Toate statele membre UE au dreptul de a interzice şi sancționa penal exercitarea ilegală a activităţilor de transport, precum UberPOP fără a notifica în prealabil Comisia Europeană. Este verdictul dat astăzi de Curtea Europeană de Justiţie care fusese sesizată de Uber, după ce Franţa a interzis un serviciu de transport oferit de Uber şi a aplicat amenzi în valoare de 800.000 de euro.

Judecătorii au precizat că o astfel de notificare era necesară doar dacă societatea era una informaţională, ceea ce Uber nu este.

Legislația e simplă, clară și la vedere. Vrei să practici transport de persoane? Ia-ți autorizație, joacă în exact aceleași condiții ca și cei ce o fac legal, după care transportă câte persoane vrei, la ce prețuri vrei.

Până atunci, amenzi la maxim și focul pe ei cât cuprinde. Bine, nu în românia, că e greu să te iei de Uber, când fostul șef al ANAF ghidonează pe acolo iar tipii din ministere merg la lansări de mașini verzi care fac car sharing, cică, nu taximetrie. Dar după ce se va face în europa civilizată, va ajunge și aici, cu forța, ca toate celelalte.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

22 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    Vars o lacrima pentru Uber, practic nu mai pot face milioane de euro din nimic.

    • #2

      ca Booking sau ca Alibaba, nu?
      faptul ca cenzureaza un serviciu online nu e decat un pas inapoi dispre normalitate. Stai linistit ca dupa scandalul cu Facebook sau Internet neutrality acolo o sa ajungem: un mediu online lipsit de libertate si plin de constrangeri.

    • #3

      Mai degraba ca Airbnb

  2. #4

    Bine, stire pe genul “daca in franta a trecut cu antibiotic, precis in romania va trece cu tamaie”.

  3. #5

    Spaga pe care o da in ro e mai mica decât amenda, deci…

  4. #6

    Acolo. Va ajunge și acolo, nu “va ajunge și aici”, că nu mai ești în România :)) …

  5. #7

    Boss, da’ airbnb nu te supără? Că e cam la fel principiul…

    • #8

      Da si nu. In austria, spania, italia, toti astia dau si taxe la stat. Chiar daca minimal – taxa de oras – se aplica o forma minima de control. Si booking.com face la fel.

    • #9

      @Der, păi și Uber nu plătește taxe? Aici greșești. 🙂

    • #10

      Ciuby: Ce taxe plateste UBER BV in Romania? Ca mi se pare ca SRL-urile soferilor platesc taxe in RO.

  6. #11

    Si uite asa ne intoarcem la taxiurile imputite, conduse de tigani analfabeti, cu itp-urile facute la misto, fara vreun control al cash-ului vehiculat, deci fara taxe la stat.
    Dar hei, ei sunt ‘licentiati’. Cu licentele luate pe spagi.

    • #12

      Pai si Uber cu cine-si face treaba, nu tot cu din ăștia? Incai si mai rau, fara verificari la 6 luni…

    • #13

      Sunt si din astia, dar majoritatea e formata(inca) din cei ca mine si ca tine.
      Cazanele alea de Logan iti dau impresia ca ar fi verificate in mod corect la 6 luni ?

    • #14

      Nu ne intoarcem, o sa dea inapoiu putinmaresc preturile ca sa acopere amenzi taxe and shit, noi astia care suntem obisnuiti sa mergem cu uber taxify vom merge in continuare, ma doare fix in spte ca os a dau 30 de lei in loc de 25 o cursa – nic de-al naibii nu ma urc in taxiurile jegoase, prefer sa merg pe jos.

  7. #15

    Orice ii enerveaza pe taximetristi este bun. Cum era aia? “The enemy of my enemy is my friend!”.

  8. #16

    MUIE UBER! MUIE PSD! MUIE FIREA! MUIE DRAGNEA!

  9. #18

    Mi-ar plăcea să văd legislația puțin mai dezvoltată, să îți permiți. Un exemplu îl avem în Marea Britanie unde licența pentru uber costă undeva la 200£/3 ani activitate. Compania îți plătește licența din primele curse pe care le faci ca șofer. Aici nu se poate, pentru că avem legile din 1800, care trebuiesc respectate fără să strâmbi din nas că te afli în 2018, frumooos.

  10. #20

    De ce atat hate pt Uber?

    Va dau un exemplu personal.

    Turist in Praga, seara, impreuna cu iubita, prea obositi sa mai mearga din centru pe jos pana la cazare. Pe GPS distanta de 2km. Mers la primul taximetrist, aratat adresa si replica lui direct a fost “Where are you from?”. Cand a auzit Romania, a spus ca e “too expensive for you, 500 czk” ( asta e cam 19-20E , pt 2 KM!! ). Ok nicio problema, mergem la altul, era clar ca nu o sa ii platesc atat, el era acolo la vanatoare de turisti sa ii rupa de bani. De mentionat ca semana cu cei de pe la noi care asculta manele direct din modulator fm pe frecventa radio la casetofon.
    Urmatorul taxiu, un domn pe la vreo 50 de ani, care parea om cinstit, ii arat adresa si imi spune 300 czk, am negociat la 250czk, adica am scos cursa la 10E. CURSA DE 2 KM.

    Ei bine, dupa aceste intamplari am descoperit Uber si am inceput sa platesc pentru acelasi curse 3-4-5 Euro. O diferenta destul de mare, nu? Pe langa asta vedeam si traseul pe aplicatie, nu era necesara nicio comunicare intre mine si sofer, totul se rezolva pe platforma……
    A, si sa nu uit, puteam sa comand masina orinde vroiam eu, nu sa dau nume de strazi pe la dispeceri sau sa caut noaptea statii de taxi.

  11. #21

    Hatereala uber e cea mai mare dovada ca romanu nu stie ce vrea.

    injuram taximetrisiti ca sunt analfabeti,imputiti ,tupeisti si au jeguri de masini si cand avem alternativa ii zicem muie pentru ca..

    pentru ca nu se dau taxe la stat, e uite ca uber plateste la stat
    pentru ca nu se dau taxe la stat, e uite ca toti ne pisam pe aia de la conducere dar cumva la faza asta avem grija lor sa primeasca toti banii
    pentru ca nu se fac verificari, aha,asta e cel mai mare sanchi.am mers cu niste taxiuri care n-au luat ITP-ul pe bune niciodata, la uber n-am prins inca masini nasoale
    pentru ca nimic

  12. Și totuși cum rămâne cu libertatea de alegere? Dacă eu vreau un serviciu mai bun, îl aleg și îl plătesc. E strict decizia mea dacă eu consider că nu îmi plac taximetriștii pentru că 90% din ei sunt idioți cum poate fi la fel a altui om de a spune că Uber e aceeași chestie de cacao și să aleagă să meargă cu taxiul. Care e problema?

    Da, faptul că Uber a fentat într-un fel legislația e nasol. Dar Uber e implementat și în alte state din Europa și acolo funcționează. De ce ar fi atât de greu să se creeze și la noi un cadrul legal prin care Uber să funcționeze fix cum o face și în afară? De ce în loc să facem legislație sărim pe ei cu bățul și îi gonim? De ce sunt eu obligat să folosesc taxiuri dacă pot avea alta opțiune?