Un vag amic îmi spune că el, cu vreo 15 kw, merge 50-60 km. Dar el are ceva hibrid, un Kuga, parcă. Aș fi curios, care sunt costurile pentru cei ce au electrice full, ca să știe lumea cum e.
Sigur, toți știm că vor apărea cei ce sunt Pentru mine costurile sunt zero, eu o încarc acasă, am panouri solare, nici nu mă interesează. M-ar interesa oamenii normali, nu supermetaumanii.
Dacă v-a plăcut ce ați citit,
dacă știți că am rămas din ce în ce mai puțini oameni verticali,
avem și noi nevoie de voi.
NOU
Cu 8 kw fac cam 20 de km real prin oras, in medie (uneori mai mult, alteori mai putin, depinde cat de cald e afara si cum merge clima). Masina are 35 km autonomie declarata, nu stiu daca a mers vreodata atatia km, ca nu o am de noua. Plug-in hibrid. Am studiat un pic in momentul in care cumnatul meu si-a pus panouri pe casa. Daca poti incarca gratis sau foarte ieftin, atunci iti iei electrica (daca nu iesi mult in afara la drum lung) sau plug in hibrid cu autonomie mai mare (pot recomanda ce am folosit: passat gte sau bmw 330e/530e sau versiunile tfsie de la audi, la asiatice nu ma pricep deloc deci nu ma bag). Eu personal nu pot incarca nici gratis nici de la reteaua casnica unde stau, asa ca masina merge mai mult in mod hibrid nu electric, mai incarc la munca. Chiar si asa, am un consum pe bord in ultimii 60k km de 7,8 la o masina mare care are undeva la 2.2 tone doar ea.
NOU
Nu am mai putut edita, sa adaug si partea de costuri. In modul meu de utilizre, nu prea se pupa, dar va pot spune cat costa energia si sa facem un calcul: 0,3-0,5/euro pe KW la statiile de AC, 0.5-0.8/ Euro pe KW la statiile DC (sau mai mult). o electrica de familie consuma undeva la 20 de kw average la 100 de km, deci estimand, cam 10 euro pe 100 km daca incarci incet sau 16 euro daca incarci rapid. Benzina unde stau eu e 1,7 euro, deci transformand, reiese un consum de 5,8 respectiv 9.41. Orice berlina cu un motor decent ca putere pe benzina se inscrie cu brio intre cifrele astea pe 100 de km, as zice eu mai aproape de valoarea mica. Asa ca strict ca si rentabilittae daca nu poti incarca gratis, nu mai merita sa suporti costul ridicat de achizitie de nou, comparand cu o masina conventionala, al unui auto electric.
NOU
Unde in lumea asta exista incarcare gratis ?
Daca incarci acasa, incarci din retea sau din panouri. Panourile si instalatia aferenta costa. Se uzeaza. Trebuie reparate/inlocuite dupa 10-15 ani.
Deci ?
NOU
Am sa incerc sa fiu cat mai obiectiv (desi sunt un pic de “supermetauman”)
Detin de anul acesta o Tesla Model Y folosita pentru drumuri lungi prin tara+ stainatate.
In proprietate mai am inca un Golf Electric de 2 ani. Excluzand drumurile scurte sub 100-150km pe care le fac cu incarcarea din panouri solare, costurile reale pentru incarcare la drumuri lungi sunt cam asa:
– In reteaua Tesla la Supercharger preturile variaza in tara 1,79 Ron (Daca incarci dupa ora 00:00 pana la 7 sau 8 dimineata ) si 2,20 Ron in restul intervalului.
In strainatate la fel, in functie de intervalul orar intre 0,22 Eur/kwh si 0,46 eur/kwh
La statii non tesla Sky is the limit 🙂 ca in poza ta de mai sus, dar e un caz izolat si nu incarca nici dracu la el.
In retele consacrate deja Eldrive, PPC Blue, I Hunt, pretul variaza intre 2,40 – 2,60 lei/kwh si aici vorbesc de statii super rapide de 150-300kwp
La statiile lente AC de 11 KW pretul este pana in 2 ron
Consumul difera de la masina la masina la masina. A mea fiind mai grea/mai putin aerodinamica consuma in medie 15kwh/100km, model 3 in jur de 12-13 dar sunt si altele din grupul VAG, ID-urile sau Etron cu peste 20-25kwh consum.
NOU
La statiile AC nu exista si pierderi datorita transformarii din AC in DC?
Stiam ca se ridica pe la 10-15% din energia utilizata.
NOU
ba da, de aia daca incarci dc e mai scump dar si mai rapid
NOU
Noi acum daca traia Ceausescu, Elon Musk era un carnat pe langa ce am fi dezvoltat noi. In primul rand proiectul masinii antigravitationale ar fi fost realizat. Eu insumi ma gandesc la acest proiect de ani de zile. Niculae Teslaru s a gandit. voi va dati seama? Masina antigravitationala nu consuma nimic, nici electricitate nici un combustibil. Se bazeaza strict pe principiul unei forte antigravitationale. Asta are legatura bineinteles si cu teleportarea, alt proiect pe care il puteam realiza. Au existat portale de teleportare, inclusiv la noi in tara. Daca voi deslusi pana la urma principiul fortei antigravitaționale sunt sigur ca voi putea calatori si in timp.
NOU
Pai Musk oricum e un carnat, cu sau fara Ceausescu :)))))))))))))))
NOU
Vrei călătorie în timp? Du-te până la Slobozia sau Băicoi…
NOU
Ca sa calatoresti in timp cateodata nu e necesar sa te ostenesti nici macar sa parasesti capitala tarii.
NOU
“Un vag amic”.
Un VAG amic, i see what you did there 😉 :))
NOU
hehehe
NOU
The sharpest mind in the room.
NOU
Eu vreau să-i văd pe ăia de la bloc cum încarcă. De la blocurile făcute de Ceau…
NOU
Dar cum baga benzina la bloc?
NOU
Au canistre, fraere! De-alea cu Wehrmacht, de la tataia…
NOU
@cipper cat dureaza sa faci un plin de benzina vs unu de curent ?
NOU
Dincolo de consum doar, mai exista rca, vineta, taxe, impozite, revizii si ce kkt mai bagi intr-o masina bla bla. Toate astea se adauga la costurile de utilizare anuale ale unei masini.
Apropo de impozit, il am pa vericu care e damblagiu cu masinile si are o magaoaie d-asta cu motor mare si e mandru ca pe autostrada la mers potolit consuma mai putin decat un logan. Da vericu uita mereu ca baga impozit anual aproape suta de milioane. Io nu bag benzina intr-un an de cat da prostu meu pa impozit.
NOU
Si apropo de aia care spun ca ei incarca gratis…plm astia-s aia care inca n-au aflat ca pe lumea asta nimic nu e gratis. Coite panourile alea de le-oi avea pe casa nu s-au materializat din sloboz de inorog peste noapte pe casa ta. Au presupus niste costuri de achizitie de montare etc. Ca ti-ai facut tu un calcul si in x ani amortizezi aia e altceva, da’ nimic n-a fost si nu e gratis.
NOU
Pai sunt asa de ieftine panourile fotovoltaice ca unii isi fac gard din ele. Altii tot cu Golf 4 circula.
NOU
Casa verde primul lot, deci gratis sau pe banii poporului.
NOU
Salut!
A mea, o Toyota BZ4x, are un consum intre 13 kWh si 16 kWh /100 km vara si intre 16 si 20 iarna. O baterie full are cam 64 de kw.
Preturile la petrom sunt foarte mari, majoritatea folosesc eldrive, plugpoint, e-charge cu preturi intre 2.2 si 2.5 pe kWh.
NOU
Eu am plugin si doar pe curent, vara am 14 kwh / 100 km la drum lung si 20-22 in oras. iarna creste destul de mult.
Overall de cand am masina am un consum mediu de 5.2 l de benzina plus 7 kwh / 100 km
In oras merg aproape exclusiv pe curent. O incarc lent la 220 cat stau la birou.
Full electrica nu as lua pentru ca pe unde merg eu cu masina, adica Ro si Bg, uneori Gr, suntem in alt secol pe partea de statii de incarcare.
Din ce am vorbit cu uberisti, ei in oras au 10-14 kwh / 100 km (diverse modele). La drum lung nu stiu…
Pretul per kwh difera de la statie la statie si depinde si daca e fast charge sau nu..
NOU
6l motorina * 8 lei = 48 lei / 100 km
20kw*2.2 lei = 44 lei / 100 km
Poate e mai simplu asa..
NOU
Sau vara 11kwhx0.8ron=8.8 Ron/100km
Mie mi-e mai simplu așa.
Iarna 16kwh x0.8=12 Ron/ 100km
Nu am luat în considerare panourile și încărcarea gratuită din primul an în care am avut.-o sau încărcarea gratuită la firmă.
Spring.
NOU
Am o Dacia Spring de peste 3 ani, folosita numai prin oras. Incarcarile le fac doar la statii rapide, de obicei cand merg la cumparaturi, in special pe reteaua Renovatio e-charge.
Pentru anul 2024, costurile arata asa:
– Energie incarcata: 1125 kWh
– Cost total: 2680 RON
– Kilometri parcursi: 7606 km
– Pret mediu la incarcare: ~2,38 RON/kWh
– Consum mediu: ~14,8 kWh/100 km
– Cost de utilizare: ~35 RON/100 km
Singura cheltuiala suplimentara a fost revizia la Meridian Nord, unde au schimbat si bateria de 12V (800 RON).
NOU
Pe mine ma distreaza aia care vorbesc in milioane, dupa atatia ani. Mi-ar placea sa platesc sute de milioane REALI, ma si gandesc ca masina ar costa miliarde. Asa, doar vorbe. Pe de alta parte, plug-in hybrid. 60km autonomie pe curent. Ultimul full, 23 lei. 60km, mers prin oras, super ok. In afara, 8.2 consum. Ditamai masina. Depinde ce iti doresti. Eu am ales si siguranta. Categoric nu full electric, stres prea mare. Sa ne inchipuim o Lefkada full pe electric… No way.