Acum, dacă şi eu, şi nevasta am ajuns la concluzia că vrem să facem aceeaşi chestie ca şi Matt Harding, suntem într-o dilemă. Ce mijloc de transport să folosim?
Eu înclinam spre chestii gen tren sau mersul pe jos, că e sănătos, dar e clar că ea are dreptate.
Şi atunci rămâne întrebarea:

Ce dubiţă este ieftină, consumă puţin, şi este suficient de rezistentă să meargă prin lume până cad şuruburile de pe ea?

Daca va place ce scriem, daca va place cum scriem, daca stiti ca am ramas din ce in ce mai putini oameni verticali si cu coloana, puteti sustine munca noastra.

Pe scurt

Loading RSS Feed

42 comentarii Adaugă comentariu

  1. Daca va tine la ceva mai extrem, eu as merge pe hitch hiking…e mult mai ieftin si cunosti destul persoane interesante, sau cel putin unele.

    Ai mai putea sa aveti si cortul si cand somnul bate la usa…pac l-ai intins intr-un camping ceva.

    Avantajul e ca daca iti iei si ceva bani la tine (ca doar nu o sa pleci cu 100 E) si ai ceva probleme sau oboseala sau stiu eu ce, poti oricand sa te urci intr-un autobuz/tren/avion.

  2. ia ceva idei de la Top Gear si mergeti cu un amfibiu. poate prinde bine peste apa aia mare de-i zice ocean ;).

  3. #3

    Furnicu, intr-un caz extrem, pot sa imi las masina plii de suflet si sa imi vad de treaba. nu tin la fiare. sincer, hitch hicking cu o tipa sexy dupa mine nu ma excita deloc:)))

  4. #4

    icente, poti sa o iei prin asia, si atunci nu treci decat cu feribotul

  5. O Dacie 1310, sârmă, şi un patent. Cam atât… 😀

  6. Sa inteleg ca se castiga bine din blog, de ai bani sa pleci in jurul lumii? :))

  7. Da da da, ai dreptate, dar trebuie sa gandesti altfel.

    Fiarele alea vin de la masina. Masina e luata pe bani. Banii facuti de tine. Tu ai carat ciment sau scris pe blog (dupa caz) pentru banii aia. Chiar daca ai carat ciment sau ai scris pe blog, ai cam pierdut timp si sanatate, ca omu imbatraneste in timp (lojic) si se imbolnaveste.

    Pot sa o lungesc la mult, dar acele fiare de care zici = timpul si sanatatea ta 🙂

    Hitch Hiking cu o femeie sexy = mai mult succes la oprit tiristi (trust me).

    PS: e si ţ lipsa din primul comentariu 🙂

  8. Arhi, eu ti’as sugera nu in jurul lumii ci sa iei continentele unul cate unul ( cate unul pe an)…Iar daca’ti faci un marketing cum trebuie si reclama vei ajunge sa ti se sponsorizeze calatoria…

    Ideea ta poate fi foarte viabila (asta in cazul in care era o gluma)

    Eu iti urez success 😀

  9. #9

    dude, nu e gluma. intentionez sa fac asta. desigur ca nu maine. dar asta vreau sa fac

  10. cel mai bine ar fi sa va luati un ford din ala tip combi cu 8 locuri, pentru doua persoane e bun si tinand cont ca nu aveti atatea bagaje e perfect.. cred..

  11. Fain…eu zic sa’ti faci o aplicatie web separata arhitravel.ro :)) unde sa faci un travel history

  12. Bun, is si eu serios atunci.

    Depinde de locurile unde vrei sa ajungi. Daca vrei doar Europa, iti poti cumpara de prin germanica o rulota, sunt al dracu de iefine (ma rog, alea mai vechi si mai putin dotate) www.mobile.de ca ai de toate pe acolo.

    In schimb, daca vrei sa treci si oceanul, e mult mai recomandat sa iti faci un traseu fix si sa rezervi biletele din timp ca sa te ajunga mai putin.

    Mult spor.

  13. #14

    so cul!:))

  14. Sanderooooooo :)))))

  15. eu iti recomand o dubita ruseasca, seamana cu volswagenu ala de hipioti ( ala rotund si comic) numai e russiam made adica total alta mancare de peste;

    daca ai vazut Long way round cu Ewan McGregor o sa stii despre ce vorbesc, daca nu ai vazut iti recomand cu caldura sa scoti cele 10 episoade sa te sperii… de fapt nu o sa te sperii ci o sa simti cum iti fierbe sangele ca vrei si tu; mai ales cand o sa ii vezi pe nebuni in Mongolia si Siberia

  16. am vazut. ala cu motoarele

  17. #18

    Eu as incerca zboruri low cost din tara in tara si tren/autobuz in interior. Cu cortul de rigoare si cu reimprospatarea toalelor pe parcurs. Daca iti petreci mare parte din vreme pe drum nu prea ai timp sa intelegi mare lucru din tarile prin care treci. Poate doar la modul: “Am ajuns aici, am facut 30 de poze, am plecat mai departe. Bezina era mai ieftina decat dincolo!!”. Plus ca, la volan, ratezi cea mai valabila forma de cunoastere a oamenilor dintr-o tara: in carciumile prin care umbla ei de obicei.
    Era doar o parere, dar am fost de trei ori de la Bucuresti la Dakar (cam 10.000 de kilometri) si de fiecare data am simtit ca pierd timpul pe autostrazile din Europa (vreo 4.500 de kilometri, fara sa vad mare lucru. E misto cu masina, daca te poti opri din 200 in 200 de kilometri, sa vorbesti cu oameni, sa vezi cum traiesc, sa stai cu ei. Dar te si costa al naibii de mult. In plus, nu poti dormi in masina chiar peste tot pe unde ajungi, oricat de dubita ar fi ea.
    Oricum, daca vrei sa o faci, bafta. Si grija>

  18. frumos vis ai.abea astept sa vad materialele pe blog

  19. arhi ce se va intampla cu blogul asta cand vei face cel.ro?
    muti si o parte din articolele de aici?

  20. Mai misto e sa iei sponsorizare de la o firma ceva 😉 si sa iti dea o dubita 🙂

  21. cred ca cea mai buna idee ii cum a spus mai sus cineva ca sa mergi pe rand+se mai aduna ceva bani intre calatorii ca altfel ii destul de greu sa tii pasu financiar daca nu ai sponsor serios asta i cazu in care vrei sa vezi ceva nu doar sa spui a da am fost in germania ,franta ,olanda etc dar am stat 1 ora in fiecare tara+nu cred ca vrei sa adaugi la numar cate ai vizitat dar ce ai vizitat
    europa ,africa ,asia ,america ,oceania , mai ar fi polii care iti trebuie heavy equipment sa vizitezi cum trebuie + ceva ghizi

  22. O rulota maricica cred ca ar fi cel mai bine.
    de exemplu:
    www.vanuva.ro/rulote-noi-din-import-lmc.htm

  23. eu zic arhi sa iei statiunile din romania acum vara si sa ne dai solutii de vacanta si zone frumoase unde sa mergem.

  24. Bicicleata pentru ca este mai sanatoasa dar sigur ca ajungi doar pana la bulgari si dupaia iei avionul inapoi spre casa.Acum lasand gluma poti incerca orice masina cu carlig dinala in spate si cu rulota dupa tine este mult mai confortabil decat o dubita.

  25. AVIONU!

  26. #27

    Un van de 7 persoane vw, ford, mercedes, opel, fiat/iveco cu dotari suplimentare pentru locuit in el; sau cauta pe mobile.de dupa ceva motorhome

  27. Duba VW Transporter, dar sa fie brici! poate pe drum fa afumati cu iarba si procreati si-un pui de hipiot :))
    Sau luati-va A-ul si doua motoare enduro-touring….sunt o gramada de cupluri care fac lumea in doua pe motoare – unul din visele mele si-ale fetii 😀

  28. #29

    un TAB… (da, stiu ca o sa zici ca am o obsesie, poate ai dreptate)

  29. #30

    O duba mercedes model mai vechi pentru ca sunt foarte raspandite ( deci gasesti piese peste tot ) sau un WV Transporter T3 iarasi foarte raspandit , motor simplu, robusta.Eventual pentru WV Transporter poate gasesti varianta Syncro cu 4×4.

  30. #31

    modelul de duba mercedes e TN, vezi aici : en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_TN

  31. Arhi, ia o Skoda de aia veche, și fă înconjurul lumii cu ea… Și du-te și la reprezentanța Skoda, poate te sponsorizează. Anunță proiectul în blogosferă, și te aranjezi cu sponsori. Asta să zicem e partea ușoară. Partea grea e înconjurul lumii în sine. Am cunoscut o fată din Slovenia care a făcut înconjurul lumii pe motor (nu îi găsesc numele nici pe Google, nici nu-mi amintesc detalii despre ea, dar revin), și i-a luat cam 3 ani parcă (sau mai mult). Dar a făcut ceva de genul următor: parcurgea un traseu dificil, lăsa motorul la destinație, trăgea o tură în Slovenia, apoi revenea la motor, și pornea din nou.

    Anyway, prin India sau China e chiar dificil rău de tot…

  32. Eu as zice VW sau fratele mai iefitn Opel. Sa nu uiti sa iti activezi un abonament la internet cu acces in roaming si o sa faci live blogging. 🙂

  33. #34

    logan mcv. e cea mai buna masina cu care poti face turul lumii. fara gluma. am niste cunoscuti francezi care fac treaba asta.

  34. #35

    am uitat sa zic : cu pack drumuri grele.

  35. Anul trecut au fost prin Baia Mare niste tipi care mergeau in Mongolia pentru a strange bani pentru fundatia la care lucrez (care apartine de una din UK). Aveau Daihatsu vechi, reparate de ei si cumparate pe net pe la 1000 de lire. Am primit poze din Mongolia, aparent i-au tinut masinile pana acolo. Du-te pe mongolrally.theadventurists.com si gasesti mai multe detalii. Sper sa te ajute 🙂

  36. In primul rand trebuie sa te gandesti ce zone vrei sa atingi, pentru Europa este ok, dar daca vrei sa ajungi in Asia o sa ai ceva probleme pentru ca s-ar putea sa ramai fara masina pe drum (poate ii trebuie cuiva) si foarte important nu uita ca pe la ei se conduce pe wrong-side of the street. In plus costurile de benzina cred ca sunt mult mai mari decit costurile de shared bus, trebuie sa platesti parcari in diverse locuri si e mai complicat sa treci girla (oceanul). Cu masina cred ca te limitezi foarte mult, dar poate fi si un mare avantaj… pune pe hirtie planul si vezi ce iese.

    Eu in 2 ani de zile vreau sa plec around the world, dar in modul clasic: avion pentru zboruri intercontinentale, autobuz, tren si backpack. Un ultimii ani am adunat peste 300.000 de mile si pot sa-mi iau orice bilet around the world (o sa-mi iau la First Class) valabil un an de zile cu multiple opriri. Eu cred ca o sa plec pe ruta North America, Central and South America, Australia & New Zealand, Asia, Africa (South) si Europa. Un bilet de genul asta poti sa-l cumperi la economy class si cu $2000 (depinde de opriri, anotimpuri, etc).

  37. #38

    si zã drum you il faci cu tickets on zã plane peste north america and south balkans from zi rumenia? oh my god, economy class with zã plein.

  38. @toader imi cer scuze daca “romgleza” mea ti-a distrus urechile. Este un obicei prost, dar cu toate astea nu am de gand sa fac nici un efort pentru schimbarea lui.

  39. #40

    Simplu : VW California ! E destul de scumpa ! Daca nu multivan ! Exteriorul este identic dar interiorull.. ca de la cer la pamant. Take a look !

  40. #41

    MERCEDES VITO – 9000 EURO !

  41. #42

    Ia-ti batrana VW Van, aia pt hipioti, costa putin cumparatu, putin reparatu, si merge pana la capatu’ lumii.