Salut Cetin,

(Rog anonim)

In urma cu 4-5 luni, din varii motive imputabile mie în proporție de 100%, am rămas fără permis o perioada de 90 zile.

Din cauza acestui aspect am folosit zilnic Uber/Bolt. In acea perioada au fost câteva controale ANAF pe la diverse firme/flote de ridesharing.

Am tot întrebat șoferii care lucrau pt aceste firme cat plătesc firmei din ce incaseaza.

-uniii plătesc cartea de munca pt minim pe economie + comision 4%
– unii cartea de munca + comision 8%
– unii doar comision 8%
– alții comision 10-12 %

Toți de mai sus își primesc banii, diferențele pe cont personal, revolut, sau cash.

finstore

Singurii care eu ii identific a fi legali, sunt cei cu PFA, dar fiind PFA pot lucra doar ei, deci sunt cazuri izolate.

Pt cititorii mai experimentați in contabilitate/finanțe:

Exista vreo posibilitate ca aceste firme cu aceste plăți să funcționeze legal? Eu nu am reușit să identific cum ar putea.
(Impozit pe profit 16%, dividente 10% , taxe angajat/angajator).

Chiar e posibil ca toată ramura de ridesharing să funcționeze atât de evazionistic? Pare imposibila funcționarea acestei scheme la acel nivel total al încasărilor.

(Schema identificată- explicată de Uberist/contabil. – Flota x are 500 mașini, cesionează integral de la infiintare încasările către firma y din UAE sau alta zona tampon – apoi banii intra pe persoana fizica, apoi șoferi, și.a.m.d.
.
ANAF cere Uber/Bolt toate plățile către entități din Romania, flota x nu apare, că nu sunt plăți către firma din RO).

Dacă v-a plăcut ce ați citit, dacă știți că am rămas din ce în ce mai puțini oameni verticali, avem și noi nevoie de voi.

Alte articole din arhiva de aur