Mă duc în Carrefour Orhideea, să îmi iau nişte cabluri. Văd un puştiulică fâţâindu-se prin zonă, mă îndrept spre el şi îi zic:

– Fii amabil, te rog, am nevoie de un cablu jack-jack de 3 metri, poţi să îmi spui unde sunt?

La care tipul, extrem de iritat:

– Nu vă supăraţi, dar nu cred că am păscut oile împreună, deci nu cred că ne tutuim. Hai să ne cunoaştem lungul nasului, da?

Şi a plecat.

Ce să zic şi ce să fac? Am plecat şi eu.

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

60 comentarii Adaugă comentariu

  1. #1

    hahaha. ce nemernic. inca isi mai permit sa flituie clienti. in jumatate de an o sa moara de foame toti retailerii. ca ala de la agentia imobilara care te-a flituit cu taxa de vizionare.

  2. Io cred că “fii amabil” anulează lipsa unui “dumneavoastră”. Probabil puștiul era nervos și i-a sărit țandăra tocmai pe tine..

  3. halal service…

  4. #4

    stii ce pare ciudat ? ca doar voi ,astia cu bloguri, patiti astfel de lucruri

  5. Si adica n-ai pierdut 10 min sa-l f***pe micutz la supervisor ? Foarte rau, nu-l iertam. Pe partea ailalta nu mi s-a mai intamplat demult, as zice dimpotriva in ultima vreme sunt chiar politiciosi, dar vorba lu’ badpitzi nu i-o fi lucrat bine amica gagiului si era intors.

  6. Poate nu lucra in Carrefour.. si a crezut ca faci misto de el.

    O data cand aveam si eu tricou rosu.. am fost intrebat ca si cum as fi fost “de-al” casei.. si i-am raspuns; cred ca nici nu si-a dat seama pers resp..

  7. :)))))
    Se zice în felul următor: Domnule tehnician de vânzări îmi puteți acorda un minut din mult prea prețiosul dumneavostră timp pentru a mă îndrepta pe mine, arogantul neștiutorul și nemernicul de client catre niște cabluri?

    Sau îi scapi două peste ochi.
    Care chestie îți e mai la îndemână :))))

  8. oras nou, reguli noi. tu crezi ca bucurestenii is amabili ca provincialii?

  9. Eu ii dau dreptate lui pustiulica. Poate e un student eminent, nevoit sa se autointretina, si satul de coibani imbogatiti peste noapte care-l iau de sus sau la pertu. Probabil ai fost clientul x+1 pe ziua de azi, unde x e limita lui de toleranta

  10. “Carredour Orhideea”? Ce magazin ii ala? 🙂 Poate tipu` era chiar manageru` de raion, astia-s cu nasu` pe sus.

  11. #11

    Alex, cand lucrezi in vanzari, nu exista “sunt satul”. Tu trebuie sa vinzi, indiferent de conditii. Iar a lua un client la per pules in halul asta, numai vanzare nu se cheama. hehehe, las ca o sa inceapa sa fie dati afara, cum sunt aia de la Altex. Sa vezi ce frumos o sa vorbeasca:))

  12. Pai vezi, e vina ta! Daca in loc de “Fii amabil, te rog” incepeai cu “bai piciule, zi repede ca vad ca sef’tu nu-i pe-aici, unde gasesc un cablu..”, cred ca nu mai visa la turmele lui Becali…

  13. Regula de aur “clientul nostru = stapanul nostru” are si ea limite. In magazine, in special de IT, daca vanzatorul e de o varsta apropiata imi permit sa-l iau la pertu. De cele mai multe ori el raspunde cu dumneavoastra, atragandu-mi politicos atentia ca n-am fost colegi de pascut, fotbal sau gangbang.

    In general imi vine sa-i bat pe incompetentii din vanzari, dar nu le poti cere mai mult decat le oferi.

    Era mai bine daca iti raspundea “Fii amabil, te rog, foloseste pronumele de politete, deoarece nu ne cunoastem suficient de bine sa ne permitem un pertu”? 😛

  14. Intrebarea este, eu de ce nu ii tutui ? Ca si eu cumpar chestii… A reactionat excesiv, dar nu consider ca varsta are vreo importanta in relatiile de genul asta.

    El e angajat, tu esti client (nu, nu tu arhi, tu cumparatorul). Punct. Indiferent daca are 18 ani sau 50, relatiile nu se schimba. Daca v-ati vedea la o bere, sau … la niste comentarii pe blog, problema se punea altfel. Pe de alta parte, si pe bloguri comentez cu “dumneavoastra”, acolo unde e cazul. Una este comunicarea directa si personala, si alta e cand ceri niste servicii.

  15. Ieri astia de la mediagalaxy sareau calare pe mine care sa ma ajute primul cu informatii. Se pare ca si la ei s-a dus vestea de disponibilizari.

  16. #16

    mi se pare naşpa când începi să inventezi lucruri pentru a avea subiecte… devii jurnalist…

  17. #17

    cu sau fara “fii amabil, te rog”, omul ala e pus acolo ca sa vanda. nu e nici o rusine in asta. era de datoria lui sa serveasca clientii, altfel nu vad cum se explica salariul pe care il ia.
    mie mi se intampla frecvent sa o iau in freza de la vanzatori. azi ma duc sa iau un pachet de tigari si ii cer la tanti de la casa un pachet de tigari light. ea-mi da normale. din pacare, nu sunt atenta, pentru ca scoteam banii. dupa ce le scaneaza, si mi le da, vad ca nu e in regula. o rog sa schimbe. dar ei nu schimba marfa vanduta si apoi eu nu am cerut light. m-am enervat si am amenintat-o ca fac reclamatie. a venit patronul, mi-a dat tigarile cerute, dar a tinut sa imi spuna ca ii va scadea ei din salariu pachetul pe care mi-l daduse initial.
    bine ca in kaufland si in muuulte alte magazine se poate schimba marfa, daca esti la casa, dar la un butic mizer de cartier, nu.
    de ce ma simt prost pentru ca mi-am cerut drepturile? de ce vanzatorii trebuie sa dea frecvent cu tifla clientului si sa-l trateze de parca noi am depinde de ei si nu ei de noi? si de ce trebuie sa iau eu ce imi dau ei, daca asta nu e ceea ce am cerut? chiar e necesar un training ca sa priceapa importanta lui “va rog”, “cu placere”, “ma scuzati”, importanta lui “vreau un cacat roz, apoi din ala sa imi dai, nu voma galbena pe care nu poti sa o vinzi”, importanta restului corect, nu gume de mestecat si alte balarii, etc., etc., etc. ???

  18. #18

    Da mai Spiridon, asa e. E misto sa fii tu, atat de perceptiv si cunoscator?

  19. Mi se pare extraordinar de corecta atitudinea lui. Poate ar trebui sa inveti si tu respectu’

  20. Acu… tre sa il intelegi. Fiecare are cate o zi nasoala. Si eu m-am trezit urland la lume in 135 cand ma intrebau daca mă dau jos la prima…
    Poate îl părăsise gagica, poate părinţii nu îi mai dădeau bani, poate îl dăduse şefu afară şi era ultima zi… se întâmplă. Nu îmi spune că nu ţi s-a întâmplat niciodată să te răsteşti la oameni care nu au nici o vină…
    Sau poate pusese pariu cu colegii de raion, pe principiul “bă, n-ai sânge să faci mişto de ăla gras (mă scuzi dacă ai o problemă cu greutatea ta.. şi eu sunt gras şi nu am probleme în a o recunoaşte)

  21. He he, bine a procedat. Mi se pare normal sa folosim pronumele personal de politete din momentul in care iesim din casa.

  22. Mi se pare ca se cam deviaza de la subiect. Nu a fost lipsa de respect din partea lui Arhi, si nici pustiulica nu-i musai sa fi avut vreo zi proasta. Cand iei un necunoscut la pertu, iti asumi riscul sa primesti un astfel de raspuns. 75% dintre vanzatori vor raspunde tot la pertu, 20% vor raspunde politicos, iar 5% iti vor tranti in fata o palma din asta verbala.

    Concluzia, pe scurt: te-ai adresat la pertu, ai luat-o peste bot, inghiti, te adresezi altui vanzator (punct)

  23. se mai intampla si chesti de`astea.. trebuia sa ii zici un simplu “salut, unde gasesc si eu cabluri jack-jack” si cred ca era mai simplu.. si in plus de asta de ce nu te-ai dus la supervisor..

  24. Avand in vedere amploarea comentariilor, eu propun sa se faca un poll: Cine are dreptate sa se planga de conduita celuilalt?
    A.Arhi
    B.Vanzatorul
    Si gata, vedem la sfarsit rezultatele, se trage linie si gata. Ca asa, fiecare vine cu cate o idee, sau cate o motivatie.
    Nu-i mai simplu asa?

  25. Mie unul imi place cand clientii ma tutuiesc.
    E un semn ca s-au apropiat de mine. Iar cand ai un om aproape de tine, altfel negociezi cu el si altfel percepe solutiile pe care i le propui. Cel putin asa scrie la carte si asta am inteles eu din experienta proprie.

    Mare dreptate avea seful meu cand spunea ca in Romania nu exista vanzatori. Exista doar logisticieni. Intreaba daca nu au inlocuitor pentru un sortiment de seminte si raspunsul va fi simplu: NU

  26. 4mall: nu intrerupe firul discutiei, nu se stie niciodata la ce se ajunge 🙂

  27. ce ma enerveaza pe mine la tine arhi este ca nu ai chemat managerul imediat. ce pana mea tata, toti cretinii au arshice in cur cind ii intrebi de ceva specific. NU-i convine sa se faca femeie de serviciu sau uateva.In fond de aia era platit.

  28. @Karmapolice – nu e platit sa fie tutuit. E platit sa ofere consultanta atunci cand este abordat. Cum alege sa ofere consultanta e alta problema.

  29. #29

    Arhi tata.. Cuvintul pe care il cauti tu se numeste “pula” si reprezinta un obiect virtual (doar in acest context) pe care il folosesti pe/in gura celor din articolul tau.
    Eu nu plecam de acolo pina nu ii spuneam ceva duuuuulce sau scurt audienta la cel mai mare sef din zona si lasat cu dat afara. Sau OPC in cazul in care nu se rezolva nimic.
    Drace, da m-am enervat rau acu…

  30. hahahaha, bine ca nu ti-a spus ” Nu tinem”

  31. eu mereu le fac reclamatie la astia nesimtiti…poate sa invata odata…
    te-a facut oier 🙂 asa e la bucuresti 🙂

  32. mai, ce de razboinici pe-aici… oare toti chiar se duc tinta la supervizor?

    a fost o situatie stranie, punct. el a exagerat prin modul in care a raspuns, iar pe de alta parte consider ca atunci cand te adresezi cuiva la pertu – indiferent de statutul sau social – risti o astfel de reactie. cerem politete, dar poate ca ar trebui si sa oferim.

    problema pe care o vad eu e ca a plecat si nu te-a ajutat. ca pentru asta, da, e platit.

  33. toti mari ciumegi cu teorii!!! pusi in fata faptului va spun eu ca dadeati cu el de pamant! ba alex, numai cand vad cat rahatel papi, ma apuca disperarea! sa fii tu sanatos in lumea ta cu ideile alea, doar sa nu-ti deschizi vreo firma de servicii DE ORICE FEL! ce puii mei ba, trebuie sa-i fac altar omuletului ca sa vada ca-i pretuiesc munca de prestator de servicii? mai da-l in cucu’ meu ca de aia e platit.

    eu nu zic sa ii zici “ba putza, fa-te-ncoa la taica sa te intreb de ma-ta si de-un cablu”… dar daca i te adresezi cum facu’ arhi, de unde si pana unde imi raspunzi cu “nu am pascut impreuna”, “sa ne vedem lungul nasului”… ? mai bine spunea “imi pare rau, mergi la colegu’, eu chiar nu-s d-aci”. no frate, noi e mai catolicus decat “habemus papam” …

  34. @Karmapolice: tu ce job ai?

    @jules: ai vazut prea multe filme cu chuck norris. OPC-ul iti apara drepturile, in cazul acesta nu i s-a incalcat niciun drept.

    @envi: mi-a mai ramas un pic, vrei sa papi si tu? 😉

  35. daca, prin absurd, am voie la un comentariu monosilabic pe luna, arhi… mi-l folosesc acum…

    MDA!!

  36. mie mi s-a intamplat sa fiu politicoasa, sa vorbesc cu dvs. si sa mi se arunce efectiv obiectul in fata, nici macar cu placere la multumescul pe care l-am zis nu am primit. We should get used with it. Iar carrefour in ansamblu sucks din toate punctele de vedere.

  37. Trebuia sa i-o zici pe partea academica :))

  38. #38

    da,din pacate mai exista si astfel de bizoni retardati care cred ca nimeni nu a mai atins impresionantul lor palmares de 10 clase terminate-n 15 ani;din pacate unii ajung sa lucreze-n vanzari;pe langa faptul ca habar-n-au sa vorbeasca,sa se comporte cu un client mai au si un caracter infect care iese la iveala imediat ce deschid gura;n-ai ce-i face,rromanica…

  39. Arhi da esti sigur ca baiatul ala lucra la magazin? Poate era ceva pruncut ratatcit prin magazin…

  40. #40

    da, deci concluzionez, ca daca vorbesc cu cineva la pertu(nu cu tovarasu ca pe vreamea lui Ceasca)il injur de mama…cursurile de comunicare ar trebui introduseca materie obligatorie, la scoala, din clasa a 5-a…ultima data cand am fost sa cumpar ceva intr-o alta tara decat rromania,am uitat(sau de fapt nici nu l-am folosit ever)sa folosesc apelativul Domnule Idiot.. si totusi prostii aia m-au servit cu zambetul pana la urechi…da’ce sa-i faci in rromania toti vor sa fie Domni…

  41. dar de fetele alea de pe la magazinutze de fitze de la Mall care cum ma vad ma iau la per tu? Ce vrei, ce cauti, ce masura ai? Si de multe ori eu tocmai le vb lor cu dvs, sa le arat ca e o limita in toate.
    Stai nitzel, ca aici nu mai sunt eu de acord sa fiu tratata drept amica lor. Ultima faza tare, la un magazinut de tinute office N…a, eram la cabina de proba, am cerut alta masura, si vine tipa, trage perdeaua dintr-o data si-mi zice “Poftim camasa!!”
    WTF?!? eram dezbracata, daca esti femeie nu te scuza sa dai buzna peste mine. Si persoane care asteptau sa intre la cabina…
    Si bine-nteles ca nu s-a gasit nici o supervizorita a magazinului ceva, sa depun plangere
    Halal Romanica….

  42. #42

    Eu patesc de multe ori invers. Cate un pustiulica de genul celui din Carrefour ma ia la pertu, de parca am fi prieteni de-o viata. Hai, ca pe tanti de la magazinul din colt o mai iert, ca vorba aia, mi-ar putea fi mama (pur teoretic, fiindca nu fute nici tata chiar orice aratare), dar pe astia care nu par sa aiba nici liceul terminat, ii taxez instant.
    @Arhi: Din punctul asta de vedere, il inteleg pe ala ca s-a ofticat cand l-ai luat la pertu. Pe de alta parte, ai si tu dreptate cand spui ca ar trebui sa inghita si el un picut de rahat ca sa-si vanda marfa, mai ales in vremurile astea de criza. Apropo de treaba asta, uite aici un site unde unii si altii care “lucreaza cu oamenii” povestesc cu ce specimene au de-a face intr-o zi obisnuita de lucru: notalwaysright.com/

  43. Asta e tipic romanesc :)) era angajat ?

  44. #44

    > Da mai Spiridon, asa e. E misto sa fii tu, atat de perceptiv
    > si cunoscator?

    jură pe roşu că ţi s-a întâmplat treaba asta! :))

  45. Arhi sa nu te superi pe mine, dar nu mai arati de 18 ani. Adica ai moaca de om in toata firea, din ce vad eu pe pozele de pe aici. Deci mi se pare normal ca la treizecisi .. sa ii spui “te rog” si nu “va rog”. Daca se simte atat de pissed (desi eu la fel vorbesc cu vanzatorii de varsta apropiata de mine si nici unul nu a fost atat de ciufut), putea sa iti spuna elegant ca prefera sa nu va tutuiti. Chiar se poate rezolva faza si fara tam-tam.

    Ma mir ca nu te-ai dus sa ii f… viitorul un pic. Nu prea le am cu paratul, dar zau daca nu discutam cu ala mai mare decat el si sa vezi schimbare de atitudine.

    Oricare ar fi domeniul, in momentul in care lucrezi cu oamenii, trebuie sa ai un comportament amabil si politicos. E naspa munca? Stai acasa si nu tine un loc ocupat, pe care probabil alt student l-ar “onora” cum trebuie.

    La noi in TM zilele astea o tanti doctor de la Municipal i-a zis unui “apartinator” ca tatal lui sau unchi (nu mai tin minte) “a sangerat ca un porc”. Tipul era deja cu capsa pusa (pacientul a primit ingrijiri tarziu, desi avea acea hemoragie mare, plus toate rahaturile pe care ti le servesc unii prin spitale), asa ca i-a troznit vreo doua peste bot. Interesant este ca nimeni dintre cei care au comentat stirea nu l-a blamat pe el. Uneori cutitul ajunge la os. Si revenim la calitatile de “human relations” pe care trebuie sa le ai intr-un job care presupune munca “face to face” cu oamenii 🙂

  46. N-am citit comentariile si nici n-am de gand. Faptul ca nu te adresezi la persoana a doua plural nu exclude respectul. Eu traiesc intr-un oras in care adresarea se face la persoana a doua singular, de catre toata lumea, incepand de la cei mai tineri pana la cei mai in varsta. Respectul il da si tonul si atitudinea si nu conjugarea verbului. Hai sictir, s-o trezit meseriasul de vanzator lezat ca nu l-ai domnit…

  47. Eu am o alta teorie referitor la folosirea pertu-ului.
    In momentul in care eu folosesc acest tip de adresare intr-o relatie prestator/furnizor – client ( eu fiind clientul ) o folosesc cu buna intentie. Incerc sa ii induc omului sentimentul de prietenie . Cu unii clienti incep prin dvs. si termin cu tu , cu altii incepi direct cu tu iar cu altii o tii doar cu dvs. Eu am deprins oarecum un obicei si cand ma simt mai relaxat vorbesc cu tu cu taximetristi, vanzatori , persoane de seama mea. Prietena imi atrage mereu atentia ca sunt “nesimtit” insa in domeniul in care lucrez eu ( account manager ) este un lucru bun , persoanele mai luminate apreciaza acest lucru. Nu va mai spun ca am si clienti de 30-40 ani cu care ma tutui 🙂
    Desigur exista un mod mai elegant de a evita situatia, ce a facut el este pur taranism.

  48. nu minti, l-ai injurat dupa aia! :))

  49. Pai da. Trebuia sa ii trimiti o cerere in scris, sa iti ceri voie sa i te adresezi si apoi sa te bagi in seama. Ce dracu’ ba, chiar asa ?

  50. #50

    Spre deosebire de nenea Arhi, eu la cei 30 de ani nu am fata de mos (pun intended 😛 ). Si in toate magazinele sint luat la per-tu si e foarte ok. Oamenii isi cunosc limitele de bun simt si eu pe ale mele. Cum spune maniak.
    Dar sa vina pustanul la mine si sa-mi dea lectii de comunicare deja e cale lunga. Daca in loc de pustan era un nene cu parul alb, imi ceream eu scuze daca consideram ca exprimarea mea a lasat de dorit.
    Mai amuzant este faptul ca mai merg pe la diverse magazine cu prietenii si dupa ce iesim astia ma intreaba daca il cunosc pe respectivul. Atit de lejer se poate vorbi cu oamenii.
    @Alex: dragule, serios, am sugerat cumva ca eu l-as fi ciomagit pe respectivul ? De unde treaba cu chuck ala ? Ii inteleg prea bine ca nu au cea mai lejera munca, insa sa-si vada de treaba. Am fost si eu pe treaba cu clientii la un moment dat, pina a inceput unu sa ma injure la telefon si 10 minute i-am returnat favorul fara sa ma repet.
    Uite exemplu din US: jr.com acolo lucreaza niste mosnegi de 60-70 de ani. Insa pe oricare daca l-ai intrebat de un produs iti spune si scorul din testele de specialitate. Tot ce vrei sa stii despre acel produs. Si la noi un sulica se trezeste mare cutezator.

  51. #51

    “Nu vă supăraţi” = +1
    “dar nu cred că am păscut oile împreună” = -100
    Concluzia: tipul are o minte de melc. Bine ar fi daca ar depinde salariile vanzatorilor de cat de amabili sunt, dar nu depind de nimic, sunt mici si atat.

  52. o simpla parere: puteai si tu sa vorbesti cu dumneavoastra (apropo, noi am pascut oile impreuna?hihi), da’ si el putea sa iti raspunda frumos, fara ofense personale. nu de alta, dar dupa, daca tot erati deja avansati in relatie, trebuia sa-l trimiti la origini. sau sa gasesti cablul si sa i-l bagi in cur!

  53. Prin 2004-2005, cum intram într-un magazin, cum dădeam de studente ca vânzătoare. Mno, io kinder, alea tinere, cum plua me’ să ne vorbim cu “vă rog” şi “”dumneavoastră”? Excuse me? Am încercat de vreo 3 ori chestiunea, şi m-am lăsat .. când încercam politeţuri se uitau la mine blocate.

    De obicei abordez vânzătorii până la 30-35 de ani cu “te rog”, eventual pe cei mai în vârstă cu “vă rog”, niciodată nu am avut probleme cu chestia asta. Eventual omul a răspuns subtil cu pronume de politeţe, şi am schimbat registrul.

    Vorba unui antevorbitor, “nu am crescut oile împreună” e un limbaj de Puţache Dudău, care ar fi un excelent mulgător de berbeci în vârful dealului. Dar cum pentru lucrătorii comerciali condiţiile de angajare nu sunt chiar restrictive, mai scapă şi unii tembeli. Nu dau verdicte legate de cum ar fi trebuit să reacţionezi, nefiind pus personal în situaţii d-astea vreodată.. Dacă aş fi pus, cred că l-aş striga să se întoarcă, i-aş nota numele, şi aş depune o reclamaţie. Atât.

  54. #54

    pula mea, vrea respect omu’

  55. #55

    a, ca acum am citit mai atent. nici nu ti-a zis ce voiai sa afli, nu? nu l-ai luat si tu frumusel de guleras pana la seful lui? urat din partea ta.

  56. Pai de zis nu e de zis nimica…de facut…ohooo…de facut cate sunt. Pai ai fi putut merge sa-i futi una in barna de sa i-o infunzi intre visoare si apoi sa-i spui ca acuma isi cunoaste lungul nasului bine de tot si ca sa miste in pizda masii de imbecil retard la munca.

  57. Arhi bun venit in Bucuresti. Deci ai grija cu lungul nasului da?:))…Era o chestie ironica la vorbele copilului:D

  58. chiar asa.bucuresti ai vrut, bucuresti sa fie..

  59. Cum adică moşule să te tutuieşti cu mnealui? Păi ce, tu dăduseşi prima gaură când el încă se juca cu ea în ţărână… :)) Cred că individul suferă de o criză de personalitate şi nu-şi mai vede lungul nasului… :)) Cică se tratează cu 12 luni de şomaj… :))

  60. #60

    nu mai suport vanzatorii din Romania.

    mie mi s.a intamplat la un magazin, am intrat cu o prietena si eu nu vroiam sa cumpar nimic si m.am dus la oglinda sa ma uit cum imi sta,
    la care vanzatoare ca aiai e magazin nu e parada de moda si mi.a sarit tandara, mai ca n.am injurat.o !!!

    asa se poarta plalupeste cu clientii..

    HELLO!!! CLIENTUL NOSTRU, STAPANUL NOSTRU!!!