezolva usor din cap cand te gandesti numai la aia…..dar cand te fut cu intrebari nu stiu cati reporteri…nu te apuci sa ingheti timpul sa te apuci sa calculezi in cap….cel mai usor e sa faci un sistem de 2 ecuatii…si alea se rezolva cu pixul si hartia….ca d’aia s-a inventat papirusul…
      cred ca era mai penibil daca se acpuca sa le calculeze in cap si sa dea o gherla decat sa spuna ce algoritm foloseste

  19. #32

    Buey! Nu mai lansa “inexactitudini” p-acilea! Funebriu e ceea ce se numeste creator de vocabulariu!

  20. Salut.
    Am scris acu vreo 2 zile despre faza de la evaluarea nationala.
    50bani.com/tigania-de-la-testele-nationale/
    Sterge commentul sau editeaza-l cum vrei daca il consideri spam 🙂

  21. Unii confunda educatia cu democratia, la fel cum s-a intamplat si cu stabilirea noilor “reguli” gramaticale. Le stii, alea cu niciun, nicio.

    • #35

      “niciun, nicio” — niste aberatii scornite de rahatii aia de la academia rromana.

      Eu folosesc doar “nici un, nici o” asa cum este logic si corect.

    • #36

      asta cu logica si corectitudinea…plm…e discutabila…si bunica-mea a scris numai cu SUNT chiar daca pe atunci se scria SINT si mie mi se parea ca scrie gresit

    • #37

      Pai cum e logic: “nici un copac” sau “niciun copac”? “Un”-ul ala este articolul nehotarat al “copac”-ului. Dupa ce logica “un”-ul este lipit de “nici”?

      Plus: “niciun” si “nicio” suna ca naiba.

    • #38

      Electro » dupa logica academiei romane, asta este modul corect de scriere.

    • #39

      @electro: nu are rost sa te certi cu mine…si eu am prins acelasi sistem si il folosesc…iti dadeam doar un exemplu…probabil ca nepota-tu o sa-ti zica peste 20-30 ca n-ai facut scoala

  22. Au trecut 5 ani de când am dat eu examenul de capacitate și remarc de la an la an că subiectele sunt din ce în ce mai ușoare, dar notele cu care se intră în licee din ce în ce mai mici.